Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

1 hour ago, Gunners68 said:

Se hva Chelsea gjorde feks mot Ancelotti etter at han vant the double i 2010. Ranieri etter at han vant med Leicester. Du er en helt den ene dagen og så er det på ræva ut neste dag. Snur fort der borte - og ikke bare i England selvfølgelig 🙂 Eierne og supporterne krever resultater. 

Av og til får jeg inntrykk av at du forsvarer den vanvitte manageromsetningen i England. Jeg syns det er galskap. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2 hours ago, Verminator5 said:

Av og til får jeg inntrykk av at du forsvarer den vanvitte manageromsetningen i England. Jeg syns det er galskap. 

Begriper ikke hvor du får det fra Verminator. For det første har jeg backet Arteta hele veien. Du må forklare hvordan jeg er for den vanvittige manager omsetningen i det stykket over her. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Gunners68 said:

Begriper ikke hvor du får det fra Verminator. For det første har jeg backet Arteta hele veien. Du må forklare hvordan jeg er for den vanvittige manager omsetningen i det stykket over her. 

Det er godt å se at jeg har tolket feil. Grunnen til at jeg har fått det inntrykket er at du stadig viser til ekstreme krav til resultater i England, både fra fans, media og eiere. Jeg kan ikke se at du har tatt avstand til den kulturen. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Verminator5 said:

Det er godt å se at jeg har tolket feil. Grunnen til at jeg har fått det inntrykket er at du stadig viser til ekstreme krav til resultater i England, både fra fans, media og eiere. Jeg kan ikke se at du har tatt avstand til den kulturen. 

Det er vel bare et faktum at sånn har det vært i lang lang tid i fotballen. Det er ekstreme krav til en manager i England. Leverer du ikke så er det over og ut. Det er vel mange Arsenal og United supportere som koste seg gløgg i hjel når de så alle som ble sparket rundt omkring , mens Wenger og Sir Alex holdt det gående. 

Det var faktisk ganske mange Arsenal spillere  jeg ønsket skulle forlate Arsenal lenge før Emery. De var flere av de som ga seg en jamt faen . Vel , det var Emery som var ansvarlig for lagets prestasjoner og alt som følger  med en sånn jobb. Han måtte gå og spillerne med feite ble værende lenge etter ham. 

Jeg er ikke for den sparkingen av managere , men vet at dårlige resultater koster dem jobben. All honnør til Sheffield U feks som har holdt seg til Wilder hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

ja, managere sparkes generelt sett alt for fort. Selv Arsenal sparket Emery etter relativt kort tid. Selv om jeg mener man generelt bør være mer tålmodig er det likevel riktig noen ganger. Som med Emery. Og det er naturligvis manageren som må ta ansvaret, selv om spillerne er like "skyldige". At man har beholdt spillere som ikke fungerer er jo også til syvende og sist managerens ansvar, så alt peker tilbake tilbake på ham. Ikke det at jeg hadde noe personlig mot Emery, og det var trist han ikke lyktes. Men man havnet i en håpløs situasjon, der ingenting hjalp. Det var ingen fremgang, ingenting som pekte ut av mørket. Det er den viktigste forskjellen på Emery og Arteta. Arteta har rettet opp mye av de defensive problemene, han har ryddet en god del opp i stallen, og han har faktisk levert ett (to) trofe. Så ja, mye peker i riktig retning. Og så er det fortsatt en lang vei å gå. Ikke alt er på stell under Arteta heller. Men det er såpass mye bra at han bør få sjansen videre. Så får tiden vise om han klarer å ta laget til topps, og hvor lenge klubben skal la ham få lov til å prøve...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er klubber som er alt for raske med å sparke sine trenere. I enkelte land på kontinentet så virker det nesten som at det er tradisjon med korte trener-/managerperioder. 

I Engelsk fotball er det etter min mening litt mer "edruelig" selv om det også der er klubber som er ganske lette på avtrekkeren når det gjelder managerbytter. 

Jeg mener klubber må ha "is i magen" og la en manager få tid på seg, MEN hvis en manager mister "kontrollen på garderoben" så er det likevel få alternativer. Av og til så hender det at feil manager er i feil klubb. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ser at Leif Welhaven i VG uttaler seg veldig indignert på Liverpools vegne om kampen som ble utsatt i helgen, og hvordan dette eventuelt svekker lagets muligheter til å kvalifisere seg til neste års CL. Jeg er rimelig sikker på at han aldri hadde ofret dette en tanke dersom det var en annen klubb enn Pool (eller ManU), selv om problemstillingen er aldri så relevant. Dessuten ligger det et element av dobbeltmoral her. Hvis nå dette indirekte fører til at Pool ikke klarer å kvalifisere seg til neste års CL er vel det nesten bare rett og rimelig, gitt dette superligatøyset, som er årsaken til disse demonstrasjonene? Og det er jeg rimelig sikker på at Pool-fansen også synes. På tross av rivaliseringen her, når det gjelder synet på superligaen er tross alt fansen forent i denne saken. Jeg støtter ikke hærverket, selv om de gjerne på rive hele OT! 😁 Men budskapet er vi enige i; vi er i samme båt her.  

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, piscator said:

ser at Leif Welhaven i VG uttaler seg veldig indignert på Liverpools vegne om kampen som ble utsatt i helgen, og hvordan dette eventuelt svekker lagets muligheter til å kvalifisere seg til neste års CL. Jeg er rimelig sikker på at han aldri hadde ofret dette en tanke dersom det var en annen klubb enn Pool (eller ManU), selv om problemstillingen er aldri så relevant. Dessuten ligger det et element av dobbeltmoral her. Hvis nå dette indirekte fører til at Pool ikke klarer å kvalifisere seg til neste års CL er vel det nesten bare rett og rimelig, gitt dette superligatøyset, som er årsaken til disse demonstrasjonene? Og det er jeg rimelig sikker på at Pool-fansen også synes. På tross av rivaliseringen her, når det gjelder synet på superligaen er tross alt fansen forent i denne saken. Jeg støtter ikke hærverket, selv om de gjerne på rive hele OT! 😁 Men budskapet er vi enige i; vi er i samme båt her.  

For noe tøv, Welhaven her lirer av seg. Kampen spilles på et annet tidspunk. Om Liverpool skal til CL, må de vinne denne kampen. Kamper blir utsatt, kast i vending. Sitatet nedenfor er vanvidd. 

"Andre vil muligens mene at Liverpool burde tilkjennes seieren, som en konsekvens av at forhold på rivalens banehalvdel første til at kampen ikke kunne bli spilt."

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
16 hours ago, Simbad said:

Sjokk at flere av 'topplaga' ser ut til å få problemer borte mot Brentford i år 😏

Vi var maks uheldige I oppkjøringen mot Brentford. Hadde vi ikke fått korona-helvete I forkant, så hadde vi slått dem greit. Tror jeg da. 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Tapapa said:

Vi var maks uheldige I oppkjøringen mot Brentford. Hadde vi ikke fått korona-helvete I forkant, så hadde vi slått dem greit. Tror jeg da. 

Tror vi så langt skal gi nyopprykkede Brentford kreditt for innsats og tæl. De har kun et tap så langt.

At vi fikk masse støy rundt kamp oppkjøringen  mot de grunnet dette korona helvete er det liten tvil om. Men , vi hadde omtrent ingenting å komme med mot de. De hadde innsats og tæl som du veldig ofte får betalt for. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Klopp oppfører seg som en drittunge. Ja, Kane skulle vært utvist, og ja, Pool ble snytt for straffe mot spurs. Men da Arsenal ble snytt av den samme dommeren mot Wolves i fjor, da Luiz helt meningsløst ble utvist, som var en mye verre dommerskandale, oppførte ikke Arteta seg som en apekatt slik Klopp gjorde... og selv om disse episodene utvilsomt påvirket kamputviklingen, var også Pool heldige, for spurs hadde rimelig mange store sjanser, men som vanlig blir Pool lite straffet for sine feil, og scoret to mål nesten ut av ingenting.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Jeg synes faktisk at det blir lagd for lite styr rundt ræva dommeravgjørelser, og sånn sett så liker jeg den oppførelsen til Klopp som skaper litt blest rundt det.

Vi har også sett i senere tid hvor mye spillernes reaksjoner påvirker dommerne og VAR. Situasjonene McArthur - Saka, Maguire - Tomi Godfrey - Saka + Tomi hadde kanskje gitt et annet resultat hvis laget hadde gjort som de gjorde mot West Ham. Det var kanskje det som overraska meg mest(sammen med at vi var så dominerende som vi var) i den kampen. Det er helt forkastelig at dommerne og VAR ikke klarer å ta ordentlige avgjørelser i disse situasjonene. Kun når spillerne 'stormer' rundt hoveddommer at det gjøres noe. Det er ikke sånn det skal være. Det er nettopp derfor vi har et verktøy som VAR, for å hjelpe hoveddommer til å ta mer riktige avgjørelser i slike avgjørende hendelser. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
3 hours ago, Tony said:

Arsenal får beholde rekorden for å være det eneste laget i pl historie til å score i alle kampene i løpet av en sesong til, etter at Liverpool ikke maktet å score mot Leicester i går. Det klarte Arsenal i 2001/2002 sesongen.

Digg

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...