Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er ingen tvil om at Wenger er den som har betydd mest i moderne tid for Arsenal, og at han fortjener respekt og annerkjennelse for det han har gjort, på de ulike områdene for klubben.

Likevel; må det være lov til å sette spørsmålstegn, om man føler at det er noe som kunne/burde vært gjort annerledes.

 

Vi har hatt noen sesonger uten pokaler, men vi har likevel vært med å sloss om det meste i flere sesonger. Det har vært en prestasjon og en glede som supporter, men det finne et men.

Vi har ikke vært langt unna, men vi har feilet på områder som man kanskje burde gjort forandringer pga de erfaringene man har hatt.

 

Jeg har vært en "kritiker" på det taktiske området, når det gjelder den defensive kynismen i 6-poengskamper. Der mener jeg vi har vært svært naive under Wenger, og det har irritert meg mange ganger hvordan vi har gitt store rom og overganger til lag som benytter seg av denne gaven i spillet.

 

Vi har hatt en positiv utvikling på dette området denne sesongen, selv om jeg fortsatt føler at det er mer å hente.

 

Det jeg mener er de to største faktorene i Wenger sine "negative sider" fra mitt syn denne sesongen, er:

 

1:

Like spillertyper på "spissplassen" i denne 4-3-3 formasjonene. (savnet etter et 4-4-2-system)

- Eduardo ble solgt, Theo får ikke prøve seg sentralt, og Vela (som kunne hatt kvaliteter å benytte seg av....) har aldri tatt steget i dette nivået. Vi sitter da igjen med tre nesten identiske spisstyper, hvor ingen er typisk "rettvendte mot mål".

 

Hva gjør dette med spillet?

Jeg mener dette gir oss færre strenger å spille på, når vi møter gode lag med god organisering. Vi blir spillende opp på en feilvendt spiss, som blir tett markert. Vi får "få" rom som blir benyttet i denne sonen, siden avstanden til kantspillerene er for store, og de sjelden kommer inn bak "duellen".

 

Man kan selvfølgelig si, at dette er bare tull pga vår historie med å score mange mål. Helt fair. Jeg tror at vi har feil spillesystem, med tanke på de spissene vi har i stallen og den planen vi har å spille på. Jeg tror et 4-4-2 system ville vært bedre både offensivt og defensivt, enn det 4-3-3 systemet er med vår spillertropp. Theo og Persie på topp, hmm.....

 

Ser man dagens spillesystem, så har vi scoret mange mål, fordi vi har eksepsjonelle gode spillere fremover på banen. Fabregas, Nasri, Theo, Persie, Chamakh, Arshavin, osv osv. Vi har flere kreative spillere på ypperste nivå, enn noen annen klubb i PL. Men; vi har ingen rettvendte spisser som kan jakte bakrom, siden disse befinner seg på kantene. Vi har ingen som har "øye" for returer i feltet/tå-scoringer (som Stefan B nevnte i sitt forrige innlegg), slik som planen sikkert var med Eduardo. Hvorfor ble en slik spillertype aldri erstattet? I enkeltkamper, ser man virkelig behovet skrike etter en annen tenkende og bevegende målscorer.

Theo har han snakket om for flere år siden som et alternativ i en slik rolle i laget, når er tiden moden nok for han Wenger?

 

Her er jeg meget uenig med tankegangen til Wenger, og spesielt med plan-b i noen kampforløp. Må han satse offensivt i kamper, så blir det to nesten helt identiske spisser på topp. Persie, Chamakh, og Bendtner, det er tydeligvis Wenger sine alternativer. Ofte havner den ene på kanten, og det er for meg helt uforståelig.

Vi mangler noe annet å sette inn i kamper, der man må angripe på en annen måte.

 

2:

Forsvaret er min andre bekymring. Vi har en klassestopper, og tre som er et par hakk under i nivå. Jeg tror Koscielny og kanskje Djourou kan ta stegene i fremtiden, men de er langt ifra gode nok til å spille uke etter uke i dette nivået. For meg har de mangler på spillerforståelse, ro/trygghet, og den kvaliteten vi må ha på stopperplass.

Vi burde helt klart hatt en til i samme klasse som Vermaelen, og spesielt burde dette vært gjort i januar når man ser problemene det har skapt med skaden på vår belgiske venn.

 

Å vinne pokaler med en klassestopper i en offensivt spillestil, gjør ikke jobben noe enklere. Å vinne pokaler med denne ene klassestopperen ute av skade i 75% av sesongen, det er vel nesten umulig?

 

Jeg unner Wenger alt godt, for det er ingen som har endret så mye på kort tid, på så mange ulike plan på en positiv måte.

Wenger fortjener ros for at han ikke ønsker å gjøre klubben sjelløs, med å kjøpe spillere i hytt å pine fra øverste hylle.

Wenger fortjener ros, med å gi talenter tid til å utvikle seg.

Wenger fortjener ros, for at han ønsker at fotballen skal vinne på offensiv tankegang.

 

Men; alt med sin måte.

Det er ikke så mye som skal til, for at laget kanskje hadde hatt andre muligheter pr.d.d, og fremstått som et lag som ikke mister hodet gang på gang. En stopper og en annen spisstype, kunne vært nok. Det blir selvfølgelig kun synsing, men jeg tror at dette kunne vært nøkkelfaktor denne sesongen på flere plan.

 

Nå vil jeg ikke svartmale situasjonen klubben befinner seg i, for vi kan fortsatt vinne PL. Likevel er det litt "skuffende", at vi feiler på det samme år etter år i situasjoner. Jeg tror vel at det er kombinasjoner av flere faktorer som f.eks: vinnervilje, mentalitet, spillerstil, og "mangel" på plan-b.

Jeg føler at denne sesongen har vi hatt alle muligheter, for Utd og Chelsea har/er ikke det de har vært tidligere år. Når sesongen starter 2011-12, så frykter jeg at begge disse klubbene er vesentlig styrket (samt City), og at det blir et helt annet nivå over det hele i toppen. Å vinne pokalen vil kanskje bli enda vanskeligere?

 

 

Jeg er ikke for å sparke Wenger, selv om jeg er uenig i enkelte deler av jobben hans. Jeg ikke kan se for meg et bedre alternativ pr.d.d, og håper da at hans "stahet" i enkelte valg/filosofi endres. Ikke drastisk, men noe.... En gang vil tiden komme, men man må da få inn en som får tid til å ha sin filosofi. Man kan ikke kreve noe med engang, men vedkommende vil jo ta over noe som allerede er "meget bra" på mange områder. En sunn økonomi, et moderne stadion, klassespillere, og mange talenter på meget høyt nivå.

 

Det jeg krever av Wenger fremover, er at han er tøffere og krever mer av enkeltspillere som kanskje over tid ikke viser at de brenner for klubben. Tenker da spesielt på Arshavin, som etter mitt syn ikke har vært stabil god over tid på 1.5år, og som ikke "løfter" laget med måten man jobber for laget til tider. Det er disse stjernespillerene som man må kreve mer av, for det er de som skal gå foran i jakten på pokalene.

Om ikke, er det bedre å se etter andre alternativer som kanskje øker nivået på prestasjonene over det hele.

 

Litt morro er det på tampen, når det viser seg at den posisjonen som har blitt mest kritistert over flere år, er kanskje den lagdelen som har gjort det "best" denne sesongen. Tre keepere har stort sett stått frem i god stil, og spilt viktige roller i laget denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Men det kan godt hende at det vi har sett de siste tre-fire årene, etter den store 2004-sesongen egentlig har vært begynnelsen på slutten. Kanskje Wenger egentlig snart har gjort sitt, og at han ikke lenger er i stand til å skape et lag som kan vinne ligagull? Alle har som kjent sin tid. Vi har jo vært inne på det tidligere; det er ikke noe mål at Wenger skal bli sittende så lenge som mulig - bare for DEN sakens skyld. Jo lenger han blir sittende, desto større vakuum blir det den dagen han slutter. Og noen syvende far i huset trenger man absolutt ikke. Det vil på sikt skade klubben.

 

Det vi nå ser i Arsenal likner mye på Liverpool på første halvdel av 1970-tallet. Etter at Shankley hadde vært arktitekten som bygget opp klubben fra slutten av 1950-tallet, og gjort stor suksess på midten av 60-tallet, trakk han seg på første halvdel av 1970-tallet, uten å ha fått så mye ut av sitt arbeid som han kanskje hadde potensiale til. Det ble hans etterfølger Bob Paisley som "skummet fløten" av Shankleys arbeide, og som løftet klubben det siste steget til den absolutte topp. Resten er historie som det heter. Spørsmålet er om Wenger klarer å finne en etterfølger som klarer å utnytte det Wenger har bygget opp, og klarer å ta Arsenal det siste steget klubben absolutt har potensiale til, men som Wenger sliter med å få til.

 

 

Jfr linken til Simbad klarer jeg ikke å dy meg for å trekke frem det jeg skrev høsten 2008... :)

 

Wenger er kanskje ingen "fullfører" ala Ferguson, men uansett har han transformert klubben og lagt grunnlaget for mulighetene til fremtidig suksess. Det står vi ham i evig takknemlighetsgjeld for.

 

Og tilsvarende Shankly vs Paisley i Liverpool, kan vi godt trekke frem Chapman vs Allison i vår egen klubb. Allison vant mer enn det Chapman rakk før han døde, men i ettertid er det Chapman som har blitt stående som arkitekten bak suksessen på 1930-tallet, og forsåvidt også klubbens "personlighet" helt frem til i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jfr linken til Simbad klarer jeg ikke å dy meg for å trekke frem det jeg skrev høsten 2008... :)

 

Wenger er kanskje ingen "fullfører" ala Ferguson, men uansett har han transformert klubben og lagt grunnlaget for mulighetene til fremtidig suksess. Det står vi ham i evig takknemlighetsgjeld for.

 

Og tilsvarende Shankly vs Paisley i Liverpool, kan vi godt trekke frem Chapman vs Allison i vår egen klubb. Allison vant mer enn det Chapman rakk før han døde, men i ettertid er det Chapman som har blitt stående som arkitekten bak suksessen på 1930-tallet, og forsåvidt også klubbens "personlighet" helt frem til i dag.

 

Her tror jeg du berører kjernen av egenskaper og begrensninger.

Link to comment
Share on other sites

Skuffelsen etter de siste to uker er i ferd med å bli til å leve med, jeg klarer omsider å se fremover og finner kjapt nye mål :)

Vi har jo den viktigste tittelen igjen å spille om, fa-cup og cc er egentlig bare bonuser og CL har jeg aldri vurdert oss som gode nok til å vinne, det skal skje mye rart om ikke barca løfter pokalen i mai.

Seriemesterskapet er og blir det viktigste målet for Arsenal denne sesongen, det er da vi ser hvem som har vært det beste laget til syvende og sist sesongen sett under ett.

Ingen tvil om at troen har fått seg noen trøkker i løpet av de siste ukene, vi har mistet de to beste keeperne våre, samtidig som vi nå mangler de to beste midtstopperne, dette svir selvfølgelig intenst og vi er defensivt rystet og sårbare nå.

Bare en av disse fire spillerne ville hatt stor betydning å fått tilbake i denne fasen av sesongen, uansett føler jeg at vi fortsatt er et bedre lag enn manu, til tross for at vi tapte for dem på ot.

Det er imidlertid på bortebane at manu har slitt denne sesongen og jeg tipper at dette vil fortsette ut sesongen, det vil nok bety at de vil få store problemer når de kommer til Emirates helt på tampen av denne sesongen.

Vi er, som tidligere nevnt mange ganger, avhengig av individuelt gode spillere defensivt all den tid vi satser så offensivt og ballbesittende som vi gjør, jeg ønsker Song tilbake kjapt som faen, muligens må vi klare oss uten ham mot wba men etter landslagspausen bør han være på plass igjen, dette blir en usannsynlig viktig mann nå.

Men utgangspunktet er altså Wenger i denne tråden og la det være sagt med en gang, jeg mener vår manager har gjort en vanvittig god jobb denne sesongen, ikke mange av oss supportere vurderte vårt lag til å være i nærheten av å kjempe om liga-tittelen når vi nærmet oss slutten av sesongen, heller ikke at vi, som det eneste laget i England, var med å kjempet på alle bauger og kanter helt frem til midten av mars.

Så kan man vel gjerne si at det ikke var det vi ønsket oss, være med å kjempe om både fa, cc, cl og liga når vi kom til midten av mars men heller sitte opp med en tittel når sesongen var over.

Jeg er forsåvidt enig i det, problemet er bare at vi ikke kan velge hvilken tittel vi skal gå for, vi er avhengig av å gå for samtlige, en innstilling jeg definitivt vil berømme vår manager for, ikke velge bort turneringer som man tidligere har gjort men gå for gull i alle.

Så skulle det altså vise seg at tre av fire skulle rakne i løpet av en marerittlignende toukers-periode, en periode som går inn i historien som en av klubben svarteste toukers-perioder noensinne.

Jeg har imidlertid vært borti mange andre tunge perioder i denne klubbens historie men felles for alle disse tunge tider er at vi har kommet ut av de med hevet hode, så også denne gangen.

Mange uheldige omstendigheter førte til denne svarte toukers-perioden, tre av fire turneringer skulle altså avgjøres i samme perioden som skademarerittet igjen kom over oss, sentrale spillere har vært ute hele denne perioden og toppet seg altså med at de to beste keeperne og de to beste stopperne manglet...

Hele elendigheten startet med cc-finalen, en finale vi ikke spilte spesielt godt i men som vi allikevel definitivt fortjente å vinne, måten det skjer på er jo hjerteknusende, både for oss supportere men enda mere for spillerne, Koscielny og Szczesny i særdeleshet, en slik opplevelse sitter dessverre lenge i bakhodet på slike unge spillere...

Så fulgte kampene mot barca, vi gjorde en kanon-kamp hjemme og slo verdens desidert beste lag 2-1, en kjempeopplevelse, men det gikk som det måtte gå på nou camp og det var ikke overraskende at dommeren favoriserte hjemmelaget og avgjorde kampen ved å vise ut van Persie feilaktig, slik er det dessverre å spille på den banen, ikke ulikt ot forøvrig, til tross for dommerskandalen føler vi vel alle at det beste laget gikk videre.

Så følger altså fa-cup mot manu på ot, en bane dette laget ikke har vært i nærheten av å tape en kamp på denne sesongen, et vanskelig utgangspunkt og sir alex fulgte sin suksess-oppskrift fra tidligere oppgjør mot oss og møtte opp med defensivt anlagte spillere som på et vis klarte å nøytralisere vårt spill, samtidig som de på sedvanlig vis klarte å kontre inn de avgjørende målene, mange vil kanskje si ufortjent men sannheten er vel at dette har skjedd før og er noe vi ikke burde bli sjokkert over, man kan gjerne diskutere strukturelle forskjeller og forskjellig taktisk tilnærming til kampene, skryte sir alex opp i skyene og slakte Wenger, sannheten er imidlertid at den skotske blånese-manageren er avhengig av en ting for å få suksess i denne kampen og det er at vi ikke klarer å sette våre sjanser.

Hvis bare en av våre STORE sjanser hadde ført til mål ville sannsynligvis kampen blitt helt annerledes og resultatet muligens tuppet i vår favør til syvende og sist.

Spør du meg er jeg veldig komfortabel med utgangspunktet på Emirates før kampen mot manu, jeg føler, og jeg tror manu føler, at vi er det beste laget på denne banen, vi er overlegent bedre ferdighetsmessig, vi skaper sjanser og manu vil igjen være avhengig av at van der Sar står over evne og at vi brenner våre sjanser nok en gang, jeg tror tiden er inne for å endelig sette et par av disse sjansene, og da skal det i så fall veldig mye til for at vi ikke stikker av gårde med liga-tittelen.

Wenger vil selvfølgelig bli bedømt etter sesongen, hvis vi vinner seriemesterskapet foran manu og chelsky vil nok tonen bli en annen her inne, borte vekke blir all praten om å sparke vår manager, dårlige taktikk osv.

Jeg anbefaler alle våre supportere å vente med den sedvanlige slakten av vår manager til sesongen er ferdig, det kan lønne seg, de fleste har vel innrømmet at Wenger og Arsenal har prestert mye bedre enn dommedags-profetiene sist sommer tydet på, la nå sesongen få utvikle seg videre før dere tar frem øksen.

Kampen mot wba blir på mange måter helt avgjørende i forhold til innspurten her, er vi psykisk ødelagt etter denne toukers-perioden eller klarer vi atter en gang å reise oss??

Men hvis sir alex igjen klarer å dra i land mesterskapet vil nok dette maset fortsette sommeren gjennom, måtte det beste laget vinne denne gang B)

Link to comment
Share on other sites

man kan gjerne diskutere strukturelle forskjeller og forskjellig taktisk tilnærming til kampene, skryte sir alex opp i skyene og slakte Wenger, sannheten er imidlertid at den skotske blånese-manageren er avhengig av en ting for å få suksess i denne kampen og det er at vi ikke klarer å sette våre sjanser.

 

ja, men selv om dette er riktig, at Arsenal ikke setter sine sjanser er et av "symptomene" som Wenger er ansvarlig for å gjøre noe med, gjennom sine taktiske disposisjoner. Og Fergusons taktikk her er jo perfekt "tilpasset" det faktum at Wenger ikke evner eller vil ta de grepene som skal til for å gjøre noe med dette... Intet fotballag lever sin egen verden, alle prestasjoner måles i forhold til det andre gjør. Og når motstanderen gjør grep som ens eget lag ikke evner å gjøre noe med, ja da får motstanderen fortjent nok cred for dette. Og Ferguson er ekspert på å gjøre akkurat det som skal til, sjelden mer, og det er en ytterst god egenskap for en manager.

 

Wenger vil selvfølgelig bli bedømt etter sesongen, hvis vi vinner seriemesterskapet foran manu og chelsky vil nok tonen bli en annen her inne, borte vekke blir all praten om å sparke vår manager, dårlige taktikk osv.

 

Hvis Arsenal vinner ligaen vil nok Wenger fortsette en stund til. Kanskje han også blir genierklært? Men jeg tror ikke diskusjonen i mange kretser blir så mye mindre. For et ligagull vil ikke forandre på det faktum at Wenger har gjort en rekke dårlige disposisjoner. Jeg sier ikke at han nødvendigvis bør sparkes, uansett hvordan det går til slutt denne sesongen, men jeg tror ikke Wenger noen gang kommer til å forandre seg, og som jeg altså har skrevet tidligere, er jeg ikke sikker på om det er til det beste for klubben på sikt at Wenger skal tviholde på sin posisjon. Som sagt, Wenger fremstår ikke som noen fullfører, nettopp den type manager Arsenal sårt trenger. Og det kan altså hende Arsenal nå er i samme type situasjon som Liverpool var på slutten av Shanklys regjeringstid? Og av og til er bare et lederskifte det som skal til for å bryte ut av den onde sirkelen man ikke klarer å komme ut av.

Link to comment
Share on other sites

Synes "kritiken" mot Wenger er blitt gjort på en god måte, for det er grunnlag for å sette spørsmålstegn på enkelte områder på hvordan vår sjef styrer skuta. Så lenge det blir gjort på en konstruktiv og saklig måte, så er det langt unna "sedvanlige slakt".

 

Vinner Arsenal PL pokalen sesongen 2010/11, er jo ikke det som å si at alt var perfekt?

Man kan fortsatt som supporter, ha meninger om at ting kunne vært gjort annerledes både med tanke på taktikk og spillerkjøp/spillersalg, for å nevne noen områder.

Selvfølgelig skal Wenger hylles, men verden er ikke svart/hvit. Man må tørre å sette spørsmål om vurderinger og beslutninger, selv om det viser seg at man vinner en pokal etter flere år uten.

 

Slik situasjonen har blitt til nå denne sesongen, så har vi fått den ene gaven etter den andre i PL. Vi har ikke vært fantastisk gode i stabilitet denne sesongen, men sesongen har vært preget av at Utd og Chelsea langt ifra har vært som tidligere år. Dette er en stor sjanse for oss til å endelig stå, som vinnere av verdens beste liga. Og; det vil være så fortjent så fortjent.

Sier ikke at det er lett, men vi har vel ikke vært i en slik god posisjon på lenge. Om vi nå klarer å holde hodet "klart", eller går på en ny smell vil tiden vise. Vi kan ikke skylde på alle andre, for det er vi som kan utnytte hvordan 2010/11 sesongen blir. Vi har etter min mening bedre spillere enn Utd, men Utd har en bedre "taktiker" på benken. Min mening, så får jeg bli slaktet for det.

 

Problemet er jo at vi titt og ofte skaper "blemmer" i enkelte særedeles viktige faser, uansett skadeproblemer eller ikke. Vi tapte to utrolige poeng mot Newcastle, og vi tapte to poeng mot Sunderland i denne siste tiden hvor pokalen for alvor har nærmet seg Emirates. Slike "tap av poeng" har vi (normalt) ikke råd til. Vi kan legge skyld på dommere og sjansesløseri år etter år, men det kan også være taktiske grunner (savn av ulike spisskvaliteter, formasjonsvalg i enkeltkamper), og mentalt/vinnervilje for å nevne noe.

Dette er "områder" som mange har ytret i mange år, og vil alt forsvinne om PL pokalen kommer hjem? Er det riktig og rettferdig ovenfor alle supportere, at alt skal glemmes og ikke ytres om vi vinner?

 

Tror ikke Wenger selv ønsker at alt skal være svart/hvitt, for han vil neppe være 100% fornøyd selv om vi vinner PL pokalen denne sesongen. Mannen vil vinne alt. Han har nok ambisjoner og troen på seg selv spillergruppa, støtteapperatet, og styret, at det er mulig å vinne mer.

 

Nei, jeg unner Wenger virkelig denne pokalen, men jeg står inne for hva jeg har "kritisert/ytret" om under denne sesongen. Tenker da spesielt på de taktiske områdene før og under enkeltkamper, og savnet av et par spillertyper i enkelt posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

ja, men selv om dette er riktig, at Arsenal ikke setter sine sjanser er et av "symptomene" som Wenger er ansvarlig for å gjøre noe med, gjennom sine taktiske disposisjoner. Og Fergusons taktikk her er jo perfekt "tilpasset" det faktum at Wenger ikke evner eller vil ta de grepene som skal til for å gjøre noe med dette... Intet fotballag lever sin egen verden, alle prestasjoner måles i forhold til det andre gjør. Og når motstanderen gjør grep som ens eget lag ikke evner å gjøre noe med, ja da får motstanderen fortjent nok cred for dette. Og Ferguson er ekspert på å gjøre akkurat det som skal til, sjelden mer, og det er en ytterst god egenskap for en manager.

Hvis Arsenal vinner ligaen vil nok Wenger fortsette en stund til. Kanskje han også blir genierklært? Men jeg tror ikke diskusjonen i mange kretser blir så mye mindre. For et ligagull vil ikke forandre på det faktum at Wenger har gjort en rekke dårlige disposisjoner. Jeg sier ikke at han nødvendigvis bør sparkes, uansett hvordan det går til slutt denne sesongen, men jeg tror ikke Wenger noen gang kommer til å forandre seg, og som jeg altså har skrevet tidligere, er jeg ikke sikker på om det er til det beste for klubben på sikt at Wenger skal tviholde på sin posisjon. Som sagt, Wenger fremstår ikke som noen fullfører, nettopp den type manager Arsenal sårt trenger. Og det kan altså hende Arsenal nå er i samme type situasjon som Liverpool var på slutten av Shanklys regjeringstid? Og av og til er bare et lederskifte det som skal til for å bryte ut av den onde sirkelen man ikke klarer å komme ut av.

 

Hvilken taktisk disposisjon skulle Wenger gjort for at van Persie skal sette ballen på innsiden av stangen i stedet for på utsiden?

Jeg tror de fleste fatter at dette ikke dreier seg om taktiske disposisjoner, vår nederlandske venn har vel ikke vært helt håpløs når det gjelder effektivitet etter sitt come-back?

Ingen er maskiner, heller ikke van Persie, poenget er at neste gang settes ballen på innsiden av stangen ;)

Wenger kommer til å fortsette som manager i Arsenal så lenge han selv ønsker, det finnes kanskje 2-3 klubber på jordkloden som IKKE misunner oss akkurat dette, men jeg er iallefall en lykkelig mann nettopp grunnet dette faktum.

Jeg er uhyre stolt av å være medlem av en klubb som driver butikken på den måten Wenger gjør, i sterk kontrast til city og chelsky, når vi i tillegg er i førersetet når det gjelder å bli seriemester denne sesongen kan ikke livet bli bedre egentlig, til tross for den marerittlignende toukers-perioden vi nå har lagt bak oss.

Titlene kommer til å regne over klubben vår i sesongene fremover ;)

The future`s so bright, I gotta wear shades B)

Link to comment
Share on other sites

Hvilken taktisk disposisjon skulle Wenger gjort for at van Persie skal sette ballen på innsiden av stangen i stedet for på utsiden? Jeg tror de fleste fatter at dette ikke dreier seg om taktiske disposisjoner, vår nederlandske venn har vel ikke vært helt håpløs når det gjelder effektivitet etter sitt come-back?

 

Poenget er jo at måten laget spiller på påvirker effektiviteten. Man kan ikke se på enkeltepisoder, men heller forsøke å se ting i sammnheng. Hvor mange sjanser trenger man for hvert mål man scorer? Og her er Arsenal langt bak feks ManU, som scorer på omtrent "alt", mens Arsenal trenger haugevis med sjanser for å score. Hvor effektive man er avhenger også av psykologiske faktorer, hvor kald og rolig er man foran kassa? Dette hører også inn under en managers ansvarsområde, å få spillerne til å tro på seg selv i kritiske situasjoner. Også her kan det se ut som ManU spillerne har mye større ro i avslutningsøyeblikket. Og her er det en samvariasjon. Måten man spiller på bidrar til å bestemme hvor god tid man får i avslutningsøyeblikket, og derfor hvor rolig man er. Det blir også feil å adressere dette til enkeltspillere. Det hjelper lite om enkelte spillere gjør det bra dersom laget svikter. Dessuten hjelper det lite om en spiller scorer brukbart dersom han sløser bort enda flere sjanser...

 

Jeg er uhyre stolt av å være medlem av en klubb som driver butikken på den måten Wenger gjør, i sterk kontrast til city og chelsky, når vi i tillegg er i førersetet når det gjelder å bli seriemester denne sesongen kan ikke livet bli bedre egentlig, til tross for den marerittlignende toukers-perioden vi nå har lagt bak oss. Titlene kommer til å regne over klubben vår i sesongene fremover ;)

The future`s so bright, I gotta wear shades ;)

 

Ja, vi har all grunn til å være stolte av klubben, og fornøyd med denne siden av Wengers prestasjoner som manager. Men dette har fint lite med hans takiske evner å gjøre. Men selv om vi NESTEN er i førersetet med tanke på ligagull, situasjonen er egentlig veldig usikker per i dag. Og det handler ikke primært om at man har røket i tre turneringer på to uker, men heller at man har fått en stabel med alvorlige skader på kjøpet, og MÅTEN man har tapt på, som er the same old story. Dessuten har Arsenal av samme årsak sløst bort alt for mange poeng denne sesongen. De BURDE jo nesten være mestere allerede... Så jo, livet som supporter kunne så definitivt vært bedre.

 

Mulig du har rett i at titlene strømmer inn i løpet av de kommende årene, og potensialet er udiskutabelt. men selv om Wenger er arkitekten bak prosessen med å ta klubben dit den er nå, er jeg klok av skade ikke like overbevist om at han er mannen til å ta klubben det siste stykket, og den som skal faktisk sørge for at pokalene strømmer inn.

Link to comment
Share on other sites

Synes "kritiken" mot Wenger er blitt gjort på en god måte, for det er grunnlag for å sette spørsmålstegn på enkelte områder på hvordan vår sjef styrer skuta. Så lenge det blir gjort på en konstruktiv og saklig måte, så er det langt unna "sedvanlige slakt".

 

Vinner Arsenal PL pokalen sesongen 2010/11, er jo ikke det som å si at alt var perfekt?

Man kan fortsatt som supporter, ha meninger om at ting kunne vært gjort annerledes både med tanke på taktikk og spillerkjøp/spillersalg, for å nevne noen områder.

Selvfølgelig skal Wenger hylles, men verden er ikke svart/hvit. Man må tørre å sette spørsmål om vurderinger og beslutninger, selv om det viser seg at man vinner en pokal etter flere år uten.

 

Slik situasjonen har blitt til nå denne sesongen, så har vi fått den ene gaven etter den andre i PL. Vi har ikke vært fantastisk gode i stabilitet denne sesongen, men sesongen har vært preget av at Utd og Chelsea langt ifra har vært som tidligere år. Dette er en stor sjanse for oss til å endelig stå, som vinnere av verdens beste liga. Og; det vil være så fortjent så fortjent.

Sier ikke at det er lett, men vi har vel ikke vært i en slik god posisjon på lenge. Om vi nå klarer å holde hodet "klart", eller går på en ny smell vil tiden vise. Vi kan ikke skylde på alle andre, for det er vi som kan utnytte hvordan 2010/11 sesongen blir. Vi har etter min mening bedre spillere enn Utd, men Utd har en bedre "taktiker" på benken. Min mening, så får jeg bli slaktet for det.

 

Problemet er jo at vi titt og ofte skaper "blemmer" i enkelte særedeles viktige faser, uansett skadeproblemer eller ikke. Vi tapte to utrolige poeng mot Newcastle, og vi tapte to poeng mot Sunderland i denne siste tiden hvor pokalen for alvor har nærmet seg Emirates. Slike "tap av poeng" har vi (normalt) ikke råd til. Vi kan legge skyld på dommere og sjansesløseri år etter år, men det kan også være taktiske grunner (savn av ulike spisskvaliteter, formasjonsvalg i enkeltkamper), og mentalt/vinnervilje for å nevne noe.

Dette er "områder" som mange har ytret i mange år, og vil alt forsvinne om PL pokalen kommer hjem? Er det riktig og rettferdig ovenfor alle supportere, at alt skal glemmes og ikke ytres om vi vinner?

 

Tror ikke Wenger selv ønsker at alt skal være svart/hvitt, for han vil neppe være 100% fornøyd selv om vi vinner PL pokalen denne sesongen. Mannen vil vinne alt. Han har nok ambisjoner og troen på seg selv spillergruppa, støtteapperatet, og styret, at det er mulig å vinne mer.

 

Nei, jeg unner Wenger virkelig denne pokalen, men jeg står inne for hva jeg har "kritisert/ytret" om under denne sesongen. Tenker da spesielt på de taktiske områdene før og under enkeltkamper, og savnet av et par spillertyper i enkelt posisjoner.

 

 

Det var ikke meningen å skjære alle over en kam her Vieira04, jeg opplever ikke dine meninger som slakt, tvert i mot, du passer på å påpeke Wengers sterke sider med jevne mellomrom, fortsett med det.

Når du nevner svart/hvit er det derimot et godt bilde på stemningen her inne på forumet som du også har lagt merke til, etter en seier er det halleluja-stemning og etter et tap snur det til slakt, altså svart/hvitt.

Jeg har gjentatte ganger etterlyst stabilitet her inne, altså se de lange linjene om du vil, men det gjelder ikke deg, du er stabilt kritisk til de taktiske disposisjonene Wenger gjør med jevne mellomrom, dette er lovlig.

Jeg tror imidlertid at et seriemesterskap vil føre til at også du kommer til å juble uhemmet over innspurten i årets sesong, slik er det bare, vi er alle resultatorientert i vår måte å være supportere på, derfor kan vi misunne manu-supporterne i disse dager, men alle skal være klar over at dette kan snu uhyggelig raskt.

Det er en pokal manu-supporterne er myyyye mere opptatt av enn alle andre denne sesongen og det er seriemesterskapet, de ønsker for alt i verden å gå opp i 19-18 i kampen mot pool og antall mesterskap.

Alle de utallige manu-supporterne jeg kjenner sier alle som en at de gladelig ofrer CL i favør av ligaen, det er her vi vil ha et ord med i laget.

Jeg liker imidlertid ikke din tolkning av hvorfor Arsenal er i førersetet i forhold til seriemesterskapet når vi skriver mars måned, du hevder at det er på tross av og ikke på grunn av kvaliteten i vårt lag.

Dette er definitivt feil!!!

Jeg mener at årsaken til at manu og chelsky har vist svakhetstegn denne sesongen er en generell kvalitetsheving av PL, det finnes ikke lenger enkle kamper i denne ligaen, disse to lagenes resultater i CL underbygger min påstand, de er begge klare for kvartfinalene uten særlig anstrengelser, og det faktum at naboene oppi gata også er klare for kvarten beviser vel at PL fortsatt er best i Europa?

Når så Arsenal, til tross for noen skuffende snubletråder, har gjort det best sammen med manu i denne ligaen denne sesongen, tyder det på at vi har vært veldig dyktige til å unngå blemmer mot såkallt svakere lag, sammenlignet med manu og chelsky.

Jeg tror det er slutt på den tiden at et eller to lag går gjennom en hel sesong i PL uten unødvendige poengtap og skuffende resultater, det har altså blitt alt for jevn kvalitet på lagene til det.

Det faktum at vi mangler de to beste keeperne våre og de to beste midtstopperne våre og fortsatt har et realistisk håp og mulighet til å vinne pokalen er egentlig helt utrolig, tenk tanken om at manu skulle spilt resten av sesongen med van der Sar, Vidic og Ferdinand på sidelinjen, jeg tror IKKE manu ville vært i nærheten av å bli seriemester i en slik situasjon iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Poenget er jo at måten laget spiller på påvirker effektiviteten. Man kan ikke se på enkeltepisoder, men heller forsøke å se ting i sammnheng. Hvor mange sjanser trenger man for hvert mål man scorer? Og her er Arsenal langt bak feks ManU, som scorer på omtrent "alt", mens Arsenal trenger haugevis med sjanser for å score. Hvor effektive man er avhenger også av psykologiske faktorer, hvor kald og rolig er man foran kassa? Dette hører også inn under en managers ansvarsområde, å få spillerne til å tro på seg selv i kritiske situasjoner. Også her kan det se ut som ManU spillerne har mye større ro i avslutningsøyeblikket. Og her er det en samvariasjon. Måten man spiller på bidrar til å bestemme hvor god tid man får i avslutningsøyeblikket, og derfor hvor rolig man er. Det blir også feil å adressere dette til enkeltspillere. Det hjelper lite om enkelte spillere gjør det bra dersom laget svikter. Dessuten hjelper det lite om en spiller scorer brukbart dersom han sløser bort enda flere sjanser...

Ja, vi har all grunn til å være stolte av klubben, og fornøyd med denne siden av Wengers prestasjoner som manager. Men dette har fint lite med hans takiske evner å gjøre. Men selv om vi NESTEN er i førersetet med tanke på ligagull, situasjonen er egentlig veldig usikker per i dag. Og det handler ikke primært om at man har røket i tre turneringer på to uker, men heller at man har fått en stabel med alvorlige skader på kjøpet, og MÅTEN man har tapt på, som er the same old story. Dessuten har Arsenal av samme årsak sløst bort alt for mange poeng denne sesongen. De BURDE jo nesten være mestere allerede... Så jo, livet som supporter kunne så definitivt vært bedre.

 

Mulig du har rett i at titlene strømmer inn i løpet av de kommende årene, og potensialet er udiskutabelt. men selv om Wenger er arkitekten bak prosessen med å ta klubben dit den er nå, er jeg klok av skade ikke like overbevist om at han er mannen til å ta klubben det siste stykket, og den som skal faktisk sørge for at pokalene strømmer inn.

 

 

Jeg tror nok du har rett i at Arsenal trenger flere sjanser til å score mål enn manu, sistnevnte lag har vært ekstremt effektive i kampene mot oss iallefall.

Dette skyldes nok i første rekke spillestil og måten sjansene våre kommer på, vi er manu overlegne når det gjelder ferdigheter med ball, er mye mere ballbesittende og skaper adskillig flere sjanser i løpet av en kamp, dermed brenner vi også langt flere sjanser enn våre motstandere, dessverre henger dette nøye sammen, alternativet var jo at vi vant tosifret i hver kamp.

Dette kan virke irriterende og selvmotsigende på mange supportere, spesielt i kamper der vi misser alle våre sjanser, jeg er imidlertid veldig glad for at vi spiller en type fotball som går ut på å skape sjanser, være kreativ, positiv og underholdende, jeg liker å holde med et lag som spiller denne typen fotball og jeg er overbevist om at denne type fotball vinner frem i det lange løp.

Jeg hadde rett og slett ikke giddet å reise over til London for å se på innkast og langpasninger, basta bom.

Hva skal vi så gjøre for å slå manu??

Skal vi la være å skape så mange sjanser, skal vi ikke være så ballbesittende eller handler dette om å være like effektive som man er ellers i kampene vi spiller?

Jeg tror det handler om å unngå å gi manu mulighetene til å kontre på oss på den måten de har gjort de siste årene, og da handler det igjen om kantspillere som er fokuserte på returløp, her svikter vår russiske venn en del, og det handler nok også om å være enda mere gjennombruddshissig og direkte i vår spillestil i forskjellige faser av kampen.

Når det gjelder van Persie ønsker jeg å hevde at han er en fantastisk goalgetter, iskald og beregnende i situasjonene foran mål, full av selvtillit og ferdigheter.

Når vi så opplever at vår nederlandske venn bommer på sine sjanser i et par kamper på rad er vi alt for kjappe til å miste troen etter min mening, jeg tror Robin kommer til å treffe nettmaskene jevnt fra nå av og til serieslutt.

Når det gjelder Chamakh og Bendtner er disse gutta adskillig mere ustabile i sine prestasjoner, den førstnevnte var meget god i første del av sesongen men har mistet momentumet etter at van Persie tok fra ham plassen, jeg tror imidlertid at også han kommer til å score sin andel av våre mål resten av sesongen.

Tenk på måltørken Rooney gikk gjennom de siste månedene, jeg tror ikke manu-supporterne mistet troen på ham av den grunn, igjen etterlyser jeg stabilitet blant supporterne våre!!!!!

Vi har scoret 57 mål denne sesongen, langt flere enn alle andre lag minus manu som har scoret 63 på en kamp mere spilt, ikke natt og dag akkurat og heller ikke svart eller hvitt.

For ordens skyld må jeg også ta med at vi har sluppet inn 3 mål mindre enn manu ;)

Sannheten er at PL er blitt knallhard og det finnes ingen lette kamper, hverken for manu, chelsky eller Arsenal, det er det laget som har vært mest stabil som til syvende og sist løfter pokalen i været i mai, måtte det endelig bli THE MIGHTY GUNNERS ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser helt klart poenget ditt arshavin.

 

Beit meg i en ting:

Jeg liker imidlertid ikke din tolkning av hvorfor Arsenal er i førersetet i forhold til seriemesterskapet når vi skriver mars måned, du hevder at det er på tross av og ikke på grunn av kvaliteten i vårt lag.

Dette er definitivt feil!!!

 

Er du så sikker på det?

Vi har selvfølgelig masse kvaliteter i laget, men Utd har vel ikke hatt så svak stall på flere sesonger. Ikke bare med tanke på spillerkjøp/spillersalg, men også det faktum om at flere eldre spillere ikke har blitt erstattet. Kan nevne Scholes, Giggs, og bl.a Neville, som har vært brikker på vinnementalitet og at systemet maler og maler i viktige faser av kamper. Disse er ikke engang hva de var i kvalitet, og Neville la jo opp etter noen kamper hvor sannheten kom rimelig godt frem.

 

Det samme kan man kanskje si om Chelsea, som ikke erstattet de rutinerte som Ballack, Carvalho, Deco, Beletti, og bl.a Cole i sommer. Samtidig har de for første gang på en sesong, slitt med skader på de såkalte "nøkkelspillerene" i laget. Lampard er jo et meget godt eksempel, som er "nesten" like viktig for laget som Fabregas i Arsenal.

Alt dette har en sammenheng med kvalitet og hvordan man presterer, og ikke bare at de andre lagene i PL har tatt et skritt videre i riktig retning.

 

 

Selv om vi ikke har hatt bedre bredde med kvalitet på papiret de siste årene, så må vi også tørre å se på våre rivaler. Faktum er at utgavene av United og Chelsea ikke har vært dårligere på papiret på flere år, enn det de er sesongen 2010/11.

Er du ikke enig i dette?

 

Ellers synes jeg piscator sier noe man virkelig kan tenke på:

selv om Wenger er arkitekten bak prosessen med å ta klubben dit den er nå, er jeg klok av skade ikke like overbevist om at han er mannen til å ta klubben det siste stykket, og den som skal faktisk sørge for at pokalene strømmer inn.

 

Vil han endre seg "noe" fra sin filosofi på enkeltområder, eller vil han fortsette 100% på samme retning? Etter mitt syn, så er det lite som skiller oss fra å øke nivået enda et hakk eller to. Dette kan være dråpen fra "nesten" til "resultat".

Da må han nok svelge en kamel eller to, slik jeg ser det på enkelte områder.

Spørsmålet er om han vil gjøre dette, eller om andre kanskje kan dra nytte av grunnlaget for å dra klubben inn i en ny epoke i fremtiden. Kanskje alt vil lykkes i fremtiden med hans filosofi uten endringer, slik at jeg sitter med skjegget i postkassa sesong etter sesong ;)

 

Tiden vil vise, men uansett skal man ikke overse hvilke prestasjoner Wenger har gjort for klubben på mange områder. Det betyr ikke automatisk, at nye "øyne" i klubben ikke kan utvikle produktet videre.

Link to comment
Share on other sites

Tjo-ho! En spenende diskusjon med lange gode debattinnlegg, og minimalt med drittslenging!

 

(I motsetning til nabohunden, som har slengt ganske mye dritt på plenen nedom huset. Og minstemann syns det var veldig morsomt å hoppe i bæsjen... Hvordan får man bort hundebæsj fra sko? Anyone?)

Link to comment
Share on other sites

Ser helt klart poenget ditt arshavin.

 

Beit meg i en ting:

Er du så sikker på det?

Vi har selvfølgelig masse kvaliteter i laget, men Utd har vel ikke hatt så svak stall på flere sesonger. Ikke bare med tanke på spillerkjøp/spillersalg, men også det faktum om at flere eldre spillere ikke har blitt erstattet. Kan nevne Scholes, Giggs, og bl.a Neville, som har vært brikker på vinnementalitet og at systemet maler og maler i viktige faser av kamper. Disse er ikke engang hva de var i kvalitet, og Neville la jo opp etter noen kamper hvor sannheten kom rimelig godt frem.

 

Det samme kan man kanskje si om Chelsea, som ikke erstattet de rutinerte som Ballack, Carvalho, Deco, Beletti, og bl.a Cole i sommer. Samtidig har de for første gang på en sesong, slitt med skader på de såkalte "nøkkelspillerene" i laget. Lampard er jo et meget godt eksempel, som er "nesten" like viktig for laget som Fabregas i Arsenal.

Alt dette har en sammenheng med kvalitet og hvordan man presterer, og ikke bare at de andre lagene i PL har tatt et skritt videre i riktig retning.

Selv om vi ikke har hatt bedre bredde med kvalitet på papiret de siste årene, så må vi også tørre å se på våre rivaler. Faktum er at utgavene av United og Chelsea ikke har vært dårligere på papiret på flere år, enn det de er sesongen 2010/11.

Er du ikke enig i dette?

 

Ellers synes jeg piscator sier noe man virkelig kan tenke på:

Vil han endre seg "noe" fra sin filosofi på enkeltområder, eller vil han fortsette 100% på samme retning? Etter mitt syn, så er det lite som skiller oss fra å øke nivået enda et hakk eller to. Dette kan være dråpen fra "nesten" til "resultat".

Da må han nok svelge en kamel eller to, slik jeg ser det på enkelte områder.

Spørsmålet er om han vil gjøre dette, eller om andre kanskje kan dra nytte av grunnlaget for å dra klubben inn i en ny epoke i fremtiden. Kanskje alt vil lykkes i fremtiden med hans filosofi uten endringer, slik at jeg sitter med skjegget i postkassa sesong etter sesong ;)

 

Tiden vil vise, men uansett skal man ikke overse hvilke prestasjoner Wenger har gjort for klubben på mange områder. Det betyr ikke automatisk, at nye "øyne" i klubben ikke kan utvikle produktet videre.

 

 

Hvis sannheten var slik som du sier Vieira04, ville vel det betydd at sir Alex og Ancelotti hadde gjort en dårlig jobb før denne sesongen?

Jeg synes det blir utrolig lite prat om akkurat dette, heller om at Wenger skal måtte svelge kameler...

Må innrømme at jeg ikke liker akkurat denne vinklingen, både sir Alex og Ancelotti har adskillig større økonomisk handlefrihet enn vår manager har, hvorfor har de så ikke styrket stallene sine??

Er dette pga at de er stae og egenrådige, ikke skjønner sitt eget beste og mangler ambisjoner?

Nei, jeg tror ikke det i det hele tatt, jeg tror derimot at begge disse managerne var fornøyde med sine staller før sesongen og dermed trodde det skulle holde til gull, hvis de har bommet på sine antagelser betyr vel det at disse gutta ikke nødvendigvis er så mye bedre enn vår manager?

Jeg får av og til det inntrykket av å lese en del innlegg her inne nemlig.

Hvis vi skal være ærlige tror jeg Arsenal har blitt et par hakk bedre denne sesongen enn forrige, samtidig har chelsky blitt svekket og manu omtrent på samme nivå som sist sesong.

Dette betyr etter min mening at vår manager, Arsene Wenger, bør få honnør, spesielt fra deltagerne her inne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis sannheten var slik som du sier Vieira04, ville vel det betydd at sir Alex og Ancelotti hadde gjort en dårlig jobb før denne sesongen?

Jeg synes det blir utrolig lite prat om akkurat dette, heller om at Wenger skal måtte svelge kameler...

Må innrømme at jeg ikke liker akkurat denne vinklingen, både sir Alex og Ancelotti har adskillig større økonomisk handlefrihet enn vår manager har, hvorfor har de så ikke styrket stallene sine??

Er dette pga at de er stae og egenrådige, ikke skjønner sitt eget beste og mangler ambisjoner?

Nei, jeg tror ikke det i det hele tatt, jeg tror derimot at begge disse managerne var fornøyde med sine staller før sesongen og dermed trodde det skulle holde til gull, hvis de har bommet på sine antagelser betyr vel det at disse gutta ikke nødvendigvis er så mye bedre enn vår manager?

Jeg får av og til det inntrykket av å lese en del innlegg her inne nemlig.

Hvis vi skal være ærlige tror jeg Arsenal har blitt et par hakk bedre denne sesongen enn forrige, samtidig har chelsky blitt svekket og manu omtrent på samme nivå som sist sesong.

Dette betyr etter min mening at vår manager, Arsene Wenger, bør få honnør, spesielt fra deltagerne her inne.

 

Nå kan det diskuteres om det var Ancelotti som selv ønsket å ha en slik tropp, eller om det var "russeren" som stengte igjen lommeboka etter flere sesonger med gode røde tall.

Med salg av flere rutinerte profiler så fikk Chelsea både en god sum penger, og slapp unna gedigne lønninger.

Ut ifra hva jeg har hørt, så var ikke dette Ancelotte sitt valg.

 

United og Ferguson er jeg meget usikker på hva som skjedde, og om det var Ferguson sitt valg. Har snakket med et par kamerater (desverre har jeg noen av de, som har dette laget i sitt hjerte), så var Utd "close" til et par store signinger i juli/august. Akkurat som Arsenal, så kan en overgang gå i vasken om partene ikke blir enige.

Hvorfor det ikke skjedde noe i januar, var kanskje fordi at laget var tabbeltopp og prisen/tilgjengeligheten ikke var mulig? Føler at mye kan skje iallefall på OT til sommeren, så vil tiden vise.

 

Behøver ikke å være at de er stae og mangler ambisjoner, men at eierene (i Chelsea sitt tilfelle) ville ha INN penger istedenfor på ny å kaste de ut. Laget til Chelsea er godt nok til å vinne, akkurat som Utd og Arsenal. Problemet er at bredden langt ifra har den tyngden som årene før. Det er en VESENTLIG forskjell. Så; hva skulle Ancelotti gjøre? Skrike til seg mer penger, eller akseptere at det blir en tøffere utfordring men fullt mulig. For meg er ikke dette at han "bommer med sine antakelser", eller gjorde en dårlig jobb. Noen ganger styrer ikke manageren alt som skjer.

 

Faktum er at vi har tidenes sjanse denne sesongen, og jeg håper virkelig vi klarer å benytte oss av det. Sjansen er ikke bare fordi vi har blitt bedre, men også fordi våre konkurrenter er svekket fra tidligere.

 

Runcie:

Sett en plastikkpose over hele skoen i fremtiden, så kan du bare kaste posene hver gang småen har vært ute å "hoppet" ;)

Rene sko......

Link to comment
Share on other sites

Me skriv i dag 16. mars, og ein rask kikk på tabellen fortel at me framleis er meir enn godt med i kampen om ligagullet. Så har har det altså i det siste oppstått ein diskusjon rundt vår manager og hans framtid.

Det førekjem meg veldig spesielt, for å seie det forsiktig. Å sparke manageren i ein slik situasjon meiner eg er veldig uvanleg i fotballverda, men så er jo også Arsenal ein uvanleg klubb da, på godt og vondt. Og med uvanlege supportarar ;)

 

Eg forstår jo at dei mange skuffelsane i det siste har fått det til å renne over for veldig mange. Det er ikkje så kjekt å gå på smell etter smell. Det er heller ikkje kjekt å bli håna og latterleggjort dag etter dag på jobben eller kor det måtte være. Men det høyrer likevel med. Vil ein være med på leiken må ein være budd på å få smake steiken. Klart mange av oss opplever eit press i kvardagen, og etter kvart som tida går utan pokalar, er løysinga enkel: Spark trenaren!!!

 

Men det er etter mi meining desto viktigare å i alle fall forsøke å sjå tinga i eit litt vidare perspektiv.

Dei siste åra har me gong etter gong blitt avskrivne av den såkalte ekspertisen. Det har lenge vært "opplest og vedteke" at me vil bli forbigått av Tottenham og Man.City, og vil miste plassen i C.L. Gong etter gong tek dei feil, og neste sesong vert den 15. på rad med deltek i C.L., og i rundt 10 av dei har me vel nådd utslagsstadiet. Av andre klubbar er det vel kun Real Madrid, Barcelona som er kapable til dette. For oss er det blitt rutine og ein sjølvsagt ting, og ikkje noko å la seg imponere av. Så spark trenaren!!! At me denne sesongen har parkert pengeklubbane i P.L. er også sjølvsagt, så spark trenaren!!!

 

For å seie det rett ut er behandlinga av Wenger i media og av oss supportarar så respektlaus at eg manglar ord for det. Javisst har han sine manglar og svakheiter. Det vil han sikkert være den fyrste til å vedgå. Javisst vert ein frustrert når ein i etterkant ser at berre små justeringar kunne ha gjort ein stor skilnad.

Men det står fast dei siste 10-12 åra kunne me ikkje hatt ein betre mann til å styre skuta. Ingen manager i verda kunne gjort ein betre jobb under dei rammevilkåra han har jobba under. INGEN.

 

Når Wenger framleis har min tillit, er det også fordi den sportslege framgangen er åpenbar for alle som gidd sjå forbi resultata. Eg får diverre ikkje sett alle kampane, men meiner bestemt det har vore framgang spelemessig. Eg tek det for gitt at den vil fortsetje neste sesong, og med Ramsey og vonaleg Vermaelen attende er det all grunn til å sjå lyst på det. Det betingar imidlertid at Fabregas vert værande ein sesong til. Å miste han ville vore ein sportsleg nedtur, og me har ingen som kan erstatte han i augneblinken.

Nokon vil vel kanskje laste Wenger for skadesituasjonen vår også, men okke som er det andre året på rad me ser ut til å miste ein haug med nøkkelspelarar i innspurten. Det er berre å innsjå at me ikkje har hellet med oss på skadefronten, og det vert vanskeleg å ta gullet slik ståa er. Men tek me andreplassen vert eg stolt og glad over det. Det er litt av ein prestasjon, slik utgangspunktet var på førehand.

 

Der er ingen grunn for oss å gå rundt med bøygd nakke. Bøygd nakke og dårleg ryggrad er ingen god kombinasjon. Og det er nettopp tider som dette som burde gje oss sterkare rygg til å bære gode tider. Det har i staden utvikla seg ein sytekultur a la den ein finn blant Liverpool-supportarane, hvis ein da ser vekk frå at dei har atskilleg meir å syte over.

Vår tid kjem, sann mine ord. Det betingar imidlertid tolmod og is i magen, i staden for stadig vekk å trykkje på panikk-knappen.

Link to comment
Share on other sites

Her er en statestikk for Mr Wenger:

 

Thanks to official statisticians on Twitter I was able to find out that Arsenal’s win percentage with Abou Diaby & Denilson starting (since June 2008) stands at 41%. Whilst with only one or neither starting is vastly superior at 64%. This ultimately proves that the Arsenal team suffer when both or either one of them start.

 

Få de ut døren denne sommeren begge to spør du meg

Link to comment
Share on other sites

Good old Arsenal:

 

Det er en stor forskjell på å mene at Wenger burde sparkes pr.d.d kun pga et par uker frustrasjon, kontra det å sette spørsmålstegn om han er den rette til å utvikle "produktet" til neste nivå. Det er ingen som ikke har stor respekt, for det han har gjort i klubben til nå. Vi er vel alle (de aller fleste håper jeg) evige takknemlige, for den utviklingen som har skjedd på diverse områder for Arsenal FC.

 

Det er viktig å skille spørsmålene og tankene ifra hverandre, og ikke konkludere med noe som ikke stemmer. Det finnes selvsagt mye oppgulp, som jeg er helt enig med deg om. Likevel, er det vel få i denne tråden i det siste, som mener at Wenger skal sparkes nå uten noe som helst grunn...? Er vel få som mener han skal sparkes nå i det hele tatt.......hmm.....

 

Det er flere enn meg, som stiller spørsmål sett ifra erfaringer på diverse områder. Det handler ikke om at Wenger er dårlig, men at det kanskje må nye "øyne" til i klubben, for å ta et nytt steg videre. Wenger er et geni, med det å bygge opp et lag basert på talenter og "de riktige spillerene" i systemet. Det er det vel ingen som er uenige om?

 

Kanskje ikke tiden er inne idag, men kanskje tiden er klar for nye øyne og nytt hode om et år eller to. Det er her jeg føler du skyter meninger, som jeg ikke oppfatter i denne diskusjonen. Jeg håper han blir lenge, men at han endrer "noe" retning ut ifra mitt syn på enkelte områder, for å kanskje ta et steg videre. Tar han ikke nye retninger på disse punktene, og man ikke tar nye skritt. Ja da føler jeg, at noe kanskje må gjøres om det finnes gode alternativer. Ikke noe værre enn det.

 

 

En annen ting:

Ingen manager i verda kunne gjort ein betre jobb under dei rammevilkåra han har jobba under. INGEN.

 

Den setningen og tanken er jeg helt enig i, men det finnes et men.

Man kan stille spørsmål, om Wenger hadde tjent på å være litt mer taktisk i enkeltkamper, og fått bedre resultater med å kreve et par forsterkninger. Klubben drives på en meget sunn måte, og noen ekstra midler til mer kvalitet, hadde ikke gått på bekostning av klubbens økonomiske fremtid. Der kan man diskutere om "rammevilkårene" er noe han selv mener er/har vært gode nok, eller om klubben ikke har "bedre rammevilkår". Da blir jo diskusjonen litt annerledes, ikke sant?

Regner med at du legger transfermidler under dette begrepet.

 

Skal man sette begrensninger i sine meninger og tanker, siden slik er det bare under Wenger sin ledelse på disse punktene? Eller kan man tillate seg å tenke noe mer bredt, uten at man blir beskyldt for å gå med bøyd nakke?

 

Nå er jeg trøtt, og har bøyd nakke av andre grunner ;)

Link to comment
Share on other sites

Alle er enig i at Wenger har vært en befrielse for Arsenal. Fra åvære et kjedeligere lag har vi utviklet oss til det mest underholdende lag.

Et viktig spørsmål mener jeg er om Wenger tviholder for mye på sitt "eksperimnent" og sin filosofi. Kanskje kunne man forventye av han at han flyttet seg selv og laget til neste nivåm godt begrep vieira04.

Kanskje holder han for mye på enkeltspillere, venter på at knoppen skal bli blomst i for stor grad.

Selge unna et par som ikke får det til hos oss og gjøre noen kloke kjøp.

Filosofien hans førte oss langt og kan føre oss lenger, men kanskje litt småjusteringer hadde vært på sin plass Mr. Wenger. Da kunne han tatt oss litt lenger og blitt virkelig stor.

Link to comment
Share on other sites

Tjo-ho! En spenende diskusjon med lange gode debattinnlegg, og minimalt med drittslenging!

 

(I motsetning til nabohunden, som har slengt ganske mye dritt på plenen nedom huset. Og minstemann syns det var veldig morsomt å hoppe i bæsjen... Hvordan får man bort hundebæsj fra sko? Anyone?)

 

Helt enig her. En veldig bra diskusjon med reflekterte og balanserte innlegg, uten den ekstreme polariseringen som vi altfor ofte ser, og som ikke bringer oss videre.

 

Og når du snakket om nabohunden så trodde jeg du mente Tottene. De slenger jo også endel dritt i vårt nabolag bare med å være der. Nå var vi jo en periode nær ved å få fjernet denne dritten men så fikk West Ham overta Olympiastadion.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan det diskuteres om det var Ancelotti som selv ønsket å ha en slik tropp, eller om det var "russeren" som stengte igjen lommeboka etter flere sesonger med gode røde tall.

Med salg av flere rutinerte profiler så fikk Chelsea både en god sum penger, og slapp unna gedigne lønninger.

Ut ifra hva jeg har hørt, så var ikke dette Ancelotte sitt valg.

 

United og Ferguson er jeg meget usikker på hva som skjedde, og om det var Ferguson sitt valg. Har snakket med et par kamerater (desverre har jeg noen av de, som har dette laget i sitt hjerte), så var Utd "close" til et par store signinger i juli/august. Akkurat som Arsenal, så kan en overgang gå i vasken om partene ikke blir enige.

Hvorfor det ikke skjedde noe i januar, var kanskje fordi at laget var tabbeltopp og prisen/tilgjengeligheten ikke var mulig? Føler at mye kan skje iallefall på OT til sommeren, så vil tiden vise.

 

Behøver ikke å være at de er stae og mangler ambisjoner, men at eierene (i Chelsea sitt tilfelle) ville ha INN penger istedenfor på ny å kaste de ut. Laget til Chelsea er godt nok til å vinne, akkurat som Utd og Arsenal. Problemet er at bredden langt ifra har den tyngden som årene før. Det er en VESENTLIG forskjell. Så; hva skulle Ancelotti gjøre? Skrike til seg mer penger, eller akseptere at det blir en tøffere utfordring men fullt mulig. For meg er ikke dette at han "bommer med sine antakelser", eller gjorde en dårlig jobb. Noen ganger styrer ikke manageren alt som skjer.

 

Faktum er at vi har tidenes sjanse denne sesongen, og jeg håper virkelig vi klarer å benytte oss av det. Sjansen er ikke bare fordi vi har blitt bedre, men også fordi våre konkurrenter er svekket fra tidligere.

 

Runcie:

Sett en plastikkpose over hele skoen i fremtiden, så kan du bare kaste posene hver gang småen har vært ute å "hoppet" :)

Rene sko......

 

Du har en merkelig evne og vilje til å forsvare "de andre" Vieira04, en mildt sagt snodig tilnærming etter min mening :P

Du bruker mesteparten av tiden din her inne på å påpeke feil og mangler hos vår egen manager, og fordundre meg forsvarer du ikke hans konkurrenter som vitterligen gjør en dårligere jobb enn ham, til tross for at de har og har hatt en adskillig større økonomisk handlefrihet, jeg sliter en smule med å følge denne logikken...

Hvis Wenger ikke forsterker stallen er han sta, egenrådig og følger sitt eget eksperiment, hvis Ancelotti og sir Alex følger samme praksis er det pga av ting som de ikke rår over, forstå det den som kan :blink:

Når det gjelder ditt og andres synspunkt på behovet for forandring ber jeg dere om å tenke dere om en gang til, vi vet hva vi har, vi vet ikke hva vi får.

Forandrer du noe, kan det være at det har uante konsekvenser for andre ting som man ikke forutså i utgangspunktet.

Jeg skal prøve å billedliggjøre med et eksempel:

Vi har en nyutsprungen verdensmester på ski som heter Therese Johaug, en skikkelig friskus-jente som samtidig også gjør seg godt som reklame-objekt.

Hun har fantastiske evner, spesielt i motbakker men mangler en del når det gjelder lett terreng og spurt, mange tenker at hvis bare hun kunne brukt treningstiden sin litt annerledes kunne hun gjort det siste lille steget som gjorde denne nydelige jenta til verdens desidert beste langrennsløper.

Min påstand er at Therese er bygd for lange og tøffe løp, ikke sprint.

Videre at en omlegging av treningen ville ført til at hun mistet en del av sine evner i motbakker og sin stayerevne på 30 km, med det som resultat at hun sannsynligvis ikke ville nådd helt til topps i noen disiplin.

Nå mener jeg ikke at man nødvendigvis kan sammenligne fotball og langrenn, jeg prøver bare å billedliggjøre at av og til må man bare rendyrke den ferdigheten man allerede innehar for å oppnå det man søker etter.

Jeg er redd for at Arsenal ville mistet en del av sin identitet hvis manageren vår skulle forandre på sin filosofi, en filosofi som etter min mening er i ferd med å gjøre oss til balløyas beste fotballag.

Jeg vil være, som good old Arsenal hevder, utrolig stolt hvis vi skulle bli nr 1 eller nr 2 denne sesongen, i mine øyne er det bare et spørsmål om tid før Arsene Wenger fullfører sluttproduktet.

Link to comment
Share on other sites

Den dagen du faktisk gidder å prøve å sette ting i et perspektiv "arshavin", så ville også du sett flere sider av fotballen. Forskjellen er stor, om man vil/ønsker å gå inn i det. Blir det ikke litt kjedelig å se alt fra kun en side?

Alt er ikke Arsenal i engelsk fotball, og alt er ikke et liv i kun Arsenal sine øyne.

 

Chelsea har brukt store ressurser over mange år, og har hatt røde tall mellom £60-80mill i en stor periode. (om jeg ikke husker helt feil)

At den russiske eieren en sommer går mot sin idiotiske håndtering av en fotballklubb (et leketøy), og vil prioritere annerledes er da ikke Ancelotti sin feil?

Argumentene mine om at Chelsea er svekket fra tidligere sesonger, er jo pga endringene som skjedde i klubben sommeren 2010. Det er et faktum, uansett hva som har skjedd der tidligere år under russisk styre. Klarer du virkelig ikke å se denne siden?

 

Ser man på Wenger og Arsenal, har vi hatt en sunn og sterk økonomi over flere år. Det hadde ikke skadet (det økonomiske?) om Wenger gjorde et par viktige innkjøp, når det har vært et skrikende behov for akkurat dette. Et behov, som kunne skapt oss større muligheter for pokaler.

 

Det var snakk om rammevilkår, og da skal jeg sette opp to alternativer for deg:

1: Har klubbens styre sagt til Wenger, at det er ikke mer midler til forsterkninger.

2: Er Wenger fornøyd med spillerstallen, og har ikke ønsket å benytte seg av tilgjengelige midler.

 

Ser du forskjellen på disse, og hvordan man kan "kritisere" Wenger sine egne valg på nummer to? (om det er realiteten, og det kunne vært en løsning....)

 

Det handler ikke om å forsvare noen andre, men man må tørre å se fakta i øynene. Det er jo du som har brukt ord mot bl.a Ancelotti som: At han har gjort en dårlig jobb, og er egenrådige, ikke skjønner sitt eget beste og mangler ambisjoner?

Alt grunnet ut, at jeg mener at bl.a Chelsea er langt svakere enn tidligere år, med tanke på bredden av kvalitet som han ikke styrte over.

 

Utd og Ferguson veit man har brukt mye penger opp igjennom, og at det samtidig har vært litt "kræsj" med Glazer-familien pga "gjeld" o.l. Hva som har skjedd på bakrommet, tør ikke jeg å konkludere med. Ferguson ville bruke mer av inntektene fra Ronaldo-salget tidligere, og hvorfor han ikke det har skjedd får hver enkelt begynne å synse om.

Ferguson har tidligere hatt mer handlekraft og benyttet den, for å tette klubbens "svakheter". Hvorfor det ikke skjedde noe i sommer, kan være: Glazer, overprisning av spillere, eller at han rett og slett var fornøyd. Veit DU svaret, så kom gjerne med det?

 

Du har hevdet (om jeg ikke husker feil), at vi er det laget med mest kvalitet og er storfavoritter til å vinne. Da kan man ikke hevde at Wenger gjør det bedre, enn de som er med på tre fronter mot vår ene?

 

Å dra inn individuelle idretter, blir bare en katastrofal skivebom i denne type debatt. Et lagspill omhandler mange brikker, som skal fungere sammen for å få et best mulig resultat. Det har aldri vært snakk om å endre filosofi fra svart til hvitt, eller rødt til blått, men å forandre "noe" i enkelte faser. Om det hadde kommet inn en klassestopper, så hadde vel ikke det endret så mye på filosofien, eller at identiteten hadde fått store skrammer?

Er vel ingen som har snakket om at det skal skje store endringer i klubben......

Link to comment
Share on other sites

Den dagen du faktisk gidder å prøve å sette ting i et perspektiv "arshavin", så ville også du sett flere sider av fotballen. Forskjellen er stor, om man vil/ønsker å gå inn i det. Blir det ikke litt kjedelig å se alt fra kun en side?

Alt er ikke Arsenal i engelsk fotball, og alt er ikke et liv i kun Arsenal sine øyne.

 

Chelsea har brukt store ressurser over mange år, og har hatt røde tall mellom £60-80mill i en stor periode. (om jeg ikke husker helt feil)

At den russiske eieren en sommer går mot sin idiotiske håndtering av en fotballklubb (et leketøy), og vil prioritere annerledes er da ikke Ancelotti sin feil?

Argumentene mine om at Chelsea er svekket fra tidligere sesonger, er jo pga endringene som skjedde i klubben sommeren 2010. Det er et faktum, uansett hva som har skjedd der tidligere år under russisk styre. Klarer du virkelig ikke å se denne siden?

 

Ser man på Wenger og Arsenal, har vi hatt en sunn og sterk økonomi over flere år. Det hadde ikke skadet (det økonomiske?) om Wenger gjorde et par viktige innkjøp, når det har vært et skrikende behov for akkurat dette. Et behov, som kunne skapt oss større muligheter for pokaler.

 

Det var snakk om rammevilkår, og da skal jeg sette opp to alternativer for deg:

1: Har klubbens styre sagt til Wenger, at det er ikke mer midler til forsterkninger.

2: Er Wenger fornøyd med spillerstallen, og har ikke ønsket å benytte seg av tilgjengelige midler.

 

Ser du forskjellen på disse, og hvordan man kan "kritisere" Wenger sine egne valg på nummer to? (om det er realiteten, og det kunne vært en løsning....)

 

Det handler ikke om å forsvare noen andre, men man må tørre å se fakta i øynene. Det er jo du som har brukt ord mot bl.a Ancelotti som: At han har gjort en dårlig jobb, og er egenrådige, ikke skjønner sitt eget beste og mangler ambisjoner?

Alt grunnet ut, at jeg mener at bl.a Chelsea er langt svakere enn tidligere år, med tanke på bredden av kvalitet som han ikke styrte over.

 

Utd og Ferguson veit man har brukt mye penger opp igjennom, og at det samtidig har vært litt "kræsj" med Glazer-familien pga "gjeld" o.l. Hva som har skjedd på bakrommet, tør ikke jeg å konkludere med. Ferguson ville bruke mer av inntektene fra Ronaldo-salget tidligere, og hvorfor han ikke det har skjedd får hver enkelt begynne å synse om.

Ferguson har tidligere hatt mer handlekraft og benyttet den, for å tette klubbens "svakheter". Hvorfor det ikke skjedde noe i sommer, kan være: Glazer, overprisning av spillere, eller at han rett og slett var fornøyd. Veit DU svaret, så kom gjerne med det?

 

Du har hevdet (om jeg ikke husker feil), at vi er det laget med mest kvalitet og er storfavoritter til å vinne. Da kan man ikke hevde at Wenger gjør det bedre, enn de som er med på tre fronter mot vår ene?

 

Å dra inn individuelle idretter, blir bare en katastrofal skivebom i denne type debatt. Et lagspill omhandler mange brikker, som skal fungere sammen for å få et best mulig resultat. Det har aldri vært snakk om å endre filosofi fra svart til hvitt, eller rødt til blått, men å forandre "noe" i enkelte faser. Om det hadde kommet inn en klassestopper, så hadde vel ikke det endret så mye på filosofien, eller at identiteten hadde fått store skrammer?

Er vel ingen som har snakket om at det skal skje store endringer i klubben......

 

 

Jeg synes det er helt utrolig å etterlyse at jeg skal prøve å sette ting i perspektiv, det er akkurat dette jeg har prøvd å gjort under de siste innleggene her men jeg har nå oppfattet at du ikke makter å se dette.

Videre var det vel å tro på julenissen at du skulle klare å fatte billedliggjøringen min av en endringsprosess, dette eksempelet har absolutt ingenting med lagspill og individuell idrett å gjøre, hvis du kikker etter påpekte jeg at det ikke var sammenligningen mellom langrenn og fotball som var poenget her, jeg prøvde å forklare deg at vi vet hva vi har, men at vi altså ikke vet hva vi får, hvis vi gjør endringene du etterlyser.

Jeg synes også du til tider er veldig utydelig på hva du egentlig vil, i det ene øyeblikket hevder du at du er usikker på om du ønsker at Wenger skal fortsette som manager i Arsenal, i det neste øyeblikket er det veldig "små" endringer du er ute etter, som å kjøpe en klassestopper.

Saken er at du gjentatte ganger har kritisert Wengers taktiske kunnskaper og da begynner dette å ligne en generell misnøye med vår manager, når du i tillegg hevder at du er usikker på om Wenger bør fortsette som manager bør du finne deg i at noen tar til motmæle etter min mening.

Jeg har aldri hevdet at ALT er Arsenal i engelsk fotball, langt der i fra, derimot forlanger jeg at Wenger blir behandlet på samme måte som Ancelotti og Sir Alex, dette synes jeg ikke du klarer.

I din iver etter å kritisere vår manager ser du med alt for ukritiske briller på våre to konkurrerende managere etter min mening når du skal sammenligne jobben som har vært gjort.

Link to comment
Share on other sites

* Wenger har etter min mening mangler, når det gjelder taktikk på enkeltkamper. (kynisme, defensivitet)

* Wenger har vært alt for trofast mot sin filosofi med talentutviklingen/tilliten, og jeg mener at han burde "handlet" 2-3 spillere iløpet av de siste årene. Dette hadde IKKE gått ut over hverken filosofi, tryggheten på det økonomiske planet, eller evt "spillesystem". Det hadde kun styrket oss på områder som kvalitet og kvantitet. Her har jeg også stilt spørsmål, på hvorfor vi ikke har hentet inn litt forskjellige spillestiler som f.eks spissplass.

Det med stopperkjøpet, var å vise at Wenger av og til burde gjøre handlinger når situasjonen "kan" bli kritiske uten at det går utover identitet/filosofi, osv. Sikkert dårlig formulert, så beklager der.

Ingen visste noe om vår belgiske venn i januar, og hva som ville skje videre.

Vi hadde noe erfaring på Djorou og alle hans skader, og Koscielny har jo bevisst, at han trenger tid til å takle tempo, fysikk, og nivå i PL.

 

Ren gambling slik jeg ser det, og ikke virkelig hente inn en stopper med store kvaliteter med alle disse faktorene i januar.

 

Ja, jeg mener han har mangler som manager, men at det er ikke "store endringer" (tolk det som du vil) før vi tar nye skritt ut ifra mitt syn. Om han er den rette til å gjøre det, er jeg usikker på. Er han villig til å gjøre enkelte endringer på noen områder, når han har vært så sta tidligere?

 

Selvfølgelig har jeg rett til å stille spørsmål, men du må lære deg å lese "det positive" som også blir skrevet i innlegg. Da slipper du å dumme deg ut, med påstander på mine meninger. Har rost Wenger masse i mange år, og bare de siste innleggene har jeg skrevet:

 

Tiden vil vise, men uansett skal man ikke overse hvilke prestasjoner Wenger har gjort for klubben på mange områder. Det betyr ikke automatisk, at nye "øyne" i klubben ikke kan utvikle produktet videre.

 

Det er en stor forskjell på å mene at Wenger burde sparkes pr.d.d kun pga et par uker frustrasjon, kontra det å sette spørsmålstegn om han er den rette til å utvikle "produktet" til neste nivå. Det er ingen som ikke har stor respekt, for det han har gjort i klubben til nå. Vi er vel alle (de aller fleste håper jeg) evige takknemlige, for den utviklingen som har skjedd på diverse områder for Arsenal FC.

 

Du skrev:

Må innrømme at jeg ikke liker akkurat denne vinklingen, både sir Alex og Ancelotti har adskillig større økonomisk handlefrihet enn vår manager har, hvorfor har de så ikke styrket stallene sine??

Er dette pga at de er stae og egenrådige, ikke skjønner sitt eget beste og mangler ambisjoner?

 

Nok engang må jeg arrestere deg, for det var ikke Ancelotti sitt valg det som skjedde i sommer hos Chelsea. Han ville gjerne pushe på, for å vinne alt.

Du kan ikke sette Chelsea i bås, pga sin historie med russerens galskap. At de har vært syke på transfermarkedet i mange år, betyr ikke at de ALLTID vil være det. Sommeren 2010 kvittet de seg med flere rutinerte brikker i stallen, for å satse friskere på unge talenter. Det gikk også rykter om at russeren ikke var like villig til å kaste ut rubler i hytt å pine nok en sommer. Bredden til Chelsea ble vesentlig dårligere, og det er fakta. Laget uten skader, er godt nok til å vinne PL akkurat som City, Utd,og f.eks Arsenal, om man tenker spillermateriell.

Du kan ikke overse det som faktisk skjer i de andre klubbene, for å konkludere med at dette var Ancelotti sitt valg.

Det er her jeg mener du overser fakta, og da behandler man ikke alle på lik linje. Tvertimot, om du spør meg.

 

 

I din iver etter å kritisere vår manager ser du med alt for ukritiske briller på våre to konkurrerende managere etter min mening når du skal sammenligne jobben som har vært gjort.

 

Dette blir for dumt, beklager!

Du hevder selv at laget vårt er bedre enn både Chelsea og Utd, og da betyr det vel iallefall at Ferguson har fått mer ut av laget pr.d.d, enn Wenger???

:blink:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...