Jump to content

2007.09.22 Derby County H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

87 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Har noen måla? www.verdensvevet.com/arsenal funker ikke sjå meg.

 

Fikk desverre ikke sett denne kampen, pga. komf. tur! :angry:

 

 

Liker ikke helt oppførselen til Diaby etter målet hans. Han dytter vekk Sagna 2 ganger og løper bort og gir en klem til en eller annen (mulig det er Diarra) på benken.

 

BE

Håpe inderlig d bare er en tilfeldighet, vi vil jo ikke ha no tull i klubben.

Ser foresten ut som Sagna kommer tilå bli en solid spiller for Arsenal i år.

Link to comment
Share on other sites

Så ufattelig deilig dette var!

Vi får årets første storseier på særdeles overbevisende vis. Vi kjører totalt over Derby, som bare måtte stå å se på at Arsenal spilte dem ball i hatt, og satte inn totalt fem mål.

 

Enda en utrolig konge helg! Vi vinner i en meget bra kamp fra vår side, Liverpool spiller uavgjort hjemme mot Birmingham, og så får vi håpe på uavgjort mellom United og Chelsea i morra.

 

Almunia: Fikk jo så og si ingenting å gjøre, men jeg var aldri bekymret for baklengsmål. Helt sikker i dag. 6

Sagna: Meget god kamp av vår nye høyreback. Vi savner virkelig ikke Manu med Bac på laget. Sikker defensivt, og med av og til offensivt. 7

Tourè: Steike for en spiller. Er helt sikker bak der, med strålende ingripner hele tiden, og var strålende offensivt med gode raid og spill. 8

Senderos: Havner i skyggen av en strålende Tourè, men virker god nok til å være backup. Ingen meget bra kamp, men ingen tabber eller dårlige inngripner. 6

Clichy: Nå skal det sies at han har spilt bedre kamper denne sesongen, men denne unge franskmannen fortsetter å imponere meg med sitt utrolig gode spill. Innehar utrolig fart og rykk, samt god teknikk som han bruker offensivt. Defensivt er han også helt trygg. 7

Walcott: Huff. Føler med ham nå. Han fikk denne sjansen, men klarte ikke å bruke den. Var Arsenals dårligste i dag, og hadde bare noen få raid. Utenom dem var han helt usynlig og mista ballen alt for lett. 5

Flamini: Har god kontroll på den defensive midtbanen i dag. Har ikke alt for mye å gjøre, men er god. Han er også helt kvalifisert til backup. Ville spilt fast på nesten hvilket som helst annet PL-lag bortsett fra de 4-5 store. 6

Fabregas: Målløs. Scorer nok en gang! Han spiller utrolig godt i kampen, men da han scoret fløt det over! Jeg løp rundt i huset og ut på trappa og jubla. Helt utrolig! Cesc for president! 9

Diaby: Første omgangs gigant! Scorer et utrolig mål, og spiller ellers strålende fotball. Ser ut til at han har meget god selvtillit. Han har meget god kontroll, og god fart og reaksjonsevne. Meget god kamp. 8

Eduardo: Folk glemmer det nok, men det er faktisk Eduardo som skaper de gigantiske rommene Emmanuel fikk i dag. Han drar av spillere med geniale løp, som gjør at Adebayor for fri bane mot mål. I tillegg skaffer han straffe, og spiller ellers god fotball. Viser god teknikk, og fart. Gleder meg til å se mer av dette talentet. 7

Adebayor: Årets første hattrick i PL. Respekt! Spiller med utrolig god selvtillitt i dag, og er rett og slett skamgod. Herjer vilt med Derbys forsvar, og viser utrolig styrke, teknikk og fart. Se på det første og det siste målet han scora i dag. Se på teknikken på det første, der han elegant tar ned ballen på brystet, før han runder keeper elegant og setter ballen i nota. Og på det andre der han får en vanskelig ball, og viser ekstrem spenst og styrke ved å ta ned ballen på brystet nesten en meter over bakken, og styrken og viljen han har da han får kontroll på ballen på bakken, med en forsvarer hengende i armen hans. Og den gode avslutningsteknikken han viser. Klasse! 9

 

Diarra: Fikk lite tid, men viser god teknikk og pasningsfot.

Denilson: God teknikk og god pasningsfot også på ham, men fikk for lite tid, som Lassana.

Song: Morsom fyr. Fikk alt for lite tid til å få et inntrykk av kvaliteten dog.

 

Må bare runde av posten med et gledesutbrudd:

KLASSE!

TAKK FOR AT DETTE ER LAGET JEG HEIER PÅ!! TAKK, ARSENAL. TAKK WENGER!

Link to comment
Share on other sites

For ett lag, for en trener, for noen spillere, for ett herlig stadion, for ett herlig publikum og for en HERLIG DAG !!!!! :angry::D

 

Dette skal gå Arsenals vei i år !!!! :D:D

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt sinnsykt, FANTASTISK!! For et lag, for en manager, snitt på 22, for utespillerne, tror jeg det var :angry: Oddsene blir bare mindre og mindre på seriegull, uavgjort på Old Trafford i morra, og Bolton-seier, er denne helga mye mer enn perfekt. Det er godt å være Gooner for tiden! Ade's første hatrick, perlemål av Diaby, og 6 på rad for Cesc vel? Det er vel ikke langt ifra bedre enn Henry?? Haha, Arsenal till i die! Nå er det bare å ta beina på jorda og tenker framover på neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Har noen måla? www.verdensvevet.com/arsenal funker ikke sjå meg.

 

Fikk desverre ikke sett denne kampen, pga. komf. tur! :angry:

 

 

Liker ikke helt oppførselen til Diaby etter målet hans. Han dytter vekk Sagna 2 ganger og løper bort og gir en klem til en eller annen (mulig det er Diarra) på benken.

 

BE

Håpe inderlig d bare er en tilfeldighet, vi vil jo ikke ha no tull i klubben.

Ser foresten ut som Sagna kommer tilå bli en solid spiller for Arsenal i år.

Jeg lot også merke til dette. Jeg husker at Henry også gjorde det med Reyes. Fint han i alle fall går bort til en annen og ikke at han løper for seg selv. Vi får satse på at det bare er en tilfeldighet.

Link to comment
Share on other sites

Kanonkamp! Derby spilte mye bedre enn da jeg så de spille mot pool og tottene, men det hjalp dem lite mot ligaens beste lag. Jeg er veldig glad for Diabys mål, for han har hatt mange susere som har gått like utenfor. Ade og Fabregas er toppskorere nå i PL :angry:

Arsenal er faktisk gode på absolutt alt for tiden, og det er artig å lese all skryten klubben får rundt i media.

 

Almunia nok en solid kamp, og Jens kan bare benkes fremover. Må si at jeg ikke savner tyskeren i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Har noen måla? www.verdensvevet.com/arsenal funker ikke sjå meg.

 

Fikk desverre ikke sett denne kampen, pga. komf. tur! :angry:

 

 

Liker ikke helt oppførselen til Diaby etter målet hans. Han dytter vekk Sagna 2 ganger og løper bort og gir en klem til en eller annen (mulig det er Diarra) på benken.

 

BE

 

Eh? Dette er jo ganske normalt når man skal bort og feire med noen på benken. Ikke akkurat første gang man ser noen gjøre sånt. Dessuten løper jo Sagna der bare og smiler uansett, så dette var ingenting. :D

Link to comment
Share on other sites

Almunia gjorde ingenting i dag, ei heller noe som Jens ikke kunne gjort han etter.

Sagna er vår nye høyreback. Genialt kjøp.

Toure er i skuddet for tiden. Har lagt fra seg mye av "armer og bein" og fremstår som en langt tryggere spiller i år. Innsatsen har det aldri vært noe galt med. God kamp.

Senderos gjør en grei kamp, hverken mer eller mindre. Har noen skjønnhetsfeil i dag også, men jeg er kanskje i overkant kritisk til han. Bare synet av Senderos gir meg svettebyer. Skal forsøke å legge det av meg!!

Clichy var ikke på sitt ypperste brilliante i dag, men likefullt beste venstreback i ligaen. By a mile.

Walcott virker nesten å være i feil liga. Selvtilliten er svak, får nesten panikk når han får ballen. Sliter fælt taktisk. Det er liksom et lag med 10 spillere pluss Walcott. Synd. La oss håpe han kan få i gang noe i liga-cupen.

Fabregas tusler rundt og sprer om seg med pasninger. Ny kanon. Lampard eat your hart out. Denne mannen blir verdens beste spiller hvis han bare holder hodet kaldt og beina på jorda.

Flamini løper en ny maraton. Gir midtbanen en fin balanse og Gilberto er nowhere to be seen. Utrolig!

Diaby med et kremmerhus. Det bor utrolig mye i denne spilleren, men noen kantspiller er han dog ikke synes jeg. Her skulle Reyes vært!! Hel##te!!

Eduardo var svært delaktig i mye som skjer og hadde mange assist i dag. Mangler fortsatt det siste lille kneppet som kan gjøre han til en publikumsfavoritt og storstjerne.

Adebayor er i flytsonen.

 

Vi avslutter med en midtbane bestående av Denilson-Song-Diarra-Diaby. Rene ligacupen og 5-0 mot seriens fremste dumpekandidat. Flott spill og flotte mål, men ingen grunn til å innkassere noe annet enn tre poeng og en flott start. Til det er motstanden rett og slett for svak.

 

Her gjelder det for alle, både spillere og fans, å gjøre som Fabregas. Hodet kaldt og beina på jorda. Klarer en det kan dette ende med hva som helst. Van Persie var på vei opp gjennom skyene, men ble fort korrigert av Wenger.

 

Jeg liker det jeg ser, Chaz!!

Link to comment
Share on other sites

Idag presterte alle sammen, med delvis unntak av Theo Walcott. Jeg er fantastisk fornøyd med laget. Fabregas scorer nok en gang, kanskje kommer han på høyde med Frank Lampard og Steven Gerrard.

Men jeg er utrolig skuffet over Theo Walcott, ser ikke ut til å klare å holde følge med tempoet og Walcott har ikke noe god fysikk heller. Men han hadde noen gode løp idag.

 

Kanskje han kommer på høyde med Lampard og gerrard :angry:

 

Fabregas er på høyde med Lampard og Gerrard.. Akkuratt nå så er det Frank og Steven som må komme opp på et Fabregas Nivå :D

 

Ja, men jeg mener på scoringsnivå med Lampard og Gerrard. De scorer jo mye, spesielt Lampard.

Link to comment
Share on other sites

Stats fra kampen:

 

Arsenal Team Statistics Derby County

5 Goals 0

2 1st Half Goals 0

8 Shots on Target 3

7 Shots off Target 3

6 Blocked Shots 1

5 Corners 4

10 Fouls 12

0 Offsides 3

1 Yellow Cards 1

0 Red Cards 0

88 Passing Success 76.9

9 Tackles 25

77.8 Tackles Success 64

62.4 Possession 37.6

47.8 Territorial Advantage 52.2

 

Fantastisk pasningsprosent, 88%!!!! I tilegg hadde vi ballen nesten 2/3 av tida ;)

 

EDIT: Litt mere stats - er dog ikke helt oppdatert etter dagens runde... http://www.skysports.com/story/0,19528,11662_2705370,00.html

Legg merke til at Clichy har utrolige 96% (!!!!) i suksessfulle pasninger :D

Link to comment
Share on other sites

Flamini: Har god kontroll på den defensive midtbanen i dag. Har ikke alt for mye å gjøre, men er god. Han er også helt kvalifisert til backup. Ville spilt fast på nesten hvilket som helst annet PL-lag bortsett fra de 4-5 store. 6

 

Som vanlig ser jeg frem til å lese poengene og vurderingene dine. Men jeg syntes du bommer på Flamini. Han står frem mer og mer. Jobber, med tekniske finesser og han er kanskje den som blør mest for drakta for tiden. Han fortjente 8. Og han fortjente et Emirates som reiste seg når han var på vei ut.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig ser jeg frem til å lese poengene og vurderingene dine. Men jeg syntes du bommer på Flamini. Han står frem mer og mer. Jobber, med tekniske finesser og han er kanskje den som blør mest for drakta for tiden. Han fortjente 8. Og han fortjente et Emirates som reiste seg når han var på vei ut.

 

Helt rett i det du sier der ;) Er faktisk han som blør mest for drakta for tiden :D Ikke at ingen andre gjør det, men Flamini har vikelig gjort det godt !

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig ser jeg frem til å lese poengene og vurderingene dine. Men jeg syntes du bommer på Flamini. Han står frem mer og mer. Jobber, med tekniske finesser og han er kanskje den som blør mest for drakta for tiden. Han fortjente 8. Og han fortjente et Emirates som reiste seg når han var på vei ut.

 

Helt rett i det du sier der :P Er faktisk han som blør mest for drakta for tiden ;) Ikke at ingen andre gjør det, men Flamini har vikelig gjort det godt !

 

Dere har et poeng.

Jeg strekker meg til en syver. Han jobber godt, står på og blør for drakta, men fremdeles er han ikke noen teknisk briljant spiller, noe man bør være for å oppnå en åtter i min blokk. Men en ypperlig squadplayer, det er han, og det skal han ha credit for!

 

Forøvrig:

OPPSUMMERING: ARSENAL 5-0 DERBY av Helmik'n aka Shade

 

En oppsummering jeg skrev nå nettopp. Skriver alltid oppsummering av kampene på Footballunlimited. Kan begynne å poste dem her også, slik som nå. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk på selve teksten, og innholdet. Håper noen er interesserte, og leser den! :D

Link to comment
Share on other sites

Svei selvfølgelig at jeg var på jobb idag, men da kameraten min sendte meg til sammen 6 sms var jo det et bra tegn:D 5 mål mot Derby er sykt bra, nå har jeg sett måla på verdensvevet, og ja selvfølgelig er jeg fornøyd! Veldig fine mål! Noen som har matchtorrent eller en bra oppsummering av kampen? Jeg bare må se mer av dette!

Link to comment
Share on other sites

Svei selvfølgelig at jeg var på jobb idag, men da kameraten min sendte meg til sammen 6 sms var jo det et bra tegn:D 5 mål mot Derby er sykt bra, nå har jeg sett måla på verdensvevet, og ja selvfølgelig er jeg fornøyd! Veldig fine mål! Noen som har matchtorrent eller en bra oppsummering av kampen? Jeg bare må se mer av dette!

 

Hvis du er ute etter skriftlig oppsummering, så kan du ta en titt på innlegget over det du skrev nettopp.

Der har jeg linket til en oppsummering av kampen skrevet av meg selv..

Tror den skal dekke det meste.

 

Noen får heller skrike ut de er totaalt uenige.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...