Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2012/07/13/3238838/barcelona-offer-afellay-to-arsenal-and-inter?

 

Hadde ikke gjort meg noe om det var noe i dette ryktet, og at Arsenal går inn for å sikre seg afellay. Det kan fort være en overgang som kan være med på å overbevise van Persie til å bli i klubben, da disse visstnok kommer veldig godt overens, og har et godt samarbeide på banen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.goal.com/...enal-and-inter?

 

Hadde ikke gjort meg noe om det var noe i dette ryktet, og at Arsenal går inn for å sikre seg afellay. Det kan fort være en overgang som kan være med på å overbevise van Persie til å bli i klubben, da disse visstnok kommer veldig godt overens, og har et godt samarbeide på banen.

 

 

Og til den latterlige lave prisen. Hadde vært for godt til å være sant. Signerer vi Afellay tror jeg vi får Van Persie med på kjøpet, som du nevner kommer de veldig godt overens.

Link to comment
Share on other sites

http://www.goal.com/...enal-and-inter?

 

Hadde ikke gjort meg noe om det var noe i dette ryktet, og at Arsenal går inn for å sikre seg afellay. Det kan fort være en overgang som kan være med på å overbevise van Persie til å bli i klubben, da disse visstnok kommer veldig godt overens, og har et godt samarbeide på banen.

Heller Affelay en ingenting. Synes ikke Affelay har levd opp til det talentet han en gang var, vist vi skal skignere en ny kant spiller er Konoplyanka mitt SOLEKLARE førstevalg av realistiske signeringer. Desuten burde det vært mulig å få han for under 10 mill pund. En kommende verdenstjerne, merk mine ord.

 

http://www.youtube.com/watch?v=p8b8kD8TG7U

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

Heller Affelay en ingenting. Synes ikke Affelay har levd opp til det talentet han en gang var, vist vi skal skignere en ny kant spiller er Konoplyanka mitt SOLEKLARE førstevalg av realistiske signeringer. Desuten burde det vært mulig å få han for under 10 mill pund. En kommende verdenstjerne, merk mine ord.

 

http://www.youtube.com/watch?v=p8b8kD8TG7U

 

Hva kommer denne karen til å koste da? Ser jo bra ut på skrytevideoen, men må innrømme jeg ikke la spesielt merke til han i EM, men han var sikkert god der.

Får vi Afellay billig er jo det en god investering..spesielt hvis det kan overtale RVP (selv om jeg tror det skipet har gått..). Regner med Arshavin forlater oss så en erstatter er vel aktuelt.

Kjøpe begge da? :D

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Før EM ville nok Konoplyanka gått for under 10mill pund - etter EM tipper jeg 15+

Ja du sier noe der, men tror ikke han ville blitt alt for dyr. Gjorde et ok mesterskap på hjemmebane, dog har vi vært linket til han før og etter mesterskapet. Krysser fingrer og tær på at Wenger synes det samme med. Da står vi godt rustet på; kantene selv om Walcott skulle finne på stikke, noe jeg ikke ser på som veldig usansynlig vist RVP stikker. Faktisk tror jeg ikke forskjellen i ferdigheter mellom Walcott og Konoplyanka er særlig stor.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig store forskjeller mellom Konoplyanka og Walcott. Helt forskjellige spillertyper og etter min mening passer den teknisk briljante Ukraineren lang bedre inn i vår spillestil enn Walcott. Bedre dribleferdigheter, bedre innlegg, jobber bedre hjem defensivt og har også bra fart om enn ikke så bra som TW. Ville gladelig byttet, og han vil nok også,komme langt billigere og kreve mindre i lønn også. Men skjer det? Neppe. Og det er vel kanskje ikke på vingene vi har aller størst behov for forsterkninger heller?

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig store forskjeller mellom Konoplyanka og Walcott. Helt forskjellige spillertyper og etter min mening passer den teknisk briljante Ukraineren lang bedre inn i vår spillestil enn Walcott. Bedre dribleferdigheter, bedre innlegg, jobber bedre hjem defensivt og har også bra fart om enn ikke så bra som TW. Ville gladelig byttet, og han vil nok også,komme langt billigere og kreve mindre i lønn også. Men skjer det? Neppe. Og det er vel kanskje ikke på vingene vi har aller størst behov for forsterkninger heller?

 

Det er på ingen mulig måte vingene som er størst behov, men det er da alltid behov for kvalitet? Konoplyanka er flere vassere tenknisk, og har noe helt annet i seg en de alternativene vi har per dags dato. Grunnen til at jeg postet dette med Konoplyanka, var at noen nevte Affelay tidligere, å da ser jeg å; Ukraineren som et lagt mer fornuftig valg om vi skulle forsterke kantene.

Link to comment
Share on other sites

Afellay hadde vært herlig da. Kan spille på begge kanter og offensiv midtbane (til nød som spiss og sentral midtbane) og er en av van Persies beste venner. Er også i ferd med å komme i sin beste alder og er også veldig billig.

 

Konoplyanka hadde ikke vært et dumt kjøp, men tror han blir mye dyrere enn samtlige av de spillerene vi har kjøpt hittil i sommer og tett opp mot hva Arshavin kostet i sin tid. Tror interessen fra Wenger er der, men at prislappen og profilen hans etter EM kanskje er for høy.

Link to comment
Share on other sites

Er egenlig litt usikker på om vi gjør lurt i å hente Affelay grunnet dette her med at det er bestekompisen til RvP. Det gikk visse rykter i nederlandske medier om at RvP og Affelay var hovedgrunnen til at harmonien i det nederlandske landslaget var på bunn under årets EM. Affelay hadde visst blant annet hatt en meget arrogant oppførsel ovenfor medspillere grunnet at han spilte i Barcelona. Virker litt kjepphøyt etter min mening, og hvis Affelay hadde komt til Arsenal hadde det kanskje ført til at RvP ble splittet fra resten av gruppa. Da vil jeg mye heller se at RvP blir solgt og at stemninga i gruppa forblir bra, kommer ikke langt uten. Men så kan det også være negativt. Eller.. helt sikkert - å miste troppens beste spiller og kaptein. Vanskelig, men er helt sikker på at Wenger ikke bare tenker på ferdigheter når han vil kjøpe en spiller. Oppførsel og mulighet for at personen blir en del av spillergruppa er nok minst like viktig.

 

"From day one [Robin van Persie and Ibrahim Afellay] were not part of the group. Afellay is hated in the Dutch camp. He came across as 'I play for Barcelona, who do you play for?'

 

"He was very arrogant. When it was someone's birthday, and everybody had to pay for a gift, he wouldn't even chip in €10.

 

"Van Persie was behaving in the same way. Van Persie and Afellay were together for the whole tournament. Also, everyone was disturbed by Van Persie not talking to the press [referring to the gagging order placed on the 28-year-old by his club, Arsenal, amid doubts over his future]."

 

Kilde: http://www.goal.com/...el-behaviour-in

Edited by Le_Professeur
Link to comment
Share on other sites

"Van Persie was behaving in the same way. Van Persie and Afellay were together for the whole tournament. Also, everyone was disturbed by Van Persie not talking to the press [referring to the gagging order placed on the 28-year-old by his club, Arsenal, amid doubts over his future]."

 

Jepp. For van Persie ikke ville snakke om sin Arsenal fremtid til pressen så skapte dette splid i Nederland-leiren. Det er ufattelig med egoer i den Nederlandske troppen og da særlig van der Vaart, Sneijder og Robben. Alle vet at forholdet mellom Sneijder og van Persie er kjølig og ei heller så mye bedre med Robben. Van der Vaart er han ikke så ille venner med, men ellers har han gått godt overens med lagkameratene sine.

 

Når det kommer til Afellay vet jeg ikke hvorvidt han er godt likt eller ikke, men det er veldig rart at det kun er Johan Derksen som prøver å sverte van Persie og Afellay? Derksen er ikke akkurat kjent som en veldig seriøs journalist og det er ei heller ingen andre som har bekreftet at dette er tilfelle. Derksen var ei heller ikke tilstede under treningsleiren til Nederland verken før eller under EM.

Link to comment
Share on other sites

Selv ville jeg foretrukket Konoplyanka fremfor Afellay, og tror heller ikke at totalpakken ville blitt noe dyrere og heller ikke opp mot det vi betalte for Arshavin. Arshavin var langt mer profilert når vi kjøpte han. Uansett tviler jeg på disse signeringene om Walcott blir? Forøvrig er det serieåpning i Ukraina allerede denne helgen så da blir det kanskje mulig å finne noe ferske klipp av Konoplyanka for Dnipro etter kampen deres i morgen :)

Link to comment
Share on other sites

Ønsket er jo at det meste av spillerkjøp og salg er unnagjort før troppen reiser til Asia, men som vanlig dryger det ut og spesielt første 20 dagene av juli.

Greit nok at mange er på ferie, men jeg syns det aldri er gunstig med spillerkjøp og spekulasjoner midt oppi sesongstarten og i verstefall blir det nok en gang transfers helt ut til deadline 31. aug.

 

Er ikke så mange flere vi trenger å kjøpe, men aller først må vi få fortgang i prosessen med de som skal ut. Og det ser ut til å bli en del spillere.

Største problemet er vel at flere av dem har så høy lønn at mindre klubber ikke ser seg råd til å kjøpe dem.

 

Squillaci, Vela, Bendtner, Fabianski...kanskje Arshavin og Chamack..for å nevne noen, burde alle vært på god vei ut døra nå, men virker ikke som det er noen konkrete bud enda.

Og jeg har liten tro på at det blir noe avtaler gjort mens troppen er i Asia.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Ønsket er jo at det meste av spillerkjøp og salg er unnagjort før troppen reiser til Asia, men som vanlig dryger det ut og spesielt første 20 dagene av juli.

Greit nok at mange er på ferie, men jeg syns det aldri er gunstig med spillerkjøp og spekulasjoner midt oppi sesongstarten og i verstefall blir det nok en gang transfers helt ut til deadline 31. aug.

 

Er ikke så mange flere vi trenger å kjøpe, men aller først må vi få fortgang i prosessen med de som skal ut. Og det ser ut til å bli en del spillere.

Største problemet er vel at flere av dem har så høy lønn at mindre klubber ikke ser seg råd til å kjøpe dem.

 

Squillaci, Vela, Bendtner, Fabianski...kanskje Arshavin og Chamack..for å nevne noen, burde alle vært på god vei ut døra nå, men virker ikke som det er noen konkrete bud enda.

Og jeg har liten tro på at det blir noe avtaler gjort mens troppen er i Asia.

 

Det er fornuftig ikke å forhaste seg og kjøpe i siste liten. Greit at troppen er satt så tidlig som mulig.

Verden har blitt liten med og lett å kommunisere i, så tror nok det jobbes selv om vi er på tur.

Ville være topp om vi handle noe gigantisk på midtbanen. Husker mange håpet på Ribery, nå ville Scnneider vært et tilsvarende ønske fra min side.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er fornuftig ikke å forhaste seg og kjøpe i siste liten. Greit at troppen er satt så tidlig som mulig.

Verden har blitt liten med og lett å kommunisere i, så tror nok det jobbes selv om vi er på tur.

Ville være topp om vi handle noe gigantisk på midtbanen. Husker mange håpet på Ribery, nå ville Scnneider vært et tilsvarende ønske fra min side.

Fantastisk at ingen klarer å skrive 'Sneijder' rett, om du ikke siktet til den gamle Leverkusen-vingen Bernd Schneider selvfølgelig! Jeg ønsker som Caribo at vi ferdiggjør handelen vår tidligst mulig. Slik det blir nå kommer Van Persie til å bli solgt rett før seriestart og vi kommer til å drøye med å få inn nye forsterkninger for pengene vi får inn, det er jeg sikker på..

 

For å få en reell sjanse til å kjempe om tittelen trenger vi en rutinert keeper, en holdende midtbanespiller og en midtbanespiller med evne til å ligge i mellomrommet og spille killer-passes(Type Sneijder).. Kunne jeg valgt fritt i verden så ville jeg handlet inn Reina, Yaya og Götze, men alle disse er urealistiske..

Mer realistiske targets, men sannsynligvis alt for dyre for klubben er Weidenfeller, M'vila og Jovetic, disse ville også gitt oss en sjanse til å kjempe om tittelen og ville sørget for at vi var i toppen i årevis fremover..

Trist nok burde vi hentet de spillerne Tottenham gjorde i fjor sommer, nemlig Parker og Friedel..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Ifølge Sky Italia så har vi visstnok bydd £9M for Corinthians Paulinho. Har ikke sett mye av han, men folk sier han er god. Mer realistisk enn Ganso bla.

 

Tweeten fra Arsenal Italia med bilde for å vise at det er på TV-en og da altså hakket mer seriøst enn bare en enkel tweet :P

 

arsenalitalia

#paulinho bid on skysport italia 24 #Arsenal #AFC #GoonerFamilly http://t.co/XMRYIGiS

 

Edit:

 

Og der ser man hvor seriøse Sky Italia er også. :P

 

GoonerTalk

Corinthians official website said on Friday that Paulinho has agreed to stay at the club along with team-mate Ralf. Transfer rumour over.

 

AFC_Fanbase

According to @Arsenal_Brasil Paulinho renewed his contract last week That's the end of that then

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Hvis vi mister de to mestscorende/assisterende spillerne denne sommeren, så kan Wenger, Gazidis og deler av styret dra dit pepper'n gror.

 

Og jeg gir komplett F i hvem som er "erstattere".

 

Må si meg temmelig enig i det første utsagnet, men det siste er jeg uenig i. Hvis vi hadde hentet Messi og Ronaldo så hadde du gitt komplett faen? :P

 

Dog er ikke Cazorla en oppgradering på Walcott. Hvertfall ikke mtp. alder og statistikk. Han er veldig god, men fortsatt så har Walcott flere målgivende og kun et mål mindre i en hardere liga. Hadde Cazorla kommet inn og tatt Premier League uten noe problemer så kunne jeg blitt overbevist, men mtp. at han er spansk og han må tilvenne seg til PL så tviler jeg sterkt på at han vil klare dette. Dog har vi heldigvis Gervinho som trolig vil ha en langt bedre andresesong, men tror Cazorla på høyre og Gervinho på venstre er bedre enn Gervinho på høyre og Podolski på venstre..

Link to comment
Share on other sites

Jeg formulerte meg nok litt rart. Poenget mitt er at vi har solgt våre beste så lenge nå, at hvis vi mister begge poengplykkerne i sommer, så mener jeg at de tidligere nevnte herrer kan dra dit det sorte krydderet kommer fra - og det er ett fett hvem de henter inn som erstattere - jeg vil ha de vekk uansett. Grunnen er rett og slett fordi de med sin politikk eller handlingsmetode påfører klubben ustabilitet og essensielle utskiftninger hvert år. Det er ikke en vinneroppskrift uansett hvem du henter som erstatter.

 

Så blir jeg selvsagt glad for nyervervelser som holder et bra nivå...

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg helt enig med deg. Problemet er bare at vi vet ikke hvem eller hva som gjør at spillere som Walcott og van Persie forsvinner. Hvorvidt det er fordi Wenger nekter å betale store summer for spillere, eller fordi han er pålagt av Kroenke å tjene penger hver sommer og dermed må selge våre beste spillere? Personlig vet jeg ikke hva som er selve grunnen da alt pratet vitner til litt av begge deler er problemet.

 

Alt i alt så er jeg ikke fornøyd hvertfall. Det kan jeg ikke benekte.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...