Jump to content

HAN GIKK !!!


Sindre

Recommended Posts

I like måte. Jeg svarte på generelt grunnlag. Og vil du vennligst svare på de andre spørsmålene mine?

13681[/snapback]

 

Generelt grunnlag? Du stiller da direkte spørsmål til meg? "Hvilken planet lever du på?"

 

Resten av spørsmålene. Vel, jeg synes du overvurderer Vieiras rolle. Et FA Cuptrofé er mindre viktig for meg enn et godt økonomisk resultat. Men det er nå meg. Forøvrig er vi stort sett enige.

 

 

13689[/snapback]

 

Spørsmålet om planeten kom etterpå. Bare til din info. Ei heller overvurderer jeg Paddy`s rolle. Det er mye lettere å aksptere salget nå, enn om det hadde skjedd i fjor. Paddy har gjort jobben sin, han! Og vi har unge, dyktige spillere til å overta.

 

Triumfer er ALLTID viktigst, doktor. ALLTID! Og fremdeles så mener jeg du tviler på at Arsenal er blant de aller beste i klassen når det gjelder drift og økonomi. Jeg ser kun EN klubb i England som muligens drives bedre, hvor mange ser du?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply
Guest Arsenal_4ever

uff....jeg leste om dette på tv 2's tekst-tv! Jeg er veldig lei meg...det er tross alt VIEIRA! Jeg har vanskligheter med å forestille meg hvordan Arsenal vil bli uten han. Jeg sier ikke at det blir dårlig, kanskje det blir bedre? :unsure:

 

Men Vieira er jo Vieira... :( Og jeg synes dette er kjempe trist!!! :-| :( Men jeg er klandrer ikke Wenger eller andre i Arsenalstyre for noe som helst! Håper på det beste for laget fremover....og vi må ikke glemme at vi har unge suuupertalenter som Fabregas og Flamini :)

 

Nei...synes dette var veldig trist men samtidig så prøver jeg å se positivt på det...

 

Lykke Til Vieira:)

 

Arsenal - Always In My Heart... :(

Link to comment
Share on other sites

Skal Wenger erstatte Vieira med noen på lik linje som han så må det bli Ballack. Essien og Diarra har blitt skrytt opp i skyene, men man vet jo allikevel ikke hva man kan få. Det vet man med Ballack, løp og kjøp Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Hva er et godt økonomisk resultat?

13691[/snapback]

 

Jeg skjønner dere skal tvinge meg til å komme med eksakte tall her nå. Men ok, for å ta et eksempel. Da Arsenal for to år siden vel gikk med vel £20m i underskudd, var det et dårlig resultat. Går man med £10m i overskudd, er det et bra resultat.

 

Jeg antar du skjønner sånn ca. hvor jeg befinner meg.

13693[/snapback]

 

Det jeg lurte på er om du tenker 100% blåruss eller om det er rom for andre verdier også. Formålet med Arsenal er nemlig ikke maksimal avkastning, men best mulig sportslige resultater (troféer) basert på økonomisk ansvarlighet. Noe som er noe ganske annet.........!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger ber om at vi stoler på ham og lover at vi blir sterke neste sesong. Ut fra CV'en hans ser jeg liten grunn til ikke å gjøre nettopp det. Takk for jobben Paddy. Kjør på Arsené. Job well done!

 

....mer er det ikke med denne saken for min del.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
arsenal selger vieira nettopp fordi klubben har ambisjoner. da nytter det ikke å beholde spillere av sentimentale og nostalgiske årsaker. vieira gjennomførte en elendig sesong og wenger innser nok at klubben trenger en mer slagkraftig midtbane. forhåpentligvis får vi se hleb og gilberto sammen. endelig litt kreativitet og fart sentralt på midtbanen. det betyr videre at laget ikke trenger en bergkamp(hengende spiss). hleb vil i praksis overta den rollen(litt modifisert) og henry vil endelig få en "spissmakker". laget utvikles og vil bli bedre som følge av dette...

13692[/snapback]

 

 

Vieira spilte med skader store deler av sesongen, når det ble færre kamper og han fikk kvitta seg med skadene så ble han mye bedre. Det er ikke sånn at gode spillere ikke har svake sesonger, at vieira hadde det ifjor betyr lite. Vi selger ikke Vieira fordi vi har ambisjoner, selger vi Vieira er det fordi han vil vekk. Ikke noe annet!! Vieira har fortsatt gode sesonger i beina.

13700[/snapback]

 

ja, blablabla. unnskyldninger meg her og unnskyldninger meg der.

 

1.han har ikke vært noe mer skadeplaget enn f.eks. henry, ljungberg og pires. alle de tre nevnte leverte varene også denne sesongen.

 

2.midtbaneduoen gilberto-vieira fungerer ikke mot defensivt solide lag. for dårlig presisjon i pasningsspillet, for lavt tempo, manglende overblikk og ingen av de er solide pasningsleggere. dermed går spillet vårt fullstendig i stå, hvis pires og/eller bergkamp markeres ut av kampene. det var helt klart at vieira eller gilberto måtte bort og vieira var da det naturlige valget ettersom han nærmer seg 30...

Link to comment
Share on other sites

Vet du hva Beelzebot? Jeg er lei til langt over halsen med din Vieira hets. Nå har du fått det som du vil. Nå er Paddy solgt. I mine øyne er du ikke en Gooner i det hele tatt! Hvorfor? Fordi ingen supporter kritiserer en spiller på den måten du har gjort det. Ta turen til brua eller Old Trafford i stedet.....

Link to comment
Share on other sites

Hva er et godt økonomisk resultat?

13691[/snapback]

 

Jeg skjønner dere skal tvinge meg til å komme med eksakte tall her nå. Men ok, for å ta et eksempel. Da Arsenal for to år siden vel gikk med vel £20m i underskudd, var det et dårlig resultat. Går man med £10m i overskudd, er det et bra resultat.

 

Jeg antar du skjønner sånn ca. hvor jeg befinner meg.

13693[/snapback]

 

Det regnskapsåret man brukte drøye £15m til avsetninger for "fremtidige" prosjektkostnader i forbindelse med Ashburton Grove mener du? Har du hørt om utgift til inntekts ervervelse?

 

For øvrig var ikke det for to år siden, men regnskapsåret 2001/02.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Ja, Ballack er den eneste jeg kan se som en fullgod erstatter for Vieira.

13781[/snapback]

 

 

arsenal trenger ingen direkte erstattere. det er på tide at laget utvikler seg; tiden med to defensive midtbanespillere er forhåpentligvis over. vieira og gilberto er soliede defensivt og klarte seg greit mot tullelag, men straks man spilte mot lag som faktisk kan forsvare seg, ble det bare tull. for dårlig presisjon i pasningsspillet og manglende overblikk førte til at det offensive spillet gikk gang på gang i stå. med en spiller a la hleb sentralt på midtbanen, vil heller ikke bergkamp være uerstattelig. hleb vil i praksis ta over hans rolle i laget og da kan man slenge inn på en ny spiss. en spiller som kan ligge på topp sammen med henry. det vil igjen bety større rom for henry; særlig hvis man kan få tak i en fysisk sterk spiller som f.eks. baptista.

 

likevel bør troppen forsterkes. en ving og en spiss bør prioriteres; baptista og swp hadde vært perfekt. kanskje også en defensiv midtbanespiller. jeremy toulalan er kanskje et spennende valg...

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Vi bør hente inn en ballvinner på over 1.90 m nå!

Pr. dags dato har vi ingen midtbanespillere som er over 1.90 :( .

Ikke i A-stallen ivertfall...

Link to comment
Share on other sites

Ja, Ballack er den eneste jeg kan se som en fullgod erstatter for Vieira.

13781[/snapback]

 

 

arsenal trenger ingen direkte erstattere. det er på tide at laget utvikler seg; tiden med to defensive midtbanespillere er forhåpentligvis over. vieira og gilberto er soliede defensivt og klarte seg greit mot tullelag, men straks man spilte mot lag som faktisk kan forsvare seg, ble det bare tull. for dårlig presisjon i pasningsspillet og manglende overblikk førte til at det offensive spillet gikk gang på gang i stå. med en spiller a la hleb sentralt på midtbanen, vil heller ikke bergkamp være uerstattelig. hleb vil i praksis ta over hans rolle i laget og da kan man slenge inn på en ny spiss. en spiller som kan ligge på topp sammen med henry. det vil igjen bety større rom for henry; særlig hvis man kan få tak i en fysisk sterk spiller som f.eks. baptista.

 

likevel bør troppen forsterkes. en ving og en spiss bør prioriteres; baptista og swp hadde vært perfekt. kanskje også en defensiv midtbanespiller. jeremy toulalan er kanskje et spennende valg...

13810[/snapback]

 

Dette er akkurat hva jeg har foreslått eller tenkt selv. Se tråden "formasjonsendring"...

Tenk om vi kunne få en spisstype som har andre kvaliteter enn Henry, og som kan bidra defensivt på dødball. Da er vi ikke like avhengige av en så sterk ballvinner på midtbanen heller... Jeg er ufattelig spent på hvem som danner Wengers startellever i august. På ANR foreslås Toure som kompanjong til Gilberto - ha, ha - jeg syntes den var fantastisk! .... and here comes nr 4 - KOLO TOURE!!!!

 

Nei, jeg fikk det bare litt morsomt med den der...

Link to comment
Share on other sites

Dette var veldig,veldig synd men vil heller ikke svartmale det helt.. Vieira var jo en fantastisk kaptein,en ballvinner av rang,viktige på offensive og defensive dødballer og rett og slett en mann i verdensklasse.. MEn når jeg tenker på dette med hodet og ikke hjertet så tror jeg egentlig Dein& co gjorde rett i salget.. Paddy ville bort,han er 30 og når man da får såpass mye så er det slettes ikke så dumt.. Men jeg kommer helt klart til å savne Vieira,kanskje spesielt i de kommende kampene mot Spurs og Man U hvor han alltid spilte med hjertet langt utpå drakta.. En stor spiller!

 

Synes det nå blir veldig viktig for Wenger å finne en fullgod erstatter. Ballack og Jenas har vært nevnt og det tror jeg hadde blitt bra med en av de ved siden av Gilberto.. Ballack er jo helt klart en av de bedre sentrale midtbanen på kloden men synes det hadde vært spesielt gøy med JJ.. Ha ner ung,rutinert,duellsterk,god offensiv og ikke minst,han er ENGELSK!

 

Blir spennende å se hva styret velger å gjøre nå..

 

Takk for alt Patrick og lykke til vide hos den sorte dame!

Link to comment
Share on other sites

gosh, er du oppe enda??? Forresten utrolig morsomt midt i sorgen, - å lese de der irriterende men treffende kommentarene dine ifbm med dagens hendelser og om hvilken veldreven klubb vi elsker.

 

Denne dagen er på mange måter forferdelig men perfekt. Vi får den store krisemeldingen. Vi må håndtere sjokket, vi agerer, vi orienterer oss og ser fremover. Alt dette får vi gjort i løpet av denne ene ettermiddagen og kvelden. Det er imponerende og sterkt!

 

Vi har vært skuffet av Vieira, men ønsker ham nå lykke til! I dag ser jeg hva fotballen og Arsenal betyr for meg. Jeg kjenner på hvor glad jeg er i klubben. Selv om nedgangstidene skulle komme i Arsenal pga at Vieira slutter (noe jeg ikke tror vil skje), så skal jeg kunne leve med det. Arsenal er mer enn gull og pokaler. Arsenal er en klubb med sjel!

 

Dette har Vieira vært med på å la oss oppleve. Derfor er jeg takknemlig for slike dager som dette. Det gir meg utrolig mye.

 

Vieiras bortgang har gitt meg et rent sår!

 

og

 

Jeg vil heller oppleve smerten og gleden i livet, enn å bare være på det jevne (... Spud...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg, oppe??? Både og du. Ligger her med vond rygg, bygget steingjerde i går kan du si ;) , og fomler med laptop`en.

 

Ferie, vond rygg, og Paddy gone.......joda 14 juli 2005 kunne ha vært en bedre dag! :(

 

Men som du sier; har man Arsenal, så overlever man det meste! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
gosh, er du oppe enda??? Forresten utrolig morsomt midt i sorgen, - å lese de der irriterende men treffende kommentarene dine ifbm med dagens hendelser og om hvilken veldreven klubb vi elsker.

 

Denne dagen er på mange måter forferdelig men perfekt. Vi får den store krisemeldingen. Vi må håndtere sjokket, vi agerer, vi orienterer oss og ser fremover. Alt dette får vi gjort i løpet av denne ene ettermiddagen og kvelden. Det er imponerende og sterkt!

 

Vi har vært skuffet av Vieira, men ønsker ham nå lykke til! I dag ser jeg hva fotballen og Arsenal betyr for meg. Jeg kjenner på hvor glad jeg er i klubben. Selv om nedgangstidene skulle komme i Arsenal pga at Vieira slutter (noe jeg ikke tror vil skje), så skal jeg kunne leve med det. Arsenal er mer enn gull og pokaler. Arsenal er en klubb med sjel!

 

Dette har Vieira vært med på å la oss oppleve. Derfor er jeg takknemlig for slike dager som dette. Det gir meg utrolig mye.

 

Vieiras bortgang har gitt meg et rent sår!

 

og

 

Jeg vil heller oppleve smerten og gleden i livet, enn å bare være på det jevne (... Spud...)

13851[/snapback]

 

Bra sagt! Arsenal er en klubb med sjel. Har også bunntro på Wenger etter å ha sett hvordan han har transformert måten vi spiller fotball på - ingen tvil om at vi spiller verdens morsomste ög mest offensive fotball. Dein & Co er også edruelige ift pengebruk osv (i motsetning til mange andre klubber - tenk hvor mye trøbbel Chelski vil havne i hvis russer'n trekker seg ut!)

 

Wenger kunne holdt på Vieira, men valgte å la ham gå. Han vil ikke ha spillere som ikke er 110% committed til klubben - noe Vieira sannsynligvis ville hatt trøbbel med dersom han hadde blitt nektet overgangen. Føler det samme tomrommet som mange andre idag - Vieira var på mange måter klubbens sjel og ikke minst temperment. Hvem kan erstatte Paddy?? Tror ikke vi nødvendigvis trenger å kjøpe dyrt - vi har defensiv sikkerhet med Gilberto Silva (husk: han er OGSÅ verdensmester). Fabregas var allerede i fjor en nesten like god strateg/ballfordeler som Vieira - han kommer til å bli STOR - kanskje allerede neste år.

 

Lykke til Vieira - synd å miste deg som familiemedlem. Får for din del håpe at dette oppholdet i Italia blir langt mer vellykket enn det forrige!

Link to comment
Share on other sites

En trist dag for meg. En spiller som virelig har gitt alt

for klubben vårs. Lykke til Vieira du vil bli savnet!

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5320547,00.html

13862[/snapback]

 

 

"When news first reached Vieira that Juventus wanted to buy him, the French midfielder dismissed it"

 

og

 

But this time the club took control and ruthless Wenger decided it was time for younger legs and that Vieira, at 29, was a less effective operator.

 

Altfor ensidig! ... og derfor kan jeg ikke tro på dette! Jeg tviler sterkt på at Vieira var så klar for å fortsette i klubben, Morten. Alltid flere sider av en sak, vet du!

 

.... og jeg tror du lener deg litt for mye til solen (les: the sun)! :(

Link to comment
Share on other sites

Hva kostet Vieira når han kom? Var det ikke sånn rundt 50 mill? Hvis man da regner 9 år med lønn, og han har vel hatt en gjennomsnittslønn på 600 000 i mnd. Det skulle bli ca 70-80 mill i lønnsutgifter.

 

Regnestykket blir da slik:

 

Utgifter

Kjøp 50 mill

Lønn 80 mill

Totalt 130 mill

 

Inntekter

Salg 160 mill

 

Rent økonomisk overskudd blir da 30 millioner. I tillegg kommer overskuddet i form av resultater, salg av drakter osv osv osv.

 

Nei, Vieira har virkelig bidratt for Arsenal og personlig mener jeg at det var greit at han ble solgt nå. Hadde dog håpet på en litt høyere sum, men Wenger mente vel at det var greit med den summen regnestykket tatt i betraktning. En annen ting er nok at Vieira ønsker å vinne CL, og ser vel muligheten større med Juventus enn med Arsenal pr dags dato.

 

Lykke til i Juventus, og måtte vi aldri møte Juventus i obligatoriske kamper :(

 

PS: Tallene er tatt fra eget hode, så det er mulig de er helt ruskende gal ;) Er ment for å sette ting litt i perspektiv.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke bare referere til sola Helge.

Sjekk her:

http://www.mirror.co.uk/sport/topstories/t...-name_page.html

 

But Vieira's former Gunners team-mate David Platt was not convinced of the wisdom of selling him.

"Arsenal need to be competitive and in the Champions League - I'm not sure they will be without Patrick.

"He will be a great loss, particularly if he goes to Juventus and plays like the Patrick Vieira of two or three years ago. How do you replace a player like Vieira? It's going to be a big problem."

Ex-Arsenal defender Lee Dixon added: "There must be something going on with Patrick and Arsene. If a manager of Arsene's quality is letting a player of Vieira's quality go it can't be just about money. But Arsene's no fool. I think he must have someone lined up to come in to replace him."

Dette syns jeg var sjokkerende.

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtm...15/sfnvie15.xml

 

 

If Wenger's decision to sell Vieira came as a surprise, the initial fee - just £6.9 million - will shock Arsenal supporters. The overall price is £13.7 million, with £3.4 million due in a year's time and a further £3.4 million to be paid in 2007. This is considerably less than the £24 million Arsenal accepted for the Frenchman from Real Madrid a year ago.

 

Duger nyhetene i Telegraph og Mirror Helge?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...