Daddy Cool Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Min spiller børs: Manuel Almunia: Vanskelig å ta målet, men virket helt grei. Hadde en viktig redning på 1-2 stillingen. 5 Bacary Sagna: Mistet ballen noen ganger og var litt usikker, ingen stor kamp 4 Kolo Toure: Forsvarets beste idag. Syns han vokser seg stor med kapteinsbindet rundt armen, hadde noen kjempe viktige taklinger i siste liten. 6 Gilberto: Ingen stor dag, men er helt grei. Gjorde jobben sin som oftest. 5 Gael Clichy: Raidet venstresiden med mye fart, men det ble liksom ikke det store idag. 5 Mathieu Flamini: Jobber steinhardt, men alt for mange feil pasinger. 4 Cesc Fabregas: Ikke det store før pause, men etter viser han hva han er lagd av, snur kampen aleine sammen med Adebayor nesten: 7 Abou Diaby: Litt usynlig, og blir etterhvert byttet ut. 4 Alexander Hleb: Ingen kjempe dag er heller, men helt ok. 5 Robin van Persie: Raknet litt i de siste kampene, men er god til å holde på ball. 5 Emmanuel Adebayor: Kom sterkt i andreomgang. 2 fine mål som var viktige. 7 Innbyttere: Tomas Rosicky: Gjorde et bra innhopp i snuoprasjoen. 5 Densilson: Spilte for lite Song: Spilte for lite. Dette håper jeg er en spøk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Min spiller børs: Manuel Almunia: Vanskelig å ta målet, men virket helt grei. Hadde en viktig redning på 1-2 stillingen. 5 Bacary Sagna: Mistet ballen noen ganger og var litt usikker, ingen stor kamp 4 Kolo Toure: Forsvarets beste idag. Syns han vokser seg stor med kapteinsbindet rundt armen, hadde noen kjempe viktige taklinger i siste liten. 6 Gilberto: Ingen stor dag, men er helt grei. Gjorde jobben sin som oftest. 5 Gael Clichy: Raidet venstresiden med mye fart, men det ble liksom ikke det store idag. 5 Mathieu Flamini: Jobber steinhardt, men alt for mange feil pasinger. 4 Cesc Fabregas: Ikke det store før pause, men etter viser han hva han er lagd av, snur kampen aleine sammen med Adebayor nesten: 7 Abou Diaby: Litt usynlig, og blir etterhvert byttet ut. 4 Alexander Hleb: Ingen kjempe dag er heller, men helt ok. 5 Robin van Persie: Raknet litt i de siste kampene, men er god til å holde på ball. 5 Emmanuel Adebayor: Kom sterkt i andreomgang. 2 fine mål som var viktige. 7 Innbyttere: Tomas Rosicky: Gjorde et bra innhopp i snuoprasjoen. 5 Densilson: Spilte for lite Song: Spilte for lite. Dette håper jeg er en spøk ? Hvis ikke, så syntes jeg du er streng! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Min spiller børs: Manuel Almunia: Vanskelig å ta målet, men virket helt grei. Hadde en viktig redning på 1-2 stillingen. 5 Bacary Sagna: Mistet ballen noen ganger og var litt usikker, ingen stor kamp 4 Kolo Toure: Forsvarets beste idag. Syns han vokser seg stor med kapteinsbindet rundt armen, hadde noen kjempe viktige taklinger i siste liten. 6 Gilberto: Ingen stor dag, men er helt grei. Gjorde jobben sin som oftest. 5 Gael Clichy: Raidet venstresiden med mye fart, men det ble liksom ikke det store idag. 5 Mathieu Flamini: Jobber steinhardt, men alt for mange feil pasinger. 4 Cesc Fabregas: Ikke det store før pause, men etter viser han hva han er lagd av, snur kampen aleine sammen med Adebayor nesten: 7 Abou Diaby: Litt usynlig, og blir etterhvert byttet ut. 4 Alexander Hleb: Ingen kjempe dag er heller, men helt ok. 5 Robin van Persie: Raknet litt i de siste kampene, men er god til å holde på ball. 5 Emmanuel Adebayor: Kom sterkt i andreomgang. 2 fine mål som var viktige. 7 Innbyttere: Tomas Rosicky: Gjorde et bra innhopp i snuoprasjoen. 5 Densilson: Spilte for lite Song: Spilte for lite. Går ut fra at dette er poengene fra en annen kamp enn den jeg så igår. Her er ArsenalWorld poengene,og mer i tråd hva jeg og mener: Starting Line-ups 24 Almunia 6 22 Clichy 8 3 Sagna 7 5 Toure 7 4 Fabregas 9 2 Diaby (Rosicky 56) 6 16 Flamini 8 13 Hleb (Song Bilong 90) 7 19 Silva 8 25 Adebayor 8 11 van Persie (Denilson 85) 6 Substitutes 21 Fabianski 15 Denilson (van Persie 85) 7 Rosicky (Diaby 56) 6 17 Song Bilong (Hleb 90) 32 Walcott De er iallefall fra Tottenhamkampen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caribo Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Gleder meg allerede til Derby kommer til Emirates på lørdag. Kan vi håpe på en 7-0 seier..=) Gleder meg noe sykt selv til denne kampen! Skal til England for å se den nemlig!! Me too, skal bare se kampen mot Sevilla først. Reiser på tirsdag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Bale http://www.d1g.com/video/show/1381448 Ade1: http://www.megavideo.com/?v=FU7T43IU Fabregas http://www.megavideo.com/?v=0FWUSCIZ Ade2 http://www.megavideo.com/?v=RYL58YJ0 Enjoy Hvorfor klager spudz på keeperen? Robinson spillte bra. Kunne ikke tatt de to siste, men neida se på dette : Jeg laster faktisk robbo for samtlige 3 scoringer idag, det finnes ikke grenser for hvor svak hn er i lufta og på langskudd. og når folk ler av jarstein-forslaga her inne,vet de tydeligvis ingen verdens ting. er 100% sikker på at han hadde tatt alle de tre idag ihvertfall.lett. rekkevidden hans er så jævli mye bedre. får ikke opp verken bilde eller lyd vet du hva som gjør det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 - Vi er sårbare bakover. Gilberto sliter voldsomt som midtstopper. Vi får håpe fraværene ikke blir flere bak der enn de er nå. Til Gilberto sitt forsvar så hadde han reist langt fra landslagssamlig for å spille denne kampen. Kanskje derfor han slet litt i går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Hvilken fantastisk kamp det ble! Kampen ble akkurat så tett, intens og spennende som forventet. Må innrømme at jeg var litt nede når Spudz putta, men hadde allikevel en følelse av at Arsenal ville svare. Dette til tross for at Spudz yppet seg ved noen anledninger. Imponert over arbeidskapasiteten og innsatsen til gutta. Som vanlig leverer Fabregas og Clichy varene. Meget gledelig at Adebayor scorer to utrolig fine mål. Well done! En vrien bortekamp er vunnet. Nå venter Sevilla og Derby!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnabOle Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Flaks, her er mye å rette på. Wenger må gå. Denne blir aldri gammel, eller? Over til saken: Mange spillere som var positive i går synes jeg. Hleb, Fabregas, Toure, Clichy og Sagna var alle meget bra. Dessverre tok ikke Diaby vare på sjansen sin, og Almunia var dessverre svak. Bekymrende er det også å se at Van Persie ikke leverer. Når det er sagt, vi vinner en av de tøffeste bortekampene i løpet av sesongen og vi har nå fått en svært god start på årets PL. Jeg er veldig fornøyd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermz Posted September 16, 2007 Author Report Share Posted September 16, 2007 Min spiller børs: Manuel Almunia: Vanskelig å ta målet, men virket helt grei. Hadde en viktig redning på 1-2 stillingen. 5 Bacary Sagna: Mistet ballen noen ganger og var litt usikker, ingen stor kamp 4 Kolo Toure: Forsvarets beste idag. Syns han vokser seg stor med kapteinsbindet rundt armen, hadde noen kjempe viktige taklinger i siste liten. 6 Gilberto: Ingen stor dag, men er helt grei. Gjorde jobben sin som oftest. 5 Gael Clichy: Raidet venstresiden med mye fart, men det ble liksom ikke det store idag. 5 Mathieu Flamini: Jobber steinhardt, men alt for mange feil pasinger. 4 Cesc Fabregas: Ikke det store før pause, men etter viser han hva han er lagd av, snur kampen aleine sammen med Adebayor nesten: 7 Abou Diaby: Litt usynlig, og blir etterhvert byttet ut. 4 Alexander Hleb: Ingen kjempe dag er heller, men helt ok. 5 Robin van Persie: Raknet litt i de siste kampene, men er god til å holde på ball. 5 Emmanuel Adebayor: Kom sterkt i andreomgang. 2 fine mål som var viktige. 7 Innbyttere: Tomas Rosicky: Gjorde et bra innhopp i snuoprasjoen. 5 Densilson: Spilte for lite Song: Spilte for lite. Går ut fra at dette er poengene fra en annen kamp enn den jeg så igår. Her er ArsenalWorld poengene,og mer i tråd hva jeg og mener: Starting Line-ups 24 Almunia 6 22 Clichy 8 3 Sagna 7 5 Toure 7 4 Fabregas 9 2 Diaby (Rosicky 56) 6 16 Flamini 8 13 Hleb (Song Bilong 90) 7 19 Silva 8 25 Adebayor 8 11 van Persie (Denilson 85) 6 Substitutes 21 Fabianski 15 Denilson (van Persie 85) 7 Rosicky (Diaby 56) 6 17 Song Bilong (Hleb 90) 32 Walcott De er iallefall fra Tottenhamkampen Hehe, det var min greie... Kanskje litt streng ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir John Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Den er alltid gjeldende AnabOle, for til tross for alle sine feil og mangler er Wenger et unikum. Så til kampen: En herlig fotballkamp. En skikkelig god gammel nitro gyser. Spurs er ikke et dårlig lag, men et lag sammensatt av de beste av de nest beste spillerene. Ingen kasteball, men et lag som til syvende og sist alltid mangler det siste lille som skal til. Et lag sammensatt av spillere innkjøpt fordi de var tilgjengelige. Det hjelper også på at Paul Robinson er like nærsynt som et nesehorn. Englands number one? Poor old England. Jeg ville vært usedvanlig forsiktig med å mobbe Lehmann hvis jeg var Spurssupporter. I alle fall med en slik kapasitet i eget lag. Arsenal er i motsetning til Spurs sammensatt av spillere som hver seg er en del av en fungerende helhet. Dog ikke uten forbedringspotensial. Almunia viser at han slett ikke er en bedre keeper enn Lehmann. Forsvaret er sånn noenlunde, men Toure/Gilberto sliter med posisjoneringen i forhold til hverandre. Clichy er et fantom. Han er allerede minst like god som Cashley Cunt var på sitt beste. I dag er Cashley bare en skygge av Clichy. Midtbanen gjør jobben, men Diaby er ingen kantspiller. Wenger tør tydligvis ikke å kjøre Diaby/Fabregas sentralt. Sikkert redd for at det blir for offensivt. Synd, for Diaby har enorme kvaliteter. Adebayor kliner inn et par mål, det siste hadde Drogba vært stolt over. Van Persie derimot er ennå ikke kommet skikkelig i gang denne sesongen. Hvor godt kan dette laget være nå det fyrer på alle sylindre? Aner ikke, men prosjektet til Wenger tar form og det ser meget spennende ut!! Alt i alt var det en utsøkt fornøyelse å følge denne kampen. 3-1 at the Lane and top of the league. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_rabbit74 Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Tjernås synes vi ikke bare ser gode ut, men forferdelig god ut. Jeg vil påstå at vi har et lag som vil overgå tidligere versjoner. Laget har blitt bedre uten fantastiske Henry. De unge spillerne står frem og deler ansvaret. De søker hele tiden de beste mulighetene og ikke bare etter stjernespilleren. Laget har et vanvittig potensial og Wenger kommer på ny til å vise at han ikke har noen likemann. Vi har kritisert og ropt etter innkjøp. Men mannen kjører sitt eget løp. Imponerende. I dag var det klasseforskjell på de to lagene. Det ble en klar nivåhevning når Rosiscky kom inn. Fabregas blomstret og Adebayor var fantastisk. Bommet på et par, men han er råsterk og har god teknikk. Målet hans var et av årets mål. Jeg er utrolig glad i dag og vanvittig stolt. Vi har et par lette kamper nå, og jeg tror vi vil kunne skaffe oss et forsprang. I fjor tapte vi for mange poeng mot de svakere lagene, det skjer nok ikke i år. Og se spillegleden og nyt feiringene og Fabregas hyllest til emblemet på drakten. Kos dere i helgen og vi ser frem til Sevillakampen. And AMEN to that!! Enig i samtlige setninger du skriver her, Ben! Det vanlige resultatet på WHL har jo vært uavgjort de siste sesongene, og etter landslagssamlinger har jo laget slitt litt. At de vinner er meget sterkt, og vi har allerede sett at laget ikke gir opp før siste slutt, og at vi denne sesongen slår de vi burde slå. Det som har blitt vist pre season og frem til nå er fantastisk, og det er mulig jeg tar litt hardt i nå, når jeg sier at jeg skimter et nytt "unbeaten" lag. Jeg er med andre ord umåtelig positiv til dagens Arsenal og den nye forandringen som har skjedd med det unge laget til Wenger. Slår vi de andre store så tror jeg vi tar gull i PL og kanskje tar vi også pokal i en av cupene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korslundinho Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Husker når Vieira dro, og alle satt sin lit til Fabregas, slik man har gjort med van Persie nå. På starten av sesongen var Cesc veldig anonym og bidro ikke stort. Akkurat slik som Robin nå. Men han kom som et helv**** utover i sesongen. Laget fungerer bra og Robin vil nok starte å komme i gang hvert øyeblikk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus87 Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Min spillerbørs: Manuel Almunia: Burde kanskje tatt målet? Han har en enorm svakhet på lave skudd, har dog en viktig redning på 1-2 stillingen. Ikke like god som Lehmann på strek. 5 Bacary Sagna: Kjøpet til Wenger fortsetter å imponere. Har et godt samarbeid med Hleb, og er veldig sterk i kroppen og i hodespillet. Burde hatt en assist, men Ade rota det desverre til. 7.5 Kolo Toure: King Kolo er tilbake. Fantastisk takling på Berba som redda Almunia og kanskje de 3 poengene. En herlig kaptein. Liker veldig godt at han samler hele laget etter kampslutt og tar en felles jubel. 8.5 Gilberto: Hadde noen stygge posisjoneringsfeil, men gjorde også mye bra. God på hodet. 7 Gael Clichy: Er utrolig god til å drible. Er også en klippe bakover, og er kanskje den største bidragsyteren til Berba, som sammen med Drogba var den beste spissen i fjor, ble nøytralisert i banespillet. Som det blir nevnte tidligere i tråden, så kommer må gutten tørre å fortsette raidene sine når han kommer til 16-meteren. Kål(Cole)huet i Chelsea må nok innse at han er blitt tatt igjen av sin læregutt. 8.5 Mathieu Flamini: Jobber steinhardt og har blitt bedre på pasningene sine. Men mangler litt i den siste tredjedelen av banen. Men det er egentlig ikke hans område, siden han skal være en defensiv stabilisator. Klarte seg godt med tanke på duellene i dag, men tanke på at Tottenham ikke hadde noen giganter på midten. Fortsatt ingen Gilberto defensivt, men er en god ersatter. 7 Cesc Fabregas: 2 assist og 1 mål sier sitt. Blitt mye bedre defensivt enn fjorårssesongen og har kommet opp på sitt gamle pasningsnivå. Har allerede nådd antall scorete mål fra fjorårssesongen. Et fantastisk talent. Det eneste minuset som kan bli sagt om han er at vi kanskje er blitt for avhengig av han? 9 Abou Diaby: Bommet for andre gang i år på en gigantsjanse. Veldig synd, for han trenger litt mer selvtillit for at udyret i han skal bli "Unleashed", for vi vet alle hvor vanvittig god han er. Gi han en kamp sentralt og jeg er sikker på at han vil innfri. Hadde en grei kamp i dag, men bommet overskygget desverre resten av innsatsen. 6 Alexander Hleb: Fantastisk forarbeid før sjansen til Diaby. Hadde mange gode reid på høyresiden sin og hadde en godt samarbeid med Sagna. Burde dog kanskje scoret på sjansen sin i første? Hadde et par unødvendige feilpasninger, og var litt treig til å få ballen oppover på banen til tider, men det var likevel en klar forbedring fra tidligere kamper på dette området. 7.5 Robin van Persie: Veldig usynlig. Ble pakket godt inn av tottenhamforsvaret, men klarte å linke opp bra med midtbanen. Uvanlig få skudd fra RvP. Trenger et mål for å få selvtilliten tilbake! 6 Emmanuel Adebayor: Etter denne kampen kan man egentlig ikke gjøre annet enn å le av han . Bommer på de letteste sjansene, men scorer på sjanser ut fra ingenting. Har tatt opp arven til Pires når det kommer til mål mot spurvene. Jobber steinhardt og gjør mye bra. 8.5 Innbyttere: Tomas Rosicky: Fantastisk innhopp! Assist til Fabregas (hvis man kan kalle det en assist ) og var veldig god til å skape kontringer. Mistet vel ikke ballen i det hele tatt og linket godt opp med Clicy. Håper at han får en lang skadefri periode nå, ettersom det var skader som ødela for det som jeg er helt sikker at ville vært en herlig debutsesong. 8.5 Densilson: Burde scort, men gjorde et greit innhopp. For lite tid for å gi karakter Song: Trodde han skulle jinxe laget, men så kom Ade inn og sikret seieren . For lite spilletid. Generelt om kampen: + Mål fra midtbanen. + Mål på dødball. + Mål på langskudd. + Veldig god bevegelse i laget. + Endelig var det mange folk i boksen! + Fantastisk moral og arbeidskapasitet i laget. + King Kolo er tilbake. + Scorer mål ut fra ingenting! + Vi ligger på første!!!! + Spillet på kantene ser endelig ut til å fungere! - Er vi blitt for avhengig av Fabregas? - RvP har fått en formdupp. - Ga tottenham noen farlige sjanser som aldri burde kommet. - Bommer på enorme sjanser - Keeperenplassen må bedres dersom det skal bli gull på oss! Fabianski redningen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torstein182 Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Fantastisk i går. Det kom ein del ufine gloser til diverse spelarar etter eit par kjempebommar, men dei retta det fint opp igjen! Diaby er ingen ving. Kast han inn sentralt! Endelig er me der me høyrer heime, toppen av tabellen. Forhåpentlegvis for å bli. Er super optimist med tanke på resten av sesongen no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermes Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Vi kan takke Spurs fansen litt for seieren og, på 1-1 målet så tok Cesc og Rosicky en kort variant, som ikke endte i noe. Men så samtidlig så kom det en Spurs supporter og stormet banen. Så Arsenal fikk ta frisparket på nytt. Og det skårte Adebayor på Kampen kunne endt annerledes ville det ikke vært fårr domme spurs fans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Men så samtidlig så kom det en Spurs supporter og stormet banen. Bombe! Makan til tulling. Gjenspeiler kanskje frustrasjonen som klubben sliter med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Fantastisk resultat, fantastisk kamp! Men likevel skal vi vel passe oss for å ikke ta av for tidlig. Det kunne jo fort ha bikket en annen retning dette... Det ironiske er jo at Tottenham ledet etter at Arsenal hadde vært klart best i første omgang, og så snudde Arsenal litt ut av det blå i en periode Tottenham var helt på høyden spillemessig, og hadde noen rimelig feite muligheter til å score. Arsenal kan neppe stole på at tilfeldighetene går deres vei på denne måten i hver kamp! Derfor må man også rette på det som ikke fungerer like bra. Effektiviteten er fortsatt for dårlig, generelt sett. To kanoner ut av "ingenting" forandrer ikke på det, når man brenner de største sjansene produsert etter mønsterangrep. Det er for øvrig vel og bra at Wenger tør å satse offensivt når man ligger under, men det kan virke litt hodeløst innimellom. Man ville trolig blitt straffet mot et bedre lag enn spurs, og/eller et lag som hadde hatt marginene mer med seg. Men mot bedre lag hadde kanskje ikke Wenger gamblet SÅ mye? Det er naturligvis en del å rette på i midtforsvaret, men kampen på lørdag var kanskje ikke representativ, fordi Gilberto var og er en nødløsning der bak. Det gikk bra denne gangen, brum brum! Synes for øvrig at Almunia får ufortjent mye pepper. Synes ikke han er så dårlig. Målet mener jeg han ikke kan klandres for, det var et utsøkt frispark av Bale, og det eneste virkelig kritikkverdige var vel skovturen der Berbatov burde ha scoret. Men ironisk nok var det kanskje denne skovturen som forstyrret Berbatov så mye at Toure rakk tilbake og fikk hindret scoring? Ellers fikk vi vel bekreftet som andre er inne på at Diaby ikke er noen kantspiller, ei heller noen avslutter! Og selv om Adebayor til sist ble den store helten, så er det like liten grunn til å rose ham opp i skyene nå, som å henge ham ut slik enkelte har gjort tidligere. Men han og andre må som sagt bedre effektiviteten i kombinasjonsspillet. Alt i alt ser det dog lovende ut. Laget virker mye mer modent og mentalt sterke, og de spiller jevnt over flott fotball. Klarer de å holde beina godt plantet på jorda kan jo dette bli riktig bra! edit; glemte en viktig ting i mitt originale innlegg. Selv om Arsenal var best spillemessig kampen sett under ett, og Arsenal spiller flott fotball, så bet jeg meg merke i at Tottenham faktisk var best i duellspillet. Og det er jo noe som Arsenal burde jobbe med. De kan fortsatt virke litt veike, selv om man åpenbart også har modnet i denne delen av spillet. Huddlestone på Tottenham er for øvrig en spiller jeg har sans for på mange måter. Han klarer jo faktisk å spille fysisk fotball uten å være grisete. Mange spillere både på Blackburn og ManU som har noe å lære der! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.