Jump to content

2007.01.21 Man Utd H


Atald

Recommended Posts

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Tar sjansen på en liten spillerbørs:

 

Lehmann 8. Herlig parodi på slutten. Upåklagelig med unntak av et par utrusninger.

Eboue 7. Flott innlegg på målet, men til tider pinlig hvordan han mister fokus på fotballen.

Toure 9. Glimrende, og veldig flink til å skape spill framover.

Senderos 8. Ekstremt sterk i duellene. En liten blemme i første omgang.

Clichy 9. Full kontroll på Ronaldo. Solgte seg ikke en eneste gang!

Hleb 7. Var ikke helt venn med ballen, men jobbet bra. Skapte ikke all verden.

Rosicky 7. Mye involvert, lite resultater. Mange skudd, men ingen på mål(?).

Fabregas 9 BB. Styrer spillet fullstendig på midtbanen. Masse flotte løp, masse fine pasninger. Cesc på sitt beste!

Flamini 8. Savnet ikke Gilberto et sekund. Jobber knallhardt, og bidrar faktisk ganske bra offensivt også.

Henry 8. Usynlig i store delere av kampen, og temmelig grinete utover i andre omgang. Men: en assist og et mål. Verdens beste spiller!

Adebayor 8. Jobber og sliter. Gjør livet vanskelig for United-forsvaret. Viser prov på fin teknikk. Taper mange hodedueller.

 

van Persie 8. Kommer inn og scorer et flott mål. Han er kanskje på vei til å bli en notorisk målscorer?

Baptista, Hoyte: For lite tid.

 

Dagbladet og VG burde betalt deg det dobbelte av det de betaler de som setter ratingene deres, og ansatt deg fort som faen :P

 

enig på alle punkt :P

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig å se Arsenal komme tilbake etter ha ligget under 0-1.

Synes ikke Senderos var like god som mange andre synes her, men det viktigste var at vi vant og fikk stoppet kjeften på alle de kjepphøye ManU fansene der ute.

Clichy imponerte meg stort i dag. Eboue var god i dag også, men liker ikke at han har en tendens til å filme og overdrive litt ekstra. Lehmann hadde visst ikke så vondt i foten alikevel på slutten av kampen =) Hehe... Uansett, godt å se et Arsenal som står på til siste slutt og virkelig vil vinne en slik kamp. Wenger hadde vel ikke så mye valg, han måtte kaste frem alt han hadde.

Link to comment
Share on other sites

Prøver meg på en liten børs:

 

Lehmann - 7 - Stort sett sikker. Viser hvorfor han både er elsket og hatet på slutten. Minus for noen svake

inngripener.

Eboue - 6 - God kontroll på både Rooney og Ronaldo, og viser fantastisk hjerte med det avgjørende initiativet 3 min. på overtid. Dog noen usportsligheter som må lukes bort.

Clichy - 9 - For en kamp, for en spiller! Temmet grinebiteren Ronaldo og beiste Rooney så til de grader. Uansett hvem som utfordret ble enten taklet eller løpt opp. Beste kamp for oss?

Toure - 8 - Sedvanlig solid. Spiller som alltid med hjertet utenpå drakten, er høyt og lavt og rensker unna det han skal.

Senderos - 6 - Veldig usikker i starten, med mange ufårståelige manøvre. Flere ganger for temposvak til å komme opp i duellene og dårlig med ball. På den andre siden ryddet han også ved flere anledninger opp med viktige klareringer.

Rosicky - 8 - Fantastisk arbeidskapasitet, rolig og god med ball, samt drivende og skapende gjennom store deler av kampen.

Hleb - 7 - Som Rosicky en utrolig arbeidskapasitet, men ikke like skarp som sistnevnte i den siste fasen av spillet.

Cesc - 9 - Den beste....

Flamini - 7 - Ryddegutt, arbeidjern og en dønn ærlig spiller som heller ikke gjør seg bort offensivt. Spiller på det enkle og gjør en uvurderlig innsats defensivt. Kan lære mye av Gilberto som den balanserende spilleren på midten, men allikevel kjekt å se spillere med innsatsen til "the goal machine".

Henry - 7 - Av og på, men med målgivende og mål, så kan vel ingen klage.

Adebayor - 8 - Helt rå spiller. Løper alle metrene Henry ikke orker og vel så det. En spiller som er alfa omega når vi møter lag som United. Presser ballfører, jobber som en slave i 90 min. Ellers god i en-touch- spillet, god i luften og flere gode nedtak.

van Persie - 7 - Utrolig avslutning på sitt 11. ligamål. Endelig en som setter ballen opp i en slik situasjon. Synd med skaden han pådro seg.

Baptista - 6 - Gjorde det han skulle, og var med på å skape trøkk i motstanderens boks.

Link to comment
Share on other sites

Åh, godtfolk: For et fantastisk lag vi holder med! Å slå United går jeg aldri lei, og måten det skjedde på i dag... Moral og klasse!

 

Fra et litt mer objektivt ståsted, hvis det er mulig, vil jeg si vi spiller en god kamp i dag, men ikke noen maks-kamp. Faktisk spiller vi best fram til United tar ledelsen, derifra og ut blir vi stående og slå langt og det kler oss ikke. Vi skaper heller ikke allverden i andre omgang, men i motsetning til tidligere i sesongen, har vi nå selvtilliten og den rette troen på at vi faktisk kommer til å skåre. Det gir oss til slutt de tre poengene.

 

Av de som bør framheves er selvfølgelig Fabregas. En ny gigantisk kamp fra hans side, og defensivt har han vokst enormt det siste året. Banens beste.

 

Clichy og Eboue: Kler av Ronaldo og tvinger ham inn i banen hver eneste gang, da han vet de er raskere enn ham. Lar seg aldri lure av hans fiksfakserier og Ronaldo går efterhvert sur - for første gang i år?!?!

 

Senderos - en fjott? Ikke i mine øyne. Ja, han gjør noen upressede feil, men som jeg har sagt før; det kommer av en mangel på selvtillit. I duellspillet er han stor og han gjør vel knapt en feil i situasjoner hvor han må handle på instinkt. Meget god kamp av sveitseren spør du meg!

 

Adebayor - har ingen takknemlig oppgave imot Vidic og Rio, men jobber, jobber og jobber. Uvurderlig innsats som gjør United-forsvaret såpass slitne at Henry får den metern han trenger på overtid. Pluss får han også for den nydelige dansen på overtid . ;)

 

Flamini - fullt godkjent kamp. Han er ikke like god som Gilberto, men sammen med Van Persie og Baptista beviser han vel at vi har mer klasse i troppen enn United. Fletcher, Richardson og Saha klinger ikke like godt i mine ører ihvertfall.

 

Henry - to gylne øyeblikk - to mål. Thats it really.

 

Lehmann - fantastisk redning i første omgang, men synd med den skaden han pådro seg. Sikkert ikke bare jeg som fikk assosiasjoner til benbruddene til Larsson og Cissé da Lehmann landet forkjært. Au!

 

Til resten av gutta, Arsene, Vic, Pat, Gary og alle de andre: Very well done.

 

 

God mandag people!

Link to comment
Share on other sites

Nrk sa ikke noe om Solskjær på dagsrevyen ;) De sa: " Arsenal vant, og er med i gullkampen igjen" Begynnte og lure på hvilken kanal jeg så på. :P

 

Selv om jeg snart fyller år, så er fremdeles hørselen med meg. :P Dama som satt i studio åpnet det hele med å legge ut om Solskjær som ikke var med. Har det på video. ;)

 

Når det kom til selve kampklippet, klarte reporteren å si at Arsenal vant 3-0. Dette hadde de selvsagt rettet opp når sportsrevyen kom.

Link to comment
Share on other sites

Artig at nettavisen presterer å bare gi 7er til Clichy på børsen deres, og ronaldo får 8 :S

 

Dagbladet har Wayne Rooney som banens beste. Jeg lurer virkelig på hvem det er som setter disse karakterene. C.Ronaldo får 8, han var såvidt borti ballen. Clichy og Eboue stoppet han gang etter gang!

Ikke nøytrale hvertfall...

Link to comment
Share on other sites

ahhh! godt å se at ManU fikk smake sin egen medisin for en gangs skyld, og at også Arsenal kunne avgjøre en kamp i "ManU-time"! ;) Fikk bare sett deler av kampen, men selv om seieren satt langt inne, virker jo dette bunnsolid av Arsenal, ikke minst motstanderen tatt i betraktning. Det var en lagseier, men den som imponerte meg mest av det jeg fikk se var Clichy. Tror ikke det er mange spillere på balløya som løper i fra ham for å si det sånn.... og ikke bare løper han raskt, han løper klokt også. Det er minst like viktig.

Link to comment
Share on other sites

Var deilig å se denne kampen! En utmerked kamp fra vår side, og er enig i den ratinga som Evju ga spillerne.

 

RVP ute i ca 6 uker er synd ettersom han er i så bra form, men har heldigvis god dekning på den plassen.

 

Blir en deilig dag på jobben i dag ;) UTROLIG STOLT OVER COMBACKET TIL GUTTA!! YES!!! MAKALAUST!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tar sjansen på en liten spillerbørs:

 

Lehmann 8. Herlig parodi på slutten. Upåklagelig med unntak av et par utrusninger.

Eboue 7. Flott innlegg på målet, men til tider pinlig hvordan han mister fokus på fotballen.

Toure 9. Glimrende, og veldig flink til å skape spill framover.

Senderos 8. Ekstremt sterk i duellene. En liten blemme i første omgang.

Clichy 9. Full kontroll på Ronaldo. Solgte seg ikke en eneste gang!

Hleb 7. Var ikke helt venn med ballen, men jobbet bra. Skapte ikke all verden.

Rosicky 7. Mye involvert, lite resultater. Mange skudd, men ingen på mål(?).

Fabregas 9 BB. Styrer spillet fullstendig på midtbanen. Masse flotte løp, masse fine pasninger. Cesc på sitt beste!

Flamini 8. Savnet ikke Gilberto et sekund. Jobber knallhardt, og bidrar faktisk ganske bra offensivt også.

Henry 8. Usynlig i store delere av kampen, og temmelig grinete utover i andre omgang. Men: en assist og et mål. Verdens beste spiller!

Adebayor 8. Jobber og sliter. Gjør livet vanskelig for United-forsvaret. Viser prov på fin teknikk. Taper mange hodedueller.

 

van Persie 8. Kommer inn og scorer et flott mål. Han er kanskje på vei til å bli en notorisk målscorer?

Baptista, Hoyte: For lite tid.

 

 

 

 

Grei børs det, men hvordan du greier og gi Senderos og Flamini e 8`er er ubegiplig, vi kunne vært bak med både en og to null etter Senderos sine blemmer i første omgang, og Flamini, han bare er der, synes ikke han gjør stort ut av seg overhodet. men selvsagt, fornøyd med tre poeng, og for en deilig måte å få det på.

Men kan ikke bli helt blenda heller, visse spillere er ikke gode nok for ett lag som vil vinne premiership. Greit nok kan få det til i enkelt kamper, og du verden hvor deilig det er når det skjer i slike kamper. men etter min mening var Hleb, Senderos og Flamini var de desidert minst gode på laget vårt i denne kampen. For og være litt grei, uten å bli hakket i stykker.

 

Og viss noen vil kalle folk for en fjott, så burde de få lov til det, tror de fleste her inne har kalt diverse Arsenal spillere for værre ting enn dette...

Link to comment
Share on other sites

Artig at nettavisen presterer å bare gi 7er til Clichy på børsen deres, og ronaldo får 8 :S

 

Dagbladet har Wayne Rooney som banens beste. Jeg lurer virkelig på hvem det er som setter disse karakterene. C.Ronaldo får 8, han var såvidt borti ballen. Clichy og Eboue stoppet han gang etter gang!

 

Et grelt eksempel på hvor latterlige slike børser kan være. Skulle nærmest tro at de som i utgangspunktet satte karakterene, hadde sett en annen kamp.

Link to comment
Share on other sites

Tar sjansen på en liten spillerbørs:

 

Lehmann 8. Herlig parodi på slutten. Upåklagelig med unntak av et par utrusninger.

Eboue 7. Flott innlegg på målet, men til tider pinlig hvordan han mister fokus på fotballen.

Toure 9. Glimrende, og veldig flink til å skape spill framover.

Senderos 8. Ekstremt sterk i duellene. En liten blemme i første omgang.

Clichy 9. Full kontroll på Ronaldo. Solgte seg ikke en eneste gang!

Hleb 7. Var ikke helt venn med ballen, men jobbet bra. Skapte ikke all verden.

Rosicky 7. Mye involvert, lite resultater. Mange skudd, men ingen på mål(?).

Fabregas 9 BB. Styrer spillet fullstendig på midtbanen. Masse flotte løp, masse fine pasninger. Cesc på sitt beste!

Flamini 8. Savnet ikke Gilberto et sekund. Jobber knallhardt, og bidrar faktisk ganske bra offensivt også.

Henry 8. Usynlig i store delere av kampen, og temmelig grinete utover i andre omgang. Men: en assist og et mål. Verdens beste spiller!

Adebayor 8. Jobber og sliter. Gjør livet vanskelig for United-forsvaret. Viser prov på fin teknikk. Taper mange hodedueller.

 

van Persie 8. Kommer inn og scorer et flott mål. Han er kanskje på vei til å bli en notorisk målscorer?

Baptista, Hoyte: For lite tid.

 

 

 

 

Grei børs det, men hvordan du greier og gi Senderos og Flamini e 8`er er ubegiplig, vi kunne vært bak med både en og to null etter Senderos sine blemmer i første omgang, og Flamini, han bare er der, synes ikke han gjør stort ut av seg overhodet. men selvsagt, fornøyd med tre poeng, og for en deilig måte å få det på.

Men kan ikke bli helt blenda heller, visse spillere er ikke gode nok for ett lag som vil vinne premiership. Greit nok kan få det til i enkelt kamper, og du verden hvor deilig det er når det skjer i slike kamper. men etter min mening var Hleb, Senderos og Flamini var de desidert minst gode på laget vårt i denne kampen. For og være litt grei, uten å bli hakket i stykker.

 

Og viss noen vil kalle folk for en fjott, så burde de få lov til det, tror de fleste her inne har kalt diverse Arsenal spillere for værre ting enn dette...

 

Og vi kunne ha vært under både 3 og 4 i første omgang hvis Senderos ikke hadde vært så god i duellspillet som han var. Flamini gjør en vanvittig jobb sentralt på midten. Han gjør sjelden det helt fantastiske, men han er alltid spillbar og gjør ting enkelt for seg selv og andre. Måten han hjelper Clichy med å hele tiden stenge rommet mellom sideback og midtstopper gjør at motstander må spille et pass bakover istedet for å komme inn i mellomrommet som er det vanskligste området å forsvare. At han misser på noen forsøk på langpass er greit nok. Men, han mister nesten aldri ballen i farlige posisjoner og han er en mester til å komme tidlig i press, noe som forsinket United gang etter gang i går. Han er også veldig flink til å finne plass på midten slik at både sideback og midtstopper har et tidlig oppspillspunkt. Dette frigjør også Fabregas til å finne gode posisjoner da motstander må forholde seg til to mottagere på midten og ikke bare en. Flamini har faktisk de siste årene spilt de fleste toppkampene både i serie og CL. Bare i år har han vært utrolig viktig mot Liverpool i 2 kamper, borte mot Chelsea og nå mot United. Han er nok best i kamper hvor lagene er jevne og tempoet høyt. Da kommer hans egenskaper til sin rett. I kamper hvor motstander legger seg lavt og Arsenal skal styre kommer nok svakhetene hans mer frem og jeg syns derfor det var riktig å ta ham ut på slutten når United la seg lavt.

 

Noen evner desverre bare å se de negative tingene hos enkelte spillere og vil derfor alltid lete etter hoggestabber. De vil aldri lære å verdsette spiller som Flamini og den jobben de gjør for laget.

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAAAAA!!! Sinnsykt deilig, fantastisk! Aldri vært så fornøyd med en "vanlig" ligaseier! Tenk å slå de selvsikre rottene på overtid og det var så fullt fortjent! Gleder meg til treninga om noen timer(1 Arsenal, 1 Liverpool, 10-12 United og noen smålag ;) )!! Er sinnsykt stolt... Og Ch€l$£i tapte også!

 

Jeg sa i Chelski-Arsenal tråden at jeg håpet Lehmann på en måte paroderte Diver Drogba, nå begynner jeg å lure. Elsker keeperen vår, den parodien i går er den beste jeg har sett, etter at van der Sar og diverse andre idioter gjorde det før, latterlig og herlig. Han var forresten også fantastisk i dag.

 

Wonderboy Cesc var fantastisk som vanlig, tenk ham om noen år, eller bør helst ikke tenke på det :P

Ashley Cole, we've got the best left-back in the world... CHLICHY!

 

Vi kommer nok definitivt ikke på fjerde plass i år! Nå er det bare å se fram til møte med scum på onsdag.

Are you watching T*ttenham og Who the fuck ARE M*n. U*ited klang i går+++..

Men det verste var at Henry ble banens beste og fikk champange av Barclays(???). Det viser at han kan stå stille i 85minutter og bli banens beste. Han er da verdens beste fotballspiller.

 

(Grunnen til at jeg skriver på mandagen etter kampene er at været har slått ut nettet hjemme)

Link to comment
Share on other sites

For ein flott dagen derpå. Tenkte også å lage ein liten børs.

Lehmann - 7 -Ikkje så mykje å gjer. Ein fantastisk redning. Ein nesten-tabbe. Artig parodi på overtid.

Eboue - 7 - Shaky i starten, men spiller seg stort opp. Full kontroll i 2. omg., og for eit løp og innlegg etter 92 min!!!

Toure - 8 - Som alltid solid. Ingen feil. Dirigerer forsvaret, og går foran.

Senderos - 7 - Også shaky i starten, men spiller seg også opp. God i duellene

Clichy - 8 - Kanongod! Kler av Ronaldo. God både framover og bakover. Ballwatching på 0-1 hindrer 9-er.

Hleb - 6 - Prøver og prøver, men får det ikkje heilt til. Kredit for innsatsen.

Flamini - 7 - Solid innsats. Irriterer meg til tider over pasninger uten tanke bak. Også en del feilpasninger, men jobber fantastisk, og gjer ein viktig jobb.

Fabregas - 9 BB - Stum av beundring. Mister aldri fatningen. Mister vel ikkje ballen ein gong, og har vel heller knapt ein feilpasning. I tillegg jobber han fantastisk. Eks når han og Mozart vinner ballen før 1-1.

Rosicky - 7 - Jobber knallbra. Dessverre stemmer det ikkje 100 %. Virker som han mangler sjølvtillit når han skyter. Rart når han har DET skuddet. Trenger nok et mål.

Adebayor - 8 - Kjempeinnsats. Springer konstant, og stresser utd-forsvaret.

Henry - 8 - Stort sett usynlig. 6'er + assist + MÅL = 8.

 

Så vannvittig deilig når Henry heada inn 2-1. Var irritert over drøyinga av tid utd gjorde, og at det bare blei 4 min tillegg. Tenkte at dei fortjente å få straff i form av mål, og så kom det. RÅTT. Og utd hadde ikkje tid til å svare. Så uendelig deilig, og så fortjent at utd fekk kjenne "sin egen medisin"!!! Takk gutter, og takk Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Tar sjansen på en liten spillerbørs:

 

Lehmann 8. Herlig parodi på slutten. Upåklagelig med unntak av et par utrusninger.

Eboue 7. Flott innlegg på målet, men til tider pinlig hvordan han mister fokus på fotballen.

Toure 9. Glimrende, og veldig flink til å skape spill framover.

Senderos 8. Ekstremt sterk i duellene. En liten blemme i første omgang.

Clichy 9. Full kontroll på Ronaldo. Solgte seg ikke en eneste gang!

Hleb 7. Var ikke helt venn med ballen, men jobbet bra. Skapte ikke all verden.

Rosicky 7. Mye involvert, lite resultater. Mange skudd, men ingen på mål(?).

Fabregas 9 BB. Styrer spillet fullstendig på midtbanen. Masse flotte løp, masse fine pasninger. Cesc på sitt beste!

Flamini 8. Savnet ikke Gilberto et sekund. Jobber knallhardt, og bidrar faktisk ganske bra offensivt også.

Henry 8. Usynlig i store delere av kampen, og temmelig grinete utover i andre omgang. Men: en assist og et mål. Verdens beste spiller!

Adebayor 8. Jobber og sliter. Gjør livet vanskelig for United-forsvaret. Viser prov på fin teknikk. Taper mange hodedueller.

 

van Persie 8. Kommer inn og scorer et flott mål. Han er kanskje på vei til å bli en notorisk målscorer?

Baptista, Hoyte: For lite tid.

 

 

 

 

Grei børs det, men hvordan du greier og gi Senderos og Flamini e 8`er er ubegiplig, vi kunne vært bak med både en og to null etter Senderos sine blemmer i første omgang, og Flamini, han bare er der, synes ikke han gjør stort ut av seg overhodet. men selvsagt, fornøyd med tre poeng, og for en deilig måte å få det på.

Men kan ikke bli helt blenda heller, visse spillere er ikke gode nok for ett lag som vil vinne premiership. Greit nok kan få det til i enkelt kamper, og du verden hvor deilig det er når det skjer i slike kamper. men etter min mening var Hleb, Senderos og Flamini var de desidert minst gode på laget vårt i denne kampen. For og være litt grei, uten å bli hakket i stykker.

 

Og viss noen vil kalle folk for en fjott, så burde de få lov til det, tror de fleste her inne har kalt diverse Arsenal spillere for værre ting enn dette...

 

Og vi kunne ha vært under både 3 og 4 i første omgang hvis Senderos ikke hadde vært så god i duellspillet som han var. Flamini gjør en vanvittig jobb sentralt på midten. Han gjør sjelden det helt fantastiske, men han er alltid spillbar og gjør ting enkelt for seg selv og andre. Måten han hjelper Clichy med å hele tiden stenge rommet mellom sideback og midtstopper gjør at motstander må spille et pass bakover istedet for å komme inn i mellomrommet som er det vanskligste området å forsvare. At han misser på noen forsøk på langpass er greit nok. Men, han mister nesten aldri ballen i farlige posisjoner og han er en mester til å komme tidlig i press, noe som forsinket United gang etter gang i går. Han er også veldig flink til å finne plass på midten slik at både sideback og midtstopper har et tidlig oppspillspunkt. Dette frigjør også Fabregas til å finne gode posisjoner da motstander må forholde seg til to mottagere på midten og ikke bare en. Flamini har faktisk de siste årene spilt de fleste toppkampene både i serie og CL. Bare i år har han vært utrolig viktig mot Liverpool i 2 kamper, borte mot Chelsea og nå mot United. Han er nok best i kamper hvor lagene er jevne og tempoet høyt. Da kommer hans egenskaper til sin rett. I kamper hvor motstander legger seg lavt og Arsenal skal styre kommer nok svakhetene hans mer frem og jeg syns derfor det var riktig å ta ham ut på slutten når United la seg lavt.

 

Noen evner desverre bare å se de negative tingene hos enkelte spillere og vil derfor alltid lete etter hoggestabber. De vil aldri lære å verdsette spiller som Flamini og den jobben de gjør for laget.

 

 

 

Selvsagt kunne vi vært unedr tre og fire. Hvis ikke Senderos hadde gjort jobben sin, men er jo tross alt derfor han spiller. For og gjøre den jobben. Akurat som Kolo skal stoppe folk, akkurat som Thierry skal score mål. Men det er de store og grove feilene han gjør i stort sett hver kamp. han skaper alltid en stor sjangse for motstanderen ved og selge seg, eller sparke hull i lufta, sleivsparke. Hvor mange ganger i år har han ikke regelrett bommet på ballen, klareringer som stryker over eget mål. Greit nok at han ikke har selvtillit, men det er på grunn av de blemmene han gjør. Djourou f eks, har en utrolig stor ro over seg i forhold til Senderos. Jeg hadde stor tro på han, og jeg har forsvart han, men føler han har fått såpass mange sjangser uten og vise seg verdig. Det er bare min mening da...

 

Når det gjelder Flamini, så ja han gir jernet og jobber godt, er vel en av de som løper mest i løpet av en kamp. Så hadde hele laget hatt innsatsen hans, haded vært helt topp. Men talentet til og spille i en klubb som ønsker og være blant de beste i europa. Det har han ikke. ikke spesielt rask, ganske liten, ikke god teknikk og skudd fot. det han har eer innstats og vilje, men det holder ikke. Men han er grei og ha som squad player, selv om jeg helst hadde sett at han ble erstattet.

 

Det mangler ikke med vilje på de, men det er ikke alltid nok det.

 

Men på den andre siden så har Wenger tro på disse, så noe er det vel der, men jeg har mistet troen på de to.

 

Og når det gjelder og alltid se det negative i folk så stemmer ikke det. Forsvarer alltid mine spillere foran andre lag supportere, men i et eget Arsenal forum må det være lov til og være ærlig, og si hva man mener.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk deilig med seier over United igjen ;)

Andre gang denne sesongen vi er betydelig svekket men likevel klarer å slå serielederen.(Ingen kan vel si noe på at Henry og vanPersie/Gallas og Gilberto er betydelige svekkelser.)

Tror vi har en bitteliten sjanse på gullet men vil si meg fornøyd med å være blant de tre beste fordi vi (Foreløpig i alle fall) har vært sinnsykt uheldig med skader + laget er ungt og vil dermed svinge litt i prestasjoner.

 

Gratulerer alle Goonere med ett fantastisk resultat på en ikke mer en OK dag!

Link to comment
Share on other sites

Tar sjansen på en liten spillerbørs:

 

Lehmann 8. Herlig parodi på slutten. Upåklagelig med unntak av et par utrusninger.

Eboue 7. Flott innlegg på målet, men til tider pinlig hvordan han mister fokus på fotballen.

Toure 9. Glimrende, og veldig flink til å skape spill framover.

Senderos 8. Ekstremt sterk i duellene. En liten blemme i første omgang.

Clichy 9. Full kontroll på Ronaldo. Solgte seg ikke en eneste gang!

Hleb 7. Var ikke helt venn med ballen, men jobbet bra. Skapte ikke all verden.

Rosicky 7. Mye involvert, lite resultater. Mange skudd, men ingen på mål(?).

Fabregas 9 BB. Styrer spillet fullstendig på midtbanen. Masse flotte løp, masse fine pasninger. Cesc på sitt beste!

Flamini 8. Savnet ikke Gilberto et sekund. Jobber knallhardt, og bidrar faktisk ganske bra offensivt også.

Henry 8. Usynlig i store delere av kampen, og temmelig grinete utover i andre omgang. Men: en assist og et mål. Verdens beste spiller!

Adebayor 8. Jobber og sliter. Gjør livet vanskelig for United-forsvaret. Viser prov på fin teknikk. Taper mange hodedueller.

 

van Persie 8. Kommer inn og scorer et flott mål. Han er kanskje på vei til å bli en notorisk målscorer?

Baptista, Hoyte: For lite tid.

 

 

 

 

Grei børs det, men hvordan du greier og gi Senderos og Flamini e 8`er er ubegiplig, vi kunne vært bak med både en og to null etter Senderos sine blemmer i første omgang, og Flamini, han bare er der, synes ikke han gjør stort ut av seg overhodet. men selvsagt, fornøyd med tre poeng, og for en deilig måte å få det på.

Men kan ikke bli helt blenda heller, visse spillere er ikke gode nok for ett lag som vil vinne premiership. Greit nok kan få det til i enkelt kamper, og du verden hvor deilig det er når det skjer i slike kamper. men etter min mening var Hleb, Senderos og Flamini var de desidert minst gode på laget vårt i denne kampen. For og være litt grei, uten å bli hakket i stykker.

 

Og viss noen vil kalle folk for en fjott, så burde de få lov til det, tror de fleste her inne har kalt diverse Arsenal spillere for værre ting enn dette...

 

Og vi kunne ha vært under både 3 og 4 i første omgang hvis Senderos ikke hadde vært så god i duellspillet som han var. Flamini gjør en vanvittig jobb sentralt på midten. Han gjør sjelden det helt fantastiske, men han er alltid spillbar og gjør ting enkelt for seg selv og andre. Måten han hjelper Clichy med å hele tiden stenge rommet mellom sideback og midtstopper gjør at motstander må spille et pass bakover istedet for å komme inn i mellomrommet som er det vanskligste området å forsvare. At han misser på noen forsøk på langpass er greit nok. Men, han mister nesten aldri ballen i farlige posisjoner og han er en mester til å komme tidlig i press, noe som forsinket United gang etter gang i går. Han er også veldig flink til å finne plass på midten slik at både sideback og midtstopper har et tidlig oppspillspunkt. Dette frigjør også Fabregas til å finne gode posisjoner da motstander må forholde seg til to mottagere på midten og ikke bare en. Flamini har faktisk de siste årene spilt de fleste toppkampene både i serie og CL. Bare i år har han vært utrolig viktig mot Liverpool i 2 kamper, borte mot Chelsea og nå mot United. Han er nok best i kamper hvor lagene er jevne og tempoet høyt. Da kommer hans egenskaper til sin rett. I kamper hvor motstander legger seg lavt og Arsenal skal styre kommer nok svakhetene hans mer frem og jeg syns derfor det var riktig å ta ham ut på slutten når United la seg lavt.

 

Noen evner desverre bare å se de negative tingene hos enkelte spillere og vil derfor alltid lete etter hoggestabber. De vil aldri lære å verdsette spiller som Flamini og den jobben de gjør for laget.

 

 

 

Selvsagt kunne vi vært unedr tre og fire. Hvis ikke Senderos hadde gjort jobben sin, men er jo tross alt derfor han spiller. For og gjøre den jobben. Akurat som Kolo skal stoppe folk, akkurat som Thierry skal score mål. Men det er de store og grove feilene han gjør i stort sett hver kamp. han skaper alltid en stor sjangse for motstanderen ved og selge seg, eller sparke hull i lufta, sleivsparke. Hvor mange ganger i år har han ikke regelrett bommet på ballen, klareringer som stryker over eget mål. Greit nok at han ikke har selvtillit, men det er på grunn av de blemmene han gjør. Djourou f eks, har en utrolig stor ro over seg i forhold til Senderos. Jeg hadde stor tro på han, og jeg har forsvart han, men føler han har fått såpass mange sjangser uten og vise seg verdig. Det er bare min mening da...

 

Når det gjelder Flamini, så ja han gir jernet og jobber godt, er vel en av de som løper mest i løpet av en kamp. Så hadde hele laget hatt innsatsen hans, haded vært helt topp. Men talentet til og spille i en klubb som ønsker og være blant de beste i europa. Det har han ikke. ikke spesielt rask, ganske liten, ikke god teknikk og skudd fot. det han har eer innstats og vilje, men det holder ikke. Men han er grei og ha som squad player, selv om jeg helst hadde sett at han ble erstattet.

 

Det mangler ikke med vilje på de, men det er ikke alltid nok det.

 

Men på den andre siden så har Wenger tro på disse, så noe er det vel der, men jeg har mistet troen på de to.

 

Og når det gjelder og alltid se det negative i folk så stemmer ikke det. Forsvarer alltid mine spillere foran andre lag supportere, men i et eget Arsenal forum må det være lov til og være ærlig, og si hva man mener.

 

 

Det er på grunn av den dårlige selvtilliten at han gjør de store blemmene, men som det har blitt sagt er han veldig god i duell spillet. Hvis han kunne spilt mot dårlige lag hjemme f.eks: Reading, Sheffield, West Ham, hadde det forbedret selvtilliten hans kraftig hvis vi hadde vunnet disse kampene og hvis han ikke hadde gjort de store blemmene.

 

Jeg må nesten forsvare Flamini òg. Han har veldig gode taklinger, veldig god defensivt, god i duellspillet(selv om han er liten). Løpskapasiteten hans er jo fantastisk. En lærer på skolen min sa at Roy Keane løp ca. 12 kilometer per kamp. Flamini må i hvert fall være i nærheten av det, om ikke mere. Han er også ekstremt agressiv. Han er en ekte fighter, noe vi har manglet siden Vieira dro til Juventus.

Link to comment
Share on other sites

Deilig seier :)

Gratulerer alle Goonere.

 

Etter å ha sett kampen nok en gang i reprise skjønner jeg ikke at Henry fikk BB'n av Nettavisen. (jeg vet at Nettavisen omtrent er like seriøse som NOTW, men alikevel)

Personlig synes jeg han viser liten arbeidsvilje og innsats, Adebayor er mye mer arbeidsvillig og kjempe virkelig for laget. Gir ikke opp en eneste ball, mens Henry derimot labber rundt der ute.

Heldigvis for oss er Henry seg selv og de to gangene han er nær ballen, blir det mål. :D Alikevel synes jeg ikke han er verdig bindet han har på armen, dette synes jeg helt klart Gilberto bør bære.

 

Ellers synes jeg kampen var "helt grei", ingen som utmerker seg utrolig. Deilig er det derimot å se at vi klarer å vinne en kamp der motstanderlaget prøver å få oss til å ikke spille som Arsenal gjør. Ingen av målene var typisk Arsenal og det er godt å se at vi har funnet en Plan B. Dette kan vi trenge mot mang en lag utover i sesongen.

 

Nå tar vi CL, FA, MikkeMuskøppen og er Topp3 ved sesongslutt.. da skal jeg si meg fornøyd. :D

Link to comment
Share on other sites

Hva gjorde egentlig Lehmann, som dere snakker om.. ingen som kan grave frem en film eller noe sånt av det?

Etter at minst 3 United spillere lå nede å drøyet tiden, gjorde Jens det på en veldig morsom måte(bedre en Carew's :D ). Har aldri ledd så mye av glede før. Lå nede i minst 10 sekunder. Han er kongen. Kan ikke huske 100%, har selv bare sett det en gang, har lyst til å se det minst ti ganger til, kommer vel på youtube eller no. Eller kanskje Imers kan finne den? Men fantastisk mosomt. :)

Link to comment
Share on other sites

Godt å lese alt som skrives. Merker at det er trøkk både i lag og tilhengere.

Wenger knows. Hva han vet, eller tenker, nå sier han ikke, fordi han ikke vil bli trodd eller tatt alvorlig. Men det han tror er at vi tar ligaen hjem. Vi får se. Men moro med optimisme på alle hold og at laget er så oppegående. Tror vi ikke vil tape mange poeng resten av sesongen. Vi virker svært sterke.

Men jeg er uenig med mange her inne angående Rosiscy i kampen i går. Greit at han ikke var helt heldig med noen skudd, men maken til innsats og entusiasme var han fremst om i går. Sammen med Clichy sto han frem med den tæl vi trenger at enkelte spillere må ha på et lag på vårt nivå. Klar 8-er på børsen din Evju.

Link to comment
Share on other sites

Hva gjorde egentlig Lehmann, som dere snakker om.. ingen som kan grave frem en film eller noe sånt av det?

Etter at minst 3 United spillere lå nede å drøyet tiden, gjorde Jens det på en veldig morsom måte(bedre en Carew's :D ). Har aldri ledd så mye av glede før. Lå nede i minst 10 sekunder. Han er kongen. Kan ikke huske 100%, har selv bare sett det en gang, har lyst til å se det minst ti ganger til, kommer vel på youtube eller no. Eller kanskje Imers kan finne den? Men fantastisk mosomt. :)

Her er en video av det: http://www.zshare.net/video/lehman-faking-injury-avi.html

 

Credit: ingvar2 @ SP

 

EDIT: YouTube versjon av klippet: http://www.youtube.com/watch?v=AfI5rSkiyIs

Link to comment
Share on other sites

Så fantastisk bra!!!Utrolig god følelese å ha vunnet denne kampen:-) Må nok si jeg mistet troen på å ta alle tre poengene, men fy søren som jeg tok av da henry satte inn det siste!!!!!! Er bare å gå rundt og smile noen dager nå! PROUD TO BE A GOONER!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...