Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

Jaja, Arsenal anno 2018 hadde aldri prestert noe lignende i en cl kvart som førsteomgangen til Liverpool mot city her. Det er iallefall helt sikkert. Om det nå ikke er helt stabilt ennå, så misunner jeg dem både spillestil, trøkk og de enorme periodene de kan ha i sitt spill. Ikke ulikt oss selv på 2000 tallet.

 

Det er nøyaktig dette jeg hadde håpet på med en Klopp inn for 3 år tilbake. Nå har konkurrenten han, og kommer til å leve godt av det endel år fremover. Klopp er også en type som ville fått selv emirates til å summe.. engasjement på alt fra treninger, pressekonferanser og sidelinjen når man viser glede og sinne skal ikke undervurderes. Det gjør noe med de på stadion.

 

Men men, fler her mener jo Wenger ala 2018 er ett bedre valg, og de skal nå få ha det de også. Men argumentene for det glimrer med sitt fravær ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser poenget ditt, men er ikke enig. Heller 5. Plass og europaliga seier enn topp 4 og ingen troféer.

 

Vi er fortsatt på 2000 tallet.

 

BE

 

Vurderte editere det til "Tidlig 2000 tallet", men tenkte jeg skulle la meningsmotstanderne få benytte det. Og det skjedde jo ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser poenget ditt, men er ikke enig. Heller 5. Plass og europaliga seier enn topp 4 og ingen troféer.

 

Vi er fortsatt på 2000 tallet.

 

BE

Nå er det langt frem til EL-tittelen og det er langt opp til topp fire, så selv om EL-pokal er litt mer realistisk så har vi gode utfordrere der også.

 

Prinsipielt så vil jeg alltid foretrekke topp fire i PL frem for en potensiell pokal i EL (med CL bonus), men prinsipper kan man jo avvike fra av og til :shy: .

 

Topp fire er noe "håndfast" man kan jobbe seg til over tid, Pokalen i EL blir avgjort en lørdagskveld etter at Premier League er ferdigspilt.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Spesielt at du bruker «EL blir avgjort en lørdagskveld etter at Premier League er ferdigspilt»

 

som et argument mot EL.

Er du imot alle cuper (eller bare cuper som avgjøres etter serieslutt)?

 

BE

Edited by ben elfen
Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå jeg også tar imot en EL seier med åpne armer, men fremdeles er det ett ganske usikkert kort i det fjerne. Top4 ville også vært en fremgang i motsetning til tidligere år.

Hva synes du er mest realistisk? EL seier eller topp 4?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Polljen, du tar heller en topp fire enn EL-tittelen? Og det sier du etter ha klaget og klaget på at vi bare klarte topp fire år etter år?

 

EL-tittel vil redde sesongen. Det la vel medføre at laget som kommer på fjerde misser CL? Det kan være Tottenham eller Liverpool.

 

Nå er jeg ikke sikker på denne regelen. De som kan mye om dette, må gjerne skrive noen ord om det her.

Link to comment
Share on other sites

Hva synes du er mest realistisk? EL seier eller topp 4?

 

BE

Top4 er svært usannsynlig.

EL er mulig

 

Realistisk ender vi ikke opp med noen av delene sålenge Madrid laget er med i turneringen. Men store under har skjedd før.

Link to comment
Share on other sites

Top4 er svært usannsynlig.

EL er mulig

 

Realistisk ender vi ikke opp med noen av delene sålenge Madrid laget er med i turneringen. Men store under har skjedd før.

Ok. Atletico Madrid er gode men det er jammen vi også. Ser på det som jevnt løp og anser det som 40-50% sjanse på at vi kan ta EL. Lets go for it

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Polljen, du tar heller en topp fire enn EL-tittelen? Og det sier du etter ha klaget og klaget på at vi bare klarte topp fire år etter år?

 

EL-tittel vil redde sesongen. Det la vel medføre at laget som kommer på fjerde misser CL? Det kan være Tottenham eller Liverpool.

 

Nå er jeg ikke sikker på denne regelen. De som kan mye om dette, må gjerne skrive noen ord om det her.

 

 

Sorry, jeg leste innlegget ditt dårlig Per. Du skrev heller topp fire en en potensiell tittel. Det kan jeg forstå, selv om jeg er uenig.

 

Jeg sier mye her i verden jeg :gimme: og jeg har også innrømmet flere ganger at jeg til tider har noen ganske sære meninger om Arsenal, pokaler, ligaen og Europa.

Så jeg vil prøve å oppklare (eller forvirre) ovenfor mine medforumister hva jeg mener.

 

Først til det at jeg har klagd på at vi bare har klart topp fire år etter år. Dette tror jeg faktisk at jeg aldri har skrevet her på forumet, det jeg vet jeg har skrevet (flere ganger) er at jeg jeg er kritisk ovenfor en eier, et styre og en manager som synes å være fornøyd med å komme på topp fire år etter år. Det er en viss forskjell her.

(Det er selvsagt mulig at jeg i enkelte innlegg, der vi har diskutert Wenger og/eller styre/eier, ikke har vært klar nok om akkurat dette, det beklager jeg i såfall. Men det jeg har skrevet i dette avsnittet før parantesen har vært mitt ståsted i lang tid)

 

Når det gjelder EL så kunne jeg gjerne sløyfet ordet "potensiell" og fremdeles stått for at jeg foretrekker topp fire i PL foran en tittel i EL. Dette kalles egentlig å være konsekvent siden jeg har skrevet mye negativt om EL (akkurat som om ligacupen) i mange år. Jeg misliker formatet til EL, jeg mener at denne turneringen blir ødelagt av at lag som kommer på tredjeplass i CL får en trøstepremie der de kan komme inn i den turneringen (som et taperlag i CL) og så bli hyllet som en "vinnerlag" hvis de vinner EL slik som Chelsea gjorde for noen få år siden.

Da Arsenal var med i CL så kan man nok finne flere kommentarer fra meg der jeg ville foretrukket at Arsenal havnet som nr fire og ikke som nr 3 hvis vi ble utslått i gruppespillet (noe laget aldri ble).

Den dagen EL blir en selvstendig turnering (noe den sikkert ikke blir) så kommer jeg nok til å endre mening.

Hadde det ikke vært for den gulroten som kom sist sesong, med plass i CL for EL-vinneren så hadde jeg gitt blanke F i hele turneringen denne sesongen, men gulroten er for viktig til det (jeg innrømmer en manglende konsekventhet her).

 

Hvis Arsenal vinner EL i Lyon 16. mai så er det ikke EL-tittelen jeg "feirer", men derimot seieren i "CL-kvalliken" til neste sesongs turnering.

 

Så til sist så vil jeg ta opp igjen (som jeg har skrevet minst en gang pr sesong i lang tid) mitt forhold til Arsenal, titler m.m.

Det viktigste for meg er å se et Arsenallag som fungerer på banen, å se en klubb som på en fornuftig måte bruker sine ressurser for å skape et best mulig lag og prioriterer å fylle flaskehalsene i laget.

Ser jeg et lag som stort sett presterer opp i mot sitt beste på banen så er jeg fornøyd (en glipp i ny og ne må man da godta), men hvis laget fungerer og hvis klubben fungerer så dukker det nok opp noen titler (også PL-titler) i blant og det er så absolutt en bonus.

Men Polljen/Per er en supporter som setter prestasjoner på banen høyest, deretter kampreultatet og til sist plasseringen i serier og andre turneringer. Og dette forklarer kanskje også hvorfor jeg her på forumet har vært en av de som i lengst tid har vært en av de mest kritiske røstene til Wenger også når vi har kommet på fjerdeplasser, ja sågar når vi har vunnet FA-titler. Jeg har sittet med følelsen av at det er er lag der eier, styre, manager og såvel er del av fansen har vært "fornøyd" med underprestasjonen til laget så lenge sluttresultatet har vært akseptabelt, Det er ikke noe galt i det, forsåvidt, men det er ikke slik min forhold til Arsenal er eller har vært på mange år.

 

 

Som sagt jeg er nok ganske sær i min tankegang O_O :teehee:

 

 

EDIT!

En liten oppklaring rundt fjerdeplassen i Ligaen, der du ikke tar helt feil Tapapa, men det er litt mer innviklet enn at bare Arsenal tar EL-tittelen.

 

Det er to engelske lag igjen i CL, Pool og City og hvis ett av de lagene hadde havnet utenfor topp fire (f.eks. Liverpool) men dette laget likevel vant CL samtidig som Arsenal (også utenfor topp fire) vant EL, da ville i utgangspunktet seks lag være kvalifisert til CL. Uefa har derimot ikke plass til mer enn fem lag fra en enkelt nasjon og i så fall ville lag nr fire i ligaen ikke få plass i neste sesongs CL.

Nå skal det mye til at hverken Pool eller City ikke havner innen topp fire og da vil ikke en Arsenaltittel i EL kaste noen andre engelske klubber ut av CL.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Mener du siden Almunia slapp ballen mellom beina?

I keeperhjørnet....

 

.... fra spiss vinkel.

 

Utvisningen av Lehmann var feil, men har var noe heit i toppen i den situasjonen Jens

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Jaja, da ble det ingen trofé på Liverpool Iår heller. Tror det er en stund til neste CL finale også, tvilsomt de får like mye flyt ennå en gang. Jeg mener Klopp har tatt de videre men tallenes tale er klar, null trofé så langt.

 

Ellers var Real bedre nesten hele kampen igjennom, salah eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Slipper heldigvis en masse gnål fra Pool-gjengen på jobben mandag.... Antar det blir en mutt gjeng jeg møter

 

 

Nesten så jeg gleder meg til å stille på jobb imorgen vet du :) Var så utrolig viktig det der!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nesten så jeg gleder meg til å stille på jobb imorgen vet du :) Var så utrolig viktig det der!

Egentlig så har jeg like liten sans for fotballlaget Real Madrid som jeg har for Liverpool-laget, forskjellen er at det finnes ingen Realsupportere på jobb, mens enkelte (middelaldrende menn akkurat som undertegnede) i den helrøde gjengen gnåler YNWA og tror det laget er guds gave til menneskeheten.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...