Jump to content

Skadesituasjonen


Evju

Recommended Posts

Djourou, Senderos, Van Persie og Walcott alle skadet mot Spudz.

 

Tynt i forsvaret nå og det er vel ikke første gangen det skjer.

 

Håper inderlig at Van Persie ikke blir ute særlig lengre.

Om Wenger burde ventet med å bruke han er vanskelig å si, men virker som han tåler ingenting lenger.. :D

 

Walcott er jo veldig uheldig med skader da. Skulderplager siden han kom til klubben, så var det vel kneet og sykdom i jula og et overtråkk som antagelig skada ankelen.

 

Yaiks! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Noe nytt om skaden til Rosicky?

 

Syns det er bekymringsfullt at noen av spillerne våre ikke kan spille mer en 4-5 kamper før de igjen blir skadet.

 

- Rosicky blir nesten alltid skadet akkurat når han er på vei tilbake og har spilt et par bra kamper.

 

- Hleb og Walcott har også jevnlig perioder med skader.

- Van Persie har vel vært mer skadet enn frisk siste 2-3 årene.

- Gallas har spilt en rekke kamper på rad nå noen gang i Arsenal-trøya, men skulle ikke forundre meg at han pådrar seg også noe snart.

 

- Og vi husker jo Aliadiere..hvordan det var

 

Kanskje med unntak av kanskje Gallas er jo dette spillerne som er mest teknisk og ikke så sterk fysisk.

 

Virker jo som vi snart har en hel kjekspakke i laget.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Noe nytt om skaden til Rosicky?

 

Syns det er bekymringsfullt at noen av spillerne våre ikke kan spille mer en 4-5 kamper får de igjen blir skadet.

 

- Rosicky blir nesten alltid skadet akkurat når han er på vei tilbake og har spilt et par bra kamper.

 

- Hleb og Walcott har også jevnlig perioder med skader.

- Van Persie har vel vært mer skadet enn frisk siste 2-3 årene.

- Gallas har spilt en rekke kamper på rad nå noen gang i Arsenal-trøya, men skulle ikke forundre meg at han pådrar seg også noe snart.

 

- Og vi husker jo Aliadiere..hvordan det var

 

Kanskje med unntak av kanskje Gallas er jo dette spillerne som er mest teknisk og ikke så sterk fysisk.

 

Virker jo som vi snart har en hel kjekspakke i laget.. :)

Raske spillere som dribler mye, blir mye taklet i stor og er derfor veldig utsatte for skader. van Persie og Rosicky har blitt de nye kyllingene. Fær var det Ali og Clichy. Får håpe på at sistnevnte ikke begynner med samme kjøret igjen :s

Link to comment
Share on other sites

Hvis Kolo spiller kampen mot Mali, tror jeg ikke mine egne øyne. Den skaden så nemlig fryktelig stygg ut. Først en stygg vri, og ingen behandling på sidelinjen eller noe: Umiddelbart ut på båre, og trenerne så det ikke engang an i pausen, selv om skaden skjedde på overtid av overtid før halvspilt kamp.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...only+short-term

 

Gode nyheter! Kolo ute 8 - 10 dager, Tomas ute i noen dager - ikke uker. van Persie tilbake på trening på tirsdag, MEN han blir ikke kampklar før han 2/3 ukers tid. Så lenge han ikke rushes tilbake, er jeg fornøyd. Kanskje han kommer inn som innbytter mot Milan og avjgør kampen? :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...only+short-term

 

Gode nyheter! Kolo ute 8 - 10 dager, Tomas ute i noen dager - ikke uker. van Persie tilbake på trening på tirsdag, MEN han blir ikke kampklar før han 2/3 ukers tid. Så lenge han ikke rushes tilbake, er jeg fornøyd. Kanskje han kommer inn som innbytter mot Milan og avjgør kampen? :)

 

Lurer litt på hvor gode vi blir med vår beste spiss tilbake i kampform... Kan bli ein fin vår!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg oppdatere skadesituasjonen i Arsenal. Dette er de som er skadet nå:

 

Almunia: "Twisted Thumb". Forventes å være tilbake 29. februar

 

K. Toure: "Groin Strain". Forventes å være tilbake 15. februar.

 

Rocisky: "Hamstring injury". Forventes å være tilbake 15. februar.

 

Denilson: "Hamstring injury". Forventes å være tilbake 23.februar

 

RvP. Ikke satt noen dato. Kanksje 11 feb.

 

Djorou: 11. feb

 

Gilberto: Ukjent

 

Informasjonen er hentet fra: http://www.physioroom.com/news/english_pre...njury_table.php

 

En del overaskelser her. Almunia blir det en stund til vi ser igjen og Rocisky er ikke klar før Man Utd kampen. Dette er i følge Premier League's "physio room". Arsenal er det laget med flest skader.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er det laget med flest skader.

 

Det er akkurat det ordet jeg ikke kan fatte å begripe.. Er det noen logisk grunn til at vi ALLTID har skader? .. I fjor sessong også.. Er møkk lei all skaden vi har ! Vi har en av de beste fysioterapautene i PL. Hva er det som gjør at vi alltid skal ha skader ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg oppdatere skadesituasjonen i Arsenal. Dette er de som er skadet nå:

 

Almunia: "Twisted Thumb". Forventes å være tilbake 29. februar

 

Rocisky: "Hamstring injury". Forventes å være tilbake 15. februar.

 

Informasjonen er hentet fra: http://www.physioroom.com/news/english_pre...njury_table.php

 

En del overaskelser her. Almunia blir det en stund til vi ser igjen og Rocisky er ikke klar før Man Utd kampen. Dette er i følge Premier League's "physio room". Arsenal er det laget med flest skader.

I følge Arsenal.com er Almunia kun ute i en uke...

I tillegg er Rosicky muligens klar til Blackburnkampen.

 

Injury News

Link to comment
Share on other sites

Physioroom er ikke så oppdaterte på hvem som er skadet. Har vært mye feil der de siste sesongene. Men det er en fin og grov oversikt over skader. Dersom man liker å lese om skader og lignende, står det veldig fint forklart om de alle fleste skader på siden. Det blir utrolig viktig at toure, Rosicky og van Persie er tilbake til Man U kampen......

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure spilte semifinale for Elfenbenskysten i går, de tapte 4-1 mot Egypt.

 

Vil dette si at Toure kan rekke kampen mot Blackburn ?

 

Det er vel litt tvilsomt då bronsefinala blir spelt imorgon, ifølge fifa.com.

Så i prinsippet, om han held seg skadefri, vil han rekke fram i tide. Men eg ser helst at han får kvile og lada batteria. Han, og dei andre i ACN har hatt eit hardt og tøft kampprogram og treng nokre dagar på å restituere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...