Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Har svart deg hundervis av gangar. Og dei er mi oppriktige meining, ergo skikkelige svar. Du må då snart skjønne at du ikkje klarer å omvende meg. Det kan kun Carew gjere. Dårlig av Carew i dag for øvrig - mot motstand som etter ditt sigande skal passe han bedre. Ikkje kom med at laget er for dårlig - viss han er ein verdseinar skal han kunne heve laget.

 

Case closed for min del, inntil Carew omvender meg. Du kan berre gi opp.

 

:wacko:

20035[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

20052[/snapback]

 

Helt enig. Carew er en god spiller, men langt fra verdensklasse.

Om han blir det noen gang er en annen sak. Da må teknikken

bedres kraftig på mottak. Det er en av hans største svakheter.

20067[/snapback]

 

Når han putter jevnt 20 mål per sesong og presterer godt i Europa for Lyon. Da skal jeg kalle han en toppspiss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
20 mål i serien + 10 i andre turneringar, to sesongar på rad bør vere minimum for å kunne kallast en toppspiss.

20075[/snapback]

 

Gjelder det for alle store ligaer? I så fall er det faen ikke mange toppspisser rundt omkring i Europa! :wacko:

 

Ellers enig med majoriteten når det gjelder Carew, selv om spilleren har vokst i det siste.

Link to comment
Share on other sites

20 mål i serien + 10 i andre turneringar, to sesongar på rad bør vere minimum for å kunne kallast en toppspiss.

20075[/snapback]

 

Gjelder det for alle store ligaer? I så fall er det faen ikke mange toppspisser rundt omkring i Europa! :wacko:

 

Ellers enig med majoriteten når det gjelder Carew, selv om spilleren har vokst i det siste.

20085[/snapback]

Det gjelder i alle fall Frankrike. Ein kan dog sjølvsagt benytte utjamningsmandat. Scorer ein 25 i ligaen, slepp ein unna med 5 i andre turneringar. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Hvor mange kamper fra den franske serien ser du i løpet av en sesong? Har vel snitta 4-5 dei seinare åra.

 

Ja, jeg gjentar meg selv. Og grunnen til det er enkel: Jeg savner et skikkelig svar. Carew spiller i en dårlig liga. Carew vil ikke passe inn i Arsenals spillesystem. Ok, greit nok. Men da spør jeg følgende:

 

Hvorfor hevder franske lag seg i europeiske klubbturneringer vel så godt som engelske klubber? Europeisk klubbturnering.. Du meiner den som kvalitetslaget Liverpool vann i fjor? Cupturneringar går ikkje berre på kvalitet veit du, då hadde vi vunne for lenge sida. Og inntrykket jeg har fått - etter å ha sett en del kamper av Lyon denne sesongen - er at de har en spillestil tilnærmet lik vår egen. Sett Lyon i to kamper denne sesongen og er skarpt uenig. Hvorfor kan dere da utelukke at Carew vil bli en suksess for Arsenal, i en liga som man skulle tro ville passet ham bedre, tatt i betraktning hans fysiske forutsetninger? Eg meiner ikkje den passer han bedre. Alt for dårlig teknisk, taktisk og timingmessig. I alle fall ikkje ut i frå Arsenal sin spelestil, som er alt anna enn engelsk. Ser ikkje vekk frå at Carew kunne gjort en fin jobb i Premier League, men då for middelmådigheter som Charlton, Middlesborough og Tottenham. Utelukke noko kan ein ikkje gjere før det er prøvd - men ein kan ikkje la Gud og kvar mann få prøve seg heller.

20018[/snapback]

Har svart deg hundervis av gangar. Og dei er mi oppriktige meining, ergo skikkelige svar. Du må då snart skjønne at du ikkje klarer å omvende meg. Det kan kun Carew gjere. Dårlig av Carew i dag for øvrig - mot motstand som etter ditt sigande skal passe han bedre. Ikkje kom med at laget er for dårlig - viss han er ein verdseinar skal han kunne heve laget.

 

Case closed for min del, inntil Carew omvender meg. Du kan berre gi opp.

 

:wacko:

20035[/snapback]

 

4-5 kamper!? Og du mener du har et godt nok grunnlag til å bedømme den franske serien opp mot den engelske? Betyr ikke resultater noe for deg? At franske klubblag hevder seg nærmest like så godt som engelske i europeiske klubbturneringer - det er bare en ren tilfeldighet, Paddy? Du ser bare en håndfull franske kamper i løpet av en sesong, men du er allikevel dritsikker på at det er klasseforskjell mellom de to ligaene - til tross for at resultater tilsier noe annet? En skikkelig anglofil-holdning, ser jeg. Herregud...

 

Carew var en av Norges beste spillere i går - uten at det sier så mye. En ok kamp, ikke noe mer. Han hadde tross alt meget dårlige arbeidsforhold - og det er vanskelig å få utrettet så mye med tre hardtkjempende skotter på ryggen, med 0.2 meter rom å løpe inn. Han fikk jo nesten ikke en eneste sjanse til å utfordre skottene på bakken. Men en ok kamp. Må ikke glemme at Carew vant nesten alle hodeduellene han var innblandet i (20 av 27 for å være presis), og lyktes med sine driblinger fem av sju ganger. Det var vel også Carew som headet ballen til Årsts` scoring, og det var ikke minst Carew som tilrettela til Grindheims store sjanse tidlig i førsteomgang. Dårlig? Neihei!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jepp. jeg føyer meg til i rekken.

20062[/snapback]

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

 

Håkon Opdal - eliteseriens dårligste keeper. Hehe. Har du ikke sett at kompisen din - Thorstvedt - ønsker den kommende landslagskeeperen på landsen?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Henry hadde selvsagt i utgangspunktet vært et førstevalg, men det hadde jo ikke vært å forakte å ha to spisser i verdensklasse. Jeg er en av dem som mener at variasjon i angrepsspillet er en viktig ressurs for en klubb, og Carew kunne utvilsomt tilført angripet vårt en ny dimensjon.

 

Denne sesongen har han forresten ikke bare vist seg som en god målscorer, men også som en meget solid tilrettelegger.

19945[/snapback]

 

Personlig synes jeg det er ekstremt tidlig å oppgradere Carew til "verdensklasse", men jeg har ingen problem med å forstå at du er oppriktig uenig med meg.

 

For min egen del er jeg like spent på om Carew klarer å opprettholde nivået han er på i dag, som om han klarer å utvikle seg videre. Nøkkelen til videre suksess ligger vel så mye i hodet som i beina.

 

Tanken om mer variert angrepsspill ved å bruke en stor og sterk spiss sammen med Henry, er for så vidt en interessant tanke, men det er ingenting som tyder på at Wenger med det første skal vrake den "dype spisstypen" i formasjonen sin.

19959[/snapback]

 

Sorry at jeg ikke svarte deg tidligere. Hadde ikke tid i går.

 

Kan si meg enig i dette. Carew har ikke bare forbedret sine kvaliteter sportslig sett, men også mtp. voksenhet og ikke minst ydmykhet. John har alltid vært en hyggelig og artig person, men selvbildet hans var vel et par hakk for høyt i en periode - noe som ikke på noen som helst måte er rart. Det gjør noe med en når man blir toppscorer for Valencia i en alder av 20 år.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. jeg føyer meg til i rekken.

20062[/snapback]

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

 

Håkon Opdal - eliteseriens dårligste keeper. Hehe. Har du ikke sett at kompisen din - Thorstvedt - ønsker den kommende landslagskeeperen på landsen?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

20101[/snapback]

 

Jeg følte ikke behov for noe fantastisk argumentasjon, da Paddy hadde sagt det meste som trengte å bli sagt.

 

Og når jeg har lest ditt svar til Paddy, så må jeg si at jeg ikke hadde ventet noe annet fra deg heller. At du fremdeles klarer å skryte Carew opp i skyene etter det han presterte i går, er ganske utrolig. Du skylder på at han hadde vanskelig arbeidsforhold, med hardtarbeidende skotter hengende over seg, og lite rom å løpe i. Vel, slik vil det være for han i hver eneste kamp i England, så det er vel et godt tegn på at han ikke ville taklet engelsk fotball.

 

En her inne var 100% sikker på at jeg ikke ville ha Carew fordi han var norsk. Jeg er 100% sikker på at du kun vil ha Carew i Arsenal nettopp fordi han er norsk.

Link to comment
Share on other sites

4-5 kamper!? Og du mener du har et godt nok grunnlag til å bedømme den franske serien opp mot den engelske? Betyr ikke resultater noe for deg? At franske klubblag hevder seg nærmest like så godt som engelske i europeiske klubbturneringer - det er bare en ren tilfeldighet, Paddy? Du ser bare en håndfull franske kamper i løpet av en sesong, men du er allikevel dritsikker på at det er klasseforskjell mellom de to ligaene - til tross for at resultater tilsier noe annet? En skikkelig anglofil-holdning, ser jeg. Herregud...

 

Carew var en av Norges beste spillere i går - uten at det sier så mye. En ok kamp, ikke noe mer. Han hadde tross alt meget dårlige arbeidsforhold - og det er vanskelig å få utrettet så mye med tre hardtkjempende skotter på ryggen, med 0.2 meter rom å løpe inn. Han fikk jo nesten ikke en eneste sjanse til å utfordre skottene på bakken. Men en ok kamp. Må ikke glemme at Carew vant nesten alle hodeduellene han var innblandet i (20 av 27 for å være presis), og lyktes med sine driblinger fem av sju ganger. Det var vel også Carew som headet ballen til Årsts` scoring, og det var ikke minst Carew som tilrettela til Grindheims store sjanse tidlig i førsteomgang. Dårlig? Neihei!

20100[/snapback]

ZZZZZZZZZZZZZ.

 

No var vi omtrent like saklige. For diskusjonen si skuld kan jo du sei kor mange kampar du har sett frå Frankrike i fjor? Pre Carew.

 

For ordens skuld såg eg 10 kampar i fjor.

 

At du ikkje ser at den franske ligaen, kor alle stjernene flaggar ut, så fort dei får moglegheiten er dårlegare enn den engelske er rett så utrulig spør du meg. Di glorifisering av Carew byrjar å bli latterlig. Kva resultat tilsei at fransk fotball er bedre enn engelsk?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jepp. jeg føyer meg til i rekken.

20062[/snapback]

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

 

Håkon Opdal - eliteseriens dårligste keeper. Hehe. Har du ikke sett at kompisen din - Thorstvedt - ønsker den kommende landslagskeeperen på landsen?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

20101[/snapback]

 

Jeg følte ikke behov for noe fantastisk argumentasjon, da Paddy hadde sagt det meste som trengte å bli sagt.

 

Og når jeg har lest ditt svar til Paddy, så må jeg si at jeg ikke hadde ventet noe annet fra deg heller. At du fremdeles klarer å skryte Carew opp i skyene etter det han presterte i går, er ganske utrolig. Du skylder på at han hadde vanskelig arbeidsforhold, med hardtarbeidende skotter hengende over seg, og lite rom å løpe i. Vel, slik vil det være for han i hver eneste kamp i England, så det er vel et godt tegn på at han ikke ville taklet engelsk fotball.

 

En her inne var 100% sikker på at jeg ikke ville ha Carew fordi han var norsk. Jeg er 100% sikker på at du kun vil ha Carew i Arsenal nettopp fordi han er norsk.

20104[/snapback]

 

Jeg er kjent for å være elendig i matematikk, men basert på denne prosenten som du fremstiller, så er jeg heldigvis ikke den eneste som har problemer med matten. Men du tar uansett feil. Jeg ønsker ikke Carew til Arsenal bare pga. at han er norsk.

 

Skryte Carew opp i skyene? Hva betyr "ok" for deg? Er du helt fjern?

 

Du må tenke litt før du skriver, kamerat. Carew fikk faktisk utrettet ganske mye tatt i betraktning hans vanskelige arbeidsforhold - ikke mtp. egne sjanser, men i en tilretteleggerrolle. Og nei, du, han ville heldigvis ikke hatt tre hardtarbeidende skotter hengende over seg, lite rom å løpe i, samt vanskelige

arbeidsforhold a là Skottland-kampen, om han hadde spilt for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
4-5 kamper!? Og du mener du har et godt nok grunnlag til å bedømme den franske serien opp mot den engelske? Betyr ikke resultater noe for deg? At franske klubblag hevder seg nærmest like så godt som engelske i europeiske klubbturneringer - det er bare en ren tilfeldighet, Paddy? Du ser bare en håndfull franske kamper i løpet av en sesong, men du er allikevel dritsikker på at det er klasseforskjell mellom de to ligaene - til tross for at resultater tilsier noe annet? En skikkelig anglofil-holdning, ser jeg. Herregud...

 

Carew var en av Norges beste spillere i går - uten at det sier så mye. En ok kamp, ikke noe mer. Han hadde tross alt meget dårlige arbeidsforhold - og det er vanskelig å få utrettet så mye med tre hardtkjempende skotter på ryggen, med 0.2 meter rom å løpe inn. Han fikk jo nesten ikke en eneste sjanse til å utfordre skottene på bakken. Men en ok kamp. Må ikke glemme at Carew vant nesten alle hodeduellene han var innblandet i (20 av 27 for å være presis), og lyktes med sine driblinger fem av sju ganger. Det var vel også Carew som headet ballen til Årsts` scoring, og det var ikke minst Carew som tilrettela til Grindheims store sjanse tidlig i førsteomgang. Dårlig? Neihei!

20100[/snapback]

ZZZZZZZZZZZZZ.

 

No var vi omtrent like saklige. For diskusjonen si skuld kan jo du sei kor mange kampar du har sett frå Frankrike i fjor? Pre Carew.

 

For ordens skuld såg eg 10 kampar i fjor.

 

At du ikkje ser at den franske ligaen, kor alle stjernene flaggar ut, så fort dei får moglegheiten er dårlegare enn den engelske er rett så utrulig spør du meg. Di glorifisering av Carew byrjar å bli latterlig. Kva resultat tilsei at fransk fotball er bedre enn engelsk?

20107[/snapback]

 

Jeg har ikke det eksakte tallet, men det er en del flere enn deg. I år har jeg sett alle kampene til Lyon. men du - etter å ha sett sånn ca. 10 kamper i fjor - mener at nivået er mye dårligere enn i Pl?

 

Forstår du virkelig ikke hvorfor de franske stjernespillerne flytter fra deres respektive klubber? Penger er dessverre en altfor stor del av fotballen, og Mr. Smørdal - jeg vil ikke akkurat utelukke at dette er grunnen til at "stjernespillerne" forlater fransk fotball til fordel for mer pengesterke lag. Det tror jeg også du skjønner.

 

Lær deg å les. Jeg har ikke skrevet noen plass at fransk fotball er bedre enn engelsk fotball. Jeg mener heller ikke det. Poenget er at du undervurderer den franske serien til de grader, og man skulle jo tro - etter å ha lest dine innlegg - at den franske serien er en latterlig dårlig liga.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. jeg føyer meg til i rekken.

20062[/snapback]

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

 

Håkon Opdal - eliteseriens dårligste keeper. Hehe. Har du ikke sett at kompisen din - Thorstvedt - ønsker den kommende landslagskeeperen på landsen?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

20101[/snapback]

 

Jeg følte ikke behov for noe fantastisk argumentasjon, da Paddy hadde sagt det meste som trengte å bli sagt.

 

Og når jeg har lest ditt svar til Paddy, så må jeg si at jeg ikke hadde ventet noe annet fra deg heller. At du fremdeles klarer å skryte Carew opp i skyene etter det han presterte i går, er ganske utrolig. Du skylder på at han hadde vanskelig arbeidsforhold, med hardtarbeidende skotter hengende over seg, og lite rom å løpe i. Vel, slik vil det være for han i hver eneste kamp i England, så det er vel et godt tegn på at han ikke ville taklet engelsk fotball.

 

En her inne var 100% sikker på at jeg ikke ville ha Carew fordi han var norsk. Jeg er 100% sikker på at du kun vil ha Carew i Arsenal nettopp fordi han er norsk.

20104[/snapback]

 

Jeg er kjent for å være elendig i matematikk, men basert på denne prosenten som du fremstiller, så er jeg heldigvis ikke den eneste som har problemer med matten. Men du tar uansett feil. Jeg ønsker ikke Carew til Arsenal bare pga. at han er norsk.

 

Skryte Carew opp i skyene? Hva betyr "ok" for deg? Er du helt fjern?

 

Du må tenke litt før du skriver, kamerat. Carew fikk faktisk utrettet ganske mye tatt i betraktning hans vanskelige arbeidsforhold - ikke mtp. egne sjanser, men i en tilretteleggerrolle. Og nei, du, han ville heldigvis ikke hatt tre hardtarbeidende skotter hengende over seg, lite rom å løpe i, samt vanskelige

arbeidsforhold a là Skottland-kampen, om han hadde spilt for Arsenal.

20120[/snapback]

 

Problemer med matte? Hva er det du prater om? Ble det rett og slett for innviklet for deg? Kanskje jeg skal sørge for å få det inn i hodet ditt med teskje da. Jeg er 100% sikker på at den eneste grunnen til at du vil ha Carew til Arsenal, er fordi han er norsk. At du er uenig i dette, er en ting, men det har da vel ingenting med mine mattekunnskaper å gjøre.

 

Når jeg skrev at du skryter han opp i skyene, så var det for å overdrive litt, på lik linje som du har vært ekstremt flink til å overdrive hans ferdigheter under denne debatten.

 

Om han hadde spillt for Arsenal eller hvilken som helst annen engelsk klubb, så ville han hatt hardtkjempende forsvarsspillere over seg til envher tid. Det er vel kanskje det som skiller engelsk og fransk liga mest. Utifra det jeg har sett, så virker det som engelske lag spiller med en mye hardere spillestil i forsvaret enn det som gjøres i fransk liga.

 

Når det gjelder det med for lite rom å løpe i, viser det at han er alt for lite bevegelig.

 

Men nå er jeg uansett ferdig med denne debatten. Det er ingen av oss som har noe nytt å tilføye uansett. Vi kan diskutere denne saken frem og tilbake, uten at vi blir enige. Så da får vi bare bli enige om å være uenige.

Link to comment
Share on other sites

Har svart deg hundervis av gangar. Og dei er mi oppriktige meining, ergo skikkelige svar. Du må då snart skjønne at du ikkje klarer å omvende meg. Det kan kun Carew gjere. Dårlig av Carew i dag for øvrig - mot motstand som etter ditt sigande skal passe han bedre. Ikkje kom med at laget er for dårlig - viss han er ein verdseinar skal han kunne heve laget.

 

Case closed for min del, inntil Carew omvender meg. Du kan berre gi opp.

 

:lol:

20035[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

20052[/snapback]

 

Helt enig. Carew er en god spiller, men langt fra verdensklasse.

Om han blir det noen gang er en annen sak. Da må teknikken

bedres kraftig på mottak. Det er en av hans største svakheter.

20067[/snapback]

 

ja, men han har forbedret seg med teknikken og mottakene de seneste årene, samme som han har blitt en bedre spillertype.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. jeg føyer meg til i rekken.

20062[/snapback]

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

 

Håkon Opdal - eliteseriens dårligste keeper. Hehe. Har du ikke sett at kompisen din - Thorstvedt - ønsker den kommende landslagskeeperen på landsen?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

20101[/snapback]

 

God morgen. Argumentasjon? Jeg har da for lengst sluttet å argumentere i debatter med deg. Det har da ingen hensikt.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke det eksakte tallet, men det er en del flere enn deg. I år har jeg sett alle kampene til Lyon. men du - etter å ha sett sånn ca. 10 kamper i fjor - mener at nivået er mye dårligere enn i Pl?

 

Forstår du virkelig ikke hvorfor de franske stjernespillerne flytter fra deres respektive klubber? Penger er dessverre en altfor stor del av fotballen, og Mr. Smørdal - jeg vil ikke akkurat utelukke at dette er grunnen til at "stjernespillerne" forlater fransk fotball til fordel for mer pengesterke lag. Det tror jeg også du skjønner.

 

Lær deg å les. Jeg har ikke skrevet noen plass at fransk fotball er bedre enn engelsk fotball. Jeg mener heller ikke det. Poenget er at du undervurderer den franske serien til de grader, og man skulle jo tro - etter å ha lest dine innlegg - at den franske serien er en latterlig dårlig liga.

20122[/snapback]

Ja, nivået er dårligare. Jamnt over. Det er nok forskjellig i kva vi legg i utrykket "mye" eller "mykje". Poenget er at det er enklare å gjere suksess i fransk fotball. Det viser m.a. Wiltord og kanskje det beste eksempelet: Pascal Cygan.

 

Er fullstendig klar over at pengar har mykje med det å gjere. Men så lenge alle dei største stjerne faktisk flaggar ut så gjer det ligaen dårligare. Det er vel logisk? Der det er mest pengar spelar, nesten utan unntak, dei beste laga. Pengar gjer, diverre, fotballag bedre.

 

Når det gjeld fransk liga trur eg for øvrig den passar Carew bedre enn engelsk fotball. Tempoet er lavare, meir kontinentalt, og motstandarane er ikkje like fysisk sterke som i england. Det må då passe bedre for Carew, då han "enklare" kan utnytte sine styrker.

 

Poenget her er at du trur Carew er god nok, og ein riktig type for Arsenal. Eg meinar det motsette. Sånn sett er vi ikkje kome noko lenger.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Om han hadde spillt for Arsenal eller hvilken som helst annen engelsk klubb, så ville han hatt hardtkjempende forsvarsspillere over seg til envher tid. Det er vel kanskje det som skiller engelsk og fransk liga mest. Utifra det jeg har sett, så virker det som engelske lag spiller med en mye hardere spillestil i forsvaret enn det som gjøres i fransk liga.

 

Når det gjelder det med for lite rom å løpe i, viser det at han er alt for lite bevegelig.

 

Men nå er jeg uansett ferdig med denne debatten. Det er ingen av oss som har noe nytt å tilføye uansett. Vi kan diskutere denne saken frem og tilbake, uten at vi blir enige. Så da får vi bare bli enige om å være uenige.

20126[/snapback]

 

Hehe, herlighet. Du er enkelt og greit helt fjern, du. Jeg konstanterte at dine matematikk-kunnskaper var av den dårlige sorten, ettersom din prosent-fremstilling (100 % sikker på at jeg ønsket meg Carew til Arsenal pga. at han er norsk) var totalt feil. Det har ingenting med Carews nasjonalitet å gjøre.

 

Nei, det viser det ikke. Jeg vet ikke om du har sett Carew i Lyon denne sesongen, men flere av Carews scoringer har kommet etter stor bevegelighet og gode bakromsløp fra nordmannen.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jepp. jeg føyer meg til i rekken.

20062[/snapback]

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

 

Håkon Opdal - eliteseriens dårligste keeper. Hehe. Har du ikke sett at kompisen din - Thorstvedt - ønsker den kommende landslagskeeperen på landsen?

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

 

Her er argumentasjon fantastisk, ser jeg. Men man kan jo ikke akkurat forvente noe annet fra den kanten, heller.

20101[/snapback]

 

God morgen. Argumentasjon? Jeg har da for lengst sluttet å argumentere i debatter med deg. Det har da ingen hensikt.....

20138[/snapback]

 

Du har vel for lengst sluttet å debattere overhode, er vel rettere sagt.

 

AlexanderS - som vet at enkelte liker å bedrive personangrep og slikt fremfor en saklig diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Jeg har ikke det eksakte tallet, men det er en del flere enn deg. I år har jeg sett alle kampene til Lyon. men du - etter å ha sett sånn ca. 10 kamper i fjor - mener at nivået er mye dårligere enn i Pl?

 

Forstår du virkelig ikke hvorfor de franske stjernespillerne flytter fra deres respektive klubber? Penger er dessverre en altfor stor del av fotballen, og Mr. Smørdal - jeg vil ikke akkurat utelukke at dette er grunnen til at "stjernespillerne" forlater fransk fotball til fordel for mer pengesterke lag. Det tror jeg også du skjønner.

 

Lær deg å les. Jeg har ikke skrevet noen plass at fransk fotball er bedre enn engelsk fotball. Jeg mener heller ikke det. Poenget er at du undervurderer den franske serien til de grader, og man skulle jo tro - etter å ha lest dine innlegg - at den franske serien er en latterlig dårlig liga.

20122[/snapback]

Ja, nivået er dårligare. Jamnt over. Det er nok forskjellig i kva vi legg i utrykket "mye" eller "mykje". Poenget er at det er enklare å gjere suksess i fransk fotball. Det viser m.a. Wiltord og kanskje det beste eksempelet: Pascal Cygan.

 

Er fullstendig klar over at pengar har mykje med det å gjere. Men så lenge alle dei største stjerne faktisk flaggar ut så gjer det ligaen dårligare. Det er vel logisk? Der det er mest pengar spelar, nesten utan unntak, dei beste laga. Pengar gjer, diverre, fotballag bedre.

 

Når det gjeld fransk liga trur eg for øvrig den passar Carew bedre enn engelsk fotball. Tempoet er lavare, meir kontinentalt, og motstandarane er ikkje like fysisk sterke som i england. Det må då passe bedre for Carew, då han "enklare" kan utnytte sine styrker.

 

Poenget her er at du trur Carew er god nok, og ein riktig type for Arsenal. Eg meinar det motsette. Sånn sett er vi ikkje kome noko lenger.

20141[/snapback]

 

På hvilken måte tolker du at nivået er dårligere? Tempoet? Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk. Skriver du bare dette for å få "rett" i debatten?

 

Jeg kan helt ærlig ikke se hvorfor det skal være lettere å ha suksess i fransk fotball enn engelsk. Det scores færre mål, og man må heller ikke glemme at forskjellen mellom de beste og de mindre gode i den franske serien er marginal - iallefall sammenlignet med forskjellen i Premier League.

 

Men, greit nok, du skal selvsagt få ha din mening.

Link to comment
Share on other sites

På hvilken måte tolker du at nivået er dårligere? Tempoet? Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk. Skriver du bare dette for å få "rett" i debatten?

20188[/snapback]

Sjølvsagt. Alt ein skriv i ein debatt er vel fordi ein er overbevist om at ein sjølv har rett? Tempoet er dårligare, det kollektive er dårligare og på individuelle ferdigheiter er det om lag jamngodt.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
På hvilken måte tolker du at nivået er dårligere? Tempoet? Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk. Skriver du bare dette for å få "rett" i debatten?

20188[/snapback]

Sjølvsagt. Alt ein skriv i ein debatt er vel fordi ein er overbevist om at ein sjølv har rett? Tempoet er dårligare, det kollektive er dårligare og på individuelle ferdigheiter er det om lag jamngodt.

20244[/snapback]

 

... og da tror jeg vi avslutter denne debatten.

 

Carew starter for øvrig mest sannsynlig ikke kampen i ettermiddag borte mot Moncao. Grunn, spør du? Han skal selvsagt spares til den kommende kampen mot Real Madrid i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

På hvilken måte tolker du at nivået er dårligere? Tempoet? Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk. Skriver du bare dette for å få "rett" i debatten?

20188[/snapback]

Sjølvsagt. Alt ein skriv i ein debatt er vel fordi ein er overbevist om at ein sjølv har rett? Tempoet er dårligare, det kollektive er dårligare og på individuelle ferdigheiter er det om lag jamngodt.

20244[/snapback]

 

... og da tror jeg vi avslutter denne debatten.

 

Carew starter for øvrig mest sannsynlig ikke kampen i ettermiddag borte mot Moncao. Grunn, spør du? Han skal selvsagt spares til den kommende kampen mot Real Madrid i Champions League.

20257[/snapback]

Nei, var klar over grunnen.

Dog såg eg at Fred scora to mål. Har mine mistanker om at den nyinnkjøpte brasilianaren er ein betre fotballspelar enn Alieu :angry: Ved sesongslutt er rollane bytta om er min påstand.

Link to comment
Share on other sites

På hvilken måte tolker du at nivået er dårligere? Tempoet? Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk. Skriver du bare dette for å få "rett" i debatten?

20188[/snapback]

Sjølvsagt. Alt ein skriv i ein debatt er vel fordi ein er overbevist om at ein sjølv har rett? Tempoet er dårligare, det kollektive er dårligare og på individuelle ferdigheiter er det om lag jamngodt.

20244[/snapback]

 

... og da tror jeg vi avslutter denne debatten.

 

Carew starter for øvrig mest sannsynlig ikke kampen i ettermiddag borte mot Moncao. Grunn, spør du? Han skal selvsagt spares til den kommende kampen mot Real Madrid i Champions League.

20257[/snapback]

Nei, var klar over grunnen.

Dog såg eg at Fred scora to mål. Har mine mistanker om at den nyinnkjøpte brasilianaren er ein betre fotballspelar enn Alieu :angry: Ved sesongslutt er rollane bytta om er min påstand.

20384[/snapback]

 

nja...Carew er jo ikke så dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
På hvilken måte tolker du at nivået er dårligere? Tempoet? Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk. Skriver du bare dette for å få "rett" i debatten?

20188[/snapback]

Sjølvsagt. Alt ein skriv i ein debatt er vel fordi ein er overbevist om at ein sjølv har rett? Tempoet er dårligare, det kollektive er dårligare og på individuelle ferdigheiter er det om lag jamngodt.

20244[/snapback]

 

... og da tror jeg vi avslutter denne debatten.

 

Carew starter for øvrig mest sannsynlig ikke kampen i ettermiddag borte mot Moncao. Grunn, spør du? Han skal selvsagt spares til den kommende kampen mot Real Madrid i Champions League.

20257[/snapback]

Nei, var klar over grunnen.

Dog såg eg at Fred scora to mål. Har mine mistanker om at den nyinnkjøpte brasilianaren er ein betre fotballspelar enn Alieu ;) Ved sesongslutt er rollane bytta om er min påstand.

20384[/snapback]

 

Han er sikkert en god fotballspiller. Den svimlende summen Lyon betalte for fyren tyder på det. Men han er selvsagt ikke bedre enn Keru.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...