Jump to content

HAN GIKK !!!


Sindre

Recommended Posts

Nei, jeg tror ikke saken er så enkel som at det er bråk mellom Wenger og Vieira, eller at Wenger ikke lenger hadde troen på Vieiras kvaliteter. Jeg tror Vieira har sett på andre muligheter i flere år, nå. Dette er etter min oppfatning hovedgrunnen til at også Wenger lar ham gå nå. I tillegg har Vieira slitt med skader (knærne), og vi vet aldri hvor lenge han holder.

 

Jeg tror på kombinasjoner her, og tror Vieira virkelig har vært klar for nye utfordringer. Denne sommeren, slik som i fjor.

 

"I made the decision to leave because I felt it was time for me to have a new challenge. But that does not mean I was unhappy or that I was having a problem at Arsenal.

 

"It was just that I had the feeling I needed to grow and meet a new challenge, and I feel Juventus was the best challenge for me.

 

og

 

and I left shaking the hand of Arsène Wenger and Mr Dein. That was really important to me."

 

En stor idrettsmann!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 246
  • Created
  • Last Reply
En stor idrettsmann!

13871[/snapback]

 

Der er jeg helt enig med deg. Jeg tror heller ikke det var bråk

mellom Wenger/Vieira, men tror heller ikke Vieira sjøl ville vekk i begynnelsen.

Muligens en heart to heart med Wenger fikset det.

Link to comment
Share on other sites

Guest arsenalman

Takk for alt Vieira, UTROLIG LEIT at du drar, men jeg ELSKER deg for alt du har gjort for klubben i ditt hjerte og mitt. Lykke til i Torino Vieira... ;)

 

 

Nå må Wenger kjøpe inn en bra midtbanespiller......

Link to comment
Share on other sites

Sett i ettertid, så kan man jo lure på om ikke dette lå i kortene noen dager. Det er vel en uke eller to siden Wenger snakket om at transfermarkedet var i ferd med å "hete opp". Men at Arsenal skulle være klubben som til slutt fikk snøballen til å begynne å rulle hadde jeg ikke trodd..

Link to comment
Share on other sites

Guest kanutten

En stor spiller har forlatt oss, og det er så trist så trist ;)

 

Jeg husker tilbake at mange på forumet her mente at Arsenals virkelige opptur startet med kjøpet av Bergkamp. For meg startet oppturen for alvor med Vieiras ankomst. Han erstattet Keown på midtbanen! Jeg har alltid vært en stor fan av Keown, men bare som stopper.

 

Jeg har kun sett Vieira spille "live" en gang og det jeg så var bare så imponerende. Tv gjør ikke spillere som Vieira rett, for så mye av deres arbeid kommer ikke med på bildet som har en tendens til å fokusere på ballfører. De som løper og dekker opp rom, gjør det ofte utenfor bildet.

 

Alt i alt så er Vieira den spilleren (...etter Rocastle) jeg har beundret mest på Arsenal i alle mine år som supporter.

 

Jeg merker at jeg er trist i dag. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg synes at det var feil av klubben å selge Vieira. Wenger har tydeligvis tro på at enten noen av ungguttene tar enda et steg i sin utvikling i år, eller så har han noen andre erstattere i sikte. Det virker som om denne handelen ble initiert av klubben og ikke er vi i beit for penger nå heller. Jeg slår meg derfor til ro med at Wenger knows også denne gangen.

 

Store spillere har kommet og gått før og slik vil det nok alltid være. Neste år forsvinner sannsynligvis også Bergkamp. Det blir trist det også.

 

Store ledere tar store avgjørelser og Wenger er en stor leder. Han har tidligere blitt kritisert ganske så kraftig her på formuet for at han ikke satser nok på yngre spillere. Det kan man ikke kritisere han for lenger. I tillegg vet vi at Wenger solgte andre stjerner rundt de 30 før (Overmars, Petit) og ingen av de var akkurat noen suksesser for Barcelona.

 

Når jeg ser på stallen vi har nå, så føler jeg meg trygg på at vi kommer til å kjempe om mange trofeer i årene som kommer. Gleder meg til sesongstart allerede.

 

Patrick Vieira, takk for alt. Du har gitt meg utallige gode stunder som Arsenalsupporter (...og litt nervetrøbbel de siste sommerne...). Du har vært en fantastisk spiller og ambassadør for klubben vår. Du vil alltid være en av de store heltene mine.

 

Hvis jeg noensinne får anledning til å se deg på Highbury eller Emirates stadium igjen, så lover jeg å gi deg ekstra applaus. I det stille er det ikke utenkelig at jeg feller en liten tåre også.

 

Takk for 9 fantastiske år.

Link to comment
Share on other sites

Guest kanutten

Til Paddy; du trenger da ikke endre nicket ditt fordi vi har solgt Vieira? Behold nicket du, til minne om en stor Arsenalhelt.

Link to comment
Share on other sites

Faen! *venting frustration*

Jeg måtte bare si det som det er/var... Pardon my french.

 

Uerstattelig - vi må bygge en ny.

Har vi noensinne hatt større behov for å virkelig tro at

"Arsene knows..."? Jeg håper virkelig han fremdeles

gjør det. I går var sommerens tristeste dag, inkludert

været i Trøndelag før juli. ;)

Link to comment
Share on other sites

Forresten - et lite og plagsomt spørsmål:

Hvor mange brukbare hodespillere har Arsenal nå?

 

Må vi bygge lavt tak over Emirates Stadium?  ;)

13907[/snapback]

 

Campbell,Senderos,Silva og til nød Henry.......

Hmmm....

Link to comment
Share on other sites

Campbell,Senderos,Silva og til nød Henry.......

Hmmm....

13910[/snapback]

 

Henry er ikke å betrakte som mye til hodespiller i min bok...

De andre er jo defensive - og hvor mange mål scorer de

tilsammen i en sesong? De avverger iofs. noen, men jeg

mener vi har mer enn et lite problem her.

 

Seriøst spm: Hvor mange Arsenalmål ble laget med et

Arsenalhode sist sesong? Jeg tipper ca. 2!

Vi er jo fryktelig tamme på cornere f. eks.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnerman1111

Du kan jo hive på Toure då, men med han er det vel mer ballen som treffer hodet hans...Noen som vet om Hleb er en god hodespiller? Ellers viss vi får Baptista, så er han en virkelig god target-man..seikkert en grunn for at han blir kalt "The Beast" i Spania ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok doktor, da tar vi det her; Det minste man kan forlange av en supporter er at vedkommende viser respekt for en spiller som i 9 år ALLTID har har blødd for drakten, og gitt 110%, det er du vel enig i? Eller er dette å forlange for mye av en supporter?

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Fakta er fakta, Dr. Phil; Arsenal hadde ikke vunnet FA cupen uten Paddy. Og da betyr noen millioner pund ikke en dritt. Vi regner ikke trofeer om til penger.

13644[/snapback]

Blir for enkelt dette Chaz.

 

Kanskje hadde vi vunnet serien uten Vieira? Like tåpelig å bruke det som et argument for salg.

13653[/snapback]

 

Hvorfor det? Jeg er hellig overbevist at vi ikke hadde vunnet FA cupen uten Paddy. akkurat like sikker som jeg er på at vi heller ikke hadde vunnet serien uten ham. Hvorfor? Jo, såpass god greie på fotball påstår jeg faktisk talt at jeg har!

13658[/snapback]

Lite fruktbart å spekulere i slike ting. Hvor god peiling du har på fotball har fint lite å si Chaz. Men vet at du liker å poengtere det.

 

Arsenal spilte magisk fotball i sesongstarten. Dette uten Vieira. Etter han kom tilbake var det ikke samme svungen over det. Jeg påstår ikke at dette var grunnet Vieira. Men å påstå det ligger på samme nivå som det du skriver om at vi trolig ikke hadde vunnet FA-cupen, og svært lite fruktbart i en debatt om salg/ikke salg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Forresten - et lite og plagsomt spørsmål:

Hvor mange brukbare hodespillere har Arsenal nå?

 

Må vi bygge lavt tak over Emirates Stadium? ;)

13907[/snapback]

 

Campbell,Senderos,Silva og til nød Henry.......

Hmmm....

13910[/snapback]

 

 

vieira var aldri noen strålende hodespiller. han vant mange dueller, men det var først og fremst i kraft av høyde og rå fysisk styrke. han var aldri noen veldig stor offensiv trussel på dødballer. det største savnet av vieira tror jeg vi vil merke på defensive dødballer; der ryddet han opp i stor stil i vår...

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det, er det ingen som spytter på Vieiras ettermæle her. Han skal ha all honnør for at han tross alt har vært trofast mot en og samme klubb i ni år. Vieira har vært en viktig brikke for Arsenal, spesielt i perioden 97-02. Det er det da heller ingen som stiller spørsmålstegn ved, ei heller Beelzebot, så vidt jeg oppfatter ham.

 

Men nothing lasts forever, og jeg mener absolutt man må kunne sette rettmessige spørsmålstegn ved Vieiras prestasjoner på banen de par siste årene, uten at dette skal ansees for å være respektløst. Det er en del av gamet. Ikke glem at Wenger faktisk valgte å selge Vieira nå. Og jeg tror årsakene til dette primært var å finne banen.

 

At du oppfatter det som respektløst å være kritisk mens minnet om Vieira enda er "varmt", skjønner jeg forsåvidt. Man skal liksom ikke snakke stygt om dem som nettopp "har gått bort",

 

Men ikke bland kritikk med manglende respekt. Det er to forskjellige ting.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Ok doktor, da tar vi det her; Det minste man kan forlange av en supporter er at vedkommende viser respekt for en spiller som i 9 år ALLTID har har blødd for drakten, og gitt 110%, det er du vel enig i? Eller er dette å forlange for mye av en supporter?

13983[/snapback]

 

på hvilken måte er saklig kritikk av en spiller respektløst...? jeg har kun påpekt det åpenbare:

-vieira har opptrådt veldig vinglete hver sommer i fem år nå.

-vieira var gjennomførte, totalt sett, en veldig svak sesong.

-vieira er snart 30 og arsenal bør gå videre. nostalgi vinner ikke fotballkamper...

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig du har en noe strengere definisjon av begrepet "respektløst" enn jeg har, men jeg har ikke oppfattet ham som annet enn kritisk til Vieiras prestasjoner på banen den siste sesongen eller to. Mer kritisk enn de fleste riktignok, men ikke noe annet enn kritisk.

 

Dersom man overhodet ikke verdsetter det Vieira har gitt Arsenal i løpet av ni år, da kan vi begynne å snakke om manglende respekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

 

Dersom man overhodet ikke verdsetter det Vieira har gitt Arsenal i løpet av ni år, da kan vi begynne å snakke om manglende respekt.

13995[/snapback]

 

 

noe jeg beviselig ikke gjør, da jeg jeg sammenligner hans prestasjoner denne sesongen med tidligere års utgaver av vieira...

Link to comment
Share on other sites

det einaste eg ikkje forstår av denne vieira-overgangen er at han valgte juventus. då var all denne snakken om å aldriskulle spele i italia igjen kun bullshit ;) får håpe at lazio-fansen og anna pakk ikkje får Patrick til å angre.

 

elles så skal Patrick ha takk for mykje moro i ni år, fattar ikkje at han ikkje tok testimonialsesongen også...

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...