Jump to content

Sepp Blatter....


Simbad

Recommended Posts

er nok en gang ute med et nytt utlendingsforslag...

 

Yes in principle to 6+5 rule

 

FIFA-president Sepp Blatter med nytt utlendingsforslag

 

Sveitseren vurderer å foreslå en 6+5-regel under FIFA-kongressen i mai. Planen hans er at klubbene forplikter seg til å ha maks fem utlendinger på banen samtidig.

 

FAKTA

DE NYE NFF-REGLENE

• 14 av spillerne i førstelagsstallen må ha status «lokalt utviklet».

• Minst to av de 14 igjen må ha tilbrakt tre år i klubben i alderen 15 til 21 år.

• De tolv andre lokalt utviklede spillerne må ha bakgrunn fra et annet norsk lag.

• De resterende spillerne kan være fra hvilket som helst land.

 

UEFA-REGLENE

• I Champions League og UEFA-cupen fra høsten må åtte spillere være lokalt utviklet - fire fra egen klubb og fire innenfor eget forbund. Klubbene melder inn 25 spillere til turneringene.

 

BLATTER-FORSLAGET

• Alle klubblag må til en hver tid ha minst seks nasjonale spillere på banen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Tja, hva skal Arsene gjøre hvis det skjer da ?

 

Først å fremst må han sørge får att det ikke skjer. Og det tror jeg og håper jeg ikke det gjør. Det ville bare vært helt idiotisk å ødelegge alle værdens beste fotballag på slikt tull. Vet ikke hva som feiler han Blatter, men han må virkelige være en patriot som hater klubbfotball.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer Blatter, du har herved bevist at du har en IQ mindre enn skostørrelsen din når du kommer meddette håpløse forslaget. Gode utenlandske spiller kommer til å bli nedprioritert fordi de ikke har riktig pass. Katastrofe. Dersom dette blir innført, kommer engelske spillere til å bli ENDA dyrere pga etterspørselen.

 

For å sitere Wenger ettersom han begrunner det så utrolig godt hvorfor man ikke skal ha store kvoter i fotballen og hvorfor landslagsfotball aldri vil være skikkelig spennende.

Idrett er idrett og de bestes belønning er at de møtes og måler krefter. Jeg kunne for eksempel hatt en sønn som var fotballspiller, men han ville da ikke fått spille for Arsenal hvis han ikke var god nok. Og sønnen til Tony Blair ville heller ikke fått spille for Newcastle hvis han ikke var god nok. Toppidretten skal handle om ferdigheter. Har du dem, skal du være med - uansett navn, hudfarge og fødested.

 

Turneringen for landslag er blitt så ujevne at de er nesten ødelagt. Ta for eksempel Russland: Før var det ett land - nå er det 21 land. Jugoslavia var også ett land - det er det seks. Pluss med land som Andorra, Færøyene og San MArino, og tre av fire kamper i en gtuppe er uten spenning og interesse. Landskamper burde i utgangspunktet ligge på minst like høyt nivå som klubbkamper, men for 99% av dem er det ikke tilfelle. Derfor foretrekker jeg klubbfotball. Alle VM-vinnerne kommer fra land med minst 50 mil. innbyggere. En spiller som Ryan Giggs har for eksempel aldri fått sjansen til å være med i et VM-sluttspill. Og hvis Maradona hadde blitt født i Luxembourg, villa ikke han fått sjansen heller - men likevel ville han ha vært verdens beste spiller. De beste spillerne samles i toppklubbene og møtes til dyst. Det blir facinerende kamper av det og den beste vinner.

Link to comment
Share on other sites

Makan til tulling! Sannerud neste for Sepp Blatter.

 

Tviler på at regelen blir til. Men hvis den gjør,

så har vi mange unge fremadstormende

engelske talenter på u18.

 

Det har vi, men det blir uansett noen magre år for oss Arsenalsupportere. Når det er sagt så nekter jeg å tro at en slik regel kan bli gjeldende.

Link to comment
Share on other sites

Siterer meg selv fra et annet forum:

 

"Disse forslagene er tull og tøys. Fotballen er i dag et internasjonalt marked, og det fungerer godt. Jeg har null forståelse for hvordan dette skal løse problemer. Hvilke problemer, egentlig? Det engelske landslaget kommer neppe til å påvirkes hvis disse reglene blir tatt i bruk. Engelske spillere har i dag alle mulige forutsetninger til å kunne utvikle seg hvor i verden de vil.

 

Jeg lukter rasisme av disse forslagene, og jeg skal forklare hvorfor. Det kan sikkert virke skremmende for noen at det er bare eller nesten bare utlendinger på et fotballag, men når man gir innvandrere oppholdstillatelse, hvorfor ikke gi de like muligheter i arbeidslivet som Engelskmennene?

 

Pengeinnflytelse er det egentlige problemet i engelsk (ikke bare engelsk) fotball, og utlendingskvoter vil neppe gjøre den delen bedre. Tvert imot. Etterspørselen over engelskmenn vil bli skyhøye, og storklubbene vil konkurrere seg i mellom med å få tak i spillere. I og med at det er et begrenset antall (gode) engelske spillere, vil det jo bli konkurranse om dem. For å få tak i dem, må man ha midler, og det er det jo storklubene som har. Dette setter en propp i hele den engelske fotballen, og det blir det vi kaller en ond sirkel."

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bedre vis en ungutt fra england lærer fra en utenlandsk spiss i verdensklasse på treninger, istedenfor diouf. Se på alle de gode spissene som finnes i verden i dag. Da ser du lett at diouf ikke kan spille for engalnd, siden da ser du at det engelske landslaget er alt for dårlig. Gi Talenter fra england så god utfordring som dem kan få. Heller en driiiiiit bra liga enn en liga med bare dårlige engelsk spillere som spiller dårlig fotball. Samme om pl har 16 drit gode engleskmenn en 100 dårlige. Landslaget trenger jo bare 16 mann. Og vis de 16 kan spille på så høyt nivå som overhode mulig så vill jo de være bedre fotballspillere enn og møte 100 dårlige engelskmenn som gir dem dårligere utvikling. Skal han ta fra et godt talent plassen i et lag fordi en dårligere engelskmann er engelsk, og han må legge opp fordi landet ikke har fotball lag som man kan leve på. Da blir det mer hat i verden og alle de fattige landene som kanskje har fotball som det eneste possitive i verden. Det eneste øyeblikke i livet dem har å more seg med bli borte? Så sier jeg kunn en ting blatter: Gratulerer, Du har endelig oppnåd det du ville

Link to comment
Share on other sites

Siterer meg selv fra et annet forum:

 

"Disse forslagene er tull og tøys. Fotballen er i dag et internasjonalt marked, og det fungerer godt. Jeg har null forståelse for hvordan dette skal løse problemer. Hvilke problemer, egentlig? Det engelske landslaget kommer neppe til å påvirkes hvis disse reglene blir tatt i bruk. Engelske spillere har i dag alle mulige forutsetninger til å kunne utvikle seg hvor i verden de vil.

 

Jeg lukter rasisme av disse forslagene, og jeg skal forklare hvorfor. Det kan sikkert virke skremmende for noen at det er bare eller nesten bare utlendinger på et fotballag, men når man gir innvandrere oppholdstillatelse, hvorfor ikke gi de like muligheter i arbeidslivet som Engelskmennene?

 

Pengeinnflytelse er det egentlige problemet i engelsk (ikke bare engelsk) fotball, og utlendingskvoter vil neppe gjøre den delen bedre. Tvert imot. Etterspørselen over engelskmenn vil bli skyhøye, og storklubbene vil konkurrere seg i mellom med å få tak i spillere. I og med at det er et begrenset antall (gode) engelske spillere, vil det jo bli konkurranse om dem. For å få tak i dem, må man ha midler, og det er det jo storklubene som har. Dette setter en propp i hele den engelske fotballen, og det blir det vi kaller en ond sirkel."

 

HØR! HØR!

Godt oppsummert! Stiller meg 100% bak dette!

Link to comment
Share on other sites

Syns dette forslaget hans stinker. Og hva ville skje hvis man er uheldig og får skader på mange engelske spillere samtidig? Dette kan bli et stort problem for de fleste topp klubbene i PL, fordi de fleste har mange utenlandske spillere.

 

Det virker for meg som at Wenger har tenkt mye på dette, og vi har mange Engelske spillere som er på tur opp. Wenger må fortsette å kjøpe spillere som Theo og Luke Freeman, for å på en måte forberede fremtiden på. Det er også betryggende at han har en stooor "war chest" som han kan bruke for å kjøpe inn det han trenger.

 

Men, hvis det skulle bli slik som Blatter vil, så må det bli gitt mye tid til å omstille seg. De kan feks ikke si at i sesongen 2008-2009 så skal det kunn være maks 5 utenlandske spillere i første ellveren. Dette må skje gradvis.

 

Det beste hadde vært å la ting være som de er. Jeg tror at pga av de reglene som er i dag, gjør PL til den beste ligaen i verden.

 

I Spania så kan jo spillere som har vært i klubben i 5 år, få seg spansk statsborgerskap? Kan ikke det samme gjøres i England? Den spanske ligaen har jo regler på hvor mange utlendinger de kan ha på banen.

I så fall, hvis det er slik, så kan jo masse Arsenal spillere få seg Engelsk pass etterhvert. De er jo ikke Engelske av den grunn, men dette blir jo et smutthull, som flere land allerede bruker.

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 6 2008, 01:14 AM) 118669[/snapback]

Lurer på noe.. hvordan i helvete har denne tilbakestående mannen blitt FIFA president? Herregud..

 

Samme måte som Bush ble president i usa kanskje?

 

En forferdelig regel den med maks 5 utlendinger. Dette kommer jo kun til å føre med seg at verdien på engelske spille kommer til å ta enda mer av.

 

Men hvordan er det med spillere som Kolo Toure og slik? Det har jo vert så lenge i klubben at de har fått engelsk statsborgerskap, blir de sett på som narsjonale spillere da?

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 6 2008, 02:14 AM) 118669[/snapback]

Lurer på noe.. hvordan i helvete har denne tilbakestående mannen blitt FIFA president? Herregud..

 

Tja, vil tippe at selveste Sepper'n har kommet langt på vei med bestikkelser og andre ufine triks.

 

Mange har rettet kritiske bemerkninger mot Blatter. Beskyldningene har vært mange og tunge. Under presidentvalget i FIFA skal stemmer ha blitt kjøpt over en lav sko. Selv om man aldri har fått noe på Blatter, så kan det virke som det hele fremstår som en lyssky organisasjon.

 

Dette utspillet er nok et bevis på at mannen ikke kan tas på alvor. Selvsagt er tanken grei, men om den lar seg gjennomføre i praksis har jeg mindre tro på.

 

Og skulle Arsenal slite, så er det jaggu mange andre som skal slite. De store profilene i PL er da sannelig utlendinger.

 

Eneste PL-lag som ikke blir berørt av denne regelen er muligens Spudz. Problemet der er at den klubben sliter uansett. :(

Link to comment
Share on other sites

Dersom denne regel blir innført, vil det komme gradvis over mange år. Heldigvis har vi utrolig mange gode engelske talenter i klubben som kommer til å bli store stjerner etter hvert. Så lenge ikke denne regelen blir innført de to neste årene skal vi nok klare oss :(. Likevel er det et håpløst på å prøve å få "sjelen" tilbake til klubbene. Vi er den eneste topp 4 lkubben osm fortsatt har engelske eiere, og det er de som er arbeidsgiveren, spillerne er kun arbeidstakere som kommer og går. Hva med å heller sette en maksimumsum lag kan bruke på spillere i løpet av et vindu?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sepp Blatter vil gi livstid for ekstremt stygge taklinger, som den Taylor gjorde mot Eduardo

 

"- Farlige taklinger er for øyeblikket et av de viktigste temaene i fotballen. Spillerne som gjør dette med vitende bør utestenges fra spillet."

 

Tror at han for en gangs skyld har et bra poeng, men allikevell synes jeg det er meget drøyt og gi livstid straff. Nærmere et år er vel noe mer jeg kunne tenkt meg.

 

Det mest idiotiske er jo at Martin Taylor kun fikk 3 (!!!) kamper for taklingen på Eduardo, og DET er helt på trynet det.

Link to comment
Share on other sites

Sepp Blatter begynner rett å slå å vise tegn til Alzheimer. kke det at jeg mener at denne typen tacklinger er ok. Det har jeg nemlig skrevet i en annen tråd at de IKKE er. Men livstid?Hvordan vil Sepper`n håndheve loven? Hvor går grensen? Hvem sitter i juryen? Jauda gauda Sepp, her har du nok lagt gullegget. Igjen. :lol:

Link to comment
Share on other sites

En spiller som skader en annen ved å spille for hardt/uforsiktig burde blitt utvist fra alle kamper i like lang tid som den skadde blir ute. Det må jo være en slags jury som ved å se videopptak vil vurdere om den som taklet var unødig uforsiktig. Er man i tvil må selvsagt det falle til fordel for den som taklet. Roy Kean er jo et prakt eksempel på at en slik dom ville gått i gjennom.

 

Uansett ville en slik regel gjort at spillerene kanskje tenker seg litt om før de kaster seg ut i en takling de vet de sannsynligvis ikke rekker ballen på. Og, vi ville til tider fått fri fra Eboue, slik at andre spillere kunne fått kamptrening :lol:

 

Tipper det er svært så som er helt enig på alle punkter i denne saken her.

Link to comment
Share on other sites

Nok en pasning i løse lufta fra gamle gode Sepper'n.

 

Helt utrolig at FIFA som organisasjon fungerer med en sjef som stadig vekk kommer med lite gjennomtenkte gullkorn.

 

Skulle vært artig å sett hvordan pampene skulle ha håndhevet denne regelen.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å finne fasit på slike problemstillinger egentlig. Ved å la takleren være ute like lenge som offeret kan man risikere at laget kaller spilleren skadet, slik at nøkkelspillere blir utestengt lengre enn hva skaden egentlig er foreksempel.

 

Mitt tips er at man kunne gjøre som ved dopingovertredelser: En lengre utestengelse ved første overtredelse, og ved gjentagelse for all fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...