Jump to content

2007.09.22 Derby County H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

87 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Uenig. Deres begrunnelse er meningsløs og uinterressant. Helt ufattelig om en eller annen Arsenalsupporter tipper tap mot Derby. Men det forundrer meg ikke. Det finnes noen pessimister som ALLTID vil tenke tap og det værste. I alle situasjoner og under alle omstendigheter. Jeg er virkelig glad jeg ikke er i deres sko. Det morsomme er likevel at det er teknisk (!) mulig å VELGE en annen innstilling. Man kan rett og slett bare bestemme seg for å tenke positivt!

 

Det fungerer veldig bra!

 

Tja, alle må få ha si meining så lenge ein kan argumentere for den.. Og det var desse argumenta eg er interessert i.. Og det er ikkje nødvendigvis sunt å tenke positivt til ei kvar tid.. Men enig i at det fungerer bra i dei fleste samanhengar.. :) (Som f.eks før søndagens kamp mot Derby!)

 

Dette BØR bli overkøyring, men ein skal ikkje kimsa av nyopprykka lag.. Dei kan finne på å overraske, men kryssar fingre og tær for at det ikkje blir slik på søndag!

 

Håpar, som helgeaarsvoll, at Walcott får spele på søndag.. Men er ikkje heilt einig i at han nødvendigvis er i ei kritisk fase.. Eg er sikker på at Theo blir ein stor spelar, berre han får tid på seg.. Han er fortsatt ung, og har vore ein del skadd..

 

Walcott er definitivt i en avgjørende fase i Arsenal. Wenger antyder jo også at Walcott bør spille. Det betyr derimot at han må prestere. Og det sliter han voldsomt med. Jeg frykter at han går som Pennant, Bentley osv. Synd, men han har ikke selvtilliten som skal til. Håper virkelig jeg tar feil, da det hadde vært ufattelig morsomt med en forløst Walcott herjende på Emirates.

 

Jeg tror det blir med drømmen, men håper... fremdeles

Link to comment
Share on other sites

Uenig. Deres begrunnelse er meningsløs og uinterressant. Helt ufattelig om en eller annen Arsenalsupporter tipper tap mot Derby. Men det forundrer meg ikke. Det finnes noen pessimister som ALLTID vil tenke tap og det værste. I alle situasjoner og under alle omstendigheter. Jeg er virkelig glad jeg ikke er i deres sko. Det morsomme er likevel at det er teknisk (!) mulig å VELGE en annen innstilling. Man kan rett og slett bare bestemme seg for å tenke positivt!

 

Det fungerer veldig bra!

 

Tja, alle må få ha si meining så lenge ein kan argumentere for den.. Og det var desse argumenta eg er interessert i.. Og det er ikkje nødvendigvis sunt å tenke positivt til ei kvar tid.. Men enig i at det fungerer bra i dei fleste samanhengar.. :) (Som f.eks før søndagens kamp mot Derby!)

 

Dette BØR bli overkøyring, men ein skal ikkje kimsa av nyopprykka lag.. Dei kan finne på å overraske, men kryssar fingre og tær for at det ikkje blir slik på søndag!

 

Håpar, som helgeaarsvoll, at Walcott får spele på søndag.. Men er ikkje heilt einig i at han nødvendigvis er i ei kritisk fase.. Eg er sikker på at Theo blir ein stor spelar, berre han får tid på seg.. Han er fortsatt ung, og har vore ein del skadd..

 

Walcott er definitivt i en avgjørende fase i Arsenal. Wenger antyder jo også at Walcott bør spille. Det betyr derimot at han må prestere. Og det sliter han voldsomt med. Jeg frykter at han går som Pennant, Bentley osv. Synd, men han har ikke selvtilliten som skal til. Håper virkelig jeg tar feil, da det hadde vært ufattelig morsomt med en forløst Walcott herjende på Emirates.

 

Jeg tror det blir med drømmen, men håper... fremdeles

 

Med et Arsenal i såpass flyt om dagen, så er dette kanskje kampen for Walcott. Kommer han inn og tar del i det gode spillet vi presterer så kanskje det vil forsterke selvtilliten hans veldig mye. Blir spennende å se hvordan laget takler kampen i morgen. Med flere spillere ute pga skader, samt to veldig sterke seire på de siste to kampene så er det viktig at vi ikke slipper oss ned flere hakk. Ekstremt viktig med tre poeng i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Uenig. Deres begrunnelse er meningsløs og uinterressant. Helt ufattelig om en eller annen Arsenalsupporter tipper tap mot Derby. Men det forundrer meg ikke. Det finnes noen pessimister som ALLTID vil tenke tap og det værste. I alle situasjoner og under alle omstendigheter. Jeg er virkelig glad jeg ikke er i deres sko. Det morsomme er likevel at det er teknisk (!) mulig å VELGE en annen innstilling. Man kan rett og slett bare bestemme seg for å tenke positivt!

 

Det fungerer veldig bra!

 

Tja, alle må få ha si meining så lenge ein kan argumentere for den.. Og det var desse argumenta eg er interessert i.. Og det er ikkje nødvendigvis sunt å tenke positivt til ei kvar tid.. Men enig i at det fungerer bra i dei fleste samanhengar.. :) (Som f.eks før søndagens kamp mot Derby!)

 

Dette BØR bli overkøyring, men ein skal ikkje kimsa av nyopprykka lag.. Dei kan finne på å overraske, men kryssar fingre og tær for at det ikkje blir slik på søndag!

 

Håpar, som helgeaarsvoll, at Walcott får spele på søndag.. Men er ikkje heilt einig i at han nødvendigvis er i ei kritisk fase.. Eg er sikker på at Theo blir ein stor spelar, berre han får tid på seg.. Han er fortsatt ung, og har vore ein del skadd..

 

Walcott er definitivt i en avgjørende fase i Arsenal. Wenger antyder jo også at Walcott bør spille. Det betyr derimot at han må prestere. Og det sliter han voldsomt med. Jeg frykter at han går som Pennant, Bentley osv. Synd, men han har ikke selvtilliten som skal til. Håper virkelig jeg tar feil, da det hadde vært ufattelig morsomt med en forløst Walcott herjende på Emirates.

 

Jeg tror det blir med drømmen, men håper... fremdeles

det er vel ikke så mye verre å stemme på tap enn å ikke ha tro på Walcott :(

 

vi har mange skader i laget og Derby klarte å snu den dårlige trenden fra serieåpningen mot Newcastle på mandag. motgangen vår vil nok sikkert komme før eller siden, så litt skepsis kan være bra på akkurat dette tidspunktet. det er i hvertfall bedre enn arroganse og hovmod..

 

jeg tror både på seier og Theo. om han spiller fra start er jo en annen sak. han har uansett visst nok kvaliteter til at man kan se hva som er i emning. det som er litt kjipt for Theo er at han ble betegnet som den neste store vidunderbarnet etter Rooney og alle forventet at utviklingen hans skulle eksplodere like raskt som Rooney. Rooneys utvikling var vel ikke akkurat vanlig.

 

nå har det visst seg at de to har totalt forskjellige personligheter og fysiske forutsetninger. Rooney var stor og kraftig og stormet avgårde uten å ofre forventningene en tanke fra første stund, mens Theo fortsatt er rimelig liten og spinkel (selv om han har fått noe bedre balanse det siste året) og i tillegg virker det som han er mer beskjeden og forsiktig, ikke ulikt en yngre variant av en annen som det var store forventninger til, men som brøt i gjennom senere enn mange trodde; Henry...

 

det er uansett stor forskjell på Bentley/ Pennant og Walcott. egentlig ingen grunn til sammenligning annet enn at de alle var britiske hyper.

Link to comment
Share on other sites

Den store forskjellen mellom Pennant / Bentley og Walcott, er at sistnevnte er en seriøs spiller. De to andre drakk og festet mye, og var mer opptatt av de utenomsportslige enn det som faktisk betydde noe: Prestasjonene på banen. Walcott er ydmyk og har fått ryktelig mye mediaoppmerksomhet. Han har fått et stort press på seg, og jeg vil tro at han vil bli veldig mentalt sterk av dette siden han får så mye press i ung alder. Men han, som alle andre unge spillere, trenger spilletid og det viktigste av alt: Selvtillit. Unggutten har fortsatt ikke scoret sitt første mål i PL. Med en gang han får det målet tror jeg han vil vise verden hva han egentlig er god for. Wenger sier at han er en meget god avslutter, og jeg er sikker på at vi får se denne egenskapen mye etter hvert som han får gjennombruddet sitt. Han har de fysiske forutsetningene, men mangler fortsatt styrke og fotballforståelse ettersom han ofte gjør feil avgjørelser. Med selvtillit vil han derimot klare å tenke klarere og tørre å prøve ting på egenhånd. Det har tatt litt tid, men jeg er helt sikker på at han snart vil komme som et vulkanutbrudd.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til denne kampen! Laget er inne i en god stim og bør selvsagt fortsette i samme spor. Når det er sagt, så ser også faren ved Derby. Som et par av dere nevnte i starten, så får vi neppe bruk for kuleramma i denne kampen. Ser for meg et gjestende lag som parkerer samtlige mann på sin egen halvdel. Slikt skaper trøbbel for Arsenal.

 

Er spent på laget. Ser kanskje ut til at Senderos rekker kampen. Regner da med at han blir å finne der bak. Satser på at Eduardo starter og håper at Walcott får muligheten, gjerne fra start. Bendtner bør være å finne på benken.

 

Tipper 2-1 til Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com

 

Philippe Senderos has been passed fit for Saturday’s clash with Derby County but, as expected, Alex Hleb will be missing.

 

Wenger’s side have a heavy workload at the moment so he intends to ring the changes.

 

“I will rotate a little bit and try to get the right mixture between stability and some fresh legs as well,“ he said. “Gilberto will be back, maybe Theo Walcott will start, I do not know yet. Eduardo down the left can be a possibility as well.”

 

[ Friday, September 21, 2007]

 

Jaja, godt Senderos er klar, morsomt hvis Walcott og Eduardo får sjansen fra start også!

Link to comment
Share on other sites

Med seier her, så kan vi, som de aller fleste er klar over, skaffe oss en luke ned til man utd og chelsea. Tidligere har det vært typisk Arsenal å gå på en smell i slike kamper, men i den formen vi er i om dagen så kan jeg ikke se for meg at vi taper openg i denne kampen. Tror det blir en kamp vi vil stange mot et 11-mann-bak-ballen-forsvar, men uttellingen vil komme. Laget har utviklet en herlig evne til å stå på til siste slutt, rett og slett løpe de ekstra meterne for hverandre. Deilig å se hele benken være med å feire mål, og like deilig å se at spillerne samler seg etter kampen. Vi spiller også mye mer variert enn de har gjordt på lenge, og for meg var kampen mot Sevilla det beste jeg har sett siden Juventus hjemme.

Seier til oss og uavgjordt på skuespillernes teater. STEMNING!

 

Tror disse 11 starter:

 

Almunia

Sagna - Toure - Dr. Phil - Clichy

Walcott - Cesc - Flamini - Eduardo

van Persie - Ade

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier i pre-derby intervjuet at han vil gi noen "fresh players" sjansen. Så spørs det hvor mange..

Walcott vil starte, det føler jeg meg ganske sikker på. Nå er det på tide gutten får en ordentlig god kamp i PL, håper det skjer imorgen. På følelsen av at Flamini vil bli spart, siden Gilberto hvilte i midtuka. Dette er synd på grunn av Flamsterns herlige "performances" nylig. Tror da Diaby bli satt inn da. Husker faktisk ikke hvordan han spilte mot Sevilla, men mot Spurs synes jeg han var den desidert svakeste og mener han ikke har gjort seg fortjent til startoppstillinga utifra det han har prestert i kamp. Men heldigvis er det Wenger sin mening som gjelder og ikke min :( Men må gjøre det bra på trening, for er det bare meg som synes Diaby har spilt under pari i så og si alle kamper han har spilt..? En av, hvis ikke den eneste, som har tydelig underprestert så langt i sesongen..? Men men enda ung..

 

Forventer laget under til venstre, håper på laget til under under :)

 

Almunia

 

sagna - toure - senderos - clichy

 

 

walcott - gilberto - cesc - diaby

 

 

RVP - Ade

 

 

 

Almunia

 

sagna - toure - senderos - clichy

 

 

walcott - gilberto - cesc - flamini

 

RVP - Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Kampen er vel på lørdag?

 

BE

 

Stemmer! My bad! Var vel muligens berre ønsketenkning, i og med at eg ikkje får sett den på laurdag.. :(

Åh, det var godt, gleda meg veldig til dagen idag!

 

Edit: 4 stykker som har tipt tap!? Nesten litt flaut at "ekte" (Arsenal Norway) supportere som er SÅ sinnsykt pessimistiske, skulle nesten tru det var noen spurver med fritidsproblemer som har fått seg inn. :)

Link to comment
Share on other sites

Kampen er vel på lørdag?

 

BE

 

Stemmer! My bad! Var vel muligens berre ønsketenkning, i og med at eg ikkje får sett den på laurdag.. :(

Åh, det var godt, gleda meg veldig til dagen idag!

 

Edit: 4 stykker som har tipt tap!? Nesten litt flaut at "ekte" (Arsenal Norway) supportere som er SÅ sinnsykt pessimistiske, skulle nesten tru det var noen spurver med fritidsproblemer som har fått seg inn. :)

 

Nå må du ikke dra den for langt. Er man pessimistisk blir en ofte positivt overrasket. Verre er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Kampen er vel på lørdag?

 

BE

 

Stemmer! My bad! Var vel muligens berre ønsketenkning, i og med at eg ikkje får sett den på laurdag.. :(

Åh, det var godt, gleda meg veldig til dagen idag!

 

Edit: 4 stykker som har tipt tap!? Nesten litt flaut at "ekte" (Arsenal Norway) supportere som er SÅ sinnsykt pessimistiske, skulle nesten tru det var noen spurver med fritidsproblemer som har fått seg inn. :)

 

Nå må du ikke dra den for langt. Er man pessimistisk blir en ofte positivt overrasket. Verre er det ikke.

Jeg sier bare min mening, det man skal gjør på et forum :P

Link to comment
Share on other sites

ser for meg 3 mulige senarioer:

1. vi få tidlig mål, kjører over Derby, å vinner 4,5,6,7- 0(hadde vårt deilig med årets 7-0 ;) )

2. vi rundspiller derby, men får ikke uttelling før sent i kampen å vinner 1,2-0

3.derby skårer på et "lucky strike", arsenal jager, vinner 3-1 etter 3 mål fra 75min og ut..

 

Laget:

 

Almunia

Sagna-Toure-Phil-Clichy

Theo-Cesc-Gilberto-Diaby

Adebayor-Eduardo

 

Subs: Fabianski-Flamini-Denilson-RvP-Bendtner

 

Blir overaska om Wenger velger å ikke bruke eduardo fra start her,

å tror han passer bedre med ade enn RvP..

gleder meg uansett masse til kampen, håper på 7-0 etter:

eduardo3

walcott 2

Cesc 1

Ade1

Link to comment
Share on other sites

Er skuffa over at noen tipper vi slipper inn mål i dag... Derby har scora kun 4 mål til nå i sessongen, og jeg ser ingen grunn til at de skal øke den statistikken i dag!

 

Senderos og Hleb er usikre foran dagens kamp. Hleb kan gjerne få hvile seg uansett, bedre med friske ben, enn en halv-fit Hleb.

 

Almunia

Sagna - Toure - Senderos - Clichy

Flamini - Fabregas - Gilberto - Diaby

Adebayor - Eduardo

 

Gilberto går inn for Senderos dersom han ikke kan spille, og Denilson går i midten.

 

Synes absolutt Flamini bør spille på høyre siden istedenfor Walcott. Synes passningspillet til Walcott er noe ustabilt, og siden både Hleb (sannsynligvis) og Rosicky er ute, så er den totale passningsskillen på midtbanen mye lavere. Derfor Flamini, som er i støtet for tiden. I tillegg er han en skikkelig kriger sammenlignet mot "lille" Walcott ;) (Walcott kan gjerne komme inn de siste 20 min og få løpt litt på vingen der)

 

3-0

 

Eduardo

Toure

Ade

Link to comment
Share on other sites

Det er denne kampen alle "ekspartene" mener at her stopper gullhåpe for Arsenal :S Skjønner ikke helt hva de mener, om vi har vunnet nokk og at derby vinner over oss :S Høres merkelig ut :S

Men denne kampen skal vi ikke slippe inn mål sånn som Donaldhino sier ;) Gleder meg som en unge å se lage gruse Derby ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp som vi både skal og er nøtt til å vinne. Derby er nok flere hakk under oss, pluss at vi spiller hjemme. Tap her vil ødelegge hele 18 års dagen min, men seier ville vært en perfekt presang:D

Dette er jo en kamp vi kan vinne med flere mål!

 

Gleder meg:D

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp som vi både skal og er nøtt til å vinne. Derby er nok flere hakk under oss, pluss at vi spiller hjemme. Tap her vil ødelegge hele 18 års dagen min, men seier ville vært en perfekt presang:D

Dette er jo en kamp vi kan vinne med flere mål!

 

Gleder meg:D

 

Helt enig, vi er nødt til å vinne kampen mot Derby, vi er i en flyt bra så dette burde være en "lett" match.

 

PS: Gratulerer med dagen! ;)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er det så få som vil ha diarra med ???

 

Fordi han er ny og må ha tid å spille seg inn sammen med de andre spillerene. I tillegg mener jeg, (se mitt forslag til laget lengre oppe) det er andre som heller fortjener å spille denne kampen. Jeg satt ikke opp innbyttere, for det er ganske åpnet, men det er ikke umulig Diarra får noen minutter på slutten, slik som mot Sevilla.

 

Men hvem vet hvem som står på banen kl 16 ;) Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte jeg tror og, selvsagt håper på seier, men det er sjelden jeg stemmer det. På grunn av at jeg har en ekkel følelse om at hver gang jeg tror skikkelig på seier, og sier det offentlig, så blir det tap eller uavgjort, men i dag har jeg strukket meg til å faktisk også stemme på seier. For min del sier dette en del om hvor overlegent dette bør være.

 

Men jeg tror vi kan lide over at vi undervurderer dem, og vi kan fort gå på et ydmykende uavgjortresultat. Men spillemessig bør dette være overkjøring.

 

Håper Theo og Dudu får sjansen fra start.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: Phillipe Senderos :: Gaël Clichy

Theo Walcott :: Gilberto da Silva :: Francesc Fàbregas :: Eduardo da Silva

Robin van Persie :: Emmanuel Adebayor

 

Skulle likt å sett Dudu på vingen, og se hvordan han takla det, i og med at jeg, til tross for at jeg liker ham, ikke synes Diaby holder mål det ute. Han er og blir en sentral midtbanespiller, og Dudu har vel spilt en og annen kamp for Dinamo og landslaget som ving, mener jeg å ha hørt, så dette kan være kampen vi tester ut det. I tillegg drister jeg meg til å sette Theo som ving på andre sida, med Alex ute. Er enig med det andre sier om ham her.. Tror dette kan være en avgjørende kamp for ham, om han ikke er mer tålmodig enn andre spillere, som nevnte Pennant og Bentley.

I tillegg håper jeg på en viss nordmann på benken, og at han kanskje får et innhopp.

 

Lykke til alle gooners! Dette skal, vil og bør vi vinne!

 

EDIT:

Har glemt Diarra her. Blir dette overkjøring, som jeg tror, spiller han nok store deler av andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp som vi både skal og er nøtt til å vinne. Derby er nok flere hakk under oss, pluss at vi spiller hjemme. Tap her vil ødelegge hele 18 års dagen min, men seier ville vært en perfekt presang:D

Dette er jo en kamp vi kan vinne med flere mål!

 

Gleder meg:D

 

Gratulerer med dagen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...