Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Guest AlexanderS
Jeg blir helt sjokkert over at enkelte klarer å påstå at Carew er en spiss i verdensklasse. Han har ikke vist en dritt ennå som gjør at han fortjener å bli plassert i samme sjikte som Henry, Schevchenko, Ronaldo, Ronaldinho, Adriano, van Nistelrooy osv. Det er spisser i verdensklasse. Carew er langt unna det nivået.

 

Det at han nå storspiller for Lyon, er positivt for Carew. Som mmaelan skriver, så kanskje han endelig har blitt voksen. Bedre sent enn aldri vil jeg si. Men å storspille for Lyon, er ikke akkurat det samme som at man er god nok for Arsenal. Wiltord var stjerne i Bordeaux, lyktes ikke i Arsenal, og storspilte igjen når han kom tilbake til fransk fotball. Som flere har nevnt, så er det stor nivåforskjell på fransk og engelsk klubbfotball.

17952[/snapback]

 

 

Nei. Feil.

 

Jeg var helt sikker på at dette argumentet ville komme i denne debatten. Men faktum er at dette argumentet dessverre ikke holder mål, i det hele tatt.

 

a) den franske serien er den mest undervurderte i Europa. Resultater i de gjeveste turneringene i Europa tilsier dette, og utenlandske spillere blir overrasket vår god kvalitetsmessig den er.

 

B) kanskje det beste argumentet i denne sammenhengen - Lyon har spilt tre bortekamper og èn hjemmekamp. Lagene klubben har møtt på bortebane er Auxerre, Saint Etienne og Marseille. Med andre ord, tre meget sterke mannskap. Carew har scoret fem scoringer, i tillegg til èn assist på disse oppgjørene. Hele argumentet ditt går i dass...

 

Den franske ligaen er ulik den engelske. Det høye tempoet, samt tøffere motspillere tok knekken på Sylvain...

17963[/snapback]

 

Nå må du se til å våkne her da. Det er da ingen som nekter for at Carrew har gjort en meget god jobb for Lyon. Men det folk her inne reagerer på, er at etter noen få kamper for Lyon, så er han plutselig i verdensklasse, og god nok for Arsenal. Det er absolutt ingenting av det han har gjort før han ble Lyon-spiller som gjør han verdig å ta på seg den fantastiske flotte Arsenal-trøya.

 

Hvis Carew klarer å prestere slik over lengre tid, så kanskje vi kan begynne å diskutere en mulig benketilværelse i Arsenal, for det er der han ville ha havnet. Carew er god på sine ting, og kunne sikkert gjort en god jobb i Premier Leauge, men ikke for Arsenal. Han har rett og slett ikke de rette ferdighetene til å passe inn i vår spillestil.

 

Det er nesten så jeg skulle ønske Wenger hadde hentet inn Carew på lån eller noe sånt, slik at man kunne fått bevist at det er helt utopi å gå rundt å tro at han er god nok for oss.

17966[/snapback]

 

Våkn opp selv, din fjott.

 

Dette skrev du: Som flere har nevnt, så er det stor nivåforskjell på fransk og engelsk klubbfotball.. Ved dette så mener du åpenbart at Carews suksess er grunnet forholdsvis svak motstand, noe som ikke er et godkjent argument i denne sammenheng - ettersom Lyon under denne perioden faktisk har møtt meget sterke lag. Tre av fire kamper har også være på bortebane. Carews suksess nå har ingenting med svake motstandere å gjøre...

 

Jeg har da alltid ment at Carew er mer enn god nok for Arsenal. Jeg har ikke skiftet mening, som du insinuerer. En Carew i form (f.eks pr. dags dato) er utvilsomt en spiss i verdensklasse, og det kommer franske midtstoppere til å erfare i den franske ligaen, og det samme vil forhåpentligvis europeiske midtstoppere erfare i Champions League denne sesongen. Jeg kan ærlig talt ikke se det helt store antallet spisser i Europa som kan tilsvare Johns kvaliteter - han er fysisk sett en komplett spiss. Henry er en. Adriano er en. Ellers så er det ikke mange.

 

Som sagt, Carew kunne lett hevdet seg i Arsenal. Arsenals spillestil er ikke veldig ulik Lyons`, og når Carew regjererer den franske serien med Lyon - hvorfor kan han ikke da gjøre det samme for Arsenal i PL, en liga som man skulle tro ville passet nordmannen bedre? Han kunne etter min oppfatning lett forsvart en plass i førsteelleveren. Men om han hadde slitt benken, så kunne han uansett vært en meget god spiller å satt inn under vår intense jakt på å stjele poeng. En helt ny dimensjon i spillet vårt.

 

Helt utopi å tro at Carew er god nok for Arsenal? Don`t make me laugh!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Guest AlexanderS
Ikke engang å få oss ut av CL? B)

Kunne godt tenkt meg det Kim. Å sette inn Carew 20 min.

igjen av kampene for å få et resultat. Vel, det skulle vært interessant

å se.

Fransk og Engelsk fotball er så forskjellige at å hevde fransk fotball er

middelmådig eller svak er bullshit.

Det er bare å se hva franske lag har gjort i CL siste år.

Å bruke Wiltord og Cygan som referanser for svak fransk

liga er totalt håpløst.

Hvor mange engelske spillere har ikke mislykkes i utlandet opp

igjennom årene? Er engelsk fotball dårlige av den grunn.

Akkurat dette går mye på trivsel og å finne seg til rette.

Carew er hverken i verdensklasse eller så dårlig som enkelte

hevder.

Argumenter for at han ikke skulle kunne passe inn i Arsenal har jeg foreløpig ikke

sett noen saklige argumenter for.

17969[/snapback]

 

Veldig enig i dette innlegget, Mmaelan.

 

Jeg bare lurer: på hvilken måte kan dere vite at den franske serien er mange hakk svakere enn den engelske? Resultater i CL og UEFA-cup tilsier ikke dette. Det er for øvrig også færre poeng ned fra de beste lagene i den franske serien til de nest-beste enn det er i PL.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Argumenter for at han ikke skulle kunne passe inn i Arsenal har jeg foreløpig ikke

sett noen saklige argumenter for.

17969[/snapback]

Tja. Bortsett frå Wenger sine ord om å aldri spele med ein target-man? Det er vel eit saklig argument? Carew hadde blitt ein target-man. Ein uttalelse eg er heilt enig i for øvrig.

 

Når det er sagt er det vel inget argument som er bedre enn: "Han er ikkje god nok" sjølv om det er vanskelig å bevise vitenskapelig at han ikkje er det! B)

17981[/snapback]

 

Han er god nok. Akkurat det er det ingen tvil om.

 

AlexanderS - som gleder meg til å se Carew putte for Noreg i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Han er INGEN spiss i verdenstoppen. End of story!

18006[/snapback]

 

Jeg har på følelsen av at du vil mene dette om han så vinner gullstøvelen denne sesongen.

 

AlexanderS - som mener at man ikke kan forvente noe annet av en debattant som betrakter Håkon Opdals kvaliteter på samme måte som han gjorde for et år siden. Og da var han etter vedkommende eliteseriens dårligste keeper.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å gjøre min mening klinkende klar.

En god fotballspiller, men en spiller i verdensklasse..

Sorry Alexander det er han langt fra å være.

Hadde vel ikke en helt god dag på jobben i går, men det var det

ikke mange andre som hadde heller.

Link to comment
Share on other sites

Og Carew imponerte i kveld formoder jeg?

18040[/snapback]

Er i alle fall elendig til å rulle seg rundt og rope på straffe. Tragisk overspeling. Den var faktisk så dårlig, at han innrømte det sjølv.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Og Carew imponerte i kveld formoder jeg?

18040[/snapback]

 

Han var da iallefall ikke dårlig. Senderos fikk virkelig kjørt seg ved et par anledninger, må jeg si. Carew burde hatt minst en straffe - den ene var klar, mens den andre var heller tvilsom (tenker da på situasjonen der Carew har en god mulighet på hodet, mens Senderos utfører et miserabelt brassespark. Ikke på ballen, men på Carew).

 

Bruk heller energien din på å kritisere Håkon Opdal - du har vel ca. like mye peiling på det som på dette. No offence.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
I Norge kampen mot Sveits i dag så synes jeg ikke at han var så dårlig. Men jeg følte derimot at dommeren var totalt mot han i alt!

 

Men alle måla han har scora i Lyon beviser jo at han er en god fotballspiller!!

18045[/snapback]

 

Akkurat dette er ikke noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Bare for å gjøre min mening klinkende klar.

En god fotballspiller, men en spiller i verdensklasse..

Sorry Alexander det er han langt fra å være.

Hadde vel ikke en helt god dag på jobben i går, men det var det

ikke mange andre som hadde heller.

18072[/snapback]

 

Carew er pr. dags dato i verdensklasse. Vi får se utover sesongen, og da vil nok tonen være en annen fra dere....

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Og Carew imponerte i kveld formoder jeg?

18040[/snapback]

Er i alle fall elendig til å rulle seg rundt og rope på straffe. Tragisk overspeling. Den var faktisk så dårlig, at han innrømte det sjølv.

18077[/snapback]

 

Hehe, enig.

 

Men reaksjonen til John i etterkant var da iallefall mer "stilaktet" enn andre filmere som på liv og død vil få fram at det ikke på noen som helst måte er snakk om noe filming, uansett hvor klart det kommer frem at det var en dive. Morten Berre er et meget godt eksempel...

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Som jeg har sagt før syns jeg arsenal er et lag som i år ikke tåler mye skader før a-laget begynner å bli ganske dårlig..Fabregas og Gilberto sentralt er jo bra, men at Gilberto blir skadet igjen kan vi ikke utelukke. Han har vært skadet/halvskadet store deler av fjorårets Premier League. Han var jo faktisk halvskadet mot Chelsea sist også, og det viser for en spiller han her! hvis han klarer og prestere bedre enn det han gjorde mot Chelsea (som jeg tror han kan) vil nok Gilberto bli en av de store midtbane gigantene denne sesongen!

Sånn som Vieira var i fjor! Fabregas tror jeg også vil få en strålende sesong, men hvis disse to skulle bli skadet på samme tid(som det ikke riktignok er så stor mulighet for at skjer) så er arsenal i BIG trouble! Samme bakover! Campbell, Toure, Senderos: Campbell er ofte ute med skade/karantene, Senderos er litt ustabil og gjør en del tabber av og til, men enormt god på sitt beste! samme med Toure. Da kommer det jeg syns om et eventuelt kjøp av John Carew (lite nødvendig å skrive mye om forsvaret når tråden handler om en spiss, men......)

John Carew er en spiller som har vært i en hel haug av klubber..Vålerenga, Rosenborg, Valencia, Roma, Besiktas og Lyon er noen av dem..Det har jo vært snakk om at Wenger ville kjøpe Carew en del år tilbake, men det ble ikke noe av..Jeg er egentlig verken fornøyd eller ufornøyd med dette, men hvis Carew kan prestere på dette nivået han gjør nå, så er han absolutt en mann for arsenal..(tror neppe han kan det jeg, men får se etterhvert)

Personlig kunne jeg vel ha tenkt meg en annen på topp. mange har snakket om Owen, men det jeg syns arsenal trenger på topp nå er en helt annen type enn owen...

Owen har hurtighet, han er målfarlig, osv... Jeg syns arsenal trenger dette: ganske bra hurtighet, ganske bra teknikk, owen har jo alt dette, men som Henry demonstrerte for oss da han misset på den store sjansen på heading mot Newcastle, trenger vi virkelig litt luftstyrke på topp!! Så derfor: Vent å se om Carew virkelig holder seg på dette nivået som han er på nå, hvis ikke: trenger vi seff ikke å kjøpe han!

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb
Og Carew imponerte i kveld formoder jeg?

18040[/snapback]

Er i alle fall elendig til å rulle seg rundt og rope på straffe. Tragisk overspeling. Den var faktisk så dårlig, at han innrømte det sjølv.

18077[/snapback]

 

Hehe, enig.

 

Men reaksjonen til John i etterkant var da iallefall mer "stilaktet" enn andre filmere som på liv og død vil få fram at det ikke på noen som helst måte er snakk om noe filming, uansett hvor klart det kommer frem at det var en dive. Morten Berre er et meget godt eksempel...

18120[/snapback]

 

Øv deg på filmingen Carew..hehe.. Filmingen i går var et eksempel på at Carew vanligvis ikke filmer! så dårlig som han gjorde det! skulle trudd at det var første gangen..

Link to comment
Share on other sites

Og Carew imponerte i kveld formoder jeg?

18040[/snapback]

 

Han var da iallefall ikke dårlig. Senderos fikk virkelig kjørt seg ved et par anledninger, må jeg si. Carew burde hatt minst en straffe - den ene var klar, mens den andre var heller tvilsom (tenker da på situasjonen der Carew har en god mulighet på hodet, mens Senderos utfører et miserabelt brassespark. Ikke på ballen, men på Carew).

 

Bruk heller energien din på å kritisere Håkon Opdal - du har vel ca. like mye peiling på det som på dette. No offence.

18114[/snapback]

 

Tro meg Alexander, jeg KAN fotballen mye bedre enn deg. Det har DU bevisst mer enn en gang. No offence.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

;) En "artig", men lite fruktbar debatt!

 

Så lenge Wenger og Arsenal ikke har bruk for en spilletype som Carew og i tillegg bare vil anskaffe spillere som styrker laget (dvs er klart bedre enn de yngre spillerne) er det ingen grunn til å spekulere i en Arsenal-overgang!

 

Det bør for øvrig mer enn tre-fire gode kamper før man geniforklarer en spiller som hvertfall de siste sesongene ikke har bevist noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb
;) En "artig", men lite fruktbar debatt!

 

Så lenge Wenger og Arsenal ikke har bruk for en spilletype som Carew og i tillegg bare vil anskaffe spillere som styrker laget (dvs er klart bedre enn de yngre spillerne) er det ingen grunn til å spekulere i en Arsenal-overgang!

 

Det bør for øvrig mer enn tre-fire gode kamper før man geniforklarer en spiller som hvertfall de siste sesongene ikke har bevist noe som helst.

18146[/snapback]

 

enig..Hvis Carew skorer like mange mål som han har gjort nå i Lyon så hadde han ikke vært så ille, men det tviler jeg på at han klarer!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Og Carew imponerte i kveld formoder jeg?

18040[/snapback]

 

Han var da iallefall ikke dårlig. Senderos fikk virkelig kjørt seg ved et par anledninger, må jeg si. Carew burde hatt minst en straffe - den ene var klar, mens den andre var heller tvilsom (tenker da på situasjonen der Carew har en god mulighet på hodet, mens Senderos utfører et miserabelt brassespark. Ikke på ballen, men på Carew).

 

Bruk heller energien din på å kritisere Håkon Opdal - du har vel ca. like mye peiling på det som på dette. No offence.

18114[/snapback]

 

Tro meg Alexander, jeg KAN fotballen mye bedre enn deg. Det har DU bevisst mer enn en gang. No offence.

18132[/snapback]

 

Mye mulig, har ikke studèrt fotballen så nøye selv. Men har jeg bevist dette flere ganger? Når da? Kan ikke huske å ha vært i en slik diskusjon, Brekkvalden.

 

Men det hjelper deg dessverre ikke i denne diskusjonen, da du for lenge siden har bevist at du har minimalt med peiling på Håkon Opdal og John Carew.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
;) En "artig", men lite fruktbar debatt!

 

Så lenge Wenger og Arsenal ikke har bruk for en spilletype som Carew og i tillegg bare vil anskaffe spillere som styrker laget (dvs er klart bedre enn de yngre spillerne) er det ingen grunn til å spekulere i en Arsenal-overgang!

 

Det bør for øvrig mer enn tre-fire gode kamper før man geniforklarer en spiller som hvertfall de siste sesongene ikke har bevist noe som helst.

18146[/snapback]

 

Selvsagt har vi bruk for Carew. Som jeg har skrevet tidligere i tråden, Lyon og Arsenals spillestil er ikke direkte ulik, og når Carew regjerer den franske serien for Lyon - hvorfor kan ikke da nordmannen gjøre det samme for Arsenal, i en serie som man skulle tro ville passet han bedre, tatt i betraktning hans spisskompetanser?

 

Carew kan være et godt oppspillspunkt - noe som vil gitt oss mere variasjon i angrepsspillet samt flere offensive muligheter. Carew hadde i tillegg vært en meget nyttig spiller å bruke på slutten av kamper der vi jakter på poeng. Akkurat slike scenarier har aldri vært vår styrke, og vi har heller ikke hatt en spillertype som kan true forvarerne i luftrommet (Kanu er vel den eneste, men kan ikke på noen som helst måte tilsvare Carews lufstyrke) de siste årene. Vår normale spillemønster, som innebærer minimalt med langpasninger, har selvsagt problemer med å trenge seg igjennom en mur av midtbanespillere og forsvarere fra motstanderlaget, som ligger rett utenfor sekstenmeteren. Carew kunne vært meget nyttig i en slik situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det er akkurat det som er poenget med at Wenger og Arsenal ikkje trenger han. Wenger vil ikkje ha et oppspelspunkt. Og takk for det.

18198[/snapback]

 

Men nå har heldigvis Carew andre kvaliteter enn bare å være et "oppspillspunkt". Den saken er klar.

 

 

Må si at jeg stiller meg sterkt uenig med Wenger i akkurat denne skane. Jeg mener det kunne vært meget interessant (og kanskje også nødvendig) å hatt en større variasjon i angrepsspillet vårt, noe Carew utvilsomt kunne tilført klubben med sin hodestyrke og enorme fysikk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...