Jump to content

Frank Ribery til Arsenal ?


Dr. Phil

Recommended Posts

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

det stemmer nok det...tror ikke Ribery hadde blitt en altfor stor sukse uansett.. Tror vi skal konsentrere oss om andre type spillere. Men vi trenger en venstre ving. for det er faktisk ganske tynt på den palssen. etter min mening er det vell bare Rosicky som kan gjøre en god jobb der.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat på kantene vil jeg ha et luksus problem...

Hvis Hleb blir skada kan vi bruke Ribery eller Ljungberg

og motsatt vei! Den beste får spille, men det som du gunners4ever

sier; Ebouè er back, gratis kommer han jo ikke, men jeg synes det er bra å ha gode vinger på et lag ikke bare EN

Det er viktig også for hodespillere som vi har. (Toure, Adebayor, Gilberto osv)

Link to comment
Share on other sites

Som flere sier så trenger vi nok ikke Ribery nå, men skulle vi bli rammet av skader eller noen som vil forlate klubben(bør også nevnes at Ljungberg har hatt mye skader og virker stort sett som han er i dårlig humør på banen, kan være på vei ut etter hvert..) Men jeg har blitt en stor tilhenger av han og sitter litt med følelsen at han kan bli en av de største stjernene i verden! Han har en fantastisk teknikk og er en av de som får ting til å skje. Tror Ribery hadde vært et kjempe kjøp og en som kan bli en av verdens eliten og da hadde det vært fint om han hadde spillt i arsenal. Kan se for meg at man kan bli litt ergelig i fremtiden hvis han blir den spilleren jeg tror han kan bli, også vite at vi hadde mulighet til å skaffe oss selveste "Frank Ribery"..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Arsenal go for £15M Marseille dazzler Ribery

tribalfooball.com - January 09, 2007

 

Arsenal are lining up a shock January raid for Olympique Marseille wing ace Franck Ribery.

 

The Mirror says Gunners boss Arsene Wenger tried to sign the Marseille winger in August but could not raise the £15million transfer fee to make the deal happen.

 

Wenger is desperate to get the 23-year-old and has decided to sacrifice Swedish midfielder Freddie Ljungberg.

 

He wants to lower the average age of his team and Ribery fits the bill perfectly with his youth, pace and skill. Real Madrid are keen on Ribery but Arsenal are hoping to steal a march by launching a major bid in January with much of the ground work already having been done last summer.

 

Wenger had said he did not need to buy in January, but the chance to boost his squad with a world class star would be too much to resist.

 

hadde hvert helt konge spør du meg :P

Link to comment
Share on other sites

Franck Ribery er utvilsomt en mye bedre spiller en Ljungberg. Men jeg synes det er helt feil å kaste ut Ljungberg på denne måten. (hvis ryktene er sanne) Ljungberg er tross alt en lojal lag-spiller som har vært i klubben i rundt 7 år.

 

Jeg tror Ribery ville tilføre laget mye. Vi ville fått inn en type ving-spiller som vi ikke har i laget. det er derfor jeg gjerne ser at dette blir noe av.

 

Vi får vell cirka 7-8 millioner pund for Ljungberg. Når jeg da tenker på hvor mye skadet og hvor lite han egentlig har å bidra med på banen, virker dette ganske fornuftig.

 

Men som sagt Ljungberg er en lojal lagspiller.

 

Jeg kan vell gjøre annet en å si Arsene knows best.. :P

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye tror du vi får?

 

£4-5m, maks. Han er snart 30 år, og vil nok også kreve en temmelig saftig lønning hos en evt ny klubb også. Fem millioner pund er et kupp for oss, men vi vil nok trenge litt mer bredde i stallen, så de pengene vi får bør ikke bli liggende i lomma vår så altfor lenge...

 

For øvrig synes jeg ikke Ribery imponerte meg så stort under VM. Var mye jobbing og sliting, men begrensa teknikk. Minner meg rett og slett ganske mye om Wiltord. Og jeg vil ikke ha noen ny Wiltord i Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye tror du vi får?

 

£4-5m, maks. Han er snart 30 år, og vil nok også kreve en temmelig saftig lønning hos en evt ny klubb også. Fem millioner pund er et kupp for oss, men vi vil nok trenge litt mer bredde i stallen, så de pengene vi får bør ikke bli liggende i lomma vår så altfor lenge...

 

For øvrig synes jeg ikke Ribery imponerte meg så stort under VM. Var mye jobbing og sliting, men begrensa teknikk. Minner meg rett og slett ganske mye om Wiltord. Og jeg vil ikke ha noen ny Wiltord i Arsenal...

 

At han minner om wiltord har jeg store problemer med å se!

Virker på meg som en veldig spennende spiller som er kjapp og ikke redd for å utfordre.

Og når det gjelder teknikken så er den langt fra dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Han er vel ikke snart 30??

 

mente han var i begynnelsen av 20 åra, 22- 23 eller noe.( Mulig jeg tar feil, men mener og huske det fra FM2007 :o

 

Over til det andre, tror ikke han blir en ny Wiltord, han er kjappere og mer teknisk, spiller også i en annen posisjon en Sylvain. Alltid gøy med nye spillere, men tror nok det blir en stund til Wenger åpner lommeboka... ;)

Link to comment
Share on other sites

Han er vel ikke snart 30??

 

mente han var i begynnelsen av 20 åra, 22- 23 eller noe.( Mulig jeg tar feil, men mener og huske det fra FM2007 :o

 

Over til det andre, tror ikke han blir en ny Wiltord, han er kjappere og mer teknisk, spiller også i en annen posisjon en Sylvain. Alltid gøy med nye spillere, men tror nok det blir en stund til Wenger åpner lommeboka... ;)

 

 

han mener nok freddy og ikke ribery ,som er under 25;)

Link to comment
Share on other sites

Han er vel ikke snart 30??

 

mente han var i begynnelsen av 20 åra, 22- 23 eller noe.( Mulig jeg tar feil, men mener og huske det fra FM2007 :o

 

Over til det andre, tror ikke han blir en ny Wiltord, han er kjappere og mer teknisk, spiller også i en annen posisjon en Sylvain. Alltid gøy med nye spillere, men tror nok det blir en stund til Wenger åpner lommeboka... ;)

 

 

han mener nok freddy og ikke ribery ,som er under 25;)

 

 

 

Aahh, tar den. Lønner seg å lese litt lenger opp før man skriver

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette kunne vært et lurt kjøp. Han har mange av de kvalitetetene som Freddie har men er yngre og hurtigere. Han vil være den som alltid dukker opp i boksen, og jeg tro han vil være god for 10 til 15 mål fra vingposisjon. Jeg mener å ha sett at han jobber som en galeislave, og har guts. Tror dette ville være med på styrke Arsenal sin tropp (og 1. ellver?) og det vil frigjøre Roscky til å avlaste FAB4 på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Ribery hadde vært en knall signering! Har sett en del av han nå i det siste 1 1/2 året som har gått, og er blitt en favoritt hos meg. Han minner meg lit om Hleb, forskjellen er at han angriper mer konsekvent og dette skaper en del uro hos motstandere. I oppbyggingen til VM og under VM kunne man fint se at han og Henry har en god forståelse for hverandre på og utenfor banen så dette kunne blitt veldig bra.

Men om han kommer i januar tviler jeg ganske sterkt på mht til Wengers uttalelser. Og jeg har vel vært fan av arsenal i snart 12 år og det var ikke før i sommer at jeg opplevde at arsenal signerte noen som jeg har sansen for utenfor arsenal(Gallas/Baptista)

Men man vet jo aldri.. Ljungberg har nok ikke så mye mer å gjøre i arsenal desverre, det er trist å tenke på, men skal man virkelig gå for de store tittlene så trenger vi en noe bred stall med klassespillere og det trenger vi når vi ser på skadeproblemene de siste 2 årene!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har jo uttalt klart at han ikke skal kjøpe noen på en stund. Han har akkuratt det laget han vil, hvis dette stemmer, og det holder seg, så tror jeg han bruker tid til å utvikle spillere, enn å hele tiden kjøpe inn spillere.

Men hva fremtiden bringer, kan ingen vite! :P

 

PS: Frank Ribery hadde jo vært en klar erstatning for Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lauren er solgt, trist. Men hva tror dere kjære venner av gunners og dere som er tilhenger av Ribery til Arsenal; Er vi nærmere en signering. Selv syntes jeg vi har en utmerket tropp, men akkurat denne karen er i mine øyne svært ønskelig som tilvekst. Magefølelsen min sier at dette måtte bli bra.

Link to comment
Share on other sites

Lauren er solgt, trist. Men hva tror dere kjære venner av gunners og dere som er tilhenger av Ribery til Arsenal; Er vi nærmere en signering. Selv syntes jeg vi har en utmerket tropp, men akkurat denne karen er i mine øyne svært ønskelig som tilvekst. Magefølelsen min sier at dette måtte bli bra.

 

Ja. Det eneste som gjenstår er om Wenger i det hele tatt skal kjøpe noen nye spillere i år. Han sier at han har et sterkt lag. Men, vi får se da. Ingen vet hva framtiden bringer :)

Link to comment
Share on other sites

tror nok wenger har veldig lyst på ribery, men per dags dato har vi ikke plass i stallen til han..

men hvis ljungberg stikker, tror jeg nok at det er ribery som står øvers på ønskelinsten til wenger..

 

ny keeper til sommeren er det vel kansje mulighet for, etter det må det vel være en ving som kunne hvert aktuelt, vingtalent kansje.. og hvis clichy skulle slite med skade igjen, så kansje det er litt tynt på back..

 

utenom det kan jeg ikke se at det blir noe særlig med nye folk i arsenaldrakt de 2 første årene..

 

vi har vel det vi trenger, og når vi ser hva reservelaget gjore mot pool, så er det en del og ta av :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...