Jump to content

Skadesituasjonen


Evju

Recommended Posts

Mener å huske at vi hadde en slik tråd på det gamle forumet. Er det en gang vi trenger en tråd til det, så er det vel nå:

 

Injury News på Arsenal.com viser fortløpende det meste av skader, men det hender jo at det dukker opp noe andre steder også.

 

Slik ser det ut i dag:

Clichy, brudd i foten, minimum 4 uker

Cole, brudd i foten, 1 uke

Cygan, hamstring, ukjent

Lauren, hamstring, minimum 1 mnd, kan bli borte resten av sesongen

Gilbert, vridning i ryggen, 1 uke

Sol Campbell, psykiske problemer, 1 uke?

 

I tillegg mangler vi både Eboue og Toure. Altså har vi 8 forsvarsspillere ute, men ellers er vi fulltallig :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply
Altså har vi 8 forsvarsspillere ute, men ellers er vi fulltallig  ;)

39376[/snapback]

 

Det blir en kjempeutfordring å sette samme et forsvar til denne kampen. Hvem andre kan steppe inn i forsvaret sammen med Senderos og Djourou? Noen som har noen anelse? Flamini, Gilberto eller Diaby? Larsson får sikkert fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å hente tilbake Hoyte? I tilfelle må det gjøres NÅ ;)

39381[/snapback]

 

Tenkte tanken, men tror ikke at det skjer. Litt rart, for hvis noen gang skulle ha et behov for hente tilbake utlånte spillere, så må det være før kommende kamp.

 

Har så langt ikke lest noen som tilsier at Hoyte hentes tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å hente tilbake Hoyte? I tilfelle må det gjøres NÅ ;)

39381[/snapback]

 

Tenkte tanken, men tror ikke at det skjer. Litt rart, for hvis noen gang skulle ha et behov for hente tilbake utlånte spillere, så må det være før kommende kamp.

 

Har så langt ikke lest noen som tilsier at Hoyte hentes tilbake.

39382[/snapback]

 

Nei, men akkurat nå ville vel også Wenger bli forstått om han ikke respekterer intensjonene om en hel sesongs utlånsavtale for Hoyte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hoyte kommer tilbake hit. Vi har så utrolig mange skader og noen som er borte. Jeg begynner å tro at Wenger er blitt veldig dum. han kan bare hente inn talenter men ikke erfarne spillere som vi trenger nå!

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at Hoyte ikke blir hentet tilbake fra lån, er vel rett og slett fordi at da kan man ikke låne han tilbake til Sunderland igjen. Og poenget med utlånet, er jo at han ska få så mye spilletid som mulig. Dette får han i Sunderland, mens i Arsenal er det vel store sjanser for at han bare ville få spillt akkurat i denne perioden hvor skadeproblemene er som verst.

 

Men skulle gjerne sett at han hadde blitt hentet tilbake, da han kan bekle samtlige posisjoner i forsvaret, og han har jo fått mye positive tilbakemeldinger for sine prestasjoner på venstreback i Sunderland denne sesongen.

 

Men jeg tror nok at det eneste som kan få Wenger til å hente han tilbake, er hvis han rett og slett ikke har nok spillere å stable på beina

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at Hoyte ikke blir hentet tilbake fra lån, er vel rett og slett fordi at da kan man ikke låne han tilbake til Sunderland igjen. Og poenget med utlånet, er jo at han ska få så mye spilletid som mulig. Dette får han i Sunderland, mens i Arsenal er det vel store sjanser for at han bare ville få spillt akkurat i denne perioden hvor skadeproblemene er som verst.

39403[/snapback]

 

Jeg mener også at dersom Wenger har muligheten til å hente hjem Hoyte og ikke gjør det, vil det nærmest bety at han setter Hoyte foran laget, og det finner jeg ekstremt merkelig. Dersom ikke Hoyte blir hentet hjem nå tror jeg det er fordi han ikke kan hentes hjem. Det er ikke en uvanlig klausul det.

 

Når Arsene Wenger ikke lo seg skakk og avfeide spørsmålet med en gang da han ble spurt om Martin Keown som kriseløsning, sier ganske mye om situasjonen Arsene Wenger er i. Jeg føler meg temmelig sikker på at Hoyte ikke kan hentes tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være grunn til å stille spørsmål om kvifor vi har så mange skadar. Og det gjeld ikkje berre denne sesongen. Skadelista under Wenger's regime er lang som eit vondt år. Det er mogleg eg er litt paranoid her, men eg meiner vi har hatt større problem enn dei fleste andre PL-klubbane.

Eg meiner Wenger's klokkartru på strekk-øvingar i samband med treningane i beste fall er bortkasta tid. I verste fall gjer dei spelarane meir disponible for skadar, og kanskje spesielt hamstring skadar.

I friidrettsmiljøa er det vel i ferd med å bli gammal kunnskap at strekk-øvingar har null effekt, og den gode Wenger hadde sikkert ikkje hatt vondt av ei oppdatering på dette feltet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være grunn til å stille spørsmål om kvifor vi har så mange skadar. Og det gjeld ikkje berre denne sesongen. Skadelista under Wenger's regime er lang som eit vondt år. Det er mogleg eg er litt paranoid her, men eg meiner vi har hatt større problem enn dei fleste andre PL-klubbane.

Eg meiner Wenger's klokkartru på strekk-øvingar i samband med treningane i beste fall er bortkasta tid. I verste fall gjer dei spelarane meir disponible for skadar, og kanskje spesielt hamstring skadar.

I friidrettsmiljøa er det vel i ferd med å bli gammal kunnskap at strekk-øvingar har null effekt, og den gode Wenger hadde sikkert ikkje hatt vondt av ei oppdatering på dette feltet.

39426[/snapback]

 

Jeg tror vi har vært omtrent så hardt rammet som man kan forvente. Sånn som det er nå er det jo helt ekstremt da, riktignok, så akkurat nå er vi vel harderer rammet enn rimelig er. Men over Wenger-perioden tror jeg det er tilfeldigheter som rår. Det er en god del skader i de andre lagene også, ta det med ro ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til at spillere fra afrikanske land må stilles eit ultimatum; klubblag, eller landslag?

Lauren har takka nei til mer spill for Kamerun, og dette burde Kolo Toure også gjøre!

39431[/snapback]

 

Blir jo litt dumt at alle afrikanere skal nekte å spille for landslaget fordi klubbene kan få en skadekrise. Da bør heller det afrikanse forbundet skjønne at sommeren er en fin tid å ha internasjonale mesterskap på....

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til at spillere fra afrikanske land må stilles eit ultimatum; klubblag, eller landslag?

Lauren har takka nei til mer spill for Kamerun, og dette burde Kolo Toure også gjøre!

39431[/snapback]

 

Blir jo litt dumt at alle afrikanere skal nekte å spille for landslaget fordi klubbene kan få en skadekrise. Da bør heller det afrikanse forbundet skjønne at sommeren er en fin tid å ha internasjonale mesterskap på....

39432[/snapback]

 

Men kanskje ikke fullt så fin årstid å ha Afrikamesterskap: Egypt i månedene juni-august har vel en snittemperatur på over 40 grader. Det er ikke noe særlig. Men mesterskapene burde ikke bli holdt så ofte!

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til at spillere fra afrikanske land må stilles eit ultimatum; klubblag, eller landslag?

Lauren har takka nei til mer spill for Kamerun, og dette burde Kolo Toure også gjøre!

39431[/snapback]

 

Blir jo litt dumt at alle afrikanere skal nekte å spille for landslaget fordi klubbene kan få en skadekrise. Da bør heller det afrikanse forbundet skjønne at sommeren er en fin tid å ha internasjonale mesterskap på....

39432[/snapback]

 

Men kanskje ikke fullt så fin årstid å ha Afrikamesterskap: Egypt i månedene juni-august har vel en snittemperatur på over 40 grader. Det er ikke noe særlig. Men mesterskapene burde ikke bli holdt så ofte!

39437[/snapback]

 

Det er sikkert veldigt varmt, og selv om de har større forutsetninger for å takle det bedre enn oss er det nok ingen som vil spille i denne varmen. De fleste klubbene med afrikanske spillere vil nok si det er et problem. Hadde man hatt en kollektiv pause i januar for de største ligaene i Europa ville det blitt et mindre problem.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være grunn til å stille spørsmål om kvifor vi har så mange skadar. Og det gjeld ikkje berre denne sesongen. Skadelista under Wenger's regime er lang som eit vondt år. Det er mogleg eg er litt paranoid her, men eg meiner vi har hatt større problem enn dei fleste andre PL-klubbane.

Eg meiner Wenger's klokkartru på strekk-øvingar i samband med treningane i beste fall er bortkasta tid. I verste fall gjer dei spelarane meir disponible for skadar, og kanskje spesielt hamstring skadar.

I friidrettsmiljøa er det vel i ferd med å bli gammal kunnskap at strekk-øvingar har null effekt, og den gode Wenger hadde sikkert ikkje hatt vondt av ei oppdatering på dette feltet.

39426[/snapback]

 

Det du sier om strekkøvelser er en sannhet med store modifikasjoner. Det eneste som har vist seg å være effektivt mot hamstring-skader er langsome styrke/tøyningsøvelser. De samme øvelsene reduserte forekomsten av korsbåndsskader i Serie A (ble innført som tvungen treningstid i en 2 års periode) med over 30%. Fotball og friidrett kan på ingen måte sammenlignes når det gjelder disse øvelsene. Hvis du i tillegg ser på hvilke skader Arsenal har hatt dette året er det veldig få som ikke kommer av direkte traumer eller slitasje over tid, og det er vanskelig å unngå uansett hvordan man trener.

 

Hvis vi sammenligner skadesitusjonen i Arsenal, Liverpool og Man U over de siste årene tror jeg vi kommer nokså likt ut. Disse lagene har klart flest landslagsspillere og spiller også langt fler kamper enn de fleste andre klubber. Slitasjen på hver enkelt blir da mye større sammenlignet med spillere i klubber som Tottenham- de satser på 40 kamper i året og syns det er nok.

Chelsea stiller igjen i en egen klasse, de har trippel dekning på alle plasser og kan derfor spare småskadede spillere oftere enn andre.

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til at spillere fra afrikanske land må stilles eit ultimatum; klubblag, eller landslag?

Lauren har takka nei til mer spill for Kamerun, og dette burde Kolo Toure også gjøre!

39431[/snapback]

 

Blir jo litt dumt at alle afrikanere skal nekte å spille for landslaget fordi klubbene kan få en skadekrise. Da bør heller det afrikanse forbundet skjønne at sommeren er en fin tid å ha internasjonale mesterskap på....

39432[/snapback]

 

Dumt? Jo, det er det, einhver spelar vil nok spele for heimlandet sitt, men når det går såpass utover klubblagets prestasjoner og at man må ty til Sebastian Larsson, som etter mi meining ikkje er god nok, utan at eg har sett han. Berre utifra inntrykk eg har lest på nettet.

 

Det er heller ikkje bare skadesituasjonen nå som gjer det kritisk at vi mistar heller unødvendig spillere til Afrikanske mesterskap, men også det at man misser ein kontinuitet, i dette tilfellet i forsvaret, og det at man må ha ein ekstra jamngod erstattar til enhver tid i laget (noko vi manglar, Cygan (og Senderos har vert særdeles ustabil i år, kanskje guten treng meir tid eller eit utlån?)er ikkje ein jamngod erstattar, utan at eg kan gjere noko med det). Dette fordi vi som topplag i PL og ein outsider(?) i Europa må ha tilstrekkeleg dekning på alle plasser i laget. Dvs at i tillegg til ein erstattar i laget må vi pga Toures landslagsoppdrag ha ein til i tillfelle den som skulle vere erstattar skulle bli skada, om vi da ikkje har ein ungfole som er klar for oppgåva. Noko Senderos diverre ikkje har fulgt opp frå fjorårets sterke vårsesong. Hoyte er på utlån.

 

Klubblaget er jo den som betalar spelaren i dyre dommar i løn, og der han spelar 95% av tida si. Difor ser eg på det som unødvendig at det skal gå utover klubblaget når han deltar i eit slikt mesterskap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at mye av skadesituasjonen har oppstått på grunn av den tynne stallen.

I og med at vi har slitt så mye som vi har gjort i år, har ikke Wenger hatt annet

valg enn å sende ut på småskade spillere. Samtidig som de ikke helt leges fra

skade før de blir sendt utpå.

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt veldig uflaks,enkelt å greit!spesielt kjedelig er det jo at alle skadene kommer i forsvaret..

39473[/snapback]

Uflaks er ordet som jeg tenker på ja.

Brekte bein på Cole og Clichy går ikke på annet en bad luck.

Litt spesielt at alle er kommet i forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Dette er grunnen til at spillere fra afrikanske land må stilles eit ultimatum; klubblag, eller landslag?

Lauren har takka nei til mer spill for Kamerun, og dette burde Kolo Toure også gjøre!

39431[/snapback]

 

Blir jo litt dumt at alle afrikanere skal nekte å spille for landslaget fordi klubbene kan få en skadekrise. Da bør heller det afrikanse forbundet skjønne at sommeren er en fin tid å ha internasjonale mesterskap på....

39432[/snapback]

 

Dumt? Jo, det er det, einhver spelar vil nok spele for heimlandet sitt, men når det går såpass utover klubblagets prestasjoner og at man må ty til Sebastian Larsson, som etter mi meining ikkje er god nok, utan at eg har sett han. Berre utifra inntrykk eg har lest på nettet.

 

Det er heller ikkje bare skadesituasjonen nå som gjer det kritisk at vi mistar heller unødvendig spillere til Afrikanske mesterskap, men også det at man misser ein kontinuitet, i dette tilfellet i forsvaret, og det at man må ha ein ekstra jamngod erstattar til enhver tid i laget (noko vi manglar, Cygan (og Senderos har vert særdeles ustabil i år, kanskje guten treng meir tid eller eit utlån?)er ikkje ein jamngod erstattar, utan at eg kan gjere noko med det). Dette fordi vi som topplag i PL og ein outsider(?) i Europa må ha tilstrekkeleg dekning på alle plasser i laget. Dvs at i tillegg til ein erstattar i laget må vi pga Toures landslagsoppdrag ha ein til i tillfelle den som skulle vere erstattar skulle bli skada, om vi da ikkje har ein ungfole som er klar for oppgåva. Noko Senderos diverre ikkje har fulgt opp frå fjorårets sterke vårsesong. Hoyte er på utlån.

 

Klubblaget er jo den som betalar spelaren i dyre dommar i løn, og der han spelar 95% av tida si. Difor ser eg på det som unødvendig at det skal gå utover klubblaget når han deltar i eit slikt mesterskap.

39450[/snapback]

 

 

Jeg ser poenget ditt, men kan ikke si meg helt enig. Hva er sjansen for at vi sto igjen med 2 forsvarere i januar?? Den er relativt liten....Det er vel kun i Arsenal av alle klubbene med afrikanske spillere dette har skjedd. Samtidig veit man jo når man kjøper afrikanske spillere at sjansen for at de vil spille for landslaget definitivt er til stede....Men, noe bør gjøres for å at det ikke skal kræsje sånn som det gjør nå. Som jeg skrev i et innlegg ovenfor, kanskje en fellesjanuarpause er tingen...Litt kjipt for afrikanske land hvis deres største stjerner ikke får være med i afrikamesterskapet fordi noen grådige klubber absolutt skal ha de igjen i Europa. Idrett er vel et av ikke så altfor mange lyspunkter for mange mennesker i Afrika.

Link to comment
Share on other sites

Eboue hinket av banen i dag, i andre ekstraomgang. Han holdt seg til foten, og da vandrer mine tanker av gårde til Clichy og Cole. Jeg frykter samme skade, selv om jeg selvfølgelig ikke har kompetansen til å spekulere i det. Men jeg tror neppe Eboue spiller mer for Elfenbenskysten i det mesterskapet ihvertfall! La oss håpe han er klar til Premier League om et par uker. Denne våren har han sjansen på sitt store gjennombrudd nå som Lauren er ute resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Eboue hinket av banen i dag, i andre ekstraomgang. Han holdt seg til foten, og da vandrer mine tanker av gårde til Clichy og Cole. Jeg frykter samme skade, selv om jeg selvfølgelig ikke har kompetansen til å spekulere i det. Men jeg tror neppe Eboue spiller mer for Elfenbenskysten i det mesterskapet ihvertfall! La oss håpe han er klar til Premier League om et par uker. Denne våren har han sjansen på sitt store gjennombrudd nå som Lauren er ute resten av sesongen.

39964[/snapback]

Han fikk vel gult også som gjør at han må stå over semien uansett.

Link to comment
Share on other sites

Eboue hinket av banen i dag, i andre ekstraomgang. Han holdt seg til foten, og da vandrer mine tanker av gårde til Clichy og Cole. Jeg frykter samme skade, selv om jeg selvfølgelig ikke har kompetansen til å spekulere i det. Men jeg tror neppe Eboue spiller mer for Elfenbenskysten i det mesterskapet ihvertfall! La oss håpe han er klar til Premier League om et par uker. Denne våren har han sjansen på sitt store gjennombrudd nå som Lauren er ute resten av sesongen.

39964[/snapback]

Han fikk vel gult også som gjør at han må stå over semien uansett.

39999[/snapback]

 

Jeg tror grafikken var feil. Gule kort ble nulla ut etter gruppespillet og et gult kort i første kampen etter gruppespillet kan ikke gi suspensjon så vidt jeg forstår det. Men jeg tror den problemstillingen er uaktuell, i og med at han ble skadet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...