Jump to content

Frank Ribery til Arsenal ?


Dr. Phil

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Sjekk denna ;)

 

Det lyder som om han nesten er klar for oss, i det han sier: 'I'd love to play for a big club in England - and nothing would be more ideal than to be with a French coach,'' he told the Sunday Mirror.

 

Håper dette blir noe av. Hva synes dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest denne artikkelen så virker sjangsen for at han kommer til Arsenal ganske stor.

Det virker som han har lyst til å spille for Arsenal siden alt han ønsker ligger til rette her.

Ser ut som at Wenger har lyst til å signe denne spilleren også, siden han har fulgt ham godt under VM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er skeptisk til Ribery! Synes faktisk ikke han har imponert noe saerlig i VM! Han har hoy arbeidsmoral og bra fart, men teknikken, pasningene og avslutteregenskapene er for daarlige, slik jeg ser det. Aa gi 100 millioner kroner slik avisene spekulerer i virker vanvittig. Kanskje for en tredjedel av prisen, men uansett vil jeg bare betrakte ham som en typisk squad-player.

Link to comment
Share on other sites

Ribery er faktisk en av de som imponerte meg mest under VM. Har sansen for spillere som blør for drakta, minner meg faktisk om Ljungberg på mange måter. Er enig at han har noen svakheter, men kompenserer med en utrolig arbeidsmoral. 100 mill er vel realistisk for en fransk VM spiller, men summene har jo forlengst tatt av. Er vanskelig å sammenligne pris på spiller opp mot kvalitet. Har bare sett han på Frankrike og synes det derfor er vanskelig å gjøre meg en bestemt mening om hvor god han er, men likte det jeg så i VM. Wenger har nok fulgt han en tid dersom han legger inn et bud.

Link to comment
Share on other sites

Real Madrid blow Arsenal out of water with Ribery bid

tribalfooball.com - July 11, 2006

 

Arsenal risk losing out on Marseille winger Franck Ribery to Real Madrid.

 

The Guardian says Arsenal yesterday stepped up their interest in Ribery with a £10m bid for the France winger but are likely to be thwarted in their pursuit of the World Cup's hottest property by the £26m interest of Real Madrid.

 

It's been revealed that while Real president Ramon Calderon has discussed openly interest for Arjen Robben (Chelsea) and Cristiano Ronaldo (Manchester United), it was a smokescreen for No1 target Ribery.

 

That led to a £26m offer to Marseille last week, according to sources at the French club, one that could explode Arsenal's chances of securing the signature of the 23-year-old. There is further competition within France, where the domestic champions Lyon registered a £20.75m bid a fortnight ago to set the market at a level far exceeding Arsenal's offer.

 

 

ser vel ikke så veldig lovende ut nå lenger :D

Link to comment
Share on other sites

I følge agenten Bruno Heiderscheid har Arsenal aldri lagt inn et bud på Ribery på £10 mill, men hvorfor ikke?? hadde sagt ja takk til en sånn spiller som dette..

 

 

He said in L'Equipe: "I have not met with Arsene Wenger, neither in Paris nor elsewhere, and I have not received any offers for Franck.

 

 

vi får se nå da ka som skjer..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal are seemingly back in the hunt for Marseille winger Franck Ribery. The player's agent Bruno Heiderscheid had earlier stated that Arsenal had not bid for the player, but today confirmed that Arsène Wenger is still keeping a close eye on proceedings.

 

"Arsène Wenger closely followed Franck during the World Cup and liked him very much, although he knew his qualities already from Marseille," Heiderscheid said.

 

"Arsenal are very interested in Franck, although for the moment they've not made a concrete offer."

 

"A number of other European clubs are also interested, but now it all depends on Marseille, who apparently don't want to sell," said Heiderscheid.

 

Bayern Munich and Lyon are also thought to be interested in signing the 23-year old. Arsenal may be prime position thanks to Ribery's own stated desire to join an "English club with a French manager."

 

However, Heiderscheid insisted: "Franck has not made a decision on his future yet."

 

 

Source; http://www.arsenal-now.com/?page=articles&...from=rss&title=

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg har egentlig endret mening om Ribery.

 

Vi trenger ham ikke nå, vi har Reyes, Rosicky, Ljungberg, RvP og kanskje også flere som kan spille på vingen, og hvis jeg får velge så vil jeg heller ha Saviola om vi abslutt skal kjøpe en ving..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

French club Lyon are hoping to sign Franck Ribery and are to get in touch with Marseille in the next week. The French winger has been a target for Manchester United and Arsenal.

 

"We are waiting for the favourite moment, then we will be in touch with Marseille in order to negotiate," Aulas told Lyon's website.

 

"We know that l'OM do not plan to let him go.

 

"Franck remains our number one priority, but we have prepared a number of alternative options that would help us to bounce back if it isn't possible."

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke vi tenger Ribery for øyeblikket. Vinger har vi faktisk nok av, og jeg mener det heller burde handles lengre fremme på banen!

 

Kjære vene, - vi trenger vel ikke flere angrepsspillere?!!! Nei, jeg venter med spenning på om Wenger henter inn en reell utfordrer til Gilberto. Begynner å gi opp tanken på en forsterkning i forsvaret.

 

Ribery hadde vært morsomt, - men vi trenger ham ikke!

 

 

... og sånne innlegg er overflødige! Alle på forumet kan se at det finnes linker på til det ene og det andre inne på newsnow.co.uk. Vi trenger ikke linker uten kommentarer. Da kan det bli frustrerende å være på forumet etterhvert! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal varter opp med £16M bud på Ribery :-)

 

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=287113

 

Får håpe dette stemmer, selv om prisen kanskje er £8M for mye spør du meg!

 

En vanvittig høy pris hvis dette stemmer, men Wenger har vel rimelig god kontroll på hva han driver på med, så jeg stoler på han og håper at budet blir akseptert. (hvis det stemmer)

 

Ribery viste at han er en veldig god spiller i VM og jeg tror han vil utvikle seg enda mer hvis han kommer til oss. Vil uansett bli litt spennende å se hvis så stemmer. Kan det allikevel være noe i ryktene rundt Reyes? Slik at hvis vi får Ribery, så kan Reyes få lov til å gå. Skulle vi få Ribery og allikevel ikke selge noen, så vil vi jo ha Reyes, Ribery, Ljungberg, Hleb og Rosicky som alle kan spille kant. Ville vært spennende å se hvem Wenger da foretrekker. Det uansett mange kamper når vi skal kjempe på alle fronter, så det er bra med dekning!

Link to comment
Share on other sites

Som du sier Frank, så kan det hende at Wenger selger Reyes og kjøper inn Ribery. Jeg personlig syns Ribery har et så spesielt talent at vi ikke kan miste han til manu, sp'rs eller en annen rival selv om Reyes blir.. Jeg håper Reyes blir, for han kan bli god denne sesongen! Ribery og Henry viste spillerforståelse i VM og kan virkelig skape en farlig duo sammen. Vi må heller ikke glemme at Hleb og Rosicky egentlig ikke er fullblodswinger som Ribery. De kan også spille på sentral midtbane. Blir spennede å se hva Wenger gjør :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...