Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Beklager om jeg svarte ulogisk. Men det jeg tilslutt ville fram til er at Cesc fortjener legendestatus like mye som Vieira og Henry

Nei, Fabregas gjorde det klart fra ung alder at han var hos oss på lånt tid mens Henry og Vieira gav oss sine beste år og var verdensklasse i mange år for et lag som DE hadde mye av æren for at vant ting(Legger ikke fokus på at de vant ting, legger fokus på at de var matchvinnere og vinnere generelt, noe jeg syns Fabregas ikke alltid fremstår som)

 

Dessuten syns jeg Cesc kunne gått ut mot ryktene om at han betaler fra egen lomme om det ikke er sant, å ha en kaptein som er villig til å betale for å slippe vekk fra klubben er en skam IMO

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

legende

subst. m legende () [ləˈgendə]

1 oppbyggelig fortelling om en helgens liv

bibelske legender

2 (person med) en storslagen historie, myte

legenden om kong Arthur

 

Fabregas sin historie i Arsenal har ikke vært storslagen i mine øyne. Han har vært en av de aller flinkeste gutta til å sparke fotball, men det gir ikke legende status alene.

Link to comment
Share on other sites

Beklager om jeg svarte ulogisk. Men det jeg tilslutt ville fram til er at Cesc fortjener legendestatus like mye som Vieira og Henry, spillere som de fleste anser som legender. (dog ikke du)

 

At jeg valgte og quote innlegget ditt var mer en tilfeldighet, og mitt svar var mer ment for flere brukere og ikke nødvendigvis ett direkte svar på ditt innlegg.

Henry er vel forøvrig Arsenals mestscorende spiller og fortjener derfor legendestatus. Vieira er mer diskutabel, men se på trofesankingen fra han kom til han dro fra klubben og de 3-4 årene før og etter han kom, han var ekstremt viktig for laget, og om han ikke er en legende er han ganske nær i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Henry er vel forøvrig Arsenals mestscorende spiller og fortjener derfor legendestatus. Vieira er mer diskutabel, men se på trofesankingen fra han kom til han dro fra klubben og de 3-4 årene før og etter han kom, han var ekstremt viktig for laget, og om han ikke er en legende er han ganske nær i mine øyne.

Støtter meg til denne forklaringen!

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig langt nede nå :( Før overgangsvinduet åpnet var jeg så sikker på at han kom til å bli. Grunn: det han selv skrev på sin twitterside 10. April i år :

 

"300 games for Arsenal today with a very important victory. I look back and i see so many great things. But i look at the future and i see...

...Even greater things. Thank you very much for making me feel so special all those years. Now i want more. Let's fight untill the end!"

 

Fytti altså!

 

Kan tolkes på mange måter det sitatet hans fra April. "now i want more" kan likeledes tolkes som Barcelona. "Lets fight untill the end" altså frem til han går til Barca.

 

Jeg forstår at mange er oppgitt, men dette kan umulig ha kommet som noen overraskelse for noen ? Vi har vist om at dette øyeblikket kom, det har bare vært et spørsmål om når.

Link to comment
Share on other sites

Kan tolkes på mange måter det sitatet hans fra April. "now i want more" kan likeledes tolkes som Barcelona. "Lets fight untill the end" altså frem til han går til Barca.

 

Jeg forstår at mange er oppgitt, men dette kan umulig ha kommet som noen overraskelse for noen ? Vi har vist om at dette øyeblikket kom, det har bare vært et spørsmål om når.

 

Sånn kan det gå. Hugsar godt vårkvelden i 2005 og kvartfinale oppgjøret i CL mellom Arsenal og Bayern Munchen på gamle ærverdige Highbury. Sat på tribuna saman med ein kompis da 17 år gamle Fabregas varma opp på nedsida av tribuna. Kompisen min som forresten er Man City supporter lurte på kven denne tynne unge jyplingen var, eg fortalte han at dette var eit av dei største talenta Arsenal nokon sinne hadde hatt. Fabregas kom inn for Reyes i andre omgang og gjorde ein god figur. Arsenal vann forresten kampen 1-0 etter skåring fra Henry, men rauk ut etter å ha tapt 3-1 på bortebane.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til dette klovneriet er overstått å vi kan fokusere på det som er Arsenalspillere..

 

Synd å miste Cesc, men life goes on.. Kunne ha blitt en legende..

 

Nasri wont be missed.. Vant ingen ting med disse to, ikke sikkert det blir så mye værre uten de.. Det har jo vist seg tidligere at andre stepper opp når noen stikker..

 

Kansje spillestilen vår ikke blir så predicteble med noen nye fjes?

 

Håper vi får inn kvalitet alla Hazard, Mata eller noe bortimot hvertfall..

 

Lykke til i morgen folkens

Link to comment
Share on other sites

Har ventet på denne dagen i et år nå, men har prøvd å tenke positivt at han blir siden Barca ikke har nok penger eller noe sånt. Men innerst inne skjønte jeg at denne dagen måtte komme. Cesc ble mitt forbilde rett etter Pires stakk, har alltid støttet deg. Jeg er helt ærlig når jeg sier at Cesc er Premier Leagues beste spiller, overblikket er en gudegave, sammen med pasningsfoten. Har så utrolig mange herlige minner med Cesc i rett drakt! To av de beste er målet mot AC Milan, og den ene feiringen etter et mål mot Blackburn der Cesc jogger rolig mot fansen, kysser logoen og peker utover fansen! Cesc har alltid vært en mann av respekt, Cesc har vært lojal overfor Arsenal i 8 år nå. Jeg skjønner godt at han har lyst til å dra, han er en vinner. Dette er som sagt trist, siden han er mitt forbilde osv. men jeg kunne nok skrevet en bok om hva jeg mener om Cesc, så for holde med dette! Uansett, lykke til i Barca, selv om jeg hater den klubben av hele mitt hjerte, så kommer Cesc til å bli det eneste lyspunktet. Har et lite håp om at du en gang kommer tilbake, selv om det er høyst usansynlig, men om Cesc kommer tilbake som Barca spiller, håper jeg virkelig han blir møtt med stor applaus fra samtlige på stadion. Det er fortjent! Lykke til videre.

 

Cesc Fabregas <3

Link to comment
Share on other sites

Har ventet på denne dagen i et år nå, men har prøvd å tenke positivt at han blir siden Barca ikke har nok penger eller noe sånt. Men innerst inne skjønte jeg at denne dagen måtte komme. Cesc ble mitt forbilde rett etter Pires stakk, har alltid støttet deg. Jeg er helt ærlig når jeg sier at Cesc er Premier Leagues beste spiller, overblikket er en gudegave, sammen med pasningsfoten. Har så utrolig mange herlige minner med Cesc i rett drakt! To av de beste er målet mot AC Milan, og den ene feiringen etter et mål mot Blackburn der Cesc jogger rolig mot fansen, kysser logoen og peker utover fansen! Cesc har alltid vært en mann av respekt, Cesc har vært lojal overfor Arsenal i 8 år nå. Jeg skjønner godt at han har lyst til å dra, han er en vinner. Dette er som sagt trist, siden han er mitt forbilde osv. men jeg kunne nok skrevet en bok om hva jeg mener om Cesc, så for holde med dette! Uansett, lykke til i Barca, selv om jeg hater den klubben av hele mitt hjerte, så kommer Cesc til å bli det eneste lyspunktet. Har et lite håp om at du en gang kommer tilbake, selv om det er høyst usansynlig, men om Cesc kommer tilbake som Barca spiller, håper jeg virkelig han blir møtt med stor applaus fra samtlige på stadion. Det er fortjent! Lykke til videre.

 

Cesc Fabregas <3

+1

Synes han får ufortjent mye kjeft fra utakknemlige supportere. Ønsker han alt godt videre og håper at han lykkes i Barca. Og som deg håper jeg han blir tatt godt imot den gangen han gjester vår fantastiske stadion.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er den latterlige sagaen over. Den gjerrige søppelklubben fikk som de ville, og måtte vi aldri havne i en transfersituasjon med de igjen. Ha det bra Cesc, strålende spiller, men lang ifra en legende i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Dagen som måtte komme er altså der. Dette ble en uvanlig farse, som har tappet klubben for krefter. Klubben overlever, men det tar tid å endre spillestil. Den kreative kraften er kraftig svekket. Ønsker han lykke til, men føler en viss bitter smak. Han er 24 år. Mikke Mus ligaen i Spania vinnes av bare to lag. Arsenal har bygget sten for sten, vært uheldig med Abramovitch sin inntreden, samt Bharain gutta i Shitty. Det rokker ved vår måte å tenke på, og har endret alt de siste årene. Cesc har nok mistet troen på dette byggverket. 8 år uten titler, er ikke greit å svelge....

Link to comment
Share on other sites

Langt ifra happy metoden denne overgangen foregikk på.

Tap-ups fra Barca i flere år, Cesc som har vært mer stille enn Stan Kroenke og vi selger han langt under markedsverdi.

Har blitt farmer-klubben til Barca vi nå...og snart også Shitty?

Selger Cesc til Rema-pris og en spiller Barca strengt tatt ikke trenger. Helt utrolig.

 

På en annen side er det bra hele sirkuset er over, men vi får vel bekreftet nok en gang at kontrakter betyr ingenting lenger.

 

Takk for innsatsen, Cesc og lykke til som benkesliter i Barca.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, sånn kan det gå :(

 

 

Men He'll be back! Har på følelsen etter 1-2 misslykede år i Barca trøyen vil han skjønne at hans kjærlighet til Arsenal er større enn til Barcelona og komme tilbake!

 

Men uansett lykke til videre selvom eg håper at du ikke helt finner deg til rette i Barca laget!

Link to comment
Share on other sites

Endelig er den latterlige sagaen over. Den gjerrige søppelklubben fikk som de ville, og måtte vi aldri havne i en transfersituasjon med de igjen. Ha det bra Cesc, strålende spiller, men lang ifra en legende i mine øyne.

Skjønner ikke hvorfor Arsenal.com kaller klubben med kjælenavnet Barca.

Men da kan vi slappe av og ikke plages mer med spekulasjoner over denne spiller.

Håper vi fikk en klekkelig sum penger.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor Arsenal.com kaller klubben med kjælenavnet Barca.

Men da kan vi slappe av og ikke plages mer med spekulasjoner over denne spiller.

Håper vi fikk en klekkelig sum penger.

 

Var vel for å få plass til overskrifta på ei linje..hehe.

 

Ser ut til at vi lot han gå for usle £30-35 mill. og tipper det er fordelt på flere avbetalinger.

Barca har jo ikke mye penger å betale ut og har garantert forespurt om å gjøre det sånn både med Cesc og Sanchez.

Kan selvsagt ikke si helt sikkert at det er tilfelle, men forundrer eller overrasker meg ikke.

 

Men bare vent...om noen år skal de ha ungguttene vi hentet fra dem i sommer også når de slår igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Dette skjer ikke et sekund for tidlig. Spillere som ikke ønsker å være i klubben har vi ikke bruk for. Vi vant ingenting med Fabregas, og han blir derfor en parantes.

 

Takk for innsatsen. Nå bør det handles raskt og effektivt, Wenger! Her er noen forslag:

 

Modric

Sneijder

Schweinsteiger

 

De kan umulig koste veldig mye mer enn en Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...