Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Nei, det er Parlour som har rett.

Om ein trur at Arsenal IKKJE blir topp 4 i år, så er ein ganske tett i nøtta, spør du meg.

 

Dessuten Helmik'n er det ikkje berre å kjøpe, kjøpe, kjøpe - så vinn man automatisk. Ein kan uansett berre stille 11 mann. Real Madrid er eit bevis på dette.

22883[/snapback]

 

ja, du kan bare ha 11 mann på banen, men så kan du ha 5-7 innbyttere også. Alle innbytterne til arsenal er ikke like gode som Arsenal for å si det sånn. Casillas skulle sendt Lehmann på benken og Ballack skulle satt Cesc/Gilberto på sidelinja, mens Torres skulle ha fått RvP/Bergkamp på benken. Da har vi 11 veldig gode spillere på banen og vi har 5-7 konge-spillere på benken. Det er ikke verre enn det. Hvis Ballack ankommer Highbury så blir det gratis. Hvis Torres kommer så blir det dyrt, det samme med Casillas. men det er akkurat det. For å beholde de gode spillerne som allerede er på laget så må Wenger punge ut!!

 

Forøvrig så hadde laget og benken sett slik ut da: (fra min side)

 

------------------Casillas---------------

Lauren----Toure----Campbell----Cole

Ljungberg--Ballack--Fabregas--Reyes

--------------Henry-----Torres----------

 

Benken: Lehmann--Senderos--(Pires)--Hleb--Gilberto--v.Persie--(Bergkamp)

 

 

Det der er ikke dumt, det må du innrømme. Og hvis laget hadde sett sånn ut så hadde Henry fortsatt i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at det ikkje berre er å hente spelarar på denne måten. Dette er ikkje FIFA - der kan du peike på den du vil og få den. Det er ikkje eingong FM. Dette er virkeligheita. Det er ikkje sikkert nokon av desse tre vil til Arsenal. Dessuten er det ikkje sikkert dei ville passa inn i spelesystemet.

 

Det er ikkje så enkelt som å kjøpe,kjøpe, kjøpe. Uansett står det ikkje så ille til som du trur.

Link to comment
Share on other sites

Og hvor er Gilberto??

Nei, vil heller ha han sentralt enn Ballack. Ser ikke på

det som en omgående styrke. Defensivt blir vi faktisk

svakere.

22895[/snapback]

 

Gilberto kommer inn på benken nå...

jeg vil heller se at Ballack kommer inn på midten og lager fint spill sammen med Fabregas. Gilberto blir for usynlig og "kjedelig" for meg. Jeg vil ha offensivt spill og fint spill med finter og gode pasninger osv. jeg vil ikke ha defansivt spill, det blir feil i forhold til Arsenal liksom. Og jeg mener at vi har en god nok forsvars-4'er til at Gilberto kan sitte på benken!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig en kjedelig sak.

 

Men synes mange har "mistet helt hodet" her. Wenger har mistet grepet, vi er heldige hvis vi klarer CL kvallik. Arsenal selger seg ned, snart er vi som Sunderland etc etc.

 

Dette er jo helt villt. Bare fordi avisene synes det er gøy å sparke de som "ligger nede" så betyr ikke det at det er sånn. Henry har alltid vært trofast mot Arsenal og sagt han blir så lenge de vil ha han. Hvorfor skal vi tvile på dette så lenge han ikke har uttalt seg etter dette?

 

Så til alle som tror Arsenal er iferd med å bli en middelhavsfarer, så tror jeg dere tar skammelig feil. Vi har mistet 1 mann fra første ellveren ifjor! Selvfølgelig har ikke en mann så mye å si. Arsenal blir fortsatt ett topplag uten Vieira, faktisk uten Henry også. Vi har tapt 2 kamper, den ene borte mot Chelsea.

 

Klubben Arsenal er mye større enn ett par franskmenn!!

22876[/snapback]

 

 

Jeg er en av de som har uttalt at jeg FRYKTER (ikke tror) at den godeste Wenger har mistet grepet, og det står jeg ved fortsatt.

Jeg er ikke av den typen som konkluderer med at vi skulle kjøpt et helt lag med stjerner og bli som Chelski og Real, men det finnes en mellomting!!! Wenger har iløpet av en kort periode kvittet seg med Edu, Patrick, Wiltord, Parlour, og Kanu. Felles for alle disse er at de er relativt rutinerte da det gjelder internasjonal fotball, og rutine trenger vi i et lag som skal være tittelkandidat.

Jeg er fullstendig klar over at alle de nevnte spillerene ikke alltid har levert på høyeste nivå, men de har vært meget viktig for bredden, rutinen, og tryggheten i laget, pluss at de har vært med å skapt konkurranse om plassene som er VELDIG viktig for å få spillerene til å yte maks, og for å unngå "klippekort-mentalitet" i spillergruppa!

Imens vi er inne på det å "kjøpe for å kjøpe" så vil jeg tilføye at et kjøp av Jenas, eller Owen helt klart ville vært solide forsterkninger. Begge to har bøttevis med rutine fra toppkamper i PL, og ville vært med på å få ungguttene til yte maks for å nå opp på høyest mulig nivå! Det er IKKE å " kjøpe for å kjøpe"!

Da det gjelder Owen, så kunne han fort vært den som avsluttet våre kremangrep denne sesongen, vi har som kjent slitt litt med uttellingen uten Henry i startelleveren i år. Owen har begynt bra i

Newcastle!

Og så Jenas da, mannen som ikke var god nok for Arsenal ifølge mange her! Tenk hvor nyttig han kunne vært i konkurranse med Fabregas og Flamini! Tror ikke Fabregas blir den verdensstjernen mange spår uten at han får SKIKKELIG konkurranse om plassen på midtbanen!

 

Konklusjonen min blir: Var ikke Wiltord, Kanu, og Parlour nyttige for Arsenal??? Svaret er JO, og det betyr på mange måter for meg at det kunne Owen og Jenas også vært!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi er så uenige som vi kan bli Helmik'en.

 

Mener du virkelig at Arsenal spiller så kjedelig og defensivt nå, og at dette i stor grad er Gilberto sin skyld? Det er i beste fall feil. Få eller ingen har spillt og spiller bedre offensiv fotball enn Arsenal har gjort de siste 7-8 årene.

 

En utrolig viktig oppgave for managere av stor klubber er å skape balanse i laget. Altså få inn riktige spillertyper som passer sammen og til den taktikken laget spiller. Her har Wenger vært ekstremt dyktig. At dette har blitt snudd på hodet iløpet av 3-4 mnd virker for meg merklig.

 

Ja vi har nok en noe tynnere stall enn vi burde, det er de fleste enige i. Men disse kjøpene du mener Wenger selv har forstått han skal gjøre er helt urealistiske. Er vi heldige kanskje vi får tak i en av de. Ballack er nok neppe gratis til tross for at kontrakten går ut heller, lønnen og sign on fee'en hans overgår nok det meste styret i Arsenal står for.

 

En midtbane med Ljungen Ballack Fabregas Reyes har knappt ett defensivt fiber i kroppen, kan fort bli "det nye" Real Madrid.

 

Som sagt er jeg fryktelig uenig med deg Helmik'en og det tror og håper jeg Wenger og de andre i Arsenal også er :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi er så uenige som vi kan bli Helmik'en.

 

Mener du virkelig at Arsenal spiller så kjedelig og defensivt nå, og at dette i stor grad er Gilberto sin skyld? Det er i beste fall feil. Få eller ingen har spillt og spiller bedre offensiv fotball enn Arsenal har gjort de siste 7-8 årene.

 

En utrolig viktig oppgave for managere av stor klubber er å skape balanse i laget. Altså få inn riktige spillertyper som passer sammen og til den taktikken laget spiller. Her har Wenger vært ekstremt dyktig. At dette har blitt snudd på hodet iløpet av 3-4 mnd virker for meg merklig.

 

Ja vi har nok en noe tynnere stall enn vi burde, det er de fleste enige i. Men disse kjøpene du mener Wenger selv har forstått han skal gjøre er helt urealistiske. Er vi heldige kanskje vi får tak i en av de. Ballack er nok neppe gratis til tross for at kontrakten går ut heller, lønnen og sign on fee'en hans overgår nok det meste styret i Arsenal står for.

 

En midtbane med Ljungen Ballack Fabregas Reyes har knappt ett defensivt fiber i kroppen, kan fort bli "det nye" Real Madrid.

 

Som sagt er jeg fryktelig uenig med deg Helmik'en og det tror og håper jeg Wenger og de andre i Arsenal også er :huh:

22899[/snapback]

 

Ja, vi er jo iallefall enig i en ting..: Vi er veeeldig uenige!

 

Men du tar alt opp feil fra det jeg skriver. jeg har aldri sagt at Arsenal nå spiller dårlig offensiv fotball. Men hadde f.eks Ballack komt til AFC så hadde det kanskje blitt ENDA flottere angrepsfotball. Gilberto er en defansiv type. Der må vel til og med du Parlour være enig med meg... Men jeg sier ikke at det er eller hadde vært hans feil HVIS vi hadde spilt dårlig angrepsfotball. Det er faktisk Gilberto som styrer en del av det defansive spillet, og han kan osgå være god offensiv. Men det du ikke skjønner er at jeg ikke vil gjøre Arsenal noe vondt, bare godt. Og jeg sier en del av disse tingene for å beholde Henry (eller, det hjelper jo ikke hvor enn mye jeg skriker, for jeg blir jo ikke hørt allikevel, og iallefall ikke av Wenger..) men mye av det jeg sier hadde gjort det lettere for Arsenal å beholde Henry! Det er det jeg snakker om!

 

Men så lurer jeg på om du prver å drite meg ut med vilje med den setningen her eller bare ser det sånn ut? Det blir for dumt å si noe sånt som det der "høyt"...

Setningen jeg snakker om: "Som sagt er jeg fryktelig uenig med deg Helmik'en og det tror og håper jeg Wenger og de andre i Arsenal også er :ph34r: "

Link to comment
Share on other sites

 

Imens vi er inne på det å "kjøpe for å kjøpe" så vil jeg tilføye at et kjøp av Jenas, eller Owen helt klart ville vært solide forsterkninger. Begge to har bøttevis med rutine fra toppkamper i PL, og ville vært med på å få ungguttene til yte maks for å nå opp på høyest mulig nivå! Det er IKKE å " kjøpe for å kjøpe"!

Da det gjelder Owen, så kunne han fort vært den som avsluttet våre kremangrep denne sesongen, vi har som kjent slitt litt med uttellingen uten Henry i startelleveren i år. Owen har begynt bra i

Newcastle!

Og så Jenas da, mannen som ikke var god nok for Arsenal ifølge mange her! Tenk hvor nyttig han kunne vært i konkurranse med Fabregas og Flamini! Tror ikke Fabregas blir den verdensstjernen mange spår uten at han får SKIKKELIG konkurranse om plassen på midtbanen!

22898[/snapback]

Du har fått med deg at Jenas gikk til Tottenham og for en dundrande suksess han har vert? Han har vert elendig. Berre nevner det. Ikkje i nærheten av vårt nivå. Dessuten har han ingen rutine å snakke om.

 

Owen er eit litt anna spørsmål. Felles for dei begge er dog klare mangler som fotballspelarar.

 

Dei kunne sjølvsagt gjort ein grei jobb begge to. Men til sammen ville dei kosta 28 millionar £. Då skal vi forvente litt meir enn ein grei jobb. Ingen av dei hadde vert verdt pengane vi måtte ha betalt for dei.

 

Når det gjeld Gilberto kontra Ballack så er eg av den klare oppfatninga av at Arsenal ALDRI kunne spelt så offensivt som dei gjer, utan Gilberto på bana, dersom ein ønsker resultat. Ein må ha balanse bakover i laget. Ein ting er å spele offensivt. Ein annan ting er å spele hovudlaust!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Hvis Henry drar så blir jeg utrolig lei meg, da griner jeg:'(

Men akkurat nå, så er jeg veldig sikker på at han blir...håper bare at den følelsen ikke endrer seg etterhvert ;)

 

Kjære Titi....du MÅÅÅÅ bli...

Du bare...må :huh: :ph34r: :(

Link to comment
Share on other sites

Hvis Henry går nå, så tror jeg nok ikke vi blir "Englands mest-scorende lag" lenger! Det er bare ved TH14 at vi er det! Uten han scorer vi nesten ikke en dritt!

 

EKS: Birmingham kampen ifjor på hjemmebane: 3 - 0... 2 scoringer av Henry.

Den andre Birmingham kampen borte: 0 - 1 tap! UTEN HENRY!

 

Birmingham kampen i år: 1 - 0... UTEN HENRY!

 

Vi mister bare spillere og får aldri in nye! Er det rart hvis Henry vil bort? NEI!

 

Nå må du skjerpe deg Wenger!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Imens vi er inne på det å "kjøpe for å kjøpe" så vil jeg tilføye at et kjøp av Jenas, eller Owen helt klart ville vært solide forsterkninger. Begge to har bøttevis med rutine fra toppkamper i PL, og ville vært med på å få ungguttene til yte maks for å nå opp på høyest mulig nivå! Det er IKKE å " kjøpe for å kjøpe"!

Da det gjelder Owen, så kunne han fort vært den som avsluttet våre kremangrep denne sesongen, vi har som kjent slitt litt med uttellingen uten Henry i startelleveren i år. Owen har begynt bra i

Newcastle!

Og så Jenas da, mannen som ikke var god nok for Arsenal ifølge mange her! Tenk hvor nyttig han kunne vært i konkurranse med Fabregas og Flamini! Tror ikke Fabregas blir den verdensstjernen mange spår uten at han får SKIKKELIG konkurranse om plassen på midtbanen!

22898[/snapback]

Du har fått med deg at Jenas gikk til Tottenham og for en dundrande suksess han har vert? Han har vert elendig. Berre nevner det. Ikkje i nærheten av vårt nivå. Dessuten har han ingen rutine å snakke om.

 

Owen er eit litt anna spørsmål. Felles for dei begge er dog klare mangler som fotballspelarar.

 

Dei kunne sjølvsagt gjort ein grei jobb begge to. Men til sammen ville dei kosta 28 millionar £. Då skal vi forvente litt meir enn ein grei jobb. Ingen av dei hadde vert verdt pengane vi måtte ha betalt for dei.

 

Når det gjeld Gilberto kontra Ballack så er eg av den klare oppfatninga av at Arsenal ALDRI kunne spelt så offensivt som dei gjer, utan Gilberto på bana, dersom ein ønsker resultat. Ein må ha balanse bakover i laget. Ein ting er å spele offensivt. Ein annan ting er å spele hovudlaust!

22904[/snapback]

 

 

Det er altfor tidlig å dømme Jenas allerede nå. Jenas kan bli stor han hvis han får tingene til å gli i Tottenham. Det er jo ikke for ingenting at han hadde en høy stjerne i Newcastle. Å påstå at han ikke har noen rutine å snakke om er ihvertfall altfor drøyt.

 

Når det gjelder Owen så er jeg helt enig i at han har klare mangler som fotballspiller. Men dette behøver ikke å bety at han er kun en middels fotballspiller. Det hadde vært tragisk om man skulle bli bedømt etter det man er dårlig på. Owen har ekstreme ferdigheter, noe som har gjort at han var toppscorer i PL og Liverpool og også scoret en del for Real i fjor. Attpåtil er han et klart førstevalg for England. (Sammen med Rooney.) En Owen i ARsenal tror jeg kunne blitt kanon....

 

Ballack hadde forresten styrka Arsenal voldsomt uansett hvem han hadde spilt sammen med. Jeg er 100% uenig i at Arsenal er avhengige av å ha Gilberto på banen for å oppnå resultat. Fabregas - Flamini gjorde jobben i Amsterdam. Ballack - Fabregas kunen blitt en suksessduo helt utenom det vanlige i mine øyne. Men men... noen foretrekker kanskje Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Ja, for England er virkelig en målestokk.. :ph34r:

Eg ser at vi er uenige AnabOle. Ikkje mykje å få gjort med det. Vil berre poengtere ett par saker:

 

Owen har ekstremferdigheiter, heilt klart. Først og fremst i hurtigheita si. Eg er også einig i at svakheitar ikkje nødvendigvis betyr at han ikkje er god nok. Berre sjå på Ljungberg. :ph34r: Dog er det slik at enkelte ferdigheitar må ein ha for å passe inn i stilen. I tillegg kan ein ikkje ha for mange som går "ut" av stilen, a la Freddie - då spelet som skal spele fram Owen/Ljungberg-typane nødvendigvis må sitte. Dette er sjølvsagt kun ein teori eg har. Når det gjelder Jenas står eg på det eg alltid har sagt: gutten er ikkje god nok. Eg meiner også at rutine frå middelhavsfararar ikkje er så mykje hjelp for oss. Ref: Diop-diskusjonen.

 

For øvrig hadde eg ikkje sagt nei til Ballack til klubben, viss det var nokon som trudde det. Dog ser eg på Gilberto som såpass viktig for spelestilen vi har, at det ikkje ville gått på bekostning av han. Ballack-Gilberto ville vert min midtbaneduo. Ein Fabregas som tredjevalg ville passa Arsenal og Cesc bedre, trur eg. For modningsprosessen hans sin del. Sjølvsagt måtte han fått sin andel kampar, men det ville han då også gjort. Det er heilt klart også at andre midtbaneduoar enn Fabregas-Gilberto i dag, vil kunne gi resultat i enkeltkampar. Over tid er sagaen ein annan.

Link to comment
Share on other sites

Ja, faktisk så virker det litt sånn for tida... I dag registrerer jeg at han "troner" på toppen av "dagens topp 10 postere" med 20 innlegg så langt, mens han hadde iallefall 36 i går. Så han virker litt desp ja.. :ph34r:

MenMen, ikke bare dumt som kommer ut fra tastaturet hans heller da... :ph34r:

22586[/snapback]

Ikke si at jeg virker desperat Helmik'n. I dag troner du med nesten 30 innlegg!

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Budet som Barca, i følge News of the world er i ferd med å legge inn, er hvertfall et skambud! Kan Zidane gå for en halv milliard, skal ikke Thierry koste et pund mindre...

Hel*#te hvis Juventus klarer lokke Henry fra oss og. Og det at han kan få spille med Trezeguet igjen gjør vel ikke lysten til Titi mindre...:ph34r: Kjære Gud; La dette være et rykte og la oss få nyhten i Mai; Thierry Henry signerer ny kontrakt med Gunners... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Ja, faktisk så virker det litt sånn for tida... I dag registrerer jeg at han "troner" på toppen av "dagens topp 10 postere" med 20 innlegg så langt, mens han hadde iallefall 36 i går. Så han virker litt desp ja.. ;)

MenMen, ikke bare dumt som kommer ut fra tastaturet hans heller da... :)

22586[/snapback]

Ikke si at jeg virker desperat Helmik'n. I dag troner du med nesten 30 innlegg!

22928[/snapback]

" :ph34r: Kult :proud: "

 

Neida...jeg beklager. Det kan av og til være lett å skrive mange inlegg på en dag. Det bare glir så lett... Jeg beklager. (men du hadde mange korte innlegg den dagen du, jeg har lange i dag!) men jeg gir meg: Jeg forsnakkte meg... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Får vi ikke inn klasse spillere i løpet av januar, frykter jeg Henry er borte når vi sier februar. Dette er vel konsekvensene av salget av Vieira. Greit att midtbanen har klart seg uten han, men signalene Wenger gir til spillerene er ikke bra, når vi faktisk har en haug med stjerne spillere i troppen! Den summen en får inn på ett slikt salg bør vi alle forvente att blir brukt på en ny spiller i verdensklasse, kansje ikke på en midtbane men i det minste i en annen posisjon som vi så absolutt er sårbare, spiss for eks.! Glemmer ikke Hleb her, men det er ett kjøp vi måtte forventet selv uten salg av Vieira! Vi har ikke akkuratt den største stallen og ta av...

 

Hva er Arsenal uten Henry? Ett lag som sliter med å score mål! Dette er ikke noe som vil tiltrekke verdensstjerner i stor grad. Vi må for alt i verden beholde Henry. Uten han ligger det ett for stort press på våre talenter, som jeg har uberenset tro på. Men di trenger tid, og di trenger, for å bli de stjernene vi håper på, mathces på treningsfeltet hver dag av verdensstjerner!

 

Når det gjelder Wenger, mener jeg han er rett mann i all overskuelig fremtid! Den mannen har brakt oss for fult inn i verdenseliten, selv om vi sliter i CL! Han må bare begyne å bruke noe av denne formuen på drøye 500 mill. som vist nokk et tilgjengelig for transfermarkedet. Vi så i sommer at han ville hente inn Baptista, og budene ble ganske heftige etter hvert, og Bap. ville nokk bli stor hos Arsenal, men slik ble det ikke, men når andre klubber snapper han, må Wenger ha en trumf i armet og hente en annen! Så pass mange speidere har han, att han må kunne til en hver tid ha mange spillere i kikkerten. Ikke bare gå ut i mediene og si han er fornøyd med de spillerene han har, det vil si en haug med kjempe talenter som en ikke kan forvente att kan holde ett skyhøyt nivå gjennom en hel sesong.

 

Nå håper jeg bare vi i løpet av kort tid ser overskriftene: Titi blir i Arsenal ut kariæren!!!

Link to comment
Share on other sites

For øvrig hadde eg ikkje sagt nei til Ballack til klubben, viss det var nokon som trudde det. Dog ser eg på Gilberto som såpass viktig for spelestilen vi har, at det ikkje ville gått på bekostning av han. Ballack-Gilberto ville vert min midtbaneduo. Ein Fabregas som tredjevalg ville passa Arsenal og Cesc bedre, trur eg. For modningsprosessen hans sin del. Sjølvsagt måtte han fått sin andel kampar, men det ville han då også gjort. Det er heilt klart også at andre midtbaneduoar enn Fabregas-Gilberto i dag, vil kunne gi resultat i enkeltkampar. Over tid er sagaen ein annan.

22917[/snapback]

 

Jeg kan vel kanskje være enig i at Gilberto er en veldig viktig spiller for Arsenal, eller, der er han jo. Men jeg er ikke så veldig sikker på om han er såååå viktig for akkurat spillestilen. Ballack er den spilleren som hadde vært viktig for spillestilen, mens Gilberto er en relativt viktig spiller bakover på banen. Jeg mener at med Toure-Campbell bak der at vi ikke trenger en sånn spiller. Vi trenger, for å lage spillet til Arsenal, en teknisk, rask, god til å stoppe osv. Kort sagt, et OFFANSIVT midtbaneanker! Og hvis vi får tak i Ballack, så har vi to, med Cesc-Og han. Det hadde nok vært avgjørende i Henry-gate'en!

Link to comment
Share on other sites

disse ryktene har jeg hørt i noen uker nå og har tenkt, han forlater aldri arsenal...

 

men nå begynner jeg faen meg og lure hvorfor signerer han ikke kontrakt, hvorfor avkrefter han ikke ryktene..

 

og prislappen som blir nevnt er jo helt forbanna latterlig..

barca skal gi 160 mill og real m 20 mill pund..

 

hvis arsenal skulle solgt henry måtte jo han blitt verdens dyreste, kan faen ikke skjønne noe annet..

 

viera gikk jo grise billig kan faen ikke la verdens beste spiller gå uten at han blir verdens dyreste hvert fall..

 

 

mannen er uerstattelig uansett, går han er laget fucket!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
disse ryktene har jeg hørt i noen uker nå og har tenkt, han forlater aldri arsenal...

 

men nå begynner jeg faen meg og lure hvorfor signerer han ikke  kontrakt, hvorfor avkrefter han ikke ryktene..

 

Helt enig med deg...nervøs nå egentelig :proud: :ph34r: :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...