Jump to content

HAN GIKK !!!

Sindre

Recommended Posts

• Replies 246
  • Created
  • Last Reply
Dette har Mail skrevet:Arsenal will meet with Juventus next week to agree the sale of Patrick Vieira Hvor har dem dette fra? :)  :P

13378[/snapback]

Sikkert fra hjemmesiden til Juve...De kan jo drømme vetdu.. :(

Men "Mail" har jo ingen grunn til å høre på de forde...! :huh:

Ingen tvil om at denne sommeren blir en tro kopi av forrige sommer med hva som angår ryktene rundt Vieira. Senest i dag melder Sky Sports at Real Madrid er klar til å by på Vieira etter alle ryktene rundt han og Juventus.

Skal vi selge Vieira så er nok dette det riktige tidspunktet når det gjelder fortjeneste på salget. Men vi har allerede mistet Edu og skulle vi miste Vieira også spøker det for neste sesong i Champions League. Kan ikke helt se at Gilberto, Flamini og Fabregas holder en hel sesong i EPL og CL. I så tilfelle bør nok Wenger handle inn en ny sentral midtbanespiller foran sesongstart.

Etter Vieira's flørt med Real Madrid forrige sesong er det nok en del av våre supportere som enda ikke helt har tilgitt han helt. Og ingen spiller er uerstattelig, selv ikke Vieira (selv om det mange ganger kan virke slik).

Kilde : Real re-enter Vieira race

Ser ut som Vieira drar snart! :)

Patrick Vieira could be on his way out of Highbury by the end of the week, with Juventus the favourites to sign the midfielder.

Sources close to the club have told the Sunday Herald that Arsenal are ready to cash in on their 29-year-old skipper.

It is understood that the club feel that Vieira’s lacklustre performance last season, coupled with his age and wages approaching £100,000 a week, have made him expendable. Their aim is to sell him for the right price and acquire Lyon’s Mahamadou Diarra to replace him.

On Wednesday of last week, Juventus officials flew to London to meet with Arsenal vice-chairman David Dein and Highbury manager Arsene Wenger and made a bid for Vieira valued at £12 million

Kilde: http://www.sundayherald.com/50793

Guest Viggo Viking
Ingen tvil om at denne sommeren blir en tro kopi av forrige sommer med hva som angår ryktene rundt Vieira. Senest i dag melder Sky Sports at Real Madrid er klar til å by på Vieira etter alle ryktene rundt han og Juventus.

Skal vi selge Vieira så er nok dette det riktige tidspunktet når det gjelder fortjeneste på salget. Men vi har allerede mistet Edu og skulle vi miste Vieira også spøker det for neste sesong i Champions League. Kan ikke helt se at Gilberto, Flamini og Fabregas holder en hel sesong i EPL og CL. I så tilfelle bør nok Wenger handle inn en ny sentral midtbanespiller foran sesongstart.

Etter Vieira's flørt med Real Madrid forrige sesong er det nok en del av våre supportere som enda ikke helt har tilgitt han helt. Og ingen spiller er uerstattelig, selv ikke Vieira (selv om det mange ganger kan virke slik).

Kilde : Real re-enter Vieira race

13388[/snapback]

For min egen del kjenner jeg at denne sommeren blir forskjellig fra forrige gang ryktene om Vieira svirret.

Vieira er på sitt beste (en av) verdens beste midtbanespillere, men jeg kjenner til min egen forbauselse ikke noe engasjement i spørsmålet om han blir eller går.

En av grunnene er nok at dette sannsynligvis ikke har noe særlig substans, men muligens også at fjorårssommeren gjorde meg "møkkalei". En annen grunn er muligens at en evt. Vieira-exit gjør at Fabregas vil få bedre og flere sjanser til å utvikle seg i den sentrale midtbaneposisjonen.

Vår nyanskaffelse Hleb er etter det jeg forstår mest komfortabel som offensiv sentralt på midtbanen. Den "direkte erstatteren" er derfor muligens allerede på plass.

I tillegg vil en evt. signing av Baptista ikke bare gi oss en av de mest talentfulle spissene i europa, men også en som kan fylle en rolle på sentral midtbane ved behov.

Dersom vi også rekrutterer en god erstatter for Vieira vil vi ha en bredde (antall med kvalitet) på sentral midtbane som er mye bedre enn det vi hadde forrige sesong.

En evt. Vieira-exit vil dog kunne medføre en noe "dårligere" duo som "førstevalg"enn dagens kombinasjon med Gilberto og Vieira.

Frem til noe annet blir bekreftet legger jeg til grunn at Vieira blir. Både til Arsenal og Vieiras beste.

Ett virkemiddel Real Madrid kan benytte kan være å sende spissen Michael Owen motsatt vei. Det er hevdet at klubbene har vært i forhandlinger denne helgen.

Virker som det kanskje kan bli Vieira ut og Owen inn!

Håper ikke Vieira drar, men det er ikke meg imot om Owen kommer! :rolleyes:

Aldri vært en stor fan av Owen, men han kan bli god i Arsenal-trøya! :-|

Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283461

I år er det ikke Vieira som skaper usikkerhet, men Arsenal.

Forstår ikke helt hva Arsene & Co. tenker her. Vieira sjøl

vil vite nå hva Arsenal vil med han. Selger Arsenal Vieira

vil det definitivt ikke forsterke laget eller troppen vårs selv

med Owen i retur. Heller motsatt.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5310662,00.html

Du har jo også denne historien i People.

Byttehandel Owen-Ferdinand.

Silly Season 2....

http://www.people.co.uk/sport/tm_objectid=...-name_page.html

Guest kellex

Føler snart at det bare er å selge han! gi oss penger, kapteinsbindet til Henry, kjøp en god keeper og Baptista, og på midtbanen kan vi bygge på spillere som Flameni, Fabregas, Gilberto evt Hleb osv!

:rolleyes:

Silly Season 2....

13421[/snapback]

Du referer til the sun.....Historien er garantert oppdikta. Wenger kommer ikke til å selge Vieira. Jeg setter min venstre testikkel på at Vieira er i Arsenal når sesongen starter!!!

Silly Season 2....

13421[/snapback]

Du referer til the sun.....Historien er garantert oppdikta. Wenger kommer ikke til å selge Vieira. Jeg setter min venstre testikkel på at Vieira er i Arsenal når sesongen starter!!!

13436[/snapback]

Tar deg på ordet der... Så hvis Viera går blir du Einstein :rolleyes:

Silly Season 2....

13421[/snapback]

13436[/snapback]

Tror også sjøl Vieira blir , men du er iallefall tøff i troen. ;)

Dette er nå gode nyheter for oss. Og fra the Sun av alle ting.

ARSENAL last night admitted that Juventus HAVE made a move for skipper Patrick Vieira.

But chairman Peter Hill-Wood insisted the Gunners do not want to see him leave.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5320058,00.html

Ser ut som Wenger og Hill-Wood ikke er helt enige her.

Og nå er det mye rykter om Vieira-Juve.

Liker ikke helt dette.

"I gather they (Juventus) have made inquiries but we are very undecided as to whether we are going to talk to them or not," Arsenal chairman Peter Hill-Wood told the Daily Star. "Patrick is aware they have approached us and it all very much depends on what they offer and what he wants to do. In a situation like this, you have to listen to what they say and tell the player about it."

Kilde: http://www.soccer365.com/EUROPEAN_NEWS/Pre...99_100898.shtml

Hvis vi bestemmer oss for å selge Vieira, så kommer Wenger til å ha en plan. Tror neppe han selger før han har en erstatter på plass.

Vi vil klare oss fint uansett! Vieira har ikke vært såå god den siste tiden. Vi solgte jo Petit og Overmars som den gang var to viktige spillere hos oss, men vi kom mye sterkere tilbake, skjønner ikke hvorfor det ikke skulle kunne skje igjen... :D

Helt uenig med deg. Vieira var en av mange årsaker til at Arsenal

var så bra i slutten. Vieira har vært meget god siste tiden.

Det var begynnelsen hvor han ikke var helt på topp.

Ellers så ser det ut som Vieira går n skal en tro siste mediastunt og

Wenger har erstatteren klar:Lyons Diarra

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5320266,00.html

Jeg tror ikke klubben er innstilt på å kjempe like mye for å beholde Vieira, dersom Vieira igjen skulle ønske å forlate klubben. Slik vingling kan en bare ikke holde på med. Det uroer for mye, påvirker de andre spillerne negativt og forkludrer planene til manageren.

Dersom Vieira igjen er usikker på om han ønsker å fortsette i Arsenal, noe jeg ikke trodde var mulig etter forrige sommers hendelser, tror jeg det kan være lurt å se på seriøse henvendelser fra Juve og Real... men 12 mill er da altfor lite ????!

Når dette er sagt, kan jeg bare ikke fatte at Wenger vil la dette skje slik uten videre. Det er Vieira som bestemmer over sin egen fremtid, - ikke klubben. Dersom Vieira slutter, er det fordi han selv ønsker det. Og det valget vil da være svært nøye overveid!

Jeg syntes Arseblog var ok lesning i dag:

"It's all very interesting at the moment, innit? I know some people are getting nervy and twitchy and a bit grumpy but relax. There's

plenty of time and the manager is not going to sanction the sale of

important players without having a good reason to do so. Don't think

there's any way Vieira can be sold without Arsene's permission. So

chill out and remember that he knows more about being a football

manager than us. Well, most of us."

Ser ikke bort fra at Vieira går til Juve. Som mange andre er inne på er ikke dette nødvendigvis så ille. Det viktigste er at en slik avgjørelse er resulatet av en grundig overveid prosess som involverer Vieira og klubbledelsen. Hva ønsker man, og hva er begge parter best tjent med? Aller helst ønsker jeg at Vieira skal bli, men det kan godt hende at dette er tidspunktet å selge på. Dette er nok den siste muligheten for Arsenal å tjene store penger på Vieira, i den grad det er noe mål i seg selv. Uansett føler jeg at Vieira har gitt oss så mye opp gjennom årene, at om han søker nye utfordringer, og samtidig sørger for at klubben får igjen mye penger for ham, så kan han gå med hevet hode og med god samvittighet! Jeg tror at Vieira blir hvis han selv ønsker det, og at klubben ikke lar ham gå før en fullverdig erstatter er på plass, hvis Vieira lar seg erstatte da? :D

Så var det på'an igjen med Vieira sagaen :D

Hver eneste sommer de siste 3-4 årene har dette pågått, og etter fjorårets hendelse er jeg nå mettet. Vieira er en god spiller, la det ikke herske noen tvil over det, men han er ikke uerstattelig. At Vieira var god siste del av sesongen som gikk, hadde faktisk mye med at Gilberto var på plass igjen. Gilberto gjør at Vieira kan gjøre noen småfeil innimellom (for det gjør han) uten at de blir synlige. Jeg mener derfor at Vieira ikke er uerstattelig så lenge Gilberto blir og skaper stabilitet på midten.

Når vi så i tillegg har mest sannsynlighet til å cashe inn penger nå på Vieira, så er det bare til å selge. Det bugner av midtbanespillere som kan slå igjennom i Arsenal, og aller fremst i køen står helt klart Fabregas. Når man i tillegg vet at Wenger ikke selger uten å ha erstatter i bakhånd, så tror jeg nok at det kommer inn enda en ny som kan fylle rollen på midten.

Wenger har et lag som kan kjempe om titler nå, men jeg ser et storlag bygges opp også. Fremtiden ser lys ut!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...