Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Tror vi hadde slitt ganske bra uten Henry i 2-3 mnd

Parlour.

Men når det er sagt gjorde Van Persie og Reyes noen gode kamper

seg imellom forrige sesong.

Akkurat nå tror jeg vi hadde slitt litt uten Henry, mye pga

at erstatterne er foreløpig et stykke bak Henry.

Skulle Henry bli langtidsskadet tror jeg ikke det er utenkelig at Wenger

hadde gått ut på transfermarkedet.

Si om et par år så er jeg meget spent på om utviklingen til Vp

fortsetter. Han kan bli en kjempespiller for Arsenal på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man tenker kun på markedsverdi så ville dette sannsynligvis være det beste tidspunktet å selge han på.

 

Er uenig i at han ikke kommer til å bli bedre enn han er nå. Jeg synes Henry utvikler seg til en mer komplett spiller år for år. Jeg tror ikke nødvendigvis vi har sett det beste fra Henry. At han kommer til å endre spillestil noe, etterhvert som han runder 30 det er nok sannsynlig. Men dette trenger ikke nødvendigvis være negativt.

 

Ellers tror jeg Henry er så gjennomført proff, at det kun kan være veldig alvorlige skader som kan stoppe en lang karriere. Det er forskjell på Henry og Adams/Merson etc. Det erutvilsomt en sammenheng mellom livstil og en fotball spillers "livstid"

Link to comment
Share on other sites

Henry gikk glipp av ganske nøyaktig de 2 siste mnd av fjorårsseongen.

Status i serien 4-1-1 14-3. Blant annet med kamper mot Chelsea og Liverpool. Kampen som ble tapt var 2-1 mot Birmingham i siste runde. En helt betydningsløs kamp.

 

På samme tidspunkt vannt vi også Fa cupen (etter tidvis å ha imponert ;) )

 

Poenget er at Arsenal er veldig mye mer enn 1 mann. Jeg personlig tror medias vinkling av at Arsenal er så ekstremt avhengig av Henry er ganske overdrevet. Men at vi er bedre med Henry enn uten er vel noe de fleste her er enige om.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting slår harde fakta. ;)

Det stemmer det du sier og det var vel den perioden både VP og Reyes

var gode på topp.

 

Det var vel kanskje i Facupfunalen vi savnet Henry mest, men

vi vant for det ja. ;)

 

Medias vinkling av Arsenal er av og til skremmende unyansert

og har lite hold dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Henry har jo sagt lenge at han ønsker å bli i Gunners ut karrieren, så den uttalte lojaliteten er det ikke noe å si på.

 

Men; oppigjennom har mange spillere uttrykt sin lojalitet og "kjærlighet" til sine respektive klubber, og uttalt at "Jeg er ikke på vei ut", for så signere for nye klubber relativt kort tid etter. Å vite dette, kombinert med Henry's nøling, gir meg grunn til bekymring.

 

Vi vet jo at han var misfornøyd med mye av det som skjedde på transfermarkedet i sommer, og hvis vi supportere og pressen fortsetter å komme med negative signaler rundt hans kapteinsgjerning, vil ikke det akkurat gi ham økt lyst til å signere ny kontrakt.

 

Så la oss nå i hvertfall gi mannen litt tid til å bevise som kaptein, vi har tross alt bare 3 pl-kamper, samtidig som vi stiller os bak Reyes og ber mannen signere.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting slår harde fakta. :angry:

Det stemmer det du sier og det var vel den perioden både VP og Reyes

var gode på topp.

 

Det var vel kanskje i Facupfunalen vi savnet Henry mest, men

vi vant for det ja. ;)

 

Medias vinkling av Arsenal er av og til skremmende unyansert

og har lite hold dessverre.

20178[/snapback]

 

Ja, det kan være provoserende. Spesielt når kompisene kommer bort og slenger med leppa etter en overskrift som er totalt ute av sammenheng. Som den gjeldsgreia for noen dager siden. Samtidig er det litt digg og, for da er det desto gøyere når vi beviser at mye av det pressen skriver er piss!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er gledelig å lese at folk ikke mener ha skal selges. Jeg er enig i at han står fram som en stor mann også utenfor banen.

Men sett fra et mer generelt utgangspunkt:

Du har blitt den du er gjennom støtte fra manager og klubb. Fansen har hele tiden backet deg. De har i forum verden over uttrykt sitt ønske om at du fortsatt skal glede klubben, fotballen og fansen. Du får brev, fansen går med trøyer med navnet ditt på ryggen. Alle rundt klubben gir hundre for at at du skal bli i klubben og slik at man kan fortsette å ha gjensidig glede av hverandre.

Jeg tror dette er ting som betyr noe for Henry og at han derfor kommer til å underskrive ny kontrakt som en julegave til oss alle.

Jeg skjønner ikke spillere som ønsker seg bort fra en klubb for å øke sin egen livskvalitet fra 99 til 100, mens alle som sitter igjen mister noe.

Men slik er ikke Henry, det er jeg sikker på. I hvert så lenge han spiller i en klubb med ambisjoner og ny bane er etter min oppfatning det viktigste bevis på klubbens ambisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Dette var dårlige nyheter. Kanskje nå på tide å finspille

Reyes og Van Persie på topp?

De spilte bra i slutten av forrige sesong sammen.

Vi trenger fart og bevegelighet på topp, Vp har spilt

bra på Nederland.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette vi har fryktet. At mannen vi er alt for avhengig av blir skadet over lengre tid. :huh:

På tide Van Persie får starte og Quincy får være med på benken.

Håper at unggutta gjør jobben, men sikker føler jeg meg absolutt ikke.

 

Vi får håpe Wenger har rett i sine disposisjoner å ikke hente en ekstra spiss i sommer for hvis det ikke scores mål og vinnes kamper framover, blir dette en troféløs sesong. :(

Link to comment
Share on other sites

Svært dumt for oss.

Men kanskje det ikke er så dumt. Ut i fra at nå må resten av gutta gjøre jobben sjøl. De kan ikke vente på noen frelser. Det mest skremmende er å bli for avhengig av enkeltspillere. Mange spør seg hvordan går det når vieira er solgt og hvordan går det når henry er skadet. Dette mener jeg er spørsmål som tyder i mot at vi sliter med å være et topplag. Ta de lag vi sammenlikner oss med, dvs de beste i europa, der kunne de tre fire fem beste spillerne være borte uten at laget ble satt ut av den grunn.

Jeg tror på Arsenal denne sesongen også, men så sant de andre gutta klarer å dra lasset. Nå har de sjansen den neste måneden. Ville være trist om Henry kom tilbake og vi lå på tiende plass i pl 18 poeng etter chelsea. Det er et mellomseseongpreg over hele klubben, aner det meg. Men dette kan gutta gjøre noe med sjøl, ferdighetene er der, men kanskje ikke det mantale helt ennå. Men de har sjanse til å bli voksne nå.

Link to comment
Share on other sites

Svært dumt for oss.

Men kanskje det ikke er så dumt. Ut i fra at nå må resten av gutta gjøre jobben sjøl. De kan ikke vente på noen frelser. Det mest skremmende er å bli for avhengig av enkeltspillere. Mange spør seg hvordan går det når vieira er solgt og hvordan går det når henry er skadet. Dette mener jeg er spørsmål som tyder i mot at vi sliter med å være et topplag. Ta de lag vi sammenlikner oss med, dvs de beste i europa, der kunne de tre fire fem beste spillerne være borte uten at laget ble satt ut av den grunn.

Jeg tror på Arsenal denne sesongen også, men så sant de andre gutta klarer å dra lasset. Nå har de sjansen den neste måneden. Ville være trist om Henry kom tilbake og vi lå på tiende plass i pl 18 poeng etter chelsea. Det er et mellomseseongpreg over hele klubben, aner det meg. Men dette kan gutta gjøre noe med sjøl, ferdighetene er der, men kanskje ikke det mantale helt ennå. Men de har sjanse til å bli voksne nå.

20460[/snapback]

 

 

Du har nok rett i at det mentale er det som mangler og ikke ferdigheter. Står fortsatt ikke om hvor lenge Henry skal være borte ifra laget på arsenal.com. Står at han skal være klar til onsdag, men nå er jo de ganske sene med å oppdatere da.. Men de trenger en ny innstilling for laget og spillet, og få til trygghet og troen på at de er arsenal og ingen skal komme og tro at de kan bli slått, har jeg rett?! Gi oss et 'killer instinct' som er ønsket!

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk er at det kan vare fra tre til seks uker før han er tilbake. Men jeg mener også å huske at vi tidligere også har fryktet at han skal være lenge borte, men kommer raskere tilbake. Rart det der. Det samme gjelder litt Ljungberg. Mens for Campbell virker det motsatt, det varer og varer. Litt synd at det er akkurat de to gutta som er borte akkurat nå. De er så veldig sterke begge to. Tror savnet av Vieira ville vært mye mindre om Campbell hadde vært med for fullt. Han går foran med musklene sine. Men tilbake til tråden; vi får håpe atleten Henry kommer tilbake før vi aner det.

Link to comment
Share on other sites

To stykk fryktelig spekulative artikler fra The Mirror

her og her... Stort sett bare oppspinn.

At de gidder!

21353[/snapback]

 

 

Oppspinn? Kanskje det, men hvor lenge er Henry villig til å se på Wenger bygge ned laget?

Henry er profesjonell. Alle profesjonelle idrettsfolk vil vinne de gjeveste medaljer/pokaler. Også Henry.

 

Er redd Wengers inaktivitet på transfermarkedet i sommer er et dårlig signal til Henry :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Æsj og æs, jeg liker ikke artikler sånn som denne, uansett hvor mye hold det er i dem.

Håper Thierry signerer ny kontrakt  snart!

http://www.mirror.co.uk/sport/topstories/t...-name_page.html

21355[/snapback]

 

De har skrevet enda en tulleartikkel, så jeg postet

dem nettopp der de hører hjemme; i Rykter-tråden :unsure:

Det er naturligvis bare bull.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...