Jump to content

Er Gilberto på vei ut?


RuneC

Recommended Posts

Jeg har ikke hørt rykter om at Gilberto er i ferd med å forlate Arsenal. Men med jevne mellomrom har denne tanken dukket opp i mitt eget hode de siste ukene. For meg er det mye som tyder på at Gilberto er inne i sin siste sesong i Arsenaldrakta. Kanskje han forsvinner allerede i januar? Hvorfor tror jeg dette?

 

Vel, det er flere grunner til det.

1) Alle trodde at Gilberto skulle bli kaptein etter Henrys avgang. Men istedet blir Gallas kaptein, mens Toure blir visekaptein.

2) Flamini ser ut til å få tillit fremfor Gilberto. Selv om Flamini har gjort en fin jobb så langt, stusser jeg likevel over at han holder Gilberto utenfor laget.

3) Kjøpet av Diarra. Det synes litt merkelig at når Arsenal først skulle kjøpe en ny spiller, ble det en defensiv sentral midtbanespiller... som vi har mange av fra før.

4) I går var ikke engang Gilberto på benken. Ikke har jeg hørt at han er skadet heller.

 

Kan disse tingene tyde på at Gilberto er på vei bort? Eller er det bare mange tilfeldigheter i sving, og at jeg overtolker disse "tilfeldighetene"?

 

KJØR DEBATT!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt rykter om at Gilberto er i ferd med å forlate Arsenal. Men med jevne mellomrom har denne tanken dukket opp i mitt eget hode de siste ukene. For meg er det mye som tyder på at Gilberto er inne i sin siste sesong i Arsenaldrakta. Kanskje han forsvinner allerede i januar? Hvorfor tror jeg dette?

 

Vel, det er flere grunner til det.

1) Alle trodde at Gilberto skulle bli kaptein etter Henrys avgang. Men istedet blir Gallas kaptein, mens Toure blir visekaptein.

2) Flamini ser ut til å få tillit fremfor Gilberto. Selv om Flamini har gjort en fin jobb så langt, stusser jeg likevel over at han holder Gilberto utenfor laget.

3) Kjøpet av Diarra. Det synes litt merkelig at når Arsenal først skulle kjøpe en ny spiller, ble det en defensiv sentral midtbanespiller... som vi har mange av fra før.

4) I går var ikke engang Gilberto på benken. Ikke har jeg hørt at han er skadet heller.

 

Kan disse tingene tyde på at Gilberto er på vei bort? Eller er det bare mange tilfeldigheter i sving, og at jeg overtolker disse "tilfeldighetene"?

 

KJØR DEBATT!

Denne tanken har streifet meg også. Med Sagna og Dudu i har vi fått to gode hodespillere i laget, og vi er dermed ikke like avhengig av Gilberto på dødballene. Men Gilberto er fortsatt på et helt annet nivå enn alle våre andre spillere når det kommer til posisjonering. Dette kan så klart læres bort, men jeg tviler på at noen av våre midtbanespillere noensinne vil komme på samme nivå på dette området. Videre synes jeg det er fælt å vrake Gilberto som var en av våre beste spilere i fjor. Han har aldri scoret så mange mål før og var veldig viktig i de store oppgjørene. Flamini har vært fantastisk i år, men det må sies at han ikke har spilt mot de vanskeligste spillerne. Mye kan positivt kan sies om viljen til Flamini, men hvor mye han enn prøver vil han aldri klare å vinne en midtbaneduell mot store okser som f.eks. Gerrard og Essien. I slike kamper er vi nødt til å ha Gilberto, og jeg mener det derfor er for tidlig å vrake han. Inntill Flamini har lagt på seg en del muskler vil han bli alt for lett i slike dueller og det er derfor viktig å holde Gilberto i kampform slik at han vil prestere i storkampene!

Link to comment
Share on other sites

Mange merkelige ting som kanskje stemmer, noe som jeg ikke håper. Gilberto må bli, han er en av de som har mest rutine, tror han er veldig viktig for de yngre. Kan aldri tenke å miste min favorittspiller. Elsker hans spillestil. Ser virkelig opp til ham. Og som Magnus nevner har ikke Flamini stor nok ''kapasitet'' til å ta de store gutta, det er der vi har Gilberto! <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt rykter om at Gilberto er i ferd med å forlate Arsenal. Men med jevne mellomrom har denne tanken dukket opp i mitt eget hode de siste ukene. For meg er det mye som tyder på at Gilberto er inne i sin siste sesong i Arsenaldrakta. Kanskje han forsvinner allerede i januar? Hvorfor tror jeg dette?

 

Vel, det er flere grunner til det.

1) Alle trodde at Gilberto skulle bli kaptein etter Henrys avgang. Men istedet blir Gallas kaptein, mens Toure blir visekaptein.

2) Flamini ser ut til å få tillit fremfor Gilberto. Selv om Flamini har gjort en fin jobb så langt, stusser jeg likevel over at han holder Gilberto utenfor laget.

3) Kjøpet av Diarra. Det synes litt merkelig at når Arsenal først skulle kjøpe en ny spiller, ble det en defensiv sentral midtbanespiller... som vi har mange av fra før.

4) I går var ikke engang Gilberto på benken. Ikke har jeg hørt at han er skadet heller.

 

Kan disse tingene tyde på at Gilberto er på vei bort? Eller er det bare mange tilfeldigheter i sving, og at jeg overtolker disse "tilfeldighetene"?

 

KJØR DEBATT!

Denne tanken har streifet meg også. Med Sagna og Dudu i har vi fått to gode hodespillere i laget, og vi er dermed ikke like avhengig av Gilberto på dødballene. Men Gilberto er fortsatt på et helt annet nivå enn alle våre andre spillere når det kommer til posisjonering. Dette kan så klart læres bort, men jeg tviler på at noen av våre midtbanespillere noensinne vil komme på samme nivå på dette området. Videre synes jeg det er fælt å vrake Gilberto som var en av våre beste spilere i fjor. Han har aldri scoret så mange mål før og var veldig viktig i de store oppgjørene. Flamini har vært fantastisk i år, men det må sies at han ikke har spilt mot de vanskeligste spillerne. Mye kan positivt kan sies om viljen til Flamini, men hvor mye han enn prøver vil han aldri klare å vinne en midtbaneduell mot store okser som f.eks. Gerrard og Essien. I slike kamper er vi nødt til å ha Gilberto, og jeg mener det derfor er for tidlig å vrake han. Inntill Flamini har lagt på seg en del muskler vil han bli alt for lett i slike dueller og det er derfor viktig å holde Gilberto i kampform slik at han vil prestere i storkampene!

 

Hamann er da en okse på nivå med de beste når han får det til.

Flamini har gjort en knallbra sesongstart og det sier seg selv at han får spille så lenge han leverer. Når det kommer til Gilberto, så tror jeg neppe at han forsvinner.

Kapteinstyret tror jeg ene og alene grunner i hvor på banen Wenger vil ha kapteinen, nemlig i en av de fire bak.

Grunnen til at Gilberto har fått lite spilletid i starten er at han kom sent til sesongoppkjøringen etter ferie etter Copa America og når han først fikk et par kamper, så blei han kalt inn til Brasil sin tropp der han også måtte spille samtlige 180minutter landslagsfotball.

Jeg tror Wenger vil gi han litt tid til å bygge seg opp i sitt eget tempo, slik at han finner tilbake til nettopp den gode fjorårs-formen.

Kjøpet av Diarra tror jeg bunner i at Wenger liker spilleren og at han innehar et stort talent. Hvis man ser på defensiv midtbane, så har vi vel strengt talt bare Flamini, Gilberto, Diarra og Song pr. dags dato. Og Song holder ikke nivå i det hele tatt. Mange vil sikkert også nevne Denilson og Diaby, men for meg er disse mer playmakere og balldelere enn de store rivjernene.

 

Eller? <_<

Link to comment
Share on other sites

Flamini har imponert i det siste og jobber som en okse og er en god spiller å ha i backup, men akkurat nå ser eg det sånn at Cesc og Gilberto er den beste duoen sentralt på midten, men Gilberto er nå i dag 31 år og vil om ikke mangen år legge opp som spiller, og da tror eg Diarra og Diaby blir gode erstattere, men hadde eg vært i den samme stolen som Wenger er nå, ville eg ha beholdt han noen år til, om han holder seg skadefri, så ikke selg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt rykter om at Gilberto er i ferd med å forlate Arsenal. Men med jevne mellomrom har denne tanken dukket opp i mitt eget hode de siste ukene. For meg er det mye som tyder på at Gilberto er inne i sin siste sesong i Arsenaldrakta. Kanskje han forsvinner allerede i januar? Hvorfor tror jeg dette?

 

Vel, det er flere grunner til det.

1) Alle trodde at Gilberto skulle bli kaptein etter Henrys avgang. Men istedet blir Gallas kaptein, mens Toure blir visekaptein.

2) Flamini ser ut til å få tillit fremfor Gilberto. Selv om Flamini har gjort en fin jobb så langt, stusser jeg likevel over at han holder Gilberto utenfor laget.

3) Kjøpet av Diarra. Det synes litt merkelig at når Arsenal først skulle kjøpe en ny spiller, ble det en defensiv sentral midtbanespiller... som vi har mange av fra før.

4) I går var ikke engang Gilberto på benken. Ikke har jeg hørt at han er skadet heller.

 

Kan disse tingene tyde på at Gilberto er på vei bort? Eller er det bare mange tilfeldigheter i sving, og at jeg overtolker disse "tilfeldighetene"?

 

KJØR DEBATT!

 

Vært innpå samme tanke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid forsvart Gilberto, og ment at han kanskje har vært vår viktigste spiller. Nå føler jeg meg derimot relativt sikker på at han er inne i sin siste sesong i Arsenal-drakt. Ikke fordi han har spilt seg ut av laget, men fordi vi har 3-4 fremadstormende menn som verker efter å ta over plassen hans. Gilberto selv er 31, og skal økonomen Wenger få penger for ham, må han selges relativt snart. Òg som Wenger sa efter salget av Vieira og Henry; Cesc/Adebayor has to play. Det blir sitatet neste sommer også, men om det blir sagt om Flamini, Diaby, Denilson, Diarra eller Song tør jeg ikke spå.

Link to comment
Share on other sites

Eg har alltid hatt sansen for Gilberto. Han er veldig viktig for laget med sin rutine, posisjoneringsevne og duellstyrke. Eg har sjølvsagt ofte ropt diverse gloser til TV skjermen når han slår ei av mange håplause feilpasningar, men det kan me leve med.

 

Veldig synd hvis han er på veg ut. Me er etter mi meining avhengig av han på både ofansiv og defansiv dødball.

 

Flott spelar!

Link to comment
Share on other sites

Han er vel saman med Mad Jens den mest rutinerte speleren på laget.

Greit nok at vi har hatt eit stort generasjonsskifte og hadde ein snitt alder på like over 20 sist kamp, treng vi nokon eldre og rutinerte herrer til halde kontroll, lære og motivere.

Så eg at Gilberto ikkje forlet oss.

Link to comment
Share on other sites

For øyeblikket har Gilberto konkurranse på plassen sin og Flamini har fått tilitt. Gilberto har spilt mye for Brasil og har trengt hvile. Verre er

det ikke.

Gilberto er og blir en nøkkelspiller for oss.

Har liten tro på at han er på vei ut.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt rykter om at Gilberto er i ferd med å forlate Arsenal. Men med jevne mellomrom har denne tanken dukket opp i mitt eget hode de siste ukene. For meg er det mye som tyder på at Gilberto er inne i sin siste sesong i Arsenaldrakta. Kanskje han forsvinner allerede i januar? Hvorfor tror jeg dette?

 

Vel, det er flere grunner til det.

1) Alle trodde at Gilberto skulle bli kaptein etter Henrys avgang. Men istedet blir Gallas kaptein, mens Toure blir visekaptein.

2) Flamini ser ut til å få tillit fremfor Gilberto. Selv om Flamini har gjort en fin jobb så langt, stusser jeg likevel over at han holder Gilberto utenfor laget.

3) Kjøpet av Diarra. Det synes litt merkelig at når Arsenal først skulle kjøpe en ny spiller, ble det en defensiv sentral midtbanespiller... som vi har mange av fra før.

4) I går var ikke engang Gilberto på benken. Ikke har jeg hørt at han er skadet heller.

 

Kan disse tingene tyde på at Gilberto er på vei bort? Eller er det bare mange tilfeldigheter i sving, og at jeg overtolker disse "tilfeldighetene"?

 

KJØR DEBATT!

 

 

1) Gilberto har sagt til media at han godtar at han ikke ble kaptein/vise kaptein .. Ikke vet jeg om han lyger, mne tror ikke det

 

2) Flamini kommer aldri til å ta over plassen til gilberto

 

3) Kjøpet av Diarra var ikke så klokt, men vi har mange skadet spillere hele tiden så

 

4) Gilberto var ikke på benken fordi Wenger mener han br få hvile litt etter EM- kvallikk

 

Har aldri stusset på denne skane her ;) Men sefølgelig er det noen sammenhenger som kan tyde på at han kanskje ikke trives lengre, men tror ikke det

Link to comment
Share on other sites

Bare selg han. Er ikke avhengig av ham lenger

Det er lett for Flamini å spille godt og få oss til å glemme gilberto nå som laget spiller i motvind. Det er når de virkelig tøffe kampene og eventuell motgang kommer at gilberto står frem og viser hvor viktig han er! :)

Ikke glem at Flamini og Cesc allerede har spilt flere kamper sammen mot feks Chelskij.. de gjorde det bra sammen da, og stråler på midten nå. Men å selge Gilberto ville være dumt, med tanke på at han er vår mest rutinerte spiller på midten nå. Og han kan være god å ha, hvis Cesc eller Flam blir skadet og/eller havner i en liten bølgedal form-messig.

Link to comment
Share on other sites

Bare selg han. Er ikke avhengig av ham lenger

Det er lett for Flamini å spille godt og få oss til å glemme gilberto nå som laget spiller i motvind. Det er når de virkelig tøffe kampene og eventuell motgang kommer at gilberto står frem og viser hvor viktig han er! ;)

 

Du mener vel medvind? :)

 

Skjønner hva du mener, men Flamini har faktisk spilt bra mot de store laga tidligere, men vi får se hvordan han gjør det utover sesongen. Tror ikke Wenger kommer til å sette ut Flamini med det første ;)

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 24 2007, 06:37 PM) 105692[/snapback]

Bare selg han. Er ikke avhengig av ham lenger

Det er lett for Flamini å spille godt og få oss til å glemme gilberto nå som laget spiller i motvind. Det er når de virkelig tøffe kampene og eventuell motgang kommer at gilberto står frem og viser hvor viktig han er! ;)

 

Du mener vel medvind? :)

 

Skjønner hva du mener, men Flamini har faktisk spilt bra mot de store laga tidligere, men vi får se hvordan han gjør det utover sesongen. Tror ikke Wenger kommer til å sette ut Flamini med det første ;)

 

haha

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 24 2007, 06:37 PM) 105692[/snapback]

Bare selg han. Er ikke avhengig av ham lenger

Det er lett for Flamini å spille godt og få oss til å glemme gilberto nå som laget spiller i motvind. Det er når de virkelig tøffe kampene og eventuell motgang kommer at gilberto står frem og viser hvor viktig han er! ;)

 

Du mener vel medvind? :)

 

Skjønner hva du mener, men Flamini har faktisk spilt bra mot de store laga tidligere, men vi får se hvordan han gjør det utover sesongen. Tror ikke Wenger kommer til å sette ut Flamini med det første :P

 

Ja, han har spilt bra mot de gode laga. Men det var i fjor og i år er i år ;) .. Du skal ikke bare se på hva de gjør bra, men hva de gjør dårlig også. Jeg mener at Gilberto har gjort det mye bedre en Flamini, ikke at Flamini ikke har gjort det god, men gjennomsnitlig så har Gilberto gjort det bedre enn Flamini. Flamini er en god back-up, men håper ikke Wenger benker Gilberto !

Link to comment
Share on other sites

Nå har da Gilberto faktisk "gitt bort" ballen på midten fryktelig mange ganger. Helt siden han kom til klubben har han vært ustabil i pasningsspillet på midten, og ofte kostet oss mål. Jeg skal ikke slakte Gilberto for det, for han har vært en veldig viktig spiller for oss tidligere år, men nå som Flamini stråler slik han gjør nå er det ingen tvil om at han bør være førstevalget foran Gilberto!

 

n1ck, du sier at vi ikke bare må se på hva de gjør bra, men også hva de gjør dårlig. Da må du tenke på at du ikke bare må se på EN spiller, når det er snakk om TO.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Simbad .. Da kikker ikke jeg bare på Gilberto når jeg mener at han er bedre enn Flamini, men hvis du mener at ikke Flamini har gjort noen dårlige passninger o.l. se er det din mening. Jeg snakker om min mening om de to spillerene og kanskje jeg har ett helt annet synspunkt en hva du har når det gjelder Flamini og Gilberto ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...