Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Etter Birmingham-kampen i dag er det to ukers pause pga. landskamper. Neste kampen er da borte mot West Bromwich lørdag 15. oktober. Wenger har sagt han ikke tror Henry rekker denne.

 

Sannsynligvis er han tilbake hjemme mot Manchester City 22. oktober eller borte mot Tottenham en uke senere.

22144[/snapback]

 

Vi er heldige med hensyn til at det er landskamper. Tipper Henry kommer tilbake spillesugen og i god form. Vi gleder oss.

Link to comment
Share on other sites

Ser i intervju at Henry ikke er interessert i kontraktsforhandlinger før til sommeren. Dette ut i fra at han ønsker å konsentrere seg om fotball og det å vinne trofeer. Jeg synes dette høres veldoig bra ut. Bedre å gjøre det til sommeren enn nå, tror jeg, for da vil planene til Wenger være klarere og ny stadion rett rundt hjørnet.

Han håpet selv å være tilbake til kampen mot West Bromwich. Det vil si neste ligakamp, hvis så er tilfelle. Kanskje kommer han inn etter 63 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars
Ser i intervju at Henry ikke er interessert i kontraktsforhandlinger før til sommeren. Dette ut i fra at han ønsker å konsentrere seg om fotball og det å vinne trofeer. Jeg synes dette høres veldoig bra ut. Bedre å gjøre det til sommeren enn nå, tror jeg, for da vil planene til Wenger være klarere og ny stadion rett rundt hjørnet.

Han håpet selv å være tilbake til kampen mot West Bromwich. Det vil si neste ligakamp, hvis så er tilfelle. Kanskje kommer han inn etter 63 minutter.

22248[/snapback]

 

Ja og her er hva Henry sa om kontraksforhandlingene:

"At the start of the season I said I want to concentrate on football, help my team and focus on winning trophies, rather than worry about contracts. At the end of the season we will talk about it and look to sort something out. I will speak to the boss, ask him about things, but my mind isn't on that at the moment."

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

Enig med de to siste forumistene her. Henry har sportslige ambisjoner utover det å spille for andre og tredje plasser i ligaen. ;)

 

Håper Wenger makter å styrke laget i sommer, det vil ant være avgjørende for Henrys være eller ikke være i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Henry kommer tilbake så snart som mulig. Men jeg vil ha en Thierry Henry som er i form! Jeg tror at han snart er tilbake til trening og sånt nå, men vi får vel opplysninger om det også da! Vi trenger ham sårt nå. Jeg tror at han er spillesugen og at han kommer til å gi 110% når han entrer matta!

Hva er det skaden hans er forresten??

 

DU ER DYPT SAVNET TH14!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Tipper henry er misfornøyd med transferaktiviteten til wenger i sommer.

22261[/snapback]

 

Det har du helt rett i Sindre. Og derfor vil Henry vente til sommeren, for å se hva Wenger foretar seg på transfermarkedet i januar og til sommeren, før han eventuelt skriver under på en ny kontrakt, eller ber om å bli solgt.

 

Tror rett og slett Henry føler seg lurt av Wenger's lovnader om nye stjernespillere inn i laget.

 

Henry's kommentar om at han vil vente til sommeren, fordi han vil konsentrere seg om spillet, og om å vinne trofeer, blir for meg bare tull. Han er for tiden skadet, og det hadde ikke vært noe problem å sette seg ned i kontraktsforhandlinger nå. Hvis Henry hadde vært like interressert i å bli i Arsenal, som han har uttalt tidligere, så hadde ikke disse forhandlingene tatt lang tid. Så det er tydeligvis ett eller annet som ikke er helt som det skal være.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Tipper henry er misfornøyd med transferaktiviteten til wenger i sommer.

22261[/snapback]

 

Det har du helt rett i Sindre. Og derfor vil Henry vente til sommeren, for å se hva Wenger foretar seg på transfermarkedet i januar og til sommeren, før han eventuelt skriver under på en ny kontrakt, eller ber om å bli solgt.

 

Tror rett og slett Henry føler seg lurt av Wenger's lovnader om nye stjernespillere inn i laget.

 

Henry's kommentar om at han vil vente til sommeren, fordi han vil konsentrere seg om spillet, og om å vinne trofeer, blir for meg bare tull. Han er for tiden skadet, og det hadde ikke vært noe problem å sette seg ned i kontraktsforhandlinger nå. Hvis Henry hadde vært like interressert i å bli i Arsenal, som han har uttalt tidligere, så hadde ikke disse forhandlingene tatt lang tid. Så det er tydeligvis ett eller annet som ikke er helt som det skal være.

22285[/snapback]

 

Nå må vi roe oss ned søtten hakk her. Hvor mange ganger i løpet av en sesong må Thierry Henry avkrefte evn. rykter som tilsier endt karriere i Arsenal? Hvor mange ganger i løpet av en sesong må Thierry Henry bekrefte sin uendelige lojalitet overfor Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Tipper henry er misfornøyd med transferaktiviteten til wenger i sommer.

22261[/snapback]

 

Det har du helt rett i Sindre. Og derfor vil Henry vente til sommeren, for å se hva Wenger foretar seg på transfermarkedet i januar og til sommeren, før han eventuelt skriver under på en ny kontrakt, eller ber om å bli solgt.

 

Tror rett og slett Henry føler seg lurt av Wenger's lovnader om nye stjernespillere inn i laget.

 

Henry's kommentar om at han vil vente til sommeren, fordi han vil konsentrere seg om spillet, og om å vinne trofeer, blir for meg bare tull. Han er for tiden skadet, og det hadde ikke vært noe problem å sette seg ned i kontraktsforhandlinger nå. Hvis Henry hadde vært like interressert i å bli i Arsenal, som han har uttalt tidligere, så hadde ikke disse forhandlingene tatt lang tid. Så det er tydeligvis ett eller annet som ikke er helt som det skal være.

22285[/snapback]

 

Nå må vi roe oss ned søtten hakk her. Hvor mange ganger i løpet av en sesong må Thierry Henry avkrefte evn. rykter som tilsier endt karriere i Arsenal? Hvor mange ganger i løpet av en sesong må Thierry Henry bekrefte sin uendelige lojalitet overfor Arsenal?

22295[/snapback]

 

Som Jensegutt sier, så bør han gjøre det minst én gang i sesongen. Det har han altså ikke gjort denne sesongen, og ryktene har aldri vært så ille som de er nå, så det er faktisk ikke så rart at supporterne blir bekymret og irriterte. Henry er den viktigste spilleren vår, og dette vet han selv også.

 

Og hvorfor skulle plutselig Henry endre sin måte å takle rykter på akkurat nå? Finner du ikke dette noe merkelig AlexanderS?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Tipper henry er misfornøyd med transferaktiviteten til wenger i sommer.

22261[/snapback]

 

Det har du helt rett i Sindre. Og derfor vil Henry vente til sommeren, for å se hva Wenger foretar seg på transfermarkedet i januar og til sommeren, før han eventuelt skriver under på en ny kontrakt, eller ber om å bli solgt.

 

Tror rett og slett Henry føler seg lurt av Wenger's lovnader om nye stjernespillere inn i laget.

 

Henry's kommentar om at han vil vente til sommeren, fordi han vil konsentrere seg om spillet, og om å vinne trofeer, blir for meg bare tull. Han er for tiden skadet, og det hadde ikke vært noe problem å sette seg ned i kontraktsforhandlinger nå. Hvis Henry hadde vært like interressert i å bli i Arsenal, som han har uttalt tidligere, så hadde ikke disse forhandlingene tatt lang tid. Så det er tydeligvis ett eller annet som ikke er helt som det skal være.

22285[/snapback]

 

Nå må vi roe oss ned søtten hakk her. Hvor mange ganger i løpet av en sesong må Thierry Henry avkrefte evn. rykter som tilsier endt karriere i Arsenal? Hvor mange ganger i løpet av en sesong må Thierry Henry bekrefte sin uendelige lojalitet overfor Arsenal?

22295[/snapback]

 

Som Jensegutt sier, så bør han gjøre det minst én gang i sesongen. Det har han altså ikke gjort denne sesongen, og ryktene har aldri vært så ille som de er nå, så det er faktisk ikke så rart at supporterne blir bekymret og irriterte. Henry er den viktigste spilleren vår, og dette vet han selv også.

 

Og hvorfor skulle plutselig Henry endre sin måte å takle rykter på akkurat nå? Finner du ikke dette noe merkelig AlexanderS?

22302[/snapback]

 

 

Egentlig ikke. Han har tross alt - om jeg har forstått dette riktig - bare uttalt at han vil "utsette" kontraktsforhandlingene med klubben til sommeren. Om Henry sier at han vil konsentrere seg helt og holdent på fotballen i denne perioden, så tror jeg på det. Titi har vært lojal som faen nå i mange år, og jeg ser ingen grunn til at vår europa- og verdensmester ikke skal fortsette med det. In Henry we trust, eller hva, Kim?

 

Men selvfølgelig, Kim, det hadde ikke såret noen om han hadde fortsatte med sine standard-uttallelser - I`ll stay! :)

Link to comment
Share on other sites

Egentlig ikke. Han har tross alt - om jeg har forstått dette riktig - bare uttalt at han vil "utsette" kontraktsforhandlingene med klubben til sommeren. Om Henry sier at han vil konsentrere seg helt og holdent på fotballen i denne perioden, så tror jeg på det. Titi har vært lojal som faen nå i mange år, og jeg ser ingen grunn til at vår europa- og verdensmester ikke skal fortsette med det. In Henry we trust, eller hva, Kim?

 

Men selvfølgelig, Kim, det hadde ikke såret noen om han hadde fortsatte med sine standard-uttallelser - I`ll stay! :)

22307[/snapback]

 

In Henry we trust? Joda, i utgangspunktet er jo Henry en spiller vi burde stole på. Men for alt vi vet, så kan jo Henry ha skiftet mening, etter at Wenger har feilet i å styrke laget.

 

Det er nettopp det faktum at Henry ikke går ut og stadfester sin kjærlighet til Arsenal som gjør meg bekymret, og som gjør at jeg tror at det faktisk ligger noe i ryktene om at Henry faktisk vurderer å forlate klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det er nettopp det faktum at Henry ikke går ut og stadfester sin kjærlighet til Arsenal som gjør meg bekymret, og som gjør at jeg tror at det faktisk ligger noe i ryktene om at Henry faktisk vurderer å forlate klubben.

22310[/snapback]

 

Joda, det kan forsåvidt stemme. Men jeg tror ikke Henry beslutter å forlate klubben av den grunn. Tviler på at Titi er den typen som svikter klubben når vi trenger han som mest.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk enig med Kim her. Så lenge Henry har aktivt gått ut og avkreftet

dette hver gang er det litt besynderlig at han ikke gjør det denne gangen.

Da begynner fort ryktene å fortsette og usikkerheten blir større.

Jeg håper og tror han fortsetter, men tror det er nokså ryddig og greit hvis Henry

går ut og sier at framtiden hans er i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det som var interessant å lese i de artiklene som kunne fortelle nyheten/ryktet om at Henry ikke ville snakke om noen kontrakt før til sommeren, var det faktum at han uansett ville sette seg ned å prate med styret. Han hadde noen spørsmål han ville ha svar på.

 

Vil ikke bli så overrasket om disse spørsmålene har med ambisjonsnivå, og eventuelle forsterkninger til laget å gjøre.

 

Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg rett og slett Wenger blir nødt til å forsterke laget i januar og til sommeren, for å overbevise Henry om at klubben har de samme ambisjonene som Henry har.

 

Det er greit nok at Wenger går ut og sier at ambisjonene til laget er å vinne PL og CL osv. Men det er noe annet å gjøre de nødvendige tingene for å oppnå disse ambisjonene.

 

Det blir uansett spennende å se hva som skjer i tiden fremover.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det er nettopp det faktum at Henry ikke går ut og stadfester sin kjærlighet til Arsenal som gjør meg bekymret, og som gjør at jeg tror at det faktisk ligger noe i ryktene om at Henry faktisk vurderer å forlate klubben.

22310[/snapback]

 

Joda, det kan forsåvidt stemme. Men jeg tror ikke Henry beslutter å forlate klubben av den grunn. Tviler på at Titi er den typen som svikter klubben når vi trenger han som mest.

22379[/snapback]

 

 

hvilken type er det? henry skylder ikke arsenal noe som helst og drar han vil jeg akseptere det helt og holdent. dette vil være henrys siste store kontrakt og jeg vil tro han har lyst til å vinne så mye som mulig de siste 4-5 årene som en av verdens beste spillere. han har ikke tid til å vente på at unggutta skal slå gjennom en gang i fremtiden. at han nå sier han vil vente til neste sommer med å forhandle om en ny kontrakt, er et ganske klart hint. henry er selvfølgelig skuffet over arsenals apati på overgangsmarkedet i sommer. dersom klubbens ambisjonsnivå ikke matcher henrys, så forlater han klubben. det tror jeg er hevet over enhver tvil...

Link to comment
Share on other sites

Henry skylder ikke arsenal noe som helst

22441[/snapback]

 

Skylder han ikke Arsenal noe? Hvem var det som reddet han fra en benketilværelse i Juventus? Hvem var det som gjorde Henry til den spilleren han er i dag? Det var Wenger det. Wenger var overbevist om at Henry kunne bli en spiss i verdensklasse. Og selv om Henry i starten ikke viste tegn til dette, så fortsatte Wenger å ha klokkeklar tro på han.

 

Så Henry skylder både Wenger og Arsenal mye. Uten Wenger er det ikke sikkert at Henry hadde fått vist det potensialet han hadde. Det er ikke sikkert Henry hadde vært en spiller i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har enda ikke kastet meg inn i debatten rundt Henrys nøling vedrørende kontraktsforandlinger. Jeg har som alle andre savnet Henry i det siste, og han er jo absolutt en av tidenes aller, aller beste spillere i Arsenal. Vi snakker om en world-class spiller.

 

Men, jeg har jo fulgt Arsenal i over 25 år, og ser at de ulike Arsenallagene overtar for hverandre. Det som vi nå er vitne til i Arsenal er svært interressant. Wenger satser utrolig mye på en ny generasjon, og gambler i mine øyne på at det skal slå til. Han kunne kjøpt både Owen og en ny defensiv midtbanespiller av internasjonal klasse i sommer. Når han ikke gjør det tar han selvsagt en sjanse.

 

Når han først er i gang med foryngelsen og endringene, er det ikke unaturlig at han gleder seg over at en spiller som Reyes slår til slik han gjør i disse dager. Spilleren er involvert og markerer seg som en av Arsenals absolutt beste spillere i Henrys fravær. Hadde han fått fortsette med å bli involvert slik han nå gjør, ville han også begynt å få stang inn. Spilleren som står i veien for ham, er selveste Henry. Det tror jeg alle de som følger Arsenal har skjønt.

 

Med tanke på de nye tidene, er det ikke krise for meg om selveste Kong Henry skulle forsvinne for en masse pund ved sesongslutt. Jeg synes at vi under hans fravær har klart oss bra. Det skjerper hele laget, og en skal ikke se bort i fra at de unge spillerene vokser enda mer på enda mer ansvar.

 

Jeg har tro på Reyes og Van Persie. Jeg tror fremtiden ligger der, og at Henry ikke blir mange år til i Arsenal... kanskje ikke lenger enn til ut sesongen. Vi er i en ufattelig spennende overgangssesong, og jeg tror at neste års inntreden på Emirates stadium kan preges av spillerene:

 

Lehmann

 

Lauren - Toure - Campell - Cole

 

Ljungberg - Fabregas - Gilberto - Hleb

 

Van Persie - Reyes

 

Sub: Stack, Senderos, Svard, Smith, Bentley (klarer bare ikke å gi opp denne spilleren)

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke bli så overrasket om disse spørsmålene har med ambisjonsnivå, og eventuelle forsterkninger til laget å gjøre.

 

Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg rett og slett Wenger blir nødt til å forsterke laget i januar og til sommeren, for å overbevise Henry om at klubben har de samme ambisjonene som Henry har.

 

Det er greit nok at Wenger går ut og sier at ambisjonene til laget er å vinne PL og CL osv. Men det er noe annet å gjøre de nødvendige tingene for å oppnå disse ambisjonene.

 

Det blir uansett spennende å se hva som skjer i tiden fremover.

22398[/snapback]

 

Etter Vieira saken er jeg nokså sikker også på dette. Henry elsker Arsenal, men

han vil også oppnå noe i løpet av sin resterende karriere. Bl. a. CL finale.

Ser vi nokså nøytralt og objektivt på dette er det forståelig. Fotballspillere har

tross alt en kort karriere 10-15 år og det er klart at de vil mest mulig både

økonomisk og sportslig.

Klarer ikke Wenger å overbevise Henry om at Arsenals ambisjoner matcher

Henry's så tror jeg det samme skjer som med Vieira.

 

Det sies at ingen spillere er større enn klubben, men skulle vi miste Henry

tror jeg det vil ryste Arsenal skikkelig.

En av verdens beste spillere må bli i Arsenal og jeg satser på at Wenger har

forstått hva som må til for å beholde Henry.

Link to comment
Share on other sites

Henry har i følge mediene sagt at han vil prate med styret. Vi kan spekulere lenge og vel på hva denne samtalen skal dreie seg om. Et av punktene som ikke har kommet frem her er at Wenger selv tidligere har ymtet om å trekke seg i 2007. Hvis man da har i minne at Wenger hentet Henry til Monaco og siden til Arsenal er det vel ikke helt unaturlig at Henry også ønsker en avklaring ang managerrollen i årene som kommer. Han er nok veldig knyttet til Wenger som manager og som person.

Andre signeringer er nok et tema, men også hva som blir tilbudt de som allerede er i klubben som Pires, Campbell osv som alle har passert 30. Vi kjenner jo klubbens politikk når det gjelder kontrakter og alder. Tilbudene klubben kommer med for de andre vil også gjelde for Henry når han om 2 år fyller 30. Han har tidligere nesten aldri vært skadet, det siste året har vært plagsomt med en achillesskade og nå en lyskeskade- er dette starten på mange skadeproblemer videre? Hva tenker klubben og hva tenker Henry? Lengden på kontrakten er nok lettere å påvirke i en annen klubb hvis det skulle bli aktuelt. Det er nok mange ting som må avklares før man signerer. Det er ikke bare lønnen og statusen i klubben som teller, men også tryggheten videre. Er nok lett å miste fokus på spillet når alt dette skal vurderes, jeg skjønner derfor Henry godt som ønsker å vente.

Link to comment
Share on other sites

Henry skylder ikke arsenal noe som helst

22441[/snapback]

 

Skylder han ikke Arsenal noe? Hvem var det som reddet han fra en benketilværelse i Juventus? Hvem var det som gjorde Henry til den spilleren han er i dag? Det var Wenger det. Wenger var overbevist om at Henry kunne bli en spiss i verdensklasse. Og selv om Henry i starten ikke viste tegn til dette, så fortsatte Wenger å ha klokkeklar tro på han.

 

Så Henry skylder både Wenger og Arsenal mye. Uten Wenger er det ikke sikkert at Henry hadde fått vist det potensialet han hadde. Det er ikke sikkert Henry hadde vært en spiller i verdensklasse.

22442[/snapback]

Er helt enig med deg Kim. Henry skylder oss mye.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Henry skylder ikke arsenal noe som helst

22441[/snapback]

 

Skylder han ikke Arsenal noe? Hvem var det som reddet han fra en benketilværelse i Juventus? Hvem var det som gjorde Henry til den spilleren han er i dag? Det var Wenger det. Wenger var overbevist om at Henry kunne bli en spiss i verdensklasse. Og selv om Henry i starten ikke viste tegn til dette, så fortsatte Wenger å ha klokkeklar tro på han.

 

Så Henry skylder både Wenger og Arsenal mye. Uten Wenger er det ikke sikkert at Henry hadde fått vist det potensialet han hadde. Det er ikke sikkert Henry hadde vært en spiller i verdensklasse.

22442[/snapback]

 

'tilbakebetalt' for leeeeenge siden. strålende spill, dungevis med mål og udiskutabel lojalitet i mange år. henry skylder ikke arsenal noe som helst nå...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...