Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Cesc har et godt stykke igjen før han oppnår samme status som Campbell, Henry, Vieira og Ljungberg for å ta de fra forrige mesterlag, i mitt hode. Disse er alle ikoner og legender for klubben, Cesc har potensiale til å bli det samme når han begynner å vinne og å lede laget sitt som de gjorde.

 

En legende bør ikke bli tatt etter trofeer osv. Som sagt over hadde de helt andre forutsetninger. Cesc kan jo ingenting får at laget ikke vinner trofeer, han er den siste grunnen til at det ikke skjer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Han er en del av laget som ikke får ting til å fungere, i mine øyne er Clichy, VP og Fabregas like langt unna legendestatus.. Dette blir jo såklart subjektivt og ikke objektivt og jeg forstår at det er mange som er uenige med meg, men "LEGENDE", for meg betyr ordet at det er en personlighet klubben ikke kunne klart seg foruten, og det kan Arsenal uten Cesc, faktisk må vi leve i frykten hver sommer.

Link to comment
Share on other sites

Cesc har et godt stykke igjen før han oppnår samme status som Campbell, Henry, Vieira og Ljungberg for å ta de fra forrige mesterlag, i mitt hode. Disse er alle ikoner og legender for klubben, Cesc har potensiale til å bli det samme når han begynner å vinne og å lede laget sitt som de gjorde.

Til Cescs forsvar skal sies at i tiden til de du nevner så hadde klubben langt større vilje til å handle inn spillere. Cesc er en av verdens beste spillere, men han alene kan ikke vinne. Han har vært kaptein i en periode der økonomisk stabilitet har tatt prioritet over sportslig suksess og måten han har oppført seg med tanke på det enorme presset han har fra Barcelona og Barcelonas spillere har vært fantastisk. Tror det er vanskelig å forestille seg hvordan det er å være fra Katalonia, vite at verdens beste lag vil ha deg og samtidig sitte å se på at klubben du er i har lagt sin elsk på

. Forsvinner han til Barcelona blir jeg mer skuffet over Arsenal enn over Cesc.
Link to comment
Share on other sites

Tja, ledet Ljungberg laget bedre enn Fabregas da?

Forskjellen er at Fabregas har hatt mindre forutsetninger til å dra dette i land, (pga bredden, kvalitet, rutine i laget, og nivået på flere lag i PL kontra tidligere) enn de nevnte. Kan da ikke sette antall pokaler opp mot, det å få en legende-status (ikon) eller ikke?

Er da ikke Fabregas sine d"årlige" lederegenskaper eller mangel på kvalitet/vilje, som gjør at vi har ventet noen sesonger med å vinne pokaler?

 

Fabregas har vært en åpenbaring siden han slo igjennom som en liten guttunge, og har sesong etter sesong vært vår viktigste brikke i laget. Stått frem sesong etter sesong, og spilt på det ypperste av det ypperste nivå som playmaker.

For meg er han en legende med bein i nesa, som ikke har vendt Arsenal ryggen etter flere år med Barcelona fa..-skap. Tror veldig mange hadde stukket kniven i ryggen på klubben, om de hadde vært i samme situasjon. Fabregas har vært profesjonell fra dag 1.

 

Den fikk du en pluss for viera04! Jeg har over tid registrert mange merkelig påstander om Fabregas. Noen er skeptiske til å hente nye spillere fra Barca pga angivelig Barca DNA og glemmer at Fabregas kom gratis og har prestert fantastisk for oss i en årrekke. I tillegg, hvis han går, så får vi minst en kvart milliard for ham.

 

Hvis han går så skal jeg huske han som en sann helt og en fantastisk spiller. Slik som mange av oss husker Henry, som dro året etter at han fikk en stor sign on fee for å tegne ny kontrakt. Kan vi fortsatt hylle han så burde det være mulig å gjøre det samme for Fabregas, uavhengig om han går eller blir.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Fabregas er en fantastisk fotballspiller. Har sagt før at han håndtert barca saken på en uklanderlig måte.

Han vil tydeligvis hjem til barca og gi sine beste år på fotballbanen hos katalanerne.

Akkurat det er helt greit. Nok er nok i denne sagaen og det er på tide å få mest mulig for han.

Han har hatt 8 gode år i Arsenal og jeg ønsker han alt godt videre.

Akkurat nå er det viktig for Arsenal å få klar stallen til neste sesong som blir sannsynligvis uten Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Despite the fact that Barcelona have been courting Cesc Fabregas for some time now, their bitter rivals Real Madrid have tabled a shock €50 million bid for the Arsenal captain.

 

 

http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/gunners-handed-50m-bid-for-skipper-by-real-madrid/

 

Får håpe det er sant (sannsynligvis ikke)! Men hadde vært herlig å fått inn et slikt bud på Cesc, for da får vi presset Barca til å gi de pengene han virkelig er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om du har veldig rett, Barca har nå kommet med et bud på £35 mil, i og med det er det Arsenal krever for han(latterlig lite), så ser jeg på den avtalen som done deal.....

 

http://www.guardian.co.uk/football/2011/jun/29/barcelona-bid-arsenal-cesc-fabregas?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+theguardian%2Ffootball%2Frss+%28Football%29

http://www.express.co.uk/football/view/255669/Barcelona-34m-bid-for-Cesc-Fabregas-?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om du har veldig rett, Barca har nå kommet med et bud på £35 mil, i og med det er det Arsenal krever for han(latterlig lite), så ser jeg på den avtalen som done deal.....

 

http://www.guardian.co.uk/football/2011/jun/29/barcelona-bid-arsenal-cesc-fabregas?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+theguardian%2Ffootball%2Frss+%28Football%29

http://www.express.co.uk/football/view/255669/Barcelona-34m-bid-for-Cesc-Fabregas-?

Hvis det tar £35mill for at vi skal forhandle så bør vi kunne presse prisen opp i £40 mill eller en spiller i bytte på toppen av det Barca byr

Link to comment
Share on other sites

Det må bli slik når Barcelona og Fàbregas sit med alle dei gode korta, og Arsenal kun har svarteper igjen. Barcelona har all verdas tid til å vente, og prisen går ned år for år. Eg er sikker på at Fàbregas også ville kunne halde ut ein sesong til. Det er umogleg for Arsenal å opne for ein bodrunde, dersom det er slik at spelaren det gjeld berre er interessert i overgang til ein bestemt klubb. Fàbregas kjem ikkje til å gå til Real Madrid eller nokon annan klubb mot sin vilje.

 

Mitt råd er å få denne saka ut av verda jo før jo heller. Den er ein vesentleg grunn til at klubben framstår som handlingslamma, fordi veldig mykje avheng av kva som skjer med Fàbregas. Om det så vert 35 millionar pund får det så være, det vert uansett uhyggeleg mykje meir enn kva me gav for han.

 

Spelaren Fàbregas vert sterkt sakna, og han kan ikkje erstattast på kort sikt. Kapteinen Fàbregas kan eg ikkje vente med å sjå ut dørane. Adiòs El Capitan. Muchas gracias.

 

Uansett kva som skjer har eg eit sterkt ynskje om at kaptein Thomas Vermaelen leier laget ut på St.James' Park i ligaopninga. Det vil være med på å gje laget ein sårt tiltrengt ny giv.

Link to comment
Share on other sites

JenChang88 Jen Chang

by AAllenSport

Barcelona has renewed Thiago's contract for 2 more years to 2015, presumably fending off possible interest from Man Utd

 

DarrenArsenal1 Darren

Barcelona insert a €90m buy-out clause in Thiago Alcantara new contract,so nearly worth three times more than Cesc Fabregas. Hmmmm

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er vår mest verdifulle spiller og selger vi han for usle £35 mill. vil det bevise at Wenger og Gazidis har mistet grepet rundt forhandlingsbordet.

Hadde mye mer sansen for et blank "nei" i fjor sommer. I det minste bør de tilby en god spiller i tillegg til de £35 millionene hvis det skal være aktuelt.

 

Kaptein, 4 år igjen av kontrakten + markedsverdi for en som er topp 3 av de beste midtbanespillerne i verden. Selvfølgelig er han verdt minst £50 mill.

Spesielt hvis man sammenlikner hva andre spillere har blitt solgt for i fotball-Europa og PL siste året.

Barca oppfører seg som de eier Cesc og skal dermed ha han på tilbud. Vi får slenge inn et bud på Messi på £25 mill. da. "Vi anser han ikke som verdt mer enn det"..hehe. Da får vel pipa en annen lyd.

 

Så lenge Arsenal ikke gjør tabben og selger han til Rema-pris forventer jeg at Cesc dukker opp på pre-season trening snart og gir alt for Arsenal kommende sesong.

Hvis han må bli i Arsenal mot sin vilje, ja så må han det. Men da er det Barca han må skylde på som ikke gidder å betale det han er verdt.

Det er jo ikke sånn at han vantrives i Arsenal og en selv om han kanskje ikke blir på sitt beste igjen er det likevel bedre enn ingenting.

Såpass viktig er han fortsatt for at spillet vårt skal fungere. Ikke sikkert alle er enig i det, men jeg tror vi kan se langt etter seriegull hvis vi selger han nå.

 

Situasjonen er heller ikke bedre iom. at Nasri nøler med å signere kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig ikke dette er så komplisert. Cesc er vår spiller, vår kaptein og vår gallionsfigur. Drit i Barca-DNA og annet bullshit de katalanerne kommer med. Hvis de vil ha en stjerne som Ces så må de også betale markedspris for ham, og sånn markedet er nå er han verdt iallfall £50 mill.

Så lenge Barca kommer på bud som er langt under det, kan vi egentlig bare be dem om å ryke og reise.

Jeg skjønner at Cesc vil til Barca, men hvis Barca ikke vil hoste opp en ordentlig sum for ham så kan han vel ikke være sur på Arsenal? Jeg tror Cesc er profesjonell nok og glad nok i Arsenal til å stille til pre-season med en god innstilling og mål om å lede Arsenal til trofeer neste sesong. For jeg tror faktisk ikke Barcelona hoster opp de pengene som skal til for å signere Cesc, de prøvde seg med noen småbud fordi de de vil ha Cesc som et trofe, som et symbol på at de kan gjøre akkurat som de vil. Tror ikke de er interessert i fotballspilleren Cesc Fabregas, til det er midtbanen deres altfor sterk.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal captain Cesc Fabregas has declared himself calm and optimistic as speculation continues over a possible move to Barcelona.

 

The Gunners are understood to have rejected one cut-price £27million offer, but Barca are expected to return with an improved deal - offering a player exchange as a sweetener - for the Spain midfielder.

 

Barcelona have failed in the past two years to re-sign the midfielder, who was a member of their youth Academy before moving to London in 2003.

 

Fabregas is not bothered by the speculation and is remaining coy on his future.

Calm

"I'm calm and I am optimistic," Fabregas told AS. "I have nothing to say and there is nothing to speak of.

 

"If something happens, it is because it has to happen.

 

"For my part, I've begun to get in shape, which is what I have to do."

 

There have been rumours that Arsenal could be prepared to sell Fabregas this summer for the right price and the midfielder insists he has no problems if this is the case.

"If a player is on the market it is because the club does not want him. I have no problems," added Fabregas.

 

Kilde:

 

Virker ikke akkurat som om Fabregas er så desperat etter en overgang til Barcelona og uttaler seg nok en gang meget meget smart. Tror som sagt at Fabregas selvfølgelig ønsker å ende opp i Barcelona en dag, men om det ikke skjer denne sesongen så vil han ikke sutre noe særlig over det og vil fortsatt gi 100% for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Nok engang, legende! Er fantastisk hvordan Cesc håndterer denne saken, jeg har(er) selv i en slik situasjon på ekte, og jeg har problemer til og med, da er det respekt og stå unna Barca!

 

Cesc håndterer denne saken meget bra. Men han er fortsatt ingen legende i klubben. Legendestatus tilhører i mine øyne spillere som blir i Arsenal karrieren ut, slik som Bergkamp og Adams. Til nød kan man vurdere å gi legendestatus til spillere som har utrettet store ting i Arsenal, men forlater klubben når kurven begynner å peke nedover, slik som Henry.

 

Cesc vil alltid bli husket som en av de beste spillerne i Arsenal i nyere tid. Men så lenge han forlater klubben på et tidspunkt der han har sine beste fotballår foran seg sett i forhold til hans alder, vil han aldri få legendestatus hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at Fabregas oppfører seg så fantastisk i denne saken. Han er kaptein for Arsenal og flørter hemningsløst med en av de største konkurrentene. Han legger overhodet ikke skjul på at han vil til Barcelona. Problemet i denne saken er at Barcelona ikke er villig til/har råd til å betale det Fabregas er verdt.

 

Fabregas vet at det er en mulighet for at han må bli i Arsenal enda en sesong, og har fjorårets håpløse mediahåndtering i bakhodet. Det er selvfølgelig ingen skjebne værre en døden å være kaptein for Arsenal og heve 1 milion norske kroner i uken på det stadiet av karrieren Fabregas er. Problemet er at så lenge Fabregas har gjort hele verden oppmerksom på at han vil og skal til Barcelona relativt snarlig så er Arsenal i en hjelpesløs posisjon.

 

Det er på tide at Arsenal står frem som en av verdens største klubber og setter ett eksempel. Enten byr Barcelona markedspris, ca 500 milioner NOK ellers blir Fabregas i Arsenal, men blir fratatt kapteinsbindet.

 

Jeg sa allerede i fjor at det eneste fornuftige ville vært å selge Fabregas allerede da, og det står jeg for enda. Arsenal's spill er bygget opp rundt en spiller som er på vei ut i nær fremtid. Det blir helt håpløst.

Link to comment
Share on other sites

Urovekkende tall fra Paddy Power:

 

Fabregas i Arsenal etter sommerens transfervindu: 2,88 i odds

Ikke i Arsenal gir bare 1,36 i odds.

 

Sky Bet gir kun 1,2 på at han blir Barcaspiller i sommer.

 

Paddy Power tror ikke Fabregas blir i Arsenal:

 

To stay: 4,00 i odds

To go: 1,20 i odds

Link to comment
Share on other sites

Noen legende blir han vel ikke, men har vært en stor spiller for oss i flere år.

Hadde han blitt ut kontraktstiden, fått en testimonial og forhåpentligvis vunnet ligagull med Arsenal kanskje situasjonen hadde vært en annen ift. legendestatus.

Ser ikke ut til at det skjer uansett utfall i sommer. Det har vel aldri vært noen hemmelighet at han har tenkt seg tilbake til Barca en dag.

 

Hvordan han forholder seg til spekulasjonene nå i sommer bryr jeg meg ikke så mye om egentlig.

Han har sikkert sagt for lenge siden hva han vil til Wenger, men vil bare ikke gå ut i media å si det før en eventuell avklaring er i boks.

 

Det mest irriterende er at det ofte blir brukt så lang tid avklare transfers i Arsenal (gjerne en hel sommer).

Kanskje det går litt kjappere denne gangen siden troppen snart skal til Asia. Noen som vet når de reiser dit forresten?

 

Bare vi får det Cesc er verdt (£50 mill.+) kan jeg akseptere at han selges, men jeg holder likevel på min påstand om at vi kan se langt etter seriegull kommende sesong hvis vi selger han og ihvertfall hvis Nasri forsvinner i tillegg.

Selvfølgelig håper jeg at jeg tar grundig feil, men de er våre to mest kreative spillere i laget og ikke bare å erstatte på 1-2-3.

Link to comment
Share on other sites

.....Virker ikke akkurat som om Fabregas er så desperat etter en overgang til Barcelona og uttaler seg nok en gang meget meget smart. Tror som sagt at Fabregas selvfølgelig ønsker å ende opp i Barcelona en dag, men om det ikke skjer denne sesongen så vil han ikke sutre noe særlig over det og vil fortsatt gi 100% for Arsenal.

 

Det har vel aldri vært noen tvil om Cesc trives i Arsenal eller ikke. Han har jo tidligere uttalt at Barca er moren og Arsenal faren. Dersom Arsenal nekter å selge Cesc for mindre enn prisen vi forlanger (dog er £35m veldig lite om de tallene stemmer) så ville det overraske meg dersom han gikk ut offentlig, eller gjennom andre kilder kritiserte Arsenal. Dersom han blir, og jeg håper i det lengste at vi ikke selger så er jeg ganske sikker på at om neste sesong ender like tragisk som denne så vil vi miste han.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...