Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg tror ikke Arsenal tar flere PL-gull under Wenger så det er sagt.

Jeg tror ikke han finner tilbake til suksessformelen.

Jeg tror ikke at han ser at laget mangler ledere, folk som utfordrer og dominerende forsvarsspillere.

Men jeg tror at Wenger kommer til å lede oss til topp 4 frem til kontraktsperioden hans går ut og det er godt nok for meg pdd.

Først og fremst utav respekt for mannen, jeg vil at Arsenal skal kjempe om tittelen hvert år og være en av de store klubbene i CL, men Wenger har, detaljert, bygget opp klubben til en toppklubb med godt økonomisk fundament som etterfølgeren hans vil kunne nyte godt av.

 

Så gjenstår det å se hvem det skal bli. Ser INGEN gode alternativer pdd. Vi trenger noen som vil være her langsiktig, ikke en Mourinho-type som kommer inn, signerer et par dyre spillere og unnlater å gi de yngre sjansene.

 

Mitt tips er at et kommer noen fra tysk fotball for å ta over når Wenger en dag gir seg(Vil alltid bli husket som klubbens største legende av meg), Jögi Löw, Jürgen Klopp eller Guardiola(Urealistisk)

Det er mange som fremdeles står bak Wenger, enten av overbevisning over at han er den rette rent sportslig eller rett og slett av respekt for Wenger (her antar jeg at du passer inn). Som jeg skrev så respekterer jeg det, selv om det er mye jeg er uenig i når det gjelder hva Wenger står for p.d.d.

 

Jeg er enig i det meste du skriver, jeg tror også at vi kommer til å kjempe om 4. plassen, jeg er ikke like sikker på at vi klarer den. Og hvis vi havner utenfor topp 4 så er det dessverre mange "tvilere" som kommer til å forlate Wenger-leiren. Noen i stillhet, andre verbalt høgrøstet med klare krav om et skifte.

 

Der du og jeg nok er mest uenig er om hva som er/var viktigst (sett fra hvert vårt ståsted) sett i nær fortid, nåtid og nærmeste fremtid. Respekten for Wenger har vi begge, men vi er uenig i hvor mye den skal vektlegges nå og i de kommende sesongene.

 

Du er fornøyd hvis vi ender blant topp 4 i denne og de/den neste sesongen, men for meg så handler det faktisk i mindre grad om tabellplasseringer og pokaler. For meg så er det hva som blir levert på gressmatta i enkeltkamper og over tid som er det viktigste, tabellplasseringer og pokaler blir da rett og slett en bonus som forteller at laget gjør noe riktig. (Jeg er kanskje noe sær i så måte)

 

Problemet mitt er at det jeg ser bli levert på banen og fra benken er rett og slett skuffende i for mange kamper og det er ikke noe som er nytt denne sesongen, og i så måte så mener jeg at Wenger har sviktet og at det nærmer seg det rette tidspunktet for å skifte sportslig ledelse.

To av de punktene du selv nevner er for meg god nok grunn til å mene at Wengers epoke snart bør være over : "Jeg tror ikke han finner tilbake til suksessformelen. Jeg tror ikke at han ser at laget mangler ledere, folk som utfordrer og dominerende forsvarsspillere."

 

Jeg er helt enig i din hyllest av Wenger når du skriver: "men Wenger har, detaljert, bygget opp klubben til en toppklubb med godt økonomisk fundament som etterfølgeren hans vil kunne nyte godt av". Problemet er at selv om jeg er enig i at Wenger har gjort en stor jobb for klubben så er det ikke godt nok når det laget leverer (i nåtid) på banen til tider nesten kan kalles "tragisk".

 

Arsene Wenger og Herbert Chapman sine navn vil i lang fremtid være synonyme med klubben Arsenal. Begge brukte mange år på å bygge opp klubben i hver sin epoke, men når det tar tid å bygge opp et godt rykte så er det samtidig forbausende lett å ødelegge det samme gode ryktet. Nå har jeg ingen tro på at Arsene Wengers rykte skal ødelegges, men jeg har lenge vært av den mening at Wengers største fiende er han selv og i dagens mediasamfunn så er det enda lettere å ødelegge et godt rykte enn tidligere.

 

Når det gjelder arvtagere så er jeg ikke i tvil om at det finnes mange gode alternativer, hvem det skal være får andre vurdere, men jeg håper også at det blir en langsiktig manager og ikke en som "samler" på klubber.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Tror vi er enige i det meste, men at vi likevel står i forskjellige leire. For min del er det også viktig at fotballen som spilles er morsom å se på og for meg er det da et krav å få CL-ball så vi kan tiltrekke spillere som kan gi oss det. Pdd. leverer ikke Wengers gutter attraktiv fotball og da forsvinner også ett av mine store argumenter for å beholde Wenger.

 

Tror dog at Wengers største svakhet, staheten, også er en av hans styrker. Han vil fortsette å bruke 4-1-4-1 og jeg tror det vil svinge bra etterhvert. Likevel savner jeg fotballen vi stod for på starten av 2000-tallet, det eneste som har minnet om det i det hele tatt var Galatasaray-kampen.

 

Logisk sett bør jeg ønske Wenger ut, men likefullt er jeg nostalgisk og husker hvordan det var når mannen var på sitt beste. Var for ung til å følge med i tiden før Wenger og han er dermed den eneste manageren jeg har sett i klubben som har betydd så mye for meg og utfra det jeg har sett, lest og hørt før var at vi var en helt annen klubb og at han endret vår identitet.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Wenger er en stor manager, det er vel alle enige om? Det har har gjort for Arsenal FC er utrolig bra, særlig med tanke på fundamentet han har lagt i form av økonomi og infrastruktur. Sportslig var det knallbra den første halvdelen av hans regime her. De senere år har det vært mye rart. Han gamblet med å skulle bygge opp ett lag med unge talenter, samtidig som han trodde de etablerte toppene skulle bli. Her feilet han kapitalt, både toppene og talentene som etterhvert skulle bli toppen reiste når man sportslig ikke var reelle utfordrere. At ett lag som Arsenal FC går 9 år uten ett trofè er også ganske unikt. Mannskapet vi hadde burde tilsagt at vi skulle være nærmere toppen i hjemlig liga og iallefall tatt en cup i ny og ne. Desverre skjedde ikke dette før ifjor.

 

Wenger føler jeg fremstår som mer innbitt for hver år som går, uten at jeg ser resultater på banen av det. Vi brøt forbannelsen heldigvis ifjor med å ta FA Cup'en og det burde vært ett fantastisk punktum for Wenger. Desverre (for meg) fortsatte han, og jeg føler vi spiller dårligere og dårligere fotball. På 80 og 90-tallet ble vi kallt "Booring Arsenal" fordi vi hadde defensiv disiplin og tok våre overganger når vi hadde muligheten. Dermed endte ofte kampene i 1-0 til Arsenal. Når Wenger kom inn føler jeg han nærmest revolusjonerte spillestilen vår til det bedre. Vi ble gradvis ett mer og mer direkte fotballag med raske overganger, fremdeles ett godt forsvar og raske spillere. Wenger virket til å ha funnet resepten, og håndplukket geniale spillere inn i sitt system med stort hell.

 

Så kom som alle vet en ny stadio, og selvsagt magre år på økonomifronten i kjølvannet av dette. Og det var her han skulle prøve å lage ett lag av talentene sine, som han jo feilet på. Mener å huske han uttalte at "prosjektet" ville ta 2-3 år, men det materialiserte seg jo aldri. Og når vi nå er tilbake i det gode selskap økonomisk sett (ja, verden har endret seg med pengedopede klubber), burde man sett bedring. Desverre ser jeg personlig ett kjedeligere og kjedeligere Arsenal FC. Kan nevne noen av mine ankepunkt:

- Det virker til å være slutt på å sjokkere taktisk ovenfor en motstander. "Alle" vet hvordan vi spiller og kommer til å spille. Selv bunnlagene kan ha en resept.

- Raske og brede vinger er det slutt på, da alt skal igjennom midten med tikka-takka fotball. Det nye er at backer skal dekke 120m.

- La seg spille dypt for å eksplodere fremover som ett grep i en kamp der ingenting annet fungerer er ikke eksisterende.

- Fokus på gode nok ryddegutter (DM) er fraværende. Enten skal man omskolere en liten spanjol til rollen, eller hente en relativt løs kanon (flamini)

 

Listen kunne vært mye lenger. Alt i alt takker man Wenger for alt han har gjort i klubben, og man ville ikke vært foruten Arsene... Men kanskje alikevel man kunne vært det de siste årene? Iallefall mener jeg Arsenal FC på høy tid trenger ett skifte, jo før jo bedre.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en stor manager, det er vel alle enige om? Det har har gjort for Arsenal FC er utrolig bra, særlig med tanke på fundamentet han har lagt i form av økonomi og infrastruktur. Sportslig var det knallbra den første halvdelen av hans regime her. De senere år har det vært mye rart. Han gamblet med å skulle bygge opp ett lag med unge talenter, samtidig som han trodde de etablerte toppene skulle bli. Her feilet han kapitalt, både toppene og talentene som etterhvert skulle bli toppen reiste når man sportslig ikke var reelle utfordrere. At ett lag som Arsenal FC går 9 år uten ett trofè er også ganske unikt. Mannskapet vi hadde burde tilsagt at vi skulle være nærmere toppen i hjemlig liga og iallefall tatt en cup i ny og ne. Desverre skjedde ikke dette før ifjor.

 

Wenger føler jeg fremstår som mer innbitt for hver år som går, uten at jeg ser resultater på banen av det. Vi brøt forbannelsen heldigvis ifjor med å ta FA Cup'en og det burde vært ett fantastisk punktum for Wenger. Desverre (for meg) fortsatte han, og jeg føler vi spiller dårligere og dårligere fotball. På 80 og 90-tallet ble vi kallt "Booring Arsenal" fordi vi hadde defensiv disiplin og tok våre overganger når vi hadde muligheten. Dermed endte ofte kampene i 1-0 til Arsenal. Når Wenger kom inn føler jeg han nærmest revolusjonerte spillestilen vår til det bedre. Vi ble gradvis ett mer og mer direkte fotballag med raske overganger, fremdeles ett godt forsvar og raske spillere. Wenger virket til å ha funnet resepten, og håndplukket geniale spillere inn i sitt system med stort hell.

 

Så kom som alle vet en ny stadio, og selvsagt magre år på økonomifronten i kjølvannet av dette. Og det var her han skulle prøve å lage ett lag av talentene sine, som han jo feilet på. Mener å huske han uttalte at "prosjektet" ville ta 2-3 år, men det materialiserte seg jo aldri. Og når vi nå er tilbake i det gode selskap økonomisk sett (ja, verden har endret seg med pengedopede klubber), burde man sett bedring. Desverre ser jeg personlig ett kjedeligere og kjedeligere Arsenal FC. Kan nevne noen av mine ankepunkt:

- Det virker til å være slutt på å sjokkere taktisk ovenfor en motstander. "Alle" vet hvordan vi spiller og kommer til å spille. Selv bunnlagene kan ha en resept.

- Raske og brede vinger er det slutt på, da alt skal igjennom midten med tikka-takka fotball. Det nye er at backer skal dekke 120m.

- La seg spille dypt for å eksplodere fremover som ett grep i en kamp der ingenting annet fungerer er ikke eksisterende.

- Fokus på gode nok ryddegutter (DM) er fraværende. Enten skal man omskolere en liten spanjol til rollen, eller hente en relativt løs kanon (flamini)

 

Listen kunne vært mye lenger. Alt i alt takker man Wenger for alt han har gjort i klubben, og man ville ikke vært foruten Arsene... Men kanskje alikevel man kunne vært det de siste årene? Iallefall mener jeg Arsenal FC på høy tid trenger ett skifte, jo før jo bedre.

Jeg støtter din oppsummering 100%.

 

Du nevner våre magre økonomiske år i kjølvannet av vårt nye arena, og jeg er selvsagt ikke i tvil om at klubben ikke hadde den samme økonomiske friheten på overgangsmarkedet som den nå har opparbeidet seg. Æren for vår nåværende gode økonomi skal selvsagt Wenger ha en stor del av sammen med "pengefolket" i administrasjonen. Men det er et lite "problem" at klubben ligger øverst når det gjelder billettpriser samtidig som "underholdningsverdien" går nedover.

 

Men tilbake tilbake til de magre årene på Emirates. Dette blir ofte (fra deler av fansen) brukt som en faktor for å unnskylde Wenger for mangel på kjøp i den perioden, og som sagt så er jeg enig i at vi ikke hadde samme økonomiske evne da som nå. Det er forsåvidt all ære til Wenger for jeg han ikke huske at han selv har brukt dette som en "unnskyldning" for det som skjedde i den perioden.

Problemet slik jeg ser det er at Wenger i de magre årene flere ganger påstod at han hadde midler til å handle, men at troppen var så "solid" at han ikke så behovet for å handle. Det er også greit å huske at vi i de samme viduene hadde avgang av "gode" spillere som også brakte inn midler, og noen av oss hadde da tro på at de ville bli erstattet i de samme vinduene. Dessverre så endte vinduene uten noen likeverdige signeringer og Wengers konklusjoner var som regel at han hadde en god nok tropp og ikke fant noen spillere som han mente ville styrke laget. Wenger hadde kanskje rett i det, selv om jeg tviler på at det ikke var gode nok spillere tilgjengelige innenfor de rammer han (eventuelt) hadde til rådighet.

 

Problemstillingen slik jeg ser det er at vi har to "alternative" påstander:

1. Klubben hadde ikke økonomi til å handle spillere (av klasse)

2. Klubben hadde økonomiske muskler til dette, men Wenger fant ikke noen som ville styrke laget.

 

Hvis påstand nr 2 er korrekt så må Wenger ta ansvaret for en manglende handleevne, siden det etter all sannsynlighet var spillere tilgjengelige som ville ha styrket laget (min subjektive vurdering)

Hvis påstand nr 1 er korrekt så betyr det egentlig at Wenger talte usant da han påstod at han hadde midler til rådighet. Og hvis det er tilfelle så førte han egentlig fansen "bak lyset" når han påstod at han hadde midler.

Nå vil sikkert noen si at Wenger sannsynligvis ikke kom med påstander om at han hadde midler tilgjengelig, men jeg tror nok at jeg uten alt for store vansker skal klare å "google" fram artikler som omhandler akkurat dette.

 

Nå spiller det svært liten rolle for meg om Wenger kom med noen "hvite" løgner eller om han hadde så stor tro på sitt lag at han ikke ville kjøpe spillere, men jeg har tidligere hatt og vil forsatt ha problemer med å akseptere påstandene (fra deler av fansen) om at mange av våre problemer skyldes manglende økonomisk handlekraft i den perioden. At handlekraften var redusert aksepterer jeg, men ikke så mye at det kan brukes som unnskyldning for at det knapt nok ble handlet noe i den perioden (av kvalitet).

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en stor manager, det er vel alle enige om? Det har har gjort for Arsenal FC er utrolig bra, særlig med tanke på fundamentet han har lagt i form av økonomi og infrastruktur. Sportslig var det knallbra den første halvdelen av hans regime her. De senere år har det vært mye rart. Han gamblet med å skulle bygge opp ett lag med unge talenter, samtidig som han trodde de etablerte toppene skulle bli. Her feilet han kapitalt, både toppene og talentene som etterhvert skulle bli toppen reiste når man sportslig ikke var reelle utfordrere. At ett lag som Arsenal FC går 9 år uten ett trofè er også ganske unikt. Mannskapet vi hadde burde tilsagt at vi skulle være nærmere toppen i hjemlig liga og iallefall tatt en cup i ny og ne. Desverre skjedde ikke dette før ifjor.

Dette er argumenter som er gjentatt til det kjedsommelige og det virker som om folk tror at hvis man gjentar dem mange nok ganger så blir de sanne. Altså, bra start, men så feilet Wenger. Jeg er ikke enig i at Wenger har feilet i det hele tatt.

 

Starten med Wenger var unektelig bra og så bestemte klubben seg for å bygge en ny stadion. Noe de klarte uten forsinkelser (etter at de begynte å bygge, det var en utsettelse på en tidlig fase) og innenfor budsjettet. Dette i motsetning til FA som har bygd nye Wembley og lag som Liverpool som ikke har bygd noe som helst, men som har måttet avskrive ca en halv milliard kroner bare på planleggingen. De har meg bekjent skrinlagt bygging av ny stadion og skal vel bare utvide Anfield Road. Og da har jeg ikke nevnt lillebror Tottenham som får hele byggingsprossen til å framstå som et komishow.

 

Ok, så vant vi ikke stort i tiden vi ikke hadde så mye penger tilgjengelig, men vi har kjempet i toppen hele tiden. Og, vi hadde nok vunnet flere titler hvis ikke det brått hadde dukket opp en tidligere barnehjemsbarn fra Russland som ingen hadde hørt om noen år tidligere som kunne bruke ubegrensede midler på sitt nye leketøy. Så går det sannlig en lite stund får det dukker opp noen som er enda rikere og skal leke seg med et annet lag. Sånt kan man ikke ta høyde for når man planlegger bygging av ny stadion. Gitt de nye rammevilkårene så er jeg helt enig med Wenger i at fjerde er som et trofe å regne.

 

I årene som kommer ligger alt til rette for at vi kan bli et av de virkelig dominerende lagene. Chelsea og Ciyt kan ikke lenger bruke penger som de vil og Liverpool og Manchester United kan risikere å få sanskjoner av UEFA. Jeg takker styret i Arsenal go Arsene Wenger for at vi er i denne gunstige posisjonen.

 

Imens, i Tyskland, så leder jürgen klopp landets neste rikeste klubb. Han er visst så mye bedre enn Wenger og han møter ikke ett eneste pengedopet lag. Allikevel kjemper laget hans i bunnstriden. Pussig dette...

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Imens, i Tyskland, så leder jürgen klopp landets neste rikeste klubb. Han er visst så mye bedre enn Wenger og han møter ikke ett eneste pengedopet lag. Allikevel kjemper laget hans i bunnstriden. Pussig dette...

 

Bare velger å sitere denne her fordi det er rimelig skivebom såvidt jeg vet.

 

Dortmund har vært en en ekstremt fattig klubb det siste tiåret. Bare for et par år tilbake så hadde de et overgangsbudsjett på 2 millioner euro før salg av spillere som inntektskilde. Og for 9 år siden så var de på randen til å gå konkurs. Etter det har de sakte, men sikkert jobbet seg opp via fantastisk arbeid av Klopp (som har hatt en brøkdel av budsjettet Wenger har hatt forøvrig) og staben hans i Dortmund til å bli konkurransedyktige samt bli finansielt stabile. Sakte, men sikkert så har Dortmund reist seg opp igjen og det på ærlig vis via en filosofi som er veldig lik den Wenger har hatt. Forskjellen er dog at de gangene Dortmund har måttet selge en stjerne så har de erstattet denne spilleren med en annen god spiller direkte når de har hatt muligheter for det. F.eks. Marco Reus når Kagawa ble kjøpt av United.

Link to comment
Share on other sites

Bare velger å sitere denne her fordi det er rimelig skivebom såvidt jeg vet.

 

Dortmund har vært en en ekstremt fattig klubb det siste tiåret. Bare for et par år tilbake så hadde de et overgangsbudsjett på 2 millioner euro før salg av spillere som inntektskilde. Og for 9 år siden så var de på randen til å gå konkurs. Etter det har de sakte, men sikkert jobbet seg opp via fantastisk arbeid av Klopp (som har hatt en brøkdel av budsjettet Wenger har hatt forøvrig) og staben hans i Dortmund til å bli konkurransedyktige samt bli finansielt stabile. Sakte, men sikkert så har Dortmund reist seg opp igjen og det på ærlig vis via en filosofi som er veldig lik den Wenger har hatt. Forskjellen er dog at de gangene Dortmund har måttet selge en stjerne så har de erstattet denne spilleren med en annen god spiller direkte når de har hatt muligheter for det. F.eks. Marco Reus når Kagawa ble kjøpt av United.

Jeg vet de var på konkursens rand før, men nå har de bånnsolid økonomi. Det er nok du som står for skivebommen denne gangen Stefan!

 

Jeg legger til at jeg faktisk har stor respekt for Klopp, men jeg merker at jeg er lei av at mange goonere har en tendens til å glorifisere andre langs spillere og managere og rakke ned på våre. Wenger og Arsenal er fortsatt med i toppkampen i England og vi ligger veldig godt ann til å avansere fra vår gruppe i CL. Dortmundt ligger enda bedre ann en oss i CL, men de er vitterlig helt nede i nedrykkstriden i Bundesligaen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er argumenter som er gjentatt til det kjedsommelige og det virker som om folk tror at hvis man gjentar dem mange nok ganger så blir de sanne. Altså, bra start, men så feilet Wenger. Jeg er ikke enig i at Wenger har feilet i det hele tatt.

 

Problemet i denne diskusjonen er egentlig hvilke områder i klubbens virke det er vi snakker om når enkelte av oss mener at Wenger ikke er den samme som han var.

 

Har han gjort en god jobb for klubben fasilitetsmessig? Absolutt!

 

Har han gjort en god jobb for klubben når det gjelder klubbens økonomi? Absolutt!

Personlig er jeg tilhenger av en sunn økonomi. Men en sunn økonomi på lang sikt krever også at man er villig til å bruke midler (innen for sunne rammer) for å sikre at inntjeningen forsetter på en slik måte at den gir forsatt god grobunn for en god økonomi.

 

Har han gjort en god jobb for klubben når det gjelder det titteldelen av det sportslige? Her er det nok delte meninger.

De fleste er enige om at det startet bra (sportslig) og en del mener at den siste halvdelen av hans regjeringstid har vert mer skuffende. For min egen del så har årene med manglende pokaler svært lite å bety når jeg har gitt uttrykk for min skepsis til Wenger.

 

Slik jeg forstår ditt innlegg sår du sier :"Jeg er ikke enig i at Wenger har feilet i det hele tatt.", så må jeg forstå deg slik at at du mener at det ikke er noen mangler i det Wenger leverer pr. dato som sportslig leder. Akkurat det må jeg innrømme at jeg har problemer med å forstå.

 

Min personlige skepsis går i hovedsak på det jeg ser levert på banen, og for min egen del så er jeg nok en av de som har vært skeptisk over flere sesonger. Manglende kjøp er en mindre del av min kritikk, men det er ikke tvil om at den har fått en større andel innen min skepsis når jeg føler en manglende vilje fra Wengers side tii å styrke vår "flaskehalser" når det er mulig innenfor en sunn økonomi. Men jeg har aldri bedt om at han skal sløse penger på kostbare stjerner, kun bruke litt mer penger på gode spillere som kan heve lagets sportlige prestasjoner.

MIn kritikk går rett og slett på at jeg er ganske skuffet over at jeg mener han har stagnert når det gjelder den sportslige ledelsen av laget, og av at jeg mener at han ikke lenger klarer å få potensialet ut av de spillerne han har (selv med skader) til rådighet i enhver kamp. Hvis Arsenal taper kamper etter å ha ytt sitt beste så ser jeg ingen grunn til å kritisere, men når jeg alt for mange ganger ser et spill som ikke fungerer, når jeg ser en ledelse fra benken som ikke evner å svare på endret taktikk fra motstanders ledelse da kritiserer jeg..

 

 

Starten med Wenger var unektelig bra og så bestemte klubben seg for å bygge en ny stadion. Noe de klarte uten forsinkelser (etter at de begynte å bygge, det var en utsettelse på en tidlig fase) og innenfor budsjettet. Dette i motsetning til FA som har bygd nye Wembley og lag som Liverpool som ikke har bygd noe som helst, men som har måttet avskrive ca en halv milliard kroner bare på planleggingen. De har meg bekjent skrinlagt bygging av ny stadion og skal vel bare utvide Anfield Road. Og da har jeg ikke nevnt lillebror Tottenham som får hele byggingsprossen til å framstå som et komishow.

Ok, så vant vi ikke stort i tiden vi ikke hadde så mye penger tilgjengelig, men vi har kjempet i toppen hele tiden. Og, vi hadde nok vunnet flere titler hvis ikke det brått hadde dukket opp en tidligere barnehjemsbarn fra Russland som ingen hadde hørt om noen år tidligere som kunne bruke ubegrensede midler på sitt nye leketøy. Så går det sannlig en lite stund får det dukker opp noen som er enda rikere og skal leke seg med et annet lag. Sånt kan man ikke ta høyde for når man planlegger bygging av ny stadion. Gitt de nye rammevilkårene så er jeg helt enig med Wenger i at fjerde er som et trofe å regne.

 

Her er det ikke så mye å være uenig i, og en fjerdeplass er grei nok den hvis det er alt Arsenal har kapasitet til rent sportslig og økonomisk, men det er ikke akseptabelt med en fjerdeplass hvis den "utelukkende" kommer av underprestasjon rent sportslig og gnienhet hvis klubbens tåler forsterkninger innenfor rammen av en sunn økonomi.

 

I årene som kommer ligger alt til rette for at vi kan bli et av de virkelig dominerende lagene. Chelsea og Ciyt kan ikke lenger bruke penger som de vil og Liverpool og Manchester United kan risikere å få sanskjoner av UEFA. Jeg takker styret i Arsenal go Arsene Wenger for at vi er i denne gunstige posisjonen.

 

Jeg er helt enig i at fremtiden ser lys ut for Arsenal rent økonomisk og uavhengig om UEFA sitt "Financial Fair Play" fungerer eller ikke så bør klubben drives ut fra målet om en sunn økonomi.

 

Det som irriterer meg litt i denne debatten om Wenger er egentlig at noen av oss, på motsatte sider av "Wenger-gjerdet", egentlig har to klare forskjellige utgangspunkt når det gjelder debatten om Wenger.

 

Uansett hvor kjedsommelig du mener at det er så er de aller fleste enige om store deler av Wengers karriere i klubben.

Så det debatten, etter min mening, burde gå på er om Wenger pr. dato har de kvalitetene som skal til å lede klubben i årene som kommer.

Min uenighet med deg og deler av de som helt og holdent står bak Wenger er om hans fortid i klubben helt og holdent skal være avgjørende for hans fremtid i klubben. Her er mitt klare svar NEI. Jeg sier ikke at jeg har absolutt rett når jeg vurderer Wengers evner til å lede laget rent sportslig i de kommende sesongene og jeg respekterer fullt ut de som måtte mene det motsatte av meg. Jeg vil nok sannsynligvis ikke være enig med de som anser Wenger som rett mann i managerstolen, men jeg har ingen problemer med å holde en saklig diskusjon med de som vil være uenige med meg. Jeg finner det derimot meningsløst å drive en diskusjon om Wengers fremtid, der hovedargumentene går på historiske fakta/påstander og ikke på hvordan mine med-/motdebattanter vurderer Wengers evner til å lede laget i nåtid og fremtid.

 

Imens, i Tyskland, så leder jürgen klopp landets neste rikeste klubb. Han er visst så mye bedre enn Wenger og han møter ikke ett eneste pengedopet lag. Allikevel kjemper laget hans i bunnstriden. Pussig dette..

 

Diskusjonen om Klopp er en total avsporing i debatten om Wenger, Klopp er en av mange muligheter den dagen Wenger trer tilbake. Det finnes og det vil finnes mange gode kandidater til managerstolen sår den tiden kommer.

 

Men når det gjelder Dortmund denne sesongen så synes jeg det blir for enkelt å bruke bunnstriden i Bundesliga som argument når det samme laget er solide i vår CL-gruppe der Arsenal har slitt i flere kamper. Hvis Dormund under Klopp da er SÅ dårlige, hva sier det da om årets Arsenallag og dens ledelse. Som sagt en avsporing i debatten!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ikke sett motsvaret før nå Tapapa, men jeg ser at noen som deler mitt syn har svart.

Du sier at mine argumenter er gjentatt til det kjedsomlige og at de ikke blir sanne av å repitere dem. Samme kan vel sies om den "håpløse" forsvaringen av Wenger i mine øyne.

Jeg konstaterer at du var fornøyd nok med 9 år uten å vinne noe, samt milevis bak topplagene i serien til tross for at Wenger karret inn top4 hver sesong. Du forklarer hvorfor du mener dette, og jeg konstaterer at jeg ikke er enig.

 

En annen ting er hva du sier om Dortmundt tilslutt, du har vel forsåvidt rett i at det ikke er samme økonomi i form av pengedoping i Tyskland. Men å begynne å angripe mannen (Klopp) for å kjempe i bunnen med landets neste beste lag etter så få kamper blir for dumt.

Såvidt jeg husker rundspillte laget hans vårt eget nylig, samt at laget hans har de siste sesongene pushet på utilnærmlige Bayern, samt kommet langt i CL.

Er rimelig sikker på at laget klarter på tabellen i Tyskland før sesongen er over, er ikke du?

 

Og til slutt finnes det mange flere kandidater enn mr. Klopp, selv om det er min personlige favoritt.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i mange år vært for at Wenger skal fortsette som manager. Denne sesongen har det snudd for min del, og jeg heller mer mot at det er på tide at Wenger og Arsenal skiller lag. Hvem som skal ta over? Don't ask me. Forventer at de som styrer klubben skal evne og finne en erstatter. Wenger skal ha mye av æren for at vi har kommet gjennom de magre økonomiske årene etter flyttingen, der vi fortsatt har en status som toppklubb i Europa. Er ikke sikker på at det finnes så mange andre managere som ville ha evnet og ha gjort det samme. Men de magre årene er nå over, vi har et solid fundament økonomisk og dermed er det frustrerende og se at vi fortsetter og la være og gjøre de nødvendige justeringene, som f. eks og hente inn en DM som holder høyere nivå enn Arteta og Flamini og forsterke den bakre fireren ytterligere enn hva som ble gjort. Vi kan ikke lenger skylde på at det ikke er midler tilgjengelig. Ergo har det blitt gjort en for dårlig jobb på transfermarkedet. Wenger skal selvfølgelig ha ros for de spillerne som ble hentet inn og skal ha kritikk for de spillerne som ikke ble hentet inn.

 

Merket når jeg var i London ifbm kampen mot Hull at flere og flere nå tenderer mot at nok er nok. Da snakker jeg ikke om den gemene hop som ser en og annen kamp, men om den "harde kjernen" som følger laget verden over. De som er tilstede på alle offisielle kamper både hjemme og borte, samt som reiser dit Arsenal har pre-season, for og se laget trene og se ubetydelige treningskamper mot lag man aldri har hørt om før. De som jobber ene og alene for og ha råd til og følge Arsenal over land and sea (samt ha råd til øl selvfølgelig :P ). Flere og flere av disse mener nå at nok er nok. Det er på tide med forandring.

 

Jeg kommer alltid til og respektere at supporterne har forskjellige syn på saken. Det jeg virkelig sliter med, er språkbruken som til tider blir benyttet for og beskrive Wenger og flere av spillerne våre. Mange skylder på at innlegg blir skrevet i kampens hete osv. For meg er det en ekstremt dårlig unnskyldning. Dersom man ikke evner og uttale seg med et snev av saklig tone, selv i kampens hete, så burde man kanskje vurdere og la være?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg kommer alltid til og respektere at supporterne har forskjellige syn på saken. Det jeg virkelig sliter med, er språkbruken som til tider blir benyttet for og beskrive Wenger og flere av spillerne våre. Mange skylder på at innlegg blir skrevet i kampens hete osv. For meg er det en ekstremt dårlig unnskyldning. Dersom man ikke evner og uttale seg med et snev av saklig tone, selv i kampens hete, så burde man kanskje vurdere og la være?

 

------

 

100 % enig. Desverre kommer nok forumet aldri den type språkbruk til livs.

 

Hva gjelder Wenger har jeg selv svevet mellom å ville beholde han, og det å ønske et skifte. Synes Polljen har mange gode poeng og meninger i Wenger-debatten, og også det du skriver om ifht spillerkjøp er jeg enig i.

 

 

  • Hver eneste sesong er vi et par signeringer unna fra å kunne virkelig kjempe om tittelen. Hvorfor gir ikke Wenger oss så gode forutsetninger som mulig? Som nevnt trenger vi sårt en DM type Matic, samt forsterkninger i forsvarsleddet.

 

  • Vi har en fryktelig statistikk mot topp 3 lagene og har hatt det lenge. Det er åpenbart at noe må gjøres ifht taktikk, tilnærming, kynisme og spillestil i slike kamper, men endringene skjer ikke.

 

  • Attityd ! Alt peker mot at spillerne i Arsenal har veldig stor frihet. Jeg etterlyser i mange kamper LANGT bedre innsats og holdning. Er man ikke interessert i gi alt man har på banen, ja da bør man tas av. Her synes jeg Wenger feiler. Spillere får tusle rundt på banen og være så slappe de bare vil. Likevel får den/de spillerne ofte fullføre kampene. Det må tas grep. Det var enklere for AW tidligere når man hadde et helt lag av ledere og vinnerskaller (les Untouchables) og, tilsynelatende, gjorde disse typene jobben til Wenger hva gjelder det å oppildne og mane til innsats. Uanfektede kroppsspråk og dårlige holdninger er det værste jeg ser. Det er helt greit at ikke spillet flyter som det skal alltid og at spillere har dårlige kamper, det er selvsagt umulig å unngå, men både Wenger, og alle som har et hjerte for Arsenal, burde forvente at spillere gir sitt ytterste. Det skjer simpelten ikke i Arsenal. Noen vil kanskje påstå at spillere bør ha en iboende motivasjon og vilje til å yte maks, men det er jeg uenig i. En klubb MÅ ha en trener som, når det trengs, tar grep og sørger for at de elleve som er på banen gir ALT de har for at vi skal vinne kampen.
Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Problemet i denne diskusjonen er egentlig hvilke områder i klubbens virke det er vi snakker om når enkelte av oss mener at Wenger ikke er den samme som han var.

 

Har han gjort en god jobb for klubben fasilitetsmessig? Absolutt!

 

Har han gjort en god jobb for klubben når det gjelder klubbens økonomi? Absolutt!

Personlig er jeg tilhenger av en sunn økonomi. Men en sunn økonomi på lang sikt krever også at man er villig til å bruke midler (innen for sunne rammer) for å sikre at inntjeningen forsetter på en slik måte at den gir forsatt god grobunn for en god økonomi.

 

Har han gjort en god jobb for klubben når det gjelder det titteldelen av det sportslige? Her er det nok delte meninger.

De fleste er enige om at det startet bra (sportslig) og en del mener at den siste halvdelen av hans regjeringstid har vert mer skuffende. For min egen del så har årene med manglende pokaler svært lite å bety når jeg har gitt uttrykk for min skepsis til Wenger.

 

Nå er det ikke meningen å henge ut deg og dine meninger Polljen, men denne delen av innlegget ditt syns jeg fremhever de punktene jeg sliter å forstå av kritikken mot Wenger. I dette innlegget vedkjenner du noe vi alle er enige om; at Wenger har gjort en formidabel jobb med å holde laget i det øvrige sjiktet av engelsk og europeisk fotball til tross for enorme omstruktureringer i klubbens fasiliteter og økonomi. Det er rett og slett en formidabel innsats. Wenger har hatt hendene bundet på ryggen. SELVFØLGELIG må Wenger uttale at klubben kan fortsatt være med å kjempe om titler. Klubben må jo fremstå som ambisiøs for å lokke til seg nye og bedre sponsorer (Puma), samt å vedlikeholde aksjepris, og varemerke. Noe annet ville vært dumt, samt en kraftig misstillitserklæring til spillerne vi hadde i troppen i denne vanskelige tidsperioden.

 

Til tross for at vi alle vedkjenner disse begrensningene, så er man fortsatt missfornøyd med at man ikke har vært i stand til å kjempe om titler på lik linje med Chelsea og Man City. Det gir rett og slett ikke mening. Enten så vedkjenner man ikke de begrensninger klubben og Wenger har hatt, eller så velger man å se bort i fra dem og kun evaluere suksess etter pokaler. Jeg forstår det ikke.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

 

Nå er det ikke meningen å henge ut deg og dine meninger Polljen, men denne delen av innlegget ditt syns jeg fremhever de punktene jeg sliter å forstå av kritikken mot Wenger. I dette innlegget vedkjenner du noe vi alle er enige om; at Wenger har gjort en formidabel jobb med å holde laget i det øvrige sjiktet av engelsk og europeisk fotball til tross for enorme omstruktureringer i klubbens fasiliteter og økonomi. Det er rett og slett en formidabel innsats. Wenger har hatt hendene bundet på ryggen. SELVFØLGELIG må Wenger uttale at klubben kan fortsatt være med å kjempe om titler. Klubben må jo fremstå som ambisiøs for å lokke til seg nye og bedre sponsorer (Puma), samt å vedlikeholde aksjepris, og varemerke. Noe annet ville vært dumt, samt en kraftig misstillitserklæring til spillerne vi hadde i troppen i denne vanskelige tidsperioden.

 

Til tross for at vi alle vedkjenner disse begrensningene, så er man fortsatt missfornøyd med at man ikke har vært i stand til å kjempe om titler på lik linje med Chelsea og Man City. Det gir rett og slett ikke mening. Enten så vedkjenner man ikke de begrensninger klubben og Wenger har hatt, eller så velger man å se bort i fra dem og kun evaluere suksess etter pokaler. Jeg forstår det ikke.

Jeg har ingen problemer med å bli hengt ut, ja jeg vi faktisk oppfordre de som mener jeg tar feil uansett emne om å "henge" meg ut hvis jeg fortjener det. Men jeg forstår ikke helt hvor du vil i ditt svar til meg, for min kritikk går i liten grad på manglende pokaler men derimot på mangler som jeg mener at det finnes når det gjelder det som blir levert på banen og fra benken. Faktisk så står det til slutt i den delen du har sitert (quotet) :"For min egen del så har årene med manglende pokaler svært lite å bety når jeg har gitt uttrykk for min skepsis til Wenger."

 

Jeg mener også at det er en svakhet i ditt svar til meg at du kutter siteringen av det jeg skriver før jeg kommer til det som er viktigst i min kritikk, så her er de påfølgende linjene i det innlegget du svarte på (Sitat av meg selv):

Min personlige skepsis går i hovedsak på det jeg ser levert på banen, og for min egen del så er jeg nok en av de som har vært skeptisk over flere sesonger. Manglende kjøp er en mindre del av min kritikk, men det er ikke tvil om at den har fått en større andel innen min skepsis når jeg føler en manglende vilje fra Wengers side tii å styrke vår "flaskehalser" når det er mulig innenfor en sunn økonomi. Men jeg har aldri bedt om at han skal sløse penger på kostbare stjerner, kun bruke litt mer penger på gode spillere som kan heve lagets sportlige prestasjoner.

MIn kritikk går rett og slett på at jeg er ganske skuffet over at jeg mener han har stagnert når det gjelder den sportslige ledelsen av laget, og av at jeg mener at han ikke lenger klarer å få potensialet ut av de spillerne han har (selv med skader) til rådighet i enhver kamp. Hvis Arsenal taper kamper etter å ha ytt sitt beste så ser jeg ingen grunn til å kritisere, men når jeg alt for mange ganger ser et spill som ikke fungerer, når jeg ser en ledelse fra benken som ikke evner å svare på endret taktikk fra motstanders ledelse da kritiserer jeg..

 

 

Kort fortalt så er min "filosofi" slik: Det er det jeg ser på banen som betyr mest for meg, ikke pokaler. Men fungerer spillet og Wenger klarer å utnytte den kapasiteten som våre spillere innehar så er sannsynligheten for pokaler større. Og her er mitt store ankepunkt mot dagens Wenger, han synes ikke å ha den samme evnen til å få det beste ut de spillere som han til enhver tid har til rådighet i samme grad som det jeg mener at "unge Wenger" klarte.

 

Mange ledere, både i "vanlige" bedrifter og i "uvanlige" bedrifter (som en fotballklubb), som bygger opp en bedrift og tar den til nye "høyder" når et punkt der de ikke kan ta den lenger og bedriftens utvikling forblir "status quo" eller den starter å utvikle seg negativt. Arsenal er ikke i en negativ utvikling "foreløpig", men jeg mener at klubben ikke lenger utvikler seg rent sportslig og at det derfor er behov for nye impulser. Hvis Wenger evner til å finne tilbake til det "unge" seg og få det beste ut av sitt materiale så ville det glede meg stort, men ut fra det jeg har sett over de siste sesongene så tviler jeg på at det vil skje. Jeg er dog litt mer usikker på om det skyldes manglende evne eller manglende vilje fra hans side.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Denne mannen ville virkelig revolusjonert Arsenal ( som wenger gjorde for mange mange år siden).

 

Og samtidig gitt oss den kjedeligste fotballen i verden. Klarer ikke engang å se Bayern kamper lenger etter han tok over da de sentrer 2 meters pasninger 90% av tida mellom midtbanen og forsvaret. Ekstremt stor kontrast til Heynckes sin fotball filosofi som var ekstremt effektiv og utrolig underholdende å se på. I mine øyne den beste fotballen som har blitt spilt siden ordentlig Wengerball (Dortmund er forøvrig tett oppi her også).

Link to comment
Share on other sites

 

Og samtidig gitt oss den kjedeligste fotballen i verden. Klarer ikke engang å se Bayern kamper lenger etter han tok over da de sentrer 2 meters pasninger 90% av tida mellom midtbanen og forsvaret. Ekstremt stor kontrast til Heynckes sin fotball filosofi som var ekstremt effektiv og utrolig underholdende å se på. I mine øyne den beste fotballen som har blitt spilt siden ordentlig Wengerball (Dortmund er forøvrig tett oppi her også).

Nå har jeg egentlig ikke noe klar favoritt om hvem som etterhvert skal bekle managerstolen i Arsenal, men Guardiola ville nok ikke havne øverst på denne eventuell listen.

 

Det jeg vet er hva jeg ikke ønsker meg og det er en manager som støtt og stadig er på jakt etter nye jaktmarker.

Jeg vil ha en manager som har evnen til å bygge sitt eget lag (og han må da får mer enn noen uker eller noen få måneder til å gjøre dette), jeg vil ha en manager som kommer inn med et utgangspunkt om å bli i klubben over tid, jeg vil så absolutt ha en manager som har den evnene Wenger hadde til å bygge opp spillere som sliter og ikke minst så vil jeg ha en manager som har evnen til å ta klare grep under kamp (taktisk) når det er nødvendig. Selvsagt så bør fotballen laget hans viser være attraktiv, men så lenge han får det beste ut av det spillermateriellet han til enhver tid rår over og ikke står for "antifotball" så skal jeg ikke være så altfor kravstor når det gjelder underholdningen :proud:

Link to comment
Share on other sites

Det er en del "hummer og kanari" i ditt innlegg Polljen. Jeg skal ta for meg noen av poengene dine. Vi starter med en klassisk stråmannsargumentasjon under.

 

Slik jeg forstår ditt innlegg sår du sier :"Jeg er ikke enig i at Wenger har feilet i det hele tatt.", så må jeg forstå deg slik at at du mener at det ikke er noen mangler i det Wenger leverer pr. dato som sportslig leder. Akkurat det må jeg innrømme at jeg har problemer med å forstå.

Det du skriver over er en komplett feilslutning. Jeg mener ikke at Wenger ikke har noen mangler. Ingen mennesker er frie for mangler, heller ikke Wenger. Men han er en sabla dyktig manager, en av de beste etter mitt syn.

 

 

Min uenighet med deg og deler av de som helt og holdent står bak Wenger er om hans fortid i klubben helt og holdent skal være avgjørende for hans fremtid i klubben. Her er mitt klare svar NEI.

Hvis det du skriver der er uenighet mellom deg og meg så er det vel ingen uenighet. Jeg mener ikke at fortiden helt og holdent skal avgjøre framtiden. Jeg syns Wenger har prestert godt før og at han presterer godt nå og jeg tror han vil prester godt og forhåpentligvis enda bedre i årene som kommer.

 

Diskusjonen om Klopp er en total avsporing i debatten om Wenger, Klopp er en av mange muligheter den dagen Wenger trer tilbake. Det finnes og det vil finnes mange gode kandidater til managerstolen sår den tiden kommer.

Dette er da ingen avsporing. Klopp er vel fleres favoritt til å erstatte Wenger og jeg har personlig stor respekt for det han har fått til selv jeg. Jeg syns BvB er et glimrende lag å se. Men er han en bedre manager enn Wenger? vel, det er jeg ikke så sikker på, noe hans manglende resultater i år kan tyde på.

 

Men når det gjelder Dortmund denne sesongen så synes jeg det blir for enkelt å bruke bunnstriden i Bundesliga som argument når det samme laget er solide i vår CL-gruppe der Arsenal har slitt i flere kamper. Hvis Dormund under Klopp da er SÅ dårlige, hva sier det da om årets Arsenallag og dens ledelse. Som sagt en avsporing i debatten!

Yeah really. Så du mener med dette å antyde at Wenger-kritikerne ville forsvunnet hvis Arsenal hadde vært en plass høyere oppe i sin CL-gruppe og ca ti plasser lenger nede i PL-tabellen. Du må gjerne tro det, jeg tror det hadde vært ragnarokktendenser her på forumet og på Arsenal Norway sin gruppe på Facebook hvis så var tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Det er en del "hummer og kanari" i ditt innlegg Polljen. Jeg skal ta for meg noen av poengene dine. Vi starter med en klassisk stråmannsargumentasjon under.

 

Hummer og Kanari? SIkkert , det blir ofte slik når det blir så mange "moment" som blir dratt inn i en diskusjon. Klassisk "stråmanssargumentasjon", for å være helt ærlig så vet jeg ikke helt definisjonen på det uttrykket men det spiller forsåvidt ingen rolle for meg og jeg ser ingen grunn til å ta meg nær bruken av den beskrivelsen.

 

Det du skriver over er en komplett feilslutning. Jeg mener ikke at Wenger ikke har noen mangler. Ingen mennesker er frie for mangler, heller ikke Wenger. Men han er en sabla dyktig manager, en av de beste etter mitt syn.

 

 

Hvis jeg har oppfattet det du skriver på en feil måte, så beklager jeg det. Men det er jo ikke så vanskelig å komme med en feilslutning, når utgangspunktet er følgende påstand "Altså, bra start, men så feilet Wenger. Jeg er ikke enig i at Wenger har feilet i det hele tatt". Selvsagt har jeg kanskje trukket denne påstanden vel langt i mitt tilsvar til deg, men det det er jo tross alt intet i det innlegget jeg svarte på som tyder på at du fant noen særlige "mangler" ved Wenger. Det hele koker egentlig ned til hva vi mener om Wengers kvaliteter i nåtid, siden vi ikke er uenige i fortid. Det siste var vel ikke helt sant, vi er nok svært uenige om det Wenger har gjort sportslig de siste sesongene, men vi er ikke uenige om hva han har betydd historisk for klubben.

 

Du mener at Wenger er rett mann i managerstolen i de neste sesongene, jeg mener at det snart er på tide at vi får et skifte. Vi er uenige og det har jeg ikke noe problem med.

 

 

Dette er da ingen avsporing. Klopp er vel fleres favoritt til å erstatte Wenger og jeg har personlig stor respekt for det han har fått til selv jeg. Jeg syns BvB er et glimrende lag å se. Men er han en bedre manager enn Wenger? vel, det er jeg ikke så sikker på, noe hans manglende resultater i år kan tyde på.

 

For meg så er diskusjonen om Klopp en avsporing, og om Klopp er bedre enn Wenger eller ikke synes jeg er lite interessant i nåtid. Joda, jeg vet at det finnes "helfrelste" Klopp-tilhengere blant Arsenalfansen, men jeg har ingen spesielle favoritter. For meg er problemstillingen svært så enkel. Er Wenger den rette personen til å lede Arsenal de kommende sesongene?

Når han gir seg, det være seg neste sommer eller om X antall sesonger så ser jeg det som interessant å bringe navn på erstatteren inn i diskusjonen. Uansett hvem som kommer inn i den rollen så er det selvsagt et sjansespill, spørsmålet er om dagens situasjon fører til at vi vil ta denne sjansen? For meg er svaret JA, ikke minst siden problemstillingen tross alt vil komme etterhvert, for det er vel ingen som tror at Wenger blir i klubben til "evig" tid? ;D

Yeah really. Så du mener med dette å antyde at Wenger-kritikerne ville forsvunnet hvis Arsenal hadde vært en plass høyere oppe i sin CL-gruppe og ca ti plasser lenger nede i PL-tabellen. Du må gjerne tro det, jeg tror det hadde vært ragnarokktendenser her på forumet og på Arsenal Norway sin gruppe på Facebook hvis så var tilfelle.

 

Nei på ingen måte. Min (muligens diffuse) kommentar gikk på at det kunne forstås ut fra din "ironiske?" kommentar om at siden Borussia var i bunnen på Bundeliga så kunne vel ikke Klopp måle seg mot Wenger. Det jeg prøvde å antyde var at vi /Wenger) har ikke hatt så mye å skryte av så langt i sesongen heller, er vi bl.a. tapte fortjent mot nettopp Klopp's Borussia Dortmund.

------------

Jeg håper at jeg har fått fjernet et par hummere og kanskje også to tre kanarifugler og at det hele nå koker ned til at vi er totalt uenige om Wenger sitt virke i nåtid og om hans fremtid i klubben. Jeg tror de fleste av fansen føler en stor takknemlighetsgjeld til Wenger for det han har bidratt med i klubben, men det er en merkbar uenighet om hvor mye historien skal telle med når Wengers fremtid i klubben skal vurderes. Når jeg nevner det siste punktet så tenker jeg ikke først og fremst på deg og meg, men mer generelt blant fansen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen problemer med å bli hengt ut, ja jeg vi faktisk oppfordre de som mener jeg tar feil uansett emne om å "henge" meg ut hvis jeg fortjener det. Men jeg forstår ikke helt hvor du vil i ditt svar til meg, for min kritikk går i liten grad på manglende pokaler men derimot på mangler som jeg mener at det finnes når det gjelder det som blir levert på banen og fra benken. Faktisk så står det til slutt i den delen du har sitert (quotet) :"For min egen del så har årene med manglende pokaler svært lite å bety når jeg har gitt uttrykk for min skepsis til Wenger."

 

Jeg mener også at det er en svakhet i ditt svar til meg at du kutter siteringen av det jeg skriver før jeg kommer til det som er viktigst i min kritikk, så her er de påfølgende linjene i det innlegget du svarte på (Sitat av meg selv):

 

Kort fortalt så er min "filosofi" slik: Det er det jeg ser på banen som betyr mest for meg, ikke pokaler. Men fungerer spillet og Wenger klarer å utnytte den kapasiteten som våre spillere innehar så er sannsynligheten for pokaler større. Og her er mitt store ankepunkt mot dagens Wenger, han synes ikke å ha den samme evnen til å få det beste ut de spillere som han til enhver tid har til rådighet i samme grad som det jeg mener at "unge Wenger" klarte.

 

Mange ledere, både i "vanlige" bedrifter og i "uvanlige" bedrifter (som en fotballklubb), som bygger opp en bedrift og tar den til nye "høyder" når et punkt der de ikke kan ta den lenger og bedriftens utvikling forblir "status quo" eller den starter å utvikle seg negativt. Arsenal er ikke i en negativ utvikling "foreløpig", men jeg mener at klubben ikke lenger utvikler seg rent sportslig og at det derfor er behov for nye impulser. Hvis Wenger evner til å finne tilbake til det "unge" seg og få det beste ut av sitt materiale så ville det glede meg stort, men ut fra det jeg har sett over de siste sesongene så tviler jeg på at det vil skje. Jeg er dog litt mer usikker på om det skyldes manglende evne eller manglende vilje fra hans side.

 

Grunnen til at jeg fremhevet disse punktene og utelukket resten av ditt innlegg var fordi jeg følte de punktene var fellesnevnerne for kritikken mot Wenger, altså ikke bare dine meninger. Derfor valgte jeg å fremheve disse punktene for å illustrere, det jeg anser som en logisk brist, i kritikken mot Wenger. Jeg forklarte meg muligens utydelig.

 

Poenget mitt var at majoriteten av Wengers kritikere vedkjenner klubbens begrensninger i form av finansielle muskler og store omstruktureringer, men fortsatt forventer trofeer. Satt på spissen: "Wenger har gjort en kjempejobb med hendene bundet på ryggen, men jeg kritiserer manglende resultater". Ser du den logiske bristen? Når det er sagt så syns jeg din kritikk er mer nyansert, og i så måte fortjener ikke dine punkter å bli fremhevet på denne måten, men de var linjet opp så fint så det ble veldig enkelt å benytte seg av.

Link to comment
Share on other sites

Ser Wenger idag er ute å sier at Ramsey får kritikk for å ikke score mål som ifjor. Jeg kjøper argumentet uten problem, men Ramsey er faktisk ikke i form når han ikke spiller seg til sjanser. Personlig trenger han ikke score mål for å få godkjent av meg, men derimot skaper han alltid farligheter når han er i form. Disse tingene følger hverandre i mine øyne. I år har Ramsey vært en skygge av seg selv, og desverre tilbake til nivået han var før fjorårets sesong. Om dette er grunnet omlegging av spillestil (4-1-4-1) eller skaden han fikk skal jeg ikke spekulere i.

 

Videre får vi se om han kommer seg tilbake til fjorårets nivå, det er lov å håpe!

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20141103/-ramsey-shouldn-t-be-obsessed-by-goals-

Link to comment
Share on other sites

Går ikke ant å skylde på taktikk når han feiler på det mest elementære, ekstremt mye pasningfeil og elendig touch. Fyren er enkelt og greit totalt ute av form, ser ut som om han har bly i beina! Men vi vet alle hva som bor i han, det kommer nok ut igjen!

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Går ikke ant å skylde på taktikk når han feiler på det mest elementære, ekstremt mye pasningfeil og elendig touch. Fyren er enkelt og greit totalt ute av form, ser ut som om han har bly i beina! Men vi vet alle hva som bor i han, det kommer nok ut igjen!

Helt enig, Wilshere har vært 10 ganger så bedre denne sesongen til tross for at Jack fremdeles ikke er like god som vi så han i enkeltkamper når han var 18..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Wilshere har vært 10 ganger så bedre denne sesongen til tross for at Jack fremdeles ikke er like god som vi så han i enkeltkamper når han var 18..

 

Her kan jeg ikke si meg enig. Jack har vært god i noen få enkeltkamper, men i det store og det hele, mister han ballen alt for ofte, fordi han forsøker og dra av en spiller ekstra, istedet for å slå pasning til medspiller. Jeg har sett utallige muligheter til å sende pasning til medspillere i gode posisjoner gå i vasken for de han alt for ofte skal prøve på det umulige.

 

Hadde en diskusjon med en av mine engelske kompiser vedrørende Wilshere, og han kunne fortelle meg at flere og flere av de engelske supporterne har begynt og se på Wilshere som en spiller som spiller for seg selv, og ikke for laget. Jeg syntes påstanden var drøy, da Wilshere titt og ofte har kommet med uttalelser som bærer prov på at han er en Gooner through & through. Men samtidig er Wilshere en spiller som har måttet tåle mye kritikk fra media, såkalte eksperter og fra supporterne. Min tanke da, var at det selvfølgelig er naturlig og gjøre alt du kan for å vise at du er en vanvittig god fotballspiller. Min påstand blir dermed at Wilsheres behov for å vise hva han er god for, går utover laget som en enhet. Den dagen Wilshere evner og kombinere det og dra av spillere med og slå pasninger til medspillere på riktig tidspunkt, kommer han til å bli den spilleren vi alle har håpt han skulle bli da vi begynte og høre om han som 15-16 åring.

Link to comment
Share on other sites

 

Den dagen Wilshere evner og kombinere det og dra av spillere med og slå pasninger til medspillere på riktig tidspunkt, kommer han til å bli den spilleren vi alle har håpt han skulle bli da vi begynte og høre om han som 15-16 åring.

 

 

Ikke uenig med deg, men kommer den dagen tro? Jeg har mine tvil desverre.

Wilshere har tatt ett steg opp igår kontra de foregående sesongene, men føler uansett han ikke spiller til sitt potensial. Det virker litt uforløst hele greiene. I tilegg blir jeg grinete når han skal ligge å sprelle istedefor å komme seg opp på beina, ofte fordi han har prøvd det umulige i forkant.

Link to comment
Share on other sites

En liten morsom sak om Wenger er vel også på sin plass. Vi vet jo alle hvordan han har slitt med glidlåsen på kåpa si tidligere. Nå har Puma prøvd å gjøre det enklere for han. Kudus til Wenger for å ta det med ett smil :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=0MH_VX7PnQQ

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...