Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Må bare le av sånne troll som deg Arshavin. Du kaller andre idioter, og hever deg over resten med fasit. Samtidig vil du ikke falle ned på samme nivå som andre.

Kanskje på tide å stikke fingern i jorda å innrømme hvorfor du dukker opp kun i medvind og når ting flyter. Wenger klarte for første gang på 8-10 år å kjøpe en virkelig verdensstjerne, og vips er han gud, messias og alt det der. Nei, stemmer for at du legger deg under steinen igjen hvis du skal forsøke med slik hersketeknikk.

 

Hadde støtten og aktiviteten vært like høy ved nedgangstider hadde det vært enklere å ha respekt for en slik person. Dessverre florerer det av hersketeknikker og personangrep, nesten kun når vi gjør det bra eller som nå har handlet stort...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt endeløst med tid på å diskutere både Arsenal og Wenger med slike idioter som deg orakel, jeg akter ikke å starte på nye runder med det, simpelthen pga den usaklige tonen det medfører, det er bare å lese svarene jeg får så skjønner du resten madsis. Det er skuffende lite nytt som blir bringt inn i diskusjonen underveis og det koker ned til generell mistro til vår manager, latterlig nok. Wenger har på punkt etter punkt bevist at han har, utrolig nok, større kunnskaper og ferdigheter til å utøve manageryrket enn disse Wenger-haterne som har regjert her inne har.

 

Den usaklige tonen kommer ikke bare fra dine motstandere...

Link to comment
Share on other sites

Enten må dere være guttunger som ikke har fulgt denne tråden særlig lenge eller så har dere kastet dere på en bølge, hvis dere virkelig har interesse av diskusjonen kan dere gå et par-tre år tilbake, så vil dere oppdage at jeg har diskutert temaet Wenger i årevis, både i medgang og i motgang. Men saken er at jeg er drittlei av å diskutere et så viktig tema med såpass kunnskapsløse guttunger som aldri klarer å innse at Wenger er årsaken til at Arsenal er den toppklubben i Europa vi er. Uten ham hadde vi nok kavet rundt på midten av tabellen som vi gjorde i mange sesonger før Wenger kom til oss, men det husker sannsynligvis ikke dere noe av. Wenger er og blir den beste manageren i verden, og dermed har dere mye å svare for i sesongene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Eller så er du blottet for virkelighetsoppfatning.. Wenger er vi alle enige om har vært enorm for vår klubb, men som alt annet går ting mot en slutt. Han er ikke og blir ikke verdens beste manager bare fordi han klarte etter x ant år og signere en virkelig toppspiller. Registrerer bare videre at du ikke klarer og skrive innlegg uten og harselere med andre og bruke klassisk Dagbladet-forum hersketeknikk.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Tunge dager for Wenger-haterne nå, man prøver desperat å finne ting å sette fingeren på men det hele blir liksom litt kleint, særlig etter at spudz fortjent fikk juling og Øzil forklarer verden at Moyes var uaktuell for ham og at Wenger var årsaken til klubbyttet, også veldig interessant å se uttalelsene fra både Løw og Klopp, ensidig hyllest av vår manager. Hvor er det blitt av alle rødglødende innlegg om en manager som er utdatert, mangler taktisk klokskap og er evneveik på transfermarkedet???

Om mine innlegg er rødglødende tviler jeg på, men jeg er en av de som du sikter til. Jeg står på all den kritikk jeg har kommet med mot Wenger og det gjør jeg med hevet hode. Jeg har også sagt at når Wenger handler positivt om det er på transfermarkedet eller i samband med kamper så har jeg ingen problemer med gi han ros for dette.

 

Jeg ser ingen grunn til å hylle Wenger etter sommerens overgangsvindu. Signeringen av Özil er fantastisk og vedrørende det konkrete kjøpet har jeg bare superlativer å komme med når det gjelder Wenger. Men når det gjelder å "hylle" Wenger så er det ene kjøpet ikke nok. Vi har fremdeles posisjoner som burde vært forsterket, vi har en tropp som burde vært kvalitativt "bredere" og jeg er fremdeles skuffet over at Wenger er så treig med å handle "i tide" på overgangsmarkedet. Jeg er klar over at kjøpet av Özil ikke kunne skje tidligere, men det finnes flere posisjoner som burde vært besatt før seriestart.

 

Når det gjelder den taktiske klokskapen så har jeg fremdeles mine reservasjoner. Det er få lag som de siste sesongene har vært slike eksperter til å rote vekk et overtak, både spillemessig og resultatmessig, som det Arsenal har vært. Jeg har utallig ganger skrevet at jeg håper at Wenger klarer å legge bort noe av sin stahet når det gjelder formasjoner og spillervalg og at han vil klare å forbedre sin evne til å endre taktikk under kamp. Mangelen på dette har faktisk vært mitt største ankepunkt mot Wenger, ikke transfer-markedet.

 

Så jeg forsetter inn til videre å se på Wengers rolle som Arsenalmanager med et skeptisk blikk, men som jeg også har sagt så håper jeg at "Wenger knows"-gjengen er de som får rett når vi kommer til midten av mai neste år. Jeg vil ikke ha noen problemer med å "hylle" både Wenger og dere hvis Arsenal fullfører en god sesong, først og fremst spillemessig men også resultatmessig.

Link to comment
Share on other sites

Hvorvor det? Det arshavin sier er faktisk helt riktig. Jeg ble oppgitt da 90% her inne dømte Wengers innsats på overgangsmarkedet før 1.August. Å tvile på rutinen og ferdighetene til en mann som Wenger går bare ikke. Han er en helt fantastisk manager som har gitt denne klubben så utrolig mye.

 

Hvis Ozil flopper tror jeg faktisk Wenger får skylden for det også.

 

Hvorfor kan vi ikke være kritiske til sendrektigheten til Wenger på overgangsmarkedet? Özil kunne nok ikke vært kjøpt før siste dag, det medgir jeg, men for mange av oss så burde stallen vært komplementert med flere "kvalitetskjøp" og det burde vært gjort før 1. august. Ja Wenger har gitt klubben mye, ingen tvil om det, men han har også sine svakheter. Får vi ikke lov til å stille spørsmål ved det vi "anser" som hans svakheter? Skal kritikk av Wenger ikke være tillatt?

 

Om du er oppgitt over at 90% her inne "dømte" Wenger, så kan vel enkelte av oss bli "oppgitt" over noen ytterst få av de resterende 10% som ikke klarer å se årsaken til at det eksisterte en grunn til å "dømme" Wenger.

 

Vurderinger av tilstander bør ikke være svart/hvitt, det gjelder om det er politikk, livssyn eller noe så "banalt" som vurderingen av situasjonen i Arsenal. Det meste har sine gråsoner og etter min mening så har de fleste her på forumet, uansett om de hører til "Wengers know"-gruppen eller "Wenger do not know everything"-gruppen, evner å se både det positive og det negative som skjer i klubben. Dessverre så finnes det noen få i begge grupper som bare klarer se den ene siden av saken.

 

Hvis Özil flopper skal da Wenger få skylden spør du, jeg vet ikke svaret i dag. Det spørs hvordan Wenger bruker Özil. Det er vel flere som mener at det finnes enkeltspillere (som ikke er i klubben idag) som har floppet p.g.a. at de har blir brukt feil av Wenger, ikke minst det at de ikke er brukt i den rette posisjonen ut fra hva som var deres styrker på fotballbanen.

 

...... idioter som deg ..... ...... Wenger-haterne.......

 

@Madsis

 

Grunnen til at det kommer så mange negative kommentarer mot forumbrukeren Arshavin er ikke at ha tar feil i ett og alt, selvsagt har han rett i "deler" av det han skriver. Problemet er at han er et "erkeeksempel" på en som bare fungerer i medgang. Han dukker opp når det skjer noe positivt resultatmessig, tabellmessig, eller på overgangsmarkedet.

Hans måte å diskutere på er å bruke "hersketeknikker" som de uttrykkene som ligger i "quoten". Jeg tviler på at noen klarer å finne andre forumbrukere som så gjennomført går etter mannen istedet for å diskutere sak

 

At Arshavin sannsynligvis er Wengers største beundrer har jeg ikke noe problem med, at han ikke klarer å finne noe negativt med hva Wenger gjør i klubben MÅ jeg akseptere. Men Arshavins måte å argumentere på ovenfor de av oss som ikke deler denne "totale" beundringen av Wenger, gjør at han får mange "negative" kommentarer når han en sjelden gang dukker opp.

Link to comment
Share on other sites

Saklige og gode innlegg Polljen, du er absolutt ikke en av dem som blir rammet av mine til dels usaklige innlegg.

Når det gjelder min måte å diskutere på dreier det seg nok om høna og egget-problematikken, når man blir kalt øgle, krypdyr, idiot osv er det lett å ty til ufine midler selv, men disse menneskene vil nok påstå at alt er min skyld, derfor gidder jeg ikke å kommentere det noe ytterligere.

Det du skriver som er definitivt feil, er at jeg dukker opp i medgang og forsvinner i motgang, du er en av dem som burde vite det Polljen.

Hvis både du og alle andre blar tilbake i denne tråden, la oss si 2-3 år, så vil man finne ut at jeg har diskutert Wenger både i med- og motgang, kamp etter kamp, måned etter måned, år etter år, men saken er den at vedrørende tema Wenger hersker det stort sett medgang, men enkelte vurderer det nok til å være stort sett motgang de siste åtte årene og det er her vi skiller lag.

Jeg synes Wenger har gjort en fantastisk jobb med å holde laget samlet og i toppen av PL, pluss gått videre fra gruppespillet i CL, HVERT ÅR i denne perioden.

Noe han utelukkende har maktet til tross for å ha vært kneblet på hender og føtter økonomisk sammenlignet med sine konkurrenter, som i samme periode har brukt milliarder av kroner, jeg tviler på at noen annen manager på denne jordkloden kunne gjort denne jobben etter ham.

Og det er her vi er fundamentalt uenige, Wenger-ut-gutta og vi Wenger-knows-gutta, grunnleggende respekt og tillit er det vi snakker om her.

Samtidig har jeg ingen problemer med å se at også Wenger, som alle andre mennesker på kloden, gjør feil og er i stand til å vurdere ting annerledes enn meg, forskjellen er bare at jeg, og mange med meg, har en grunnleggende tiltro til mannen som gjør at vi ikke hopper på alle muligheter til å kritisere og til dels hudflette ham når vi synes noe kunne vært gjort annerledes.

Men jeg har altså IKKE tenkt å delta i denne diskusjonen her inne noe mer enn jeg har gjort, det er skuffende lite nytt som bringes inn i debatten etter så lang tid og det har utviklet seg til å bli stort sett usaklig og provoserende innlegg det dreier seg om.

Ære være de som gidder å stå opp for Wenger her inne, jeg har funnet meg andre sider å diskutere Arsenal på.

Lykke til med sesongen alle Goonere her inne, Wenger er garantisten for at vårt lag kommer til å befinne seg i toppen også denne sesongen, så får tiden vise om vi løfter en pokal over hodet utpå vårparten neste år.

Link to comment
Share on other sites

Vi er alle enige om at Wengers innsats for klubben har vært formidabel. Allikevel må det være lovlig å komme med sine synspunkter om hva man syns kan gjøres på en annen måte.

 

Senest i våres skrøt jeg av Wenger for måten han endret den negative trenden og vraket WS og V5. Jeg brukte uttrykket "den nye Wenger". Husker du hvordan du svarte på det arshavin? Du har nok rett i at du har blitt usaklig kritisert, men hva kom først av høna og egget?

Link to comment
Share on other sites

Artig å kikke innom denne Wenger-kritiske siden igjen, ser t.o.m at enkelte av de mest kritiske tillater seg å kalle vår manager "den nye Wenger"...hysterisk artig, kan det ha noe med at vår manager på nytt, for 16.året på rad faktisk, har bevist at det meste av det som skrives på dette forumet er bullshit??

Resultatene har som ventet blitt bedre og bedre i takt med at vårt nye lag har spilt seg mer og mer sammen.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke hvorfor dere gidder å legge tid i å svare denne karen. Hver bidige gang han kommer tilbake så er det kun kvalme som oppstår og folk biter på hver eneste gang.

 

Don't feed the troll. Enkelt og greit. 8-9 innlegg på det siste året hvor han utifra det blå popper opp igjen som den medgangssupporteren han er og slenger dritt til alt og alle.

 

Sett han på ignore og la han bare blåse forbi som en stille fjert i vinden.

Link to comment
Share on other sites

Ferien min er slutt, og jeg har nå fått sett gjennom alle kampene så langt denne sesongen.

 

Etter et mageplask i velkjent Arsenalstil har vi oppnådd gode resultater. Jeg leste mange mente vi ble bortdømt i Villakampen. Vi fikk nok ikke alle avgjørelser med oss, men det var ikke derfor vi tapte kampen. Det var rett og slett en elendig gjennomført kamp fra vår side, både taktisk og teknisk. Formasjonene hang ikke sammen i det hele tatt og konsekvensene av dette måtte vi betale med straffespark og rødt kort. Vi virket rett og slett uforberedt. Stygg sak.

 

Deretter har prestasjonene vært bedre og resultatene gode. Vi har ligget dypere med laget og vært mer direkte og gjennombruddshissige når vi vinner ballen. Forhåpentligvis har dette vært bevisst. Det har i alle fall betalt seg. Nå er status mer velkjent. Vi er i Champions Leagues gruppespill og nummer 4 i Premier League.

 

På spillersiden har det også skjedd positive ting. Arsene Wenger drog et ess ut av ermet på vinduets siste dag. Mesut Özil, intet mindre. Vel og merke i en posisjon vi var relativt sterke fra før, men likefullt en fantastisk signering utført med finesse av godt gammelt Wengermerke. Dette lukter det ambisjoner av. Endelig. Vi har fått en fantastisk fotballspiller, og like viktig har de andre spillerene fått et like stort løft som oss supporterene. Nå må de bygge videre på dette, for stallen er ennå ikke komplett til tross for det som fort kan vise seg å være ennå en genistrek. Vi har også signert Mathieu Flamini igjen. Kanskje kan det vise seg å bli årets signering. Her har vi en skikkelig midtbanebulldog som er vant til store forhold. Han er et godt supplement med egenskaper vi ikke hadde i stallen fra før. Flamini er DENCH, the real thing! Til slutt har vi fått en keeper på lån. Emiliano Viviano. Fancy navn. Ikke Gianluigi Buffon akkurat, men likefullt en ganske oppegående keeper som er akkurat god nok til å holde Szczesny på tå hev og ikke bedre enn at Szczesny har en sjanse til å beholde plassen sin. Jeg vet ikke. Det høres ut som noe Fabianski kunne gjort egentlig. Vi får se. Det er uansett en oppgradering fra vår forrige italiener.

 

På keeperfronten er vi altså litt styrket fra sist sesong, men har vi en keeper som kan vinne deg ligaen? Nei, ikke det jeg har sett ennå. Konkurransen om å stå i Arsenalmålet er imidlertid nå hardere enn den har vært noensinne i min tid. Vi har tre ganske jevnbyrdige keepere og det er ikke opplagt hvem av dem som er best. Forhåpentligvis vil det holde alle så skjerpet og sultne at nivået på keeperspillet holdes høyt nok til at vi ikke taper poeng på det, til en forandring.

 

De forsvarsspillerene vi har er individuelt sett ikke dårlige, men vi er en spiller for lite til at det er helt komfortabelt. Bacary Sagna som midtstopper har eg ingen problemer med, men dette gjør oss mer avhengig av Carl Jenkinson enn det jeg finner sunt. Jenkinson er en herlig jordnær type som det renner Arsenalblod i årene på, men jeg er fortsatt skeptisk til om han har kvalitetene som trengs. Han er for ofte utrygg defensivt, og selv om han slår et godt innlegg i ny og ne er han ikke i nærheten av Sagna i noen ende av banen. Mertesacker/Vermaelen/Koscielny og Monreal/Gibbs er langt mer jevnbydige individuelt sett. Mertesacker er imidlertid førstemann på min blokk av dem. Han er katalysatoren i fireren. Han er den som best leser spillet, dirigerer og holder det hele sammen. Per Mertesacker er en nøkkelspiller i laget vårt, i garderoben også har jeg forstått.

 

Midtbanespillere har vi i søkk og kav. De fleste av dem med mer offensiv enn defensiv legning. Mikel Arteta har vært selve sentralen og rett og slett uunværlig, men nå hardner det til her også. Til duoen i selve maskinrommet kan vi nå velge blandt Arteta, Wilshere, Ramsey og Flamini. Hvem skal ut? I tillegg blir vel Abou Diaby tilgjengelig et par kamper ut på vinteren også. Dette er ganske så solid nesten uansett hvilken kontellasjon av disse spillerene en velger. Hvilken forskjell Flamini gjør. Lengre fremme i playmaker verden finner vi Mesut Özil som vår nye store stjerne. Bak han kan vi dra veksler på Santi Cazorla og fothåpentligvis innimellom Tomas RoSICKy. Både Wilshere og Ramsey kan også gjøre en jobb her. På litt sikt kanskje Chamberlain også. Dette er intet mindre enn formidabelt, og absolutt ingen i Premier League og knapt i europa eller verden forøvrig kan vise til noe som ligner. På høyrekanten har Theo Walcott blitt en garantist for mål og assist og på venstrekanten har vi fjorårets Player of the Year i klubben. Lukas Podolski og The Ox gir oss brukbar dekning. Vi burde ha alle forutsetninger til å rade opp mer enn nok målsjanser til å kapre et trofe eller fire.

 

Det bringer oss til den tynnest besatte posisjonen i laget vårt, og som i værste fall kan bli det som setter en stopper for pokalfangsten. Vi har Olivier Giroud. En ærlig spiller som kan gjøre gode, om enn langsomme, bevegelser og har vist at han kan score mål. Han kan også motta ball og holde på den. Han er sterk som en bjørn Giroud, og han er også en stor bidragsyter på defensive dødballer. En helt grei spiller, men ikke en spiller som med jevne mellomrom avgjør jevne kamper på egenhånd. Han er ingen RvP eller ingen Luis Suarez for den saks skyld. Bak han har vi selvsagt Lukas Podolski, men han er en helt annerledes spillertype dog minst like målfarlig bare vi spiller på hans premisser. Deretter kommer vi til vår nye nr. 23, verdens beste spiss og gratisspilleren Yaya Sanogo. Pluss muligens mysteriet fra Korea. Dette med Nicklas Bendtner behøver ikke å bli så galt gitt at han er motivert for jobben og at han denne gangen IKKE blir plassert på høyrekanten. Det er imidlertid så mye “gruff” rundt mannen at det ikke er noe jeg ville satt store penger på. Vi er en spiller short her. Enkelt og greit. En spiller av Özilkaliber.

 

Det tok sin tid og vel så det, men det ble en brukbar sommer til slutt. “Lønnsmottakerene” er i all hovedsak kirurgisk fjernet. Noe gjenstår, men bevares. Du har gjort to meget gode signeringer, men mangler en forsvarsspiller og spesielt en spiss. Har du noe på gang i januar, Arsene? Noe som igjen setter fyr i klubben slik Özil gjorde, noe som gir oss det siste løftet til noe stort. Jeg håper det. Uansett er det spennende og håpet er på nytt tent. Håpet om at gamle gode Arsene Wenger har dukket opp igjen fra støv og spindelvev. Det hadde vert fantastisk om du kunne krone verket med noe stort i mai, enten du fornyer eller ikke. Ja, du skal ikke se bort fra at jeg kanskje støtter en ny kontrakt etterhvert. It's up for grabs now!! Go for it.

 

PS! Hvorfor i all verden var det umulig å forene denne satsningen og RvP, Arsene? Jeg begriper det ikke.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Lik ham eller ikke. Det er lenge siden jeg har hørt ham så offensiv:

 

"We are very ambitious, we went through a few years where we had less resources and there is no shame to say that because we have built a new stadium. Now we are back with the ambition as big as everybody else, if not bigger."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-ozil-move-has-echoes-of-bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Så Wenger er større enn klubben? :)

 

Neida, fra spøk til revolver... Hvis Wenger endelig skal satse og forsterke alle deler (gradvis) i laget så må han gjerne sitte. Hvis det går like mange år til neste storkjøp kan han gjerne slutte.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

På stillingen 3-1 setter han igjen inn to forsvarsspillere i stedenfor å la unggutta prøve seg. Merker en helt annen driv fra Arsene i år, kanskje det er hans siste sesong her(kontrakten går jo ut etter sesongen) og at han er mer opptatt av å slutte on a good note enn å la de unge spillerene gro, men synes han modnes taktisk sesong etter sesong, spent på hva som vil skje dersom Giroud får en måltørke nå dog, Walcott imponerer meg ikke til tross for at han får servert masse sjanser i dag.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...