Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Kjenner at jeg blir litt kvalm av den nesegruse beundringen enkelte Arsenalfans har for Alex F. Skrytes opp i skyene for 'grep' som vår manager visstnok aldri klarer å ta.

 

Ehhh. Hvordan var det forrige helg, igjen?

 

Joda: Sir Alex ble latteliggjort av egne fans for å bruke feil spillere, og de tapte. Arsenal vant NLD.

Link to comment
Share on other sites

Det ar SAF har klart å fornye seg og laget sitt på en annen måte enn Wenger har gjort de siste 8 årene er vel ikke til å stikke under en stol, ei heller at han alt i alt har vært heldigere med noen av sine taktiske grep. Å kalle det nesegrus beundring er muligens å ta litt hardt i.

 

Så vil kanskje ettertiden vise hvorvidt Wenger var bundet på hender og føtter på en måte Ferguson ikke var i Utd med tanke på økonomisk handlekraft og frihet (eller om Ferguson ikke lot seg binde?)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner at jeg blir litt kvalm av den nesegruse beundringen enkelte Arsenalfans har for Alex F. Skrytes opp i skyene for 'grep' som vår manager visstnok aldri klarer å ta.

 

Ehhh. Hvordan var det forrige helg, igjen?

 

Joda: Sir Alex ble latteliggjort av egne fans for å bruke feil spillere, og de tapte. Arsenal vant NLD.

 

men fasiten er jo ikke det som skjer en enkelt helg, det er hva som skjer i det lange løpet. Her er det rått parti i AFs favør dessverre. Det har ingenting med nesegrus beundring å gjøre, det handler om å akseptere fakta. Jeg er jo i utgangspunktet svært kritisk til ManU og Ferguson. Jeg mener de har vunnet mer enn de rent fotballmessig burde ha gjort. opp gjennom årene. De har ikke vunnet PRIMÆRT fordi de har spilt så suveren fotball - slik enkelte ukritisk hyller dem for - men fordi Ferguson evner å fokusere på de tingene som faktisk vinner fotballkamper - i det lange løp. Dette handler om innstilling, defensiv trygghet, evnen til å drepe kamper, effektivitet osv. På dette området er jo ferguson omtrent Wengers rake motpart, og sånn sett har jo Arsenal i alle år stilt med et slags "handikapp". Wenger har vært genial på spillerutvikling og har vært flink til å utvikle spillende lag, man han har dessverre ikke vært like flink som AF på de andre områdene, de som til syvende og sist er de viktigste i forhold til det å vinne.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg mener de har vunnet mer enn de rent fotballmessig burde ha gjort. opp gjennom årene. De har ikke vunnet PRIMÆRT fordi de har spilt så suveren fotball - slik enkelte ukritisk hyller dem for - men fordi Ferguson evner å fokusere på de tingene som faktisk vinner fotballkamper - i det lange løp. Dette handler om innstilling, defensiv trygghet, evnen til å drepe kamper, effektivitet osv. På dette området er jo ferguson omtrent Wengers rake motpart

 

Jeg er veldig enig den første setningen. Stiller meg mer tvilende til at det er en stor forskjell på SAF og AW. Begge er blant verdens ypperste fotballmanagere.

 

Det at ManU har et lønnsbudsjett på 20-30% høyere enn oss, samt at de bruker utrolig mye mer penger på spillere enn oss, er i mine øyne den viktigste årsaken til at ManU havner foran oss år etter år.

 

De siste 5 årene har ManU kjøpt spillere for netto 62 MGBP. Vi har solgt for netto 45 MGBP. Det er en føkkings milliard kroner, det.

ManU kvitter seg sjelden med gode spillere. Bortsett fra C.Ronaldo har de kun solgt spillere for 44 MGBP de siste 5 åra - vi har solgt for 182 MGBP.

 

...jeg er fortsatt litt kvalm ;D

Edited by RastaPinky
Link to comment
Share on other sites

Stiller meg mer tvilende til at det er en stor forskjell på SAF og AW. Begge er blant verdens ypperste fotballmanagere.

 

naturligvis spissformulerte jeg LITT. Både Wenger/ AF er/var blant verdens beste managere. Den aller største forskjellen er vel at AF har klart å holde seg på topp over et lengre tidsrom. Men når jeg skriver rake motsetning, så er det for å illustrere at de har skapt sin suksess med en ganske forskjellig tilnærming, det står jeg fast på.

Link to comment
Share on other sites

 

naturligvis spissformulerte jeg LITT. Både Wenger/ AF er/var blant verdens beste managere. Den aller største forskjellen er vel at AF har klart å holde seg på topp over et lengre tidsrom. Men når jeg skriver rake motsetning, så er det for å illustrere at de har skapt sin suksess med en ganske forskjellig tilnærming, det står jeg fast på.

 

Pengene i betraktning: Wenger har gjort en kjempejobb over Ferguson er min mening.

Problemet er nettopp det: Arsenal velger en økonomisk strategi som fører til bronsemedaljer.

Med noe mer bruk av penger: Inmvesteringer ville gi avkastninger.

Link to comment
Share on other sites

Pengene i betraktning: Wenger har gjort en kjempejobb over Ferguson er min mening.

Problemet er nettopp det: Arsenal velger en økonomisk strategi som fører til bronsemedaljer.

Med noe mer bruk av penger: Inmvesteringer ville gi avkastninger.

Spørs vel om pengebruk hadde løftet oss så veldig mye høyere. Pengebruk kontra resultater er en proporsjonalitet. Jo nærmere toppen du kommer jo større må investeringen være for å ta inn de siste poengene. Forrige sesong var det 19 poeng opp. Hvor mye penger måtte vi svidd av for å bli nummer 1? 3-4 er nok det beste vi kan håpe på, men jeg hadde ikke hatt noe imot at man i alle fall brukte såpass med kroner at man i alle fall kunne føle seg trygg på at man klarte det

Link to comment
Share on other sites

ManU har altså brukt 1 milliard NOK mer enn oss på overgangsmarkedet de siste 5 åra. I tillegg har de brukt ca 1,5 milliarder NOK mer enn oss på lønninger i den samme perioden. I fjor vant de ikke en dritt.

 

Chelsea og ikke minst City har brukt myyye mer enn ManU.

 

Å bruke 2,5 mrd NOK for Arsenal ville nok vært mulig, men det hadde rasert økonomien vår for mange år (kanskje tiår) framover. Helt uten pokalgaranti.

 

Jeg er så glad for at vi har den ledelsen vi har i klubben. Når dagens media, blogsfære og store deler av supporterne lever med helt urealistiske forventninger og krav, er jeg stolt over at Wenger står for sin filosofi, og ikke snur kappen med vinden.

Link to comment
Share on other sites

ManU har altså brukt 1 milliard NOK mer enn oss på overgangsmarkedet de siste 5 åra. I tillegg har de brukt ca 1,5 milliarder NOK mer enn oss på lønninger i den samme perioden. I fjor vant de ikke en dritt.

 

Chelsea og ikke minst City har brukt myyye mer enn ManU.

 

Å bruke 2,5 mrd NOK for Arsenal ville nok vært mulig, men det hadde rasert økonomien vår for mange år (kanskje tiår) framover. Helt uten pokalgaranti.

 

Jeg er så glad for at vi har den ledelsen vi har i klubben. Når dagens media, blogsfære og store deler av supporterne lever med helt urealistiske forventninger og krav, er jeg stolt over at Wenger står for sin filosofi, og ikke snur kappen med vinden.

En ting å ikke snu kappen etter vinden, men man trenger jo heller ikke ta av seg alle klærne og stå mot nordavinden å brøle "Bring it on"

Link to comment
Share on other sites

En ting å ikke snu kappen etter vinden, men man trenger jo heller ikke ta av seg alle klærne og stå mot nordavinden å brøle "Bring it on"

 

Haha priceless - den latter'n der trengte jeg!

 

(Fikk dog noen uhyggelige bilder i skallen... huff...)

Link to comment
Share on other sites

stolt over at Wenger står for sin filosofi, og ikke snur kappen med vinden.

En ting å ikke snu kappen etter vinden, men man trenger jo heller ikke ta av seg alle klærne og stå mot nordavinden å brøle "Bring it on"

 

Haha priceless - den latter'n der trengte jeg!

 

(Fikk dog noen uhyggelige bilder i skallen... huff...)

 

Gullkorn. Enkelt og greit! :lol: :lol:

 

Hehe. Det er godt dere får dere en latter, karer. Dere har virket litt dystre og ampre i det siste.

 

 

RastaPinky

proud gooner

 

Hvor små er 'små grep', egentlig? De grepa som Wenger aldri klarer ta.

Edited by RastaPinky
Link to comment
Share on other sites

Ferguson viser nok engang at han tar grep når det ikke fungerer. Sliter noe vanvittig borte mot Reading, og 3-3 etter 28 minutter. Rafael er i trøbbel hver gang han blir utfordret og fikk et gult kort; hva gjør da Ferguson som Wenger ikke ville gjort? Jo, han tar han av banen og setter innpå Smalling som er defensivt mye tryggere.

 

Edit: og der scoret jaggu van Persie 4-3 målet...

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

Går rykter om at Manchester United har sikret seg Robert Lewandowski fra Dortmund for 15 millioner euro. De har allerede 2 spisser i verdensklasse pluss Hernandez og Welbeck. Litt forskjell fra Arsenal som ikke har en spiss i nærheten av øverste hylle engang..

Link to comment
Share on other sites

Silly season i gang for fullt og kan jo være en story som agenten kjører for å presse mer penger ut av Dortmund, men allikevel, stemmer det så sier det noe om satsningen (og at noen andre kanskje er på vei ut døra på?) I tillegg har de jo Kagawa som til nød kan spille spiss

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok meg selv i faktisk å holde med United i dag. Det er et ufyselig lag, men de har tross alt litt sjel. Og det er imponerende å se hvor godt lag en kan skape med relative middelmådigheter som Evans og Cleverley i laget.

 

City derimot.. Det er ingen ekte City-spillere igjen i det laget. Plastikklag! Ingen sjel, ingen sjarme. Gjesp! Jeg foretrekker kvalmen United frembringer.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...