Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Carew er en spiss i verdensklasse. I norsk målestokk er han enkelt og greit et unikum, hva angår spisskompetanse og ferdigheter. Mitt tips er at Carew denne sesongen vil være en hard nøtt å knekke for Titi, i kampen mot Gullstøvelen - som sistnevnte har vunnet de to siste årene.

17833[/snapback]

 

Carew;en spiss i verdensklasse????? ;) Det er like hemningsløst tåpelig som å påstå at Håkon Opdal er like god som David Seaman. Helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
Men i skrivende stund er jeg imponert for hva han har utrettet i Lyon. Det ser ut til at gutten har funnet seg til rette sportslig og blitt voksen. Dermed har målene rent inn i både ligasammenheng og treningskampene. Ser ikke bort i fra at Carew denne ganger holder distansen helt ut denne gangen.

 

Må innrømme at jeg har lekt litt med tanken; Henry og Carew sammen på topp. De to burde ha klart å utfylle hverandre på en flott måte.

 

Tiden vil gi oss sannheten!

17850[/snapback]

 

hadde vært morro å se Henry spille sammen med Carew, og siden de sier å ha jevnlig kontakt betyr det at de går godt i sammen. det er jo en fordel å ha i bakhånd når man spiller sammen med hverandre. tror også at Carew ville blitt fort kjent med laget siden han er kameraten til Henry eller hva det nå er, og siden Henry har en stor stjerne i Arsenal og går godt i lag med alle sammen så kommer nok Carew til å bli fort kjent med sine nye medspillere hvis han skulle komme til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Har aldri overvurdert Carew. Det som har skjedd med Carew nå er at han

er blitt voksen. Han er fokusert på fotball istedet for playboylivet sitt.

Carew er en meget god spiss i europeisk målestokk.

Eller er det bare managerene i Valencia,Roma og Lyon som ikke har

peil?

Nei det er på tide Carew får kredit for hva han gjør på banen og akkurat nå

oser det klasse av han.

Houllier sa det i går:Carew er en stor lagspiller og det er den største forskjellen.

Før var han en stor egoist på banen.

Link to comment
Share on other sites

Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Eller er det bare managerene i Valencia,Roma og Lyon som ikke har

peil?

Nei det er på tide Carew får kredit for hva han gjør på banen og akkurat nå

oser det klasse av han.

Houllier sa det i går:Carew er en stor lagspiller og det er den største forskjellen.

Før var han en stor egoist på banen.

17885[/snapback]

Dei samme managerane som kvitta seg med Carew?

 

I Valencia blei Carew fryst ut på grunn av sin ekle væremåte og svake spel. Han blei vraka til fordel for mange middelmådige spelarar. Det er mogleg han er blitt voksen no, men dog.

 

I Roma fekk han sjansen ein del i byrjinga. Det siste halve året fekk han ikkje spele, og blei ikkje bydd på til tross for opsjon.

 

At Henry har sagt at han ønsker å spele med Carew tar eg med ei klype salt. Tipper han har fått spm: Kva med å spele med John Carew? av en journalist. Kva skal hyggelige Thierry Henry svare? "Nei, det rævholet kan ikkje spele fotball, og eg ønsker ikkje spele med han". Det er for øvrig berre Carew som har sagt han er kompis med Henry. Eg førestiller meg det er kompis på sammme måte som Riise er kjæresten til kjendisdamene i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
John Carew har aldri hatt noen stor stjerne hos, og noe bedre ble det ikke etter slagene i Drammen. Sportslig synes jeg han har variert for mye i sine prestasjoner.

 

Men i skrivende stund er jeg imponert for hva han har utrettet i Lyon. Det ser ut til at gutten har funnet seg til rette sportslig og blitt voksen. Dermed har målene rent inn i både ligasammenheng og treningskampene. Ser ikke bort i fra at Carew denne ganger holder distansen helt ut denne gangen.

 

Må innrømme at jeg har lekt litt med tanken; Henry og Carew sammen på topp. De to burde ha klart å utfylle hverandre på en flott måte.

 

Tiden vil gi oss sannheten!

17850[/snapback]

 

Det er veldig synd at John Carew har spilt fotball i fem forskjellige land - men ikke i England. Det er i Premier League jeg tror Carew kunne hevdet seg best, med sine ekstreme hurtighet og styrke. Carew har jo som kjent ikke sine absolutte styrker når det kommer til teknikk og ballkontroll (dog heller ingen direkte svakhet - Auxerre-kampen er et godt eksempel), og man skulle da tro at den franske ligaen ikke var den perfekte tatt i betraktning Johns spisskompetanse.

 

Men dette er også et godt tegn på hva Carew kunne gjort i Arsenal. Arsenal og Lyons spillestil er ikke ulik, ikke kvalitetsmessig heller, så hvorfor kan ikke Carew gjøre suksess hos oss - når han tydeligvis regjerer den franske ligaen for Lyon?

 

Carew kunne gidd hos en ekstra dimensjon i CL også. Vi er dessverre ikke et av de beste lagene til å jage resultater, men med en stor og hodesterk spiller på topp - som f.eks Carew - så kan det fort forandre seg. Jeg har lenge etterlyst en slik spiller, og Carew kan raskt være den rette. Rimelig ung er han også...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Carew er en spiss i verdensklasse. I norsk målestokk er han enkelt og greit et unikum, hva angår spisskompetanse og ferdigheter. Mitt tips er at Carew denne sesongen vil være en hard nøtt å knekke for Titi, i kampen mot Gullstøvelen - som sistnevnte har vunnet de to siste årene.

17833[/snapback]

 

Carew;en spiss i verdensklasse????? :) Det er like hemningsløst tåpelig som å påstå at Håkon Opdal er like god som David Seaman. Helt på trynet.

17854[/snapback]

 

Selvsagt er Carew en spiss i verdensklasse på sitt beste. Det befinner seg ikke mange spissene i Europa som besitter den samme spisskompetansen som Carew - og som sagt, det er bare antall scoringer som har skilt John fra å være en av Europas beste spisser, til å være en meget god spiss i europeisk sammenheng. Men nå kommer jo også scoringene på løpende bånd, så da er ikke det et problem lenger.

 

Ellers så er det jo en selvfølge at Opdal er en bedre keeper enn Seaman pr. dags dato. Hehe, jeg må le...

 

AlexanderS - som ser at Brekkvalden er litt småbitter. Ikke så rart, i går ble det jo avklart at det ikke blir gull på hans kjære Viking neste sesong heller. Uff og huff, enda en sesong i bunnstriden....

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Eller er det bare managerene i Valencia,Roma og Lyon som ikke har

peil?

Nei det er på tide Carew får kredit for hva han gjør på banen og akkurat nå

oser det klasse av han.

Houllier sa det i går:Carew er en stor lagspiller og det er den største forskjellen.

Før var han en stor egoist på banen.

17885[/snapback]

Dei samme managerane som kvitta seg med Carew?

 

I Valencia blei Carew fryst ut på grunn av sin ekle væremåte og svake spel. Han blei vraka til fordel for mange middelmådige spelarar. Det er mogleg han er blitt voksen no, men dog.

 

I Roma fekk han sjansen ein del i byrjinga. Det siste halve året fekk han ikkje spele, og blei ikkje bydd på til tross for opsjon.

 

At Henry har sagt at han ønsker å spele med Carew tar eg med ei klype salt. Tipper han har fått spm: Kva med å spele med John Carew? av en journalist. Kva skal hyggelige Thierry Henry svare? "Nei, det rævholet kan ikkje spele fotball, og eg ønsker ikkje spele med han". Det er for øvrig berre Carew som har sagt han er kompis med Henry. Eg førestiller meg det er kompis på sammme måte som Riise er kjæresten til kjendisdamene i Norge.

17887[/snapback]

 

Heh?

 

Dette er helt feil. Rafael Benitez (som da var trener i Vaencia) ønsket en annen spillertype enn Carew, og valgte da å låne nordmannen ut til Roma. Det var heller ikke snakk om noen middelmådige spillere som erstattet Carew - men toppscoreren Mista er vel kanskje en middelmådighet i Smørdals øyne?

 

Dette er også feil. Roma ville gjerne beholde Carew, men grunnet kjente økonomiske problemer så hadde de dessverre ikke mulighet til det. Noe som for øvrig ikke er så merkelig, ettersom de hadde spillere som Montella, Totti og Delvecchio i troppen.

 

Feil igjen. Henry har selv sagt at de to har jevnlig hatt telefonkontakt.

Link to comment
Share on other sites

Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Eller er det bare managerene i Valencia,Roma og Lyon som ikke har

peil?

Nei det er på tide Carew får kredit for hva han gjør på banen og akkurat nå

oser det klasse av han.

Houllier sa det i går:Carew er en stor lagspiller og det er den største forskjellen.

Før var han en stor egoist på banen.

17885[/snapback]

Dei samme managerane som kvitta seg med Carew?

 

I Valencia blei Carew fryst ut på grunn av sin ekle væremåte og svake spel. Han blei vraka til fordel for mange middelmådige spelarar. Det er mogleg han er blitt voksen no, men dog.

 

I Roma fekk han sjansen ein del i byrjinga. Det siste halve året fekk han ikkje spele, og blei ikkje bydd på til tross for opsjon.

 

At Henry har sagt at han ønsker å spele med Carew tar eg med ei klype salt. Tipper han har fått spm: Kva med å spele med John Carew? av en journalist. Kva skal hyggelige Thierry Henry svare? "Nei, det rævholet kan ikkje spele fotball, og eg ønsker ikkje spele med han". Det er for øvrig berre Carew som har sagt han er kompis med Henry. Eg førestiller meg det er kompis på sammme måte som Riise er kjæresten til kjendisdamene i Norge.

17887[/snapback]

 

Heh?

 

Dette er helt feil. Rafael Benitez (som da var trener i Vaencia) ønsket en annen spillertype enn Carew, og valgte da å låne nordmannen ut til Roma. Det var heller ikke snakk om noen middelmådige spillere som erstattet Carew - men toppscoreren Mista er vel kanskje en middelmådighet i Smørdals øyne?

 

Dette er også feil. Roma ville gjerne beholde Carew, men grunnet kjente økonomiske problemer så hadde de dessverre ikke mulighet til det. Noe som for øvrig ikke er så merkelig, ettersom de hadde spillere som Montella, Totti og Delvecchio i troppen.

 

Feil igjen. Henry har selv sagt at de to har jevnlig hatt telefonkontakt.

17913[/snapback]

Det med Valencia har eg frå "insideinfo". Hadde ingenting med spelartype å gjere, men med persontype.

 

Roma. Ja, glimrande unnskyldning for Flod og co.

 

Mulig at Henry har sagt det, men det er nok også en høflighetsfrase. Uten at det betyr så mykje.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel snøen som falt i fjor Paddy.

Carew var vel mannen som klarte å sende oss ut av CL så så dårlig kunne han

ikke vært da.

Det er vel først nå han har skikkelig slått til. Vi snakker om nå

og ikke for 2 år sia.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel snøen som falt i fjor Paddy.

Carew var vel mannen som klarte å sende oss ut av CL så så dårlig kunne han

ikke vært da.

Det er vel først nå han har skikkelig slått til. Vi snakker om nå

og ikke for 2 år sia.

17916[/snapback]

Og eg har då også sagt at eg er imponert over det han har gjort i Lyon så langt. En måned med godt spel gjer han dog ikkje til verdas beste.

Link to comment
Share on other sites

Verdens beste er det vel ingen som har hevde, men at

John Carew endelig har blitt voksen. Han har blitt en

lagspiller og scorer mer mål. Og som jeg kunne tenkt meg

som en squadplayer.

That's it for me.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er Carew en spiss i verdensklasse på sitt beste. Det befinner seg ikke mange spissene i Europa som besitter den samme spisskompetansen som Carew - og som sagt, det er bare antall scoringer som har skilt John fra å være en av Europas beste spisser, til å være en meget god spiss i europeisk sammenheng. Men nå kommer jo også scoringene på løpende bånd, så da er ikke det et problem lenger.

 

Ellers så er det jo en selvfølge at Opdal er en bedre keeper enn Seaman pr. dags dato. Hehe, jeg må le...

 

AlexanderS - som ser at Brekkvalden er litt småbitter. Ikke så rart, i går ble det jo avklart at det ikke blir gull på hans kjære Viking neste sesong heller. Uff og huff, enda en sesong i bunnstriden....

17912[/snapback]

 

Kjære deg; småbitter??? Viking har jo gjennomført sin beste sesong på gud vet hvor lang tid. Bunnstrid? Hvem er nærmest; Brann eller Viking?

 

Og selv i dag, flere år etter at Safe Hands la opp, ville ha dunket ut floppen Opdal. Gud men det er en dårlig keeper!

 

Jeg skal gladelig nevne ti spisser som er bedre enn Carew Europa.

 

Men for all del Alexander; lev i din egen verden du! :)

Link to comment
Share on other sites

Verdens beste er det vel ingen som har hevde, men at

John Carew endelig har blitt voksen. Han har blitt en

lagspiller og scorer mer mål. Og som jeg kunne tenkt meg

som en squadplayer.

That's it for me.

17919[/snapback]

 

Jo Morten, i følge AlexanderS så er Carew verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du meiner Carew er undervurdert. Eg meiner du, og fleire andre, overvurderer han. Så enkelt er det. Carew vil ALDRI bli en spiss i internasjonal toppklasse. Han er ein meget god spiss, i norsk målestokk - i europeisk målestokk er han over middels.

17812[/snapback]

 

Eller er det bare managerene i Valencia,Roma og Lyon som ikke har

peil?

Nei det er på tide Carew får kredit for hva han gjør på banen og akkurat nå

oser det klasse av han.

Houllier sa det i går:Carew er en stor lagspiller og det er den største forskjellen.

Før var han en stor egoist på banen.

17885[/snapback]

Dei samme managerane som kvitta seg med Carew?

 

I Valencia blei Carew fryst ut på grunn av sin ekle væremåte og svake spel. Han blei vraka til fordel for mange middelmådige spelarar. Det er mogleg han er blitt voksen no, men dog.

 

I Roma fekk han sjansen ein del i byrjinga. Det siste halve året fekk han ikkje spele, og blei ikkje bydd på til tross for opsjon.

 

At Henry har sagt at han ønsker å spele med Carew tar eg med ei klype salt. Tipper han har fått spm: Kva med å spele med John Carew? av en journalist. Kva skal hyggelige Thierry Henry svare? "Nei, det rævholet kan ikkje spele fotball, og eg ønsker ikkje spele med han". Det er for øvrig berre Carew som har sagt han er kompis med Henry. Eg førestiller meg det er kompis på sammme måte som Riise er kjæresten til kjendisdamene i Norge.

17887[/snapback]

 

Heh?

 

Dette er helt feil. Rafael Benitez (som da var trener i Vaencia) ønsket en annen spillertype enn Carew, og valgte da å låne nordmannen ut til Roma. Det var heller ikke snakk om noen middelmådige spillere som erstattet Carew - men toppscoreren Mista er vel kanskje en middelmådighet i Smørdals øyne?

 

Dette er også feil. Roma ville gjerne beholde Carew, men grunnet kjente økonomiske problemer så hadde de dessverre ikke mulighet til det. Noe som for øvrig ikke er så merkelig, ettersom de hadde spillere som Montella, Totti og Delvecchio i troppen.

 

Feil igjen. Henry har selv sagt at de to har jevnlig hatt telefonkontakt.

17913[/snapback]

Det med Valencia har eg frå "insideinfo". Hadde ingenting med spelartype å gjere, men med persontype.

 

Roma. Ja, glimrande unnskyldning for Flod og co.

 

Mulig at Henry har sagt det, men det er nok også en høflighetsfrase. Uten at det betyr så mykje.

17915[/snapback]

 

Javel? Av hvem da?

 

Det er vel ikke snakk om noen unnskyldning. Jeg mener å huske at jeg har dette fra en uttalelse av Romas president (eller fra en av de "viktige" i klubben). Carew har forresten en meget tilfredstillende scoringstatistikk i Roma, om man ser på antallet scoringer på antall kamper og tid.

 

Hvorfor skal det være en høflighetsfrase? Kanskje det er en høflighetsfrase fra Carew? Jeg tviler på at Carew og Henry velger kamerater ut i fra hvor stor "stjerne" du er.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Selvsagt er Carew en spiss i verdensklasse på sitt beste. Det befinner seg ikke mange spissene i Europa som besitter den samme spisskompetansen som Carew - og som sagt, det er bare antall scoringer som har skilt John fra å være en av Europas beste spisser, til å være en meget god spiss i europeisk sammenheng. Men nå kommer jo også scoringene på løpende bånd, så da er ikke det et problem lenger.

 

Ellers så er det jo en selvfølge at Opdal er en bedre keeper enn Seaman pr. dags dato. Hehe, jeg må le...

 

AlexanderS - som ser at Brekkvalden er litt småbitter. Ikke så rart, i går ble det jo avklart at det ikke blir gull på hans kjære Viking neste sesong heller. Uff og huff, enda en sesong i bunnstriden....

17912[/snapback]

 

Kjære deg; småbitter??? Viking har jo gjennomført sin beste sesong på gud vet hvor lang tid. Bunnstrid? Hvem er nærmest; Brann eller Viking?

 

Og selv i dag, flere år etter at Safe Hands la opp, ville ha dunket ut floppen Opdal. Gud men det er en dårlig keeper!

 

Jeg skal gladelig nevne ti spisser som er bedre enn Carew Europa.

 

Men for all del Alexander; lev i din egen verden du! :)

17930[/snapback]

 

Jeg har ikke snakket om denne sesongen - men neste. Viking har jo nå solgt treneren som løftet dette egentlig middelmådige laget til en av medaljekandidatene, på bare et år. Nå er han heldigvis borte. Kvaliteten i dette mannskapet - om man tar spiller for spiller - er vel nærmere enn nedrykssplass enn en medaljekandidat. Det blir nok kvalikkplass på Viking neste år - jeg forstår jo at Hodgson ikke makter å fokusere hundre prosent på den oppgaven han har i Viking det kommende året, når den attraktive jobben som finsk landslagsjef venter. Oh my...

 

Da har du dessverre ikke sett mage Brann-kamper det siste året. Opdal har vært meget god denne sesongen - å påstå noe annet er bare tull, and you know it.

 

Bring it on.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Verdens beste er det vel ingen som har hevde, men at

John Carew endelig har blitt voksen. Han har blitt en

lagspiller og scorer mer mål. Og som jeg kunne tenkt meg

som en squadplayer.

That's it for me.

17919[/snapback]

 

Jo Morten, i følge AlexanderS så er Carew verdensklasse.

17932[/snapback]

 

Ja. Men her på vestlandet, så betyr ikke verdensklasse og verdens beste det samme.

Link to comment
Share on other sites

Javel? Av hvem da?

 

Det er vel ikke snakk om noen unnskyldning. Jeg mener å huske at jeg har dette fra en uttalelse av Romas president (eller fra en av de "viktige" i klubben). Carew har forresten en meget tilfredstillende scoringstatistikk i Roma, om man ser på antallet scoringer på antall kamper og tid.

 

Hvorfor skal det være en høflighetsfrase? Kanskje det er en høflighetsfrase fra Carew? Jeg tviler på at Carew og Henry velger kamerater ut i fra hvor stor "stjerne" du er.

17938[/snapback]

Kan då ikkje avsløre mine kilder... :) Det er nokon som fyl Valencia og spansk fotball særs godt. Det nådde ein av dei største medieinstitusjonane i landet, men sportsredaktøren i den gjeldande institusjonen valde av ein eller anna uforståelig grunn å sensurere det.

 

Ja, det er godt muligat det berre er ei høflighetsfrase frå Carew også. Uansett betyr det ingenting frå eller til.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Javel? Av hvem da?

 

Det er vel ikke snakk om noen unnskyldning. Jeg mener å huske at jeg har dette fra en uttalelse av Romas president (eller fra en av de "viktige" i klubben). Carew har forresten en meget tilfredstillende scoringstatistikk i Roma, om man ser på antallet scoringer på antall kamper og tid.

 

Hvorfor skal det være en høflighetsfrase? Kanskje det er en høflighetsfrase fra Carew? Jeg tviler på at Carew og Henry velger kamerater ut i fra hvor stor "stjerne" du er.

17938[/snapback]

Kan då ikkje avsløre mine kilder... :) Det er nokon som fyl Valencia og spansk fotball særs godt. Det nådde ein av dei største medieinstitusjonane i landet, men sportsredaktøren i den gjeldande institusjonen valde av ein eller anna uforståelig grunn å sensurere det.

 

Ja, det er godt muligat det berre er ei høflighetsfrase frå Carew også. Uansett betyr det ingenting frå eller til.

17944[/snapback]

 

Ok. Høres interessant ut...

 

Kunne du sendt meg denne historien på denne PM-funksjonen, eller? Jeg ble voldsomt nusjerrig, skjønner du... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir helt sjokkert over at enkelte klarer å påstå at Carew er en spiss i verdensklasse. Han har ikke vist en dritt ennå som gjør at han fortjener å bli plassert i samme sjikte som Henry, Schevchenko, Ronaldo, Ronaldinho, Adriano, van Nistelrooy osv. Det er spisser i verdensklasse. Carew er langt unna det nivået.

 

Det at han nå storspiller for Lyon, er positivt for Carew. Som mmaelan skriver, så kanskje han endelig har blitt voksen. Bedre sent enn aldri vil jeg si. Men å storspille for Lyon, er ikke akkurat det samme som at man er god nok for Arsenal. Wiltord var stjerne i Bordeaux, lyktes ikke i Arsenal, og storspilte igjen når han kom tilbake til fransk fotball. Som flere har nevnt, så er det stor nivåforskjell på fransk og engelsk klubbfotball.

Link to comment
Share on other sites

John Carew holder ikke verdensklasse! Han er langt fra nok bevegelig og teknisk til det. Han "lukter" heller ikke de sjansene som en ekte goalgetter gjør. F.eks Iversens mål mot Brugge er et eksempel på dette...

 

Derimot tro jeg han kunne gjort det bra i Arsenal, som backup vel og merke. Han er en stor og sterk spiss som kan brukes som oppspillspunkt i kamper hvor det er lite rom. Han er er også god til å holde på ballen.

 

Men jeg sier som Wenger: Jeg fornøyd med de spillerene vi har per i dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jeg blir helt sjokkert over at enkelte klarer å påstå at Carew er en spiss i verdensklasse. Han har ikke vist en dritt ennå som gjør at han fortjener å bli plassert i samme sjikte som Henry, Schevchenko, Ronaldo, Ronaldinho, Adriano, van Nistelrooy osv. Det er spisser i verdensklasse. Carew er langt unna det nivået.

 

Det at han nå storspiller for Lyon, er positivt for Carew. Som mmaelan skriver, så kanskje han endelig har blitt voksen. Bedre sent enn aldri vil jeg si. Men å storspille for Lyon, er ikke akkurat det samme som at man er god nok for Arsenal. Wiltord var stjerne i Bordeaux, lyktes ikke i Arsenal, og storspilte igjen når han kom tilbake til fransk fotball. Som flere har nevnt, så er det stor nivåforskjell på fransk og engelsk klubbfotball.

17952[/snapback]

 

 

Nei. Feil.

 

Jeg var helt sikker på at dette argumentet ville komme i denne debatten. Men faktum er at dette argumentet dessverre ikke holder mål, i det hele tatt.

 

a) den franske serien er den mest undervurderte i Europa. Resultater i de gjeveste turneringene i Europa tilsier dette, og utenlandske spillere blir overrasket vår god kvalitetsmessig den er.

 

B) kanskje det beste argumentet i denne sammenhengen - Lyon har spilt tre bortekamper og èn hjemmekamp. Lagene klubben har møtt på bortebane er Auxerre, Saint Etienne og Marseille. Med andre ord, tre meget sterke mannskap. Carew har scoret fem scoringer, i tillegg til èn assist på disse oppgjørene. Hele argumentet ditt går i dass...

 

Den franske ligaen er ulik den engelske. Det høye tempoet, samt tøffere motspillere tok knekken på Sylvain...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
John Carew holder ikke verdensklasse! Han er langt fra nok bevegelig og teknisk til det. Han "lukter" heller ikke de sjansene som en ekte goalgetter gjør. F.eks Iversens mål mot Brugge er et eksempel på dette...

 

Derimot tro jeg han kunne gjort det bra i Arsenal, som backup vel og merke. Han er en stor og sterk spiss som kan brukes som oppspillspunkt i kamper hvor det er lite rom. Han er er også god til å holde på ballen.

 

Men jeg sier som Wenger: Jeg fornøyd med de spillerene vi har per i dag.

17953[/snapback]

 

Iversen er iallefall ikke en goalgetter. Iversen har syv scoringer i eliteserien denne sesongen, mens John Carew har åtte scoringer på bare seks kamper - i treningskampene og i den hjemlige ligaen. Iversen og Carew har for øvrig like mange assists denne sesongen, om du skulle lure på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir helt sjokkert over at enkelte klarer å påstå at Carew er en spiss i verdensklasse. Han har ikke vist en dritt ennå som gjør at han fortjener å bli plassert i samme sjikte som Henry, Schevchenko, Ronaldo, Ronaldinho, Adriano, van Nistelrooy osv. Det er spisser i verdensklasse. Carew er langt unna det nivået.

 

Det at han nå storspiller for Lyon, er positivt for Carew. Som mmaelan skriver, så kanskje han endelig har blitt voksen. Bedre sent enn aldri vil jeg si. Men å storspille for Lyon, er ikke akkurat det samme som at man er god nok for Arsenal. Wiltord var stjerne i Bordeaux, lyktes ikke i Arsenal, og storspilte igjen når han kom tilbake til fransk fotball. Som flere har nevnt, så er det stor nivåforskjell på fransk og engelsk klubbfotball.

17952[/snapback]

 

 

Nei. Feil.

 

Jeg var helt sikker på at dette argumentet ville komme i denne debatten. Men faktum er at dette argumentet dessverre ikke holder mål, i det hele tatt.

 

a) den franske serien er den mest undervurderte i Europa. Resultater i de gjeveste turneringene i Europa tilsier dette, og utenlandske spillere blir overrasket vår god kvalitetsmessig den er.

 

B) kanskje det beste argumentet i denne sammenhengen - Lyon har spilt tre bortekamper og èn hjemmekamp. Lagene klubben har møtt på bortebane er Auxerre, Saint Etienne og Marseille. Med andre ord, tre meget sterke mannskap. Carew har scoret fem scoringer, i tillegg til èn assist på disse oppgjørene. Hele argumentet ditt går i dass...

 

Den franske ligaen er ulik den engelske. Det høye tempoet, samt tøffere motspillere tok knekken på Sylvain...

17963[/snapback]

 

Nå må du se til å våkne her da. Det er da ingen som nekter for at Carrew har gjort en meget god jobb for Lyon. Men det folk her inne reagerer på, er at etter noen få kamper for Lyon, så er han plutselig i verdensklasse, og god nok for Arsenal. Det er absolutt ingenting av det han har gjort før han ble Lyon-spiller som gjør han verdig å ta på seg den fantastiske flotte Arsenal-trøya.

 

Hvis Carew klarer å prestere slik over lengre tid, så kanskje vi kan begynne å diskutere en mulig benketilværelse i Arsenal, for det er der han ville ha havnet. Carew er god på sine ting, og kunne sikkert gjort en god jobb i Premier Leauge, men ikke for Arsenal. Han har rett og slett ikke de rette ferdighetene til å passe inn i vår spillestil.

 

Det er nesten så jeg skulle ønske Wenger hadde hentet inn Carew på lån eller noe sånt, slik at man kunne fått bevist at det er helt utopi å gå rundt å tro at han er god nok for oss.

Link to comment
Share on other sites

Ikke engang å få oss ut av CL? B)

Kunne godt tenkt meg det Kim. Å sette inn Carew 20 min.

igjen av kampene for å få et resultat. Vel, det skulle vært interessant

å se.

Fransk og Engelsk fotball er så forskjellige at å hevde fransk fotball er

middelmådig eller svak er bullshit.

Det er bare å se hva franske lag har gjort i CL siste år.

Å bruke Wiltord og Cygan som referanser for svak fransk

liga er totalt håpløst.

Hvor mange engelske spillere har ikke mislykkes i utlandet opp

igjennom årene? Er engelsk fotball dårlige av den grunn.

Akkurat dette går mye på trivsel og å finne seg til rette.

Carew er hverken i verdensklasse eller så dårlig som enkelte

hevder.

Argumenter for at han ikke skulle kunne passe inn i Arsenal har jeg foreløpig ikke

sett noen saklige argumenter for.

Link to comment
Share on other sites

Argumenter for at han ikke skulle kunne passe inn i Arsenal har jeg foreløpig ikke

sett noen saklige argumenter for.

17969[/snapback]

Tja. Bortsett frå Wenger sine ord om å aldri spele med ein target-man? Det er vel eit saklig argument? Carew hadde blitt ein target-man. Ein uttalelse eg er heilt enig i for øvrig.

 

Når det er sagt er det vel inget argument som er bedre enn: "Han er ikkje god nok" sjølv om det er vanskelig å bevise vitenskapelig at han ikkje er det! B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...