Jump to content

Skadesituasjonen


Evju

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden etter en periode der forumet var nede.

 

West Ham har per dags dato mest skader i Premier League, med vanvittige 12 skader. Og mange av dem er også nøkkelspillere. Spillere som Freddie, Bellamy, A.Ferdinand, Ashton, Dyer osv er alle ute.

 

For vår del har vi nesten minst i ligaen, med kun to. Men konsekvensene av disse skadene kan være større enn tallet tilsier. Vi har nemlig Robin ute, som er en av våre aller, aller beste spillere. Eduardo og Theo har ennå ikke vist seg gode nok for Premier League, og dermed ser det ut til at vi må spille med en 4-5-1 formasjon i de neste kampene. I tillegg har vi Big Phil ute, med en ryggskade.

 

Begge kan være klare til kampen mot Wigan 24. november, men det er først og fremst kampen mot Aston Villa 1. desember vi kan tenke på å bruke dem for fullt.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden etter en periode der forumet var nede.

 

West Ham har per dags dato mest skader i Premier League, med vanvittige 12 skader. Og mange av dem er også nøkkelspillere. Spillere som Freddie, Bellamy, A.Ferdinand, Ashton, Dyer osv er alle ute.

 

For vår del har vi nesten minst i ligaen, med kun to. Men konsekvensene av disse skadene kan være større enn tallet tilsier. Vi har nemlig Robin ute, som er en av våre aller, aller beste spillere. Eduardo og Theo har ennå ikke vist seg gode nok for Premier League, og dermed ser det ut til at vi må spille med en 4-5-1 formasjon i de neste kampene. I tillegg har vi Big Phil ute, med en ryggskade.

 

Begge kan være klare til kampen mot Wigan 24. november, men det er først og fremst kampen mot Aston Villa 1. desember vi kan tenke på å bruke dem for fullt.

 

Tør påstå at med tanke på kampene mot L'Pool og ManUtd hvor vi har spilt 4-5-1, eller 4-4-1-1, at det ville vært lurere å spiller med Theo sammen med Ade, og Hleb ute på høyrevingen. Det blir for lite press forover når Ade er alene der oppe, og dessuten har Walcott bevist at han kan når han vil. Syns han burde få sjansen, til og med Wenger gikk ut og sa etter ManUtd at Ade trengte en makker, og at han i etterkant angret på sin avgjørelse om å la ham spille alene.

Syns riktignok at Eduardo ikke er god nok, og Bendter er for lik i spillestilen, så i mine øyne er Theo den eneste utveien.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg er urolig for alle de skadene som har vært i det siste. Håper vi ikke taper poeng gjennom denne perioden her, men at de som får sjansen klarer å spille like godt som det vi har sett til nå, denne sesongen. RVP er ute 2-3 uker til ! ;) , trodde han var så og si klar for hestenvilla kampen, men det viser seg at han fremdeles har smerter. Kjipt. Hleb og Fabregas er også ute, og de er jo de mest kreative spillerne vi har. Håper da ikke at Cesc blir ute i månedsvis, men at hamstringen gir seg fort.

 

Blir det dette laget mot villa?

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy(skadet?)

 

Walcott Flamini Diarra Rosiscy

 

Silva Adebayor

 

Håper Walcott starter fremfor eboue. sist kamp var jo Eboue en sinna propell, og eg syns han er for egoistisk mange ganger, og roter bort ballen, eller fyrer av fra nesten død vinkel, istedet for å sentre når han har god sjanse. Får håpe Gael er tilbake, for traore var ikke så god sist som det vi har sett tidligere. Dette er en bedre kamp å spille for Traore enn det var mot Sevilla. Eduardo håper jeg blir på topp sammen med Adebayor, for adebaoyr alene fungerer dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de som er på skadelista returnerer til Boro kampen ;)

 

December 6, 2007

Alex Hleb

Alex Hleb missed the trip to Newcastle on Wednesday after suffering a recurrence of his hamstring injury during the win at Aston Villa. The Belarussian will not return at Middlesbrough on Sunday.

 

 

 

 

December 6, 2007

Mathieu Flamini

Mathieu Flamini missed the trip to Newcastle on Wednesday and will not travel to Middlesbrough on Sunday. The French midfielder suffered a recurrence of his thigh injury against Aston Villa.

 

 

 

 

December 6, 2007

Robin van Persie

Robin van Persie is set to return to full training next week but Arsène Wenger insists he will not be rushed back into the side. The Dutch striker last played for Arsenal on October 7 when he struck twice in the 3-2 win over Sunderland at Emirates Stadium. He picked up a knee injury in the international break that followed and has been sidelined ever since. “We have to see how he responds to contact training,” said Wenger. “Don’t forget he has been out for seven or eight weeks and has had no contact until now so we might have to be a little bit patient.”

 

 

 

 

December 6, 2007

Cesc Fabregas

Cesc Fabregas missed the games at Aston Villa and Newcastle with a hamstring injury. He will not feature at Middlesbrough either.

 

 

 

 

December 6, 2007

Abou Diaby

Abou Diaby will be back in training next week after a back injury. He missed the trips to Aston Villa and Newcastle and will not feature at Middlesbrough.

Link to comment
Share on other sites

Kommer noen av disse tilbake neste uke, til kampen mot Chelski?

 

 

Eg meiner å ha lest at Cesc, Hleb og Flamini også er ute mot Chel$ki, desverre.

Link to comment
Share on other sites

småskadet eller ikke, mot chelsea så må det vell gå an å bite det i seg slik som "gamle dager". De er tross alt menn, og skadene er ikke spesielt alvorlige.

 

Jeg forstår hva du mener, men det er ikke tull at skader fort blir verre dersom man bruker de skadde kroppsdelene hardt før de er leget. Støtteapparatet har nok mye bedre peiling på dette enn jeg og deg. Dessuten tror jeg spillerne hadde klart helt fint å spille. Det er nok ikke det det går på.

Link to comment
Share on other sites

Diaby vil vel være på plass til denne kampen? Da kan han jo muligens endelig få spille sentralt, der hvertfall jeg helst vil se han. Diaby og Denilson på midten mot Chelsea, det kunne jeg tenkt meg. Eller muligens Diarra sammen med Diaby..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal boss Wenger has injury concerns ahead of Chelsea clash

tribalfooball.com - December 09, 2007

 

After their shock defeat to Middlesbrough yesterday, Arsenal boss Arsene Wenger admits he has injury problems going into this weekend's big match against Chelsea.

"The missing players have handicapped us a little but it doesn't mean we should give away a penalty after five minutes," said Wenger.

 

"Flamini could be back for Chelsea, Van Persie might be back in the squad. Fabregas we don't know. Diaby is also possible but I have faith in the players who are there."

 

Altså, det er håp om lysning.

Men allikevel er Wenger hinsides: I have faith in the players who are there.

Skitpreik Arsene!

Hva skal han si? I don't have faith in the other players? Det hadde jo blitt en skikklg boost for de spillerne det var snakk om...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal boss Wenger has injury concerns ahead of Chelsea clash

tribalfooball.com - December 09, 2007

 

After their shock defeat to Middlesbrough yesterday, Arsenal boss Arsene Wenger admits he has injury problems going into this weekend's big match against Chelsea.

"The missing players have handicapped us a little but it doesn't mean we should give away a penalty after five minutes," said Wenger.

 

"Flamini could be back for Chelsea, Van Persie might be back in the squad. Fabregas we don't know. Diaby is also possible but I have faith in the players who are there."

 

Altså, det er håp om lysning.

Men allikevel er Wenger hinsides: I have faith in the players who are there.

Skitpreik Arsene!

Hva skal han si? I don't have faith in the other players? Det hadde jo blitt en skikklg boost for de spillerne det var snakk om...

 

Han hadde ikke behøvd å si noe som helst om de andre spillerne. En ting er sikkert, og det er at vi kommer til å gå på ett braktap hvis vi stiller med Gilberto og Diarra sentralt og Eboue på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Kommer noen av disse tilbake neste uke, til kampen mot Chelski?

 

får virkelig håpe det, ellers vet jeg ikke om jeg tørr og se kampen

 

Gikk jo bra nok i Carling Cup finalen da, og da var det ikke akkurat flust med a-lagsspillere på banen ;) ikke Arsenals a-lagsspillere i hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Kommer noen av disse tilbake neste uke, til kampen mot Chelski?

 

får virkelig håpe det, ellers vet jeg ikke om jeg tørr og se kampen

 

Gikk jo bra nok i Carling Cup finalen da, og da var det ikke akkurat flust med a-lagsspillere på banen ;) ikke Arsenals a-lagsspillere i hvertfall

 

Utgangspunktet var vidt forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal boss Wenger has injury concerns ahead of Chelsea clash

tribalfooball.com - December 09, 2007

 

After their shock defeat to Middlesbrough yesterday, Arsenal boss Arsene Wenger admits he has injury problems going into this weekend's big match against Chelsea.

"The missing players have handicapped us a little but it doesn't mean we should give away a penalty after five minutes," said Wenger.

 

"Flamini could be back for Chelsea, Van Persie might be back in the squad. Fabregas we don't know. Diaby is also possible but I have faith in the players who are there."

 

Altså, det er håp om lysning.

Men allikevel er Wenger hinsides: I have faith in the players who are there.

Skitpreik Arsene!

Hva skal han si? I don't have faith in the other players? Det hadde jo blitt en skikklg boost for de spillerne det var snakk om...

 

Han hadde ikke behøvd å si noe som helst om de andre spillerne. En ting er sikkert, og det er at vi kommer til å gå på ett braktap hvis vi stiller med Gilberto og Diarra sentralt og Eboue på kanten.

Jøss, Kim, det var en stund siden!

Enig i det siste. Derimot er jeg glad vi har en manager som ikke skjeller ut spillerne offensivt. Det skaper bare unødvendige spekulasjoner om moralen i laget og er ikke positivt for noen.

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at vi hadde en slik tråd på det gamle forumet. Er det en gang vi trenger en tråd til det, så er det vel nå:

 

Injury News på Arsenal.com viser fortløpende det meste av skader, men det hender jo at det dukker opp noe andre steder også.

 

Slik ser det ut i dag:

Clichy, brudd i foten, minimum 4 uker

Cole, brudd i foten, 1 uke

Cygan, hamstring, ukjent

Lauren, hamstring, minimum 1 mnd, kan bli borte resten av sesongen

Gilbert, vridning i ryggen, 1 uke

Sol Campbell, psykiske problemer, 1 uke?

 

I tillegg mangler vi både Eboue og Toure. Altså har vi 8 forsvarsspillere ute, men ellers er vi fulltallig ;)

 

 

in arsenal we trust

Link to comment
Share on other sites

Arsenal boss Wenger has injury concerns ahead of Chelsea clash

tribalfooball.com - December 09, 2007

 

After their shock defeat to Middlesbrough yesterday, Arsenal boss Arsene Wenger admits he has injury problems going into this weekend's big match against Chelsea.

"The missing players have handicapped us a little but it doesn't mean we should give away a penalty after five minutes," said Wenger.

 

"Flamini could be back for Chelsea, Van Persie might be back in the squad. Fabregas we don't know. Diaby is also possible but I have faith in the players who are there."

 

Altså, det er håp om lysning.

Men allikevel er Wenger hinsides: I have faith in the players who are there.

Skitpreik Arsene!

Hva skal han si? I don't have faith in the other players? Det hadde jo blitt en skikklg boost for de spillerne det var snakk om...

 

Han hadde ikke behøvd å si noe som helst om de andre spillerne. En ting er sikkert, og det er at vi kommer til å gå på ett braktap hvis vi stiller med Gilberto og Diarra sentralt og Eboue på kanten.

 

Selvfølgelig skal han backe laget. Og hva forventes egentlig. Det er en grunn til at Fabregas, Hleb, vanPersie og Flamini er førstevalg. Tror dere utd hadde gjort det veldig godt uten Ronaldo, Rooney, Scholes og Giggs i mange kamper? Eller pool uten Torres, Gerrard, Alonso og Mascherano? Eller CFC uten Drogba, Lampard, Essien og Makelele? Det er en ting å gjøre det i en kamp eller to (eks ligacupen). Det er noe annet å gjøre det over tid. Arsenal har greit cover, men selvfølgelig merkes det når så mange så viktige/gode spillere er ute i så lang tid. Ja, Arsenal gjorde en dårlig kamp, men Wenger bør stå bak laget likevel. Han gjorde også det i fjor, og det var samme klagingen da. Ett tap er da ikke verdens undergang!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal boss Wenger has injury concerns ahead of Chelsea clash

tribalfooball.com - December 09, 2007

 

After their shock defeat to Middlesbrough yesterday, Arsenal boss Arsene Wenger admits he has injury problems going into this weekend's big match against Chelsea.

"The missing players have handicapped us a little but it doesn't mean we should give away a penalty after five minutes," said Wenger.

 

"Flamini could be back for Chelsea, Van Persie might be back in the squad. Fabregas we don't know. Diaby is also possible but I have faith in the players who are there."

 

Altså, det er håp om lysning.

Men allikevel er Wenger hinsides: I have faith in the players who are there.

Skitpreik Arsene!

Hva skal han si? I don't have faith in the other players? Det hadde jo blitt en skikklg boost for de spillerne det var snakk om...

 

Han hadde ikke behøvd å si noe som helst om de andre spillerne. En ting er sikkert, og det er at vi kommer til å gå på ett braktap hvis vi stiller med Gilberto og Diarra sentralt og Eboue på kanten.

Jøss, Kim, det var en stund siden!

Enig i det siste. Derimot er jeg glad vi har en manager som ikke skjeller ut spillerne offensivt. Det skaper bare unødvendige spekulasjoner om moralen i laget og er ikke positivt for noen.

 

Mye å gjøre om dagen, samt at jeg ble litt lei av forumet en periode.

 

Selvfølgelig skal han ikke skjelle ut spillere offentlig. Men han er heller ikke nødt til å komme med en uttalelse heller. Iallefall ikke når det er så åpenlyst at laget som spillte mot Boro ikke er godt nok

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...