Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er mykje einig i at Wenger sin veg har det meste riktig i seg. MEN eg meiner det hadde vore veldig interessant om Wenger i tillegg til sin politikk kunne kjøpt ein Torres eller liknande i si tid?

 

For to år sidan var vi nokre få poeng i frå gullet, og vi har vore nærme finaler både i CL og FA cupen. Ein superspiss/ ein sentral midt kunne kanskje gitt oss eit eller fleire trofe dei siste åra, utan at det hadde satt oss i økonomiske trøbbel.

 

Uansett, Wenger har tatt laget eit steg vidare som eg ikkje trudde han ville i år. Det er imponerande, og viser oss at denne mannen framleis kan sitt yrke :D

Link to comment
Share on other sites

MEN eg meiner det hadde vore veldig interessant om Wenger i tillegg til sin politikk kunne kjøpt ein Torres eller liknande i si tid?

Hva mener du med dette, egentlig? Hvorfor skulle han ha svidd av masse penger på en Torres, i stedet for å hente klassespillere for en slikk og ingenting, slik som han gjør i dag?

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med dette, egentlig? Hvorfor skulle han ha svidd av masse penger på en Torres, i stedet for å hente klassespillere for en slikk og ingenting, slik som han gjør i dag?

 

Hvis du leser hele innlegget hans er det vel ikke så vanskelig å forstå hva han mener? Kan godt være uenig, men kommer vel rimelig klart frem hva karen mener..

Link to comment
Share on other sites

Eg meiner vel som følger:

 

1: Eg er stornøgd med at Wenger har klart å halde oss som topplag utan å svi av X antall millionar pund.

2: Eg seier og at det hadde vore spennande kva vi kunne ha oppnådd om Wenger i tillegg hadde tatt sjansen på å bruke noko meir pengar på nokre toppspelarar. Det hadde ikkje trengt å vere Torres, men han var eit døme på ein toppspelar som ikkje var dyrare enn at eg trur vi hadde klart oss godt økonomisk. Dette kunne kanskje ha vore det som hadde gitt oss ligagullet for 2 år sidan eller ei CL finale.

 

 

Eit viktig poeng er at ein ikkje veit korleis eit kjøp av Torres eller andre hadde virka inn både på laget vi har og på spelaren sjølv.

 

Eg trur likevel at ein eller to slike kjøp kunne ha gjort at vi hadde eit par pokalar meir samt at vi likevel kunne ha hatt vårt unge lovande lag... Difor all respekt til Wenger, men eg syns han vore noko feig på spelarmarknaden når nokre av toppspelarane har skifta klubb...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, og vi får heller sikkert aldri vite hvem den spilleren var. Men jeg tror klubben til den spilleren som Wenger ville kjøpe er fornøyd med at han ikke nevnte hvem det var.

 

For meg er det heller bedre å komme på en fjerdeplass og vinne fa cupen, enn å "bare" vinne bronse. Dette kommer jo at vi ikke har funnet noe i mange mange mange mange år...

Link to comment
Share on other sites

 

For meg er det heller bedre å komme på en fjerdeplass og vinne fa cupen, enn å "bare" vinne bronse. Dette kommer jo at vi ikke har funnet noe i mange mange mange mange år...

Det er 4 og et halvt år siden vi vant FA-cupen. Slik du fremstiller det her skulle man tro det var 40 år siden vi vant noe. Men jeg er enig i at det er bedre med fjerdeplassen+FA cup enn bare en tredjeplass.

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 og et halvt år siden vi vant FA-cupen. Slik du fremstiller det her skulle man tro det var 40 år siden vi vant noe. Men jeg er enig i at det er bedre med fjerdeplassen+FA cup enn bare en tredjeplass.

Dette blir feil! For Arsenal er 5 år (som det jo faktisk er siden) som 50 år for et lag som Newcastle, Everton osv. For Arsenal ER et lag som skal vinne et eller annet mer enn bare hvert femte år. At det gikk flere år før i tiden har ingen ting med saken å gjøre. Nå lever man i en ny tid hvor man har de såkalte super clubs, som gjerne deler seg imellom om å vinne. Før vant gjerne Derby ett år, Forest, neste,så Liverpool, så Arsenal, så Villa osv.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir feil! For Arsenal er 5 år (som det jo faktisk er siden) som 50 år for et lag som Newcastle, Everton osv. For Arsenal ER et lag som skal vinne et eller annet mer enn bare hvert femte år. At det gikk flere år før i tiden har ingen ting med saken å gjøre. Nå lever man i en ny tid hvor man har de såkalte super clubs, som gjerne deler seg imellom om å vinne. Før vant gjerne Derby ett år, Forest, neste,så Liverpool, så Arsenal, så Villa osv.

Vi vant FA cupen i mai 2005. I mai 2010 vil det være 5 år siden, så her er det du som tar feil. Alle motargumentene mine til ditt syn ligger i tråden "Arsenals økonomiske status".

Link to comment
Share on other sites

Hvor var Arsene når Rooney spilte i Everton. Hadde han vært på hugget er jeg overbevist om at Arsenal hadde fått kjøpt han. Dette var sommeren 2004, Arsenal hadde nettopp gått ubeseiret gjennom sesongen, og var Englands beste lag...

Det virker som om Wenger ikke vil kjøpe "proven talent", men heller satser på "potential". Selvsagt bra at han tar sjanser med slike spillere, som med Cesc, men han kunne av og til gjort det på andre måter også

 

Vi vant FA cupen i mai 2005. I mai 2010 vil det være 5 år siden, så her er det du som tar feil. Alle motargumentene mine til ditt syn ligger i tråden "Arsenals økonomiske status".

Vi har ikke sjanse til å vinne noe før i mai, så da betyr det at Arsenal har gått 5 år uten å vinne noe!

 

Det du skriver om dine argumenter, har jeg jo allerede kontret. At det aldri har vært slik at Arsenal har vunnet noe med få års mellomrom. Det er en helt annen tid nå. Helt siden Arsenal, Manu, Liverpool reiste fra de andre, har vi vunnet i 91, 93, 94, 98,02, 04, 05. Altså er dette den største tørkeperioden siden 80-tallet! 5 år!

Link to comment
Share on other sites

Hvor var Arsene når Rooney spilte i Everton. Hadde han vært på hugget er jeg overbevist om at Arsenal hadde fått kjøpt han. Dette var sommeren 2004, Arsenal hadde nettopp gått ubeseiret gjennom sesongen, og var Englands beste lag...

 

Jeg tipper at Rooney ble for dyr i Wengers øyne. Han var jo ikke akkurat billig for Man Utd heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper at Rooney ble for dyr i Wengers øyne. Han var jo ikke akkurat billig for Man Utd heller.

"For dyr" er ETT begrep, "For dyr for Wenger" er et annet. Savner viljen til Wenger når det gjelder å virkelig satse når det gjelder "proven talent"!!

 

Ronney gikk vel for 25-300mill! En utrolig god handel for Manu...

Link to comment
Share on other sites

Nettopp!

En Rooney eller en Torres på topp for Arsenal, og det er rimeligt sikkert at Arsenal hadde toppet PL nå!

 

Er enig, men Wenger tenker nok heller på navn som Anelka, Henry, Van Persie, Adebayor og til sommeren kanskje Chamakh(skulle han slå igjennom) til en rimeligere penge.

Link to comment
Share on other sites

Det som er med ManUtd er jo at de kjøper talenter ganske dyrt(Rooney), men ploff...etter 3-4 år er prisen blitt trippelt så mer.

 

Må du ikke glemme alle de bomkjøpene de siste årene, Anderson og Nani har vel ikke akkurat strålt de siste to sesongene. 400 millioner rett i dass spør du meg!

Link to comment
Share on other sites

Hvor var Arsene når Rooney spilte i Everton. Hadde han vært på hugget er jeg overbevist om at Arsenal hadde fått kjøpt han. Dette var sommeren 2004, Arsenal hadde nettopp gått ubeseiret gjennom sesongen, og var Englands beste lag...

 

Glemte å ta det med i forrige innlegg, men istedenfor å kjøpe Rooney for £30 mill så hentet Wenger istedenfor Robin van Persie for ca £4 mill. Det er en viss forskjell. Men er det forskjellen på ligagull og en tredjeplass?

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke RvP vært såpass utsatt for skader som han er, tror jeg han hadde vært langt bedre enn Rooney.

 

At han hadde vært langt bedre enn Rooney hvis han hadde vært skadefri var vel å overdrive. Men han har potensialet og ferdighetene til å bli minst like god! RvP er en helt utrolig spiller, bare så synd han sliter med skader.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...