Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Det er akkurat det som er poenget med at Wenger og Arsenal ikkje trenger han. Wenger vil ikkje ha et oppspelspunkt. Og takk for det.

18198[/snapback]

 

Men nå har heldigvis Carew andre kvaliteter enn bare å være et "oppspillspunkt". Den saken er klar.

 

 

Må si at jeg stiller meg sterkt uenig med Wenger i akkurat denne skane. Jeg mener det kunne vært meget interessant (og kanskje også nødvendig) å hatt en større variasjon i angrepsspillet vårt, noe Carew utvilsomt kunne tilført klubben med sin hodestyrke og enorme fysikk.

18202[/snapback]

Kvalitetar som er bedre enn dei vi har i klubben no? Ikkje i nærleiken.

 

Eg er enig med Wenger. Har vi en stor sterk spiss på topp, kan det lett bli slik at vi måker ballen oppover mot han. Det er lett for at det blir slik, sjølv om det ikkje er planen. Sjå berre på Norge. Er det slik vi ønsker å spele? På sikt taper vi poeng på det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Guest AlexanderS
Når ble VG børsen en rettesnor? Jeg vil i all ærbødighet påpeke at journalistene i VG, gang på gang, har vist sin inkompetanse. Selv Hardangerportalen.no greier bedre enn det!

18218[/snapback]

 

Jeg tror faktisk disse sportsjournalistene (som faktisk ser Brann-kamper, i motsetning til deg) har betydelig mer peiling enn deg på dette området. Som sagt, en som betrakter Håkon Opdal som eliteseriens dårligste keeper - bør kanskje nøye seg med å studère fotballen. Du har nok mer peiling på den, du.

 

Jeg er forresten delvis enig med deg. Noen av disse karakterene til Håkon er direkte latterlig. Håkon hadde fortjent en bedre karakter i flere av disse kampene.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det er akkurat det som er poenget med at Wenger og Arsenal ikkje trenger han. Wenger vil ikkje ha et oppspelspunkt. Og takk for det.

18198[/snapback]

 

Men nå har heldigvis Carew andre kvaliteter enn bare å være et "oppspillspunkt". Den saken er klar.

 

 

Må si at jeg stiller meg sterkt uenig med Wenger i akkurat denne skane. Jeg mener det kunne vært meget interessant (og kanskje også nødvendig) å hatt en større variasjon i angrepsspillet vårt, noe Carew utvilsomt kunne tilført klubben med sin hodestyrke og enorme fysikk.

18202[/snapback]

Kvalitetar som er bedre enn dei vi har i klubben no? Ikkje i nærleiken.

 

Eg er enig med Wenger. Har vi en stor sterk spiss på topp, kan det lett bli slik at vi måker ballen oppover mot han. Det er lett for at det blir slik, sjølv om det ikkje er planen. Sjå berre på Norge. Er det slik vi ønsker å spele? På sikt taper vi poeng på det.

18225[/snapback]

 

Uten tvil. Jeg kan faktisk bare se Henry, i dagens stall, som besitter bedre kvaliteter enn Carew. Carew-Henry hadde vært en fryktet duo. Jeg ser det for meg. Hadde blitt suksess det, ja.

 

Jeg sier ikke at vi skal måke ballen opp til Carew i hvert eneste angrep. Det trenger vi jo ikke. John kunne etter min mening lett hevdet seg i det spillemønsteret vi spiller i nå. Han presterer jo bra i Lyon, i omtrent samme spillestil - så hvorfor skal han ikke lykkes med det samme i Arsenal, i en serie som man skulle tro ville passet ham bedre?

 

Men jeg ser ikke det helt forferdelige med å ha variasjon i angrepsspillet, og det kunne Carew utvilsomt tilført med sin spisskompetanse. Og på slutten av kamper - der vi jager poeng - hadde jo Carew vært en gudegave.

 

AlexanderS - som tror nordmannen scorer to mål i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Når ble VG børsen en rettesnor? Jeg vil i all ærbødighet påpeke at journalistene i VG, gang på gang, har vist sin inkompetanse. Selv Hardangerportalen.no greier bedre enn det!

18218[/snapback]

 

Jeg tror faktisk disse sportsjournalistene (som faktisk ser Brann-kamper, i motsetning til deg) har betydelig mer peiling enn deg på dette området. Som sagt, en som betrakter Håkon Opdal som eliteseriens dårligste keeper - bør kanskje nøye seg med å studère fotballen. Du har nok mer peiling på den, du.

 

Jeg er forresten delvis enig med deg. Noen av disse karakterene til Håkon er direkte latterlig. Håkon hadde fortjent en bedre karakter i flere av disse kampene.

18270[/snapback]

 

Jeg tror jeg må korrigere deg; har jeg sagt at Håkon Opdal er TL dårligste keeper. Dog kan jeg informere deg om at jeg HAR trenerutdanning, og har også drevet med keepertrening, så sorry Alexander; JEG er ingen novise! Jeg vil, helt seriøst, faktisk talt påstå at jeg har VEL SÅ GOD peiling på fotball som VG`s journalister.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Når ble VG børsen en rettesnor? Jeg vil i all ærbødighet påpeke at journalistene i VG, gang på gang, har vist sin inkompetanse. Selv Hardangerportalen.no greier bedre enn det!

18218[/snapback]

 

Jeg tror faktisk disse sportsjournalistene (som faktisk ser Brann-kamper, i motsetning til deg) har betydelig mer peiling enn deg på dette området. Som sagt, en som betrakter Håkon Opdal som eliteseriens dårligste keeper - bør kanskje nøye seg med å studère fotballen. Du har nok mer peiling på den, du.

 

Jeg er forresten delvis enig med deg. Noen av disse karakterene til Håkon er direkte latterlig. Håkon hadde fortjent en bedre karakter i flere av disse kampene.

18270[/snapback]

 

Jeg tror jeg må korrigere deg; har jeg sagt at Håkon Opdal er TL dårligste keeper. Dog kan jeg informere deg om at jeg HAR trenerutdanning, og har også drevet med keepertrening, så sorry Alexander; JEG er ingen novise! Jeg vil, helt seriøst, faktisk talt påstå at jeg har VEL SÅ GOD peiling på fotball som VG`s journalister.

18278[/snapback]

 

Ja, det har du skrevet. Han var udugelig, etter din oppfatning. At du fremdeles mener han ligger på dette nivået er jo på grensen til det komiske, og mens halve fotball-norge ønsker Opdal som landslagskeeper - så sammenligner du oddingen med de dårligste keeperene i eliteserien.

 

Jeg tror de fleste fotballinteresserte har bedre peiling på fotball enn VGs sportsjournalister. Men man skulle vel tro at disse på en noenlunde god måte kan bedømme Opdals prestasjoner? De ser jo tross alt kampene direkte på stadion, noe som åpenbart er mer enn det du har gjort.

 

I følge VGs børs, så har forresten ikke Opdal en eneste tabbe i protokollen. Eliteseriens beste keeper etter manges mening, derimot, Arni Gautir Arason, har en tabbe i protokollen. Bare til eksempel. På dagbladets (eller var det nettavisens) børs så ligger Opdal inne blant de ti beste spillerne denne sesongen. Bare tilfeldig, kanskje? Har du forresten sett Brann denne sesongen?

 

Nei. Opdal har vært Branns beste spiller denne sesongen (sammen med Scharner og muligens Andresen), og det kommer dessverre ikke til å ta mange år før Opdal vil bli hentet til en toppklubb i europeisk sammenheng. Noe jeg forresten spådde på det gamle forumet for 2 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Litt off topic, men dog likevel; der var sesongen til middelhavsfareren Brann over. Fornøyelig! ;)

18283[/snapback]

 

Det gjør ikke så mye!

 

Jeg har fremdeles den deilige følelsen fra fjorårets cupgull i kroppen. Nei, tror vi heller satser på seier i UEFA-cupen, jeg! ;)

 

AlexanderS - som registrerer at Viking også er ute av cupen. Overraskende nok på et tidligere tidspunkt enn Brann...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Hvor var forresten Opdal på 2-0 målet til Vålerengen i kveld? Han står forresten som ei saltstøtte på 1-0 målet også.

18284[/snapback]

 

Hva? Du er ikke seriøs? Opdal var jo fantastisk i dag! Årets redning, bl.a!

 

Hehe, at det går an! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
AlexanderS - som tror nordmannen scorer to mål i kveld.

18271[/snapback]

 

Jada, da var Carew mer i rute kan man vel si.

18315[/snapback]

 

Joda, du har selvfølgelig rett.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest AlexanderS
AlexanderS - som tror nordmannen scorer to mål i kveld.

18271[/snapback]

 

Jada, da var Carew mer i rute kan man vel si.

18315[/snapback]

 

Ny scoring i går. What a bad boy!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Bad boy? Det er vel ingen som har sagt at Carew er en slem gutt?

 

At han ikke er Guds gave til fotballen derimot..

19183[/snapback]

 

Tro hva dere vil. Faktum er at Carew scorer i nærmest hver eneste kamp han stiller opp i, og ville vært en meget god tilvekst for dette Arsenal-laget.

 

AlexanderS - som tror Carew scorer mot Skottland og Slovenia.

Link to comment
Share on other sites

Bad boy? Det er vel ingen som har sagt at Carew er en slem gutt?

 

At han ikke er Guds gave til fotballen derimot..

19183[/snapback]

 

Tro hva dere vil. Faktum er at Carew scorer i nærmest hver eneste kamp han stiller opp i, og ville vært en meget god tilvekst for dette Arsenal-laget.

 

AlexanderS - som tror Carew scorer mot Skottland og Slovenia.

19186[/snapback]

 

Han har gjort det i Lyon ja.....Ikke i de andre klubbene, men det er spennende å se hva som skjer med Lille-John.

Link to comment
Share on other sites

AlexanderS - som tror nordmannen scorer to mål i kveld.

18271[/snapback]

 

Jada, da var Carew mer i rute kan man vel si.

18315[/snapback]

 

Ny scoring i går. What a bad boy!

19182[/snapback]

Scoring og scoring fru blom. Viss det er hans mål, så kan eg like godt.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
AlexanderS - som tror nordmannen scorer to mål i kveld.

18271[/snapback]

 

Jada, da var Carew mer i rute kan man vel si.

18315[/snapback]

 

Ny scoring i går. What a bad boy!

19182[/snapback]

Scoring og scoring fru blom. Viss det er hans mål, så kan eg like godt.

19209[/snapback]

 

Studèr scoringen, du, og du vil se at det er en flott scoring. Ballen hadde ikke gått i nettet hadde det ikke vært for Carews meget presise stuss.

 

Og nei, jeg tviler på at du ville slått en 195 centimeter høy forsvarer i en luftduell, i tillegg til å heade ballen elegant i hjørnet.

 

Carew for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Bad boy? Det er vel ingen som har sagt at Carew er en slem gutt?

 

At han ikke er Guds gave til fotballen derimot..

19183[/snapback]

 

Tro hva dere vil. Faktum er at Carew scorer i nærmest hver eneste kamp han stiller opp i, og ville vært en meget god tilvekst for dette Arsenal-laget.

 

AlexanderS - som tror Carew scorer mot Skottland og Slovenia.

19186[/snapback]

 

Han har gjort det i Lyon ja.....Ikke i de andre klubbene, men det er spennende å se hva som skjer med Lille-John.

19207[/snapback]

 

Joda, Carew har vært bra i både Rosenborg, Vålerengen, Besiktas, Valencia og Roma, han - men det er ikke før nå han har tatt det absolutte steget opp i verdenstoppen, og han vil denne sesongen forhåpentligvis etablere seg som en av verdens beste spisser.

Link to comment
Share on other sites

Bad boy? Det er vel ingen som har sagt at Carew er en slem gutt?

 

At han ikke er Guds gave til fotballen derimot..

19183[/snapback]

 

Tro hva dere vil. Faktum er at Carew scorer i nærmest hver eneste kamp han stiller opp i, og ville vært en meget god tilvekst for dette Arsenal-laget.

 

AlexanderS - som tror Carew scorer mot Skottland og Slovenia.

19186[/snapback]

 

Han har gjort det i Lyon ja.....Ikke i de andre klubbene, men det er spennende å se hva som skjer med Lille-John.

19207[/snapback]

 

Joda, Carew har vært bra i både Rosenborg, Vålerengen, Besiktas, Valencia og Roma, han - men det er ikke før nå han har tatt det absolutte steget opp i verdenstoppen, og han vil denne sesongen forhåpentligvis etablere seg som en av verdens beste spisser.

19273[/snapback]

 

Bra du ikke er subjektiv når du skriver. :dozing:

Carew fikk vel mye kritikk i RBK pga at han var for ego?

Det sier tom Mini i dag.

 

I de andre klubbene hadde han blandet suksess. Åpnet bra, men falt av etter

hvert. Håper han fortsetter slik han har gjort til nå i Lyon.

Kjempemål sist kan vel diskuteres. :'(

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Bad boy? Det er vel ingen som har sagt at Carew er en slem gutt?

 

At han ikke er Guds gave til fotballen derimot..

19183[/snapback]

 

Tro hva dere vil. Faktum er at Carew scorer i nærmest hver eneste kamp han stiller opp i, og ville vært en meget god tilvekst for dette Arsenal-laget.

 

AlexanderS - som tror Carew scorer mot Skottland og Slovenia.

19186[/snapback]

 

Han har gjort det i Lyon ja.....Ikke i de andre klubbene, men det er spennende å se hva som skjer med Lille-John.

19207[/snapback]

 

Joda, Carew har vært bra i både Rosenborg, Vålerengen, Besiktas, Valencia og Roma, han - men det er ikke før nå han har tatt det absolutte steget opp i verdenstoppen, og han vil denne sesongen forhåpentligvis etablere seg som en av verdens beste spisser.

19273[/snapback]

 

Bra du ikke er subjektiv når du skriver. :blink:

Carew fikk vel mye kritikk i RBK pga at han var for ego?

Det sier tom Mini i dag.

 

I de andre klubbene hadde han blandet suksess. Åpnet bra, men falt av etter

hvert. Håper han fortsetter slik han har gjort til nå i Lyon.

Kjempemål sist kan vel diskuteres. :P

19327[/snapback]

 

Ingen her som har skrevet at målet sist var en kjempescoring. Men at det var en flott scoring, det var det.

 

Joda, Carew fikk kritikk for å være ego når han spilte for Rosenborg. Men han var uansett en kjempesuksess på Lerkendal - det er ikke uten grunn at Valencia brukte hele 75 millioner NOK på å få kjøpt nordmannen fra RBK? Han var vel også en av toppscorerne i Champions League den sesongen, om jeg ikke husker feil.

 

Husker f.eks veldig godt den ene hjemmekampen mot Dortmund dette året, da han lekte seg med tyskerne og ble belønnet med en tier på VG-børsen. Fantastisk kamp.

 

AlexanderS - objektiv, og håper Carew presterer på et likt nivå mot Slovenia.

Link to comment
Share on other sites

Bad boy? Det er vel ingen som har sagt at Carew er en slem gutt?

 

At han ikke er Guds gave til fotballen derimot..

19183[/snapback]

 

Tro hva dere vil. Faktum er at Carew scorer i nærmest hver eneste kamp han stiller opp i, og ville vært en meget god tilvekst for dette Arsenal-laget.

 

19186[/snapback]

han er nok ikke i Wenger's planer enda, men med litt stabilt spill kan han fort bli det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Jeg står fortsatt ved at John Carew ikke er god nok for Arsenal, uavhengig av hvor godt han gjør det i Lyon.

17744[/snapback]

 

Jeg er 100 % sikker på at du mener dette utelukkende pga at han er norsk.

Hadde Carew kommet til Arsenal ville han vært rangert som vår nest beste spiss.

 

At han ikke er god nok for Arsenal når han er god nok for Lyon er bare tull. Lyon er en klubb som er på samme nivå, om ikke bedre enn oss. Det er bare å innse det; Carew er en spiss som holder et høyt internasjonalt nivå. Garantert blant de 20 beste spissene i Europa. Vi i Norge skal føle oss priveligerte over at vi har et slikt unikt talent og en superstjerne i våre rekker. Får inderlig håpe at han overfører storspillet og scoringsteften fra klubblaget over til landslaget i kveld og i tiden fremover. Norge kan gjøre det storartet i Tyskland neste sommer med en Carew i superslag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 100 % sikker på at du mener dette utelukkende pga at han er norsk.

19671[/snapback]

 

Da tar du 100% feil. Har ikke noe imot å få nordmenn i Arsenal, så lenge de er gode nok, og passer inn i Arsenals spillestil.

 

Når jeg skriver at John Carew ikke er god nok for Arsenal, så har ikke dette nødvendigvis bare med fotballferdighetene hans å gjøre. Jeg ser ikke for meg at han passer inn i vår spillestil. Han har ikke den teknikken og hurtigheten som kreves for å passe inn på topp hos Arsenal. Det er ingen tvil om at Carew kunne gitt oss mer luftstyrke der fremme, men slik ønsker ikke Wenger å spille. Og det er dette jeg baserer mine uttalelser om at Carew ikke er god nok for Arsenal på.

 

Du skriver i ditt innlegg at så lenge han er god nok for Lyon, så er han god nok for Arsenal, etter som de 2 klubbene er på samme nivå. Den uttalelsen faller på sin egen urimelighet. Wiltord var ikke god nok for Arsenal, men var mer enn god nok for Lyon. Om man er god nok for en klubb, har ikke bare med om man lykkes i en klubb som kan likestilles med en annen klubb nivåmessig. Det er mer enn bare fotballferdigheter som spiller inn her. Wiltord hadde helt klart fotballferdigheter nok til å kunne lykkes i Arsenal, men passet desverre ikke godt nok inn, og derfor gikk det som det gikk med han.

 

Hvis Carew fortsetter den trenden han har hatt i Lyon i en lengre periode fremover, og Wenger etter hvert ønsker å satse på en stor og sterk spiss der fremme, så kan det godt hende at Carew er et godt alternativ, selv om jeg har mine tvil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...