Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

07/11/1999 (away, att: 36085) 1-2

Scorer: Vieira

Team: Seaman, Dixon, Adams, Keown, Winterburn, Overmars, Petit, Vieira, Ljungberg, Bergkamp, Kanu.

Subs:Grimandi, Suker.

 

Da kan hottentottene feire 10 årsdagen siden siste ligaseier mot Arsenal! ;)

 

 

 

UTROLIG at vi kunne tape med det laget der. Var jo en særs god lagoppstilling det...Flesteparten her hadde i sin storhetstid gått rett inn på dagens lag, 8 av disse hadde vel neste gått rett inn i dag.....Du verden for noen lag vi har stillt med....

Link to comment
Share on other sites

Akkurat sittet og kost meg med "Great Football rivalries" på Canal+, med fokus på Arsenal-spurs. Og du og du, her var det mange gullkorn! ;) jeg lo så jeg nesten datt av stolen.

 

Særlig klarte lederen for Tottenham-supporterne å komme med en utrolig stripe med patetiske utsagn i forhold til tiden han hadde til rådighet, som nesten overgår alt vi har vært vant med fra den kanten. Men man skal vel aldri la seg forundre over hvor mye desperat tøv som kommer fra N17. Jeg nevner i fleng;

 

"Hvit står for renhet, og det var grunnen til at ex-Tottenham spiller Chapman innførte hvite ermer på Arsenal-drakta" :D en ren historieforfalskning naturligvis, og han unnlot å nevne at Tottenham behandlet den nevnte Chapman dårlig og regelrett kastet ham ut...

 

"Arsenal er ikke en Nord-London-klubb, de er sigøynere som vandrer omkring" :D vel, det er jo riktig at Arsenal ikke opprinnelig er fra Nord-London. Men heller ikke spurs er OPPRINNELIG en London-klubb i det hele tatt, de er jo opprinnelig fra bondebygda, og det er byutvidelser som har gjort at de har blitt en London-klubb...

 

"vi har alltid gått i forveien og de har kommet etter", :D med spesielt fokus på The double og europa-suksess. Vel han unnlater da å nevne at Arsenal hadde vunnet SEKS ligagull før Tottenham fikk sitt første.

 

"de jukset faktisk i flere kamper, de tyr til ulike knep" :D kommentar til Arsenals ubeseirede sesong. Kanskje den beste av dem alle. Går man jo bak resultatene burde jo Arsenal hatt flere poeng enn de fikk i den sesongen, de gikk jo ubeseiret PÅ TROSS AV at de hadde marginene mer mot seg enn med seg...

 

og som svar på den siste påstanden, svarte TH14; "man kan prate hvor mye man vil, men vi vant ligaen på deres hjemmebane, det vil de aldri gjøre hos oss" B) good one Thierry!

 

Ellers var det gøy å høre Terry Neill, som poengterte at han overtok et Tottenham i oppløsning og faktisk reddet dem fra nedrykk. Så der ble de også reddet av en gooner. Det må jo ha føltes godt! ;) At de likevel rykket ned et par år etterpå var jo helt og holdent deres egen feil! ;) Og artig å høre Neill si at å kjøpe Jennings fra Tottenham var "the best transfer he ever did".

 

Til slutt må jeg fremheve utsagnet fra Clive Allen om at avstanden mellom klubbene krymper raskt! Ja, vi ser det, Clive! ;)

Link to comment
Share on other sites

Grei oppsummering piscator. Ble også imponert over hvor liten denne spurskaren var. Jeg skal gi dem at saken etter første verdenskrig er en diksutabel avgjørelse, men det alene kan ikke ha skylden for at Whithe Hart Lane kun har sett 4 ligatrofèer gjennom historien. Av dem har Arsenal vunnet halvparten. Det oppsummerer egentlig det hele.

Link to comment
Share on other sites

Grei oppsummering piscator. Ble også imponert over hvor liten denne spurskaren var. Jeg skal gi dem at saken etter første verdenskrig er en diksutabel avgjørelse, men det alene kan ikke ha skylden for at Whithe Hart Lane kun har sett 4 ligatrofèer gjennom historien. Av dem har Arsenal vunnet halvparten. Det oppsummerer egentlig det hele.

 

jo, Norris transaksjoner er vi vel alle enige om at var tvilsomme, for ikke å si forkastelige. Men å henge seg opp i dette 90 år etterpå virker kanskje i overkant tåpelig. Man bør vel heller dra på skuldrene med et smil om munnen. Det var slik som skjedde den gangen. Tottenham har jo hatt alle muligheter til å arbeide seg til topps igjen, hvis de hadde noe å fare med vel og merke. Men med unntaket av Nicholson på begynnelsen av 1960-tallet har de jo vist at det har de egentlig IKKE. Det kan de knapt klandre andre for...! :)

 

Episoden fra 1919 blir for øvrig nesten uten unntak referert feil i offentligheten. Spørsmålet er jo ikke om Tottenham egentlig skulle rykke ned. De var jo blant de to nederste lagene den siste sesongen før den første verdenskrigen, og hadde jo således rykket ned i henhold til reglene da. Problemet var at deres erstattere, Arsenal, som hadde kommet på femteplass i divisjonen under ble valgt inn istedet for laget foran, som egentlig skulle hatt plassen. For selv om man utvidet ligaen; det ville vel vært litt urimelig om de to lagene som egentlig hadde rykket ned skulle beholdt plassen?

 

Og helt til slutt, at WHL kun har sett fire ligatrofeer, og Arsenal har vunnet halvparten av dem, oppsummerer alt, som du skriver! B)

Link to comment
Share on other sites

Noen gullkorn fra et "oppegående" fotballforum for et annet engelsk lag:

 

"Van Persie er langtidsskadet. Buhu :D"

 

"http://www.den derre filmsnuttsiden dere vet .com/watch?v=haoGpaWMaww

 

Ren og knallbra takling som jeg gjerne skulle sett en av våre gutter hadde utført da vi spilte mot scums. At scumspillern blir skadet er jo bare en bonus. Jeg finner absolutt glede av at de også mister noen sentrale spillere. Bare å håpe at fabregassen også går på en smell."

 

"Van Persie blir bare ute i 4-6 uker...

 

http://msn.tv2sporten.no/fotball/landslag/...0057.html"

 

Noen som greier å gjette hvilket lags supportere som har kommet med dette? Gratis fottur i Rondane til den/de som klarer å knekke denne vanskelige gåten.

Link to comment
Share on other sites

Noen gullkorn fra et "oppegående" fotballforum for et annet engelsk lag:

 

"Van Persie er langtidsskadet. Buhu :D"

 

"http://www.den derre filmsnuttsiden dere vet .com/watch?v=haoGpaWMaww

 

Ren og knallbra takling som jeg gjerne skulle sett en av våre gutter hadde utført da vi spilte mot scums. At scumspillern blir skadet er jo bare en bonus. Jeg finner absolutt glede av at de også mister noen sentrale spillere. Bare å håpe at fabregassen også går på en smell."

 

"Van Persie blir bare ute i 4-6 uker...

 

http://msn.tv2sporten.no/fotball/landslag/...0057.html"

 

Noen som greier å gjette hvilket lags supportere som har kommet med dette? Gratis fottur i Rondane til den/de som klarer å knekke denne vanskelige gåten.

 

Må si at jeg er glad for og stolt over at dette ikke er utsagn man ser på vårt forum

Primitivt.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett et sinnsykt resultat, så kampen frem til pause, men slik Wigan spilte før det ble blåst var jeg bombesikker på at det kom til å bli en skikkelig slitekamp for Tottene, hadde aldri i verden trodd det skulle komme 9 (!) mål i løpet av de neste 45!

Link to comment
Share on other sites

Man må rett og slett gratulerer spurvene med knallkampen. Men så var det det med stabilitet da. Det hjelper lite å gjøre en knallkamp, for så å gå på et unødvendig poengtap like etter. Det er jo det som har vært kjennetegnet vårt de siste årene. Kan de være underdogen som kommer inn i topp 4? Vi får vente med å komme med spådommer før februar. Nå venter en del vanskelige kamper. Vi får se hvordan de gjør det fram til jul....

Link to comment
Share on other sites

De hadde marginene på sin side i dag. Flaks!

 

:D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...