Jump to content

Frank Ribery til Arsenal ?


Dr. Phil

Recommended Posts

With Marseille qualifying for the Champions League, Ribery’s asking price has shot up to 20m at least.

 

The big question now is - who can afford him, and which team will go after him?

 

Ribery has said time and again that he has one dream - to play in the CL with a big club (presumably so he has a chance of winning the damn thing). He’s not going to win the CL with Marseille, although he might impress enough to get a big transfer to Barcelona / Madrid / Inter / Chelsea.

 

Arsenal and Manchester United will both give Ribery a good chance to win the Champions League, and both Arsenal and Manchester United are looking for wingers.

 

But now that he’s reputed to cost 20m, will either Arsenal or Manchester United be willing to spend 20m+ on a very good player? Both clubs have money to spend but would rather spare it if they can. Both clubs are also attractive destinations - Arsenal has the French connection and United are the league champions.

 

Assuming that Chelsea are not dumping Robben and that Barcelona are keeping Ronny, can Arsenal and Manchester United beat out Madrid and Bayern for Ribery’s signature? Both clubs (Madrid and Bayern), by the way, are also interested in Robben.

 

There’s a real danger that after a certain point Arsenal could say that no, that’s way too much money for a player. Manchester United could do the same - they’ve been outbid in the last couple of years by Inter, Madrid and Chelsea (although money wasn’t the only case in all three cases).

 

So - is Ribery out of Arsenal’s and Manchester United’s reach now that Marseille are in the Champions League?

 

alt for dyrt for denne spilleren hvis dette stemmer, kan få mye rart for den prisen pluss at wenger ikke liker og bruke så mye på spillere

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Jeg som håper de ikke fikk plass,pga. noe av grunnen til at han ville dra er CL plass :) .

Jaja,han kommer kanskje uansett,har hintet en del,tror han ser veldig opp til Wenger. ?;)

 

Men hvem gjør ikke d??? :)

Link to comment
Share on other sites

20mill stemmer ikke - vi snakker om en spiller i en klubb som ikke akkurat er noe "topplag" europeisk sett. og da går aldri spillere til den prisen. Men at det kan være snakk om 15-16mill, det er det nok. Og det burde Arsenal være villige til å betale. Med mindre det er noen andre attraktive spillere som er enda mer etalerte enn han som er ledige på markede.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært kjekt å fått en Ribery som kunne spilt den rollen vi har maglet.

Vi tar seriegull om Torres og Ribery er i Gunners til neste år!

 

Det tror jeg faktisk du har rett i, mer skal ikke til.

 

Nei, mer skal ikke til. Men når det ikke skjer?

Da blir det 4. plass.

Noe jeg vil være fornøyd med! :-|

Link to comment
Share on other sites

Alt tyder nå på at han havner opp i bayern..Meget synd da han hadde passet godt inn i arsenal etter min mening :P

 

Det vil jeg se bekreftet før jeg tror på det. Ribery til Bayern er fullstendig ulogisk, for å si det mildt . Er vel kanskje heller en ambiøs agurkforfatter som spinner på millionene Bayern skal få for Hargreaves? Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Alt tyder nå på at han havner opp i bayern..Meget synd da han hadde passet godt inn i arsenal etter min mening :P

 

Det vil jeg se bekreftet før jeg tror på det. Ribery til Bayern er fullstendig ulogisk, for å si det mildt . Er vel kanskje heller en ambiøs agurkforfatter som spinner på millionene Bayern skal få for Hargreaves? Time will show.

 

 

Mulig jeg er på bærtur her men er det ikke slik at bayern ikke er med i neste års champions league? Da er det isåfall rart at Ribery går dit..

Link to comment
Share on other sites

Hvis Ribery forlater Marseille nå, så er han ikke mann for sitt ord. Han har bestandig uttalt at hans store drøm var å spille Cl med Marseille.

 

Og er det spillere jeg ikke ønsker i Arsenal, så er det spillere som ikke står for sitt ord.

Link to comment
Share on other sites

 

Synes det hørtes rart ut at han gikk for 15mill euro= ca 125mill. Jeg vill ventet oppimot 200mill men det kan jo være 125 er grunnpakke de får uansett og de får mer ved 50spiltekamper, ligamesterskap o.l. Hvis han er solgt for denne prisen synes jeg det er skuffende av Arsenal, klubben har vel råd til det og jeg tror Rinery ville vært et knallkjøp hvis vi fikk han for 150mill. Men det er jo usikkert om Wenger i det hele tatt vil kjøpe inn noen i sommer så en vet jo ikke. Men jeg synes han burde klare å se at Hleb ikke akkurat har skint på høyrekanten i år. Hleb ble vel kjøpt for tilnærmet samme prisen og Ribery virker for meg som en mye bedre spiller enn det Hleb var når han ankom Highbury.

Link to comment
Share on other sites

 

Synes det hørtes rart ut at han gikk for 15mill euro= ca 125mill. Jeg vill ventet oppimot 200mill men det kan jo være 125 er grunnpakke de får uansett og de får mer ved 50spiltekamper, ligamesterskap o.l. Hvis han er solgt for denne prisen synes jeg det er skuffende av Arsenal, klubben har vel råd til det og jeg tror Rinery ville vært et knallkjøp hvis vi fikk han for 150mill. Men det er jo usikkert om Wenger i det hele tatt vil kjøpe inn noen i sommer så en vet jo ikke. Men jeg synes han burde klare å se at Hleb ikke akkurat har skint på høyrekanten i år. Hleb ble vel kjøpt for tilnærmet samme prisen og Ribery virker for meg som en mye bedre spiller enn det Hleb var når han ankom Highbury.

 

 

Helt enig med det du sier. Er ganske merkelikt at de vil la han gå til den prisen, men da er dette bare et rykte sånn som alt aent :)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har klarhet i om Ribery er solgt til Bayern. I så fall blir det vanskelig med ytterligere rykter på nåværende tidspunkt.

Nei, det er ingen klarheter enda, så vi har pitte liten sjangs enda, men tviler på om wenger gidder :/

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har klarhet i om Ribery er solgt til Bayern. I så fall blir det vanskelig med ytterligere rykter på nåværende tidspunkt.

Nei, det er ingen klarheter enda, så vi har pitte liten sjangs enda, men tviler på om wenger gidder :/

 

http://www.tifonet.it/notizie/articolo.php...ce=60685&sn=tmw

Når vi er inne på temaet. Vet ikke om kildens seriøsitet. Men vi får håpe. Dette er den spilleren vi trenger. Mitt førstevalg uansett hvem han skulle sammenliknes med tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har klarhet i om Ribery er solgt til Bayern. I så fall blir det vanskelig med ytterligere rykter på nåværende tidspunkt.

Nei, det er ingen klarheter enda, så vi har pitte liten sjangs enda, men tviler på om wenger gidder :/

 

http://www.tifonet.it/notizie/articolo.php...ce=60685&sn=tmw

Når vi er inne på temaet. Vet ikke om kildens seriøsitet. Men vi får håpe. Dette er den spilleren vi trenger. Mitt førstevalg uansett hvem han skulle sammenliknes med tror jeg.

 

Noen som kan oversette det spanske som står? ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156880

 

Ser vel ut som om mitt førstevalg på handlelista ikke kommer til klubben.....

Skulle akkurat til å skrive her. Jeg syntes dette er veldig synd, vi trenger en høyreving. Og Ribery kunne vært den rette. Vi får bare håpe dette er tull og vas!

Link to comment
Share on other sites

At Ribery ikke kommer til Arsenal er for meg en liten skuffelse, trodde Wenger hadde lyst til å ha en slik spiller i stallen. Så vidt jeg vet så virker det som om han har latt denne spilleren gå uten kamp.

Håper inderlig at dette ikke er sant. Helt til jeg ser Ribery med Bayern drakt så håper jeg at han kommer til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

At Ribery ikke kommer til Arsenal er for meg en liten skuffelse, trodde Wenger hadde lyst til å ha en slik spiller i stallen. Så vidt jeg vet så virker det som om han har latt denne spilleren gå uten kamp.

Håper inderlig at dette ikke er sant. Helt til jeg ser Ribery med Bayern drakt så håper jeg at han kommer til Arsenal.

 

 

Slår følge på den der! Han er faktisk det eneste kjøpet som jeg hadde virkelig håpet på, men for tiden virker det mest som om arsenal er ute etter å selge spillere enn kjøpe. Men tiden vil vise :P

Link to comment
Share on other sites

At Ribery ikke kommer til Arsenal er for meg en liten skuffelse, trodde Wenger hadde lyst til å ha en slik spiller i stallen. Så vidt jeg vet så virker det som om han har latt denne spilleren gå uten kamp.

Håper inderlig at dette ikke er sant. Helt til jeg ser Ribery med Bayern drakt så håper jeg at han kommer til Arsenal.

 

 

Slår følge på den der! Han er faktisk det eneste kjøpet som jeg hadde virkelig håpet på, men for tiden virker det mest som om arsenal er ute etter å selge spillere enn kjøpe. Men tiden vil vise :P

 

Er helt enig.. Ribery hadde passet som hånd i hanske i Arsenal, en skikkelig klasse spiller som jeg har håpet på siden jeg så han for første gang i Marseille for to år siden ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...