Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

La merke til noe som er veldig normalt på Old Toilet... Evra takler seint 3-4 kamper og får ingen kort. Valbuena kommer innpå og får gult kort for sin første takling...

 

Begynner å bli forferdelig lei av dommere som dømmer inkonsekvent.

Haha. Sitter og leser i Arsenal News Review-arkivet nå og kom akkurat over dette, skrevet i et gjesteinnlegg mars 2002: "We're easier to give a card to than most other teams. ... This is especially true over Viera, who often gets booked for tackles that a Scholes or Gerrard gets away with every week. Decisions like giving penaltys at Old Trafford to the away team are obviously v.tough & brave decisions to make..."

 

Visse ting forandrer seg aldri...

Link to comment
Share on other sites

Hernandez har ikke overbevist meg om at han er en god spiss, han får jo alt servert på gullfat! Han får jo slike sjanser som alle spisser scorer på, han skaper ikke så mye for å selv score målet, han vender ikke bort en-to spillere før han dundrer ballen i nettaket. Han trenger bare å løpe rundt å skaffe seg rom og tid og dermed får ballen perfekt før han scorer. Ikke så veldig imponerende spill fra min side per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Hernandez har ikke overbevist meg om at han er en god spiss, han får jo alt servert på gullfat! Han får jo slike sjanser som alle spisser scorer på, han skaper ikke så mye for å selv score målet, han vender ikke bort en-to spillere før han dundrer ballen i nettaket. Han trenger bare å løpe rundt å skaffe seg rom og tid og dermed får ballen perfekt før han scorer. Ikke så veldig imponerende spill fra min side per dags dato.

 

Der mener jeg du tar feil. Det handler ikke om hvor fine målene til en spiss er, men det handler om at man faktisk setter sjansene. Og det gjør Chicharito ypperlig. Bare se på Ruud van Nistelrooy - han scora ikke mange spektakulære mål, men han var på rett sted til rett tid. Det samme kan sies om Raul. Jeg syns Hernandez har imponert og han er ekstremt dyktig på nettopp å være der man skal være - og sette ballene i gåll.

Link to comment
Share on other sites

Der mener jeg du tar feil. Det handler ikke om hvor fine målene til en spiss er, men det handler om at man faktisk setter sjansene. Og det gjør Chicharito ypperlig. Bare se på Ruud van Nistelrooy - han scora ikke mange spektakulære mål, men han var på rett sted til rett tid. Det samme kan sies om Raul. Jeg syns Hernandez har imponert og han er ekstremt dyktig på nettopp å være der man skal være - og sette ballene i gåll.

Enig, og det er litt synd å si at han virker å utvikle seg til en klassespiss for Manure... En slik type spiller vi trenger. Til tross for sin heller spinkle fysikk er han likevel overraskende god med mann i rygg, både til å ta ned baller fra lufta og også på baller langs bakken. Og han viser noe spissene våre har manglet i år, en enorm vilje til å sette den ballen i mål. Kun RvP har til tider vist den samme viljen.

Link to comment
Share on other sites

Må si at denne mexicaneren har imponert meg, scorer jo i bøtter og spann i sin første sesong. Han er akkurat den typen spiller jeg synes vi mangler, en som er på rett sted til rett tid. Se bare på Inzaghi...hvor mange mål har ikke han scoret fra inne i boksen uten at han har gjort mye selv på forhånd. I tillegg virker det som denne typen spillere har noe ved seg som bare presser ballen i mål. På veien fra foten og til nettmaskene kan den godt ha vært borti et kne her og en legg der, men den havner så og si alltid i mål! Ref Mexicaneren hvor han scorer med skulderen når han prøver på hodet...

 

Hos oss skaper vi en god del sjanser, men er veldig inneffektive. Det er stort sett RvP som scorer regelmessig, og det er ikke godt nok når vi kjemper om ligatittelen. Håper Vela kommer tilbake med de samme kvaliteten!

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg forstår inkluderer de 5 kampene også de to kampene han ble dømt til å sone etter å ha kritisert formen til Wiley (med mer?) i fjor. Saken hos Skysports:

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6817025,00.html

 

Den siste kampen kan bli mot Arsenal. Som Skysports skriver:

 

"Currently, the last game of the ban would be the Sunday 1st May showdown with title rivals Arsenal, although that could change depending upon when United rearrange their postponed fixture against Newcastle United".

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg bare vil styrke Manu i innspurten. Rednose kan kommunisere med benken via ulike kanaler underveis i kampene og greier vel å komme seg inn i garderobene for å overlevere sine "hårfønere" i pausene.

 

Jeg tror også det vil skape et ekstra samhold og guts blant spillerne. Det er "alle mot oss".

 

Net dette tror jeg ikke var bra for oss.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare vi som sliter med skader. Nå meldes det at Rio kan være ute resten av sesongen.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6818107,00.html

 

Det vil si at Smalling må assistere Vidic i midtforsvaret. Han har tidvis spilt godt, men hvordan går det med nervene i sesonginnspurten for en ung pjokk (ikke det at vi ikke sliter med nerver)?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare vi som sliter med skader. Nå meldes det at Rio kan være ute resten av sesongen.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6818107,00.html

 

Det vil si at Smalling må assistere Vidic i midtforsvaret. Han har tidvis spilt godt, men hvordan går det med nervene i sesonginnspurten for en ung pjokk (ikke det at vi ikke sliter med nerver)?

Vidic og o'Shea er også ute ifølge physioroom:

http://www.physioroom.com/news/english_pre...njury_table.php

 

Her ligger kanskje håpet vårt. Vidic er etter mitt syn PL's beste stopper og den som svekker Manu aller mest. Vi så hvordan de rotet mot Liverpool uten han.

Link to comment
Share on other sites

For de som ikke vil vente til i morgen med trekningen i CL:

 

Schalke 04 - Man U

Barca - Shaktar Donetsk

Chelsea - Inter

Tottenham - Real M

 

Helt enig i at Manu får Schalke, og bortebane først ja. De trenger jo ikke å trekke den egang.

 

Det er ikke mye sympatisk i denne gjengen nei. Er det mulig å drømme om Schalke mot Shaktar i finalen?

Link to comment
Share on other sites

Den faktiske trekningen ble:

 

Real Madrid v Tottenham

Chelsea v Manchester United

Barcelona v Shakhtar Donetsk

Inter Milan v Schalke.

 

Vinneren av Chelsea og ManU møter vinneren av Inter og Schalke (da sier også resten seg selv). Burde bli et close race for ManU dette.

Link to comment
Share on other sites

Den faktiske trekningen ble:

 

Real Madrid v Tottenham

Chelsea v Manchester United

Barcelona v Shakhtar Donetsk

Inter Milan v Schalke.

 

Vinneren av Chelsea og ManU møter vinneren av Inter og Schalke (da sier også resten seg selv). Burde bli et close race for ManU dette.

Jaja. Jeg hadde 2 av 4 riktig. Ikke så aller verst...

Link to comment
Share on other sites

Den faktiske trekningen ble:

 

Real Madrid v Tottenham

Chelsea v Manchester United

Barcelona v Shakhtar Donetsk

Inter Milan v Schalke.

 

Vinneren av Chelsea og ManU møter vinneren av Inter og Schalke (da sier også resten seg selv). Burde bli et close race for ManU dette.

Synd. Hadde håpet på en utenlandsreise for united.

Link to comment
Share on other sites

For Arsenal var dette en meget bra trekning. Nå vil både Chelsea og ManU ha stort fokus på disse kampene, og vil bruke mye utenomsportslig energi på dette. Vi skal kun fokusere på PL, så der tippet vår mulighet til å vinne PL noen prosent i vår favør.

 

Skal vi tippe at det nå er 55-45 og fordel Arsenal på tittelen?????

Link to comment
Share on other sites

Mens debattantene krangler om Wenger og dårlig språkføringen på andre tråder så får jeg legge ut en skikkelig gladnyhet her. Kanskje det gjør stemningen litt lystigere på de andre trådene B)

 

United tapte nesten én milliard kroner

 

Nok en gang ser vi at pokalene betaler for seg selv <_<

Link to comment
Share on other sites

Mens debattantene krangler om Wenger og dårlig språkføringen på andre tråder så får jeg legge ut en skikkelig gladnyhet her. Kanskje det gjør stemningen litt lystigere på de andre trådene :P

 

United tapte nesten én milliard kroner

 

United supportere ser ikke svart på dette. De vil ha vekk Glazer familien, og når dem ser at det har gått et tap for de på nesten en milliard så er jo det gode nyheter for dem, for da kan det være at Glazer familien pakker sakene og en rik sheik fra Dubai inntar eierskapet.

Link to comment
Share on other sites

Mens debattantene krangler om Wenger og dårlig språkføringen på andre tråder så får jeg legge ut en skikkelig gladnyhet her. Kanskje det gjør stemningen litt lystigere på de andre trådene :P

 

United tapte nesten én milliard kroner

 

Ifølge en del andre diskusjonsforum, så er det ikke United som har tapt nesten én milliard kroner, men et av datterselskapene i Glazer konsernet.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge en del andre diskusjonsforum, så er det ikke United som har tapt nesten én milliard kroner, men et av datterselskapene i Glazer konsernet.

 

Det får jeg ikke til å stemme Kim, jeg har lest flere artikler om dette på nettet og de er helt klare på at det er Red Football Joint Ventures som har kommet med dette enorme tapet. Detter er morselskapet til svina.

 

Les f.eks denne eller denne manubloggen.

 

Vi får håpe at dette gjør det vanskelig for Sir Sur å foryngre laget, noe som virkelig trengs.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...