Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Guest AlexanderS

Jeg husker jeg var deltager i en diskusjon her på forumet (rett etter åpningen, var det vel), som omhandlet John Carews kvaliteter som fotbalspiller og som en eventuell forsterkning. Tråden handlet vel i utgangspunktet om Jan Koller, men det var Carew som engasjerte.

 

De fleste mente at Carew var en udugelig spiller, og at Kanu (mannen som så vidt scorte for West Bromvich den foregående sesongen - for å ikke snakke om at Kevin Campbell ble prioritert foran nigerianeren!) gikk John en høy gang. At John spilte for en såpass svak klubb som Besiktas ble også brukt som et argument.

 

Jeg vil da spørre Kim, Brekkvalden, Jesper og andre: Har dere den samme meningen om denne udugelige spilleren ennå?

 

For nå spiller vel han ikke for en dårlig klubb, formoder jeg? Lyon, vet dere? Klubben som har hevdet seg bedre enn vår egen klubb i CL de siste årene, og som har vunnet den franske ligaen de siste fire årene?

 

Tre mål på tre kamper - borte mot Saint Etienne, hjemme mot Strasbourg og borte mot Marseille - det er vel heller ikke bare snakk om svake motstandere, eller hva? Matchvinner i to av kampene. Ingen straffemål.

 

Ooops, nå glemte jeg jo jeg den franske supercupen i farten - Auxerre-Lyon. Kampen ble spilt på Auxerres hjemmebane, og hva ble stillingen? 4-1! Og hvor mange mål scorte vår landslagsspiss? Tre scoringer, i tillegg til å være mannen som var hovedarkitekten bak den første scoringen. Dårlig, ja?

 

Ja, to mål i den ene kampen i Peace Cup i sommer har han også i protokollen. Bad, bad, bad...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Guest AlexanderS
Jeg står fortsatt ved at John Carew ikke er god nok for Arsenal, uavhengig av hvor godt han gjør det i Lyon.

17744[/snapback]

 

Men hva med nivået til spilleren? Fremdeles like crap?

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva man mener om Carew, er det ingen overraskelse at han starter godt i sin nye klubb.

I Enga, RBK, Valencia, Besiktas og nå Lyon har han alltid hatt gode starter, for så å blekne i sine prestasjoner utover i sesongen..

 

Skårer Carew over 15 mål i år blir jeg overrasket !

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Uansett hva man mener om Carew, er det ingen overraskelse at han starter godt i sin nye klubb.

I Enga, RBK, Valencia, Besiktas og nå Lyon har han alltid hatt gode starter, for så å blekne i sine prestasjoner utover i sesongen..

 

Skårer Carew over 15 mål i år blir jeg overrasket !

17746[/snapback]

 

Carew scorte nesten ingen mål i Besiktas i begynnelsen av sesongen, om man ser bort fra straffescoringer. Carew har uansett aldri vært i nærheten av en slik start som han gjennomgår nå - 8 mål på fem kamper er meget sterkt, og den blir ikke akkurat mindre sterk tatt i betraktning de sterke motstanderne klubben har møtt under denne perioden. Det er også verdt å legge merke til at ingen av scoringene er kommet på straffe.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt mener jeg det samme, hvorfor skulle jeg ikke det? All ære til Carew for starten i fransk liga, en liga som ligger LANGT bak den engelske forøvrig, men det kommer en høst også i Frakrike.

 

Nei Alexander; jeg har ikke endret mening. Ikke om Carew, ikke om Odda keeperen, og Brann vinner ikke serien i år heller! ;)

Link to comment
Share on other sites

Carew kunne passet inn i Arsenal, men da som en backup, eller rotasjonsspiller. Ikke som en fast spiss på topp, det er han ikke stabil nok til. Kunne jo vært greit å hatt han på topp i noen kamper, fordi da hadde vi hatt en sterk spiller å slå opp til, samt også gjort oss bedre på dødballer, men det er også alt vi kunne trengt han til... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imponert over Carew sine prestasjoner.

Og kunne absolutt tenkt meg Carew som en supersub i Arsenal.

Han scorer nå mål jevnt og trutt.

Det er det vel kun Henry som gjør av våre spisser.

Link to comment
Share on other sites

Det at man brukte besiktas som argument for at Carew er altfor dårlig til Arsenal er jo dumt. Hvor spilte Kolo Toure før han kom til arsenal? Et eller annet sted i hjemlandet sitt. Og Gilberto eller Edu. Ingen hadde hørt om de før de kom til klubben

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imponert over Carew sine prestasjoner.

Og kunne absolutt tenkt meg Carew som en supersub i Arsenal.

Han scorer nå mål jevnt og trutt.

Det er det vel kun Henry som gjør av våre spisser.

17756[/snapback]

No er dette første sesongen kor Carew har scora jevnt og trutt. Han har også berre spelt 4 kampar.

 

Eg er imponert over Carew i Lyon, men meiner han ikkje er god nok, som eg alltid har gjort. Vi skal for eksempel ikkje gløyme at Sylvain Wiltord gjorde ein STOR sesong i Lyon i fjor. Meiner å huske han var ganske utskjelt?

 

jonny har for øvrig heilt rett når han seier at man ikkje kan bruke det som argument for at han ikkje er god nok. Det kan derimot forklare ein suksess. Ein skal ikkje sjå seg blinde på mange mål i fransk liga. Eg meiner man må sjå lenger enn det, og sjå på fotballferdighetane til Carew reint generelt. Det er DEI som ikkje er gode nok.

 

Også en ting til: trur ikkje Carew hadde hjelpt i vår dødball stil. Først og fremst må vi lære oss å slå ballen over dei som står på første stolpe.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Akkurat det irriterte meg og. At de ennå ikke

klarer å slå ballen over 1 forsvareren.

Jeg mener faktisk Carew er en av våre mest undervurderte

utenlandsproffer(utrolig nok).

Han er rask og har faktisk en bedre teknikk enn han gis

kredit for.

Var det ikke Henry som ønsket seg Carew som lagkamerat også

i fjor?

Du så jo sjøl Henry på hodet den nydelige pasningen

fra høyre. Tror en viss Carew hadde gjort ting bedre der.

En Carew i troppen og en til å sette innpå i slutten av CL hadde

ikke vært meg imot.

Link to comment
Share on other sites

Carew er rett og slett ikke en god nok spiller for oss.

Han er sterk og har et bra rykk, men han mangler fortsatt veldig mye på teknikken. Det er først og fremt det han hadde trengt i Arsenal, med det hurtige spillet vi bruker, på små flater.

 

At Carew er god på hodet er i beste fall en overdrivelse. Gutten eier ikke timing.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Selvsagt mener jeg det samme, hvorfor skulle jeg ikke det? All ære til Carew for starten i fransk liga, en liga som ligger LANGT bak den engelske forøvrig, men det kommer en høst også i Frakrike.

 

Nei Alexander; jeg har ikke endret mening. Ikke om Carew, ikke om Odda keeperen, og Brann vinner ikke serien i år heller! ;)

17748[/snapback]

 

Den franske ligaen er kanskje den mest undervurderte i Europa. Man trenger bare å gå to år tilbake i tid for å finne sist gang en fransk klubb spilte seg helt til finalen i Champions League - Monaco, som imponerte alle og slo f.eks Chelsea ut av semifinalen og Real Madrid i kvartfinalen. Det samme året spilte for øvrig Marseille seg til finalen i UEFA-cupen, men i ligaen hevdet ikke klubben seg nevneverdig. Endte vel på en 7-8. plass.

 

Ligaen er veldig tøff, og lagene Carew har scort mot så langt denne sesongen er av den sterke sorten. At han i går scorte igjen (i tillegg til å skulle ha en scoring til - feilannulert) mot et såpass sterkt lag som Marseille - på bortebane - beviser at det ikke er kvaliteten på mostanderlaget som har alt å si.

 

Jeg har Lyon som en av favorittene til å vinne CL denne sesongen. De har de siste årene alltid vært der oppe og jeg tror det bare er et tidsspørsmål før de løfter seg enda et hakk. Beholder de Essien, så blir de meget farlige denne sesongen.

 

Men hvorfor diskuterer vi dette? Det er jo ikke akkurat sånn at de lærde strides om hvem som har mest peiling om John Carew enn undertegnede og deg - vi kan jo kanskje spørre Thierry Henry? :angry:

 

Og du har nok skftet mening om Håkon - flere klasser bedre enn Anthony Basso. And you know it.

 

AlexanderS - som liker å være regjerende cupmester.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jeg er imponert over Carew sine prestasjoner.

Og kunne absolutt tenkt meg Carew som en supersub i Arsenal.

Han scorer nå mål jevnt og trutt.

Det er det vel kun Henry som gjør av våre spisser.

17756[/snapback]

No er dette første sesongen kor Carew har scora jevnt og trutt. Han har også berre spelt 4 kampar.

 

Eg er imponert over Carew i Lyon, men meiner han ikkje er god nok, som eg alltid har gjort. Vi skal for eksempel ikkje gløyme at Sylvain Wiltord gjorde ein STOR sesong i Lyon i fjor. Meiner å huske han var ganske utskjelt?

 

jonny har for øvrig heilt rett når han seier at man ikkje kan bruke det som argument for at han ikkje er god nok. Det kan derimot forklare ein suksess. Ein skal ikkje sjå seg blinde på mange mål i fransk liga. Eg meiner man må sjå lenger enn det, og sjå på fotballferdighetane til Carew reint generelt. Det er DEI som ikkje er gode nok.

 

Også en ting til: trur ikkje Carew hadde hjelpt i vår dødball stil. Først og fremst må vi lære oss å slå ballen over dei som står på første stolpe.

17771[/snapback]

 

Fotballferdighetene til Carew er enorme. John har - om han fortsetter denne storformen - absolutt alt som skal til for å være bli en av Europas beste spisser. Problemet til Carew derimot i alle sesonger har vært manglende scoringer - han har liksom vært eneste år manglet de siste ti scoringene som gjør ham til en storcorer. Dette kommer til å snu seg nå. Han sier jo det selv, han har aldri vært en bedre fotballspiller enn det han er nå!

 

Han er en meget god hodespiller, gjennombruddshissig som få (vært fabelaktig på akkurat dette punktet i Lyon - verdensklasse!) og han har i tillegg en ok teknikk. Iallefall en god nok teknikk som gjør ham til en meget habil dribler. Om han nå også kan bli en effektiv spiss, så er det her snakk om et unikum - i norsk målestokk, som jeg har skrevet tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det at Pascal Cygan ble kåret til årets spiller i Frankrike i ett eller annet år sier det meste om nivået i fransk fotball...

17776[/snapback]

 

Nivået i fransk fotball er meget høyt. Ingen tvil om det. Utenlandske spillere som kommer til denne ligaen blir sjokkert av kvaliteten - den mest undervurderte i europa.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Carew er rett og slett ikke en god nok spiller for oss.

Han er sterk og har et bra rykk, men han mangler fortsatt veldig mye på teknikken. Det er først og fremt det han hadde trengt i Arsenal, med det hurtige spillet vi bruker, på små flater.

 

At Carew er god på hodet er i beste fall en overdrivelse. Gutten eier ikke timing.

17779[/snapback]

 

Da bør du virkelig begynne å se på scoringene til Carew (både i oppkjøringen til denne sesongen og i ligaen). Carew har hatt flere flotte hodescoringer, og burde hatt en til i går - men Marseille-forsvareren reddet hodestøtet på streken (ifølge dommeren, men ballen var etter manges mening inne).

Link to comment
Share on other sites

Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

Link to comment
Share on other sites

Ville i hvertfall ikke karakterisere Carew som møkk. Han er en bra spiller, han har bra toppfart, god på hodet, og har litt teknikk. Henry har jo faktisk snakka om han som makker noen ganger. Jeg syns han fortjener suksess, viktig at han kan bidra på landslaget. Vi får se om vi kan klare å få til noe mot Sveits på onsdag. Kanskje Senderos får stålkontroll på han :blink:

Link to comment
Share on other sites

Carew er rett og slett ikke en god nok spiller for oss.

Han er sterk og har et bra rykk, men han mangler fortsatt veldig mye på teknikken. Det er først og fremt det han hadde trengt i Arsenal, med det hurtige spillet vi bruker, på små flater.

 

At Carew er god på hodet er i beste fall en overdrivelse. Gutten eier ikke timing.

17779[/snapback]

 

Da bør du virkelig begynne å se på scoringene til Carew (både i oppkjøringen til denne sesongen og i ligaen). Carew har hatt flere flotte hodescoringer, og burde hatt en til i går - men Marseille-forsvareren reddet hodestøtet på streken (ifølge dommeren, men ballen var etter manges mening inne).

17796[/snapback]

 

Har ikke fått med meg alle scoringene til Carew i oppkjøringen til sesongen, men basert på tidligere inntrykk vil jeg ikke kalle han en "meget god hodespiller". Han er høy, derfor får han en del høye baller mot seg, mens hans evne til å time innlegg er forferdelig. Dette så jeg spesielt i Rosenborg og under kamper for landslaget.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Carew er en spiss i verdensklasse. I norsk målestokk er han enkelt og greit et unikum, hva angår spisskompetanse og ferdigheter. Mitt tips er at Carew denne sesongen vil være en hard nøtt å knekke for Titi, i kampen mot Gullstøvelen - som sistnevnte har vunnet de to siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Carew er rett og slett ikke en god nok spiller for oss.

Han er sterk og har et bra rykk, men han mangler fortsatt veldig mye på teknikken. Det er først og fremt det han hadde trengt i Arsenal, med det hurtige spillet vi bruker, på små flater.

 

At Carew er god på hodet er i beste fall en overdrivelse. Gutten eier ikke timing.

17779[/snapback]

 

Da bør du virkelig begynne å se på scoringene til Carew (både i oppkjøringen til denne sesongen og i ligaen). Carew har hatt flere flotte hodescoringer, og burde hatt en til i går - men Marseille-forsvareren reddet hodestøtet på streken (ifølge dommeren, men ballen var etter manges mening inne).

17796[/snapback]

 

Har ikke fått med meg alle scoringene til Carew i oppkjøringen til sesongen, men basert på tidligere inntrykk vil jeg ikke kalle han en "meget god hodespiller". Han er høy, derfor får han en del høye baller mot seg, mens hans evne til å time innlegg er forferdelig. Dette så jeg spesielt i Rosenborg og under kamper for landslaget.

17821[/snapback]

 

Som sagt, en del av målene han har hatt for Lyon, motbeviser dette.

Link to comment
Share on other sites

Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Carew er en spiss i verdensklasse. I norsk målestokk er han enkelt og greit et unikum, hva angår spisskompetanse og ferdigheter. Mitt tips er at Carew denne sesongen vil være en hard nøtt å knekke for Titi, i kampen mot Gullstøvelen - som sistnevnte har vunnet de to siste årene.

17833[/snapback]

Er ikkje den franske ligaen rangert lavare enn den engelske? det vil sei at mens man gangar måla til Titi med to, vil man kune gange Carew sine med 1,5?

 

Uansett trur eg du bommer grovt her, og overvurderer Carew. Henry er en spiss i verdensklasse, Adriano, Ruud, Eto'o, Shevchenko likeså. Carew er ikkje i nærleiken ein gong.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Carew er en spiss i verdensklasse. I norsk målestokk er han enkelt og greit et unikum, hva angår spisskompetanse og ferdigheter. Mitt tips er at Carew denne sesongen vil være en hard nøtt å knekke for Titi, i kampen mot Gullstøvelen - som sistnevnte har vunnet de to siste årene.

17833[/snapback]

Er ikkje den franske ligaen rangert lavare enn den engelske? det vil sei at mens man gangar måla til Titi med to, vil man kune gange Carew sine med 1,5?

 

Uansett trur eg du bommer grovt her, og overvurderer Carew. Henry er en spiss i verdensklasse, Adriano, Ruud, Eto'o, Shevchenko likeså. Carew er ikkje i nærleiken ein gong.

17839[/snapback]

 

Nei, ikke såvidt jeg vet. Frankrike, Italia, England, Spania og Tyskland er vel de lagene som er rangert høyest. Men f.eks toppscoreren i den norske eliteserien, vil gange sine mål med et halvt poeng mindre enn hva spillerne i de høyeste rangerte ligaene vil.

 

Vi for se hvem som får rett. Jeg er uansett ganske sikker på at Carew vil score over 20 mål denne sesongen (med forbehold om skadeproblemer, selvsagt).

Link to comment
Share on other sites

John Carew har aldri hatt noen stor stjerne hos, og noe bedre ble det ikke etter slagene i Drammen. Sportslig synes jeg han har variert for mye i sine prestasjoner.

 

Men i skrivende stund er jeg imponert for hva han har utrettet i Lyon. Det ser ut til at gutten har funnet seg til rette sportslig og blitt voksen. Dermed har målene rent inn i både ligasammenheng og treningskampene. Ser ikke bort i fra at Carew denne ganger holder distansen helt ut denne gangen.

 

Må innrømme at jeg har lekt litt med tanken; Henry og Carew sammen på topp. De to burde ha klart å utfylle hverandre på en flott måte.

 

Tiden vil gi oss sannheten!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...