Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er nok ikke slik at Wenger varierer fra kamp til kamp i måten han motiverer sitt lag på, jeg vil definitivt legge mesteparten av ansvaret over på spillerne når det gjelder manglende guts og vilje, vår manager kan umulig gå på banen og spille kampene for våre spillere.

Om ikke Wenger varierer sin måte å motivere spillere fra kamp til kamp er jo dette ett svakhetstegn i seg selv. All logikk tilsier at han må bruke forskjellige virkemidler for å motivere både fra kamp til kamp og fra spiller til spiller.

Å motivere laget til en kamp på hjemmebane mot vår største rival Tottenham bør antageligvis angripes på en helt annen måte en hvis vi møter feks ett nedrykkstruet Wolves på bortebane.

For all del, spillere som gjør seg til millionærer ved å spille for oss skal tillegges mye skyld, men Wenger kan heller ikke frikjennes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener jo ikke å si at han prater om de samme tingene før kampene, men rutinene rundt kampene og måten å prate på er helt sikkert gjenkjennelig.

Du er jo inne på det selv, ingen spillere bør ha motivasjonsproblemer på dette nivået.

Jeg tror imidlertid at det av og til kan virke som det er mangel på motivasjon når det i virkeligheten dreier seg om mangel på selvtillit og frustrasjon over å ikke prestere på et høyt nok nivå, kanskje til og med skuffelse over resultater som ligger bak enkeltes innsats på banen.

Og la det være sagt med en gang, dette er absolutt ingen unnskyldning for ikke å ofre livet sitt i hver eneste kamp for Arsenal, heller en forklaring, og dette er jo Wengers oppgave å luke bort over tid.

Uansett trenger ethvert fotballag tid for å sette seg å prestere stabilt over tid med såpass mange nye spillere som vi har denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Du er jo inne på det selv, ingen spillere bør ha motivasjonsproblemer på dette nivået.

Jeg tror imidlertid at det av og til kan virke som det er mangel på motivasjon når det i virkeligheten dreier seg om mangel på selvtillit og frustrasjon over å ikke prestere på et høyt nok nivå, kanskje til og med skuffelse over resultater som ligger bak enkeltes innsats på banen.

Og la det være sagt med en gang, dette er absolutt ingen unnskyldning for ikke å ofre livet sitt i hver eneste kamp for Arsenal, heller en forklaring, og dette er jo Wengers oppgave å luke bort over tid.

Uansett trenger ethvert fotballag tid for å sette seg å prestere stabilt over tid med såpass mange nye spillere som vi har denne sesongen.

 

nei, ingen bør ha motivasjonsproblemer, men i praksis er det ikke fullt så enkelt. Vi snakker jo om RELATIVE størrelser. Det hjelper lite om laget er motivert, hvis motstanderne er enda mer motivert. Dessuten kan motivasjonen variere innad i laget, det er forskjellige mennesker med ulike personligheter. Og det må være Wengers jobb å finne ut av hva som skal til, og samle troppene sånn sett. Du skriver at det er wengers oppgave å luke bort elementer som mangel på selvtillit og frustrasjon. Men problemet her er jo at wenger selv er EN DEL av årsaken til at selvtilliten ikke er god nok, og at de havner i frustrerende situasjoner. Dessuten henger disse tingene nøye sammen med motivasjon og fokus. Og til det med tid; ja et lag trenger tid til å sette seg. Men det vi har sett denne sesongen er ikke bare noe vi har sett nå, som et indirekte resultat av at vi mistet Cesc og Nasri, som du har antydet. Nei, dette er jo et mønster som har vart i fem-seks år, på tross av noen oppturer i ny og ne, en ganske så monoton negativ trend, som neppe har særlig mye med det som skjedde i fjor sommer å gjøre. Wenger har hatt mange sjanser til å bringe dette laget i riktig retning. Det har han ikke fått til. Det er et faktum. Selv om han har vært nær ved et par anledninger. Så gjenstår det å se om gårsdagens seier kan være den enkeltepisoden som får laget til å komme på rett spor mentalt. For det er primært det som mangler for at laget skal kunne kjempe i toppen. Samtidig som man må styrke laget noe. Det er også wengers ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa og noen andre kommer med observasjoner om andre debattanter her inne, her er en til:

 

Arshavin har vært borte helt til Arsenal vant en kamp - da kommer arshavin tilbake og hyller Wenger.

 

Måtte du komme oftere arshavin... Vi trenger å vinne kamper.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa og noen andre kommer med observasjoner om andre debattanter her inne, her er en til:

 

Arshavin har vært borte helt til Arsenal vant en kamp - da kommer arshavin tilbake og hyller Wenger.

 

Måtte du komme oftere arshavin... Vi trenger å vinne kamper.

 

Hadde faktisk tenkt til å skrive dette her et par minutter etter Tapapa la det inn, men jeg var redd for at jeg ville jinxe det og arshavin kom tilbake. Dessverre skjedde det uansett.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens kamp var et soleklart bevis på at Wenger ikke mangler hverken taktiske kunnskaper eller andre viktige egenskaper, som gjentatte ganger blir fremført her inne...

 

Syns faktisk gårsdagens kamp mer var et bevis på hvor gode vi egentlig kan være og hvor skjeldent Wenger maner dette frem i dem... DERFOR blir det "fremført gjentatte ganger". Nokså spesielt å basere egenskapene til Wenger på enkeltkamper og se bort fra de øvrige 30-40 kampene......

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

Hadde faktisk tenkt til å skrive dette her et par minutter etter Tapapa la det inn, men jeg var redd for at jeg ville jinxe det og arshavin kom tilbake. Dessverre skjedde det uansett.

 

Åndene leste tankene dine. Men dette skal vell tas i Tusmo-tråden! :P

Link to comment
Share on other sites

 

nei, ingen bør ha motivasjonsproblemer, men i praksis er det ikke fullt så enkelt. Vi snakker jo om RELATIVE størrelser. Det hjelper lite om laget er motivert, hvis motstanderne er enda mer motivert. Dessuten kan motivasjonen variere innad i laget, det er forskjellige mennesker med ulike personligheter. Og det må være Wengers jobb å finne ut av hva som skal til, og samle troppene sånn sett. Du skriver at det er wengers oppgave å luke bort elementer som mangel på selvtillit og frustrasjon. Men problemet her er jo at wenger selv er EN DEL av årsaken til at selvtilliten ikke er god nok, og at de havner i frustrerende situasjoner. Dessuten henger disse tingene nøye sammen med motivasjon og fokus. Og til det med tid; ja et lag trenger tid til å sette seg. Men det vi har sett denne sesongen er ikke bare noe vi har sett nå, som et indirekte resultat av at vi mistet Cesc og Nasri, som du har antydet. Nei, dette er jo et mønster som har vart i fem-seks år, på tross av noen oppturer i ny og ne, en ganske så monoton negativ trend, som neppe har særlig mye med det som skjedde i fjor sommer å gjøre. Wenger har hatt mange sjanser til å bringe dette laget i riktig retning. Det har han ikke fått til. Det er et faktum. Selv om han har vært nær ved et par anledninger. Så gjenstår det å se om gårsdagens seier kan være den enkeltepisoden som får laget til å komme på rett spor mentalt. For det er primært det som mangler for at laget skal kunne kjempe i toppen. Samtidig som man må styrke laget noe. Det er også wengers ansvar.

 

Jeg tror vi må fastslå at det vi snakker om ikke er motivasjonsproblemer, men heller evnen til å få ut det maksimale av sitt potensiale.

Profesjonelle fotballspillere på toppnivå i Europa, som Arsenal befinner seg på, er alltid motiverte, hvis ikke må de finne seg noe annet å holde på med, f.eks reise hjem til Russland eller lignende.

Det mener jeg Arsenal maktet denne helgen, men jeg er redd for at det er få eller ingen lag som klarer å få ut sitt maksnivå helg etter helg, kamp etter kamp, heller ikke Arsenal, til tross for at de innehar en manager som spillere som Thierry Henry, Dennis Bergkamp og Tony Adams hyller som en utrolig flink motivator.

På samme måte hyller også dagens spillere Arsene Wenger som en av verdens beste managere, og det KAN vise seg å være årsaken til at Eden Hazard også havner i vår klubb omsider...

Dette handler nok heller om å heve bunnivået vårt et par hakk opp etterhvert, og da må spillerne oppleve å ha samme medspillerne rundt seg i noen kamper på rad, og ikke denne nitriste opplevelsen av at nøkkelspillere til enhver tid havner ute med skader i lang tid, da blir Wengers oppgave umulig med tanke på å bygge stabilitet rundt våre prestasjoner og dermed oppnå den nødvendige selvtilliten vi behøver for å løfte de etterlengtede pokalene i været.

Når det er sagt har jeg 100% tro på at Arsene Wenger er rett mann på rett plass ;D

Link to comment
Share on other sites

 

Syns faktisk gårsdagens kamp mer var et bevis på hvor gode vi egentlig kan være og hvor skjeldent Wenger maner dette frem i dem... DERFOR blir det "fremført gjentatte ganger". Nokså spesielt å basere egenskapene til Wenger på enkeltkamper og se bort fra de øvrige 30-40 kampene......

 

 

Jeg synes rett og slett ikke Arsenal underpresterer i de øvrige 30-40 kampene som du sier, det var vel ikke mange kampene siden vi vant 7-1 over Blackburn?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg synes rett og slett ikke Arsenal underpresterer i de øvrige 30-40 kampene som du sier, det var vel ikke mange kampene siden vi vant 7-1 over Blackburn?

 

Ikke så mange dager siden vi tapte 4-0 mot Milan også. Dette laget er ikke friskmeldt enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes rett og slett ikke Arsenal underpresterer i de øvrige 30-40 kampene som du sier, det var vel ikke mange kampene siden vi vant 7-1 over Blackburn?

 

Du har i lengre tid vært kjent for å spå pokaler i "søkk og kav". Men selv om vi var ute av gullkampen før advent, har vi altså ikke underprestert. Det er ikke helt enkelt å se logikken.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2012/02/27/sport/fotball/arsenal/tottenham/premier_league/20425137/

 

Med tanke på debatten tidligere (Hedly), om hva spillere kan høre på banen:

 

- Supportene begynte å plage ham, og jeg måtte se på om det var bra for han å fortsette, sier Wenger.

 

Det står ikke skrevet om det var "bevegelser" med armer, bein, kropp, eller om det var frustrasjon og oppgulp fra supportere via ord; men senere i linken står det:

 

 

Må spillere tåle hets fra tribunen?

 

- Ja, må man man leve med, det skjer hver uke fra publikum nærmest banen. At det blir en del drittslenging er forventet.

 

Det virker som det henvises til drittslegningen (altså; ikke en chant som store deler av stadion står sammen om...) angående Theo sin situasjon.... Så; det er flere som mener at spillerekan høre kjeften fra supportere, selv om det ikke er samstemt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk en anelse om at du kom til å ta det opp. ;)

 

Men dette havner vell i kategorien; "Umiddelbar reaksjon", noe enhver spiller må tåle når han ikke presterer. Om Walcott ikke tåler det, så har han enorm dårlig psyke, men nå scoret han jo to mål senere, så det så ikke ut som han ble for påvirket. At spillerne hører slike utbrudd har jeg ikke benektet, for slike utbrudd kommer ikke fra en fyr alene. Når Walcott sentret til Van Persie i første omgangen, da han bare burde ha løpt og kommet alene med keeper, så kunne man høre halve stadionen vri seg i frustrasjon. Det er naturlig, og skjer overalt, som jeg også sa i diskusjonen vår. Et slikt utbrudd er over etter et par sekunder.

Link to comment
Share on other sites

 

Du har i lengre tid vært kjent for å spå pokaler i "søkk og kav". Men selv om vi var ute av gullkampen før advent, har vi altså ikke underprestert. Det er ikke helt enkelt å se logikken.

 

 

Jeg spår ufortrødent pokaler i søkk og kav, ingen tvil i min sjel, dette laget og denne manageren kommer garantert til å lykkes til slutt.

Når det gjelder å underprestere i de andre 30-40 kampene denne sesongen synes jeg det er noe merkelig at du og andre ikke ser at dette ikke stemmer, ganske enkelt fordi vi har prestert ekstremt godt i mange kamper denne sesongen, f.eks Chelsea på brua, Blackburn og spurs hjemme osv.

Vi har spilt 26 seriekamper denne sesongen og vunnet 14 av dem, noe lite vil du kanskje si og det er jeg veldig enig i, men poenget mitt er altså at vi ikke har underprestert i 30-40 kamper denne sesongen, dette er et godt eksempel på svartmaling av situasjonen etter min mening, vi ligger pent plassert og er CL-kvalifisert nok en gang per i dag.

Uansett er jo heller ikke jeg fornøyd før vi løfter noe sølvtøy i været, men det kommer garantert til å skje.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Jeg spår ufortrødent pokaler i søkk og kav, ingen tvil i min sjel, dette laget og denne manageren kommer garantert til å lykkes til slutt.

Når det gjelder å underprestere i de andre 30-40 kampene denne sesongen synes jeg det er noe merkelig at du og andre ikke ser at dette ikke stemmer, ganske enkelt fordi vi har prestert ekstremt godt i mange kamper denne sesongen, f.eks Chelsea på brua, Blackburn og spurs hjemme osv.

Vi har spilt 26 seriekamper denne sesongen og vunnet 14 av dem, noe lite vil du kanskje si og det er jeg veldig enig i, men poenget mitt er altså at vi ikke har underprestert i 30-40 kamper denne sesongen, dette er et godt eksempel på svartmaling av situasjonen etter min mening, vi ligger pent plassert og er CL-kvalifisert nok en gang per i dag.

Uansett er jo heller ikke jeg fornøyd før vi løfter noe sølvtøy i været, men det kommer garantert til å skje.

Du sier at vi svartmaler, det kan så være. Men du er da ganske ekstrem i motsatt enda av skalaen. Siden ligacup smellen i fjor har resultater, spill og tidvis transfer aktiviteten vært begredelig. Resultater, spill og transfer aktivitet er og blir Wengers ansvar og det må han stå til rette for, selvom jeg mistenker at styret er en hindring. Uansett så er jeg ikke fornøyd selvom vi har fått to kalasseire i det siste. Januar var begredelig. Hva gjorde verdens beste manager i den perioden. Du har helt rett i at vi har hatt noen gode kamper i år, men det har vært altfor mange som har vært katastrofale. Det er ikke alltid spillernes feil....

Link to comment
Share on other sites

Ser man på resultatene de siste 12-13mnd, så er det vel ikke et problem med svartmaling av resultater på forumet. Resultatene har vært stabilt dårlige, så kan man da diskutere om dette er pga uflaks, marginer, skader, eller om vi rett og slett ikke er/har vært gode nok i denne perioden.

 

Jeg velger å tro, at det neppe handler om uflaks, marginer, og skader, når det er over så lang tid. Vi har sett over tid, at klubben ikke har de samme stabile prestasjonene og resultatene som tidligere; og det burde være et varsku. Underprestering av klubbens potensiale, posisjon, og kvalitet.

Toppnivået er høyt, men det har også mange andre klubber.

 

Mener du Arshavin; at de siste 12-13mnd av klubbens resultater er godt nok, har vært underprestering, eller som ventet av en slik klubb?

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Ser man på resultatene de siste 12-13mnd, så er det vel ikke et problem med svartmaling av resultater på forumet. Resultatene har vært stabilt dårlige, så kan man da diskutere om dette er pga uflaks, marginer, skader, eller om vi rett og slett ikke er/har vært gode nok i denne perioden.

 

Jeg velger å tro, at det neppe handler om uflaks, marginer, og skader, når det er over så lang tid. Vi har sett over tid, at klubben ikke har de samme stabile prestasjonene og resultatene som tidligere; og det burde være et varsku. Underprestering av klubbens potensiale, posisjon, og kvalitet.

Toppnivået er høyt, men det har også mange andre klubber.

 

Mener du Arshavin; at de siste 12-13mnd av klubbens resultater er godt nok, har vært underprestering, eller som ventet av en slik klubb?

Nettopp! +1

Link to comment
Share on other sites

Ser man på resultatene de siste 12-13mnd, så er det vel ikke et problem med svartmaling av resultater på forumet. Resultatene har vært stabilt dårlige, så kan man da diskutere om dette er pga uflaks, marginer, skader, eller om vi rett og slett ikke er/har vært gode nok i denne perioden.

 

Jeg velger å tro, at det neppe handler om uflaks, marginer, og skader, når det er over så lang tid. Vi har sett over tid, at klubben ikke har de samme stabile prestasjonene og resultatene som tidligere; og det burde være et varsku. Underprestering av klubbens potensiale, posisjon, og kvalitet.

Toppnivået er høyt, men det har også mange andre klubber.

 

Mener du Arshavin; at de siste 12-13mnd av klubbens resultater er godt nok, har vært underprestering, eller som ventet av en slik klubb?

 

 

Et meget godt spørsmål vieira04, som jeg er veldig glad for å få.

Man kan godt kalle det svartmaling det som foregår her inne, men man kan vel like gjerne kalle det tabloidisering eller overforenkling kanskje?

Mitt hovedpoeng er, har vært og kommer alltid til å være at virkeligheten ikke er svart/hvit, himmel/helvete eller suksess eller fiasko.

Slik blir nemlig virkeligheten til enhver tid fremført i mediene, tv2PL-studio, VG, engelske aviser osv, og jeg er redd for at vi blir farget av denne måten å se an situasjonen på, også her inne.

Jeg er IKKE enig i at vi har vært stabilt dårlige de siste 12-13 månedene, på samme måte som jeg IKKE er enig i at vi har underprestert de siste 30-40 kampene denne sesongen, situasjonen per i dag er at vi atter ligger plassert på CL-plass, foran klubber som Chelsea, Liverpool og Newcastle, med god mulighet til å ta igjen Spurs foran oss, har spilt 26 kamper så langt og vunnet 14 av dem, deriblant STORE kamper som helgens mot Spurs, mot Chelsea på bortebane, hjemme mot Blackburn osv.

Jeg er også veldig lykkelig for å ha fått oppleve Henrys comeback i Arsenal-trøya, fått sett ham avgjøre cupkampen mot Leeds i hans første kamp og bortekampen mot Sunderland i hans siste kamp i PL, en enorm opplevelse begge to, iscenesatt av vår eminente manager Arsene Wenger.

Men la det være klinkende glassklart at jeg ALDRI kommer til å være skikkelig fornøyd før vi atter igjen løfter pokaler og plasserer i skapene på Emirates, og dette både håper, tror og forventer jeg kommer til å skje med det første.

Forutsetningene for denne sesongen var at vi mistet Fabregas, Nasri og Wilshere, og alle med litt bakgrunnskunnskaper om fotball fatter hva dette betyr for et lag.

Jeg kritiserer ikke Wenger for at vi mistet disse tre foran denne sesongen, heller ikke at han kjempet med nebb og klør for å beholde dem så lenge det var håp, han har tross alt lykkes i Fabregas sitt tilfelle flere sesonger på rad, men i Cescs tilfelle var det til slutt familie, venner og hans DNA som avgjorde situasjonen, i Nasris tilfelle var det pundsedler, og i Wilsheres tilfelle var det skade, i alle tre tilfellene fint lite vår manager til syvende og sist kunne gjøre noe med.

Da var det eneste han kunne gjøre å kjøpe nye spillere og noen mener det kom for sent, andre at det var panikkjøp osv, her føler jeg at jeg trenger mer bakgrunnskunnskaper for å kunne uttale meg om saken.

Inn kom iallefall Gervinho, Arteta, Mertesacker, Benayoun, Santos, Park, Oxlade-Chamberlain og Jenkinson, 8 spillere som nødvendigvis trengte tid for å spille seg stabilt gode sammen.

Noen velger da å fokusere på at Park virker å være et bomkjøp, andre synes Gervinho, Arteta og Ox er kjempekjøp, alt etter hvordan man oppfatter virkeligheten, og sånn går nå dagan som vi pleier å si på Nordvestlandet.

Fasiten så langt denne sesongen er iallefall at vi ligger på CL-plass i PL og gikk videre som gruppevinner fra CL, hvor våre hardeste konkurrenter gikk på hue og rævva ut.

Det trengte ikke mer enn en seier over hovedfienden før pendelen begynte å svinge den andre veien, jeg har i dag lest flere artikler hvor folk beklager tidligere uttalelser både mot Wenger, Walcott og laget, Wenger utklasser Redknapp, Walcott er en klinisk avslutter osv.

Hva nå om Arsenal på rekke og rad slår Pool, Newcastle og gjør en god kamp mot Milan, jo da kan jeg på forhånd fortelle at flaggene heises, Wenger blir atter geniforklart og vi ser lyst på livet, så kjapt svinger det altså i fotball.

Så til ditt spørsmål vieira04, mener jeg at dette er dette godt nok???

For å svare seriøst på dette spørsmålet er man nødt til å ta forutsetningene for sesongen med, og da er det helt useriøst å ikke ta hensyn til vår sinnsyke skadesituasjon, som vi på nytt ble rammet av i en lang periode, spillerne som forsvant rett før sesongstart og de nye som kom inn.

Svaret mitt er som følger; kvalifiserer vi oss på nytt for CL-spill, for 16. året på rad, er det absolutt til å leve med etter min mening.

Så må jeg skynde meg å legge til, før jeg blir halshugget, at jeg tror, håper og forventer at det i løpet av kort tid blir hentet pokaler hjem til Emirates og at vi kommer til å vippe Manchester-lagene av pinnen, men jeg tror også at vi må innfinne oss med at vi aldri blir så suverene som vi en gang var, hvor vi bl.a spilte 49 kamper uten å tape en eneste en, men jeg mener altså at ingen kan forlange en slik utvikling når vi ser på hvilke finansielle muskler våre konkurrenter har.

Forutsetningene kan imidlertid igjen forandres, noen av disse kan Wenger påvirke og andre har han ingen makt over, men jeg er helt sikker på at han kommer til å gjøre alt som står i hans makt for å beholde van Persie til neste sesong også, men jeg vet samtidig at det til syvende og sist er beløpets størrelse som avgjør slike spørsmål.

Jeg har også fortsatt håp om at både Podolski og Hazard til slutt havner i Arsenal, noe som til de grader vil forandre våre forutsetninger, i tillegg til at det tilsynelatende evigvarende skademarerittet enten kan forandre seg eller fortsette, men det er åpenbart at de 8 nye spillerne vil være mye bedre forberedt og samspilte til neste sesong, samt at Wilshere kommer tilbake etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Fakta er at vi siden 01.februar 2011, har følgende statistikk:

42 ligakamper = 19 seiere - 11 uavgjort - 12 tap = 68 poeng, selv med 4 ekstra ligakamper.

Sesongen 2010/11: 19-11-8 = 68 poeng.

 

Altså; vi står fortsatt rundt det samme nivået, med tanke på antall poeng som vi får med oss i snitt pr.kamp. Dette er ikke bra nok, for en klubb som Arsenal. Med de forutsetningene klubben har på ulike områder, så jeg mener klubben har underprestert i godt over et år.

 

Selvfølgelig er et tap av Fabregas noe de aller fleste lag ville merket, men det er måten det blir gjort på; som man stiller spørsmål om. Hva gjorde Wenger, for å bevise gutten; at han faktisk ville ta grep om det som mange skrek (og så....?) om, slik at laget kunne sloss om pokalene på en helt annen måte?

Når man skjønte at Fabregas ikke ville bli værende, burde taktikken på transfermarkedet blitt håndtert på en helt annen måte. Å selge sin captain dager etter seriestart etter uker og måneder med spekulasjoner uten å ha en erstatter klar; skapte ikke forutsetningene noe bedre. Dette er klubben og Wenger sin feil, og ingen andre. Man får ta konsekvensene, for det man gjør (og; ikke gjør....)

Jeg påstår at etter en forferdelig tid etter ligacup-tapet mot Birmingham; så burde klubben og Wenger hatt en helt annen og tydelig rolle fra sesongslutt. Alt rotet, spekulasjonene, og kjøpene (f.eks på deadline uten medical), viser kanskje at det var "noe" kaos og skapte mye dårligere forutsetninger for sesongen 2011/12 enn det som man ønsket etter det siste halvåret i tankene..

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Mener du at vi har underprestert totalt sett det siste året, eller at vi har vært stabilt dårlig i alle kampene vi har spilt den samme perioden??

Virker som vi prater forbi hverandre her?

Hvis du mener det siste, altså det du påsto i det første innlegget, er jeg sterkt uenig, men hvis du har forandret meningen til å dreie seg om totalbildet, er det sikkert en smaksak hva som er godt nok.

Jeg mener som tidligere nevnt at om du tar med forutsetningene for denne sesongen, er en CL-plass når sesongen er over, godkjent.

Uansett vil det aldri være godt nok for en klubb som Arsenal med CL-plasser i lengden, derfor forventer og regner jeg med at forutsetningene det er mulig å gjøre noe med blir forandret før neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

"Resultatene har vært stabilt dårlige"

 

Dette var i utgangspunkt totalt sett, og selvfølgelig ikke at vi har vært stabilt dårlige i alle kamper. Er vel ingen; som mener vi har vært dårlige i alle kamper?

 

Å være stabilt dårlige totalt sett over et år, er vel det samme som om å underprestere i samme periode?

Eller; hva er egentlig forskjellen...............?

 

Så nei, har ikke skiftet mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå at vi har vært USTABILE i den perioden du prater om, i stedet for din påstand om stabilt dårlige, men det er kanskje flisespikkeri?

 

Ustabile er nøkkelordet. Toppnivået er meget bra, bunnivået er katastrofalt. Hva skyldes dette. Motivasjon kan ikke avfeies, for forkjellen på prestasjonene går også veldig mye på det å trå til og å gjøre en innsats. Gi litt gass. Arsenal på sitt værste kan gjerne ha overlegent ballinnehav, men de triller kun ball i slow motion på tvers og bakover (Ramsey i et nøtteskall, 15 kilometer uten mål og mening - stygt sagt, men likevel). Når de får litt fart på kula og spiller fremover er de like gode som noen. Hva er det som hindrer dem i å gå på, eller hva jeg skal kalle det. Det er nesten ubegripelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå at vi har vært USTABILE i den perioden du prater om, i stedet for din påstand om stabilt dårlige, men det er kanskje flisespikkeri?

I 2011 har vi vært stabilt dårlige. Annus horibilis som Safe Hands sier. Det har vært lyspunkter, men gjennomsnittlig kvalitet har vært dårlig. Unntakene bekrefter regelen

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå at vi har vært USTABILE i den perioden du prater om, i stedet for din påstand om stabilt dårlige, men det er kanskje flisespikkeri?

 

Yepp helt enig, og det er det som er så hekkans frustrerende. For vi viser i mange kamper at på sitt beste kan Arsenal slå de fleste.

Bunnivået denne sesongen mener jeg har vært svakere enn på lenge, og der har Arsenal og Wenger en jobb å gjøre.

Skader er forklaring,men ikke helt. Motoren på midtbanen som kan få fart på spillet savner jeg denne sesongen. Rosicky har vist at han kan.

Og ikke minst en som kan slå den forløsende pasningen.

Gjengangsmelodien syns jeg har blitt for mye fram og tilbake, og tilbake igjen.

Som Sir John sier: Når de får litt fart på kula og spiller fremover er de like gode som noen. Hva er det som hindrer dem i å gå på, eller hva jeg skal kalle det. Det er nesten ubegripelig.

Akkurat det er det mest frustrerende med dagens Arsenal lag.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...