Jump to content

Stan Kroenke


ben lakris

Recommended Posts

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan jo hende at det kommer en ny stor eier inn:

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...l.html?ITO=1490

 

Ikke sikkert LN selger til noen av de som har mulighet til å få 30%.

Det er ikke utenkelig at flere ønsker seg inn i en så fin klubb.

 

Men hvorfor selger LN, er det såret stolthet eller litt pengemangel, eller noen annen grunn?

Link to comment
Share on other sites

Kan jo hende at det kommer en ny stor eier inn:

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...l.html?ITO=1490

 

Ikke sikkert LN selger til noen av de som har mulighet til å få 30%.

Det er ikke utenkelig at flere ønsker seg inn i en så fin klubb.

 

Men hvorfor selger LN, er det såret stolthet eller litt pengemangel, eller noen annen grunn?

 

Noen må snakke til Damen.

Link to comment
Share on other sites

Det er det allerede noen som har gjort.

"It's my way or the highway" eller noe i den stilen........så nå er vi på highwayen!

 

Og liker vi det da, Siri Johnsen? Eller foretrekker du og jeg og noen andre litt mer lett engelske country roads? Highway vs country roads altså?

Link to comment
Share on other sites

Stan Kroenke har vel bevist at han kan å drive idrettsklubber. Han eier ett par klubber borti statene, og han skal selge sin klubb I NFL - angivelig for å bruke pengene på å kjøpe opp Arsenal. Dette vil med andre ord si at han IKKE skal låne penger for å kjøpe klubben - og er grunnen til at han stoppet 0.1% før han må gi tilbud om oppkjøp til alle andre eiere.

 

Vi får se. Men jeg vil er i tvil om hva jeg vil ha. en rik eier med Wenger bak roret kunne vel kanskje vært bra. Da hadde vi uansett ikke handlet over evne.

Link to comment
Share on other sites

Og liker vi det da, Siri Johnsen? Eller foretrekker du og jeg og noen andre litt mer lett engelske country roads? Highway vs country roads altså?

 

Highwayen er fin hvis du skal fort frem, men opplevelsen kan ikke sammenlignes med å farte rundt på country roads.

 

So, are you in a hurry Chaz?

Link to comment
Share on other sites

Good shit, da forholder vi oss til det. I en god gammeldags Jaguar MK II. Du, jeg og Inspector Morse. Da er Arsenal der jeg vil ha klubben. Jeg gir f*** i både amerikanere og russere. Så har vi litt på bok, og så gjør vi det på Arsenalsk vis og bytter litt sten på sten. In a hurry? Neida, jeg lever gjerne trofeløs i et par-tre år til jeg, bare vi fortsetter å utvikle sjappa på godt, gammeldags realøkonomisk vis, samtidi som professoren får jobbe i fred med sitt sportslige prosjekt. Men selv proffen må innse at man nok må en gunniea eller fire for å gjøre det hele litt mer komplett. Da kommer nemlig sølvpussene til å fyke ut av sjappene i Nord-London.

Link to comment
Share on other sites

Sånn til orientering: Inspector Morse er død. Noko han før øvrig har til felles med Oberinspektor Derrick og private detective Cannon. Medan lieutenant Columbo, homicide detective with the Los Angeles Police Department, har fått alzheimer. Helgenen lever, men er for gammal. Så då står det berre att Adam Dalgliesh, Commander in the Metropolitan Police Service at New Scotland Yard, London.

Link to comment
Share on other sites

*Kremt* Ta det tilbake til topic snart kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Topic og bottom line er at 30% av aksjene er tuppet ut av styret pga indre konflikter. Hele rabalderet startet for å avskjære Stan Kroenke som nå likevel er største aksjonær og sitter i styret både i company og club. En hel del av aksjene er kjøpt fra dem som jaget David Dein ut på dagen fordi han ønsket Kroenke inn i klubben (muligens på en litt sleip måte). Det ble imidlertid ikke ro likevel og dermed ble ble også Lady'en som nå sitter på nøkkelen til et eventuelt oppkjøp fra Red & White kjeppjaget på dagen. Potensiell boomerang! Fra å være en sammensveiset gruppe er vi blitt utsatt så det holder. Edderkoppen midt i nettet er Danny Fizman og jeg er usikker på hvilke motiver han har hatt underveis her.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Min naive og utopiske drøm er at Lady Nina legger ut aksjene sine i et slags offentlig salg, hvor man kun kan få en aksje pr person. Er det snakk om ca. 8.000 aksjer? Til ca £10.000 pr stk. Sesongkortinnehavere har førstesjans, og gold members andresjans osv. Dette kan være et skritt på veien til en supportereid klubb. Noe jeg synes er langt å foretrekke framfor å ha spekulanter som eier store deler av klubben.

 

Dere hørte det først fra - RastaPinky :)

 

Arsenal Fanshare kan bidra til å bringe klubben vår nærmere supporterne. Det jeg drømte om i April ser ut til å bli en realitet. Flere medier melder nå at det er Lady Ninas aksjer som skal selges som Fanshares.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ifølge rapportene ligger det visst an til at Kroenke kjøper aksjene til Fiszmann og Bracewell-Smith og dermed prøver et takeover bud på Arsenal.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...nal/9453736.stm

 

Samtidig meldes det at David Dein kan kanskje komme tilbake..

http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/04/da...to-arsenal.html

 

Vil vise seg hvor mye sannhet det er i dette da, men virker som det skjer ting nå..

Link to comment
Share on other sites

Vel, det er bedre at Kroenke overtar klubben, enn Usmanov.

 

Forsåvidt.

Samtidig (hvis jeg har forstått det riktig) er det vel stort sett Usmanov som kan sette kjepper i hjulene for Kroenke her.

Det man kanskje betviler mest med jKroenke er hans virkelige "passion" og interesse for Arsenal eller om det bare er for å tjene penger. Og har han egentlig finansene til å betale så mange milliarder?

 

Og kanskje det blir David Dein som styrer businessen for Kroenke i fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Ifølge rapportene ligger det visst an til at Kroenke kjøper aksjene til Fiszmann og Bracewell-Smith og dermed prøver et takeover bud på Arsenal.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...nal/9453736.stm

 

Samtidig meldes det at David Dein kan kanskje komme tilbake..

http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/04/da...to-arsenal.html

 

Vil vise seg hvor mye sannhet det er i dette da, men virker som det skjer ting nå..

 

Så lenge David Dein kommer tilbake, så er jeg egentlig likegyldig om Usmanov eller Kroenke tar over. At Bracewell-Smiths aksjer blir solgt er jo ganske så sikkert etter hva jeg har fått med meg, så får vi se hvem hun selger til.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge David Dein kommer tilbake, så er jeg egentlig likegyldig om Usmanov eller Kroenke tar over. At Bracewell-Smiths aksjer blir solgt er jo ganske så sikkert etter hva jeg har fått med meg, så får vi se hvem hun selger til.

 

Er vel Usmanov som vil spytte inn penger i klubben for å kjøpe spillere, er styre i Arsenal som nekter på at de vil drive klubben på den måten. Så egentlig lurer jeg på om Wenger i det heletatt for noe serlig penger til nye spillere av Arsenal styret, eller at de driver å sparer seg til fant? Men håper for all del David Dein kommer tilbake, han å Wenger var et super par på goe spiller kjøp ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal Supporters Trust vil angivelig offentliggjøre at Fiszman og Bracewell-Smith har solgt sine aksjer til Kroenke i morgen (mandag). I så fall vil Kroenke eie 60%+ av Arsenal, og i praksis ha kontroll over klubben. I tillegg betyr dette at han by på alle aksjene tilsvarende høyeste omsetningskurs siste år (ca. £11500/stk), men ingen er nødt til å selge før han passerer 90%(?). Da kan han eventuelt tvangsinnløse de resterende aksjene.

 

Kilde: Tim PaytonTwitter.

Link to comment
Share on other sites

Kroenke sa i en uttalelse til Stock Exchange:

 

 

"We are excited about the opportunity to increase our involvement with and commitment to Arsenal.

 

"Arsenal is a fantastic club with a special history and tradition and a wonderful manager in Arsene Wenger.

 

"We intend to build on this rich heritage and take the club to new success. I am delighted that Peter Hill-Wood has agreed to support us by continuing as chairman.

 

"We especially wish to acknowledge and thank the board, Danny Fiszman and the Fiszman family as well as Lady Nina Bracewell-Smith and her family for the confidence they have had in me over the past years and in allowing us to move forward in this more prominent role

 

 

 

MER OM SAKEN: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6865335,00.html

Link to comment
Share on other sites

Gikk vel som det måtte gå.. En trist dag for alle som har ønsket å beholde Arsenal sin eierstruktur. Vet ikke helt hva jeg mener selv enda. At han i starten beholder styret og vil fortsette samme driften virker vel og bra, men i prinsipp så vil han vel tjene penger og da kommer nok endringene etterhvert. Blir spennende å følge utviklingen og enda mer spennende å se om Kroenke ønsker å frigjøre penger eller om han skal skyve overskuddet ned i egen lomme. Slik klubben har vært drevet de siste årene ligger det en massiv gevinst i å press Wenger på samme måte enda noen år.

Link to comment
Share on other sites

Offisiell uttalelse på Arsenal.com.

 

Enn så lenge får man iaf. notere seg følgende:

* Stan Kroenke, has committed to continue to operate the Club in line with our existing self-sustaining business model

* the offer will not be funded by debt finance secured against the Club

 

Interesting times...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...