Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Interessant med VM, spillere som blir slaktet i Arsenal-drakt uke inn og uke ut blir plutselig hyllet som vidunderlige spillere når de spiller på landslaget...

Diaby har vært et av de aller største talentene i engelsk fotball i lang tid og spilte slett ikke noe bedre kamp for Frankrike enn han har gjort i mange kamper for oss denne sesongen, men jeg er redd for at han er offer for den hodeløse kritikken alt og alle blir utsatt for til tider her inne, uansett er det artig at folk etterhvert får øynene opp for virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Interessant med VM, spillere som blir slaktet i Arsenal-drakt uke inn og uke ut blir plutselig hyllet som vidunderlige spillere når de spiller på landslaget...

Diaby har vært et av de aller største talentene i engelsk fotball i lang tid og spilte slett ikke noe bedre kamp for Frankrike enn han har gjort i mange kamper for oss denne sesongen, men jeg er redd for at han er offer for den hodeløse kritikken alt og alle blir utsatt for til tider her inne, uansett er det artig at folk etterhvert får øynene opp for virkeligheten.

¨

Svært viktig innlegg dette. Kan ikke ha noe av denne positive stemningen på denne tråden.

 

Er ikke helt sikker på at Diaby har gått fra å være offer for hodeløs kritikk og ha blitt slaktet, til å plutselig bli hyllet som en vidunderlig spiller. Sannheten er vel noe midt imellom, men hva gjør man ikke for å provosere?

Link to comment
Share on other sites

Er vel heller slik som flesteparten skriver - og som han har blitt kritisert for i lang tid - stabilitet. Ser ingen forandring i folks holdninger for å være ærlig. Alle har vært enige i at han er fantastisk på sitt beste - skremmende dårlig på sitt dårligste - og desverre litt for langt mellom de beste kampene.

Link to comment
Share on other sites

¨

Svært viktig innlegg dette. Kan ikke ha noe av denne positive stemningen på denne tråden.

 

Er ikke helt sikker på at Diaby har gått fra å være offer for hodeløs kritikk og ha blitt slaktet, til å plutselig bli hyllet som en vidunderlig spiller. Sannheten er vel noe midt imellom, men hva gjør man ikke for å provosere?

 

 

Er enig i at sannheten er noe midt imellom, bare så sjelden at sannheten kommer frem...

Himmel eller helvete er vel heller tonen her inne.

Men nok om det, siste eksemplet på at Arsenal-stallen ikke er helt radmager er vel Arild Stavrums uttalelse i frokost-tv i morges, "Nicklas Bendtner, en av Europas beste spisser, blir helt avgjørende for om Danmark kan matche Nederland i dag..."

Det var en annen tone enn "den udugelige tyggegummi-tyggende dansken" som han har blitt kalt her inne på forumet.

Jeg synes rett og slett det er interessant å høre hvordan våre spillere blir vurdert når de representerer sine landslag og ikke blir vurdert av folk som lever i Arsenal-boblen her inne.

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne se deg quote noen som har sagt: "den udugelige tyggegummi-tyggende dansken", noe jeg ikke tror jeg kan ha lest her annet enn i kamptråder, hvor det meste som blir sagt kun er pga kampens hete..

 

Og Arild Stavrum er vel heller ikke kjent som en av de skarpeste knivene i skuffen heller, småuenig i hva han óg sier, men at Bendtner kan bli god er det ingen tvil om!

Link to comment
Share on other sites

hvor det meste som blir sagt kun er pga kampens hete..

 

Kampens hete er i mine øyne en ekstremt dårlig unnskyldning for å hudflette spillere og kalle dem annet enn hva de faktisk heter.

 

Det er alt for mange her inne som gjemmer seg bak denne kampens hete greia.

Link to comment
Share on other sites

Men allikevel, det meste som står i kamptråden er ikke det fansen virkelig mener tror jeg..

 

Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg ser ikke poenget med å skrive noe man ikke mener. Jeg synes rett og slett at å bruke kampens hete er en slett unnskyldning. Man skriver det man mener. Dersom man ikke evner å beherske seg i "kampens hete", burde man kanskje vurdere å la være å skrive noe mens kampene pågår.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg ser ikke poenget med å skrive noe man ikke mener. Jeg synes rett og slett at å bruke kampens hete er en slett unnskyldning. Man skriver det man mener. Dersom man ikke evner å beherske seg i "kampens hete", burde man kanskje vurdere å la være å skrive noe mens kampene pågår.

 

 

Jeg er veldig enig med deg Kim, du sier noe av det jeg har hevdet i lang tid.

Når enkelte slenger eder og galle mot våre spillere får man av og til inntrykk av at det er tottenham-supportere som uttaler seg...

Uansett er det å uttale seg så respektløst om våre spillere helt uakseptabelt, og kan sammenlignes med å kalle sin egen mor stygge saker ;)

Vi kan av og til være frustrerte både over våre barn og foreldre men vi kan umulig uttrykke oss på en så respektløs og ufin måte for det.

Så mitt råd er; prat om våre spillere og manager som du prater om din mor ;)

Og det gjelder selvfølgelig uansett hvilken tråd man uttaler seg i...

Link to comment
Share on other sites

De 7 siste innleggene i denne tråden har ingen ting med Diaby å gjøre.

 

Det har faktisk ganske mye å gjøre med Diaby, all den tid Diaby er en av spillerne i Arsenal som ofte blir hudflettet her inne

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt feil tråd, men: Eg meiner at ein som supporter har rett til å hudflette alle spelarar, også dei på eige lag!!! Det å spelarar på eige lag ein lar frustrasjonen gå utover er vel ein del av det å vere supporter, og særleg supportar av engelske lag? Fotball har jo vore ein medisin i alle dei år, som har gitt glede og frustrasjonar. Sjå på kva lag som helst gjennom tidene, det vil alltid vere ein spelar eller fleire fansen riv seg i håret over pga at han ikkje presterar gong på gong. (gleden er vel kanskje da ekstra stor dei gangane spelarane faktisk presterer?)

 

Synes det er meir rett i å hudflette spelarar på eige lag ein misnøgd med enn det er å rope hurra og halleluja for kor bra ein spelar er som ikkje presterer???

 

Å vere foballspelarar i Arsenal er ein tøff og krevjande jobb. Om ein som spelar ikkje tåler at nokon er negativ mot han får ein finne seg ein annan jobb....

 

Så la fansen få klage på dei spelarane dei vil :P

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Synd at Frankrike sannsynligvis ryker ut nå, Diaby har vært den beste spilleren deres og dette kunne vært hans store turnering!

 

 

Enig, men trist å se at Diaby fortsatt forsvinner helt når laget sliter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er en stor beundrer av Diaby, og det er mulig jeg har litt "Diaby-briller" fra tid til annen. Han er i mine øyne lett top-5 i dagens Arsenalstall.

 

Jeg er litt forundret over at den store majoritet av Arsenalfans har såpass lunken holdning en klassespiller som Diaby. Det sies at han mister ballen for ofte. Nja, i forhold til hva? Det begynner å bli lenge siden han mistet ball i farlig posisjon. Taktiske feilvalg mumles det om. Joda, det forekommer såklart, men er det egentlig så ofte?

 

Ta for eksempel Blackburn-kampen. ArsenalFCBlog som er blant de seriøse, melder "Abou Diaby had a better pass completion rate in this match than both Fabregas and Song. He also won 8 of his 11 attempted tackles". I følge SkySport forsøkte Arsenal på 27 taklinger og hadde suksess på 66,7% - altså 18 suksessrike taklinger. Diaby sto for nesten halvparten! Når han i tillegg løper mest av midtbanetrioen (min påstand), og har høyest pasningssikkerhet, og er den eneste som kommer til målsjanse® - ja, da vet jeg ikke hva mer han skal gjøre for å få sin fortjente status blant fansen. Jo forresten, han er en pingle i hodedueller, det ser jeg selv med Diaby-briller på :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er en stor beundrer av Diaby, og det er mulig jeg har litt "Diaby-briller" fra tid til annen. Han er i mine øyne lett top-5 i dagens Arsenalstall.

 

Jeg er litt forundret over at den store majoritet av Arsenalfans har såpass lunken holdning en klassespiller som Diaby. Det sies at han mister ballen for ofte. Nja, i forhold til hva? Det begynner å bli lenge siden han mistet ball i farlig posisjon. Taktiske feilvalg mumles det om. Joda, det forekommer såklart, men er det egentlig så ofte?

 

Ta for eksempel Blackburn-kampen. ArsenalFCBlog som er blant de seriøse, melder "Abou Diaby had a better pass completion rate in this match than both Fabregas and Song. He also won 8 of his 11 attempted tackles". I følge SkySport forsøkte Arsenal på 27 taklinger og hadde suksess på 66,7% - altså 18 suksessrike taklinger. Diaby sto for nesten halvparten! Når han i tillegg løper mest av midtbanetrioen (min påstand), og har høyest pasningssikkerhet, og er den eneste som kommer til målsjanse® - ja, da vet jeg ikke hva mer han skal gjøre for å få sin fortjente status blant fansen. Jo forresten, han er en pingle i hodedueller, det ser jeg selv med Diaby-briller på :D

 

 

Da er vi to med Diaby briller. Jeg har navnet hans bakpå den nye fine gule bortedrakten min, og det er få ting som gir meg så stor glede under en fotballkamp som hans dragninger og raid. Synes Diaby er en undervurdert spiller som etter min mening er en av Arsenals viktigste....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er en stor beundrer av Diaby, og det er mulig jeg har litt "Diaby-briller" fra tid til annen. Han er i mine øyne lett top-5 i dagens Arsenalstall.

 

Jeg er litt forundret over at den store majoritet av Arsenalfans har såpass lunken holdning en klassespiller som Diaby. Det sies at han mister ballen for ofte. Nja, i forhold til hva? Det begynner å bli lenge siden han mistet ball i farlig posisjon. Taktiske feilvalg mumles det om. Joda, det forekommer såklart, men er det egentlig så ofte?

 

Ta for eksempel Blackburn-kampen. ArsenalFCBlog som er blant de seriøse, melder "Abou Diaby had a better pass completion rate in this match than both Fabregas and Song. He also won 8 of his 11 attempted tackles". I følge SkySport forsøkte Arsenal på 27 taklinger og hadde suksess på 66,7% - altså 18 suksessrike taklinger. Diaby sto for nesten halvparten! Når han i tillegg løper mest av midtbanetrioen (min påstand), og har høyest pasningssikkerhet, og er den eneste som kommer til målsjanse® - ja, da vet jeg ikke hva mer han skal gjøre for å få sin fortjente status blant fansen. Jo forresten, han er en pingle i hodedueller, det ser jeg selv med Diaby-briller på ;)

 

Mot Blackburn er han for meg helt klart MoM. Starter litt slurvete, men spiller seg stort opp og er helt dominerende i andre omgang. Da taper han ikke en duell og vinner også enormt med hodedueller i eget felt. David Dunn prøver å kaste seg i kroppen på Diaby for å få ham ut av balanse i en vending, men selv den lille tette kraftkaren spretter unna og Diaby stikker av gårde med ballen. Han har en ekstrem fysikk og når han tør å bruke den riktig er han tilnærmet ustoppelig.

Jeg våger å påstå at i skadefri sesong med mye spilletid og selvtillit så vil Diaby, Song og Fabregas danne en midtbanetrio ingen i PL kan matche

Link to comment
Share on other sites

Jeg våger å påstå at i skadefri sesong med mye spilletid og selvtillit så vil Diaby, Song og Fabregas danne en midtbanetrio ingen i PL kan matche

 

Det tror jeg også. Faktisk tror jeg vi vinner serien, selv med de keeperne vi har. Helt sant ;)

Link to comment
Share on other sites

I form har han jo et driv som vieira i glansdagene, terpes det på timing og presisjon i pasningsspillet vil dette uten tvil bli et farlig angrepsvåpen i lang tid fremover (forutsett stabilitet selvfølgelig).

 

 

Så kampen mot Blackburn i reprise tidligere i dag og en ting som slo meg er hvor utrolig bra Diaby spilte, og at jeg ikke fikk i nærheten det samme inntrykket når jeg så kampen...

Når det gjelder sammenligningen med Vieira er jo fysikken absolutt sammenlignbar, ellers er det meste ulikt, Vieira var en mye mere kynisk og effektiv spilletype enn Diaby, som på sin side har en langt mere utviklet nær-teknikk enn Paddy noen gang hadde, samt at utviklingspotensialet hans gjør at jeg mener vi ikke har sett mere enn begynnelsen av ham enda.

Link to comment
Share on other sites

Så kampen mot Blackburn i reprise tidligere i dag og en ting som slo meg er hvor utrolig bra Diaby spilte, og at jeg ikke fikk i nærheten det samme inntrykket når jeg så kampen...

Når det gjelder sammenligningen med Vieira er jo fysikken absolutt sammenlignbar, ellers er det meste ulikt, Vieira var en mye mere kynisk og effektiv spilletype enn Diaby, som på sin side har en langt mere utviklet nær-teknikk enn Paddy noen gang hadde, samt at utviklingspotensialet hans gjør at jeg mener vi ikke har sett mere enn begynnelsen av ham enda.

 

 

Den mest fremtredende styrken Paddy hadde og Diaby har mener jeg må være å vende bort en spiller i mottaket og sette fart fremover, og der mener jeg likheten er stor. Diaby har mye bedre nær-teknikk som du sier, og er vel heller ikke den ballvinneren Vieira var (der har vi jo Song :)) så, like mener jeg definitivt ikke de er.

Du sier du ikke så hvor god han egentlig var i Blackburn kampen før du hadde sett den to ganger. Dette har jeg også merket meg ved flere anledninger tidligere, det kan virke som han får meget forskjellige arbeidsoppgaver av Dr. Wenger alt etter motstander. Noen kamper er han ikke dårlig, men ganske anonym alà Gilberto, mens andre kamper virker det som han har en mye friere rolle hvor det som blir gjort bra eller dårlig blir lagt mye bedre merke til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...