Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Guest AlexanderS
Hva er balt med Carew egentlig

19689[/snapback]

 

Masse. Han var sikkert kjempedårlig i dag også.

 

Èn scoring og to assister er jo dritsvakt.

 

AlexanderS - som tror vi vinner gruppen.

Link to comment
Share on other sites

Til tross for et mål og en målgivende, spilte ikke Carew noen veldig stor kamp, men det var han ikke alene om. Poenget er dog at han gjør det som er jobben hans.

 

Burde ha klart å få noe bedre ut av situasjonen der han kom alene med keeper.

 

Det hadde fremdeles vært artig med Carew i Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Samtidig som han nok burde puttet minst en til. Nei, jeg er stadig vekk enig med Kim, god nok for Arsenal er han ikke.

 

Hva synes du om Carews prestasjon i går?

 

Til tross for et mål og en målgivende, spilte ikke Carew noen veldig stor kamp, men det var han ikke alene om. Poenget er dog at han gjør det som er jobben hans.

 

Burde ha klart å få noe bedre ut av situasjonen der han kom alene med keeper.

 

Det hadde fremdeles vært artig med Carew i Arsenal

 

Jo, Carew spilte virkelig en stor kamp. I nærmest hele andreomgang så fikk han nesten ikke en eneste ball å jobbe med, ettersom slovererne presset oss kolossalt. Allikevel var det Carew som sendte den avgjørende pasningen til Gamst Pedersen.

 

Carew var strålende i førsteomgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 100 % sikker på at du mener dette utelukkende pga at han er norsk.

19671[/snapback]

 

Wiltord var ikke god nok for Arsenal, men var mer enn god nok for Lyon. Om man er god nok for en klubb, har ikke bare med om man lykkes i en klubb som kan likestilles med en annen klubb nivåmessig. Det er mer enn bare fotballferdigheter som spiller inn her. Wiltord hadde helt klart fotballferdigheter nok til å kunne lykkes i Arsenal, men passet desverre ikke godt nok inn, og derfor gikk det som det gikk med han.

19684[/snapback]

Wiltord var god nok for Arsenal. Som squadplayer. Overgangssummen hans, og utvilsomt lønninga gjorde det uleveleg til slutt.

 

Det ville vert nøyaktig det samme med Carew. Ei rekke middelmådige prestasjoner, ispedd eit par gode kampar.

 

Just for the record: Såg ikkje kampen i går.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Samtidig som han nok burde puttet minst en til. Nei, jeg er stadig vekk enig med Kim, god nok for Arsenal er han ikke.

19734[/snapback]

 

Burde han virkelig det?

Uansett om han burde det eller ikke, så er det vel ikke sånn at Henry setter alle sjansene han får heller? Da brukes jo argumentasjonen om at så lenge han scorer et mål og lager en assist er det samme om han misbruker de andre.

Link to comment
Share on other sites

Til tross for et mål og en målgivende, spilte ikke Carew noen veldig stor kamp, men det var han ikke alene om. Poenget er dog at han gjør det som er jobben hans.

 

Burde ha klart å få noe bedre ut av situasjonen der han kom alene med keeper.

 

Det hadde fremdeles vært artig med Carew i Arsenal

 

Jo, Carew spilte virkelig en stor kamp. I nærmest hele andreomgang så fikk han nesten ikke en eneste ball å jobbe med, ettersom slovererne presset oss kolossalt. Allikevel var det Carew som sendte den avgjørende pasningen til Gamst Pedersen.

 

Carew var strålende i førsteomgang.

19767[/snapback]

 

Ser i ettertid at jeg tok i litt :) Ble litt feil. Carew var blant de beste på det norske laget, men synes dog at hele Norge egentlig ikke spilte særlig bra. I går var Gud norsk!

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Syns diskusjonen om Carews prestasjoner i landskampen er uinteressant i forhold til spørsmålet om han er en potensiell spiller for Arsenal.

 

Per dato synes jeg at han verken har gode nok ferdigheter eller passer inn i Wengers formasjon. Forholdet mellom ferdigheter og pris taler også i mot en fremtidig Arsenal overgang.

 

Carew spilte for øvrig en OK/bra kamp mot Slovenia. Dersom han fortsetter fremgangen kan han bli en av de bedre spissene i europeisk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Carew var uten tvil en av Norges beste mot møkkalaget

Slovenia.

Ingen spisser putter alle de har, heller ikke Carew.

1 mål på 2 forsøk er meget bra + en målgivende.

 

Om Carew er god nok for Arsenal vet jeg ikke, men

jeg tror mer det går på om Carew passer inn i Arsenals måte å

spille på. Det er jeg mer usikker på, men fortsetter

Carew sin imponerende framgang...kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Til tross for et mål og en målgivende, spilte ikke Carew noen veldig stor kamp, men det var han ikke alene om. Poenget er dog at han gjør det som er jobben hans.

 

Burde ha klart å få noe bedre ut av situasjonen der han kom alene med keeper.

 

Det hadde fremdeles vært artig med Carew i Arsenal

 

Jo, Carew spilte virkelig en stor kamp. I nærmest hele andreomgang så fikk han nesten ikke en eneste ball å jobbe med, ettersom slovererne presset oss kolossalt. Allikevel var det Carew som sendte den avgjørende pasningen til Gamst Pedersen.

 

Carew var strålende i førsteomgang.

19767[/snapback]

 

Ser i ettertid at jeg tok i litt :ph34r: Ble litt feil. Carew var blant de beste på det norske laget, men synes dog at hele Norge egentlig ikke spilte særlig bra. I går var Gud norsk!

19829[/snapback]

 

Godt at du i det minste kan innrømme feil, i motsetning til den del andre! ;)

 

Førsteomgangen var noe av det beste jeg har sett av Norge på bortebane. Vi må ikke glemme at motstanden var meget sterk, som f.eks. har slått selveste Italia hjemme tidligere i kvalifiseringen. Jeg fryktet faktisk før kampen at Slovenia ville vært spillemessig overlegne oss i to begge omgangene - men heldigvis ble ikke det tilfelle. Og vi vant jo kampen, det er det viktigste.

 

Andreomgangen var så som så, og det irriterer meg at vi ikke løftet laget før etter Slovenias scoring. Hadde vi bare løftet laget en smule - og dermed kunne få ha ballen i laget litt oftere - så ville det resultert i livsfarlige bakromssjanser til Carew og Braathen, som bare hadde en mann på seg til enhver tid, pga. at Slovenia satset med nærmest alle mann framover i andreomgang.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Syns diskusjonen om Carews prestasjoner i landskampen er uinteressant i forhold til spørsmålet om han er en potensiell spiller for Arsenal.

 

Per dato synes jeg at han verken har gode nok ferdigheter eller passer inn i Wengers formasjon. Forholdet mellom ferdigheter og pris taler også i mot en fremtidig Arsenal overgang.

 

Carew spilte for øvrig en OK/bra kamp mot Slovenia. Dersom han fortsetter fremgangen kan han bli en av de bedre spissene i europeisk fotball.

19831[/snapback]

 

Kan du begrunne hvorfor Carews prestasjoner på landslaget er uinteressant i forhold til spørsmålet om at han er en potensiell spiller for Arsenal? De slovenske forsvarerne holder god kvalitet - antall baklengsmål i årets kvalikk taler for deg selv. Det er her snakk om stoppere som har avkledd det italienske stjernegalleriet tidligere i årets kvalikk. Det er her også snakk om stoppere som har blitt avkledd av John Carew i begge oppgjørene mot Norge - to scoringer samt to målgivende taler også for seg selv.

 

Men svar meg på dette da: Flere her inne frykter at Carew ikke skal henge med i Arsenals hurtige og tekniske spillestil. Men hvorfor kan ikke Carew lykkes i Arsenal, når han regjerer den franske serien for Lyon - en klubb som har en spillestil tilnærmet lik Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Carew var uten tvil en av Norges beste mot møkkalaget

Slovenia.

Ingen spisser putter alle de har, heller ikke Carew.

1 mål på 2 forsøk er meget bra + en målgivende.

 

Om Carew er god nok for Arsenal vet jeg ikke, men

jeg tror mer det går på om Carew passer inn i Arsenals måte å

spille på. Det er jeg mer usikker på, men fortsetter

Carew sin imponerende framgang...kanskje...

19840[/snapback]

 

To målgivende.

 

Flere her inne frykter at Carew ikke skal henge med i Arsenals hurtige og tekniske spillestil. Men hvorfor kan ikke Carew lykkes i Arsenal, når han regjerer den franske serien for Lyon - en klubb som har en spillestil tilnærmet lik Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Syns diskusjonen om Carews prestasjoner i landskampen er uinteressant i forhold til spørsmålet om han er en potensiell spiller for Arsenal.

 

Per dato synes jeg at han verken har gode nok ferdigheter eller passer inn i Wengers formasjon. Forholdet mellom ferdigheter og pris taler også i mot en fremtidig Arsenal overgang.

 

Carew spilte for øvrig en OK/bra kamp mot Slovenia. Dersom han fortsetter fremgangen kan han bli en av de bedre spissene i europeisk fotball.

19831[/snapback]

 

Kan du begrunne hvorfor Carews prestasjoner på landslaget er uinteressant i forhold til spørsmålet om at han er en potensiell spiller for Arsenal? De slovenske forsvarerne holder god kvalitet - antall baklengsmål i årets kvalikk taler for deg selv. Det er her snakk om stoppere som har avkledd det italienske stjernegalleriet tidligere i årets kvalikk. Det er her også snakk om stoppere som har blitt avkledd av John Carew i begge oppgjørene mot Norge - to scoringer samt to målgivende taler også for seg selv.

 

Men svar meg på dette da: Flere her inne frykter at Carew ikke skal henge med i Arsenals hurtige og tekniske spillestil. Men hvorfor kan ikke Carew lykkes i Arsenal, når han regjerer den franske serien for Lyon - en klubb som har en spillestil tilnærmet lik Arsenal?

19866[/snapback]

 

Hovedårsaken er at Wenger setter sammen spissparet med en spydspiss og en som ligger dypere. Den spissen som skal ligge dypt må ha helt andre egenskaper enn det Carew per dato har. Du ser vel også at Henry er selvskreven i rollen som "first striker"?

Link to comment
Share on other sites

To målgivende.

 

Flere her inne frykter at Carew ikke skal henge med i Arsenals hurtige og tekniske spillestil. Men hvorfor kan ikke Carew lykkes i Arsenal, når han regjerer den franske serien for Lyon - en klubb som har en spillestil tilnærmet lik Arsenal?

19867[/snapback]

En målgivende. Det opererer i alle fall alle andre enn deg med.

Fordi Arsenal spelar i England - ikkje Frankrike. Stor nivåforskjell. Lyon sin spelestil er langt frå Arsenal. Dei har Houllier med roret, og sjølv med Le Guen var spelestilen langt meir basert på reine vingar - som er eit must for ein spelar som John Carew.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Syns diskusjonen om Carews prestasjoner i landskampen er uinteressant i forhold til spørsmålet om han er en potensiell spiller for Arsenal.

 

Per dato synes jeg at han verken har gode nok ferdigheter eller passer inn i Wengers formasjon. Forholdet mellom ferdigheter og pris taler også i mot en fremtidig Arsenal overgang.

 

Carew spilte for øvrig en OK/bra kamp mot Slovenia. Dersom han fortsetter fremgangen kan han bli en av de bedre spissene i europeisk fotball.

19831[/snapback]

 

Kan du begrunne hvorfor Carews prestasjoner på landslaget er uinteressant i forhold til spørsmålet om at han er en potensiell spiller for Arsenal? De slovenske forsvarerne holder god kvalitet - antall baklengsmål i årets kvalikk taler for deg selv. Det er her snakk om stoppere som har avkledd det italienske stjernegalleriet tidligere i årets kvalikk. Det er her også snakk om stoppere som har blitt avkledd av John Carew i begge oppgjørene mot Norge - to scoringer samt to målgivende taler også for seg selv.

 

Men svar meg på dette da: Flere her inne frykter at Carew ikke skal henge med i Arsenals hurtige og tekniske spillestil. Men hvorfor kan ikke Carew lykkes i Arsenal, når han regjerer den franske serien for Lyon - en klubb som har en spillestil tilnærmet lik Arsenal?

19866[/snapback]

 

Hovedårsaken er at Wenger setter sammen spissparet med en spydspiss og en som ligger dypere. Den spissen som skal ligge dypt må ha helt andre egenskaper enn det Carew per dato har. Du ser vel også at Henry er selvskreven i rollen som "first striker"?

19890[/snapback]

 

Henry hadde selvsagt i utgangspunktet vært et førstevalg, men det hadde jo ikke vært å forakte å ha to spisser i verdensklasse. Jeg er en av dem som mener at variasjon i angrepsspillet er en viktig ressurs for en klubb, og Carew kunne utvilsomt tilført angripet vårt en ny dimensjon.

 

Denne sesongen har han forresten ikke bare vist seg som en god målscorer, men også som en meget solid tilrettelegger.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

To målgivende.

 

Flere her inne frykter at Carew ikke skal henge med i Arsenals hurtige og tekniske spillestil. Men hvorfor kan ikke Carew lykkes i Arsenal, når han regjerer den franske serien for Lyon - en klubb som har en spillestil tilnærmet lik Arsenal?

19867[/snapback]

En målgivende. Det opererer i alle fall alle andre enn deg med.

Fordi Arsenal spelar i England - ikkje Frankrike. Stor nivåforskjell. Lyon sin spelestil er langt frå Arsenal. Dei har Houllier med roret, og sjølv med Le Guen var spelestilen langt meir basert på reine vingar - som er eit must for ein spelar som John Carew.

19906[/snapback]

 

Du har lest VGs sammendrag, evn. spillerbørs fra kampen? Faktum er uansett at Carew sitter igjen med èn scoring samt to assister i protokollen fra denne kampen, og blinde VG-journalister kan ikke hindre det. Cluet er at VGs journalist trodde at "Panzer"-Hagen var borti stussen fra Carew - som Lundekvam i trekket etter puttet i kassen. Det er feil. Hagen var ikke borti ballen, noe sikkert du også kan skrive under på - etter å ha sett situasjonen/målet i etterkant.

 

Stor nivåforskjell? Kan du dokumentere det? Den franske serien er den helt klart mest undervurderte av "de store". Prestasjonene til franske klubblag i Europa de siste sesongene tyder på det - hvordan kan du ellers forklare at Monaco spilte seg til CL-finale, og at det syvende beste laget i Frankrike, Marseille, spilte seg helt til UEFA-cup finalen for bare to år siden? Hvordan kan du forklare at spranget fra de beste i Frankrike til de mindre gode, er mye mindre enn spranget fra de beste i PL til de minde gode?

 

Hvordan kan du klage på dårlige motstandere, når Carew har puttet mot flere av de beste klubbene i den franske serien?

 

Det er langt fra et must for Carew.

Link to comment
Share on other sites

Du gjentek deg sjølv AlexanderS. Eg gjev uttrykk for det som er mitt oppriktige syn. Ein heil masse spørsmål som får meg til å gjenta det same vil ikkje endre det.

 

Skal vere heilt ærlig i at eg ikkje har studert målet til Carew inngåande, men dei to avisene eg har lest om saken har operert med eitt mål og ein målgjevande. Det er dog godt mogleg eg tar feil, akkurat på det. Uansett er det vel uinteressant.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Henry hadde selvsagt i utgangspunktet vært et førstevalg, men det hadde jo ikke vært å forakte å ha to spisser i verdensklasse. Jeg er en av dem som mener at variasjon i angrepsspillet er en viktig ressurs for en klubb, og Carew kunne utvilsomt tilført angripet vårt en ny dimensjon.

 

Denne sesongen har han forresten ikke bare vist seg som en god målscorer, men også som en meget solid tilrettelegger.

19945[/snapback]

 

Personlig synes jeg det er ekstremt tidlig å oppgradere Carew til "verdensklasse", men jeg har ingen problem med å forstå at du er oppriktig uenig med meg.

 

For min egen del er jeg like spent på om Carew klarer å opprettholde nivået han er på i dag, som om han klarer å utvikle seg videre. Nøkkelen til videre suksess ligger vel så mye i hodet som i beina.

 

Tanken om mer variert angrepsspill ved å bruke en stor og sterk spiss sammen med Henry, er for så vidt en interessant tanke, men det er ingenting som tyder på at Wenger med det første skal vrake den "dype spisstypen" i formasjonen sin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi burde kjøpt Carew i sommer, men tror ikke Wenger har samme planer.

Skjønner jo også folk som ikke mener han er noe for Arsenal basert på hvordan han er som person og tidligere hendelser utafor banen

Men han har tydeligvis forandret helt fokus i forhold til fotball og kanskje blitt litt mer "voksen".

Han har jo vist i mange kamper at han har noe å gjøre på toppnivå.

 

Råsterk, stor løpskraft, hurtig og er god på hodet, og derfor vil se han i Arsenal-trøya.

Eneste han sliter litt med er vel ballteknikken. Der mangler det fortsatt litt , men hva kan man forvente av en på 1.95 :P

Noen treninger hos Wenger, så blir sikkert det også bedre..hehe.

 

Vi trenger av og til litt ny og annerledes stil i Arsenal-angrepet og hvis jeg noe å utsette på det, vil det være forutsigbarheten og det å sjelden prøve nye spilleposisjoner på topp.

Henry-Carew som to rene spisser og Fabregas/Hleb/Bergkamp som offensiv sentral midtbane synes jeg høres bra ut men..

Det sies at det SKAL være en hengespiss når vi spiller, men hvorfor kan vi ikke ha to rene spisser?

Skulle tro det gir bedre trykk foran mål siden Henry vandrer så mye på kantene.

Hvor mange ganger har vi sett at innlegg fra kantene har endt i ingenting?

Mest fordi nettopp Henry løper ut på kanten og ofte slår disse innleggene, og vi har ingen i boksen.

Han er ikke en typisk spiller som står i boksen å venter på innleggene, men skaper derimot målene sine på andre måter.

Vi har vel en "fox-in-the-box" i Arsenal og det er Lupoli, men han er jo ikke helt klar for A-laget enda og har vel heller ikke så veldig mye muskler..

 

Sier ikke at Arsenals angrepsspill er dårlig pr. idag, men det kan forbedres og forenkles.

Det blir til tider mye småpasninger i og rundt 16 meter og det skal absolutt gjøres finest mulig. Dette krever enorm presisjon og det blir mye stanging mot etablert forsvar og medfører til støttepasninger

Min teori er. Er man fri på 20 meter. Skyt!

 

ok, tilbake til Carew..hehe. Han havnet i Lyon og blir der sikkert en god stund, men det hadde vært moro å sett han sammen med Henry på topp engang.

Han sikkert kommer til England etterhvert..

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du gjentek deg sjølv AlexanderS. Eg gjev uttrykk for det som er mitt oppriktige syn. Ein heil masse spørsmål som får meg til å gjenta det same vil ikkje endre det.

 

Skal vere heilt ærlig i at eg ikkje har studert målet til Carew inngåande, men dei to avisene eg har lest om saken har operert med eitt mål og ein målgjevande. Det er dog godt mogleg eg tar feil, akkurat på det. Uansett er det vel uinteressant.

19956[/snapback]

 

 

Hvor mange kamper fra den franske serien ser du i løpet av en sesong?

 

Ja, jeg gjentar meg selv. Og grunnen til det er enkel: Jeg savner et skikkelig svar. Carew spiller i en dårlig liga. Carew vil ikke passe inn i Arsenals spillesystem. Ok, greit nok. Men da spør jeg følgende: Hvorfor hevder franske lag seg i europeiske klubbturneringer vel så godt som engelske klubber? Og inntrykket jeg har fått - etter å ha sett en del kamper av Lyon denne sesongen - er at de har en spillestil tilnærmet lik vår egen. Hvorfor kan dere da utelukke at Carew vil bli en suksess for Arsenal, i en liga som man skulle tro ville passet ham bedre, tatt i betraktning hans fysiske forutsetninger? hvorfor ikke svare skikkelig?

 

Ja, det er uinteressant. Men rett skal være rett. :withstupid:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kamper fra den franske serien ser du i løpet av en sesong? Har vel snitta 4-5 dei seinare åra.

 

Ja, jeg gjentar meg selv. Og grunnen til det er enkel: Jeg savner et skikkelig svar. Carew spiller i en dårlig liga. Carew vil ikke passe inn i Arsenals spillesystem. Ok, greit nok. Men da spør jeg følgende:

 

Hvorfor hevder franske lag seg i europeiske klubbturneringer vel så godt som engelske klubber? Europeisk klubbturnering.. Du meiner den som kvalitetslaget Liverpool vann i fjor? Cupturneringar går ikkje berre på kvalitet veit du, då hadde vi vunne for lenge sida. Og inntrykket jeg har fått - etter å ha sett en del kamper av Lyon denne sesongen - er at de har en spillestil tilnærmet lik vår egen. Sett Lyon i to kamper denne sesongen og er skarpt uenig. Hvorfor kan dere da utelukke at Carew vil bli en suksess for Arsenal, i en liga som man skulle tro ville passet ham bedre, tatt i betraktning hans fysiske forutsetninger? Eg meiner ikkje den passer han bedre. Alt for dårlig teknisk, taktisk og timingmessig. I alle fall ikkje ut i frå Arsenal sin spelestil, som er alt anna enn engelsk. Ser ikkje vekk frå at Carew kunne gjort en fin jobb i Premier League, men då for middelmådigheter som Charlton, Middlesborough og Tottenham. Utelukke noko kan ein ikkje gjere før det er prøvd - men ein kan ikkje la Gud og kvar mann få prøve seg heller.

20018[/snapback]

Har svart deg hundervis av gangar. Og dei er mi oppriktige meining, ergo skikkelige svar. Du må då snart skjønne at du ikkje klarer å omvende meg. Det kan kun Carew gjere. Dårlig av Carew i dag for øvrig - mot motstand som etter ditt sigande skal passe han bedre. Ikkje kom med at laget er for dårlig - viss han er ein verdseinar skal han kunne heve laget.

 

Case closed for min del, inntil Carew omvender meg. Du kan berre gi opp.

 

:withstupid:

Link to comment
Share on other sites

Har svart deg hundervis av gangar. Og dei er mi oppriktige meining, ergo skikkelige svar. Du må då snart skjønne at du ikkje klarer å omvende meg. Det kan kun Carew gjere. Dårlig av Carew i dag for øvrig - mot motstand som etter ditt sigande skal passe han bedre. Ikkje kom med at laget er for dårlig - viss han er ein verdseinar skal han kunne heve laget.

 

Case closed for min del, inntil Carew omvender meg. Du kan berre gi opp.

 

:wacko:

20035[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

Link to comment
Share on other sites

Har svart deg hundervis av gangar. Og dei er mi oppriktige meining, ergo skikkelige svar. Du må då snart skjønne at du ikkje klarer å omvende meg. Det kan kun Carew gjere. Dårlig av Carew i dag for øvrig - mot motstand som etter ditt sigande skal passe han bedre. Ikkje kom med at laget er for dårlig - viss han er ein verdseinar skal han kunne heve laget.

 

Case closed for min del, inntil Carew omvender meg. Du kan berre gi opp.

 

:wacko:

20035[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv Paddy.

20052[/snapback]

 

Helt enig. Carew er en god spiller, men langt fra verdensklasse.

Om han blir det noen gang er en annen sak. Da må teknikken

bedres kraftig på mottak. Det er en av hans største svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...