Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Da kan vi vel slå fast at jinxing er et ikke eksisterende fenomen :D ?

 

Vi kan i alle fall slå fast at jinxing ikke er 100% idiotsikkert.

 

Edith: Vi har vel mange unge debatt-tanter her i forumet. Kanskje noen snuser på en mastergrad i ett eller annet sosioreligiøst fagfelt, og kan gjøre en undersøkelse på dette med jinxing?

Link to comment
Share on other sites

Finnes det en spiss i Europa som Happy H ikke har lagt inn bud på i dag? Snakk om å kjøpe i desperasjon. Wenger kjøper spillere som skal passe i et system, Harry kjøper spillere for å fylle opp plasser. Måtte han kjøre klubben ut i like store økonomiske problemer som han gjorde med Portsmouth og Southampton :D

Link to comment
Share on other sites

Da kan vi vel slå fast at jinxing er et ikke eksisterende fenomen :) ?

Absolutt ikke. Ingenting er 100% idiotsikkert. Til og med jinxing har sine "feil", hendelser som går i mot "regelen".

Likevel fører jinxing, i følge mine erfaringer, oftest til at det som regel går galt/ikke slik som man skulle tro eller håpe på.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ikke. Ingenting er 100% idiotsikkert. Til og med jinxing har sine "feil", hendelser som går i mot "regelen".

Likevel fører jinxing, i følge mine erfaringer, oftest til at det som regel går galt/ikke slik som man skulle tro eller håpe på.

I følge dine erfaringer ja. Du legger mest sannsynlig kun merke til de tilfellene som er i samsvar med din tro. Det er individuell persepsjon, og helt naturlig, men ikke alltid i samsvar med virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

I følge dine erfaringer ja. Du legger mest sannsynlig kun merke til de tilfellene som er i samsvar med din tro. Det er individuell persepsjon, og helt naturlig, men ikke alltid i samsvar med virkeligheten.

Den kan snus på hue. "Du legger mest sannsynlig kun merke til de tilfellene som er i samsvar med din tro".

 

Det betyr ikke at din oppfatning er virkeligheten heller :)

 

Edit; når det er sagt, så er jeg åpen for det meste, og jeg VET at det ikke alltid "virker". Likevel er min oppfatning at det "virker" oftere enn det ikke gjør det. Når man da er "helt sikker" i sin sak på at det ikke finnes noe som "jinxing", så vil jeg si man ikke er særlig åpen for "nye" ting. Og det er jo sånn vi mennesker er bygd opp psykisk. Vi er alle "redde" for nye ting, og forkaster (altfor ofte etter min mening) nye syn lenge før vi har kommet noe som helst inn i feks hvorfor folk tror på slikt.

 

Det er ikke sjelden opp igjennom i menneskets historie at nytenkende personer har blitt forkastet, hånet og til og med drept for sine tanker. Galileo Galilei er feks et godt eksempel på det...

 

Edit2; og ja, jeg er heller ikke alltid like åpen for nye tanker som jeg skulle ønske og jeg kan også forkaste og håne folk som har nye tanker som for meg høres helt på trynet ut selv uten å ha satt meg noe særlig inn i det. Så jeg er absolutt ikke noe mer spesiell enn andre når det gjelder slikt, selv om det kanskje kan se sånn ut utifra det jeg skriver...

Link to comment
Share on other sites

Den kan snus på hue. "Du legger mest sannsynlig kun merke til de tilfellene som er i samsvar med din tro".

 

Det betyr ikke at din oppfatning er virkeligheten heller ;)

 

Edit; når det er sagt, så er jeg åpen for det meste, og jeg VET at det ikke alltid "virker". Likevel er min oppfatning at det "virker" oftere enn det ikke gjør det. Når man da er "helt sikker" i sin sak på at det ikke finnes noe som "jinxing", så vil jeg si man ikke er særlig åpen for "nye" ting. Og det er jo sånn vi mennesker er bygd opp psykisk. Vi er alle "redde" for nye ting, og forkaster (altfor ofte etter min mening) nye syn lenge før vi har kommet noe som helst inn i feks hvorfor folk tror på slikt.

 

Det er ikke sjelden opp igjennom i menneskets historie at nytenkende personer har blitt forkastet, hånet og til og med drept for sine tanker. Galileo Galilei er feks et godt eksempel på det...

 

Edit2; og ja, jeg er heller ikke alltid like åpen for nye tanker som jeg skulle ønske og jeg kan også forkaste og håne folk som har nye tanker som for meg høres helt på trynet ut selv uten å ha satt meg noe særlig inn i det. Så jeg er absolutt ikke noe mer spesiell enn andre når det gjelder slikt, selv om det kanskje kan se sånn ut utifra det jeg skriver...

Det er klart det kan snus på hodet, men uten at jeg holder tellingen for eller i mot så velger jeg å ikke tro på noe som best kan forklares som overnaturlige fenomen.

 

Redd for å prøve nye ting? Vel, jeg tror på vitenskap. Så det er vel heller dere som tror på jinxing (overtro) og bedriver heksejakt på de som jinxer som er redd for nye ting. Overtro og heksejakt ga man seg vel med på 1600-tallet? :)

 

Edit: De som fortrengte Galilei sine funn var vel strengt talt de som sverget til overtro og forkastet vitenskapen? Ser du hvor jeg vil hen ;) ?

 

Men uavhengig av vi tror og ikke tror, så må vi vel bare innfinne oss med at folk tror på forskjellige ting og at hver enkelt må få lov til å ytre det de tror på. Enig? B)

Link to comment
Share on other sites

Det er klart det kan snus på hodet, men uten at jeg holder tellingen for eller i mot så velger jeg å ikke tro på noe som best kan forklares som overnaturlige fenomen.

 

Redd for å prøve nye ting? Vel, jeg tror på vitenskap. Så det er vel heller dere som tror på jinxing (overtro) og bedriver heksejakt på de som jinxer som er redd for nye ting. Overtro og heksejakt ga man seg vel med på 1600-tallet? :o

 

Edit: De som fortrengte Galilei sine funn var vel strengt talt de som sverget til overtro og forkastet vitenskapen? Ser du hvor jeg vil hen :) ?

 

Men uavhengig av vi tror og ikke tror, så må vi vel bare innfinne oss med at folk tror på forskjellige ting og at hver enkelt må få lov til å ytre det de tror på. Enig? :)

Nå vil jeg ikke si det er vi som tror på jinxing som driver med heksejakt. Vi prøver kanskje bare å få folk til å skjønne at det kan være lurt å komme med skadefroen etter at kampen er over, og det overhodet ikke er mulig at det snur feks.

 

Ja, jeg ser hvor du vil hen. Men, ikke glem at under Galilei sin tid ble vitenskapen sett på som "overtro", og de som fortrengte hans meninger, mente da at jorda var sentrum i universet og at det var sånn det var. Vitenskapen var det "nye unaturlige" på den tiden, og stridet mot det andre folk trodde på. Og han hadde jo faktisk ingen beviser på at jorda sirkulerte rundt sola på den tiden. Det kom frem senere når man faktisk hadde muligheten til å bevise det. Ser du hvor JEG vil hen?

 

Vitenskapen er altså "ny" i menneskets tro hvis man ser på helheten av menneskets historie på jorda. Likevel bommer også vitenskapen med forskjellige teorier osv. Og det er jo det vitenskap går ut på. Man tar en teori og prøver å bevise den, eller også å motbevise at det ikke er "overtro". Man forsker. Veldig mye forskning opp gjennom tidene har ofte gitt et helt annet svar enn det teorien har sagt. Altså, vitenskapen har ikke alltid rett den heller...

 

Og ja, alle må få lov til å ha sin egen tro og alle må få lov til å ytre det man mener. Også vi som er i mindretall her på forumet og som tror på at jinxing ikke er det som kalles overtro, men ofte kan vise seg å være noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Harry Redknapp revealed Tottenham Hotspur missed out on signing Blackpool midfielder Charlie Adam "by minutes" before the transfer deadline.

 

Enda én som nesten kom.. Og ny verdensrekord i nesten-signeringer. Kanskje får tottene et diplom for innsatsen?! Året ender tross alt på 1. Glory days!

Gode gamle 'arry er jo som en diabetiker i en godteributikk når det er transfer deadline. Snakkes jo mye om jinxing. Mulig Harry har overbevist seg selv om at man må bruke penger på dagen det er deadline for at sesongen ikke skal gå til helvete?

Link to comment
Share on other sites

Debatten raser om hvem som skal få overta Olympiastadion efter London-OL. Med tanke på hva Tottene har sagt om oss de siste 100 år, er det snodig å høre dagens argumentasjon. (At de atter en gang møter seg selv i døra er forsåvidt ingen nyhet, men..):

 

"OMG!!! What are all you West Ham fans moaning about?? Spurs were in London last time a looked at the map, and so will the Olympic Stadium so whats the big deal. You don't "own" the area cos you live there. Its all LONDON!!!!"

Link to comment
Share on other sites

Hoooy!!

 

Fekk denne av scum supporter: Hører rykter om at arsenal kommer til å få redd barnas hederspris for 2010 pga de kun har utleninger på laget.

 

 

 

Hva skal jeg skrive tilbake!??!?!?!

 

Det er hvertfall mer heder enn spurvene noen gang kommer til å få.

Link to comment
Share on other sites

Hoooy!!

 

Fekk denne av scum supporter: Hører rykter om at arsenal kommer til å få redd barnas hederspris for 2010 pga de kun har utleninger på laget.

 

 

 

Hva skal jeg skrive tilbake!??!?!?!

Vel, så fremt han ikke er britisk er de vel uansett alle utleninger for ham?

 

Og som alltid; vi får priser, de får ingenting

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...