Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Det er jo ikke så rart at Henry vil til en større klubb når Arsenal bygger ned (slipper Vieira, Edu) og ikke henger med på transfermarkedet(lover verdensstjerner og kjøper Hleb).

 

Arsenal skal passe seg for å ikke ende opp som Sunderland med en fantastisk stadion, men med et lag som er dårlig. Man har spart seg til fant pga dyrt stadionprosjekt og nå har man ikke lag som fortjener en slik stadion.

 

AW virker som har mistet litt av grepet. Årets Arsenalutgave er svakere enn på lenge og jeg tviler på om laget er godt nok til å kvalifisere seg for CL til neste år.

 

jeg tviler også meget strekt på om Henry blir i klubben... :blink:

Link to comment
Share on other sites

- Henry ferdig i Arsenal.

 

Dette liker jeg overhodet ikke. Ikke bra :P

22840[/snapback]

 

 

160 millioner??? Kyss meg i ræva!!!

22841[/snapback]

 

Ja, meg også!! :ph34r:

160 millioner for verdens 1-2. beste spiller??? Det er jo latterlig!!!

 

Og de sier jo der, eller i de italienske avisene at han allerede ER ferdig i Arsenal... Overgangsvinduet er langt fra åpent, og jeg velger å ignorere media i denne saken jeg. Du kan ikke høre på de! ;)

(for å ta et eksempel: Hu der Marion Ravn var på det der Først & Sist på fredags-kvelden. Og han der Skavland viste forsida på Se & Hør, der sto det at hun var linket til en eller annen "Hollywood-kjekkas", og han spurte henne om hvordan det var og sånt. Hu svarte at hun aldri hadde møtt ham....! Det var da jeg valgte å ikke høre på media og aviser/TV...)

Jeg vet at det ikke har noe med dette å gjøre. men det var et så veldig godt eksempel på hvordan det kan være!

 

Ikke hør på media!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Synes jeg ser et mønster her nå. Wenger ser at stjernespillere er i ferd med å glippe. Som en siste krampetrekning for å beholde dem, utnevner han vedkommende til kaptein. Først Vieira, nå kanskje Henry. Lurer på hvem som er vår neste kaptein? (les: hvem er neste spiller ut?)

 

Vel...før jeg blir slaktet her nå, innser jeg at dette bar preg av kanskje å være et tulleinnlegg... men må innrømme at denne onde tanke har streifet meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror virkelig at Wenger må ut å hente inn noen virkelig kvalitetsspillere i januar... Håper dette blir nok til å overbevise Henry om at Arsenal er klubben for ham. Jeg stoler på at Wenger har et lurt trekk eller to...i januar-vinduet. :-)

22833[/snapback]

 

Joda, mulig Wenger har noe i erme... men i januar er det for sent når det gjelder denne sesongen i hvertfall. Da ligger vi sannsynligvis 20p + bak Chelski. Spørs om Henry er villig til å bli 3-4 år til bare for å se om vi får et nytt stjernelag i "fremtiden". Han er nok sulten på å vinne store ting i nær fremtid. Jeg tror at signalene klubben sendte ut i sommer ved å unnlate å fylle åpenbare "huller" etter tapet av Vieira og Edu, ga Henry motiv til å tenke nye utfordringer. Desverre!

 

Men som man sier: "Wenger knows!" ... or does he?

Link to comment
Share on other sites

Følgende skrev jeg etter kampen mot Middlesborough for en tid tilbake:

 

Etter helgens kamp får jeg mere og mere tro på at Wenger er i ferd med å spare seg til fant!

Se på Michael Owen! Har scoret to mål på to kamper med Souness som sjef, men for oss er han SELVFØLGELIG ikke god nok!

Man kan også si at Wenger ville hente Baptista, men slik gikk det ikke, og da mente Wenger at han ikke var i stand til å hente en midtbanespiller som kunne forsterke laget nevneverdig!!! HALLO?!?! Hadde ikke Jenas forsterket Arsenal??? Jo det tror jeg så absolutt!

Wenger fremstår nå som eksepsjonelt arrogant og er med på å skru NED forventningene til vårt kjære lag bare to år etter at vi gikk ubeseiret gjennom en hel sesong!

Håper ikke at jeg har rett, men jeg har en følelse av at genierkærte Wenger er i ferd med å miste grepet!

Og en ting til: Ting begynner å tyde på at Henry er misfornøyd og kan finne på å forlate oss etter denne sesongen! Hva har vi å stille opp med da??

Grunnen til dette er at Wenger ikke handler inn forsterkninger men istedet selger både Edu, og Patrick.

Jeg er bekymret, veldig bekymret!

 

Tenkte kanskje det passet bra å sette det inn her også, for det oppsummerer en del av hva jeg føler som Arsenalsupporter, nemlig skepsis! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke helt hive meg på hverken det ene eller andre ennå, men

det er klart jeg er skeptisk. Det var også en av årsakene til at jeg strartet tråden ambisjonsnivået til Arsenal. For at toppspillerne tydeligvis ikke er happy med tingenes tilstand er klart. Thierry Henry vil ikke vente 2-3 år til unguttene våre er etablerte og sannsynligvis

stjernespillere.

Han vil ha suksess NÅ, og det er det begynner å utvikle seg et mønster som tyder på at han ikke er det.

Husk en fotballkarrierre varer kun ca. 10 maks 15 år på topplan. Da har du ikke tid å

vente.

Jeg håper og tror at Wenger har forstått at han må gjøre noe for å få 'troen'

tilbake til Henry.

Et Torres kjøp hadde hjulpet langt på vei tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

I dette tilfellet holder jeg alle muligheter åpne. Om Henry vil ha nye utfordringer, kan jeg på en måte forstå det. Som flere påpeker rett ovenfor, så ser årets utgave svakere ut enn på lenge. Forsterkningene har helt klart uteblitt så langt. Skal Arsenal hevde seg i toppen, må gode spillere hentes inn. Når både Edu og Vieira forsvant, så burde forsterkninger vært en selvfølge. Greit nok at Hleb er hentet inn, noen av argumentene var at f.eks. Fabregas og Flamini skulle ta over for Vieira. Det i seg selv er ikke lett.

 

Jeg tror mye avhenger av hva som skjer på overgangsmarkedet i januar og til sommeren. Om Henry forsvinner, så håper jeg da virkelig at det drøyer til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Blir bare deppa av å lese slikt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292890...

 

At Vieira dro, vell den var tung å svelge men det lå i kortene. At Henry drar, det blir ikke fullt så lett å ta. Mannen har jo sverget troskap til klubben etc....

Men jeg kan forstå han. At Arsenal trenger klassespiller(e) tror jeg det ikke er mange igjen som er uenige med meg i.? Jeg er enig med Wenger at de yngre spillerne må slippe til (Hverken Vieira eller Henry var gamle når de slo igjennom ho oss). Men etthvert vinnerlag består av ungt og gammelt. Erfarne spillere som drar med seg de yngre. Noen vil kansje påstå at vi har det i Sol 'og Bergkamp. Men sistnevnte er way over the top....

Hvis Wenger vil beholde Henry, så bør pengeboka åpnes i januar. En midtbanespiller og spiss stå høyt på min shopping liste. Grunnen til det er at Henry trenger en spiss makker som kan score like mange mål som han, slik at vi ikke faller i straver hver gang han er skadet. En midtbanespiller må vi ha, pga at verken Fabregas eller Flamini er gode nok eller erfarne nok til å holde en hel sesong. Gilberto er i tilegg veldig plaget med skader til tider. Hleb ser lovende ut, men de fleste vet at det tar tid å venne seg til nytt lags spill, og liga.(så det er ikke dermed sagt at nye spillere vil heve laget betraktelig)

 

 

Håper det skjer noe i denne saken, slik at vi kan slappe av og konsentrere oss om å heie på laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

160 millioner for verdens 1-2. beste spiller??? Det er jo latterlig!!!

22844[/snapback]

 

Det er ikke mye penger for en spiller med hans kvaliteter. Men poenget er at hans kontrakt nærmer seg slutten. Det begrenser summen.

 

Synes forøvrig at Arsenal ikke har vært veldig gode ved noen anledninger når det gjelder kontrakter. At både Edu og Wiltord gikk gratis fra klubben var svakt. Dette var garantert to spillere som hadde gitt pene summer i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Uff, nei.. No må vi ta å få sparke Wenger. Mannen har jo heilt klart mista all fornuft! Tenk om vi hadde signert Super-Jenas som har gjort furore i Tottenham for 10 mill£, då hadde alt vert mykje bedre då. Tenk om han hadde svidd av enda meir på Jonathan Woodgate for to sesongar sidan. Då kunne vi verkeleg ha kjent oss trygge bakover. Alle dei stjernene Wenger har sluppe mellom fingrane!

 

Nei, Wenger kan ikkje det der med å handle. Ikkje rart Henry vil gå!! :huh:

 

Get a grip folks!

Link to comment
Share on other sites

Blir bare deppa av å lese slikt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292890...

 

Håper det skjer noe i denne saken, slik at vi kan slappe av og konsentrere oss om å heie på laget vårt.

22858[/snapback]

 

Når denne saken er avklart, begynner neste. Og så neste, og så neste.... Det vil alltid ligge noen slike ubehagelige saker på bordet. Vi må leve med det, og gjøre det beste ut av det. Av og til ender det med gull! Faktisk!

 

Fatt mot, og UP THE GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Nå ligger det som regel alltid i noe i et rykte. Så med Vieira, da gikk det vell et år før han ble solgt. Jeg tror Henry stikker hvis vi ikke styrker stallen med noen verdens-stjerner og ikke kommer lengre i CL en i fjor.

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Blir bare deppa av å lese slikt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292890...

 

Håper det skjer noe i denne saken, slik at vi kan slappe av og konsentrere oss om å heie på laget vårt.

22858[/snapback]

 

Når denne saken er avklart, begynner neste. Og så neste, og så neste.... Det vil alltid ligge noen slike ubehagelige saker på bordet. Vi må leve med det, og gjøre det beste ut av det. Av og til ender det med gull! Faktisk!

 

Fatt mot, og UP THE GUNNERS!

22866[/snapback]

 

Dette er jeg helt uenig med deg i!!

Rykter om overganger kommer som et resultat av at laget gjør det dårlig, mangler plan og ambisjonsnivå.

Ble det snakket om overganger for spillere etter ubeseiretsesongen? med unntak av Vieira har vel ikke noen blitt linket til større klubber.

 

Arsenal opplever nå at spillere som virkelig ønsker seg suksess (Henry og Vieira) ser andre steder og til større klubber med større ambisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig med deg i det.

Klassespillere alla Henry vil alltid være en magnet for enhver toppklubb.

At rykter om overganger kommer av at et lag gjør det dårlig, mangler plan og ambisjoner er

jeg delvis uenig med deg i.

Vieira var det rykter om selv om vi vant PL og cupen så det henger ikke alltid sammen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mer og mer sikker på at Henry er på vei bort. Ryktene blir bare sterkere og sterkere, og Henry sier ikke en dritt. Hadde det vært sikkert at Henry ville signere ny kontrakt, så hadde han enten gjort det allerede, eller iallefall gått ut og forsikret om at hans hovedprioritet er å bli i Arsenal.

 

For meg er det ingen tvil om hva dette handler om. Henry er skuffet over Wenger's manglende evne til å forsterke stallen. Helt siden klubben begynte å jobbe for å sikre stadionlånet, har man sakte men sikkert redusert stallen, og det er forsåvidt greit. Men det jeg ikke forstår, er hvorfor denne nedkuttingen fortsatte etter at lånet var på plass, og det faktisk var transfermidler tilstede. At vi har et lag som vil kunne gjøre store ting i fremtiden, tviler jeg ikke på, men det er faktisk ikke nok for Henry. Henry vil vinne noe nå.

 

Og en av de største grunnene til at jeg tror Henry forlater Arsenal, er rett og slett fordi jeg ikke tror Wenger evner å forsterke laget i januar og til sommeren.

 

Det vil ikke være verdens undergang hvis han forlater oss, men det vil sette oss et par år tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig en kjedelig sak.

 

Men synes mange har "mistet helt hodet" her. Wenger har mistet grepet, vi er heldige hvis vi klarer CL kvallik. Arsenal selger seg ned, snart er vi som Sunderland etc etc.

 

Dette er jo helt villt. Bare fordi avisene synes det er gøy å sparke de som "ligger nede" så betyr ikke det at det er sånn. Henry har alltid vært trofast mot Arsenal og sagt han blir så lenge de vil ha han. Hvorfor skal vi tvile på dette så lenge han ikke har uttalt seg etter dette?

 

Så til alle som tror Arsenal er iferd med å bli en middelhavsfarer, så tror jeg dere tar skammelig feil. Vi har mistet 1 mann fra første ellveren ifjor! Selvfølgelig har ikke en mann så mye å si. Arsenal blir fortsatt ett topplag uten Vieira, faktisk uten Henry også. Vi har tapt 2 kamper, den ene borte mot Chelsea.

 

Klubben Arsenal er mye større enn ett par franskmenn!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på en sånn rekke som Vieira hadde jeg, sånn at det er snakk om at han drar hver eneste overgangsvindu, men han drar ikke. Men denne gangen så er det vel ganske sikkert at Henry drar. Jeg er redd at han tror for lite på klubben og klubbens ambisjoner. Og han vil vinne CL. Han vil vinne trofeer! jeg forstår han så godt. Når Arsenal ikke vinner noe i år så tror jeg at han ikke vil være her lengre. Han vil til Barca, der har han Ronaldinho, Deco, Eto'o ++ eller i Juvè, der har han Vieira, Del Piero, Trezeguet, Nedved, Zlatan ++ Det er egentlig ikke så merkelig at han vil til de sortene av klubber. men jeg sier til Wenger nå, at han må HENTE spillere, ikke selge! han må hente Ballack, Torres og Casillas, hvis Wenger ikke gjør akkurat de kjøpene så reiser Henry, det er ganske sikkert! Men hvis han GJØR de kjøpene, så er Arsenal snart vinnere av PL, og CL + kanskje FA-cupen og diverse andre mesterskap. Det er det Wenger må skjønne. Men det tror jeg at han har gjort også, og han må, og kommer til å foreta seg noe i Januar!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig en kjedelig sak.

 

Men synes mange har "mistet helt hodet" her. Wenger har mistet grepet, vi er heldige hvis vi klarer CL kvallik. Arsenal selger seg ned, snart er vi som Sunderland etc etc.

 

Dette er jo helt villt. Bare fordi avisene synes det er gøy å sparke de som "ligger nede" så betyr ikke det at det er sånn. Henry har alltid vært trofast mot Arsenal og sagt han blir så lenge de vil ha han. Hvorfor skal vi tvile på dette så lenge han ikke har uttalt seg etter dette?

 

Så til alle som tror Arsenal er iferd med å bli en middelhavsfarer, så tror jeg dere tar skammelig feil. Vi har mistet 1 mann fra første ellveren ifjor! Selvfølgelig har ikke en mann så mye å si. Arsenal blir fortsatt ett topplag uten Vieira, faktisk uten Henry også. Vi har tapt 2 kamper, den ene borte mot Chelsea.

 

Klubben Arsenal er mye større enn ett par franskmenn!!

22876[/snapback]

 

Ikke ment frekt asså, men det virker mer som om det er DU som har "mistet hodet" her...

Vi er ikke som Sunderland, og vi kommer heller aldri til å bli det.

Arsenal kommer nok ikke til å klare CL kvalliken i år nei. Men vi kommer tilbake om et par år, med Fabregas som midtbane-anker og verdens beste spiller + at vi henter en eller annen kjent midtbanespiller som kan spiller ved siden av Cesc da. Og så henter vi Torres som kan erstatte/støtte Henry på topp...

 

Det blir spennende å se hvordan laget ser ut etter overgangsmarkedet i januar... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er Parlour som har rett.

Om ein trur at Arsenal IKKJE blir topp 4 i år, så er ein ganske tett i nøtta, spør du meg.

 

Dessuten Helmik'n er det ikkje berre å kjøpe, kjøpe, kjøpe - så vinn man automatisk. Ein kan uansett berre stille 11 mann. Real Madrid er eit bevis på dette.

Link to comment
Share on other sites

Var det ironi Paddy, eller vil du virkelig SPARKE Wenger??? :ph34r: ;)

Jeg er vel forsåvidt enig i at han ikke har noe å gjøre på transfer-markedet. men vi kan jo ikke sparke han, etter at han har fått oss på 1. eller 2. plass i PL hvert ENESTE år etter at han kom til Arsenal. jeg er klar over at den rekka ryker etter sesongen i år da. Og Wenger må handle mye for å få beholde Henry!

 

men jeg må innrømme at det hadde vært digg å fulgt med på enten Barca eller Juvè hvis de hadde fått han til klubben da. Se på de trioene de hadde blitt...:

 

:huh:

 

Henry, Ronaldinho, Eto'o - Barca

Henry, Zlatan, Trezeguet - Juvè

Link to comment
Share on other sites

Går han til Juve i januar? Mye spekulasjoner nå....

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/arse...ticle470981.ece

22820[/snapback]

 

legg merke til ovreskriften her:

på vanlige overskrifter der det er rykter, der står det "Henry til Juventus i Januar" med spørsmåltegn. Og her ser iallefall ikke jeg noen. det er jo tragisk. Det virker jo som om alle er sikre på at han drar! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Paddy og Parlour her. Det er en stor forskjell på å være

skeptisk og miste hodet helt.

Arsenal er et topplag og vil sannsynligvis kjempe om 2. plassen.

Hvorfor vi ikke skal vinne CL når Liverpool klarte det i fjor er uforståelig.

Komme tilbake om et par år...i jøssenavn...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...