Jump to content

John Carew - Klar for Aston Villa


Guest AlexanderS

Recommended Posts

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply
"Når han får opp farten"? Er det etter 50-70 eller 90 meter?

26662[/snapback]

 

hehe, vel ikke såå langt da :blink:

 

Men de fleste spisser på over 1.90 trenger litt tid å få opp farta..hehe.

Han er vel ikke av de raskeste på de første metrene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87

Skal si det går unna i svingene i diskusjonene her ja.

 

Er ingen tvil om at mange av de debattantene som mente at Carew ikke var i nærheten å være god nok for Arsenal, må bite i det sure eple og innrømme at de tok feil. Carew er pr dags dato blant de 10 beste spissene i verden. Den formen han viser nå og har vist i hele høst kan bli gull verdt for Norge i de to playoff-kampene vi har i vente.

 

Om han er bedre enn Van Persie er vanskelig å svare på siden de er to forskjellige spillertyper. Van Persie har i alle fall hatt en god sesong, men kanskje ikke så bra som Carew har hatt. At Carew ville forsterket Arsenal er det ingen tvil om. Henry sier jo selv dette i et eksklusivt intervju, og det var absolutt ikke for å være høflig. Jeg tror også de to ville utfylt hverandre perfekt.

 

Ellers må jeg bare si at det er beklagelig å se at Brekke fortsatt er like usaklig, barnslig, kverrulerende og patetisk som i tidligere diskusjoner. Hans enstavelses-svar som kun er for å provosere og ødelegge diskusjonen vitner om dette, og er en av grunnene til at jeg ikke er så aktiv lenger. Slike provokatører burde egentlig vært ignorert, men det er ikke så lett.

Link to comment
Share on other sites

My name is Carew, John Carew. Dette uttalte en yngre utgave av mannen med dette navnet og fra den dagen har han ikke hatt noe stor stjerne hos meg. Når han i tillegg ikke er en god nok for Arsenal så er mannen av liten betydning for meg. Som stallfyll kunne vi diskutert Carew, men da må mannen snart bli voksen. Han passer nemlig ikke inn i Arsenalkulturen. Hvis han snart kunne flytte fokus fra å prate om sin bestekompis Henry (som visttnok også er kompis med Iversen), være opptatt av dyre klær og hårsveiser, sloss med Riise/være selvopptatt og til å fokusere på det sportslige så skal jeg kanskje begynne å bry meg om hva han gjør på fotballbanen.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Greit Carew er bra, men Van Persie er en mye bedre spiller enn Carew.

Van Persie har etter min mening alle forutsetninger til å bli en spiller av verdensformat.

Teknikkmessig er Van Persie langt langt foran Carew.

Carew er muligens raskere og sterkere.

Dette er 2 helt forskjellige spisstyper, men overall er det ingen tvil.

Van Persie er en mye bedre spiller enn Carew etter min mening.

26623[/snapback]

 

 

Med all respekt, men på hvilken måte kan du mene at Robin van Persie er en mye bedre fotballspiller enn John Carew? RvP når ikke opp til nordmannen når det kommer til prestasjoner på fotballbanen, og heller ikke når det er snakk om kvaliteter.

 

RvP har en bedre skuddfot og bedre teknikk, men mangler Carews fysiske fordeler. Både når det gjelder hodedueller, driblegenskaper og styrke så er Carew flere klasser bedre enn RvP. Før man kan sammenligne disse to spillerne, så må nederlenderen stabilisere seg på det nivået han presterer på for tiden, noe jeg dessverre tviler på at han makter. Carew, på sin side, har vært god hele denne sesongen - ikke bare i sporadiske øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Greit Carew er bra, men Van Persie er en mye bedre spiller enn Carew.

Van Persie har etter min mening alle forutsetninger til å bli en spiller av verdensformat.

Teknikkmessig er Van Persie langt langt foran Carew.

Carew er muligens raskere og sterkere.

Dette er 2 helt forskjellige spisstyper, men overall er det ingen tvil.

Van Persie er en mye bedre spiller enn Carew etter min mening.

26623[/snapback]

van Persie er nok raskare enn Carew. Det han taper på er hovudspel, sjølv om han viste i Feyenoord at dette er noko han beherskar også.

26639[/snapback]

 

Hehe, dette er bare tull. Robin van Persies hurtighet er undervurdert, som du sier, men Carew er mye raskere.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
"Når han får opp farten"? Er det etter 50-70 eller 90 meter?

26662[/snapback]

 

Kan ikke du heller konsentrere og bruke tiden din på å pugge 50 års gamle engelske fotballresultater? Akkurat det har du faktisk peiling på, men du henger dessverre ikke med under disse debattene - som omhandler temaer i nuet. Sorry, my fan.

 

Til din opplysning, Chaz, så får han faktisk opp farten før 90 løpte meter. Da Keru var 18 år, og representerte Vålerengen, så fikk han actually oppført den beste tiden noensinne sett hos en norsk fotballspiller - og her snakker vi om en 40-meter..... Om jeg ikke husker feil, så var det 4.53 han løpte på.

 

Carew har sikkert "forbedret" seg kraftig siden den gang, Chaz, så du trenger nok ikke å uroe deg for Carews hurtighet. Den er fin-fin!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
.

Om han er bedre enn Van Persie er vanskelig å svare på siden de er to forskjellige spillertyper.

26674[/snapback]

 

Nei, det er ikke vanskelig. Carew er bedre! :blink:

Link to comment
Share on other sites

"Når han får opp farten"? Er det etter 50-70 eller 90 meter?

26662[/snapback]

 

Kan ikke du heller konsentrere og bruke tiden din på å pugge 50 års gamle engelske fotballresultater? Akkurat det har du faktisk peiling på, men du henger dessverre ikke med under disse debattene - som omhandler temaer i nuet. Sorry, my fan.

 

Til din opplysning, Chaz, så får han faktisk opp farten før 90 løpte meter. Da Keru var 18 år, og representerte Vålerengen, så fikk han actually oppført den beste tiden noensinne sett hos en norsk fotballspiller - og her snakker vi om en 40-meter..... Om jeg ikke husker feil, så var det 4.53 han løpte på.

 

Carew har sikkert "forbedret" seg kraftig siden den gang, Chaz, så du trenger nok ikke å uroe deg for Carews hurtighet. Den er fin-fin!

26690[/snapback]

 

Hvorfor skal jeg det? De resultatene kan jeg jo. Done and dusted, kan du vel si!

 

Artig om du kan hoste opp en dokumentasjon på den 40 meter tiden. Just for the fun of it.

 

Carew`s hurtighet er sikkert grei den. Noen Thierry Henry blir han nok aldri. Sett i forhold til VanPersie er det flere ting han mangler. Teknikk, blikk og ikke minst skuddfot. Men fysisk er han sterkere, det kan vi enes om. Teknisk er det mye å gå på; han sliter blant annet med enkle fot-dempinger. Blikket er veldig målfokusert, han ser lite etter medspillere, og skuddfoten, ja hva kan man si? Langt opp til Robin er det i hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

4.53 på 40 meter????? Det er VERDENSKLASSE SPRINT. Imponerande. Eg trekk herved alle påstandar om at Robin er raskare. Viss Carew er raskare enn det no er det intet mindre enn en sensasjon.. Verdnsrekorden på 60 meter er for øvrig 6.39. Siste 20 går som kjent langt fortare enn første 40.

 

Tar forbehold om at det ikkje var flying start.

 

Carew er sterkare enn Robin van Persie. Han er om lag like rask, men brukar hurtigheten sin mykje meir i spelestilen. Han er bedre på hovudet, men svakare på alt anna. Eg er ikkje i tvil om kven som hadde vert best å ha mot Tsjekkia, for eksempel. Han er ikkje Norsk-gambisk :D

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
"Når han får opp farten"? Er det etter 50-70 eller 90 meter?

26662[/snapback]

 

Kan ikke du heller konsentrere og bruke tiden din på å pugge 50 års gamle engelske fotballresultater? Akkurat det har du faktisk peiling på, men du henger dessverre ikke med under disse debattene - som omhandler temaer i nuet. Sorry, my fan.

 

Til din opplysning, Chaz, så får han faktisk opp farten før 90 løpte meter. Da Keru var 18 år, og representerte Vålerengen, så fikk han actually oppført den beste tiden noensinne sett hos en norsk fotballspiller - og her snakker vi om en 40-meter..... Om jeg ikke husker feil, så var det 4.53 han løpte på.

 

Carew har sikkert "forbedret" seg kraftig siden den gang, Chaz, så du trenger nok ikke å uroe deg for Carews hurtighet. Den er fin-fin!

26690[/snapback]

 

Hvorfor skal jeg det? De resultatene kan jeg jo. Done and dusted, kan du vel si!

 

Artig om du kan hoste opp en dokumentasjon på den 40 meter tiden. Just for the fun of it.

 

Carew`s hurtighet er sikkert grei den. Noen Thierry Henry blir han nok aldri. Sett i forhold til VanPersie er det flere ting han mangler. Teknikk, blikk og ikke minst skuddfot. Men fysisk er han sterkere, det kan vi enes om. Teknisk er det mye å gå på; han sliter blant annet med enkle fot-dempinger. Blikket er veldig målfokusert, han ser lite etter medspillere, og skuddfoten, ja hva kan man si? Langt opp til Robin er det i hvertfall.

26697[/snapback]

 

Ja, men du kan vel ta en ekstrasjekk - bare for moro skyld!

 

Jeg kan sikkert finne dokumentasjon på det, men gidder ikke right now. Søk litt på fotball-norsk sidene på VGD og du vil finne mange innlegg der Carews rekord er nevnt. Sikkert også en artikkel eller to...

 

Jeg kan uansett garantere at Carew tok rekorden på 40-meter da han spilte for Vålerengen. Om jeg ikke husker feil, så tok han rekorden fra Lasse Olsen - som igjen hadde tatt rekorden fra Dagfinn Enerly.

 

Denne rekorden til Carew ble dog slått av en av disse nigerianerne før denne sesongen. Tror det var den lite omtalte Bala. Henry kan for øvrig ikke være mye raskere enn Carew. Ljungberg presterte en bedre tid enn Titi på en 40-meter test for noen år siden (som jeg forventer at du vet), og hans tid var ikke mye bedre enn Carews. Og jeg vil tro at Carew har blitt raskere siden han var 18 år...

 

Ja, RvP har bedre teknikk og en bedre skuddfot. Men han har enda ikke bevist noe over tid som skal tilsi at han er en bedre fotballspiller enn Carew. Han har scort i de par siste kampene, ellers så har han for det meste startet på benken. Carew er fast på Lyon.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
4.53 på 40 meter????? Det er VERDENSKLASSE SPRINT. Imponerande. Eg trekk herved alle påstandar om at Robin er raskare. Viss Carew er raskare enn det no er det intet mindre enn en sensasjon.. Verdnsrekorden på 60 meter er for øvrig 6.39. Siste 20 går som kjent langt fortare enn første 40.

 

Tar forbehold om at det ikkje var flying start.

 

Carew er sterkare enn Robin van Persie. Han er om lag like rask, men brukar hurtigheten sin mykje meir i spelestilen. Han er bedre på hovudet, men svakare på alt anna. Eg er ikkje i tvil om kven som hadde vert best å ha mot Tsjekkia, for eksempel. Han er ikkje Norsk-gambisk :angry:

26708[/snapback]

 

Så mye dårlig ironi for ingenting! Herregud...

 

Jeg er faktisk overrasket at dere følger så lite med på norsk fotball som dere tydeligvis gjør. Det ble både i sportssendinger og på diverse nettsteder før denne sesongen skrevet mye om Lyns nigerianere som hadde prestert bedre enn noen andre norske spillere gjennom tidene på en 40-meter test.

 

RvP like rask som Carew? Hadde du sagt det til meg in person, så hadde jeg tatt det som en fin spøk!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jeg tror jeg venter til jeg ser bekreftelsen på den tida jeg, Alexander.

26878[/snapback]

 

Javel.

 

Carew er forresten raskere enn Daniel Braathen, som løp i fra Roberto Carlos flere ganger under RBK-Madrid kampen for et par uker tilbake....

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg venter til jeg ser bekreftelsen på den tida jeg, Alexander.

26878[/snapback]

 

Javel.

 

Carew er forresten raskere enn Daniel Braathen, som løp i fra Roberto Carlos flere ganger under RBK-Madrid kampen for et par uker tilbake....

26882[/snapback]

 

...kom med beviset.

Link to comment
Share on other sites

Du er klar over at 4.53 ikkje er mulig, formodar eg? Då er han verdas raskaste mann. Raskare enn Maurice Greene, som har verdsrekoden på 60 meter.

 

For øvrig. Eg har hørt om denne løpstesten mellom Titi og Ljungberg, men det er berre på dette forumet. Ingen har så langt komt opp med dokumentasjon på at det stemmer. Uansett er vel dette lite relevant? Fart i seg sjølv er også lite relevant. Asafa Powell hadde neppe vert god nok for Arsenal...

 

Daniel Braaten løp neppe frå Roberto Carlos i medløpsdueller. Han løp fra han når han starta før ja.. Det skulle til og med eg og du klart... :angry: ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Du er klar over at 4.53 ikkje er mulig, formodar eg? Då er han verdas raskaste mann. Raskare enn Maurice Greene, som har verdsrekoden på 60 meter.

 

For øvrig. Eg har hørt om denne løpstesten mellom Titi og Ljungberg, men det er berre på dette forumet. Ingen har så langt komt opp med dokumentasjon på at det stemmer. Uansett er vel dette lite relevant? Fart i seg sjølv er også lite relevant. Asafa Powell hadde neppe vert god nok for Arsenal...

 

Daniel Braaten løp neppe frå Roberto Carlos i medløpsdueller. Han løp fra han når han starta før ja.. Det skulle til og med eg og du klart... :angry:  ;)

26884[/snapback]

 

Jeg er klar over at du ikke har peiling på fotballspillere når det kommer til løpstester. Carew er ekstremt rask, og jeg har til gode å se en forsvarsspiller henge med John når han setter inn turboen...

 

Jeg har ikke lest noe om denne testen på dette forumet, men jeg har fått denne infoen fra The Gunners Post.

 

Nei. Han løp fra.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jeg er klar over at du ikke har peiling på fotballspillere når det kommer til løpstester. Carew er ekstremt rask, og jeg har til gode å se en forsvarsspiller henge med John når han setter inn turboen...

 

Jeg har ikke lest noe om denne testen på dette forumet, men jeg har fått denne infoen fra The Gunners Post.

 

Nei. Han løp fra.

26889[/snapback]

Gi deg mens leken er god Alexander. De tidene du refererer til er ikke mulig å oppnå.

Paddy fortjerer på ingen måte å bli "pratet til" på den måten du holder på her. Vis mer respekt for de som faktisk fortjener det.

 

26893[/snapback]

 

Jo, det er den. Vi har flere eksempler på det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...