Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

At Wenger blir kåret til PLs beste manager i februar må vel være riv ruskende galt vel??? Juryen kan umulig være Arsenal-supportere som holder til på gunners.no iallefall:-))) Her må det finnes noen bortforklaringer vel???

Det er basert på PL-kampene i februar, intet annet.

Link to comment
Share on other sites

At Wenger blir kåret til PLs beste manager i februar må vel være riv ruskende galt vel??? Juryen kan umulig være Arsenal-supportere som holder til på gunners.no iallefall:-))) Her må det finnes noen bortforklaringer vel???

 

12 i tallet fordelt slik:

  1. 1996/97
  2. 1997/98 (mars og april + manager of the year)
  3. 1998/99
  4. 1999/00
  5. 2000/01 (oktober)
  6. 2001/02 (april + manager of the year)
  7. 2002/03 (september)
  8. 2003/04 (august og februar + manager of the year)
  9. 2004/05 (august)
  10. 2005/06
  11. 2006/07
  12. 2007/08 (september og desember)
  13. 2008/09
  14. 2009/10
  15. 2010/11 (februar)
  16. 2011/12 (februar)

Kun slått av Alex Ferguson (som har mer enn det dobbelte).

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavise...icle3348103.ece

 

her er jeg helt enig med Wenger. Det er respektløst overfor spillerne og det er ikke minst respektløst overfor klubben, som tross alt er spillernes arbeidsgiver. Som jeg har sagt før, når spillerne drar på landskamper er det som å låne bort bilen og får den tilbake som vrak uten å få fem øre i erstatning. Og dette er ekstra irriterende med disse tåpelige treningskampene. Skal de først spille landskamper bør det være viktige kamper i det minste.

 

Helt enig med Wenger. Syntes rett og slett spillerene og klubbene burde boikotte de håpløse vennskapskampene. Samtidig så er det helt latterlig at det midt i et tett kampprogram plutselig kommer en helt meningsløs internasjonal kamp hvor noen spillere ofte må fly halve dagen frem og halve dagen tilbake etter å ha spilt kamp på søndag/mandag for deretter å spille store deler av en kamp på onsdag og deretter sitte ut neste kamp på lørdag.

 

Helt latterlig at klubbene ikke sitter med større makt i saker som det her. Er tross alt klubbfotballen som ekte fotballfans følger med på. VM og EM appellerer mer mot folk som generelt sett ikke ser noe særlig på sport og oss andre "klubb" fans følger med fordi vi savner den ekte fotballen og VM/EM er en "grei" erstatter.

Link to comment
Share on other sites

En ny stor triumf for vår manager i går, Pool fikk sitt første tap på hjemmebane denne sesongen, et meget godt hjemmelag som vel beviste det også i går.

Det var helt tydelig at dette var en kamp scouserne MÅTTE vinne for å være med i kampen om CL-plassen, måten de gikk i krigen på var imponerende.

Genial kampledelse fra Wenger som ventet med byttet av Walcott-Ox, sannsynligvis noe som vant oss kampen til slutt, vår manager følte muligens at han burde ha Ox i bakhånd hvis noe skjedde sentralt på midtbanen, slike ting avgjør gjerne slike tette kamper.

Det virker som om laget har satt seg nå, samhandlingen har ført til større selvtillit og dermed den tryggheten som behøves for å dra inn 3-poengere i de vanskeligste kampene, synd at vi var såpass ustabile tidlig i sesongen, nå minner vi mere om en tittelutfordrer.

En bekymring er det dog at skadene fortsetter å komme, spørs hvordan det går med Vermaelen nå i tillegg til Arteta/Diaby.

Edited by arshavin
Link to comment
Share on other sites

Vi vant kampen i går hovedsaklig fordi Liverpool for tiden er vaksinert mot å score, dernest fordi Szczesny hadde en meget god dag på jobben og til slutt fordi vi i RvP har en eksreme avsluttningsferdigheter.

 

Det jeg egentlig ville inn på tråden for å meddele var at når jeg ser på Kenny Dalglish, hvordan han utfører jobben sin og hvordan han oppfører seg, ja da lever vi jaggu godt med Arsene Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg egentlig ville inn på tråden for å meddele var at når jeg ser på Kenny Dalglish, hvordan han utfører jobben sin og hvordan han oppfører seg, ja da lever vi jaggu godt med Arsene Wenger.

 

he he, så spørs det om Dalglish og Liverpool skal være vår målestokk...!? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener helt oppriktig at Wenger i går (igjen) må ta litt kritikk for den utrolig naive måten vi starter kampen på. Vi lar en svært middelmodig Liverpool midtbane overkjøre oss fullstendig store deler av kampen. Kampen minnet meg faktisk mye om kampen mot Milan der jeg satt med hjerte i halsen vær gang balllen var i nærheten av vår 16. meter.

Allikevel var dette en utrolig deilig seier mot juksende og stygtspillende Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener helt oppriktig at Wenger i går (igjen) må ta litt kritikk for den utrolig naive måten vi starter kampen på. Vi lar en svært middelmodig Liverpool midtbane overkjøre oss fullstendig store deler av kampen. Kampen minnet meg faktisk mye om kampen mot Milan der jeg satt med hjerte i halsen vær gang balllen var i nærheten av vår 16. meter.

Allikevel var dette en utrolig deilig seier mot juksende og stygtspillende Liverpool.

 

Vil ikke si at Liverpool dominerte midtbanen på noen som helst måte i går. Det eneste farlige Liverpool skapte var når Suarez hadde ballen. Kampplanen deres så ut til å være å slå langt mot Suarez (eventuelt kommer rundt for å slå inn til Suarez) for så å la Suarez kjøre et show på egenhånd. Suarez hadde en god dag på jobben, tiltross for ingen mål, mens vår ellers så solide stopper Koscielny ikke hadde dagen. Dermed ble det en god del sjanser skapt av Suarez. Det var sjeldent, eller aldri at Liverpool kjørte over vår midtbane. Kun ved en anledning kom de til skikkelig spill gjennom vår midtbane langs bakken. Når Diaby kom innpå for oss, så var det helt klart vi som dominerte deres midtbane. Det var vell en periode hvor vi ikke lot Liverpool låne ballen i flere minutter. Liverpools middelmådige midtbane ble springende etter som mindre intelligente høns. Eneste midtbanen til Liverpool bidro med var stygge taklinger og skader på våre menn.

 

Det skal gis ros, når ros fortjenes, og i dag fortjener Wenger ros for mye. Det at han drøyde med å sette innpå Chamberlain ble matchavgjørende. Hadde Diaby måtte gått ut mens byttene våre hadde blitt oppbrukt, så hadde vi tapt kampen. I stede ender vi kampen med 4 eminente kontringsspillere på banen samtidig, og det kunne ha ført til at vi gikk flere mål opp mot slutten. Chamberlain ga oss en ny dimensjon på midten når Liverpool fikk slitne bein.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg egentlig ville inn på tråden for å meddele var at når jeg ser på Kenny Dalglish, hvordan han utfører jobben sin og hvordan han oppfører seg, ja da lever vi jaggu godt med Arsene Wenger.

 

Dalglish har kommet lite godt ut av enkelte episoder denne sesongen. Han fremstår noen ganger som en skikkelig bølle. Det synes jeg svært lite om.

 

Dramatikken som oppstod når Suarez fikk sin lange karantene, ble lite proft håndtert fra Dalglish og klubben. Greit nok av Evra også kan betegnes som en gjøk, men Liverpool som klubb skal være mer proffe enn som så.

 

Det fine med Dalglish, er at mannen blir dyrket som en Gud. Sportslig tror jeg det passer de andre lagene veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Vi vant kampen i går hovedsaklig fordi Liverpool for tiden er vaksinert mot å score, dernest fordi Szczesny hadde en meget god dag på jobben og til slutt fordi vi i RvP har en eksreme avsluttningsferdigheter.

 

Det jeg egentlig ville inn på tråden for å meddele var at når jeg ser på Kenny Dalglish, hvordan han utfører jobben sin og hvordan han oppfører seg, ja da lever vi jaggu godt med Arsene Wenger.

 

 

Veldig enig, vi vinner kampen pga at vi har noen fantastiske spillere på laget, Wenger har skaffet oss en vanvittig keeper, verdens beste spiss, men også en Song som jevnt og trutt serverer verdens beste spiss pasninger som han scorer på, videre er det helt tydelig for meg hvor mye bedre vi har blitt når vi fikk sidebacker tilbake på banen igjen, et langt bedre lag rett og slett, Sagna er kollosalt god.

Vi lever veldig godt med vår manager uansett hvordan man snur og vender på saken ;D

Link to comment
Share on other sites

Du glemte å ta med at "verdens beste manger har skaffet oss ......" :genius:

 

 

Beklager sir, utilgivelig av meg :D

Liker ikke at et skadeskutt spurs presser united her nå, men det sier kanskje noe om hvilken jobb Arsenal har gjort de siste kampene nå?

Verdens beste manager beviser gang på gang at ikke forumet på gunners.no er verdens navle...

Edited by arshavin
Link to comment
Share on other sites

Artig måte å se det på, egentlig har du vel rett, men vil vel påstå at det er et gjensidig avhengighetsforhold ute og går her da, slik føles det iallefall ut for meg.

That`s another fact.

Spurs tapte greit mot united, dermed er det altså 4 poeng som skiller oss, skal vi nok engang feire St.Totteringhamsday??

Edited by arshavin
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Beklager sir, utilgivelig av meg :D

Liker ikke at et skadeskutt spurs presser united her nå, men det sier kanskje noe om hvilken jobb Arsenal har gjort de siste kampene nå?

Verdens beste manager beviser gang på gang at ikke forumet på gunners.no er verdens navle...

Verdens beste manager har også gjort dine spådommer om gull og grønne skoger til skamme, flere år på rad

Link to comment
Share on other sites

Wenger ble innhentet av sin egen evolusjon av fotballen. Han var den første som begynte med kosthold og ernæringsspesialister, et skikkelig speidernettverk og alle har nå ansatt flere som driver med statistikker. Snart kan vi starte på en ny når Fair Play-reglene slår inn for fullt. Klubber som United, Liverpool, Tottenham vil slite stort uten at de får inn styrtrike eiere som sprøyter inn penger slik som sjeik Monsour og Abramovitsj gjør. Spillerprisene vil falle drastisk, og da er Arsenal klare med en sunn og god økonomi. Dette vil skje innen 4-5 sesonger, og da er mest sannsynlig Wenger ferdig, og en ny manager kan komme inn og fortsette på det Wenger har forutsett.

 

Den jobben Wenger tok på seg i '96 med alle de sterke personlighetene og alkoholismen som pågikk kan ikke en gang sammenlignes med det Villas Boas har vært utsatt for. Wenger kom inn og revolusjonerte fotballen i England sakte men sikkert, men nå er han blitt tatt igjen av det han selv startet. Jeg tror vi er kommet til en tid hvor han ikke lenger kan styre alt selv. Vi trenger spesialister på flere ting, som skal ha ansvar for konkrete ting. En Dein, en Adams, en Vieira. Her er Wenger altfor sta. Jeg er for sunn pengebruk enn så lenge, selvom Wenger kan se ut til å ha gitt opp den sinnsyke satsingen på unggutter, og kjøpt spillere som Mertesacker og Arteta. Etablerte spillere til fornuftig pris. Dette har jeg ventet på siden 2005. Hadde han bare ikke vært så sta!

Link to comment
Share on other sites

Defiant Wenger said: "We will not lose anyone to City or any other club because we want to keep our best players.

"It is very clear that we want to keep Robin and we will do everything possible to extend his contract.

"Robin is the leader of our club and I would just like to specify that he is not at the end of his deal.

"He is under contract until 2013 and even if he doesn't extend with us I would keep him."

Tatt fra The Sun da men...

hmmm... Er ikke dette nøyaktig som å lese en avisartikkel i etpar foregående sesonger? Bare at man bytter ut navnet med Cesc..?

Har overhodet ikke trua på at vi beholder Robin. Sorry Wenger, men nå må du våkne....

Edited by yelf1
Link to comment
Share on other sites

Defiant Wenger said: "We will not lose anyone to City or any other club because we want to keep our best players.

 

"It is very clear that we want to keep Robin and we will do everything possible to extend his contract.

"Robin is the leader of our club and I would just like to specify that he is not at the end of his deal.

 

"He is under contract until 2013 and even if he doesn't extend with us I would keep him."

 

Tatt fra The Sun da men...

 

hmmm... Er ikke dette nøyaktig som å lese en avisartikkel i etpar foregående sesonger? Bare at man bytter ut navnet med Cesc..?

 

Har overhodet ikke trua på at vi beholder Robin. Sorry Wenger, men nå må du våkne....

 

 

Litt DejaVu, men vi får tro dert blir annerledes denne gangen,

Link to comment
Share on other sites

Synes Wenger virker som han har tatt til seg litt av kritikken mot han i løpet av denne sesongen.. Virker mer ærlig i sine intervjuer og litt mer redd for ka han forer til fansen.

 

Herlig feiring sammen med The Ox i går!! Godt å se han glede seg av scoringen!

 

Må få cred for lagoppstilling og bytter i går, samt resultater de siste kampene.

 

Får vi CL neste sesong, så får han en sesong til av meg!

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Synes Wenger virker som han har tatt til seg litt av kritikken mot han i løpet av denne sesongen.. Virker mer ærlig i sine intervjuer og litt mer redd for ka han forer til fansen.

 

Herlig feiring sammen med The Ox i går!! Godt å se han glede seg av scoringen!

 

Må få cred for lagoppstilling og bytter i går, samt resultater de siste kampene.

 

Får vi CL neste sesong, så får han en sesong til av meg!

 

det ser ut til at wenger har klart å rette på en god del, selv om laget ikke er HELT friskmeldt enda. Så ja, hvis han klarer å styre skuta inn til ny CL-deltagelse, klarer å få RvP til å bli, samt forsterke laget ytterligere i sommer, fortjener han (minst) en sesong til. Men jeg vil gjerne se mer permanente forbedringer før han får min hele og fulle tillit. Fortsatt usikker på om wenger er mannen som kan bringe pokaler til klubben, men kanskje tapet mot Milan borte var nettopp den oppvekkeren laget har manglet?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...