Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Ett offensivt mitdbane anker var nytt for meg. Så du mener helt seriøst at vi skal spille med 2 offensive sentrale midtbanespillere og 2 så offensive kanter/vinger som vi har nå? Ja da må jeg si som enkelte andre har nevnt her, dette er ikke FM eller andre manager spill.

 

Som jeg har skrevet tidligere her er balansen i laget utrolig viktig. Med den midtbanen du mener vi skal ha her + 2 rimelige offensive backer tror jeg det kan bli vel mye for Toure og en skadeskutt Campbell for å si det pent.

 

2 relativt defensive sentrale midtbanespillere har vært en av suksess faktorene på Wenger's suksessfulle lag. Jeg er heller ikke fremmed for Ballack i Arsenal, men da sannsynligvis sammen med Gilberto. Det hadde blitt en kraftfull, solid sentral midtbane. Men dette hadde nok satt Fabregas i skyggen, så spørs det om det er det man ønsker eller ikke.

 

Jeg er usikker på hva som hadde vært best, personlig hadde jeg likt å se Flamini spille noe mer, spesielt i slitekamper.

Link to comment
Share on other sites

Ballack+Fabregas er en håløs kombinasjon etter mine begreper. Ballack+Gilberto - ja, men da er det exit Fabregas som førstevalg. Jeg er slett ikke så sikker på at jeg vil det. Ballack har noen år igjen på topp mens Fabregas har en hel karriere foran seg. Jeg tror Fabregas kan bli noe virkelig stort, og jeg er villig til å ha tolmodighet mens Wenger modner sitt nye lag. Da får Ballack bare være, og hvis Henry mot all formodning heller ikke tror på prosjektet så får han bare være også. At klubben skal styres av enkelte spillere er uakseptabelt.

 

. <---punktum

Link to comment
Share on other sites

Her snakker vi om framtiden vår. Som Sir John sier. Ballack/Fabregas er en helt håpløs kombinasjon. Enten det eller så må vi ha defensive vinger. Å si at forsvaret skal

dekke det defensive uten hjelp fra en midtbane er en håpløs fotballforståelse dessverre.

Ballack tror jeg går til United og greit nok det.

Fabregas/Flamini/Gilberto begynner jeg å få troen på. Å kjøpe Ballack for å sette ut

et av verdens største midtbanejuveler er jeg skeptisk til,men jeg kunne godt tenkt meg

et midtbanecover til med disse som er omtrent samme nivå.

Parlour vi er enige vi. :lol:

 

Hadde Helmiken og Imerslundinho heller tatt disse diskusjonene internt på PM

hvor mange innlegg de hadde pr. dag hadde det vært greit for oss andre her på forumet.

 

Og til slutt: Wenger kun et kjøp....Torres. ;)

Link to comment
Share on other sites

Spillere går...ja, men å miste Henry vil merkes mer enn vi tror.

Dette minner meg om den mørkeste tiden min som supporter , da vi mistet Liam Brady

og Frank Stapleton gikk til United....

Jeg har tro på at dette løser seg for Henry trenger vi.

Link to comment
Share on other sites

Spillere går...ja, men å miste Henry vil merkes mer enn vi tror.

Dette minner meg om den mørkeste tiden min som supporter , da vi mistet Liam Brady

og Frank Stapleton gikk til United....

Jeg har tro på at dette løser seg for Henry trenger vi.

22979[/snapback]

Det fins då plenty av andre lag som klarer seg uten Henry, faktisk alle andre lag, så kvifor skal ikkje vi?

At det ikkje er ønskeleg at han går er ei anna sak.

Link to comment
Share on other sites

Ballack+Fabregas er en håløs kombinasjon etter mine begreper. Ballack+Gilberto - ja, men da er det exit Fabregas som førstevalg. Jeg er slett ikke så sikker på at jeg vil det. Ballack har noen år igjen på topp mens Fabregas har en hel karriere foran seg. Jeg tror Fabregas kan bli noe virkelig stort, og jeg er villig til å ha tolmodighet mens Wenger modner sitt nye lag. Da får Ballack bare være, og hvis Henry mot all formodning heller ikke tror på prosjektet så får han bare være også. At klubben skal styres av enkelte spillere er uakseptabelt.

 

.  <---punktum

22963[/snapback]

 

Henger meg bare opp i den første setningen din jeg. Å påstå at europas beste midtbanespiller og et av verdens største midtbanetalent er en håpløs kombinasjon sier vel alt om dine synspunkter i dnne saken. Både Fabregas og Ballack er såpass gode fotballspillere at de ville ikke hatt noe problem med å fungere sammen både defensivt og offensivt. Det er ikke noe stort hokus pokus å holde igjen når en annen kjører opp osv. Spesielt Ballack er jo råsterk i duellspillet, og alle som følger Arsenal ser jo også at Fabregas er blitt mye bedre defensivt bare på det siste året.

Link to comment
Share on other sites

Det ikkje berre å kjøpe, kjøpe, kjøpe - så vinn man automatisk. Ein kan uansett berre stille 11 mann. Real Madrid er eit bevis på dette.

22883[/snapback]

 

Godt poeng!

 

Eksemplene er veldig mange på klubber som har prøvd denne metoden. Kan også ta med de engelske klubbene Blackburn og Leeds. Blackburn tok riktignok hjem et ligagull, mens Leeds endte en divisjon ned.

 

Chelsea er vel kanskje den eneste klubben som har klart dette på en overbevisende måte. Takket være ekstrem økonomisk doping.

Link to comment
Share on other sites

Som noen sikkert har sett så er jeg ganske enig med AnabOle i denne diskusjonen.

 

Men jeg må jo si at Ballack/Gilberto kanskje kan være det beste. men jeg liker så godt Fabregas så godt at jeg ikke vil vrake han. han er jo sikekrt for øyeblikket verdens beste U19/21 spiller. Og han er en veldig god erstatter for Vieira. Men jeg mener at Ballck hadde vært en bedre. Så i teorien så vil jeg heller ha Cesc/Ballack enn Gilberto/Ballack for jeg mener at hvis Fabregas ikke får førstelags spill så forsvinner han eller får ødelagt karrieren. Og Arsenal kan ikke være den klubben som ødelegger for folk og unggutter, for nå har de så mange unge talenter at noen av de må få spille. Fabregas er den spilleren som er best av de "små" i Arsenal, og sikkert i hele PL også. Og jeg vil ikke vraket han hadde jeg vært Wenger, og da vil jeg heller brukt han ved siden av en eventuell Ballack! Jeg mener også at vi har en god nok bakre-firer at vi ikke trenger Gilberto som en sånn defansiv midt lenger.

Denne diskusjonen kan vi jo egentlig komme tilbake til når Michael Ballck ER i Arsenal....?

 

Jeg vet at jeg på en måte snakker litt mot meg selv i enkelte ting, men sånn er det. Det som du vil si, er ikke alltid det som kommer ut.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Henry blir dersom Arsenal viser ambisjoner... Det er jeg skker på! Arsenal må da kjøpe inn kvalitet! 2-3 solide forsterkninger må til.. minst 1 spiss av kvalitet.. Torres/Berbatov hadde vært fint.. Helst 2 midtbanespillere må også inn... Ballack og Joaquin er perfekt. Sorry Fabregas, men du er ikke god (jevn) nok til å være førstevalg ennå, og Joaquin for å få en skikkelig ving til, og som ikke alltid trekker inn i midten... 1 forsvarer for bredde kunne også ønskes.. Anton Ferdinand, ja takk!!!!

 

Er nok i drømmeland nå, men Henry hadde blitt i de drømmene.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Klare oss gjør vi, men å erstatte han det blir vanskelig.

Vi brukte mange år på å finne en erstatning til f.eks Brady. Kjøpte mye,

men det ble ikke bra nok.

22986[/snapback]

 

Vi fikk nå Henry som erstatter... :lol:

Men jeg er enig med deg mmaelan.

 

Paddy: Alle andre lag klarer seg uten ja. Det kan du godt si. Men alle andre lag klarer seg ikke uten "stjernene" sine... Alle lag som har noe i toppen å gjøre har noen sånne spillere som laget er basert på... Vi har for øyeblikket ingen. Du ser hvordan det fungerer. (Jeg sier ikke at Arsenal ikke er gode når Henry ikke er der. men vi vinner ikke sånn 3-0 lengre liksom..)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Ballack+Fabregas er en håløs kombinasjon etter mine begreper.

 

hvorfor? begge er dyktige både offensivt og defensivt. man måtte nok kanskje ha strammet litt inn på backenes offensive frihet, men jeg tror det kunne ha fungert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen problemer med at Henry får en så stor kontrakt. Lønnsutgiftene må jo ha gått ned de siste årene, med Paddy & co ut.

Så lenge det ikke blir et mønster, og andre spiller sutrer om at de ønsker høyere lønn fordi Thierry får så mye. Men jeg regner med at det ikke blir noe problem.

Som Hill-Wood sier, han har gjort seg fortjent til det.

Og Han er en utrolig viktig mann for oss, både på banen, PR-messig, og han gjør oss mer attraktiv for eventuelle fremtidige signinger.

Jeg har alltid trodd at Thierry blir, og det kommer jeg til å fortsette med helt til han sier at han ønsker seg bort/drar. Sånn er det.

Men når det er sagt, så hadde jeg ikke vært fremmed for en beroligende uttalelse fra Thierry!

Edited by Jensegutt
Link to comment
Share on other sites

Nettavisen må være blandt de dårligste medier når det gjelder å få korrekt informasjon.

 

Dette er enda en artikkel som er en halvdårlig oversettelse fra en engelsk tabloid. At Henry faktisk har fortalt/hintet om at han vil prøve seg i en annen klubb har gått meg hus forbi ihvertfall. Han har ALDRI sagt dette. Ikke har han 12 mnd igjen av kontrakten heller.

Link to comment
Share on other sites

Ballack+Fabregas er en håløs kombinasjon etter mine begreper.

 

hvorfor? begge er dyktige både offensivt og defensivt. man måtte nok kanskje ha strammet litt inn på backenes offensive frihet, men jeg tror det kunne ha fungert.

23001[/snapback]

 

Da har du nok noe andre krav til egenskaper enn hva jeg har. Makelele er dyktig defensivt, Gilberto likeså. Hverken Ballack eller Fabregas er i nærheten av disse to, og DE er hva en har å måle seg mot. Vi har jo ambisjoner!! Et lag er et lag. Komplementere ferdigheter som gamle Eggen kaller det. Selvfølgelig kan både Ballack og Fabregas spille samtidig, men ikke innenfor Wengers system - hvis ikke da Ballack pushes helt opp i Bergkamprollen.

 

Når det gjelder det topic dreier seg om her, så tror jeg Thierry Henry blir med videre. Han får en fet lønn og lojaliteten til Wenger (ikke klubben) ordner resten.

Link to comment
Share on other sites

At Henry går ser jeg på som tvilsomt, men det er klart man blir aldri glad for sånne rykter....

 

Når det gjelder midtbane diskusjonen tror jeg vi kan se langt etter spillere som Diarra og Ballack i januar. Skal vi ha en ny midtbanespiller vil jeg ha en tøffing ala vieira som er god ballvinner, men som samtidig kan bruke ballen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
At Henry går ser jeg på som tvilsomt, men det er klart man blir aldri glad for sånne rykter....

 

Når det gjelder midtbane diskusjonen tror jeg vi kan se langt etter spillere som Diarra og Ballack i januar. Skal vi ha en ny midtbanespiller vil jeg ha en tøffing ala vieira som er god ballvinner, men som samtidig kan bruke ballen.

23022[/snapback]

Ja, vi må ha en ballvinner på midten. En kjempe på over 1.90.

Link to comment
Share on other sites

Guest Nils Eirik Arsenal Lindgaard

 

Imens vi er inne på det å "kjøpe for å kjøpe" så vil jeg tilføye at et kjøp av Jenas, eller Owen helt klart ville vært solide forsterkninger. Begge to har bøttevis med rutine fra toppkamper i PL, og ville vært med på å få ungguttene til yte maks for å nå opp på høyest mulig nivå! Det er IKKE å " kjøpe for å kjøpe"!

Da det gjelder Owen, så kunne han fort vært den som avsluttet våre kremangrep denne sesongen, vi har som kjent slitt litt med uttellingen uten Henry i startelleveren i år. Owen har begynt bra i

Newcastle!

Og så Jenas da, mannen som ikke var god nok for Arsenal ifølge mange her! Tenk hvor nyttig han kunne vært i konkurranse med Fabregas og Flamini! Tror ikke Fabregas blir den verdensstjernen mange spår uten at han får SKIKKELIG konkurranse om plassen på midtbanen!

22898[/snapback]

Du har fått med deg at Jenas gikk til Tottenham og for en dundrande suksess han har vert? Han har vert elendig. Berre nevner det. Ikkje i nærheten av vårt nivå. Dessuten har han ingen rutine å snakke om.

 

Owen er eit litt anna spørsmål. Felles for dei begge er dog klare mangler som fotballspelarar.

 

Dei kunne sjølvsagt gjort ein grei jobb begge to. Men til sammen ville dei kosta 28 millionar £. Då skal vi forvente litt meir enn ein grei jobb. Ingen av dei hadde vert verdt pengane vi måtte ha betalt for dei.

 

Når det gjeld Gilberto kontra Ballack så er eg av den klare oppfatninga av at Arsenal ALDRI kunne spelt så offensivt som dei gjer, utan Gilberto på bana, dersom ein ønsker resultat. Ein må ha balanse bakover i laget. Ein ting er å spele offensivt. Ein annan ting er å spele hovudlaust!

22904[/snapback]

 

 

Det er altfor tidlig å dømme Jenas allerede nå. Jenas kan bli stor han hvis han får tingene til å gli i Tottenham. Det er jo ikke for ingenting at han hadde en høy stjerne i Newcastle. Å påstå at han ikke har noen rutine å snakke om er ihvertfall altfor drøyt.

 

Når det gjelder Owen så er jeg helt enig i at han har klare mangler som fotballspiller. Men dette behøver ikke å bety at han er kun en middels fotballspiller. Det hadde vært tragisk om man skulle bli bedømt etter det man er dårlig på. Owen har ekstreme ferdigheter, noe som har gjort at han var toppscorer i PL og Liverpool og også scoret en del for Real i fjor. Attpåtil er han et klart førstevalg for England. (Sammen med Rooney.) En Owen i ARsenal tror jeg kunne blitt kanon....

 

Ballack hadde forresten styrka Arsenal voldsomt uansett hvem han hadde spilt sammen med. Jeg er 100% uenig i at Arsenal er avhengige av å ha Gilberto på banen for å oppnå resultat. Fabregas - Flamini gjorde jobben i Amsterdam. Ballack - Fabregas kunen blitt en suksessduo helt utenom det vanlige i mine øyne. Men men... noen foretrekker kanskje Gilberto.

22911[/snapback]

 

Helt enig i dine synspunkter om Ballack.. Vi trenger en FIGHTER på midten sammen med Gilberto.. Fabregas er kanongod. men litt ung enda.. Ballack å Gilberto på midten hadde gjort sitt til det. med cesc å flamini på backup.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...