Jump to content

2007.01.21 Man Utd H


Atald

Recommended Posts

Er det mulig? Er det virkelig mulig?

 

Etter Man U scora hadde jeg ikke sett for meg at vi skulle vinner 2-1...

 

Takk Henry, og har aldri sett henry så glad... Så nesten ut som han skulle begynne å gråte. Alle jobba som et lag og vi vant til slutt fortjent 2-1!

 

Ingenting skal få ødelegge denne kvelden!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Who are ya! Who are ya!

Vanskelig å skrive noko fornuftig i ei sådan stund. Det perfekte klimaks, den ultimate endinga, ein lykkeleg utgong.

 

Første omgang er jamnspelt, tett og akkurat så intensiv som vi forventar. Vi byrjar klønete og er tydeleg nervøse. Neste utan unntak var starten hanglete for spelarane våre. Enkle ballmist, unødige frispark og springe i vegen for kvarandre. Om det fortsette slik ville vi ha fått vårt å stri med. Heldigvis betrar det seg utover i omgangen, og vi er det førande laget, fram til vi mistar konsentrasjonen på overtid. Takk til Jens Lehmann for det han utretta på slutten av 1.omgang. Det var matchvinnar det.

 

Andre omgang byrja som første omgang foregjekk. Litt Arsenal-overtak, men vi skapar lite, men har også rimelig kontroll bakover, inntill 0-1. 0-1 kjem som følge av at vi ikkje fyl løpet til Evra godt nok. Eigentleg er det vel Hleb sin jobb å dekke han... Litt uheldig med at touchen til Toure går til Rooney men slikt skjer. Tykkjer vi gjer ein god figur kampen igjennom, men vi skapar lite. I alle fall inntil Rosicky, litt Henry-magisk-tankegong og Robinkanon utliknar. Der og då visste eg, og eg trur spelarane også, at vi ikkje ville tape. Eit fantastisk klimaks med Eboue sitt nydelege innlegg og Henry si like nydelege heading. Så utypisk Arsenal, men så utruleg deilig.

 

Lehmann i dagens humør er blandt verdas beste keeperar. Ganske enkelt. Eboue er rufsete, spesielt i byrjinga. Tar seg opp når Ronaldo skiftar over til hans side. Han har taket på Ronaldo den godaste Emmanuel, men han må legge av seg tylefaktene frå byrjinga og konsentrere seg om fotball. Formspelar nummer 1 i PL skapar likevel ikkje mykje i denne kampen, og blir stort sett nøytralisert. Clichy på andre sida har kontroll på Ronaldo når han spelar der, og også rimelig kontroll på Rooney, trass i at det var Shrek som goalla. Toure er som vanlig relativt god. Uheldig på 0-1, men ellers stødig. Merkar likevel han er meir usikker med Senderos enn Djorou. Senderos er nemlig usikker, og gjer ein del unødige blemmer. Han gjer ein grei figur, for all del, men han er ikkje sikker nok, spør du meg. Spelar seg opp, men har ein veg å gå enda.

 

Hleb og Rosicky er begge to veldig variable, men viser begge glimt av storheit i løpet av kampen. Godkjent av begge, kanskje spesielt sistnemnde. Flamini viser at han ikkje er ein Gilberto-type. Han er ingen stabilisator, noko som gjer at midtbana vår blir overspelt av og til. Flamini er ein propell, som spring overalt og pressar alt og alle som har ein ball i nærleiken. Av og til kunne det vore ein fordel om han fell av i staden for å springe opp i mannen. Likevel ein god figur. Fabregas er fantastisk. Rett og slett fantastisk. Litt enkle feil somme gongar, men herregud. Vi møter eit godt lag, trass alt, og det er ikkje berre berre. Utruleg mange viktige ballvinningar som fører til mange farligheiter. Spesielt på slutten. Scholes må vere irritert på Fabregas sine lange tær!

 

Adebayor løper og løper og løper. Gjer ein god kamp der han slår sterke hovudspelarar i lufta mange gongar og viser at han er ein god hovudspelar sjølv, men samstundes at han har god ballkontroll. Har mange gode dempingar i dag. Henry tilpassar seg ei ny rolle, og han er på veg til å finne seg sjølv - i den nye rolla. Manglar litt på den absolutt toppform, men er god i dag, og for eit herleg klimaks.

 

van Persie kjem inn og er med på å snu kampen, og det same vil eg faktisk sei om Baptista. Freske bein. Hoyte har også eit fantastisk innhopp!

 

Vi blei også snytt for straffer i dag, og vann fortjent mot Manchester United. 2007 er vårt år.

Eit herleg stikk i sida frå Lehmann på slutten for øvrig. Klart eit hint mot ManUspelarane sine skader etter 0-1.

Link to comment
Share on other sites

Eg er bekymra for skaden Jens fekk på slutten. Såg alvorlig ut.

 

Ler så jeg griner :)

 

Det kunne ikke blitt bedre, utrolig måte å vinne på. To seire mot United, og to kamper der vi er klart bedre enn de. Rett og slett utrolig deilig ;) Nå har vi i det minste los på andre plassen, så får vi bare håpe United svikter under presset :D

 

Forøvrig veldig godt å se at kampen ble avgjort uten diskusjon. En seier for fotballen den kampen i dag. Knallkamp :P

Link to comment
Share on other sites

Are AnabOle, ikke is.... :-)

 

Nei.. Is er rett!? he, she (woman),it is

Det er vel mer naturlig å si "de" (they) om et fotball-lag enn han/hun?

 

I sangen sier de vel IS.. (okey da Richardinho) Whatever! Herlig kveld uansett!! :)

Link to comment
Share on other sites

Are AnabOle, ikke is.... :-)

 

Nei.. Is er rett!? he, she (woman),it is

Det er vel mer naturlig å si "de" (they) om et fotball-lag enn han/hun?

 

I sangen sier de vel IS.. men jaja.. Whatever! Herlig kveld uansett!! :)

Helt enig, kunne ikke blitt bedre enn dette :P

 

Forresten vi skulle vært lengre oppe på tabellen ;)

Link to comment
Share on other sites

Are AnabOle, ikke is.... :-)

 

Nei.. Is er rett!? he, she (woman),it is

Det er vel mer naturlig å si "de" (they) om et fotball-lag enn han/hun?

 

I sangen sier de vel IS.. men jaja.. Whatever! Herlig kveld uansett!! :)

Helt enig, kunne ikke blitt bedre enn dette :P

 

Forresten vi skulle vært lengre oppe på tabellen ;)

 

Vi er bare 5 poeng bak Chelski og ett poeng bak pool da!! vi tar igjen Chelski lett!!

Link to comment
Share on other sites

fy faen dette var helt forbanna sinnsykt :) ;) :P

 

ingenting i hele verden er bedre en og slå det hore- laget der!!!

 

og måten det skjedde på er jo bare helt vilt, synes vi fortjente dette..

 

håper woman går på samme smellen som vi gjore når de tok ifra oss rekorden, men de gjore det med fusk og faenskap, og vi gjør det med herlig innsats og fin fotball...

 

fabregas bb uansett :D den gutten viser at han virkelig vil vinne disse kampene mer en noen andre utpå den banen

Link to comment
Share on other sites

Syns også at Senderos var god i dag! Han klarerer på løpende bånd og spiller seg bare bedre og bedre.

 

Cesc er som alltid magisk! :) Eboue virket usikker i starten av første omgang, men kom seg bedre etterhvert. Innlegget hans til vinnermålet var rett og slett en fryd. Å se at headingen til Henry går inn og Emirates stiger til himmelen og enda litt lenger er ubeskrivelig! :P

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å gå med drakta uta på genseren i morra folkens. Enten det er på

jobb, skole, universitet eller hva det måtte være.

 

For en fantastisk kamp, for en nerve, for noen spillere, for noen fans, for en stadion! Tenk stemningen på Emirates i det fløyta gikk. Jeg blir salig! :)

Link to comment
Share on other sites

Herlig helg! Herlig kamp! Dette var deeeilig, og noe uforventa at Henry scorer et så fint mål på hodet. Uansett, ikke uforventa at Henry går rundt og loker i 92 min, men allikevel får med seg en "assist" og et mål :P

Synes Clichy er BB, for en god spiller. Ronaldo kom seg aldri forbi, ikke Giggs heller, ikke Rooney heller! Fantasktisk kamp av unggutten. De som sier Senderos ikke spilte bra idag, må ha den innstillingen at alt Senderos gjør er galt. Han gjør en meget god kamp, men må slutte å selge seg i diverse situasjoner. Men han var utrolig god på hodet idag. Fornøyd idag! kunne ikke meska meg mer :)

 

og p.s. Siden united er flertall er det ARE og ikke IS.

Link to comment
Share on other sites

:P Sinnsykt herlig seier.En laginnsats som d lukter GULL av.

grattis alle gooners og kondolere alle scum fan ;) .

Har jubla og ropt så masse att stemmen rauk,sitt bare å redigere mms av vinnermålet og sender til

alle rundt meg som holder med Scum :) .

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Internettansvarlig. Senderos overasker mer og mer. Bare vent, han har potenisaler til å bli kjempe god. Men da må han få vekk de små feila han gjør.

Til kampen:

Jeg hadde mista troa rett før de fikk de første målet. ååå det va delig da jeg så at V.Persie scora, og enda betre da Henry scora. Adebayor jobba godt i dag, manglet bare målet som han plar mot "stor" laga. :P

Nå ligger 2. plassen under rekkevide (1. også? :P ) Men det er viktig vi ikke blir for sjølv gode. Vi kan gå på ein smell. Jeg vi si Fabregas og Clichy var de beste i dag. Hele laget jobba bra i dag. De fortjenner alt rosen de har fått. Nå sitter jeg og tenker, vi har faktisk ikke tapt i 2007, tror faktisk vi ikke har spilt uavgjort heller, eller tar jeg feil. Noen som husker?

 

Jeg vil si til alle gonnerer "GRATULERA MED SEIERN OVER MANUuU! :P

Link to comment
Share on other sites

Dagens helt:

Henry

 

Dagens fjott:

Senderos

 

Banens Beste:

Clichy/Cesc

 

Så innmari fortjent !!

 

Senderos dagens fjott? Synes han hadde en meget god kamp. Se kampen en gang til og se hvem som klarerer bort 80% av de høye innleggene. Denne gutten har vokst de siste kampene!

kunne ikke vært mer enig, senderos var en av dagens beste..ser at han er rusten i enkelte dueller, men alikevel skjønner jeg ikke fnugget av krittiken av han som florerer her..mye mennesker her med et lite øye ang fotball!!

foresten kanon deilig å se gutta kjempe seg tilbake, å vinne på den måten de gjorde det på..elsker deg Henry :P

Link to comment
Share on other sites

Satt og så kampen på Canal+ og jeg måtte virkelig le da en Arsenal-supporter hylte ut "Brokeback-United" hele tiden.. :P Både Fredheim og Tjærnås ble helt stille....

 

Ellers vil jeg si at dette var en fantastisk lagseier og alle sto på 100%. Senderos virket litt ukomfortabel de første 10, men etter det var han bunnsolid. Banens beste må være Fabregas, selv om Clichy spilte sin beste kamp i Arsenal-trøya. Den eneste spilleren som "skuffet" meg litt var Hleb, han prøvde og prøvde men lyktes ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...