Jump to content

HAN GIKK !!!


Sindre

Recommended Posts

Den dagen Vieira ikke er god nok lenger kan han gå fra klubben, før det må han bli. Samme gjelder Pires, vil han ikke skrive under bør vi beholde han ut sesongen og heller la han gå gratis. Vi trenger ikke penga, vi trenger kapteinen vår. Vieira kan erstattes på banen ja, men kan han erstattes utenfor.....??? Kontinuitet er viktig i fotball og Vieira er den som har spilt nest lengst i Arsenal av dagens spillere. Uansett tror jeg dette er oppspinn!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply
Selvsagt setter jeg ting på spissen, veldig langt ut på spissen riktignok, når jeg får servert slike tåpelige utsagn.

 

Personlig vil jeg heller ha en veldrevet klubb med litt færre trofeer enn en mindre veldrevet klubb med flere trofeer. Men det er nå en gang min mening.

 

Hva salgssummen eventuelt vil ende på blir bare spekulasjoner, men vi får neppe mer enn halvparten av de €30-35m vi kunne fått i fjor - og det er ikke god business i mine øyne, FA Cup-trofe eller ei.

13670[/snapback]

 

Hvilke tåpelige utsagn??????? At trofeer er viktige? At Arsenal ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy?

 

Veldrevet klubb????? Arsenal er altså en mindre veldrevet klubb, doktor?????? Hvor mange engelske klubber er i så fall mer veldrevet enn Arsenal?????????

 

Hvilken planet lever du på?

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Selvsagt setter jeg ting på spissen, veldig langt ut på spissen riktignok, når jeg får servert slike tåpelige utsagn.

 

Personlig vil jeg heller ha en veldrevet klubb med litt færre trofeer enn en mindre veldrevet klubb med flere trofeer. Men det er nå en gang min mening.

 

Hva salgssummen eventuelt vil ende på blir bare spekulasjoner, men vi får neppe mer enn halvparten av de €30-35m vi kunne fått i fjor - og det er ikke god business i mine øyne, FA Cup-trofe eller ei.

13670[/snapback]

 

Hvilke tåpelige utsagn??????? At trofeer er viktige? At Arsenal ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy?

 

Veldrevet klubb????? Arsenal er altså en mindre veldrevet klubb, doktor?????? Hvor mange engelske klubber er i så fall mer veldrevet enn Arsenal?????????

 

Hvilken planet lever du på?

13674[/snapback]

 

haha :lol: :unsure: :P

Link to comment
Share on other sites

Hvilke tåpelige utsagn??????? At trofeer er viktige? At Arsenal ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy?

 

Veldrevet klubb????? Arsenal er altså en mindre veldrevet klubb, doktor?????? Hvor mange engelske klubber er i så fall mer veldrevet enn Arsenal?????????

 

Hvilken planet lever du på?

13674[/snapback]

 

Hiss deg ned, Chaz. Verden roterer ikke rundt deg, og alle mine svar er heller ikke til deg. Tro det eller ei. Det tåpelige utsagnet jeg snakker om var dette.

 

£14 mill. betyr ingenting. Trofeene er det som gjelder.

13666[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Hvilke tåpelige utsagn??????? At trofeer er viktige? At Arsenal ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy?

 

Veldrevet klubb????? Arsenal er altså en mindre veldrevet klubb, doktor?????? Hvor mange engelske klubber er i så fall mer veldrevet enn Arsenal?????????

 

Hvilken planet lever du på?

13674[/snapback]

 

Hiss deg ned, Chaz. Verden roterer ikke rundt deg, og alle mine svar er heller ikke til deg. Tro det eller ei. Det tåpelige utsagnet jeg snakker om var dette.

 

£14 mill. betyr ingenting. Trofeene er det som gjelder.

13666[/snapback]

13680[/snapback]

 

Arsenal har alltid vært en veldrevet klubb.

Jeg mener fortsatt at trofeer er viktigere enn å få inn £14 mill. for

vå koloss på midtbane for så evt. å ikke vinne noen ting.

Fotball dreier seg tross alt om å være best og vinne trofeer.

Ellers vil til slutt en del fans slutte å gå på kampene også.

Noe som også bidrar til en sunn økonomi.

Eller har du glemt 80 tallet hvor vi ikke vant en dritt og knapt 24000

var på hjemmekampene til Arsenal.

Sier seg selv at skal en være en toppklubb må økonomi og

toppspillere gå hånd i hånd.

Dine tanker rundt en Vieira overgang og pengene vi får inn virker

naive for meg.

Link to comment
Share on other sites

I like måte. Jeg svarte på generelt grunnlag. Og vil du vennligst svare på de andre spørsmålene mine?

13681[/snapback]

 

Generelt grunnlag? Du stiller da direkte spørsmål til meg? "Hvilken planet lever du på?"

 

Resten av spørsmålene. Vel, jeg synes du overvurderer Vieiras rolle. Et FA Cuptrofé er mindre viktig for meg enn et godt økonomisk resultat. Men det er nå meg. Forøvrig er vi stort sett enige.

 

Og til MM:

Jeg ser at sunn økonomi og suksess går hånd i hånd, men det er også noe som heter å kjøpe seg til suksess, og pr. definisjon er slik suksess en suksess som ikke kan forsvares økonomisk. Den strenge definisjonen av det er vedvarende underskudd. I min verden er £14m veldig mye penger. Og tankene mine her, var myntet på Vieiras situasjon spesielt.

 

Jeg er selvsagt ikke så naiv at jeg mener man skal spare seg til fant, og la være å kjøpe spillere. Jeg vil også ha gode spillere til Arsenal, men slik situasjonen var i fjor mener jeg det ville vært en riktig helhetsvurdering å selge Vieira for €30-35m, både sportslig og økonomisk - selv om det hadde innebåret et FA Cup-trofé mindre, noe som forøvrig bare blir spekulasjoner.

 

 

Ps. Dårlig og knotete formulert, men er litt busy her, så da blir det sånn beklageligvis.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

arsenal selger vieira nettopp fordi klubben har ambisjoner. da nytter det ikke å beholde spillere av sentimentale og nostalgiske årsaker. vieira gjennomførte en elendig sesong og wenger innser nok at klubben trenger en mer slagkraftig midtbane. forhåpentligvis får vi se hleb og gilberto sammen. endelig litt kreativitet og fart sentralt på midtbanen. det betyr videre at laget ikke trenger en bergkamp(hengende spiss). hleb vil i praksis overta den rollen(litt modifisert) og henry vil endelig få en "spissmakker". laget utvikles og vil bli bedre som følge av dette...

Link to comment
Share on other sites

Hva er et godt økonomisk resultat?

13691[/snapback]

 

Jeg skjønner dere skal tvinge meg til å komme med eksakte tall her nå. Men ok, for å ta et eksempel. Da Arsenal for to år siden vel gikk med vel £20m i underskudd, var det et dårlig resultat. Går man med £10m i overskudd, er det et bra resultat.

 

Jeg antar du skjønner sånn ca. hvor jeg befinner meg.

Link to comment
Share on other sites

arsenal selger vieira nettopp fordi klubben har ambisjoner. da nytter det ikke å beholde spillere av sentimentale og nostalgiske årsaker. vieira gjennomførte en elendig sesong og wenger innser nok at klubben trenger en mer slagkraftig midtbane. forhåpentligvis får vi se hleb og gilberto sammen. endelig litt kreativitet og fart sentralt på midtbanen. det betyr videre at laget ikke trenger en bergkamp(hengende spiss). hleb vil i praksis overta den rollen(litt modifisert) og henry vil endelig få en "spissmakker". laget utvikles og vil bli bedre som følge av dette...

13692[/snapback]

 

 

Vieira spilte med skader store deler av sesongen, når det ble færre kamper og han fikk kvitta seg med skadene så ble han mye bedre. Det er ikke sånn at gode spillere ikke har svake sesonger, at vieira hadde det ifjor betyr lite. Vi selger ikke Vieira fordi vi har ambisjoner, selger vi Vieira er det fordi han vil vekk. Ikke noe annet!! Vieira har fortsatt gode sesonger i beina.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?article...+Patrick+Vieira

 

da er det dessverre bekreftet... men liker i alle fall det Wenger sier;

 

“I share the sadness with our supporters that Patrick has left us, but on the other hand I would say to them trust us and support us. We’ll be strong next season and we need you behind us like you have always been. We will not disappoint you.

 

Da kan det i det minste virke som om Wenger har en plan på gang...

Link to comment
Share on other sites

fy faen ... beklager språket, dette salget er bare for dumt......

så trist etter ett salg har jeg aldri vært før, dette er en av mine verre dager som arsenal supporter

nei nei nei

 

Truls, som håper at Wenger har en god erstatter i øyet nå

Link to comment
Share on other sites

Dette er skuffende :P

Kom ganske uventet for min del, selv om ryktene har svirret.

 

Blir litt småarg når man presentert Vieira som en av frontpersonene ang. Emirates Stadium, og "ser fram til å spille på den nye stadion osv"...men han kunne jo nevnt at det ikke blir FOR Arsenal :lol:

 

Synes budet er for lavt i forhold til Vieira's kaliber. :unsure:

Han er ikke mye mindre verdt Gerrard etter min mening, tross noen år eldre. burde fått £18-20 mill. med de prisene som florerer i transfermarkedet i dag

 

Nå må Wenger bruke de pengene som blir til overs.

Hente en keeper, SWP og en klassespiss!

 

Da er det vel Hleb som skal styre midtbanen framover.

Og gi A. Cole en solid kontrakt + gi han eller Henry kapteinsbindet!

 

En epoke i Arsenal er over. :(

 

Paddy: Thanks for the moments! B)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?article...+Patrick+Vieira

 

da er det dessverre bekreftet... men liker i alle fall det Wenger sier;

 

“I share the sadness with our supporters that Patrick has left us, but on the other hand I would say to them trust us and support us. We’ll be strong next season and we need you behind us like you have always been. We will not disappoint you.

 

Da kan det i det minste virke som om Wenger har en plan på gang...

13702[/snapback]

 

 

Hvis dette er så forbanna "sad" hvorfor solgte dere han da??

 

Nå dukket det opp bare enda flere bekymringer; Hvem blir vår nye kaptein?

Hvem skal erstatte Viera? Holder moralen og lagånden seg oppe nå som vi begynner å selge ut grunnstammen i laget? Hvor ender Pires opp?

Kommer van Persie til å bli dømt? Blir Cole hos oss? I hvilke posisjoner skal vi kjøpe spillere og hvem?

 

 

Uansett selv om dette er en trist og vemodig dag for meg, så vil jeg takke Viera så mye for insatsen og bidraget han har gitt til Arsenal og ønske han lykke til videre.

Link to comment
Share on other sites

:lol: :unsure:

 

Trur ikkje det gjekk opp for meg at dette var ein moglegheit før no.

 

Takk for det du gjorde for klubben - og lykke til i Juve. Eg trur du får en nedtur.

 

No er spørsmålet kva mitt nye nick skal vere...

Link to comment
Share on other sites

Vieira har vært hos oss i 9 år, han fortjener å prøve noe nytt, selv om det er veldig trist. Dette kan jo gjøre oss enda bedre, nå får vi kanskje en ny og mer sulten spiller inn på midtbanen.

 

Wenger og Dein er ikke dumme, de har bygd opp noe veldig stort i Arsenal og de har en plan med dette også. Wenger har garantert flere ess i ermene. Jeg hadde vært mer bekymra hvis vi hadde solgt Vieira fordi vi trengte pengene, men det gjør vi ikke.

 

Vent og se, jeg tror Wenger kan komme med en stor overraskelse i den nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...