Jump to content

HAN GIKK !!!


Sindre

Recommended Posts

Kanskje vi ikke ville selge fordi vi ikke hadde noen erstatter...der og da. Wenger har jo nevnt tidligere at han har jaktet Hleb i 2 sesonger. Nå som han endelig er i boks, og Cesc/Flamini er 1 år eldre......er det myyyyye tryggere å slippe Vieira. Hvem blir kaptein om evt. Vieira går? Cole?

13628[/snapback]

 

Arsenal hadde allerede en avtale på trappene med River Plate, og Javier Mascherano, fast landslagsmann på Argentina, hadde gjennomgått en medical, så erstatteren var klar.

 

Wenger og Dein hadde resignert, men Vieira ombestemte seg i 12. time. Hvorfor han gjorde det, er det ingen som egentlig vet. Jeg har lest alt fra at det var hans kjærlighet til klubben, til at han ikke var fornøyd med lønnsbetingelsene hos Madrid (Fikk ikke galacticolønn), til at han nektet å gjennomføre en medical pga kneet sitt.

 

 

Vi hadde ikke vunnet FA uten uten Paddy. Så enkelt er det.

13609[/snapback]

 

Du gav meg ingen kommentarer på denne Dr. Phil, hvorfor? Er du enig, muligens?

13629[/snapback]

 

Så langt derifra. Jeg kan godt gi deg respons på dette, men akkurat nå er jeg på jobb, så du skal heller få et ordentlig svar løpet av kvelden, tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply

Dagbladet skriver at Juventus vil prøve å få ferdig kontrakten i dag, og at overganssummen ligger på 210 mill.

 

For den summen sier jeg bare "Selg, selg selg!!"

 

PV4 har ikke vært like solid de 2-3 siste sesongene som han var tidligere. Noe av dette skyldes nok at han har prøvd å være litt "snillere" i spillestilen for å unngå kort, noe som har ført til en dårligere spiller.

 

Spørsmålet er om vi har noen som kan erstatte han direkte pr dags dato. Der er jeg mer tvilende, men vi har andre emner som kan komme inn å gjøre en meget god jobb, om enn ikke samme jobben, så ihvertfall en god jobb (og kansje bedre også, men på en annen måte).

 

Fremtidig kaptein? Jeg ser Senderos med bindet i det fjerne. Han er ruvende, gir ordrer og pusher medspillerne sine. Og det i en alder av bare 20 år!! Siste året på Highbury så håper jeg at DB10 får bindet. En fin gest til en spiller som startet endringen i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es
Kanskje vi ikke ville selge fordi vi ikke hadde noen erstatter...der og da. Wenger har jo nevnt tidligere at han har jaktet Hleb i 2 sesonger. Nå som han endelig er i boks, og Cesc/Flamini er 1 år eldre......er det myyyyye tryggere å slippe Vieira. Hvem blir kaptein om evt. Vieira går? Cole?

13628[/snapback]

 

Arsenal hadde allerede en avtale på trappene med River Plate, og Javier Mascherano, fast landslagsmann på Argentina, hadde gjennomgått en medical, så erstatteren var klar.

 

Wenger og Dein hadde resignert, men Vieira ombestemte seg i 12. time. Hvorfor han gjorde det, er det ingen som egentlig vet. Jeg har lest alt fra at det var hans kjærlighet til klubben, til at han ikke var fornøyd med lønnsbetingelsene hos Madrid (Fikk ikke galacticolønn), til at han nektet å gjennomføre en medical pga kneet sitt.

 

 

Vi hadde ikke vunnet FA uten uten Paddy. Så enkelt er det.

13609[/snapback]

 

Du gav meg ingen kommentarer på denne Dr. Phil, hvorfor? Er du enig, muligens?

13629[/snapback]

 

Så langt derifra. Jeg kan godt gi deg respons på dette, men akkurat nå er jeg på jobb, så du skal heller få et ordentlig svar løpet av kvelden, tenker jeg.

13639[/snapback]

 

Det er vel ingen som kan bekrefte at Mascherano ville kommet om Vieira hadde blitt solgt. Javier M. er kanskje en av 20-30 spillere Silly Season har linket til Arsenal ang. Vieira-overgangen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

 

Vieira Forlater Arsenal?

 

Fortell meg at dette IKKE er sant :( :(

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som kan bekrefte at Mascherano ville kommet om Vieira hadde blitt solgt. Javier M. er kanskje en av 20-30 spillere Silly Season har linket til Arsenal ang. Vieira-overgangen.

13641[/snapback]

 

Linken til Javier Mascherano var nok mer konkret enn mange andre. I fjor tok Vieiragate uke på uke, og Wenger jobbet i kulissene med å ha en erstatter klar dersom Vieira skulle ha signert for Madrid, en erstatter han ville presentert ganske umiddelbart etter Vieiras antatte avgang, "to soften the blow".

 

At Mascherano hadde gjennomført en medical er fakta, og det var synd avtalen ikke ble noe av i mine øyne.

 

I fjor: Vieira = Mascherano + £12-14m

I år: Vieira = £10-12m

Link to comment
Share on other sites

Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

 

Og fakta er at en spiller som Javier Mascherano er en utpreget defensiv midtbanespiller som kunne reddet mye for Arsenal da alt raknet i Gilbertos skadefravær, og gjort hans fravær mindre merkbart enn Vieira er i stand til, grunnet hans mer offensive legning.

 

Her må man se konsekvensene over lengre tidsperioder. Enkeltkamper (også FA-Cup finalen) er tilfeldighetenes spill.

Link to comment
Share on other sites

Ja hva skal man si om dette?Selger vi vieira så er laget med andre ord svakere enn i fjor,

å vi kan bare glemme å ta noe ligagull!Men er prisen bra (ca 200m)å vi får bruke di på noen gode erstattere (essien /mascherano)så kan det være riktig å selge.

Patrick var ikke den samme spilleren i fjor som før og kanskje er det fordi han trenger nye utfordringer?1 ting er sikkert,vi må erstatte han!!holder ikke med di spillerene vi har i dag.

Hadde sett for meg etpar store stjerner i sommer,men så ender vi opp med å selge vieira :( synes ikke det låver så bra,men man må vel bare vente å se hva som skjer..

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es
Det er vel ingen som kan bekrefte at Mascherano ville kommet om Vieira hadde blitt solgt. Javier M. er kanskje en av 20-30 spillere Silly Season har linket til Arsenal ang. Vieira-overgangen.

13641[/snapback]

 

Linken til Javier Mascherano var nok mer konkret enn mange andre. I fjor tok Vieiragate uke på uke, og Wenger jobbet i kulissene med å ha en erstatter klar dersom Vieira skulle ha signert for Madrid, en erstatter han ville presentert ganske umiddelbart etter Vieiras antatte avgang, "to soften the blow".

 

At Mascherano hadde gjennomført en medical er fakta, og det var synd avtalen ikke ble noe av i mine øyne.

 

I fjor: Vieira = Mascherano + £12-14m

I år: Vieira = £10-12m

13646[/snapback]

 

Hvordan kan du si det er "Fakta"!??!?! Jeg også ville hatt Mascherano + 100-150 mill....istedet for Vieira etter hans illojale sommer. Men tror Wenger ville solgt han om dette hadde gått i orden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es
Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

 

Ingen vet om Arsenal hadde vunnet Fa-cupen uten Vieira! Det får vil heller aldri svar på!

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Ønsket Vieira salg allerede i fjor, og synes det er riktig å selge han nå gitt at prisen er grei. £12mill->

 

Ingen krise at vår kaptein eventuelt forlater nå.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

Blir for enkelt dette Chaz.

 

Kanskje hadde vi vunnet serien uten Vieira? Like tåpelig å bruke det som et argument for salg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

Jeg har hele tiden, etter det som skjedde i fjor sommer, vært for ett salg av Vieira.

Føler meg allikevel ikke helt trygg på at dette kommer til å skje. Wenger har da intil nylig slått fast at han vil beholde dagens spillere...

 

Håper bare Wenger inser at Paddy ikke kan erstattes fra fra egne rekker. Dersom det blir salg må vi ut og handle! Ikke noe "up and coming" men en etablert sentral midtbanespiller i verdensklasse.

 

Jeg venter en bekreftelse eller benektelse fra Arsenal.com i dag om hva som skjer...

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Håper bare Wenger inser at Paddy ikke kan erstattes fra fra egne rekker. Dersom det blir salg må vi ut og handle! Ikke noe "up and coming" men en etablert sentral midtbanespiller i verdensklasse.

13655[/snapback]

Er bare å håpe at Dein & Co allerede har en i boks. (Hvilket jeg tror.) Men som du sier er det essensielt at det kommer inn forsterkninger. Prøver man å erstatte Vieira med Flamini og Cesc, vil man om ikke skyte seg selv i foten, kanskje kutte seg selv i armen.

 

Viktig at handlingene gjenspeiler ambisjonene.

Link to comment
Share on other sites

Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

Blir for enkelt dette Chaz.

 

Kanskje hadde vi vunnet serien uten Vieira? Like tåpelig å bruke det som et argument for salg.

13653[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg er hellig overbevist at vi ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy. akkurat like sikker som jeg er på at vi heller ikke hadde vunnet serien uten ham. Hvorfor? Jo, såpass god greie på fotball påstår jeg faktisk talt at jeg har!

Link to comment
Share on other sites

Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

Blir for enkelt dette Chaz.

 

Kanskje hadde vi vunnet serien uten Vieira? Like tåpelig å bruke det som et argument for salg.

13653[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg er hellig overbevist at vi ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy. akkurat like sikker som jeg er på at vi heller ikke hadde vunnet serien uten ham. Hvorfor? Jo, såpass god greie på fotball påstår jeg faktisk talt at jeg har!

13658[/snapback]

Vi kunne klart å vunnet FA-Cupen uten Vieira, men ikke uten Lehmann! Tror faktisk at vi ikke trenger ny keeper jeg! Så jo alle redningen til Lehmann mot Moan Utd!

Link to comment
Share on other sites

Hvis Viera og Pires skulle forsvinne vil Henry være like lojal neste sommer da ? Det er jo en eventuell problemstilling som kan dukke opp. Jeg håper inderlig at Viera blir,selv om han ikke var like god ifjor,så tror jeg at en ny sessong,forhåpentligvis uten skader, ville få han tilbake til godt gammelt slag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Viera og Pires skulle forsvinne vil Henry være like lojal neste sommer da ?

13663[/snapback]

 

Dette er kanskje selve faren med at Vieira forsvinner, at det gir en signaleffekt til de andre spillerne i troppen, som fører til et 'ras'. Ja, er et eventuelt salg av Vieira begynnelsen på slutten for Wengers Arsenal? Vieira har mao størst verdi som samlende symbol, og rent fotballmessig tror jeg ikke man taper så mye, kanskje snarere tvert i mot. Og økonomisk sett BØR man selge nå, skjønt de langsiktige økonomiske effektene KAN jo bli negative, hvis laget blir mindre slagkraftige. Og det kan vi jo ikke vite 100% sikkert enda. Et salg fører uansett til mer usikkerhet, og det er ikke bra...

Link to comment
Share on other sites

Nå satte vel Paddy inn det avgjørende straffe mot United og spilte en

meget god kamp som andre .

Vi har ikke spillere som kunne erstattet Vieira i troppen vår da.

Ei heller idag.

Vieira betyr mye for laget og Vieira var en av mange årsaker til

at vi vant Facupen.

£14 mill. betyr ingenting. Trofeene er det som gjelder.

Skulle Vieira gå kan det bli som da Brady forlot oss.

Det er ikke bare å kjøpe inn en spiller og tro at det er fikset.

Link to comment
Share on other sites

Forholdet enkelte har til penger her, får meg til å tro at man nesten holder med Chelsea.

 

"£14m betyr ingenting?" Våkn opp. Økonomien spiller faktisk en rolle. Fotballen er ikke en profittmaksimerende industri som de fleste andre, men likevel må man drive sunt og fornuftig.

 

Personlig liker jeg veldig godt å se sorte tall fremfor røde i Arsenals regnskaper. En cuptriumf hadde ikke vært verdt noen ting dersom den ikke kunne forsvares rent økonomisk også.

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig, og et fantastisk overskudd hadde ikke vært verdt en dritt uten trofeer.

 

Forholdet enkelte har til penger her, får meg til å tro at man nesten holder med Chelsea.

 

 

Kutt ut, doktor!!! Ikke kom med kvalmende sarkasemer. Vi snakker ikke om Chelsea, men om Arsenal, den sansynligvis mest veldrevne klubben, rent økonomisk, på hele koksholmen. Så slutt å komme med sånne blødmer. Vi har en økonomi som pr. dato knapt nok kunne ha vært bedre, og du, hva blir den, eventuelt, endelige salgssummen for Paddy?

Link to comment
Share on other sites

Dette er egentlig ganske festlig! Det slår aldri feil.. Vieira skal linkes til store utenlandske klubber hver sommer. Blir det salg, eller blir det ingenting? Jeg for min del er lei og håper vi selger for nok penger til å kjøpe 100 gode erstattere! Henry forsvinner nok ikke. Han har jo sagt i alle intervjuene at han elsker Arsenal og liker seg i London.. Han sier ikke at han elsker Vieira og kan tenke seg å spille på lag med han resten av karrieren..

 

Vi vil nok uansett savne Vieira neste sesong. Samme om han blir solgt eller ei. Fordelen er at dersom han blir solgt kan vi sette inn en erstatter for han.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt setter jeg ting på spissen, veldig langt ut på spissen riktignok, når jeg får servert slike tåpelige utsagn.

 

Personlig vil jeg heller ha en veldrevet klubb med litt færre trofeer enn en mindre veldrevet klubb med flere trofeer. Men det er nå en gang min mening.

 

Hva salgssummen eventuelt vil ende på blir bare spekulasjoner, men vi får neppe mer enn halvparten av de €30-35m vi kunne fått i fjor - og det er ikke god business i mine øyne, FA Cup-trofe eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...