Jump to content

2007.09.15 Tottenham B


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Utrolig god kamp fra begge lag egentlig. Kunne lett ha endt med seier til Tottenham, men det virker som dagens Arsenallag ikke er redde for noen ting og klarer å mobilisere helt til slutt. Må være en vanvittig go og selvtillit i laget for tiden. Wenger virket uvanelig rolig, så nesten ut som om han ventet en slik utvikling.

 

Mange som var gode i dag. Fabregas står frem som en komplett spiller nå med innsats, tøffhet og styrke i spillet sitt. Når han kombinerer dette med finesser og mål er han absolutt blandt de beste i verden. Håper bare den udugelige spanske treneren fortsetter med somlekoppen Alonso på midten slik at guttungen kan få hvile i landslagsperioder.

Flamini er igjen sterkt delaktig i seieren. Utrolig motor, virker veldig trygg med ballen og har luket bort feilpassene han slet litt med i fjor. Å spille så godt kamp etter kamp er imponerende og spesielt med tanke på at han stadig skifter posisjon på banen. Flamini blir god å ha i troppen utover året.

Chlicy blir stadig tryggere def, og gjør knapt en feil. Offensivt er han helt utrolig. Mangler litt selvtillit til å ta for seg siste forsvarsspiller noen ganger. Mannen er så rask at ingen klarer å følge ham selv med ballen i bena. Når han innser dette og begynner å true innenfor 16 med hastigheten sin vil straffesparkene hagle. Største talentet på venstreback jeg noen sinne har sett.

Adebayor gjør så utrolig mye bra frem til avslutningene sine at det nesten er uforståelig at han kan brenne så mange sjanser. I dag redder han både seg selv og laget med to kanonscoringer. Hvis ikke hadde han vært dagens syndebukk. -Kort mellom himmel og helvete-

Hleb og Sagna har funnet hverandre meget bra på høyre og ser ut til å kunne tilføre enda mer enn Eboue og Hleb gjorde i fjor. Begge er gode i dag.

Toure gjør som han pleier; roter det til for seg selv, men med en fysikk få andre har rydder han stort sett opp igjen selv. Fikk Gilberto til å blir nokså usikker på plasseringene noen ganger og dette førte til at Bent kom alene 2 ganger på slutten. Er fortsatt uferdig taktisk.

 

Resten syns jeg gjorde en OK kamp med unntak av Diaby som aldri kom helt til sin rett på venstre. Når han i tillegg brenner så store sjanser som han gjorde i dag syns jeg han var den svakeste spilleren. Gjør veldig mange gode løp og dragninger, men manglet i dag samspillet med Clichy og trykket i spillet som vi har sett tidligere. Kommer nok sterkere tilbake.

 

Alt i alt en veldig bra start på kvelden. Neste helg skal serieledelsen trygges mot ligaens svakeste lag. Håper endel av de som enda ikke har kommet helt i gang bruker den kampen godt.

 

Arsenal blir fantastisk gode i år. Vi har lagt en ny dimensjon til spillet vårt denne sesongen og er ikke like lette å spille mot som i fjor. Blir ikke overrasket om vi er med helt i toppen i midten av mai. Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

En herlig seier dette. Fryktet det verste etter Ade missen i 2 omg,men

laget spilte seg stort opp.

Vi scorer på frispark og. Ade var god i dag og 2 målet hans var en perle.

Tottenham har spisser som er totalt ute av form ...eller hva de nå er.

 

Kjekt å se Flamini som har fått en ny vår denne sesongen.

Banens beste er Fabregas men også Ade,Toure,Clichy,Sagna og Flamini lleverer en solid kamp.

 

En herlig dag!

Link to comment
Share on other sites

For en dag! Vi knuser Spurs og Pool og Chelski taper poeng.. Kan det bli bedre? :rolleyes:

 

Men for en kamp vi spiller idag. Idag kunne man tydelig se at dette Arsenallaget har det aller meste. Vi har en solid forsvarslinje, med et lite minus på Gilberto, en strålende midtbane med tæl kombinert med teknikk og fantastisk pasningsspill. I tillegg har Adebayor åpnet målkontoen for alvor. Dette var fantastisk!

 

Rating (1-10)

Almunia: En noe slurvete og usikker kamp. Ruser farlig ut ved flere anledninger og er bare heldig som ikke slipper inn flere. 4

 

Sagna: Røverkjøp av godeste Wenger. Jeg mener Sagna har alt en moderne back trenger. Grei fart,god teknikk,gode innlegg,ballsikker og ikke minst duellsterk og nådeløs når det gjelder. Alt dette viste han idag. 8

 

Toure: Rydder opp i stor stil og redder oss ved mange anledninger. For en spiller! 9

 

GIlberto: Man så tydelig idag at Gilberto er ganske mye bedre på midten enn som stopper. Sliter litt med taktiske men samtidig viser han jo hvor duellsterk og rutinert han er. Godkjent! 6

 

Clichy: Hvem savner Cole? I hvertfall ikke jeg. Clichy er rett og slett en fantastisk venstreback. Voldsomt god offensivt samtidig som han har forbedret seg kraftig i det defensive. Løper utrettelig, rydder mye opp og skaper mange farligheter fremover. 8

 

Hleb: Fantastisk teknikk, men sliter fortsatt med pasninger og skudd. Han er fremdeles altfor skuddredd og spiller heller en pasning istedenfor å brenne av. Skal dog ha pluss for et fantastisk forarbeid til sjansen som DIaby absolutt burde ha scoret på. 7

 

Fabregas: Om noen år er han verdens beste,det er jeg overbevist om. I tillegg til den fantastiske teknikken og overblikket som han alltid har hatt, har han i tillegg blitt mye bedre i det defensive og i tillegg scorer han mål. Komplett spiller! 9

 

Flamini: Positivt overrasket over han idag. Legger som vanlig ned flere mil og renser mye unna. I tillegg synes jeg han var frisk fremover, noe vi ikke er helt vant til fra den fronten. God kamp! 7

 

Diaby: Er absolutt ingen venstreving. Et mysterium for meg at han ikke brukes sentralt med Cesc. Er god i nærkamper, flink til å holde på ballen og et herlig driv. Men misset på en 100% sjanse idag, som mot Portsmouth. Kunne blitt avgjørende. 7

 

v.Persie: Svak kamp fra den fronten idag. Lager ikke veldig vesen ut av seg og jeg synes han var tam i dag. Noen greie skuddlir byttet ut. 5

 

Adebayor: Binder som vanlig opp stopperne og er flink til å holde på ballen. Flink til å komme til avslutning men brenner noen sjanser som han absolutt bør starte å sette hvis han skal ta steget helt opp. Men for all del; for noen herlige scoringer! Og for en type. 3-1 målet er nødt til å bli en het kandidat til årets mål! 8

 

Rosicky: Frisk når han kommer inn og skaper mye med fartens sin, pasningene og teknikken. Positiv! 7

 

Denilsen: For liten spilletid.

 

Song: FOr liten spilletid.

Link to comment
Share on other sites

yes nå er vi på toppen av tabellen. hvem hadde pasningen før fabregas sitt mål?

 

Såvidt jeg vet hadde bare Cesc ètt mål... Men det var Rosicky med assisten på den.

 

Hvor i setningen skriver Arsenal 4ever at Cesc scoret meir enn 1 mål?

 

Heh.. Mente jeg leste "sine" mål.. men jeg leste nok bare grundig feil i og med at man ser at det ikke er endret etter at jeg quotet det heller..^^

 

My bad. Endret..

Link to comment
Share on other sites

Tjernås synes vi ikke bare ser gode ut, men forferdelig god ut. Jeg vil påstå at vi har et lag som vil overgå tidligere versjoner. Laget har blitt bedre uten fantastiske Henry. De unge spillerne står frem og deler ansvaret. De søker hele tiden de beste mulighetene og ikke bare etter stjernespilleren.

Laget har et vanvittig potensial og Wenger kommer på ny til å vise at han ikke har noen likemann. Vi har kritisert og ropt etter innkjøp. Men mannen kjører sitt eget løp. Imponerende. I dag var det klasseforskjell på de to lagene.

Det ble en klar nivåhevning når Rosiscky kom inn. Fabregas blomstret og Adebayor var fantastisk. Bommet på et par, men han er råsterk og har god teknikk. Målet hans var et av årets mål.

Jeg er utrolig glad i dag og vanvittig stolt. Vi har et par lette kamper nå, og jeg tror vi vil kunne skaffe oss et forsprang. I fjor tapte vi for mange poeng mot de svakere lagene, det skjer nok ikke i år.

Og se spillegleden og nyt feiringene og Fabregas hyllest til emblemet på drakten.

Kos dere i helgen og vi ser frem til Sevillakampen.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi vant i dag så synes jeg at det var mye rusk i Arsenalmaskineriet. Tottenham spilte en god kamp og burde selvsagt putta flere mål. Tottenham hadde sjangser i fleng til å pungtere kampen. Men vi hadde også sjangsen til å score tidligere i kampen.

Hadde vel ikke blitt totalt uenig om det hadde blitt uavgjort.

Men vi vant og det var mer enn deilig nok for meg. Fab, Clichy og Toure var de desidert beste utpå der i dag. Almunia hadde noen bra redninger men også et par bærturer. Sagna har overrasket meg så langt i sesongen. Deilig med 3 poeng i denne kampen, kan brenne de som sa før sesongpremieren at Arsenal ikke kom til å hevde seg i toppen. Se på tabellen nå dere :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tjernås synes vi ikke bare ser gode ut, men forferdelig god ut. Jeg vil påstå at vi har et lag som vil overgå tidligere versjoner. Laget har blitt bedre uten fantastiske Henry. De unge spillerne står frem og deler ansvaret. De søker hele tiden de beste mulighetene og ikke bare etter stjernespilleren.

Laget har et vanvittig potensial og Wenger kommer på ny til å vise at han ikke har noen likemann. Vi har kritisert og ropt etter innkjøp. Men mannen kjører sitt eget løp. Imponerende. I dag var det klasseforskjell på de to lagene.

Det ble en klar nivåhevning når Rosiscky kom inn. Fabregas blomstret og Adebayor var fantastisk. Bommet på et par, men han er råsterk og har god teknikk. Målet hans var et av årets mål.

Jeg er utrolig glad i dag og vanvittig stolt. Vi har et par lette kamper nå, og jeg tror vi vil kunne skaffe oss et forsprang. I fjor tapte vi for mange poeng mot de svakere lagene, det skjer nok ikke i år.

Og se spillegleden og nyt feiringene og Fabregas hyllest til emblemet på drakten.

Kos dere i helgen og vi ser frem til Sevillakampen.

 

And AMEN to that!!

Enig i samtlige setninger du skriver her, Ben!

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett herlig!

+ For at vi scorer på døball og vi klarer å score på det merkeligste vis. (Ade og Fab) Det var to fantastiske scoringer.

- Somlet kanske noen ganger bakover, men det gikk nå greit for det. Bent og Keane var ikke akkurat effektive idag...

 

En strålende fotball match der vi snur kampen. Og vi er et skritt nærmere St.Totteringhams day!" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Å vinne mot erkerivalen Spurs på Shit Heart Lane er noe av det aller beste man opplever som Arsenalfan, noe vi fikk føle i dag :) I en match som bølga frem og tilbake, og som trolig var en av de mest underholdene kampene så langt denne sesongen for den nøytrale seer, var det vi som trakk det lengste strået, og det er akkurat sånn det skal være ;) Synes dog vi er altfor slappe i forsvarsspillet, og altfor mye trenger gjennom. Noe av grunnen er nok at vi ikke har noe beskyttende skjold på midten (siden Gil i dag var stopper). Tottene kunne fort ha scoret nok mål til å avgjøre i dag, så man skal være såpass faire at vi gir litt cred til dem, men vi må få ordna opp i forsvarssurret, noe som blir gjort så fort Will er tilbake.

 

Mye er sagt om spillerne, og jegt er stort sett enig. Med to assist og ett pærlemål fra 22-23 meter er det vanskelig å ikke nevne Cesc etter dagens match. Gutten er fantastisk, og har allerede scort mer enn i hele fjorårssesongen. Fortsetter han å putte jevnt og trutt, og ender opp på et sted rundt 15 mål i år, har han tilført det siste aspekteret han manglet i spillet sitt. En komplett spiller. Jeg er ikke lenger i tvil, jeg SKAL ha årets Arsenaldrakt med Fabregas på ryggen :P Clichy var også magisk i dag. Les signaturen min så skjønner dere hva jeg mener og Clichy og Cole. Mye kan sies om Ade, både positivt og negativt. Jeg har alltid likt den langbente spissen, og selv om han bommer (for) mye så leverer han varene. Han gir oss en ekstra streng å spille på offensivt, han er sykt god til å holde på ballen og fungerer godt som en targetman. Dessuten bør han snart kalles Tottenham-dødaren. Husker han spilte opp Henry til 1-1 målet på Highbury i 06 sesongen, i fjor scora han i alle tre oppgjørene han spilte mot tottene, og med disse to scoringene har han opparbeidet seg en kanonstatistikk mot spurs.

 

Yes, 13 av 15 poeng, vi troner alene på toppen av Premier League, og alt ser egentlig veldig lyst ut. Vinner vi mot Derby neste uke har vi fått en trygg og god sesonginnledning, noe som er veldig viktig. Synes forresten det er utrolig kult at spillerne springer bort og feirer målene sammen med fansen. Og halve laget kysser jo klubbmerket når de scorer, noe som beviser at man ikke trenger å være engelsk for å vise kjærlighet og lojalitet til en klubb :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Bale http://www.d1g.com/video/show/1381448

 

Ade1: http://www.megavideo.com/?v=FU7T43IU

 

Fabregas http://www.megavideo.com/?v=0FWUSCIZ

 

Ade2 http://www.megavideo.com/?v=RYL58YJ0

 

Enjoy :rolleyes:

 

Hvorfor klager spudz på keeperen? Robinson spillte bra. Kunne ikke tatt de to siste, men neida se på dette :

 

Jeg laster faktisk robbo for samtlige 3 scoringer idag, det finnes ikke grenser for hvor svak hn er i lufta og på langskudd. og når folk ler av jarstein-forslaga her inne,vet de tydeligvis ingen verdens ting. er 100% sikker på at han hadde tatt alle de tre idag ihvertfall.lett. rekkevidden hans er så jævli mye bedre.

 

 

Ja, ser du hva de prøver å skylle på for de ikke vinner.... Sefølgelig burde robinson tatt Fabregas mål og adebayor sitt siste, hahaah :P Jaja, gutter/jenter da er vi på 1.plass, og der skal vi stå ut ! :)

Men for en herlig dag å gå ut å feste på ;) Når det var 1-0 til spurs vurderte jeg å pakke sakene å droppe hele festen, men neida ade og cesc fikset nokk en gang en trugg seier til oss :P Adebayors siste mål må være topp 5 scoringer hitt til, kansje topp 1 også ! :D Fytti grisen, så deilig med nokk en seier :D ..

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye opphausing innpå gitt :P Vi gjør en god kamp, men ingen stor kamp. Jeg må være litt gledesdreper og trekke fram noen små negativer her:

 

- Vi har et keeperproblem. Det er et under at Almunia ikke slipper inn flere mål i dag. Lehmann er flere klasser bedre. Lehmann er en god keeper som gjør tabber, Almunia er en tabbekeeper. Gi oss Lehmann ut denne sesongen, og hent en rutinert keeper (Boruc?) i januar.

 

- Vi er sårbare bakover. Gilberto sliter voldsomt som midtstopper. Vi får håpe fraværene ikke blir flere bak der enn de er nå.

 

- Vi kan være for avhengige av Fabregas. Han er toppscorer og den med flest assist. En langtidsskade på Fabregas tror jeg vil hemme, om ikke ta livet av tittelambisjonene våre.

 

Bortsett fra det er jeg i hundre i dag ;)

- Fabregas, Toure og Clichy er vanvittig gode i dag.

- Adebayor er ganske skuffende i banespillet, men han scorer to mål. Det kan jeg leve med ;)

- Sagna ser ut som et ekte Wenger-kupp.

- Jol er på vei ut døra.

- Vi LEDER tabellen! :D

Link to comment
Share on other sites

Min spiller børs:

Manuel Almunia: Vanskelig å ta målet, men virket helt grei. Hadde en viktig redning på 1-2 stillingen. 5

Bacary Sagna: Mistet ballen noen ganger og var litt usikker, ingen stor kamp 4

Kolo Toure: Forsvarets beste idag. Syns han vokser seg stor med kapteinsbindet rundt armen, hadde noen kjempe viktige taklinger i siste liten. 6

Gilberto: Ingen stor dag, men er helt grei. Gjorde jobben sin som oftest. 5

Gael Clichy: Raidet venstresiden med mye fart, men det ble liksom ikke det store idag. 5

Mathieu Flamini: Jobber steinhardt, men alt for mange feil pasinger. 4

Cesc Fabregas: Ikke det store før pause, men etter viser han hva han er lagd av, snur kampen aleine sammen med Adebayor nesten: 7

Abou Diaby: Litt usynlig, og blir etterhvert byttet ut. 4

Alexander Hleb: Ingen kjempe dag er heller, men helt ok. 5

Robin van Persie: Raknet litt i de siste kampene, men er god til å holde på ball. 5

Emmanuel Adebayor: Kom sterkt i andreomgang. 2 fine mål som var viktige. 7

 

Innbyttere:

Tomas Rosicky: Gjorde et bra innhopp i snuoprasjoen. 5

Densilson: Spilte for lite

Song: Spilte for lite.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...