Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

JEG GIDDER IKKE SE DEN! Har akkurat sett sesong-DVD'en 07/08, så orker ikke bruke tid på repetisjon. :( Men tenkte å mimre tilbake litt om det her...

 

Første delen av sesongen 07/08 er rørende. 21 kamper uten tap tror jeg, pluss at de 7 siste fra 06/07 var også ubeseiret. Det ble som vi vet klubbrekord med 28 kamper på rad uten tap.

 

Et fantastisk lag, rett og slett! Fabregas og Hleb var fantastiske! Fabregas scoret vel i 7 kamper på rad. Hleb kunne drible 10 mann i en telefonkiosk, og det var vel nettopp det han gjorde, i tillegg at han faktisk scoret noen ganger også. Det avgjørende målet i serieåpningen mot Fulham var intet mindre enn imponerende!

 

Flamini begynte å vise hva han egentlig var god for, jeg som noen uker tidligere hadde "akseptert hans bortgang". Men han ble i klubben, heldigvis. Rosicky scoret også, spesielt i slutten av kampene. Og vi har måttet vente i snart et helt år på gutten...

 

Persie scoret herlige mål, Eduardo var også på vei inn i varmen. Effektiviten selv! Bendtner var også en helt annen spiller enn i dag, mens Ade var god også han, tross at det var senere i sesongen han virkelig skinte.

 

Vinnerviljen til Captain Gallas holdt også forsvaret så tett som det er mulig i Arsenal. Forsvarsrekken så ut til å bli gull. Gallas var også der når det gjalt, i fjor som i år. Scoret det viktige målet mot Chelsea, også sene mål i kampene mot Wigan og United. Toure's langskudd hadde jeg nesten glemt pdd, veldig synd hvordan utviklingen hans har vært i det siste.

 

Almunia gjorde seg ikke bort, det var det heller Jens som gjorde... Backene var stabilt gode hele sesongen. Sagna ble fort en helt, og Clichy's raid/assist mot Sparta Praha forteller det meste om han og Arsenals høst. Senderos var også på rette vei, men det var vel helst når Toure etterhvert var borte, og savnet av ham i dag er til tider stort, større en ventet hvertfall.

 

Å høre "We are top of the league" etter kampen mot United slår det meste på DVD'en. Er også forelsket i målet til Adebayor på WHL, på overtid, når plutselig 20'000 yids blir til bare 2000 på få sekunder. Og 1-0 over Chelsea i desember var heller ikke verst, nei. For ikke å nevne Bendtners mål ved juletider, bare sekunder etter han kom inn på banen, og minutter etter at Keane og Tottenham hadde bommet på straffe.

 

I januar ble vi reddet av Adebayor, og spillet ble dårligere...

 

Hva skjedde med det laget? :) 0-4 mot United, 0-0 hjemme mot Milan, for så 2-2 mot B'ham og beinbrudd på Eduardo var starten på en mindre hyggelig periode... 2-0 in the San Siro er fremdeles sterkt i minne, men å tenke på at vi var EN kamp på Old Toilet unna seriegull, og to dommere unna CL-semi, gjør at det er en vår jeg ser tilbake på med skrekk. Med nød å neppe ser jeg gjennom perioden hvor Eduardo var i fokus og alt det der. Vi tapte også mot Chelsea etter å ha ledet 1-0 osv...

 

Orker ikke klage på noe som helst, for det ser ut som alt gikk galt her. Et ungt lag og det, men allikevel... Det er ting som gjør at opphentingen på Reebok og 6-2 mot Derby går i glemmeboken.

 

Akkurat nå savner jeg Rosicky, Eduardo, Senderos, Flamini, Hleb og Adebayor's fantastiske januar og "bla bla bla" fra i fjor... Fabregas og Theo borte nå hjelper svært lite det også. Får håpe vi snart får se noe lignende det vi gjorde høsten 2008. Med litt flaks er det i mine øyne stor sannsynlighet for det, kanskje ikke i år eller til neste år, men vi har da god tid... Gjelder å være litt tålmodig med Wenger og styret. ;) Arshavin kan bli begynnelsen!

 

Whatever will be, will be... We're goin' to Wemberly!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå sett gjennom høydepunktene fra FA cupen tredje runde og det var noen Arsenal spillere som utmerket seg på en veldig positiv måte og her er to situasjoner eg vil trekke frem:

 

Traores assist kan lastes ned HER.

 

Simpsons vanvittige mål kan lastes ned HER.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Skikkelig gåsehudfilm. Kombinasjonen av musikken, følelsene i filmen og den gode klippingen lager en helt spesiell stemning. Er vel mer et sammendrag av 07/08 sesongen, men den er så bra at den er verdt å se.

http://footylounge.com/films/musicvideo.php?vid=102d5fbb1

 

Ikke like bra, men absolutt bedre enn en gjennomsnittlig youtube-compilation: BBC sitt 3 minutters sammendrag av årets sesong

http://footylounge.com/films/musicvideo.php?vid=c213c5f63

Link to comment
Share on other sites

 

Fantastisk video som viser både det gode og det dårlige ved Adebayor, en klassespiss når han er i form, men som ikke har hatt den største medgangen og heller ikke vært skadefri i hele år, noe som selvfølgelig påvirker alt ved spilleren. Jeg mener det er essensielt at Adebayor blir i Arsenal et par år til minst, hvertfall hvis han vil bli i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Denne fyrens "comment" sier vel det meste om hva jeg også mener.

 

CWDaviesProductionsK

 

I wouldn't have cared if he hadn't of scored a goal all season just as long as he tried his hardest. Personally he's lost my respect just because he looks anything but committed and then blames the fans for his lack of motivation. It should be his duty to win the fans over after saying he wants to bone AC Milan or whatever but instead he blames us. Fabregas is linked every month yet he still gives his all and the fans love him for it. If Ade stays he has an awful lot to prove that's all I know.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...