Jump to content

Skadesituasjonen


Evju

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Dette må være ny pers

 

12 mann ute! Huff, vet ikke om jeg kommer til å sove godt i natt, men skal nå prøve..

 

Skal prøve så godt jeg kan jeg også ! Men kommer til å bli vanskelig, 12mann ? :P .. ManU i morgen og AC Milan i midtuken, nei .. Huff, og huff. Om vi holder ut med et så skade preget lag for vi se, men om vi gjør det. Ja, da kan så og si ALLE holde munn om at vi ikke hadde klart oss uten han, han, han og han spilleren........

Link to comment
Share on other sites

Her er skadelista fra PhysioRoom.com:

 

Spiller - Skade - Klar

V Diaby - Calf Muscle Strain - 9th Mar 08

M Almunia - Virus - 23rd Feb 08

T Rosicky - Hamstring Injury - 23rd Feb 08

Denilson - Hamstring Injury - 23rd Feb 08

R Van Persie - Thigh Muscle Strain - 23rd Feb 08

J Djourou - Groin/Pelvis Injury - 23rd Feb 08

 

 

 

Link: http://www.physioroom.com/news/english_pre...njury_table.php

Link to comment
Share on other sites

En gang må jo skadene ta slutt. Ellers ser det til at den magiske datoen er 23. februar. :angry:

 

Og ja, lista på Arsenal.com er kryptisk.

 

Bra Birger!

 

Etter å ha fulgt med Physioroom i en del måneder nå, så har jeg erfart at returneringsdatoene ikke er riktige. For det første hopper de opp og ned fra dag til dag, og for det andre så er de ikke riktige når de stopper engang. Det er selvsagt visse unntak, men disse datoene hopper fælt. Og at de er tilbake fra skade kan jo også bety at de kun er tilbake i trening, og ikke spilleklare.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fulgt med Physioroom i en del måneder nå, så har jeg erfart at returneringsdatoene ikke er riktige. For det første hopper de opp og ned fra dag til dag, og for det andre så er de ikke riktige når de stopper engang. Det er selvsagt visse unntak, men disse datoene hopper fælt. Og at de er tilbake fra skade kan jo også bety at de kun er tilbake i trening, og ikke spilleklare.

 

Skal nok godt gjøres å ha full kontroll. Datoene bar preg av å være satt der og da.

 

Men Physioroom gir en pekepinn på hvordan det står til rundt omkring på balløya.

Link to comment
Share on other sites

Synes van Persies skadesituasjon likner mer og mer på Cashlys i hans siste sesong i Arsnnal; skader seg i september/oktober og er forventes ikke tilbake før ved nyåret engang. Når den tid kommer returnerer spilleren i en eller to kamper før en ny skade dukker opp. Resten av sesongen venter man bare på at "de siste to-tre ukene" skal gå, men faktum er at spilleren ikke spiller før i mai-måned. Håper virkelig ikke dette blir tilfellet med Robin, men jeg begynner å frykte det :angry: Får bare håpe han, i likhet med Cashley i sin tid, rekker CL finalen da B)

Link to comment
Share on other sites

Noen kan kanskje lage en ny kamptråd til Birmingham kampen?

 

Toure sin skade er ikke så alvorlig som forventet. Han er mest sannsyling ute i ca.2 uker.

 

Adebayor er ikke 100% sikker til Birmingham kampen etter han pådro seg en stiv nakke i Milan kampen. For en pingle:P

 

Hleb har også noen småproblemer.

 

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...n-Toure-injury/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

..... og så er Justin Hoyte skadet (ikke at det betyr så veldig mye...??), men slik har sesongen vært.

Omtrent etter hver kamp er det spillere som er skadet.

Og mange skikkelig laaaangtidsskadet.

Er det tilfeldigheter, eller er det pingler vi har i stallen?

 

Med Sagna, Rosicky og Flamini på plass så tror jeg vi hadde vunnet mot L`pool og Man.U.,

men når man hiver inn håndkleet så ofte som Arsenal-"kjeksene" gjør så blir det magert med poeng.

 

Trist å konstatere, men sesongen 2007/2008 har vært preget av skader og atter skader.

Og i spedd utur og blinde dommere så er vi sjanseløse!

 

...hvor er gamle helter hen; Storey, Ball, Smith og gutta som stod for en trøkk eller fire.

Får håpe dette snur seg neste sesong, og at spillerne klarer å holde seg litt mer skadefrie. For legeteamet bør kunne greie å finne ut litt mer om "unødvendige" skader iallefall, og kanskje klare å forebygge dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desverre liten tro på at dette handler om tilfeldigheter og uflaks lenger. Dette skjer sesong etter sesong. Dette kan skyldes flere faktorer:

 

Treningsmetodene i klubben. For lite styrke/muskelskade forebyggende trening etc.

 

Spillestil som provoserer frem taklinger etterslengere etc

 

Spillertypene i Arsenal er særlig skadeutsatte. Eksplosive og tekniske spillere.

 

For dårlig fysio/lege team. (Lite sannsynlig)

 

For liten stall som fører til ekstrem slitasje og belastning på enkelte spillere.

 

 

Desverre er dette noe som diskuteres etter/før hver eneste sesong. Det så helt klart lysere ut denne sesongen etter en lovende høst. Når det dro seg til med flere kamper, dårligere baner og kaldere luft var vi tilbake til det vanlige. Jeg regner med at dette er noe Wenger og hans stab også ser på, men det har vært lovlig mange sesonger på rad med mye skader.

 

Kanskje ikke den beste sammenligningen men, Stabæk slet også med ekstremt mye skader i mange år. Da spesielt strekk og muskelskader. Her er det gjort en stor jobb innen forebygging. Det legges opp til forebyggende styrke trening og diverse tøy-bøy øvelser. Siden man gikk ut å proklamerte at det skulle bli slutt på disse skadene kan jeg knapt huske å ha sett en strekk skade. Dette er flere sesonger siden. Ser man på de siste sesongene stiller Stabæk med mer eller mindre samme 11'er i alle kamper. Så at det finnes muligheter for forebygging er det liten tvil om.

(Stabæk har forøvrig også endel lettbente tekniske spillere)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...